!!! INZERTY do plášťů !!! - Vaše fota plus zkušenosti

65 nepřečtených
  • saintjv

    Dnes jsem si pročítal článek na dolekopu a říkal jsem si jestli už tu takový téma je nebo ne.

    Pokud je dejte vědět obratem smažu.

    Pokud není, zkuste tohodle vlákna dávat vaše zkušenosti s různými inzerty do plášťů ideálně i s fotografiemi.

    Článek na dolekop zde a dole zajímavé komentáře.

    https://www.dolekop.com/…e-spolehlive

    Díky všem.

    • kamilk  

      Jsem poněkud mimo – k čemu je to dobré?

    • MiKED  

      není těch vykřičníků málo?

      • Bubaaak  

        !!!!!!!!!NENÍ!!!!!!!!!V­ÍC!!!!!!!VÝKŘIČ­NÍKŮ!!!!!!!!!!­!JE!!!!!!!!!!!!VÍC!!!!!!­!!!!!IN!!!!!!!!!!!!!

    • Acanthophis  

      Vozím už 3 měsíc na zadním kole Cush Core Pro (verze pro 29'', namontované na ráfcích Mavic Deemax Pro) a postřehy jsou zatím:

      • Tlak foukám opravdu nižší (cca o 0,2–0,3 baru dle použitého pláště)
      • Zatím i přes mojí (ne)techniku a nevybíravý styl jízdy naprosto bez známky poškození ráfku (ačkoliv vložka už asi dva záseky má)
      • Nebortí se tolik pláště při průjezdu zatáčkami a je cítit znatelnější opora
      • nandání/sundání z kola (potom, co jsem zničil 4 montpáky a patku na jednom z plášťů dávám jen do servisu)
      • už prakticky druhý plášť má tendenci po nasazení dost házet (ačkoliv je správně uchycený v patkách a byl zde i pokus o větší tlak po delší dobu kvůli lepšímu usazení) – netuším, jestli je to chyba jen u EXO plášťů (DD jsem zatím s vložkou nezkoušel)
      • váha je už celkem dost velká, ale nevšiml jsem si, že by můj výkon výrazně ovlivnila :)
      • Breakpain  

        souhlasím, jen upřesním

        • házení extra nepozoruju (ale usazuju to poctivě a dám si s tím práci)
        • zlomení montpák znamená, že sis (použiju oblíbený termín) neumyl ruce ⇒ nic ve zlém, ale páku zlomíš, jen pokud nedodržíš servisní pokyny – ty jasně zní – napasovat patku do středu na MAX a teprve pak dojíždět konce
        • po jisté praxi se dostaneš na 10 minut, svižnější lidé pod 10 minut na gumu

        měl jsem tu čest projet několik typů insertů, ale pouze CC se mi provedením líbí, znamená to ale dvě věci

        • vozit s sebou něco, na čem si zapřeš kolo při přezouvání /jinak je to ultra oser/
        • nepřezouvat často gumy

        Za mě CC – vozím vpředu i vzadu na enduru i sjezďáku a nemůžu si to vynachválit.

    • saintjv  

      Hlave jde o fotky kdyz uz ma vlozka neco za sebou, jak casove tak jezdenim…

    • Jarda636  

      Proběhly pokusy z Mirelonem na topení, viz 1 fotka.

      Silnější se do pláště nevešel.

      V plášti dobrý, plášť je s tim takový tuhý, ale 1 větší defekt a můj 45 kg syn jel asi 500 m po prázdném na Klínovci. 2 a 3 fotka.

      Plášť i ráfek přežil. Na přední kolo dobrý, dozadu ne.

      Můj Cushcore po sezoně enduro ježdění, fyzicky jen jeden defekt kdy jsem prosekl plášť na 2 místech a po prázdném dojel skoro celého Barona na Klínovci.

      Ráfek i guma jinak bez následků, v pohodě celou sezónu. Rok předtím jsem zničil 2 zadní ràfky.

    • otecius  

      Čau, já mám Pepiho nudli a spokojenej rozhodně nejsem… Nasadit to lze docela dobře, ale dát to dolů je porod… Za 2 měsíce ježdění záseky jako prase viz. foto. Byl jsem jednou na RS a jinak lokalky, žádný pekla a lehce pod 2 bary. Jakmile jednou rozseknete, nacucá mlíko…

      Za mě za ty peníze nic moc. Znovu bych si ji už nekoupil.

    • brundibar  

      Ja jezdim cushcore, mam to nahozeny jen v zadu. objel semnou cely Enduro Trilogy a hodne pomohl. Od doby co mam nasazeno uz vlastne neresim jak ryhcle to nekam poslu, letis palbu a jen vybiras stopu. Za me Cuchcore za ty prachy stoji. To ze pak ma nejaky zaseky nevadi, nahodis dalsi plast nechas starej cushcore a metelis znova.

    • JohnDiFool  

      Včera jsem nahodil Procore a na prvotní osahání při doporučeném tlaku, ze kterého se má vycházet (1 hospoda) mi to přijde šíleně měkké, nicméně patka se ani nehne. Dneska to chci projet, tak dám vědět co a jak.

      • Metalcane  

        0,8 až 1,5 bar co píšou je dobré tak do totálních sraček nebo na sníh, ale normálně jezditelný tlak to není. Foukám na 2 bary podle manometru takže tak 1,8 reálně.

        Fascinuje mě jak se tady řeší různé pěnové vložky apod, které po půl roce používání jsou rozsekané na maděru, navíc za kosmické ceny, ale Procore se mi zdá, že každý odsoudil. Za mě je to nejdokonalejší řešení, s v podstatě neomezenou životností.

        • JohnDiFool  

          Já to vozím na pevňáku, dle všeho endůro pevňák a ten 1 bar mi akorát vyhovuje, už na tom mám i pár (menších) desítek km najednou a asi je to o zvyku. Ty 2 bary jsem nevozil ani na sjezďáku, nikdy. Ještě bych dodal, že mám 71 kilo. Ten 1,5 bar jsem vozil bez toho Procoru (ht) a na sjezďáku jsem to řešil duší přes duši a butylem kvůli cvaknutí a taky 1,5 baru.

        • Sistematicx  

          Skoda ze tam ten Procore neni. Ale CC hovori dost jasne…

          Procore prisel pozde a nestihl nastup. Ostatni vyrobci reagovali pruzneji a uvedli na trh svoje produkty lip…

          Za me zase CC nema chybu. Rafek zachranil letos nescetnekrat. Jedinej mensi opruz ze zacatku s ventilkem ale to uz jsem si vyladil.

          • JohnDiFool  

            Ono je to těžké, jak by jsi ten Procore měřil? Je to prostě duše v plášti, co se fouká na 5 barů… Do toho by mohli mlátiti týden nonstop a nic by se tomu nestalo. Dle defektu těch vložek to netestují v gumě, ale mimo ní.

          • Metalcane  

            Procore test na Pinkbiku 2015

            CushCore Únor 2017

            • Sistematicx  

              Nikde jsem nenapsal ze CC byl driv nebo prvni.

              Nic to nemeni na veci ze procore neni zadnej zazrak. Neznam nikoho kdo by se o tom vubec zminil.

              CC vozim z jedinyho duvodu. Abych nerozjebal rafek. Jinou funkci od toho necekam a v tom je bezproblemovej.

              To ze to eliminuje proseknuti plaste pres rafek a ze diky tomu nesvliknes plast z rafku a pri nizkym tlaku je tam docela dobra opora bocnic je uz dobrej bonus.

              • Metalcane  

                „Procore prisel pozde a nestihl nastup.“ tahle věta to říká nepřímo ale úplně jasně, nicméně je to jedno, nebudeme se přece hádat kvůli hloupostem :)

                A přece si myslím, že funkčně je na tom stále nejlépe, žádné záseky ani po X tisících ranách se prostě neobjeví (nemůžou), narozdíl třeba od zmiňovaného CC.

                Každý má zkušenosti s něčím a to nejspíš bude i doporučovat, cena Procore je vysoká, ale třeba já ho vozím jen na zadním kole, pak investice 1500,– za věc (druhý set si vzal kamarád), která mi ochrání karbonový ráfek (ano vozím to na karbonech) a navíc je použitelná neomezeně dlouho dobu bez jakýchkoliv problémů mi za to jednoduše stojí.

                Toť můj názor, za sebe můžu doporučit :)

                • LM  

                  Jak často musíš ten Procore dofukovat (vnitřní „duši“)?

                  • Metalcane  

                    Odhadem tak 1 za 10 dní (pokles o cca 1 bar, otázkou je kolik se odfoukne jen připojením pumpy), na karbonech ji vozím natlakovanou na 4 bary, na hliníkových kolech na 5 barů

          • carlos1  

            Procore hlavne nedovoluje nasadit spousta vyrobcu karbonovych rafku.

        • Mr.Duck  

          Ale di, vozim 1.3 a 1.5 jak na enduro tak na DH i kdyz je sucho, bez cushcore sem vozil tlaky stejne a vic ani nahodou.

          S ProCore souhlasim, prijde mi to jako lepsi reseni nez CC ale nemuzu to pouzit na sjezdaku, protoze k tomu davaji kratke ventilky co by mi sotva prosly rafkem :(

    • McBlacky  

      Já dal dozadu Panzer, akorát jsem s tím vyjel jen jednou – ted mám technologickou přestávku nedobrovolnou :/

      Nasadíš to v klidu, plášť na to jde super.

      Doporučili mi to kluci z TG, dá se jen na tom dojet i celá RZta v tempu a nijak zásadně to nelimituje – tested by Petr L. :)

      Mrkni na to, proti Cush to líp nasadíš a nepřilepí se to, takže v případě defektu se mlíko dostane kam má. Mlíko to nesaje. Jediný co, že se to vytahne, což ale nijak zásadně nevadí.

      Cenově to není levný, ovšem jak se to vezme. Naposled mi novej plášť za litr vydržel tři dny než jsem ho dvakrát cvaknul (u patky samozřejmě tzn na vyhození páč uz nedrží tlak).

      • Breakpain  

        A máš možnost to porovnat s CC – lepší servisovatelnost bych uvítal, ale funkčně lepší věc jsem zatím nenašel…

        • McBlacky  

          osobne ne, je to první inzert co mám.

          Nicméně kdo to vyzkoušel oboje, tak funkčně to je srovnatelné prý. V některých vecech jako to nasazení a lepení (nebo spíš nelepení) at už na ráfek nebo na plášt je panzer lepší. Kazdopádne kdo otestoval víc veci tak vozí bud CC nebo ted Panzera. DK napsal asi nejvetsi srovnání

          • saintjv  

            Hele proto rikam chce to vic fotek od jezdenejch inzertu… Cim vic jich tu bude tim lip si clovek muze udelat obrazek. Za chvili budu sundavat gumu a budu tam mit rok jezdenej mirelon tak jsem sam zvedav. Aktualne mam prvni polodefekt u rafku. Coz znamena uchazi ale ne moc, jen kazdy den musim dofouknut ale rikal jsem si ze tu gumu uz dojedu:)

          • Acanthophis  

            Zrovna DK bych nebral jako relevantní zdroj :))

    • Sistematicx  

      Pekny srovnani je v tom testu DK u te PTN vlozky.

      Impact crash test. Schazi mi tam ale Panzer.

      Jinak Cush core mam od lonska.

      Par sekancu mam. Zadnej neni skrz. Fotky nemam bohuzel.

      Letos diky CC a bezdusi bez defektu. A na Saalbachu mi CC nekolikrst regulerne zachranil jak rafek tak plast (klasicke procvaknuti o rafek). Co vidim jako slabinu jsou ty hlinikove ventilky a je zelenej coz mi vubec neladi ke kolu. Ty moc nemusim. Ta nova PTN nudla ma kovove ale samostatne asi nejsou dostupne.

      • LM  

        Si kup černé :-)

        Po včerejším brzdění na šutrech s prázdným pláštěm začínám uvažovat o Cushcore XC do zadního kola. Ale zatím to skoro nikde nemaj.

        • Sistematicx  

          Nechci primarne hlinikovej.

          Novej CC ma podle fotek aji lepsi proudeni tmelu kolem patek. Mozna bych zvazil prodej soucasnyho a koupil novej model.

    • Baba-Ji  

      Jezdim dva roky rozpulenou plavaci nudli z Decathlonu. Defekt za celou dobu zadny, ted pres zimu ji uz ale vymenim, paac se asi trochu vytahala (podle prohmatu plaste), tak jsem zvedav, v jakem bude stavu :).

      Ofiko vlozku jsem zatím zadnou nezkousel, mentalne nemam na to davat za takovouhle spotrebni ne nutne „must have“ vec tolik penez, kolik si za ne vyrobci rikaji.

    • Sistematicx  

      https://octamousse.com/

      Jsem narazil na dalsi udelator. Tvari se to podobne jako panzer. Tvarove dost podobny. Treba tohle je vylepseny a nebude se to natahovat jak panzer.

      A koukam ze ani pinkbike to jeste nezna.

    • JakeF  

      Já jsem dal Huck Norris a za celou sezónu jsem cvaknul plášť jednou, když jsem to narval na Špičáku do šutru v ostrý zatáčce, takže se to asi zmáčklo zboku a šlo to mimo vložku.

      Nasazování celkem porod, nemám rád montpáky, ale tady to bez nich fakt nešlo. Ale měl jsem asi o velikost širší, než by na můj ráfek + plášť bylo optimální. Mlíko to trochu žere, ale jak moc nejezdím, tak to možná spíš vysychá :)).

      Celkově za mě na zadní kolo jo.

    • MichaelSimek  

      Já mam CC zatím asi 2 mesice, ale spokojenost maximalni, v ChCh tu mame tuny ostrejch nahodnejch sutrech a pred CC jsem slysel rafek furt a cvakal plast sem tam (i s 30psikama vzadu), s CC 22psiku a zadny cinkani i kdyz to do tech kamenu ted posilam vic…ale kdybych treba bydlel v Rotorue, tak bych asi CC ani moc neresil, takze zalezi na tom co clovek jezdi a jak

    • Mr.Duck  

      Zacal sem v lete vozit CC a musim rict ze to dost ovlivnilo muj vyber stopy, hlavne na DH kde to vozim predek+zadek. Rikal sem si ze na EN to nepotrebuju, ale po tom co jsem na DH prizpusobil svuj styl jizdy tomu co si s tim muzu dovolit jsem si vsiml ze na EN jezdim stejne a davam tomu moc nazrat, tak sem ho dal i tam :)

      Bohuzel je to dost tezke, a pri prvnim whipu jsem zaregistroval ze s tim kolem ve vzduchu nejde hnout a je za to potreba o hodne vic vzit, ale dokud sou kola na zemi tak to neni az tolik znat, resp. to za tu pridanou protekci stoji. Ze je plast stabilnejsi je asi pravda ale ten rozdil registruju jen kdyz se na to soustredim, ackoliv ta jizda je o neco vic „tlumena“ a i na predku je ten prinos znat.

      Instalace se da pod 5 minut kdyz to ma clovek najety, ale je to „hit and miss“, taky uz sem myslel jak to umim a pak sem nasazoval Assegai a natrapil se dost. Nicmene klukum z CushCore kdyz byli na Crankworx to trvalo i dyl nez me haha.

      • Breakpain  

        dej gumu přes noc na ráfek třeba s duší, pak je to s CC víc user friendly ;) …

        • Mr.Duck  

          No u me je problem daleko vic v rafku nez v gume. Je to to samy se starou pouzitou gumou, na WER523 vymenim gumu behem 5 minut s CushCore, ale na LB plastu to je uplne jina story, a guma muze bejt nafoukana jak dlouho chce :)

      • Breakpain  

        dej gumu přes noc na ráfek třeba s duší, pak je to s CC víc user friendly ;) …

      • Mr.Duck  

        Hmm a dneska teda probehl prvni flat! Uz sem mel dost dojebanej rafek a tipuju ze sem i pres CC trefil sutr trochu moc natvrdo, ohnul rafek dovnitr a prohnul „dno“ rafku tak ze tam utekl vzduch. No vsiml sem si toho az kdyz jsem po celym trailu v bordelu dojel na kus hliny a prislo mi ze to jede nak pomaleji, a uz sem s tim byl z toho brajglu nejak szitej tak sem na prazdnu gume dojel dalsi dost kamenitej trail vc. skoku do kamenu a tak. Rafek pak sice nevypadal nejlip ale dojel sem docela v pohode, tak uz vim ze treba v zavode to nemusim moc resit a muzu jezdit na flatu O:)

    • Blahycz  

      Ahoj. Dnes jsem vložil Rimpact.

      https://www.rimpactmtb.com/

      Nasazení i s ventilkem a pláštem do 5 min max. Takže jednoduchý. Plášt byl teda zajetej, takže ne festovej. Dhr, 2.3

      Přikládám pár foto, třeba to někomu k nečemu bude.

      • Sistematicx  

        Vypada uplne stejne jako Panzer.

      • marcus.ss  

        o ten hliníkovej ventilek jsem přišel při první jízdě :-) a vzhledem k tomu že je na něm vidět i nehet tak tomu moc nedávám :-)

        • Sistematicx  

          Nahradni ventilek hledam uz nejakou dobu. S tim bocnim vstupem to delaji vsichni z hliniku. U Pepiho nudle jsem videl kovove. Jenze se nedaji koupit samostatne.

    • Sistematicx  

      Po 2 sezonach menim CushCore za Panzer. Ne ze by CushCore byl nepouzitelnej ale mel jsem novej Panzer za lepsi cenu tak jsem zkusil.

      Vaha Panzeru je znatelne lepsi, CC je proti nemu težítko dost.

      Instalace, tady jasne vede Panzer, je to jak dát duši. Pri sundavani CC dost pomuze kolo vyfouknout a projet par metru po prazdným. Plášt trochu povolí a patky jdou lip odrazit.

      Pri prvnim pohledu Panzer pusobi dost forove, za ty prachy je to jak mirelon za 30Kč z instalater centra. Pri zmacknuti je ale znat ze ta pěna je o vesmir pevnejsi nez mirelon. Mirelon trubky mam doma tak jsem do nich delal dirky tuzkou a do Panzeru taky. Mirelon to propichlo a Panzer se jen zmackl. To me trochu uklidnilo.

      Jizdne je to hodne znat, CC je proste brzda. S lehcim Panzerem se zadek roztaci mnohem lip.

      Doufam ze odolnost bude dobra. Ze to neni stejnej aušus jako Rimpact co do odolnosti. Ty dva produkty se zdaji dost podobne. A Rimpact pohorel v tom testu prurazu.

      • Breakpain  

        Pro jakou kategorii kola to máš obuto? Enduro / DH / trail?

        Dokážeš porovnat, jestli se to chová stejně jako CC jízdně? (grip, snížení tlaku bez ztráty „kytičky“, pružení)

        Neumím to porovnat, ale kdyby to fungovalo podobně jako CC a bylo to snazší na instalaci / reinstalaci (to je …) tak bych o tom uvažoval, až se mi rozžvýká CC v kole. Respektive možná bych vyndal CC z endura aschoval si ho na DH a do enduro prdnul Panzer, bo na tom i šlapu kopce.

        • Sistematicx  

          Enduro.

          Jizdne to jede lip. Grip ted nelze rict uplne jiste. Dal jsem novou gumu Dissector v 3c tak ta tomu hodne pomohla. I tak bych rekl ze tahle kombinace Diccestor a Panzer jela stejne dobre mozna lip nez CC s Aggresorem. Stoupak asfalt a lesni turisticka naprosto bez problemu.

          Jel jsem s tlakem 25psi. Rozhodne se kolo lip roztaci s panzerem. Je to znat aji na odrazech, kolo jde lip do vzduchu.

          Vic o odolnosti budu mit az pristi tyden. To s tim budu na Rychlebskych 4 dny, zkusim to na tlaku kolem 20psi. Jestli mi zacne zvonit rafek tak to pak omrknu v jakem je to stavu.

          Vcera jsem to zkousel na lokalnim trailu. Kde je mensi dvojak, par klopenejch zatacek, mensi gap a jedna lavice. Na trail a enduro to bude asi dobre. Mozna bych to dal na zadek spolu s exo+ gumou a mohlo by mit stejnou ochranu jako DD.

          Na prvnich par jizd se mi to zda zatim v pohode. V srpnu potom budu mit jasne info, to jedu na Saalbach tak tomu zkusim poradne nalozit.

          • McBlacky  

            já si na panzer zvyknul tak, že mi ani nepřijde že v tom zadním kole neco je.

            Už jsem to jednou cvaknul i s ním, plášt Specialized Butcher 2.35 v odolnější verzi Grid, ráfek carbon s 3.5mm patkou.

            bylo to na boční hranu, takovej blbej moment na Prokletým v tý palba sekci rovně (ke konci).

            Díra díky inzertu jen u patky a ne v běhounu, dal jsem knot a dobrý. Čekal jsme že tyhle defekty s inzertem mít přestanu. Zřejmě nic nneí jistota. Tlak jsem mel 22PSI na 72kg jezdce.

            • snas89  

              Vozis to na xc rakete nebo na na enduru?

              • McBlacky  

                na enduru, na XC v šutrovým bordelu nejezdit moc často stylem „brzdím jen do prudký zatáčky“. Výjimečně když to závodní situace nutně vyžaduje :)

            • MichaelSimek  

              tady bych hadal ze Cush Core by to spis zachranil, tady je to ostrej sutr vsude a obcas se do toho trefim blbe, ale od nandani CC zadny cvakani (tlak vozim 18–19 predek a 20–22 zadek na 85kg)

              • TJK  

                a mas klasickou PRO nebo XC?

                Premyslim ze bych dal sadu tech odlehcenych XC CushCore.. vzadu vozim BLCK DMND gumu a vepredu GRID tak by to mohlo fungovat.. moje ocekavani spis ze neroztucu karbon rafky :-D

                • MichaelSimek  

                  já mam tu PRO, mam to na endurku taky s BLCK DMND vzadu ve predu mam Good Year DH gumu, dopredu by klidne neco lehcicho slo, zadek jsem za poradnej CC rad i kdyz mam totalni zaruku na rafky

    • HKou  

      Vozim 1.5 sezony Tyreinvader v MM 2.6" na C33i a zatim bez prucvaku. Instalace celkem snadna, hmotnost vynikajici, cena cca 1/2 Panzeru. Vypada to proti nemu dost nespecialne :) ale za me ok.

      • mr.antik  

        To vypadá zajímavě, na předek by to mohlo stačit.

        • HKou  

          Material to neni nepodobnej takovejm tejm fajnovejm vyplnim v baleni elektroniky (napr. Garmin)

          • mr.antik  

            Jo asi tušim… prostě jedna rána a prosekneš to, ale na předek by to právě mohlo stačit v pohodě, tam si cinknu párkrát za do roka a riziko že trefíš stejné místo je přijatelný.

      • Sistematicx  

        Dost stejne jako vlozka Slicy Smooth. Tu meli na tes v dolekop a procvakl ji. Kdyz se podivam na muj cushcore po dvou sezonach jak je dorvanej. Nevim jestli je neco lepsiho nez cushcore. Ale panzer otestuju a uvidi se. CC ted beru jako nejlepsi volbu na ochranu rafku. U Panzeru si nemyslim ze bude tak dobre slouzit. Tam bych rekl ze exo guma bude malo.

        Kombinace exo guma a cushcore je asi zaruka ze bezproblemu das celou sezonu. Panzer bych pojistil exo+ ochranou a pak bych nebal volit stejne prasacke stopy jako s CC.

        • Baba-Ji  

          Ja ted po trech sezonach vytahl ze zadniho kola nudli z Decathlonu a bylo tam par zaseku. Na nekolika mistech byla rizla skrz. Ale mozna to bylo zpusobeno tim, ze jsem ted jel pul trailu po uplne prazdne gume.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse