• zzd426

    Čau, chci nové brzdy na xc kolo. Nechci do mich vrazet moc penez, ale na druhou stranu chci brzdy co funguji, daji se snadno ovladat jednim prstem. Nyní mám BR 486, brzdi dobre ale kdyz se moc zahreji tak je to slabsi. otazka je zda koupit deore, slx, nebo xt, nebo ne od shimana ale nekoho jineho…

    0 0
    • pepek  

      Vadnutí se dá často vyřešit jen změnou desek-třeba superstar kevlarový jsou na to dobrý.

      0 0
    • jIrI___  

      Jak píše pepek, vyzkoušej nejdřív kevlarové desky od Superstaru. Jinak hodně pomáhají i chladiče na deskách, takže u Shimana od SLX výš.

      0 0
      • ememem1  

        s tym chladicom no neviem, imho pasivny chladic je o nicom, na kotucoch kde prudi vdzuch povedzme ale tie prdirebra schovane za vidlou…co ja viem. mal so jedny aj druhe a nijaky rozdiel som necitil.

        0 0
        • Kouba_2005  

          Jde o to, že vzhledem k tvarování a členitosti chladiče je daleko větší plocha pro vyzařování tepla.

          0 0
          • ememem1  

            to ja viem len tomu chyba nejaky „ventilator“ co by ten teply vzduch odvadzal. to prudenie za vidlou nebude nic moc.

            0 0
    • Azmir  

      Vzal bych SLX, jsou téměř totožné s XT, ale oproti deore(2012,13) mi přišli že brzdí líp a mají lepší chod a jsou méně houbovité.

      0 0
    • ememem1  

      s tymi superstar doskami nez kupis si to tu radsej trocha pohladaj, podla viacerych skusenosti su akurat tak lacne, to je vsetko.

      0 0
      • pepek  

        Na Sh kotoučích dobrý.

        0 0
      • Specík  

        Odjeto několik sad na Avid Elixir 4,5,R, Code R s kotouči Avid G3 a HS1, Hope Floating saw. Bez jediného problému, akorát sintry nekamarádí s kotouči HS1 (šílený kvílení) :) ale kevlar drží dobře!

        0 0
        • McBlacky  

          někdy se stane že vibrují nebo škubají. Už jsem narazil na oba problémy. Vibrace trvaly po celou dobu životnosti a škubání se po chvíli ježdění odstranilo.

          Ale co si pamatuji tak to bylo 2+1 s touhle vadou na min 20 párů bez vady (vozíme je na 5ti kolech doma)

          0 0
    • blackboy007  

      Vem SLX nebo XT ale ty XT už koupíš za 3500 kč

      0 0
    • vondrus  

      A co takhle Avid Elixir 7 Trail za „trojku“ ? Ctyrpisty budou na XC stacit:-)

      0 0
    • Lister  

      Deore – 15 stovek za pár, nejlepší koupě za dlouho dobu.

      0 0
      • jIrI___  

        .

        0 0
      • Robert06  

        A kde prosím Tě?

        0 0
        • Lister  

          Na koloshopu když vychytas OEM brzdy sundane z kola. Teď je OEM dostupná jen přední a tak je cena cca 2 tis.

          0 0
      • MlokCZ  

        Tak když sežene za tuhle cenu BR-M615, tak souhlas. Ale aby se jich za tu cenu dočkal.

        Na druhou stranu i za 2–2,5tis. Kč je to dobrá koupě (a za 2,5tis. Kč je sežene kdykoliv).

        0 0
        • nitraq  

          To je tak velkej rozdíl mezi 596 a 615, že tu všichni tak protlačují 615?

          0 0
          • MlokCZ  

            Za mě ano. 615 jsou v základu to samé co aktuální SLX a XT.

            0 0
        • Lister  

          Střídal jsem 596 pravidelně s XTR a rozdíl ve výkonu nulanula nic, hřály dokonce méně a celkově je to výborná brzda. Nové budou možná lepší, ale já bych to zase tak nepřeceňoval.

          Takže pokud se budu bavit opravdu o poměru cena/výkon tak mi Deore přijdou jako jasná jednička – lepší brzdu za ty prachy nekoupíš a dražší XC brzdy za příplatek nenabízí v oblasti výkonu nic , budou jen lehčí.

          0 0
          • ghostik  

            A teď mám zase brouka v hlavě. Nemají SLX lepší pístky? Už sem byl prakticky rozhodnutý koupit slx z kupkola, ale deore sou o cosi levnější a každá koruna dobrá. Ale zase sem na m596 neslyšel hezké věci co se týče účinku… Asi vemu ty slx, to bude jistota :)

            0 0
            • MlokCZ  

              Můžeš hledat ještě více info, já vím zatím jen o rozdílu uchycení hadice přes banjo (což je někdy výhoda větší, někdy je to fuk, záleží dle rámu jak jsou vedené hadice) – SLX mají, Deore ne.

              0 0
            • kolojan  

              kup 596 nebo 615 jestli seženeš. Brzdný účinek vynikající, trochu houbovitá páka, ale ta mi přišla i na 675 SLX.. Za ty prachy bezkonkurenční brzdy a dají se hlavně velmi lehce servisovat. S 596 a SMRT kotoučema bez chladičů jsem jezdil FR a brzdilo to dost dobře, a to mám 90 kilo.

              0 0
            • nikeid  

              když někdo napíše, že se mu nelíbí brzdný účinek 596 ve srovnání s XT, XTR apod, tak buď má takovej cit na to, že to pozná, nebo je to placebo

              mám 596 a brzdí naprosto perfektně, nikdy jsem nepotřeboval, aby mi brzdily ještě trochu víc .. žádnou houbovitost nepociťuju a nástup je jasnej a rychlej .. síla naprosto dostačující, jestli nejezdíš Mt Saint Anne apod .. a i tam bys z 596 byl na jednom okruhu pomalejší o 1,48779 % než na xtr či sram xx

              0 0
          • MlokCZ  

            Ve výkonu bych taky moc rozdíl nehledal. To taky nemůžu nějakým krátkým vyzkoušením hodnotit (596 jsem zkoušel několikrát, ale vždy jen krátce, SLX jezdím už nějaký ten měsíc na všech svojich kolech).

            Za mě ale vidím více rozdílu a pro mě dost podstatných:

            • jiný chod páky se servo wave, nová Shimana (tzn. i M615) jsou první (zeShimano brzd), která mi chodemna páce sedí slušně, 596tky už hůře
            • možnost použít desky s chladičem, za mě podstatné; díky tomuv kombinaci ICE kotouče a desky s chladičem nemusím vozit sintry a i takje to velmi odolné proti přehřátí; a přeci jen Shimana už tak dobřenebrzí (jako The One) a pro styl občas brzdit už nejsou sintry příjemné(slabší výkon na první zabrždění, což je téměř každé když nejsemzrovna v horách)
            • hmotnost ani nevím, tu jsem přesně nesrovnával a moc bych ji neřešil;Shimano jsou obecně těžké brzdy a kdo chce gramařit, tak sáhne úplně jinam
            0 0
            • McBlacky  

              ve výkonu se někdy i stane, že nižší brzda má naměřeno líp než top model, kde úspora váhy už je vrub odlehčení celého řešení. Hezky to bylo vidět zrovna u SH, kdy nevím už rok, tak 2–3 dozadu v německém testu naměřily SLX nejvyšší výkon a XT měly lepší než XTR.

              0 0
    • Petr L.  

      Obnovuji tema, shanim levne kotoucove brzdy, které byste doporucili, Shimano BR-M446 nebo Shimano BR-M395, popr. neco jineho? Diky.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.