Jak moc škodí vidli chození na doraz

25 nepřečtených
  • pee.tr

    Vím, že tu je někde vlákno jak často chodíte na doraz. Proto mě udivilo, co jsem si přečetl na stránce tuning-test, odkud mám asi 14 dní Epicona. Cituji: „Smí chodit vidlice na doraz? Ne, nikdy nesmí vidlice chodit na doraz. Pokud někomu chodí vzduchová vidlice na doraz, je to ukázkou toho, že neumí nastavit to nejzákladnější a to je tlak ve své vidlici.“

    Mám od nich nastaven zdvih 100mm a tlak na svou váhu, což mi v 98% procentech mých cest vyhovuje. Jsou ale případy, kdy na doraz jdu. 1× denně cestou z práce sjíždím v lomu hranu a ač se snažím v ten okamžik nebrzdit předkem, stejně na konci té hrany, kdy se terén rovná zpět na rovinu, cítím ťuknutí, jak jde na doraz. Totéž jsem ucítil při posledním závodě na Lipně v jednom rozhoupaném sjezdu. Pohledově (podle nahrnuté špíny na nohách vidle) však i po takovýchto dorazech pořád zůstávavá odhadem 1,5cm mezera k úplnému ponoření nohou. To tedy možná bude u tohoto typu normální, netuším, jestli mají nohy vidlí na dorazu úplně celé zajet. Ale spíš mě trápí ten doraz, abych něco neoddělal. Díky za rady.

    0 0
    • mr.antik  

      tak samozřejmě záleží jestli ten odraz je tvrdý (opravdu to klepne) nebo jen cejtíš, že se vidle zastavila…

      0 0
    • Marskatin  

      podle toho kolik zůstáva nohou k úplnému zanoření vidle nepoznáš nic. pokud bys to chtěl takto posuzovat, musel bys vypustit vidlici a zjisti kolik cm (mm) nohou zůstává při úplném zanoření venku.

      0 0
    • Georrge  

      pokud je to lehký doraz, čili že vidle jde do maximálního zdvihu a lehce ťukne do řidítek, tak se nic neděje. To se občas děje asi každému. A pokud je to tvrdý doraz, čili že je vidlice na maximálním zdvihu už v půlce překážky a následuje pěkná pecka do řidítek, tak to už vidlici vadí a může ji to časem poškodit. Přirovnal bych to asi k tomuhle – máš nějakou věc, a do té budeš mlátit kladivem. Pokud do ní budeš jen lehce ťukat, věc si toho ani nevšimne. Možná bude mít trošku pocuchaný povrch, ale vliv na funkci žádný. No a pak do toho jednou pořádně švihneš, a je konec :)

      0 0
      • pee.tr  

        Tak vyloženě rány to nejsou. Všimnu si toho, protože na staré původní vidli jsem, ač 80mm zdvih, nikdy dorazu nedosáhl (i když je to divný, třeba nebyl na tom keplu jen tak cítit). Jak říkám, vyložený rány to nejsou, spíš takový cvaknutí, nebo jak to popsat.

        0 0
        • Georrge  

          nj, ale ta 80ka asi byla tvrda mrcha :) jinak ranu od vidle dostanes na kazdem vetsim hrbolu, a to ani nemusi jit vidle nadoraz, proste vidle nepobere vsechno, ne stovka. Ale jestli ten raz pri dorazu neni nicim vyjimecny, tak to neres. A nebo potrenuj techniku :) jestli se ti to stava jen v miste jako na obrazku, tak tam zkus trochu nadlehcit predni kolo, jit za sedlo, nadhodit predek a vidli se dost ulevi.

          0 0
          • pee.tr  

            Jj, máš pravdu. Ta stará vidle byla skutečně téměř tříkilová mrcha, která seděla na cestě hůř než pevná vidle. Techniku bych samozřejmě taky pilovat moh, té není nikdy dost. I když na druhou stranu to je tak prudkej (i když kratičkej) sjezd, že spíš mívám obavu o přepadnutí přes řídítka v případě, že by na tom svahu ještě ležel nějakej šutr (je to lom na hlínu). Tím chci říct, že jsem rád, že ho dám, natož ještě uvažovat o odlehčování předku tahem za řídítka. ;-) Za sedlo samořejmě jdu.

            0 0
            • Georrge  

              aha, tak třeba zkusit trochu více brzdit?:) ono je totiž docela prasárna takhle „skočit“ na vidlici v takovém sjezdu, pěkně ji to láme v hlavě (zvlášť když se vidlice dostane vůči zemi do záporného úhlu, tak jak to je na obrázku), ale pokud nemáš nějakou extrémně odlehčenou vidlici tak by to vadit nemělo. Co vlastně máš?

              0 0
              • thesecond96  

                Tipuju, že epičon.

                0 0
                • Georrge  

                  u epičona nezůstávají vysunuté nohy při dorazu… to dělaj tuším ti indiáni…

                  0 0
                  • pee.tr  

                    Jak píšu, mně zůstávají při dorazu ještě cca 0,6–0,7mm vysunuté (s tím původně uváděným 1,5cm jsem to přehnal, teď jsem se byl podívat). Aspoň teda myslím, že to je doraz, protože nevím, co bych to jinak při každém tom sjezdu v tu chvíli cítil za ťuknutí. A i v stoje když na ni skočím ji víc nedostanu.

                    Co je mi ještě víc divný je to, že podle nahrnuté špíny je krásně vidět, že každá noha má ten doraz jinde. Pravá se noří nejmíň o 2mm hlouběji, než levá. Čím to? Pak se nedivím, že mi po větším zhoupnutí (i po prudčím máčknutí přední brzdy) pak třeba 2km štrejchá kotouč, než se to asi nějak zpátky porovná. Vypadá to, jak kdyby se nestejnoměrně ty nohy nořily a tím se ten předek celej kroutil.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      to je dost divný, měla by chodit stejně

                      0 0
                      • pee.tr  

                        Taky si říkám, že to je dost divný. Já to schválně vyfotím večer doma.

                        0 0
                        • pee.tr  

                          Změřeno podle špíny, levá zůstává bez ponoru 0,7cm a pravá 0,5cm.

                          0 0
                          • Senoy  

                            Nemáš povytažený stírák u nohy, která do dostává výše? Apropo dorazy se u různých typů vidlic liší. Vypust vzduch a stlač vidlici, ne se zastaví. Podle toho i poznáš, jak se která noha zasunuje. Od Milana chodí Epicon velmi dobře v celém zdvihu. Zkus pouvažovat o výrazném nadlehčení (pozvednutí) řidítek těsně před okamžikem kontaktu s rovnou plochou. To dost sníží tlak na vidlici. Nepřežeň to, ať neskončíš na zádech.

                            0 0
                            • pee.tr  

                              Tak v tom sklonu toho sjezdu bych se na záda určitě nedostal. ;-) Ale jinak tedy výše zmíněný rady ohledně vidle vyzkouším večer. Kromě toho vypuštění, zatím nemám totiž pupičku.

                              0 0
                    • pee.tr  

                      samozřejmě vše v cm.

                      0 0
                    • Ruprt2  

                      omotej kolem každé nohy stahovačku a poskákej na tom.

                      šmína může mást.

                      0 0
              • pee.tr  

                Epicona 2010 z TT. Né, já to neskočím, jedu to krokem s převážně zablokovaným zadním kolem. Předním přibržďuju a tězně před patou svahu přední brzdu uvolňuju. Ten sjezd má max. 5 metrů a tak 2,5 výškových (neberte mě za slovo výpočtem případně nemožnýho sklonu, odhaduju to). Rychlejc se to jet ani nedá, protože hned pod tím nádleduje jen pár metrů roviny a pak další díra, na kterou si už s tímhle kolem netroufám a musím točit prudce doprava.

                0 0
    • thesecond96  

      Musíš ale rozlišit, který doraz to byl, jestli ten, kdy to opravu kopne do ruk za doprovodu i nějakého ošklivého zvuku, nebo jen ten měkký doraz, že prostě vidle akorát dál nejde, tento doraz jí nevadí.

      0 0
      • pee.tr  

        Bude to opravdu asi ten měkčí doraz. Protože výše vyobrazené sjezdy se v mé cestě z práce vyskytují 2 po sobě, při čemž ten první je s o malinko míň ostrou spodní hranou a ten dám bez dorazu. Druhý je pak trošku ostřejší s dorazem.

        0 0
    • Joseph de Sax  

      já chodím na doraz vždycky…jenom sednu a už to jde samo…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.