Giant Trance - z čeho poskládat ?

133 nepřečtených
  • dieegoo

    Chci koupit komplet kolo, většinu rozprodat a poskládat si to po svým, tak na to když tak prosím mrkněte, jestli je tam něco neadekvátního ke zbytku nebo něco vyloženě shitovýho.

    Rám : Trance 4 – 2005 Vidlice: Fox Vanilla R Tlumič: Fox Float R Brzdy: Formula ORO K18 Kola: Mavic Crossride 07 Kliky: Truvativ Stylo GXP / Truvativ Firex (původní) Přehazka: XT 07 Přesmyk: XT Řazení: XT řidítka, sedlovka, představec – Easton.

    0 0
    • dieegoo  

      jo ještě teda místo Vanilly bych teoreticky uvažoval i o Revelationu od RS. Nevim, která z nich je lepší a která horší.

      0 0
      • kesu  

        no revelation je lip nastavitelnej,ma lock a HLAVNE je levnejsi…

        0 0
        • dieegoo  

          levnější právě že není.. nebo nenašel jsem ho levnějc než vanillu

          0 0
        • MlokCZ  

          No možná už ne. Revelation za 10k, co nedávno všude byla už nikde nevidim.

          0 0
          • dieegoo  

            To já zas jo, ale Vanilla je pořád levnější.

            0 0
            • MlokCZ  

              sice vidlici nekupuju, ale pro zajimavost sem prosim schvalne hod, kde jsi zatim videl obe nejlevneji

              0 0
                • MlokCZ  

                  Při těhle cenách bych já osobně šel rozhodně do Vannily, pokud teda nevášíš moc atypicky, abys neměl problém s pružinou.

                  0 0
                  • dieegoo  

                    75–78 kilo, jak kdy :)

                    0 0
                  • vratan  

                    hmmm. vzhladom ku chovaniu maestra na trance mi to s vanillou pride take nevyvazene. supercitlivy az ponarajuci sa predok oproti menej citlivemu zadku. ja osobne mam rad vyvazeny prejav pruzenia ako celku…

                    0 0
                    • dieegoo  

                      Méně citlivý? Nestraš ty jo :/

                      0 0
                      • vratan  

                        netreba to brat doslovne. vanillka bude mat taky hupavejsi prejav…

                        0 0
                        • dieegoo  

                          Já zatím stále preferuju pohodlí než vyloženě sportovní naladění biku, takže myslim, že by mi to příliš vadit nemuselo.

                          0 0
                          • tomPY  

                            Zhodou okolností mám rám Trance 4 2005 preskladaný z biku.Vidlu mám RS Recon 130mm /pružina/ a zadok sa mi zdá citlivejší ako predok.Hlasujem za Fox.

                            0 0
                            • dieegoo  

                              Mě tohle hodně mate, někdo říká, že trance je hodně citlivý, někdo že zase málo.. a pak se má člověk rozhodnout.

                              0 0
                              • tomPY  

                                Ono záleží aj na tom, že ktorý činan skladal ten tlmič.

                                0 0
                              • fireman01  

                                Rekl bych taky ze je to podle toho jak si nafoukas tlumic a nastavis propedal teda pokud byst tam mel rp3

                                0 0
                    • MlokCZ  

                      Tak to je možný, že to k sobě nepůjde tak dobře a máš pravdu, že to je důležité, aby to bylo sladěné. Na to bych ale napsal jediné, ať nechá Vanillu a veme něco jiného místo Trance.

                      0 0
                      • dieegoo  

                        Ale co? Cenově si nemůžu nějak extra vyskakovat.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Jasně, pokud jsi omezený finančně, tak je to těžký, to je jasný. A kolik máš tak celkově peněz?

                          Pro představu já chtěl něco pohodlnějšího a plně aktivního (a že je ten systém plně aktivní za všech okolností mám už dobře vyzkoušený ze současného kola z profilu) a objednal jsem v říjnu www.cube-bikes.de/…d_10572_.htm za 62k komplet. Teď už ale asi nebude za 62k (to byla cena na předobjednávky do půlky října, teď už asi bude za 69k).

                          0 0
                          • dieegoo  

                            Kdyby stál tak o 20k méně…

                            0 0
                          • fireman01  

                            to:MlokCZ Tobe se zda trance malo aktivni? hmm zkousel jsi ho jezdit dyl nebo ses jenom kousek projel?

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Ano zkoušel, ale nejezdil jsem ho dlouho jako svoje kolo, takže beru pocity s rezervou. Nezdál se mi nějak moc neaktivní, to ne, ale při šlapání se mi moje kolo v profilu zdá o dost aktivnější. Což někomu zase může vyhovaovat.

                              Větou, že jsem chtěl něco plně aktivního a pohodlnějšího jsem ale především myslel to, že ten Cube, co jsem vybral má větší zdvihy než Trance.

                              0 0
                              • fireman01  

                                to: MlokCZ aha :) mno ja jsem s trancem plne spokojeny hlavne i kdyz mam vypnuty propedal a je tedy nejcitlivejsi, tak se nejak zvlast nehoupe coz se u nekterych fullu rict neda.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Mě se Cube trošku houpe (tzn. cca 5mm chodu tlumiče z 38mm celkových) při plně aktivním režimu tlumiče, který používám téměř pořád (chci především pohodlí, nějaké menší ztráty při šlapání vůbec neřešim), ale ještě to není tak hrozné. Trance se při šlapání téměř nehnul vůbec, v tom byl lepší, ale zase to bylo za menší citlivost při šlapání.

                                  Jinak to houpání je ale hrozně moc ovlivněno tím, jak moc umíš šlapat do kruhu. Já s extrémním houpáním neměl problém ani na kolech, které houpaly více než moje a přitom majitelé těch kol si na to často dost stěžovali (nebo případně tam měli propedal a museli ho hodně používat). Ale asi to je dané tím, že si myslím, že techniku šlapání mám dost slušnou (narozdíl od výkonnosti), dost mě pomohlo, že jsem najezdil ne tak málo hodin na válcích na silničce (a dříve jsem jezdil na silničce fakt hodně a hodně let).

                                  0 0
                                  • fireman01  

                                    to: MlokCZ jj je to urcite o technice samo ze se mi taky trochu potapi, s tou silnici jsme na tom stejne ja ji jezdil asi 8let jenze pak jsem si rek ze bajk bude min adrenalinovy nez jezdit po nasich cestach :)

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Já silnici ukončil definitivně před měsícem, kdy jsem prodal silničku i válce.

                                      0 0
                        • MlokCZ  

                          A o nějakém Canyonu si uvažoval. Zrovna teď tu řešený v sousedním threadu XC5 má výbornou cenu.

                          0 0
                          • dieegoo  

                            Uvažoval… taky o XC5, ale jak jsem v tom threadu psal, jsou vyprodané. S tím trancem ještě počkám do začátku příštího týdne, to Canyon slíbil z veřejnit kompletní katalog. Pak se uvidí.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              No já myslel model 07 už.

                              0 0
                              • dieegoo  

                                Až budou i s cenama, tak uvidíme :)

                                0 0
                              • dieegoo  

                                Ale jsem docela zvědavý na XC4. Pokud se u ní taky posunulo osazení o trochu nahoru, tak by to nemuselo být špatné. XC5 by byla super, ale už je přes 40 :(

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Neni přes 40k, ne? 1349euro je při současném kurzu ještě pod 40. Teď teda myslim ten letošní, nevim jestli ty příští budou stát stejně.

                                  0 0
                • kesu  

                  tak za to levnejsi se omlouvam,ale tendle rvl je ten levnejsi,doted byl za tu desitku 426..Ja bych si asi koupil toho RVL protoze ma lock.Nicmene na vanille sem jel a muzu smele rict ze to je jedna z nejkomfortnejsich vidlic na ktery sem jel..

                  0 0
                  • dieegoo  

                    když si vzpomenu, kolikrát jsem použil lock na blackovi, tak myslim, že bych bez něj mohl klidně existovat…

                    0 0
                    • kesu  

                      hele pokud ho nechces tak kup co je ti sympatictejsi,RVL je ve srovnani s vanillou malinko min citlivej ale zase se tolik nepropada do zdvihu a bere lip vetsi rázy.Zase o vanille prakticky nevis…

                      0 0
                      • dieegoo  

                        Neřikám, že ho nechci, jen že se bez něj obejdu. Asi přece jen tu Vanillu, jestli je to fakt takový zázrak, jak tady všichni tvrdí.

                        0 0
    • dieegoo  

      A ještě jedna alternativa u brzd, pokud nedopadnou ORO dát XT.

      0 0
      • kesu  

        ja bych dal radsi magury nebo juicy nez shimana teda…

        0 0
        • dieegoo  

          na ty xt/sainty jsem slyšel zatím samou chválu…

          0 0
        • dieegoo  

          i když teď koukám na Juicy 7 se 185mm kotouči za cenu ± jako XT… hmmm nevim nevim

          0 0
      • MlokCZ  

        Já bych nechal ty ORO. XT i Juicy jsem rok jezdil a teď mám objednané kolo s ORO (teda s K24, ale chováním by měly být K18 i K24 téměř totožné).

        0 0
        • dieegoo  

          Brzdy vyberu podle toho, jestli na ORO bude záruka.. Pokud ne, tak si radši tři stovky přihodim a vezmu XT.

          0 0
    • raceman  

      čistě můj názor, místo přehazly XT 07 tam dej 06. 07 sou podle mě hnusný ale jestli se ti líbí ta prosim..

      0 0
      • dieegoo  

        Mě se naopak modely 07 líbí… a rozdíl je 60Kč, takže to jde.

        0 0
    • jecnak  

      Kdyz uz 130 zdvihu, tak bych toho bika postavil trochu odolnejsiho: vidle – pike kola – Crossmax ST nebo lip SX Brzdy Saint 180/180 Prehazka s kratkym raminkem

      0 0
      • dieegoo  

        To už bych se dostal cenově trošku někam jinam. Jinak si myslim, že na můj styl jízdy bude co do odolnosti dostačovat i něco „běžnějšího“ než pike…

        0 0
      • kesu  

        prijde mi blbost dat na Trance se 105mm zdvihu 140mm pika s pevnou osou zvlast na 75kg…

        0 0
      • McBlacky  

        na Trance ne, to by neustál, Pike mi přijde spíš na Reigna. přeci jen trance je spíš xc rám, váhou i zdvihem

        0 0
        • dieegoo  

          Pika ne, nehodí se na ten rám… a s tou váhou.. trance je poměrně dost těžký

          0 0
    • Archer  

      IMHO, vidle a kliky zaslouzi neco lepsiho.

      Vidle kvuli zdvihu, Vanilla ma 130 nebo 140mm, ale Trance staven na 100mm.

      Kliky radsi od Shimana, LX (Hone) nebo XT (Saint).

      0 0
      • dieegoo  

        130 sice má, ale myslim, že to ten rám bez problému skousne. Co sem měl dřív na HT, tak ta měla asi 90mm a dal sem tam 120 a žádnej problém. Co je špatnýho na těch klikách? Na LX jsem moc chvály neslyšel, prý se brzko vymačkaj kůli měkkému materiálu.

        0 0
        • Archer  

          Zmena geometrie asi biku ne prospeje. Dostanes tezisko vic dozadu, zmeni se uhel vidlice, zmeni se chovani…

          Truativ kliky se me proste ne libeji ;) Kdyz ne Shimano, uz radsi nejaky RaceFace.

          BTW, vozim Shimano LX, a zadne vymackani nevidim.

          0 0
          • dieegoo  

            No nevim, myslim ze by to jeste nebylo tak zly.. uz sem videl Trance 4 i s Pikem a Foxkou 36 ( www.thebikinghub.com/…ce_ch_03.jpg ) a nerek bych, ze to vypada nepouzitelne.

            0 0
          • MlokCZ  

            Já bych to tak s těmi rozdíly nepřeháněl. Na té Vanille bude mít o cca 1cm větší sag, takže to už máš rozdíl jen 2cm a ještě tu jsou rozdíly skutečné výšky vidlice (ale tady z hlavy nevim, jakou má která skutečnou výšku).

            Já si spíš myslim, že to téměř ani nepozná. A pokud rozdíl bude poznat, tak to vůbec nemusí být k horšímu.

            0 0
            • dieegoo  

              Nehledě na to, že pokud by s tim fakt nešlo jezdit, tak jde vanilla přeskládat na 100mm.. nepletuli se :)

              0 0
            • Archer  

              V Giantu ani na jeden model Trance ne dali vidlici vic nez 100mm, dokonce maji jeden z 80mm vpredu. Myslis, ze soudruzi z Giantu udelali nekde chybu? ;)

              Kdyz clovek chce vetsi zdvih, tak radsi vybrat ram 120/120, nebo 130/130.

              Vozil jsem se na FSR XC vidlice RS Recon 85–130mm, a testoval chovani biku s ruznymi zdvihy. A nejlepsi (pocitove) to dopadlo na 100–105mm. Presne na takovej zdvih FSR XC byl staven… Ted' tam vozim F100RL, a jsem uplne spokojeny ;)

              0 0
              • dieegoo  

                Udělali chybu a to takovou, že nemaj nic mezi 100 a 150mm bikem :/

                0 0
                • Archer  

                  Reign 3 ma vpredu 130. Reign 1 – pred menitelny od 115 do 160.

                  0 0
                • pitos  

                  Po vyskoušení několika systémů odpružení mi přijde zdvih Trance pocitově věčí než 105mm.přijde mi že odpovídá jiným 120mm zdvihům takže s tohoto pohledu podle mne nebude 130 ve předu problém.Geometrie je taky v pohodě. Sám do budoucna chci také vidlu kolem120–130.

                  0 0
              • MlokCZ  

                Každému sedí jiná geometrie. Model Trance 05 má úhel hlavový trubky 70,5st. pro 100mm vidlici. A FSR XC má úhel 69st., takže teprve se 130mm Vanillou se dostane na cca stejný úhel jako máš ty.

                Takže si stále myslim, že někomu může klidně Trance s vyšší vidlicí sednout klidně lépe. No a někomu zase vůbec ne.

                0 0
                • Archer  

                  Rozdil v tom, ze FSR XC na uhel 69 staven. I kdyz, podle prirucky, muzu taky tam dat vidlice az do 130mm.

                  Jina vidlice, nez konstruktery myslili, muze zpusobit jen rozdil v prace mezi prednim a zadnim odpruzeni. Treba, original pri zatezi ponori tak, ze vidlice a tlumic svuj chod spracuji stejnym zpusobem, a biker zustane v puvodnej polohe. Kdyz zmenis vidlice na vetsi, tak na konci chodu zadneho tlumice vidle jeste ma rezervu, a biker se nakloni dopredu. Ja bych, jako biker, tuto situace bral jako „kopnuti do zadku“ ;)

                  Nerikam, ze vetsi vidlica je spatne. Ale takovej vyber mel bych byt dobre zvazen.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    to co popisuješ se ale v praxi stane jen při dopadu z dropu nebo skoku, což s trancem nehrozí. A navíc to záleží na nastavení tlumení obou jednotek.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Se zvážením souhlas, to je jasné, někomu to sedět nemusí.

                    Ale ten odstavec o sladění zadního a předního odpružení, to je hezký idealistický pohled. Ale bohužel to tak u mnoha kol není. Koukni na nějaký grafy (třeba v bige-magazinu, který už jsem tu několikrát zmiňoval) a tam je dobře viděž, jak velmi málo kol má dobře sladěné přední a zadní pružení, aby pracovali dobře dohromady.

                    Bohužel u Trance nemám grafy, ale když se kouknu na Reigna (který aspoň odhaduju, že bude mít podobný průběh), tak má tendenci jít vzadu mnohem snáz do zdvihu než většina vidlic. Takže podle toho taky odhaduju (ale to už jsou opravdu jen dohady, chtělo by to minimálně grafy Trance), že ten vyšší zdvih vidle k tomu naopak sedne lépe.

                    0 0
                    • Archer  

                      JJ, ideal se tezko najde. Ale dieegoo stavi custom. Proc bych nemohl postavit, kdyz ne idelani, tak aspon' blizko k tomu? Ma moznost vybirat.

                      A jeste k vetsimu zdvihu na vidlice – ne vyplati se to do kopce. Treba, na FSR XC, kdyz lezes do kopce, rozdil mezi 100mm a 130mm byl obrovsky (pocitove). Na 130mm jsem musel hodne dopredu, abych uderzal predni kolo na zemi. Sice jen 3cm, ale bylo to dobre citit.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Jasně, s tim prvím odstavcem souhlasím. Jen jsem chtěl naznačit, že klidně těch 130 mm může být lepší, ale taky samozřejmě nemusí. To už bude muset vykzoušet. A jak už tu zmínil, vždy ji může přehodit na 100mm.

                        Tak s výjezdy to je jasné. Tam to ale ideálně řeší pouze vidlice, která má možnost změny zdvihu a to jednoduchým a rychlým způsobem (tady jsem moc zvědav na jaro, jestli to u Talase 07 bude dobře použitelné).

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          A ještě u toho výjezdu je to daný tím, že se zvedne i celý posez o ten kousek (když jen změníš zdvih vidlice). To by si samozřejmě naladil tak, aby měl vyhovující a tedy by snížil úchop jiným způsobem zase o ten rozdíl dolu (vyndáním podložek, jinými řídítky, otočením představce, …), takže tohle nic neovlivní.

                          0 0
                      • dieegoo  

                        Jsem rád, že se to tady trošku rozjelo. Je jasný, že každému sedně něco jiného. K té vanille se přikláním z důvodu, že hledám pohodlnou vidlici. A pokud by bylo skutečně těch 130mm moc, v což doufám, že nebude, tak jde přestavět na těch 100mm. Vším ale ještě může začátkem příštího týdne zamíchat Canyon, až předvede komplet katalog s cenami.

                        0 0
                        • filipes  

                          ber stavitelny zdvih, nasroubujes si to jak potrebujes a neslapnes vedle. Na pomalejsi vyjizdku do tezsiho terenu si das plnych 130, na vice XC si to snizis. Jezdit dlouhy kopce s moc polozenou vidli je trochu pakarna. Na asfaltu taktez.

                          0 0
                          • dieegoo  

                            Těžký rozhodování.. na Blackoj sem to štelování zdvihu použil fakt jen vyjímečně, tak nevim co teď upřednostnint :/

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Na fullu je ta změna zdvihu mnohem víc potřeba než na HT. V kopci se ti více zatíží zadek a odlehčí předek a dohromady to je nic moc. A čim vyšší zdvihy, tim je to horší. Mě na kole v profilu stačí dát tlumič na floodgate (pak i přes větší zatížení zadku v kopci si drží menší sag než po rovině v plně aktivním režimu) a už je to v pohodě i bez štelování zdvihu vidlice, ale zase přijdu současně o citlivost v zadu, takže to taky není ideální.

                              0 0
                              • dieegoo  

                                No, asi neplácáš jen tak z vody, takže nad tím začínám docela vážně uvažovat… Teď teda vyvstává další otázka… kterou vidlici teda? Recon, Reba, Revelation? Talas je cenově trošku jinde, než jsem ochotný investovat…

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  To máš stejně těžký. Recon a Revelation, určitě obě dobrý vidle, ale podle mě je U-Turn stejně na častý štelování nepoužitelný (ale jsou lidi, co ho používájí, takže to musíš rozhodnout sám, jestli U-Turn něco řeší nebo ne). No a pokud vemeš Rebu U-Turn, tak tim určitě nic nezkazíš, ale to už klidně můžeš vzít raději tu Vanillu a případně ji hodit na 100mm. Pokud tam budeš mít vidlici na 100mm, tak už se obejdeš určitě i bez změny zdvihu.

                                  Já jezdím Rebu na 115mm a tam je to v případě, že nechám tlumič plně aktivní ve výjezdech tak na hranici. Ještě se výjezdy dají, ale už je to znát, že to není úplně ono. Když hodím vidlici na 100mm, tak žádný problém (ale stejně ji jezdím trvale na 115).

                                  Nutně bych viděl mít tu změnu zdvihu až při 130mm.

                                  Takže když koupíš Vanillu, U-Turn Rebu, Recon nebo Revelation, tak ani s jednou neuděláš chybu.

                                  Já být ve tvé situaci, tak bych vzal pružinovýho Recona nebo Vanillu.

                                  0 0
                                  • dieegoo  

                                    Koukám, že Reba u U-turnem taky není zrovna z nejlevnějších…Pru­žinový Recon vyjde cenově téměr stejně jako ta Vanilla, takže tam to rozhodování taky nebude případně zrovna jednoduché. Třeba to rozsekne Canyon, až zveřejní katalog a takhle celá diskuze bude uplně zbytečná, ale kdo ví… vůbec nevím, jak Canyon chodí, který ze systému je lepší, jesli Maestro a nebo to co používá Canyon. U něj bych se trochu bál síly trubek, o které tady všichni mluví. Ale zas poměr cena / osazení je taky moc pěkný.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Ono se nedá říct, že jeden ten systém je lepší. Každý je prostě trošku jiný a jednomu může sedět víc Trance, druhému Canyon.

                                      Síly trubek u Canyonu bych se nebál, pokud zrovnat nemáš kolem 100kg. Na Cubu mám trubky úplně stejně papírový a čuměl jsem jak ten můj pád v srpnu rám na rozdíl ode mě přežil úplně v pohodě a bez úhony.

                                      Jinak já osobně bych šel určitě raději do Canyonu.

                                      0 0
                                      • dieegoo  

                                        Pokud bude XC4 ( si6.mtb-news.de/fotos/da­ta/500/XC4_01­.JPG ) stát těch ± 1350€, tak to bude asi hodně zajíavá nabídka. Možná bych uvažoval i o XC5, i když ta už je trochu dražší.

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Mě se líbí ta XC5, ale uvidíš, až budou specifikace XC4 a jestli na tom obrázku je opravdu XC4 (ale asi je).

                                          0 0
                                          • dieegoo  

                                            Barevně se mi více líbí XC4, pokud bude rozdíl jen v Reba x Fox a cenový rozdíl 7 tisíc, tak beru XC4… zas takový přínos to pro mě nebude si myslim.

                                            0 0
                              • Andrzej  

                                nemam moc casu ted o tom casto diskutovat, ale ja sem mel stelovatelny zdnih na fulu a uz nikdy to nechci, uplna blbost, do kopce sem s predkem snizenym jenom o 3cm nebyl skoro vubec schopny vyjet [prehanim, ale fakt to bylo o dost horsi]. ted mam vepredu 145mm a vzadu necelych 150mm a jedine coi steluju je vyska sedla, aybch se na kole mohl hybat. treba vcera jsem jel silene prudky vyjezd po sutrech[ne sypkych, ale pevnych], vetsina lidi [cannodale jekyll, sc blur, stumpjumper a giant anthem] se nechytala. mi stacilo spustit sedlo [byl tam taokvy zhup, kde se bylo treba rcychle presunout zepredu duzadu] a s pomoci dobrych plastu a velkeho zdvihu sem to vyjel. nejake snizovani vidlice by mi bylo uplne nanic. na meride mi to este vic postavilo hlavovy uhel a kolo bylo priserne vratke a zastavilo se o kazdy koren…

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Ten tvuj příklad je ale úplně jiná situace než na který je určený měnění zdvihu. Ten je dobrý na delší výjezdy, který jedeš aspoň 10 minut a nebo taky 2 hodiny (a že jsem jich letos jel hodně, který byly hodinu a delší a že by se mi to měnění opravdu hodilo, jenže u U-Turnu jsem línej to používat, to je prostě moc točení a kroucení, na to já nejsem). Tam pak není jenom problém, že se ti zvedá předek, ale je hodně zvednutá špička sedla a po delší době to značně vadí.

                                  Pak další věc je, že ty máš stejný zdvihy ve předu i vzadu (nebo v zadu dokonce ještě větší). Tady se probírala situace, kdy by měl 130 vepředu a 100 vzadu na kole, který je dělaný na 100 vepředu. Po snížení na 100mm by neměl určitě ve předu špatný úhel a tebou popsaný problém (když ten rám je určený na 100mm vidlici). A taky jsem psal, že pokud dá vidlici se 100mm, tak regulaci zdvihu potřebovat nebude.

                                  A na Meridě jak píšeš ten úhel, opět jiný případ, protože ještě před snížením už má ta Merida hodně velký úhel, takže tam je jasné, že když ho ještě zvýšíš, tak to bude špatně. On by ale měl při 130 mm ten úhel počáteční dost malý. Si představ, že bys měl na Meridě třeba Talase se 140mm a snižoval právě teprve na tvůj současný zdvih 120mm, maximálně na 100mm. To je pak srovnatelný případ, jako jsme tu řešili.

                                  A já mám při 115mm na svém kole ten úhel taky menší, že po snížení na 90–100mm je pořád úhel na výjezdy v pohodě (Kolo je opět dělaný primárně na 100mm vidlici).

                                  A pak hodně záleží jak máš nastavenou vidlici a tlumič a kolik se ti ve výjezdu změní geometrie tím, že přední kolo je odlehčené a zadní více zatížené. A pak poslední věc, když koukám na tvoje kolo, tak vidím, že máš o dost níže řídítka než sedlo, další důvod, proč nepotřebuješ ve výjezdu snižovat vidlici. Se koukni na moje kolo, já mám řídítka jen o 0,5cm níže než sedlo (tak mi to skvěle vyhovuje, kromě dlouhých výjezdů). Na tvojem kole bych měl opačný problém, moc nízko řídítka v prudkých sjezdech. Je jasný, že ty to pořešíš tím, že dáš dolu sedlo a jsi v pohodě. Já ale nejsem žádný moc sjezdař a se sedlem zásadně nehýbu, mám ho naštelovaný fakt na chlup přesně a po každém pohnutí pak 10 minut šteluju, abych ho měl přesně.

                                  Takže na tvojem kole a pro tvoje ježdění naprosto chápu, že štelování zdvihu nepotřebuješ.

                                  0 0
                                  • milan1  

                                    Přiznám se ti, že když ty něco napíšeš a i když odpovídáš, je vidět, že se zamýšlíš i nad tím, jak to myslel ten druhý. Tvé formulace jsou přesné a vysvětlování není nikdy plácnutím do vody. Nic z toho jsem ale nepozoroval u Anrzeje a přiznám se že nerozumím co chce říct? Že v nějakém extra obtížném výjezdu vyjel díky velkým zdvihům? A že to vyjel díky snížené sedlovce? Nějak nerozumím. Tobě nemusím zdůrazňovat, že díky jeho zvihu vzadu se mu při výjezdu zaboří klidně o 300mm a snížením zdvihu vpředu taky o 30mm dosáhne přesně stejné geometrie jako při jízdě po rovině. Každopádně tohle není debata o nějakém jednom specifickém výjezdu ale přesně o tom co uvádíš. O výjezdu, výhodě posedu které jsou neoddiskutovatelné. Naproti tomu to stálé strašení extrémními geometriemi a jakýchsi nebezpečích při těch extrémních rychlostech, které se při výjezdech dosahují, to je kapitola zcela jiná. Zdůrazňuju, že i při snížení zdvihu o 30 mm se na fulu geometrie proti jízdě po rovině nezmění. Změní se právě a jedině při nesnižování a to zcela opačným směrem a tohle jsem neslyšel ještě nikoho řešit. Narazili jsme tady na to už jednou a změna geometrie u fulla, která se děje automaticky je ve skutečnosti změnou geometrie v přesně opačném směru a nikdo to tak neřeší, protože to knoflíkem neovlivňuje. Jakmile je ale něco, si můžeš měnit sám, tak se nachází spousta lidí, kteří vědí, proč tohle zrovna ne. Nerozumím těmhle přesvědčováním, zase jasná věc a zase to bude zmatek.

                                    0 0
                                    • milan1  

                                      Je tam jeden překle 300mm místo 30 mm, doufám, že to je jasné, že jde o překlep.

                                      0 0
                                    • TinkTink  

                                      Chmm…ja Andrzeje pochopil…

                                      Ale k veci – kdyz jsem mel jakykoli snizeni zdvihu, tak jsem to nepouzival a vozil to furt na jeden zdvih – jednak to zdrzuje a jednak se mi i s tim vyssi zdvihem jede do kopce lip – pocitam ze mi reknes, ze to neni mozny, ale mne se tak jede skutecne lip nez kdyz mam predek snizeny i jenom o 30mm – pripadam si s tim vzdycky strasne snizeny, naklopeny dopredu a pocit sucha a jistoty je ten tam…

                                      Ted akorat premyslim o upgradu na vyssi zdvih na mym XC, ale to z jinyho duvodu a chtel bych to s U-Turnem, prtze 180mm na predek je uz fakt jenom na sjezd, max na rovinu a pouzival bych to jenom obcas…ale kdyz ma clovek strizlivy zdvih, tak myslim ze neni nutnost ho snizovat (pokud nejedes fakt na vykon nebo Te fakt bavi kazda hracka :) )

                                      0 0
                                      • milan1  

                                        Tak můj pohled je tenhle. Nemám rád zbytečné hračičky. Když má ale něco smysl, nezavrhnu to. Výjezdy nejsou míněné nějaké krátké a sřídající se výjezd sjezd, či něco podobného, co jde ve vysoké rychlosti. Tady nemá snižování prostor. Taky ho nemá u extra krátkých zdvihů. Bavíme se ale o fullu, zdvizích nad 130 mm a táhlém výjezdu, tady je snižování a to výhradně jedním stiskem a nebo jednou otočkou jednoznačnou výhodou. Vrtění knoflíkem je blbost ale systémy, které spňují jednoduché a přesné ovládání už jsou a tam taky směřuje vývoj. Stačí se rozhlédnout. Tohle smysl opravdu má a kdo to vyzkoušel, tak ho nemusíš přesvědčovat o opaku.

                                        0 0
                                        • TinkTink  

                                          No a to je prave ono – to dlouhy tahly stoupani – to je presne to, co me neoslovuje…kdyz to snizim, tak me sedlo zacne neprijemne tlacit – na aspon tech 30minut to fakt na tom – ja – nevydrzim…ale to je kazdyho vec a kazdy si to musi rozmyslet…sou lidi co budou furt kroutit cudlikem jak zbesili :-D

                                          0 0
                                          • milan1  

                                            Tohle myslím není debata co konkrétně vadí a nevadí tomu a zase tomu. Všimni si, že Andrzej kterého ty jsi okamžitě pochopil uznává sám, že nebyl jeho příspěvek na místě. Formulace by měly být přesné jako od Mlokacz a ne dodatečně říkat jak že to je valstně všechno naopak a hledat důvody pro hájení své pozice. Přesvědčovat stále dokola lidi, že se jim na dlouhozdvihovém fullu mění zásadně geometrie, to je myslím zbytečné. Je to prostě zase jenom fakt, který by neměl vůbec nikoho zarazit. Ta geometrie se opravdu mění a pozice na kole je ta nejnevýhodnější jaká může být. Jestlis e ti to tak líbí, to je tvoje věc. Já tě o opaku přesvědčovat nehodlám.

                                            0 0
                                            • TinkTink  

                                              Nicmene jsem ho pochopil…tecka…asi jsem se nesnazil mu tam najit nejakej problem. A ze nebyl na miste – to nerekl.

                                              Dlouhozdvihy full – ja Te taky nehodlam presvedcovat, ale proste mi vic na nekterym bajku vyhovuje kompromis a takovych lidi neni par, je nas dost…

                                              Just ride, no problems, no fear, only ride.

                                              0 0
                                              • milan1  

                                                „Asi jsem se nesnažil mu tam najít nějakej problém“ Co k tomuhle dodat?

                                                0 0
                                                • Andrzej  

                                                  no, ale vlastne bych to mohl napsat tak, ze proste chci mit na kole stejny uhel vidlice na cestu nahoru i dolu a v podstate podporim tinka… akurat jak uz sem vys psal, moc neni cas a ani mne nebavi se tu o tom dlouho dohadovat, ja tu vzdycky neco napisu a pak mne to prestane bavit :]]

                                                  0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Jenže ten úhel právě nebude stejný jako při jízdě po rovině a z kopce, naopak právě kvůli nižšímu sagu na vidlici a vyššímu na tlumiči bude jiná. Bude se to chovat k úhlu vidlice úplně stejně jako bys na rovině vozil vyšší vidlici než máš. Ona teda nebude celá geometrie úplně stejná ani při snížení zdvihu vidlice (protože sice zasunutí vidle a tlumiče může být cca stejný v tu chvíli, ale bude vyšší než na rovině, takže se tím nepatrně zmenší nepatrně rozvor kol), ale úhel vidlice bude téměř stejný jako na rovině bez snížení zdvihu.

                                                    0 0
                                                  • Andrzej  

                                                    no, prave ze pokud nesedis na kole jak pecka a aspon trosku pracujes s tezistem, tak nemuzes pouzivat teoreticke zasouvani tlumice a vysouvani vidlice pri ceste nahoru/dolu. to funguje pri cestach mimo teren, kdy ze sedla nevstavas [to jsou ty vyjezdy co jsem psal ze jezdim casteji]

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Jak už jsem psal, změna zdvihu je na dlouhé výjezdy a ty snad téměř každý musí jezdit v sedle (nebo si aspoň nedovedu představit jet třeba hodinu kopec ze sedla). A taky ta změna zdvihu je právě proto, abys nemusel v extrémech tolik s tim těžištěm pracovat. Mě se pak kolikrát stane, že když jedu prudší kopec na hranici mojich sil, tak v sedě bych ho ještě dal, ale když jsem k tomu nucenej pracovat s těžištěm, tak ho kvůli tomu už nedam.

                                                    0 0
                                                  • Andrzej  

                                                    hmm, to ja to mam vetsinou naopak :]] jinak pokud jedu kopec, ktery je fakt dlouhy a porad jeste sedim [asi nejake mensi kameny], tak mam predek porad dost nizko [to je to cos psal nahore, ze nemas sedlo o moc vys nez riditka]. jinak slapani ve stoje se da natrenovat, uz vydrzim celkem dost dlouho :] stava se mi, ze nekdy jedu nejakou peknou stezku, ktera je chvili nahoru a chvili dolu a tak to zkousim cele se zasunutym sedlem, abych si ty sjezdy uzil a celkem to jde [ale zacatky byly narocne…] kazdopadne to porad neni bez prestavky asi vic jak 40minut… uz toho ale nechame, nejvetsi problem je asi v rozdilnem stylu jizdy, no a mne vzdycky to teoretizovani prestane moc brzo bavit :]

                                                    0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Tak když nejezdíš nikdy delší výjezdy, tak je to pak jasné, to nemůžeš snižování zdvihu vidle ocenit.

                                            Jen mi není jasný to s tím sedlem. Se snížením vidlice máš šanci přiblížit právě sedlo nastavení na rovině, takže když to nesnížíš, tak naopak by tě mělo tlačit více. Já mám přesně opačný problém a to, že když nesnížím zdvih na současném kole (a to i přesto, že to i přes nízké zdvihy), tak v dlouhých výjezdech mě sedlo někdy trošku tlačí, protože je extrémně zvednutá špička oproti jízdě po rovině (pro kterou mám sedlo přesně seřízený). A zdvih nesnižuju proto, protože na U-Turnu je to pakárna.

                                            Já právě taky nerad čímkoliv kroutim, ale kdyby to byla jedna půlotočka a šlo to rychle, tak už bych na dlouhý výjezd byl ochotný s tím zatočit (i když ideální by to bylo na řídítkách). A narozdíl od lock, který téměř nepoužívám i když ho mám na řídítkách bych to ocenil.

                                            0 0
                                            • TinkTink  

                                              JJ…mas naprostou pravdu,ale fakt nevim cim to je – mam podezreni na to, ze za tu dobu co takhle jezdim jsem si upravil uz totalne jizdni styl…zkusim si to tu vymodelovat jak bude chvilicka…

                                              0 0
                                              • milan1  

                                                Tohle přeci není o nějakém jízdním stylu a jeho přizpůsobení, to je o totální ztrátě citou o tom, co se děje pod tebou. Jestli nepoznáš, že díky změně stlačení jednotek při výjezdu se ti sedlo jakoby vytrčí špičkou nahoru a posed je opravdu jiný, to je na pováženou. Zastávat potom teorie o nezměněné geometrii to je zase absence uvažování o technické stránce věci. Takovéhle debaty jsou opět jenom zbytečným plýtváním energie nad věcí zcela jasnou.

                                                0 0
                                                • TinkTink  

                                                  Pisu snad nekde, ze zastavam tuto teorii? Ja pisu, ze me snizeni zdvihu nedela dobre vuci moji sedaci partii a ze jsem si upravil nejspis jizdni styl. Ani jednu z tehle veci nemuzes poprit, protoze to proste nejde…teda muzes, ale bude to zvast…

                                                  0 0
                                                  • milan1  

                                                    Co zastáváš je tak mlhavé, že ti vlastně nevím. Jedno vím ale jistě zásadně nesouhlasíš s tím co jsem napsal já. Proč to je špatně a jak by to šlo vyřešit pouhým stylem jízdy, to už je na tobě abys přesvědčil ostatní. Já píšu jenom o chování biku, které žádným stylem jízdy nezměníš a o geometrii, která se automaticky při výjezdu změní díky jednoduchým zákonitostem.

                                                    0 0
                                                  • TinkTink  

                                                    Jo…no tak vice mene se shodneme :)…akorat kazdymu vyhovuje neco jinyho ci haji jinou pravdu. No…a k tomu presvedcovani – vcelku me to nebavi, nema to moc cenu, prtze to stoji prilis energie a vysledek nikdo neoceni…ale to musis vedet sam… :)

                                                    0 0
                                                  • milan1  

                                                    Úsměvy z tvé strany mě nějak nesedí. Aktérem startů debat o ničem jsi pravidelně ty. Kdybys zastával technickou pravdu je zcela srozumitelná a není se o čem přít. Zmatek do toho vnesl Andrzej, který se ani nenamáhal čtením a ty jsi zahlédl svojí příležitost. Nic víc, nic míň. Řeči o tom, že vlastně chce každý něco jiného slýchám pravidelně od lidí, kteří neumějí správně formulovat podstatu. Technická podstata a smysl snižování je tu vyložena od začátku správně Mlockemcz a není vážně o čem diskutovat.

                                                    0 0
                                                  • TinkTink  

                                                    Tobe toho na me nesedi hodne, ale Ty me nesedis cely ;)

                                                    Takze kdyz to vememe podle MlokaCZ, tak: Každému sedí jiná geometrie.

                                                    Smysl snizovani jsem pochopil, ale nesouhlasim…kdyz jedu po rovine, tak nemam sedlo serizeny uplne dokonale (na to jsem prisel ted, kdyz jsem zjistoval kde mam error), mam ho lehce spickou dolu (viz fotky..mohl jsi se podivat..spickou dolu je lehce i kdyz mam svuj sag…je to proste moje typicky nastaveni, ktere odpovida tomu, ze vetsinu casu ztravim nekde ve vyjezdu – i kdyz treba neni dlouhy…ja proste nespecham…leda z kopce dolu je to vzdycky kratky -…na rovine je to ok a ve sjezdu na tom nesedim.

                                                    A prilezitost – vidim prilezitost k tomu, aby jste se jakoze pochopili, ale kazdy jinak…

                                                    Btw je pekny jak jednou na nekoho plives spinu sec Ti to jenom jde a pak hned jak se Ti to hodi ho vychvalujes + pripadne naopak…pockam si par tydnu a uvidim ceho se dockam…

                                                    0 0
                                                  • milan1  

                                                    Zase úsměv a nevím nad čím? Až pochopíš, že reaguju na to co kdo píše z pohledu technického a budeš mít schopnost to pochopit, tak rozlišíš spoustu detailů. Přeju ti aby se ti to někdy povedlo. Guláš, který tady opět mícháš je nechutný a beze smyslu.

                                                    0 0
                                  • Andrzej  

                                    no, moc sem to predtim necetl, tak uznavam, ze mas ve vetsine veci pravdu. timhle prikladem [ extremne prudky a moc kratky vyjezd] sem spis chtel ukazat, ze ve spouste pripadu je snizeni predku nahouby [ a spousta lidi to nevi, akorat zrovna tady to nebylo na spravnem miste]. jinak se teda hodne dlouhym vyjezdum v terenu dost vyhybam a spis si najdu cestu noahuru nejakou lehci, aby pak zbyly sily na sjezd :] jinak k mojemu kolu: pomalu chystam porizeni vyssich riditek a kratsiho predstavce, rad bych i o kousek vyssi vidlici, ale to uz je cenove trosku mimo misu. tu vidlu ani tak ne kvuli uhlum, to ted je poodle mne idealni, ale troska zdvihu navic by nevadila a treba bych dostal riditka jeste vys pro ty sjezdy jak pises......

                                    0 0
                          • MlokCZ  

                            No jo, ale jak už se tu několikrát rozebíralo, tak třeba U-Turn někdo v pohodě používá, pro někoho je na prd (já na něj třeba nervy nemám). Takže pak moc kvalitních vidlice s rychlým štelováním na výběr není. V podstatě jen Talas 07, kde doufám, že to bude fakt použitelný. Jenže Talas 07 kupovaný samostatně, to je cenově dost mimo.

                            0 0
                      • dieegoo  

                        Ale zapomněl jsem se zeptat.. co bys tam teda osadil ty, místo Vanilly?

                        0 0
                        • Archer  

                          Treba, TALAS. Nebo F100RL.

                          0 0
                          • dieegoo  

                            No jooo… ale to už bych byl cenou docela někde jinde. Už takhle je to hodně peněz, víc do toho cpát nechci.

                            0 0
                            • Archer  

                              O cene si ne mluvil ;)

                              Ale Vanilla neni spatna. Dokonce, je to nejlepsi co si muzes mit s vinutou pruzinou. Jen to laborovani s typem pruziny a predpetim se me nelibi ;)

                              0 0
                              • dieegoo  

                                Někde trochu vejš se o ceně zmiňuju, mám takovej dojem.. Talas už je fakt cenově mimo.

                                0 0
                        • TinkTink  

                          Rock Shox? :)

                          0 0
                      • milan1  

                        Psal jsem to v jiném thredu, FSR má velmi plochou charakteristiku zadního odpružení. Plus je velký komfort a mínus je výrazné boření do zdvihu při výjezdu. Takže tvůj popis je přesný a není to důkaz zvláštní geometrii ale o tom, že se ti zadní stavba při výjezdu zaboří víc, než u jiných fullů a to, co pozoruješ, je důsledek. Tvůj popis a pocity jsou přesné.

                        0 0
                        • Archer  

                          To jo, dolu jde snadne. Ale do kopce stejni pocit i kdyz tlumic zamknu (zamyka ve vrchni poloze, a ma cca 5mm chodu). Tak ze ucast vidlice dost velka.

                          0 0
                          • milan1  

                            Tak s tímhle se pleteš a to proto, že sledovat zadní stavbu za jízdy je problém. Lock ti drží samozřejmě odpružení v horní poloze ale ta poloha je určena hlavně zatížením, Lock ti neposílí pružinu a nevyheveruje pozici. Tam, kam jí nevytlačí samotná pružina proti danému zatížení, tam se nedostaneš. Rozhodující je totiž hranice, na kterou se dokáže samotná jednotka vrátit do nejvyšší polohy. A v případě, že se zvýší zatížení, tak ti tenhle Lock nepomůže. Vpředu to vyjíždí do zdvihu právě proto, že se změní zatížení a vzadu to je to samé v opačné funkci. Takže stále a pořád ti tam hraje roli pružina. Ověřit si to můžeš kroužkem na tlumiči, který ti ukáže hranici a taky by bylo vhodné, kdyby jel někdro vedle tebe a sledoval to, co ty za jízdy v normální pozici nestačíš. Určitě se podivíš a bude ti jasnější, proč ta tvá geometrie nepřeje vyššímu zdvihu vpředu. Každá konstrukce prostě má svá plus i mínus. A velikou část z konečného výsledku je opět charakteristika pružiny.

                            0 0
                            • Archer  

                              No nevim.. kdyz to zamknu na rovinke, tak tlumic bude na 2.5cm dolu (9mm na pistu) – sag. Kdyz bike odlehcim – tak on se hned vrati na 100mm. I zamknuty trochu pracuje, ale jak jsem psal – jen trochu, krouzek spadne jen na ~1mm.

                              Tlumic X-Fusion O2-RLA.

                              0 0
                              • milan1  

                                Prostě to zkus a ne jenom na hladkém, opravdu v terénu a uvidíš výsledek sám.

                                0 0
                                • Archer  

                                  Zkusil. Kdyz zamknuty, nehoupe to. Ale krouzkem to vyhodnotit neda, protoze tlumic ma „pojistku“, a kdyz zaleti nejaky kamen pod kola – tak odpracuje, na cca 1–2cm. Ten „proraz“ je dobre citit ze sedla, a stava se to velmi zridka.

                                  Ale ted' uz mam 100mm vidlice, a me kopcy nevadi ;)

                                  0 0
                            • MlokCZ  

                              Tohle už jsem testoval a mě se v praxi opravdu drží i v kopci s menším sagem než když je plně otevřený (rozdíl byl 5–7mm na zdvihu tlumiče). S tím popisem máš pravdu, ale já si myslim, že by to mohlo fungovat tak, že vždy když se v tom stoupání na malinkou chvilinku zadek odlehčí (a to se stává jak po přejetí překážky, tak i vlivem záběru), tak má pružina možnost vrátit tlumič o kousek zpět. A pak přepnutí na floodgate nebo zamčení ten tlumič drží poměrně dlouho než se zatížením začne pomalinku propadat zpět do zdvihu. A ve výsledku to pak většinu času drží menší sag než dokáže udržet samotná pružina tlumiče. Kdybych stál v kopci na místě a seděl v sedle, tak samozřejmě dojde k tomu co popisuješ a po chvíli skončím přesně ve stejné poloze ať je tlumič zamčený, na floodgate nebo otevřený.

                              Ale stejně už jsem došel k tomu, že rychlá změna zdvihu vidlice třeba je, protože lock nebo přepnutí tlumiče na floodgate nic neřeší, protože právě v pomalém výjezdu v terénu je to nežádoucí (tam to chce rozhodně plně aktivní tlumič).

                              0 0
                • djano  

                  Mne sedi 130mm (Revelation).

                  0 0
                  • dieegoo  

                    Prý je ale méně citlivý a hodně progresivní :/

                    0 0
                    • djano  

                      Citliva sa mi zda dost (oproti mojej starej MXC ETA '03 az moc), progresivita – neviem, ale pri mojej jazde ma netrapi – v kazdom pripade mam pocit ze progresivnejsia je az ku koncu zdvihu, ale k tomu sa musia vyjadrit ti, co sa tym viac zaoberaju. Tiez som povodne vahal ci mam kupit Fox, ale polovicna cena rozhodla a nelutujem.

                      0 0
                    • kesu  

                      revelation si nastavis jak chces.citlivej je dost ale prej se lisi airuturna dualair v progresivite…

                      0 0
    • dieegoo  

      Ještě pokud byste měli porovnat co do funkce zadní stavby systém co používá Trance a systém Canyonu, který se bude čím vyznačovat? Který bude pohodlnější, který aktivní i při brzdění, který se nebude při jízdě zběsile houpat?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.