• Jenda

    Na zacatek musim konstatovat ze jsem *****. Kdybych se do toho nehrabal tak… Ale co, kdo nic nedela nic nezkazi. Takze o vikend jsem se rozhodl doplnit mazaci olej do sve Tory. To probehlo vcelku hladce, dal jsem ho tam radsi min nez vic, hezky dotahl srouby a vyrazil jezdit. Behem vyjizdky se ozvalo takove divne krupnuti ve vidli ale rikal jsem si no co, nekde si neco sedlo, nebudu to resit. Druhej den pri navratu z vyjizdky najednou pozoruju ze mi prestava brzdit predni brzda a kotouc je necim osrany. Pred tim jsem ale projel parkrat spatne zamrzlejma louzema takze jsem tomu zase nevenoval pozornost. Az dneska cestou do prace me fakt dozralo ze se brzda ne a ne rozbrzdit a ze po delsim zjezdu je citi smar spaleneho oleje. Tak jsem se v praci kouknul jestli mi to neuchcava odspodu z leve nohy kolem sroubu. Neuchcavalo – tedy presneji receno ne kolem sroubu, protoze tam zadny uz nebyl:-( Az potud lze prihodu povazovat za banalni – nejsem prvni a asi ani posledni komu se to stalo. Naprava se mi zdala jednoducha – vezmu normalni 8 sroub navliknu na nej o-krouzek (jeste ze vsechno v praci mam) doplnim samozrejme olej a bude po hehe. Takze doplnuju olej, jsem linej povolovat i druhej sroub a povysunout si vnejsi nohy takze mi olej tece vsude kolem, neco malo i do vidlice no a nejvic do toho zavitu kam se ma zasroubovat ta 8. Mezitim jsem i zjistil co bylo to sobotni lupnuti – ten trn od vzduchoveho pistu si ani po nafoukani nesedl do spravne polohy a i kdyz byl sroub pritazen tak jak si to vsechno sedlo tak sroub pote povyjel o cca 3 mm a pak neni divu ze jsem ho ztratil. Takze abych sroub zase nevyklepal obalil jsem zavit teflonovou paskou a zacal jsem dotahovat. Vidli jsem nabusil asi na 160 psu aby se to neprotacelo a utahoval a utahoval. Najednou se ozvalo lupnuti a to uz jsem vedel ze je neco v ..... (no proste spatne). Takze nakonec jsem to cely stejne rozebral a zjistil jsem ze jak jsem mel olej v tom zavitu a ten nemohl pres utesneni nijak uteci, ten zavit podelne rupnul. Nasleduje telefonat s technikem od Zitnyho, objednavka vzduchoveho pistu a ztraceneho sroubu a na ucet zatim cekam – do tisicovky bych se mel vejit:-( Tak snad se z me kokotiny i nekdo pouci nebo aspon pobavi:-) P.S. pro ty co vubec netusi o cem je rec tak prasklina je to cerveny na obrazku, vice na www.sram.com/…%20Guide.pdf

    0 0
    • mar_tin1  

      keď sa darí, tak sa darí… inak s tisíckou by som nepočítal… len tie šróby stoja u žitného okolo 250 za pár…

      0 0
    • Lišák  

      Se mně takhle podařilo ztratit šroub s regulací odskoku na Epiconu. Neměl jsem teflonovou pásku na utěsnění, dal jsem tam „O“ kroužek a když jsem to utáhnul „nafest“, tak se kroužek roztáhnul a netěsnilo to. Utáhnul jsem to s citem, no a na první vyjížďce ztratil. Divil jsem se, co mi ve vidlici cvaká a při prohlídce jsem to zjistil. Dal jsem tam provizorně obyčejný šroub, takže zatím nemůžu regulovat útlum. Naštěstí jsem nezabodoval s prasknutím plunžru, jako ty, tak můžu jezdit.

      0 0
      • Jenda  

        no ono to neni zatim praskly moc takze klidne jezdit budu dal, hlavne v podstate kdyz to rupne uplne tak mi opet vytece olej ale domu s tim jeste dojedu. Snad mi Zitnej posle rychle. Aby tech oseru s kolem nebylo malo tak jsem v nedeli daval novou kazetu a retez C9 s tim ze prevodniky jsou jeste OK a na prostrednim to uz strilelo jak krava takze jeste musim kupovat prevodniky – resp. jako staromilec nechci duralovy ktery hovno vydrzej takze jsem vzalk cely levny kliky a pouziju z nich postupne ocelovy prevodniky. Narust hmotnosti me fakt nesere:-)

        0 0
        • Lišák  

          Jj, taky jsem dal prostřední placku ocelovou, když hlína začala střílet. Za 300,– Shimano asi Deore. Je fakt, že když jsem je potěžkal v ruce (váhu jsem zrovnaneměl k dispozici) tak to bylo poznat. Dost.

          0 0
          • Jenda  

            prave jsem koukal ze prostredni ocelova pila sh byla za nejakych 350+postovny tak jsem vzal cely truvativ kliky ktery me i s postovnym vyjdou na 700 a mam pily do zasoby:-)

            0 0
        • pepek  

          Přeskakování na středním převodníku jsem uspěšně vyřešil pilníkem ( ale nebyla tam C9, pouze už je pila „starší“)

          0 0
        • djano  

          Tak s tymi prevodnikmi by som to neriskoval – to nie su 2XM, bezne ocelove prevodniky su horsie ako kvalitne „hlinikove“, a tym nemyslim iba hmotnost, ale aj vydrz.

          0 0
          • Jenda  

            rekl bych ze nejsou, v nejhorsim budou stejny ale nepomerne levnejsi – kvalitni stredni hlinikova placka stoji pres 600 a to uz je pak lepsi koupit rovnou novy kliky – treba Styla co mam se daji obcas sehnat za 2000 i se stredovym slozenim jehoz zivotnost taky neni nijak zavratna

            0 0
        • Bulda  

          ono je to vetsinou zasunuty ve vybrani vnejsich nohou a to je delany dost nafest (da se rici, ze se to tam dotazenim sroubu zalisuje)aby to tesnilo uz samo o sobe a treni zajistilo, ze dotahnes sroub bez protaceni, takze myslim,ze ta prasklina se rozsirovat del nebude, ale ze se to tim stahne a ze bys ani novou soucastku potrebovat nemusel (ale já vim, hubu máš jen jednu a rejt s ní do země neni nic moc :))) o krouzek dole pod sroub je hovadina, ten se rozleze, puvodne je tam zakovej tvrdej plastovej krouzek a proti zoztazeni/prasknuti je chranenej takovou prohlou podlozkou, do ktery zapadne

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.