• Pajaxx

    Ahoj mate nekdo zkusenost s touto pumpickou Airbone mini

    http://www.kupkolo.cz/…9g_5752.html

    Jakou jinou doporucite na nouzove doufouknuti. Dekuji za odpovedi

    • vikicek  

      Už se tu kdysi řešila .. závěr byl, že je sice malá, ale poměrně slušně tlačí. Jako nouzovka určitě splní účel, ale zeptej se spíš Mloka, ten ji myslim vozí.

      • H8me  

        mam ji cca 4–5 let a nekolikrat jsem s ni pumpoval – jako nouzovka super, vzduch neunika, akorat se namakas! :D ale zase je skladna! :)

    • figurka  

      Skvělá pumpička, mám ji sice týden ale hned jsem ji vyzkoušel a tlačí dobře. Našroubuješ na ventilek, takže žádný únik bokem a hlavně vlezla mi nádherně do podsedlovky k náhradní duši a pakám. Doporučuji.

      • faba  

        Taky ji mám, ale s obavami čekám, až ji budu potřebovat. :-)

        Má ten gumový kroužek jen tak volně lítat po pístnici nebo má být napevno v drážce pod rukojetí?

      • Sayuz  

        +1 můžu jen doporučit, vozím jí taky, v reálu je to jak propiska, ale o něco tlustší :D

    • midlander  

      Jako nouzovka naprosto ok, zkoušel jsem ji (nedobrovolně) hned co jsem jí poprvé vzal. Výměna a nafoukání NN 2,25 na minimum na dojetí + 1 SMS celkem 10 minut nijak závratnym tempem. Pracuje se s ní velmi dobře, jenom to chce mít trénovaný ruce… ;o)

    • skialp  

      Nafoukáš vysoké tlaky vzhledem k jejím rozměrům, žádné úniky vzduchu nehrozí. S faktem, že budeš foukat delší dobu se musíš smířit. Já ji zakoupil právě pro malé rozměry kdy se vleze do podsedlovky včetně duše a multiklíče.

      • Dlabka  

        jde s tím nafoukat i silnička? Nebo je těch 7 barů nereálných?

        • skialp  

          zítra zkusím co to dá

          • Dlabka  

            díky. Dej pak vědět.

            • skialp  

              Tak jsem dal 90 psi a víc jsem již nezkoušel neboť to šlo ztěžka a nechtěl jsem pumpičku nadměrně namáhat. Kolo jsem položil na zem, a mezi podlahu a pumpičku jsem vložil krabičku s lepením a pumpičku o krabičku opřel- tímto jsem nenamáhal ventilek a mohl tlačit silou jestli chápeš :-)

            • skialp  

              Tak jsem dal 90 psi a víc jsem již nezkoušel neboť to šlo ztěžka a nechtěl jsem pumpičku nadměrně namáhat. Kolo jsem položil na zem, a mezi podlahu a pumpičku jsem vložil krabičku s lepením a pumpičku o krabičku opřel- tímto jsem nenamáhal ventilek a mohl tlačit silou jestli chápeš :-)

        • Pebe  

          nemám teda tu mini ale tu XL hlavně proto, že má rovnou na galuskový a nemusíš s sebou vozit tu redukci. Je taky pěkně malá, akorát do dresu, nafoukám s ní tak 100PSI celkem bez problémů, vozim jí na silničce

          • black.horse  

            neříkej, že už nevozíš Gungháckou pumpu!!! zrádče :-(

            • Pebe  

              mám 3 v šuplíku :-)

              to víš, každej gram na kole hraje roli, takhle mám jednu pumpičku do dresu a jsem spokojenej…navíc ta od Gungha se při častějším používání omačká a při pumpování uchází, to tady nehrozí :-)

          • Scully  

            Taky tak. Navíc myslím že ta mini bude mít strašlivě mini chod :-)

            A jen pozor – hustilka se šroubuje na tělo galuskáče, takže když sem si nepozorností koupil hladké viz.: http://www.kupkolo.cz/…ey_3707.html a na ten to nejde vubec použít. :-)

          • MaPa  

            Vozím jí taky a jsem až překvapenej. Objem je sice menší takže se žďuchá dýl, ale zase chodí krásně hladce takže to ani nevysiluje.

            Šroubování přímo na galuskáč je velmi, velmi, velmi komfortní záležitost na kterou si člověk zřejmě rychle vypěstuje závislost.

            Celkově super kup. Vozím v kamelu vedle traťovek.

    • MlokCZ  

      Akorát je škoda, že nejsou dostupné krátké verze bez redukce přímo na galuskový ventilek (na stránkách Airbone tuhle verzi mají).

      • Rychlej turista  

        Takže když chci na galuskový, myslíš, že je lepší jít do té delší?

        • MlokCZ  

          Pokud Ti nevadí ta mírně větší délka a váha, tak bych určitě vzal tu delší, ono se s ní i o dost lépe fouká. A nebudeš muset mít redukci.

          Na druhou stranu i ta menší s redukcí funguje na galuskový ventilek dobře, jen je to škoda, že je třeba tam mít zbytečnou redukci.

          A pokud to bude i na silničku, tak těch 90psi při už dost velkém úsilí, co tu bylo popsáno výše), není žádný zázrak a s tou větší to bude pohoda.

          Na biku ji vozím v podsedlové brašničce, kde se mi vleze jen ta menší, takže tam není co řešit. Úchyt pod košík má dobrý, takže kdybych ji vozil na rámu pod košíkem na láhev, tak bych i na bike vzal tu delší. Mám ale pod košíkem vedený bowden a hadičku a pumpička navíc už se tam přidělává velmi problematicky.

          • Rychlej turista  

            Mi jde akorát o tu redukci, jestli se musí vozit zvlášť nebo může být na pumpš trvale, aniž bych ji ztratil. Měl bych to jen na dojetí v případě defektu, takže rychlost neřeším.

            • MlokCZ  

              Při našroubování na ventilek musíš nejprve našroubovat redukci a až potom našroubovat pumpičku (při dotažení redukce k pumpičce už nejde otáčet hlavou pumpičky). Takže redukci z pumpičky musíš sundat při foukání.

              A na pumpě pokud ji neutáhneš, tak se odšroubovává a pokud ji utáhneš, tak zbytečně budeš trápit těsnění hlavy.

              Pokud bys vozil držák na rám pod košík, tak tam zašroubuješ redukci do toho držáku (má závit) a pohoda.

              • Rychlej turista  

                Dík, to jsem potřeboval vědět. Takže dlouhá to jistí :-)

                • StuntJ  

                  že bych si taky udělal radost? pump z 95% vozím jen na okrasu, takže kdyby se trošku smrskla, bylo by to fajn :o)

                  • jIrI___  

                    Na smrsknutí je nejlepší koupit rovnou bombičkovou.

                    • StuntJ  

                      Nad tím jsem taky uvažoval, ale to je moc starostí, pumpa na ruční pohon stačí, jen nějaká malá nouzovka

        • Pebe  

          jsem to doma zkoumal a ta větší XL je úplně stejně dlouhá a velká jako Fit Müsli tyčka, takže do dresu akorát ;-)

    • boyda80  

      Zdravim,

      rozhoduju se mezi touto Airbone mini x Blackburn Air Stik SL ( http://www.bikestuff.cz/…air-stik-sl/ )

      Kterou doporucite? Diky!

    • blisterexist  

      http://www.batman-bike.cz/…

      airbone nebo tato?

    • xshreck  

      Nemůžu najít vedlejší vlákno, kde jsme to řešili :-/

      rozhoduju se mezi force

      sks

      airbone XL

      tak kterou? Cenově budou tak nastejno.

      • kupi  

        Sám mám Airbone XL a zdá se mi úplně super. Plášť 2.1 se dá nafoukat okolo dvou minut. A úplně bezvadně je vyřešený systém uchycení k ventilku. Když jsem ji kupoval, tak jsem také uvažoval také o sks, ale nevzal jsem jí kvůli tomu, že mám tu pumpičku na mtb, takže by se to té nekryté hlavy?(nevím, jak to nazvat :-D) dostal bordel

        • xshreck  

          s tím máš pravdu, tím by to padlo mezi airbone a sks. Jestli se nepletu, při závodě mi půjčil přihlížející podobnou dvoupístovku jako force. Foukal jsem to 2–3 minuty a ruka mě bolela dobrou půlhodinu :D

      • siafu  

        mám Airbone XL a spokojenost

        • xshreck  

          takže, pumpička mi došla. Je pěkná, ale…

          jak mám nafouknout galuskáč…

          • s jiným stoupáním závitu, který mám na bezduši
          • který ani závit nemá
          • který je kratší.

          Docela mě to zaskočilo a nečekal jsem to. Co s tím te´d? Na závodním teda nenafoukám ani jedno kolo… na zimáka to je v poho, ale na něj si klidně potáhnu aj pumpu dílenskou.

          • MlokCZ  

            Co to máš za divné ventilky? UST Mavic i Fulcrum ventilky v pohodě. A bez závitu? Kam se pak šroubuje čepička?

            • xshreck  

              na kazdem ventilku je hruby zavit. na ten davam cepicky. na tlustsi telo se sroubuje pumpicka.

              ja mam ventilek z rubena sady, takze ten je s jinym stoupanim. zadni mam domaroba a je kratky. cepce mam vsady

              • Bysto  

                čapičky sa určite šróbujú na ten tenký závit, kam sa má našróbovať aj redukcia na galuskáč :D

                • xshreck  

                  HA – HA – HA :D te´d se di podívat jak to je. Nebo ti mám nafotit všechny typy ventilků? :)

                  • Bysto  

                    tak nač si kupuješ také šialené ventilky ?? :D:D

                    • xshreck  

                      za to že jezdíš jen dvě duše s obyč závitem já bohužel nemůžu. Stejně tak za to, že jsi asi nikdy nepoužil redukci ;)

                      na prostřední jde airbone, na zbylé dva ne (bezdušák od rubeny a nějaká silniční duše)

                    • xshreck  

                      a jestli se bavíš o mini, tak já reaguju na XLko. Ta je jen na galuskové

              • MlokCZ  

                Takže jsem to byl vyzkoušet na Mavic ventilek, který má na tlustším těle závit pouze u ráfku (takže pro pumpičku nepoužitelné) a naprosto žádný problém. Těsní to zcela spolehlivě i když to našroubvané není vůbec.

                Na Fulcrum ventilku je pak přímo našroubovaná. Dříve jsem zkoušel na Mavic ventilku ještě tu mini s redukcí, tak jsem to raději šel vyzkoušet s tou XL.

                Pokud ti to nešlo, tak máš fakt nějaký dementní ventilek :-)

                • xshreck  

                  aha, takže tys to stejně musel protlačit přes závit do těsnění – takže ta pumpička mohla být o ten nechutný ventilek menší. :)

                  • MlokCZ  

                    To by teoreticky mohla. Ale zase na ventilku kde závit na našroubování mám, tak je to příjemnější.

                    A teď vozím momentálně na všech kolech Fulcrumy s Fulcrum ventilky, takže není co řešit :-)

                    • xshreck  

                      já mám právě jeden ventilek kvůli úpravě hodně malý, takže na ten by to zatlačit nešlo (guma pumpy je moc hluboko). A ani jsem to tlačit nechtěl, čekal jsem od toho o dost víc.

                      A koupil jsem teda ještě menší, stejně funkční. Tak není co řešit. Aspoň jsem si to vyzkoušel. A ušetřil pár gramů .)

    • Bysto  

      ak núdzovo používaš pumpu menej ako raz do mesiaca, tak choď do toho, je malá, skladná, ale za to sa s ňou docela ľahko fúka, nič neuniká, je aj na auto aj na galusku, len sa trochu nadreš kým nafúkaš prázdnu dušu, mne to trvalo vyše 10 minút na plášti 2,35, do tlaku aby som vpohode došiel. Ako núdzovku odporúčam

    • Dzordano_Bruno1  

      Pritelkyni jsem koupil ruzovou airbonku a sobe vetsi cernou.

      Provedeni ok, foukani ok, ovladatelbost ok, unik vzduchu pri foukani zadny, pokud urves drzak-novy nesezensles, foukas vysoke tlaky pomerne dlouho. Uz jsem s obema lecos nafouk a zarim zadny problem.

      • Foose  

        dík za postřeh, každá zkušenost se hodí. zítra objednávám tu mini abych ji mohl vozit v podsedlovce stabilně.

        • xshreck  

          na KK už dopsali že je jen na závit :-/ :-D

          koupil jsem nakonec blackburn airstik SL. Trošku kompaktnější, lehčí. z airbone jsem kolo nafoukl za minutu a půl, bb za ± stejnou dobu (2,2 xking)

          airbone se musela šroubovat, vzduch mi z ní nějak unikal (mám špatný ventilek), blackburn se nasadí na tlustou gumu uvnitř, takže nevadí ani menší pohyb nahoru dolů (nerve tak ventilek). A neunikl vůbec. S rovným ventilkem to bude asi u obou OK.

          Tak jsem možná radši že mi nefungovala, z hlediska funkčnosti jsou an tom stejně. bb je asi o 12–13g lehčí. A má menší držák s pojistnou gumou. Stejně bude místo ní sucháč..

        • bradek  

          Na závody Airbone mini vhodná teda není, ztratil jsem s ní 20 minut a dojižděl na poloprázdném kole, ale možná jsem kopyto :-). Teď mám na závody SKS Airgun a na běžné ježdění tuhle:

          http://www.kupkolo.cz/…last_z91980/

          • MlokCZ  

            20 minut je tedy hodně i na verzi mini. Kažpodádně verze mini fouká prostě pomalu. Kdysi když jsem to s ní zkoušel, tak 2,25 Schwalbe na 30psi jsem foukal něco málo přes 5 minut (a v tom asi 2 cca 15s přestávky).

            XL verze je v tomhle o hodně lepší, ale ani XL není žádný superfoukač. To minim pumpička nikdy nebude.

            Na závody pro ušetření času stejně asi jedině bombička (případně s kombinovanou pumpičkou, kdyby se nezadařilo).

    • Necris  

      Mám jí, použil jsem ji jednou. Sice pumpuješ déle, ale zase nevíš o tom, že ji vozíš. Na běžné vyjížďce je ti myslím jedno, jestli dofukuješ minutu nebo 4 minuty. ;) Funguje, je lehká a skladná. A vypadá docela bytelně. Pokud máš galuskový ventil, zkus sehnat přímo verzi pro galusku. Je otravné vozit s sebou stále našroubovanou tu redukci.

      • MlokCZ  

        Ta kratší verze mini je přímo na galuskáč nesehnatelná (i když dle výrobce existuje).

        Já mám jednu mini takhle upravenou, prohozené koncovky s XL (s někým komu se hodila XL a potřebalova zase na autoventilek).

        Jinak ale stejně vozím raději tu XL, fouká se s ní o hodně lépe.

        • václav56  

          Můžeš prosím upřesnit co jsi konkrétně prohodil? Celou hlavu nebo to šroubovací jde nějak vytočit?

          • MlokCZ  

            Ta koncovka jde odšroubovat. Prohazoval to majitel té druhé, neviděl jsem jakou část přesně odšrouboval.

    • Swoby  

      ,,Píchám" tak jednou do měsíce :D Takže se mi celkem hodí… Na dojetí je to naprosto parádní pumpička. Je lehká, malá a hlavně velmi pěkná. Což beru jako velké plus, protože ostatní malé pumpičky vypadají jako by to byly spíše pomůcky pro dámy, než pumpičky.

      Každopádně na dojetí to stačí v pohodě ;) Neřešil bych víc ;)

    • Aspean  

      Maji vase airbony trochu vakl? Prave mi dosla XL a kdyz je vytazena na max a trochu sni zatrepu, tak to docela lita…

      Vypada ale ze tesni, tak na funkcni rostlinare to snad mit vliv nebude, jen ze vypada fakt kvalitne a tohle me prekvapilo

    • Jery01  

      Mám držák na prodej, kdyby někdo chtěl :o) pod košík, na tu malou airbonku.

      • Foose  

        ten mám taky navác a taky ho klidně někomu přenechám :)

    • Michal z Hradce  

      Ahoj,

      chci si pořídit tuhle pumpičku (snad jediná, co se mi vejde do brašny pod sedlem) a zajímá mě, jestli je schopná nahustit 29" MTB duši na „dostatečný“ tlak? Dostatečný záměrně dávám do uvozovek, protože vím, že pro každého je dostatečná hodnota jiná, ale já svůj dostatečný tlak nemám změřený v žádných jednotkách tlaku, takže to berte třeba jako maximální dostatečný tlak pro Vás :)

      Ptám se na to proto, že mnozí z Vás zde psali, že „na dojetí“ je dobrá a já nevím, co si pod tím mám představit, jestli to, že z ní dostatečný tlak nedostanete (dojedete domů a něčím výkonějším dofouknete) nebo že dře, ale na dostatečný tlak jde :)

      Díky

      • saddik  

        Není problém s ní dosáhnout tlaku nad maximum běžné MTB gumy, pokud na to máš dost času. Pokud Ti nevadí, že budeš foukat třeba 10 minut (i když pokud nebušíš extra tlaky hádal bych spíš 6–8 minut) a chceš mít jen jistotu dojetí, tak to není problém.

        • Michal z Hradce  

          Zase ten termín „jistota dojetí“ :) Já chci mít zkrátka jistotu, že když budu mít defekt, tak že s touto pumpičkou nahustím dostatečný tlak mě vyhovující (neřeším čas pumpování) a nebudu muset dělat kompromisy typu – nedofouknu to sice tak, jak jsem zvyklý a jak mě to vyhovuje (jak bych to nafoukl výkonější pumpičkou), ale domů už nějak dojedu :)

          Ale z první části tvé odpovědi je patrné, že by to mělo jít :)

          • Rychlej turista  

            Je úzká, takže s tlakem problém není.

            • Michal z Hradce  

              Takže jediný „problém“ bude čas strávený pumpováním, že? :)

              Jinak ta redukce z galus na auto (když ji ztratím) se asi dá zá pár korun koupit v cyklopotřebách, co?

          • saddik  

            Jistota dojetí myšlena tak, že to foukání je opruz, pokud bys tu pumpu chtěl používat často, takže je vhodná jen a jen jako záloha pro případ defektu a ne třeba pro běžné dofukovaní, pokud častěji ladíš tlak apod.

            Tedy ne tlak, co „stačí na dojetí“, to je myslím zjevné.

    • LM  

      Ahoj, oživím po skoro 5 letech téma :-)

      Mohl byste se prosím někdo podívat jestli je mezi těmi dvěma částmi na fotce nějaké těsnění a pokud tam bude tak ho vyfotit?

      Vypadá to, že jsem ho někde ztratil a pumpa teď nefunguje :-( (resp. profukuje v těchto místech).

      • Slavoš  

        Klidně bych ti to vyfotil, ale nejde mi to rozdělat.

        • LM  

          Zajímavé, mne to jde úplně lehce. Je potřeba chytnout ten cca 2mm silný zdrsněný proužek hned u těla pumpy a pak točit zbytkem části co se šroubuje na ventilek. Když držíš pumpu v levé ruce tak směrem k sobě, při pohledu zepředu proti směru hodinových ručiček. Ale pokud to ani tak nepůjde, tak se na to vybodni :-)

        • MartinM  

          Taky me nejde rozdelat, jen pootocit tak o 1/4 otacky

          • Smazaný účet  

            A přidržuješ u toho ten prstýnek u pumpičky viz fotka? Normálně to jde rozdělat rukou.

            • MlokCZ  

              Nejde. Normálně je to hodně utažené. Už jsem rozebíral větší množství Airbone (vždy se prohazovala koncovka krátké a dlouhé verze, protože jedna byla na galuskáč a druhá na autoventilek a potřebovali jsme to prohodit) a vždy to šlo sakra blbě a bez pořádného nástroje na přidržení toho vnitřního kroužku to nikdy nešlo.

              • Smazaný účet  

                Tak nějaký error, já to povolil normálně rukou :)

                • tomxxx  

                  Já taky, ale nemělo by to jít. Občas se mi to samo v kapse rozdělá, ale už jí nepoužívám.

                  • Smazaný účet  

                    Já už jí také nemám. Po hodinovém foukání jedné duše šla z domu. Přitom byla do té dobrý fajn. Ale je fakt, že od té doby vozím bezduše :)

              • danis7  

                Stačí přehodit je tu část, která je výše na fotce? Tak abych předělal auto na galuskový.

                • MlokCZ  

                  Ano stačí, samozřejmě včetně vnitřku, aby nezůstal uvnitř trn z autoventilku pro foukání galuskáče.

                  • danis7  

                    Jak rozebrat zbytek hlavy na autoventil, abych mohl přehodit celou hlavu na galuskový ventilek?

                    U Airborne XL na galuskový ventilek je pod části hlavy (ta část na závit) imbus a ten, když vyšroubuji, sundám celou hlavu. U Airborne mini po rozšroubování části hlavy zůstane … viz foto. Takhle to je nekompatibilní, galusková vs auto hlava.

                    • MlokCZ  

                      Už si to přesně napamatuju, ale myslím, že žádné další rozebrání nebylo potřeba než je na fotce. Prostě jen odšroubovat vrchní část, vyměnit vnitřek a zašroubovat. Žádný problém s tím nebyl.

                      Ale třeba došlo k nějaké změně. Sice jsem to měnil vícekrát, ale vše jsou Airbone nakoupené už nějaký ten rok zpět. Ještě tu mám zrovna 2 na stole na prohození (ale není po ruce nic na přidržení toho vnitřního kroužku pro povolení), ale jsou to zase dva starší kousky.

                    • MlokCZ  

                      Tak prohozeno a bylo to jak jsem psal. U obou je vnitřek stejný a prostě se jen prohodily vnitřky (těsnění, u autoventilku s trnem) a ten našroubovaný kus.

                      Přikládám foto obou rozebraných vedle sebe (jedna je 15cm XL a druhá mini, to není na fotkách vidět).

                      • danis7  

                        Tak to nechápu. Já mám 2× Airbone mini (jedna je 6 let a druhá 1 rok stará) a Airbone XL (1 rok starou), všechny jsou myslím z kupkola. Hlavice Mini a XL jsou nekompatibilní, obě hlavice Mini (na auto ventil) jsou stejné a hlavice z XL (na galuskový) je úplně jiná, viz fotky

                        • MlokCZ  

                          Tak nejspíš XL verzi přepracovali a prodává se teď jiná než dříve.

                          • danis7  

                            Jak cca staré jsou ty Airbone XL?

                            • MlokCZ  

                              Už jsem ani nevěděl, tak jsi mi donutil dát hledat (elektronicky, tedy bylo to hned) v dokladech a jsou 2011.

                              • danis7  

                                Zas tak staré nejsou. Asi to museli předělat, protože na jejich stránkách už jsou hlavice na galuskový ventilek stejné jako ta moje. Navíc rozdíl je i v tom, že galusková hlavice je hliníková a na auto je kovová.

                                Takže tím padá přehození hlavic.

                        • MiroHo  

                          Airbone mini je podle mě jenom na autoventilek+máš k ním redukci na galuskový.Aspoň já tam tu redukci už roky vozím :-D

                          viz.

                          https://www.kupkolo.cz/…i-59g_z5752/

                          • danis7  

                            Airbone Mini se dělá i ve verzi na galuskový, bohužel se do Evropy nedováží. Tady se řeší přehození hlavy mezi Airbone Mini a XL.

              • tomxxx  

                Nevíš jestli se nedá sehnat samotná koncovka? Mám na autoventilek a klasická redukce mě totálně vysírá.

              • LM  

                Hm, tak jsem chytnul kroužek peánem, koncovku sikovkama a pořádně to dotáhnul. Rukou už to pak povolit nešlo, ale ukázalo se že pumpa profukuje mezi tím kroužkem a tou užší vnitřní trubičkou co vede to těla pumpy :-(

                ps: daruji nefukční a pěkně omlácenou airbone mini včetně drzáku na kolo a redukce na galuskový ventilek. Poté co jsem s tím naposled šaškoval půl hodiny v mrazu a nakonec stejně dojíždel na velmi podhuštěném plášti jsem si koupil větší teleskopickou pumpu která funguje :-)

                • MlokCZ  

                  Já už ji také nevozím. Sice mi fungovala pomalu ale u mě spolehlivě (vždy jsem používal tu nejdelší 15cm verzi s koncovkou přímo na galuskáč), ale už vozím nějaký čas bombičky. A když beru vyjímečně i pumpu, tak větší Lezyne se šláfkem a dávám ji do batohu (je sice o dost větší, ale to v batohu nevadí, hlavně že je lehká).

                  • danis7  

                    Já jsem vozil kdysi verzi Airbone mini, potom jsem dokoupil XL a vozil XL. Teď jsem přešel na bombičky, tak zas vozím Airbone mini jako pojistku pro případ více defektů a nebo nehody s CO2 :)

                    S oběmi verzemi jsem spokojený, foukají velice dobře. Výhoda obou pump je, že je můžeš stále vozit v podsedlovce.

                    Včera jsem zkoušel foukat pneu 29×2,25 pumpičkou Airbone MINI, plast jsem vyhodil z patek. Foukání na cca 30 psi, kdy patky zaskočily do ráfku trvalo 5:30 sec, v tom jsem udělal 2 krátké pauzy a zároveň jsem nespěchal. Takže i foukani tou mini není nic strašného. Zároveň jako pojistka je mini úplně dostačující.

                    • MlokCZ  

                      Kdyby se mi Airbone vešla do podsedlovky, tak bych ji asi vozil trvale. Vozím Spešl mini wedgie a už ji tam nenarvu. Tedy samotná Airbone by se tam vešla (i XL se tam přesně vejde), ale s tím co vozím už tam nenarvu ani tu mini.

                      A nemám tam nic, co bych chtěl vyhodit a udělat tak místo. A to už nevozím ani žádnou duši. Jen 2× 16g bombička, pumpička na bombičky (ta nezabere téměř nic), knoty + sada na opravu (hodně malá).

                      Nejvíce místa zabíra tmel, vozím 60ml lahvičku Zero flats, což byla nejlepší změna za poslední dobu v tom co v brašiničce vozím. A určitě tedy u tohoto řešení zůstávám. Tmel v nikdy neotevřené lahvičce je jistota, že vozu funkční tmel a už jsem toho i jednou využil v praxi. V plášti jsem měl tmel starý jen 14 dní (tedy většinou to je o dost horší) a ten větší proseknutí běhounu nedal. Nově dolitý tmel z lahvičky to dal v pohodě, takže oprava byla okamžitě bez větší snahy.

                      Sice v plášti jsem měl ještě NoTubes a doléval jsem Zero flats, který mi funguje lépe. Ale ani Zero flats není zázračný a snadno se stane, že v plášti zůstane už nefunkční zbytek.

                      A jak píšu níže, tak často jezdím s někým kdo pumpu veze. Já případně vozím v batohu Lezyne HV Drive Medium.

                      • danis7  

                        Ta flaštička s tmelem je asi velká. Já do mini wedgie barvu duši 29", Airbone Mini, 2 bombičky, redukce na CO2 (je velmi miniaturní), mini nýtovač, 4× imbus, montpáky Schwalbe (jsou placaté a nezaberou moc místa) a parktool samolepky.

                        • MlokCZ  

                          Zabere o dost více místa než Airbone. Zrovna mi tu jedna lahvička po ruce leží, takže změřeno: 3,5cm průměr na délce 8cm s celkovou délkou 11cm (ty 3cm je výčko, kde je menší průměr 2cm). A navíc tam mám sadu knotů a nástroje k tomu.

                          Airbone má v průměru jen 2cm.

                  • danis7  

                    To už nevozíš žádnou pumpu, jen bombičky?

                    • MlokCZ  

                      Většinou jen bombičky (2×16g). Ale vždy to řeším dle situace:

                      • dlouhé celodenní akce jezdím téměř vždy v partě, kde více lidí stále vozí klasickou pumpičku
                      • když jezdím sám, tak pokud je to něco kratšího po blízkém okolí, tak také už jen bombičky
                      • pumpu tedy beru do batahu pumpu pouze když nahodím nový plášť (to na první jízdu beru pro jistotu ruční pumpu)
                      • a vyjímečně když jedu sám o víkendu něco dlouhého (to je ale tak jednou do roka)

                      Kdybych ještě mohl vozit UST pláště (jako dříve na 26"), tak by vůbec nebylo co řešit. Na těch jsem za 6 let co jsem je vozil neměl jediný defekt, který jsem musel řešit na vyjížďce.

                      S protection Contíky a TLE Schwalbe je to horší. Protection contíky jsou na můj styl ježdění hodně odolné, takže šance defektu minimální (a nikdy jsem zatím žádný neměl), ale jsou tu ty hůře těsnící patky pláště (stává se, že když je v plášti málo tmelu, tak hůře těsní a začne to ztrácet tlak). Patky u TLE Schwalbe tohle nedělají nikdy (ani když tam dlouho není už žádný tmel), ale tady je zase méně odolný běhoun, který už jsem 4× rozřezal (za více než 20tis. km a vždy to byl jeden plášť během jednoho roku). Teď snad prý mají být o chlup odolnější, přidalo se malinko materiálu (a udávané hmotnosti u RoR, RaR šly nahoru), ale neslibuju si od toho žádný zázrak (na odolnost protection běhounu se to nedostane ani náhodou).

                      Dávám ale Schwalbe zase ještě šanci, ta extra tuhá protection kostra + ne tak spolehlivé patky mi aktuálně prudí více než odolnost běhounu Schwalbe.

                      Co vozím jen bombičky (něco přes rok), tak jsem zatím spotřeboval 2 (každou zvlášť při jiné vyjíďce). Jedno proříznutý plášť na běhounu, kdy jsem musel dolít tmel z lahvičky a až ten se chytil. A jednou mi to lehce ušlo kolem ventilku na kolech s páskou (teď už zase vozím UST ráfky, které na to nejsou náchylné vůbec, u těch se mi to za 10 let nestalo nikdy).

            • Tencovozikmin  

              Me to rukou taky nejde. A proc to jako rozdelavals pokud neco funguje tak do toho nejebu.

              • Smazaný účet  

                Třeba proto, že to bylo povolené.

                • LM  

                  Tak já jsem to takto sundávat nechtěl. Chtěl jsem jenom odšroubovat pumpu z ventilku ale jak jsem měl už zmrzlé a necitlivé prsty, tak jsem místo toho koukal jaktože mi zůstala redukce + ta vrchní část pumpy přišroubovaná na kole a zbytek spadnul dolů do vrstvy listí :-D

      • Smazaný účet  

        Pokud se dobře pamatuji, když jsem jí měl, tak tam nic nebylo.

      • tomxxx  

        Jiné těsnění v matici neni, jen toto aby to vůbec foukalo…

        • LM  

          Toto tam nemam. Používam to na galuskový ventilek a tak jsem to musel kdysi vyndat (protože s tím tam tu redukci nenašroubuješ). Každopádně už jsem to taky někde ztratil :-).

    • Mr.Dawe  

      Oživím vlákno:

      Koukal jsem na pumpičku do podsedlové brašničky a líbí se mi Airbone mini. Chci to využívat na 30km švihy odpo po práci kolem baráku, abych nemusel vozit Camelbak. Chci nacpat vše do podleslovky, tzn duši, montpáky a pumpu. Ideálně ještě kdyby se vešly klíče. Mám vybranou Lezyne Caddy M. Do té by se Airbone mini měla v pohodě vejít, ale teď jsem našel pumpu KUPKOLO.

      Máte někdo zkušenost?

      Cenově velmi zajímavá.

      https://www.kupkolo.cz/…45g_z105368/

      • LM  

        Vedle košíku na flašku by to namontovat nešlo?

        Měl jsem tu Airbone mini a teď vozím (v batohu) teleskopickou Force, která je mnohem efektivnější (ale do podsedlové brašny se teda nevejde).

      • MatS  

        To se s tím při pumpování chceš ušukat k smrti? :-D

        Mrkni na Blackburn Airstik SL. Dá se koupit od 399,– Kč (4camping.cz nebo cmias.cz) nebo pokud máš VIP účet na Alze, tak 375,– Kč.

        • Mr.Dawe  

          Nechci :D Potřebuji, aby se vešla do podsedlovky. Jinak nic víc od ní neočekávám. :) Kouknu na to.

          • LM  

            Jak velký a objemný kola s tím hodláš foukat? Už 26×2,2 s tou Airbone Mini bylo za trest

      • bara2  

        Mám Airbone-MINI i tu trochu větší. K oběma je držák pod košík. MINI vozím v podsedlové taštičce s lepením a náhradní duší. Škoda, že na tu MINI je potřeba redukce, ale obě pumpují pěkně a pro mě dostačujícně (cca 6–7 atm).. Obě jsem vyfotila v držáku pod košíkem.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.