• fajfy

    Ahoj,

    rozhodnul jsem si že si koupím nové kolo. Jezdit budu tak půl na půl silnice a lesy, proto jsem zvolil typ crossového kola. Moje cenová představa je tak do 10 000Kč, pokud možno okolo 8000Kč abych za zbytek mohl dokoupit výbavu na kolo. Vím že ty super kola se pohybují od 13 – 15 000Kč, ale na to bohužel nemám a hlavně nechci tolik vrážet do kola. Nejsem žádnej vrcholovej sportovec, jen si prostě sem tam chci vyjet na kole na výlet. Na mojekolo.cz jsem si vybral tyto adepty:

    http://www.mojekolo.cz/…-qx-70-black

    http://www.mojekolo.cz/…black-panske

    Přiznám se, že jsem si vybíral podle vzhledu, nevidím rozdíl mezi kolem za 5000Kč a kolem za 8000Kč. Vůbec se neorientuju jaké vidlice, přehazovačky, rámy atd jsou dobré, lepší, která je horší a tak. Mohl by mě prosím někdo zasvětit? Nerad bych koupil zajíce v pytli. Děkuju.

    Tomáš

    • jonegro  

      Pokud chceš hodně dobrý crossový kolo, tak mám ověřenou značku Maxbike, hlavně mají nejlepší ceny, když porovnáš vybavení atd. Mrkni na: http://www.maxbike.cz/…rosova-kola/

      • Vilém  

        Hodne dobry krossovy kolo do 10tKc? To je vtip, ne?

        • marco  

          U kola kolem 10 tis výbava nezáleží tam jde jen o sympatie a designu.

          • Vilém  

            I v te vybave byvaji rozdily. Jen me proste pobavilo to spojeni „Hodne dobry kolo, nejlepsi ceny, Maxbike“. Tim nerikam, ze delaji spatny kola, v lowend sektoru maji jiste co nabidnout a byvaji slusne poskladany.

        • Aleshek  

          blbě čteš, píše: „Pokud chceš hodně dobrý crossový kolo, tak mám ověřenou značku Maxbike“ a to je podle mě pravda. O ceně tam nic nepíše, to požaduje kolega. Šach a mat.

          • felix.org  

            Tak teď jsi to korunoval :-)

          • Vilém  

            Tak potom jen placa z cesty, protoze o cene se pise v zakladajicim prispevku a tak predpokladam, ze reaguje k tematu. Taky co si myslet o radach cloveka, ktery se pred 10ti minutama zaregistroval a v dalsim vlakne pise, ze si chce nejakyho 29er maxbika koupit, zacina jezdit v terenu a zde napise, jak ma znacku overenou?

            • Aleshek  

              Tak hluboce jsem to nezkoumal, kdo, kdy kde a s kým? Čili pak celá situace nabírá zcela jiných, řekl bych až katastrofických rozměrů. Neboť co byla pravda je teď lež a naopak.

              P.S. „deseti“ se pomocí čísla píše „10“. Kdo nevěří, ať tam běží. Jinak ti nemohu nic vytknout. :-)

            • jonegro  

              Zdravim te, Vileme, prave proto ze jsem neco najezdil na krosu (mam rodinu a do terenu je brat nemuzu), tak mam maxbajka oveřenýho a zvažuju 29. Jen si nejsem jistej,proto se ptam. Neni to jako koupit rohlíky. Ano, dnes jsem se nově registroval, email přes který jsem se přihlašoval už nemám,změnil jsem práci a tudíž i email -tentokrát už soukromý. Je na tom něco špatného?

              • Vilém  

                Nic, neres to. Pobavilo me to spojeni, ktere jsem popisoval vyse. Spatna volba to, v teto cenove hladine, nebude.

      • Aleshek  

        přesně tak …

      • fajfy  

        Děkuju za reakci, přeci se tu nebudeme dohadovat kvůli slovíčkaření. Je jasné každému že suprové kolo za 10tis. není možné sehnat. Chci nějaký průměr.

      • ulipik  

        Nemám to rád, okamžitě všichni poznaj odkud seš. Na dálnicích v Třeboni na tom jezdí všichni z Moravy.

        • Aleshek  

          Zřejmě dobrej oddíl :-)

          • ulipik  

            vždy jsem preferoval český rozumný výrobce. Aspoň co se tu skládalo. Za málo peněz víc muziky RETA Heron RAVO Maniax a teď Duratec C14. Jen ty první vždycky krachli, tak nevím jak to dopadne s Duratecem. Ty Maxbike se mi prostě nějak nelíbí,vypadají jako kola co se dělali před deseti lety. Skoro všechno vypadá na první pohled líp. O jejich kvalitách nic nevím. Jinak si myslím, že v uvedený relaci ať si koupí cokoli , tak na chvilku mu to vydrží a bude s tím spokojenej. Já když jsem měl první pružinovou vidlici s elastomerem asi RST, tak až za 2 roky jsem poznal že je k ničemu a zakoupil Marzošku, která byla super na vzduch s etou – dnes ji vidím jako super vidli ale těžítko. Vždy až zpětně mi dojde, jak je to další kolo o míle daleko za minulým:-)

    • hony007  
      1. Zkus použít vyhledávání
      2. Pokud nemáš tak aspoň 190 cm, tak na tebe ty kola budou asi velký
    • Aleshek  

      Jak píše kolega, rozhodně jdi do Maxbike. Neplatíš zbytečně za značku, kola dělá kvalitní, za dobrý peníze. Já byl v podobné situaci jako ty, že jsem před 4 lety chtěl začít jezdit a taktéž jsem volil cross, abych mohl jezdit po (rozbitých) vedlejškách ale i v mírném terénu. Po dlouhém vybírání jsem vybral Maxbike Gibau, ale to je trošku vyšší cenová kategorie. Pokud chceš kolo za desítku, mrkni na tohle: http://www.maxbike.cz/…kolo-aras-1/ (10,5 tis.), pokud dobře koukám, je to nejlevnější kolo se sadou Alivio, která ti bohatě bohatě. Máš na výběr i ze tří barev rámů (většina výrobců ti udělá jen jednu barvu daného modelu) a kolo můžeš i mírně konfigurovat (minimálně ty Kenda pláště bych vyhodil – jsou fakt úplně na hovno – a vzal si ty Schwalbe).

      • jonegro  

        Tak to jsou přesně důvody, proč mám Maxbike rád… a proto teď zvažuju i tu jejich novou „29“

      • hony007  

        Když začne ještě kombinovat, třeba ty pláště apod. tak se dostane na cenu, za kterou mu postaví mnohem lepší kolo Scalar.

      • fajfy  

        Děkuju za reakci, to kolo co jsi mi nabízel vypadá fajn. Akorát si fakt nedokážu představit rozdíl mezi tím kolem co jsem referoval v prvním příspěku a kolem co uvádíš ty. Samozřejmě vidím jinou konfiguraci, ale nedokážu si představit o kolik se zlepší jízdní vlastnosti. Jestli to vůbec má cenu, říkám jsem úplný amatér a závodit nikde rozhodně nebudu. Kolo budu mít na občasné výlety po okolí.

        Vůbec se nevyznám ve výbavě co je dobré a co není. Mohl by mi by mě do toho někdo trošku zasvětit?

        • Azmir  

          Upčímně obě kola jsou špatné, vidlice pod tebou absolutně nebude fungovata jenom po nasednutí na kolo zajede do 80% zdvihu a nebo vůbec, podle štěstí. Takže vidlici tam máš úplně naprd, kola pro tebe asi taky nebudou nic moc, ale možná vydrží ale toď otázka. Být tebou bych určitě kolo skládal, za stejnou cenu se můžeš dostat trošku někde jinam, ale na bytelné crossové kolo pro velkého člověka jako ty to bude chtít odhaduju aspon 14tis. takže za těch 10 to bude i tak o kompromisech. Dělej jak myslíš, byla to jenom moje blbá rada, pokud některé z těch kol koupíš, třeba ti to dojde časem.

          • fajfy  

            Oka beru na vědomí. Která dvě kola jsi myslel, ty dvě co jsem uváděl na záčatku nebo i ten maxibike? Jinak sice měřím 193cm, ale vážím 75kg. Za 10000Kč by se nedalo složit rozumné crossové kolo? Problém je v tom, že já si ho nesložím, nedokážu posoudit, která vidlice je dobrá, a jiné komponenty …

            • Aleshek  

              No jo, jenže trochu dobrý vidle začínají někde na 5 tis., to bys pak mohl třeba jen s kvalitní vidlí běhat po lese. :-)

              Na toho krose stejně nemá moc smysl dávat nějakou supervidli, páč to kolo samo o sobě díky své konstrukci má své limity. Když se pak chceš pořádně svézt v terénu, musíš jít do MTB.

              Já mám krose za 20 tis. a vidli mám dost do tvrda, tlumí to víceméně jen větší ďoury, moc se s tím štelováním vyšašit nedá, to má kolega pravdu – buďto tvrdá nebo zajetá (a taky tvrdá). Zas taková tragédie to není. Ale mám 91 kg / 195 cm. :-)

              • fajfy  

                Nadhoď prosím pár dobrých tipů na vidle at jsem v obraze

        • Aleshek  

          Kolo máš v podstatě jen rám a komponenty, ty komponenty jsou tvořeny sadou (zpravidla do ní patří ± tohle: přehazovačka, přesmykač, řazení = páčky, brzdové páky, brzdy, kliky, kazeta, řetěz) + dále zapletená kola, vidlice atd.

          Když seš v nějaké cenové relaci je jasné, že dané části kola budou mít určitou kvalitu. Kola se začínají dělat někde od těch 7 tis. (nepochybně lze narazit i na superexoty někde v Kaufáči i třeba pod 5 tis.). V této kategorii je na tom kole pochopitelně vše nejlevnější, nejobyčejnější … od rámu až po poslední šroubek. Odpovídá tomu kvalita zpracování – části kola jsou masivní, těžké, moc si s tím ten výrobce „nevyhraje“, co se třeba i ergonomie týče. Máš třeba i míň převodů apod. Víc se nadřeš, budeš mít menší komfort, než na lepším kole. Pro tebe je hlavním kritériem cena, ale i tak necil do nejnižší kategorie, uvidíš, že z toho šťastnej nebudeš. Podle mě ten Aras, co jsem ti doporučil je fakt i na tohle občasné ježdění úplný minimum. Já bych spíš šel ještě o sadu víš (Deore – lepší řazení, 9kolečko) a vybral tohle: http://www.maxbike.cz/…kolo-maas-1/ (je na něm už i nejvyšší krosový rám, který dělají, čili pak budeš už jen eventuálně měnit některé komponenty). Musíš si uvědomit, že kolo je investice na pěkných pár let a když tu cenu rozpočítáš, tak je pak skoro jedno, jestli za to kolo dáš 10 nebo 15.

          • Poustmen  

            Pozor na kola z kaufu, bratrovi se na něm rozlomila přední osa, když jel z kopce… naštěstí jel pomalu

            • Aleshek  

              No, nekupte to, když je to tak výhodný … ;-)

            • fajfy  

              Právě že moje minulý kolo bylo z kauflandu, koupili mi ho rodiče za 3000Kč. Trčely z něj dráty o který jsem si poškrábal nohu, pak se mi v zatážce utrhly řidítka, které mi následovně děda svařil a skončilo to tím, když se mi zasekl řetez, spadl jsem a do nohy se mi zabodnulo ozubené kolo převodů, v nemocnici mi to sešili. Musím po dotknout že to mi bylo max 15 let. Od té doby jsem si kolo vypůjčil v půjčovně jen párkrát. Ted mi je 22 let, na půl studuji a pracuji a moje finance jsem jen tak tak. Proto je pro mě cena důležitá, jinak bych radši pořádný kolo za 15 tisic. Myslíte že je teda lepší tři roky počkat až dostuduju a budu mít lepší finance, nebo ted koupit kolo do 10 000Kč. Nejradši bych se viděl na kole už tuto sezonu.

              • ulipik  

                Ve 13 letech 1988 jsem nastřádal 1500 na Favorita s centrikama z druhé ruky (peníze k narozkám od babiček, sběr). Vůbec byl problém to kolo sehnat.

                V 19ti jsem studoval a vydělal si pomáháním na stavbě a dalšími příležitostnými pracemi na Reta Heron za 13.000,–

                A to v té době byly trošku jiný peníze než dnes.

                Jestli něco chceš tak začni makat.

                • fajfy  

                  :D Věř že kdyby něco ušetřit šlo tak to už dávno mám. Zdůrazňuju že si platím celou vysokou školu a není to zrovna levné. Jsem rád aspon za tu práci co mám a už tak je to pro mě časově náročné. Každý má jiné možnosti.

    • fajfy  

      V tom kole o třídu víc vidím hlavní změnu v rámu, nejspíš bude lehčí, ale je to opravdu na jízdě tak znát? Pak jsem si tam všimnul jiné řady přehazovaček, nejsem si jist jak moc velká změna to je.

    • gejba  

      Hele, vyprdni se na ty kecy, co tu někteří tlačí.

      Treking za desítku bude jezdit v pohodě. Když ho nebudeš rasovat v terénu, pro který není určený, tak ti bude dobře sloužit po mnoho let.

      Nebudeš s tím žádnej závodník, ale pokud jezdíš jen tak pro radost, tak není absolutně žádný problém.

      Sada Alivio je plně funkční řada, která turisticky zaměřeným jezdcům na treku plně dostačuje. Rám bude těžký, ale zase odolnější, než superodlehčené papírky. Vidle na tvou váhu žádná hitparáda, ale většinou jsou nastaveny na váhu okolo 80 kg. A kola se budou točit hlavně podle pneumatik.

      Já začínal na stějně takovém traku od Authoru. Co to kolo vydrželo! Jezdil jsem i s kamošema, co měli MTB. Teď už několik let na něm jezdí otec a kolo vypadá stále skvěle a je stokrát spolehlivější než mé vymr.ané celopéro od Ghostu.

      • fajfy  

        Děkuji za názor, a jaké crossové kolo mi teda doporučuješ ty? Případné jaké změny u výbavy mám provést?

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.