• Dzany

    Chlapi, mam dilema. Mam dva roky staryho bajka HT, Scott Scale 50, sice na deorecku, ale jinak si nemuzu stezovat. Ted jsem vymenil vidlici (RS Recon-nove) a kliky (LX-nove). Takze kolo jsem trosku vylepsil a chtel bych dal zlepsovat. Sice vsichni mi znami jezdi na celoperech a me to laka taky, ale nevim, zda inevostovat do celopera nebo zustat u HT a zlepsit si svoje. Podotykam ze upgrade vidim v lepsich brzdach, razeni a vypletenych kolech.

    Zamereni meho jezdeni je jezdeni XC a all mountain. (hory, kopcovicy teren, obcas si rad zajedu i nejaky zavod).Prosim o Vase nazory dekuji.

    0 0
    • Rychlej turista  

      Pokud s HT nemáš problém problém, určitě bych u něj zůstal. Budeš živit jen jedno kolo, na které si budeš moci za ty prachy dovolit úplný luxus a ani to neutratíš.

      0 0
    • kubad  

      pokud všichni v tvém okolí jezdí na fullech není nic jednoduššího než si toho fulla na delší projižďku pujčit tam kde jezdíte a jednoduše poznáš jestly HT nebo Fulla.

       
      0 0
      • Dzany  

        Uz jsem si ho vyzkousel, je to dobre svezeni, sice me to laka, ale jestli to neni jen o touze. A to je prave to, co me trosku drzi zpatky.

        0 0
        • Smazaný účet  

          no v tom se musíš rozhodnout sám, ale počítej taky s tím, že HT na stejné úrovni jako full je obvykle levnější…

          0 0
    • Maynard  

      jasné že fulla;)..HT si necháš na závody a na ježdění pořiď gauč:)

      0 0
      • Maynard  
        • pro fulla mluví nesrovnatelně větší šetrnost k páteři:)
        0 0
      • marapara  

        jj, tak jsem to přesně vyřešil i já. Krom lehkého HT, jsem 2 roky zpět koupil AM fulla 130/130 zdvih. Je trochu těžší, ale na poježděníčko v náročnějších a rozbitějších terénech to nemá chybu :). Na HT jezdím do práce + lehčí terén, závody, někdy když chci švih tak i to normálních terénů, na fullu hlavně terén hlavně včetně těch náročnějších pasáží. Je to jiné svezení a opravdu šetří záda.

        0 0
        • Rychlej turista  

          Takže drahá hračka.

          0 0
        • Maynard  

          taky sem si chtěl pevňáka nechat ale bohužel musel jít z domu aby bylo na SXo:)…ale nelituju…na to jaké to má zdvihy to jede víc než slušně:)

          0 0
        • vlk  

          JJ s tím šetřením zad souhlasím. U mne to byl důvod proč jsem ho kupoval. Co mám fulla, záda nebolí. Proto doporučuji i preventivně.Pokud máš dost chechtáků, tak se dá sehnat i chrtí lehký full(i když to já z hlediska životnosti nedoporučuji).

          0 0
          • JSt  

            ale tobe rupl, co si vzpominam, no saint damian. u ramu, co se tehda prodaval za deset tisic se neni cemu divit…

            0 0
            • vlk  

              Ten nynější Demian je ještě více odlehčen než ten minulý model a byl mi taktéž nabídnut za 10 tis. Ale já už nechtěl lehké rámy riskovat, tak jsem šel do jistoty. Dokonce i někdo zde na foru sii ten rám za 10 tis koupil-ten nynější-ale už nebyl prodáván pod značkou No Saint-ale pod nějakou jinaou.-bylo tenkrát foto v profile.

              0 0
            • vlk  

              Jo a za 10 tis se tehdá prodával, protože se vyprodávaly sklady, měli jen pár kousků posledních zásob. Původní cena byla asi 19 tis.Za 24 s tlumičem sid.Jenže ten demian se sid tlumičem měl aspoň odpich při rozjezdu, to se o RM už říct nedá.

              0 0
              • vlk  

                PS: A ještě bych dodal jednu věc-ten demian měl stejné zeslabování trubek jako má u Ht třeba Luzifer. A ten si všichni chválí-jenže se také podívej, jak ti lidé, co tyto kola mají jezdí. Na závodech, jak je technicky složitější pasáž, tak z toho slezou-sjezdy také nic moc-dokonce ještě brzdí :)

                Prostě tvrdím, že jak je Full z hliníku ve velikosti 18 a více palců pod 2,3Kg tak to nemůže mé zacházení vydržet-ať to vyrábí kdokoliv. Prostě ten materiál ať už je to slitina 6061 nebo 7075 , když je ho málo, tak má své meze dost nízko.

                0 0
          • kámen úrazu1  

            Když Tě na HT bolely záda, byla někde chyba. Buď ve špatným posedu nebo v zádech. Špatný posed může vyřešit úprava, třeba i pořízením jakýhokoliv vhodnýho rámu, nejen fullu. Pokud byla příčina v zádech, pořízením fullu ses jí nezbavil, jen na nějakou dobu projevy příčiny, to je bolest, odsunul do pozadí. Je to jako když bolest zubů „řešíš“ analgetikem. Zuby na nějakou dobu přestanou bolet, ale příčina zůstává. A nikdo mě nepřesvědčí o opaku. :-)

            0 0
            • Lišák  

              Tak to každopádně!

              Ale že FS je k zádům šetrnější, je snad pravda, ne?

              0 0
              • kámen úrazu1  

                Jak se to vezme. :-)

                Jestli čistě technicky tak o tom nepochybuju, ač fulla nemám. Asi bude šetrnější, stejně jak odpružená vidlice je šetrnější k rukám.

                A mimo technický pohled zase použiju přirovnání k zubům. První možnost je: větší kaz ⇒ bolest zubů => jednoduchý zákrok stomatologa ⇒ je to v suchu. Druhá: větší kaz ⇒ bolest zubů ⇒ angletika⇒ analgetika =>  velký kaz ⇒ analgetika ⇒ návštěva stomatologa stejně nakonec nutná, ale už nestačí jednoduchý zákrok a zub buď musí ven nebo se z něho urobí neživá součást dásně ⇒ je to v pr..prkýnku, kde jinde. Takže jako jediné „řešení“ bolestí zad full, podle mě, může napáchat víc škody než užitku. Spousta, možná většina, bolestí zad má základ ve svalový dysbalanci. A ta se s postupujícím časem, pokud se aktivně nepracuje na jejím odstranění, zhoršuje. Full by pak mohl sloužit jen jako ujištění, že je všechno vlastně v pořádku, když zrovna záda nebolí… Ale jen do doby, než účinek „analgetika“ pomine.

                0 0
                • kovar  

                  Tvé přirovnání má kaz.

                  Když už zuby, tak HT bych přirovnal se špatným čištěním zubů a FS tj  lepší čištění zubů s lepší pastou i s lepším kartáčkem.

                  0 0
            • MlokCZ  

              Sice Tě nikdo nepřesvědčí, ale stejně zareaguju :-)

              Ta analogie se zuby není podlě mě přiměřená. Samozřejmě když někoho bolí záda a příčinou je posez, tak to full nevyřeší a je třeba poladit posez.

              Mně jde ale hlavně o ten druhý případ, kdy záda nejsou zcela v pořádku. Pokud to jde, tak je vždy samozřejmě nutné řešit a léčit příčinu.

              Je dost případů, kdy záda nejsou zcela v pořádku, ježdění na HT jim vadí a ježdění na fullu ne. Samozřejmě k tomu se může nezávisle pokoušet řešit problém se zády, ale to je často na x let nebo to někdy ani zcela vyřešit nejde. A přitom ten full může být dlouhodobě přijatelný.

              Tím samozřejmě nechci tvrdit, že full je všespásný, to záleží od samotného konkrétního případu.

              A konkrétně se zády jsem si tu vyzkoušel taky. Problémy se zády jsem měl po ošklivém pádu, ježdění na fullu přitom pro záda bylo naprosto v pohodě i když nebyly po tom pádu ok. Záda se postupně lepšila, takže po dvou letech od pádu jsem snesl už i zase HT, i když při více terénu na HT se občas trošku ozvala. Na fullu jsem přitom mohl jezdit už dva měsíce po pádu. Samozřejmě, že příčinu jsem v rámci možností řešil jak to šlo (tedy např. první půlrok jsem každý den cvičil rehabilitační cviky, později pak už méně).

              A i dnes by to při ježdění pouze na HT v rozbitějším terénu nebylo ok.

              Tedy samozřejmě pořízením fullů se nikdo nezbaví příčiny problému, ale je díky tomu možné např. udržovat ve stále stejném ještě přijatelném stavu (tím myslím v případech, kdy nelze příčinu zcela odstranit) a nebude se to zhoršovat jako s HT.

              0 0
              • kámen úrazu1  

                Souhlasím s Tebou.

                 Jen dodávám ke konci. Primární příčina bolesti zad není většinou neodstranitelná, aspoň zpočátku. A teď se vrátím k začátku Tvýho příspěvku: „…Pokud to jde, tak je vždy samozřejmě nutné řešit a léčit příčinu…“ A ta příčina, pokud je zprvu odstranitelná, tzn. nějaká svalová dysbalance ještě bez následků na anatomii páteře, se bude sama o sobě jen zhoršovat. Ani zlepšovat, ani stagnovat. Takže pokud byla na HT bolest zad, je prevence na fullu jen analgetikum, pokud se nepracuje na odstranění příčiny. Řekls to jinak,, ale souhlasím.

                0 0
    • Lance  

      samozrejme silnicku,ale zustal bych u hatecka

      0 0
    • Marccoo  

      scotta si nech a nic nezlepšuj,stejně by jsi za něj moc nedostal a pořiď fulla

      0 0
      • Rychlej turista  

        On se ptá, jestli má kupovat, ne prodávat :-)

        0 0
        • Honzyn  

          Ja jsem se z fulla vratil na hardtail.Tecka.

          0 0
          • JSt  

            mit jen pevnaka je spatny. mit jen fula je jeste horsi ;-).

            0 0
            • Kinetic  

              Hloupost! Když máš lehkýho XC fulla kde můžeš zamknout tlumič, co na tom může bejt horší než HT? Za 40k se i s těmito požadavky vejdeš do 12,5kg.

              0 0
              • JSt  

                ht bychom meli nasimulovany. ted jeste fulla do terenu ;-).

                0 0
              • Vilém  

                A proc se omezovat na polovicata reseni typu zamklej tlumic ti nahradi HT? Pokud ma clovek misto, tak jsem jednoznacne pro to mit HT i FS. To ze ram celopera po zamceni trpi ap, te asi moc netrapi:)

                0 0
                • jIrI___  

                  Ne každý si může dovolit „živit“ dva biky ;-). Já kupovat full, tak chci taky tlumič se zamykáním. To, že trpí rám by mě až tak nepálilo.

                  0 0
                  • Vilém  

                    No vidis ja jich zivim asi 6:) Ono se to rozmelni, pak na jednotlivejch kolech tolik nejezdis, takze provoz neni tak desnej. No a k tomu zavirani. Osobne nemam rad zavirani ani na vidlici, ani na tlumici, takze nepouzivam. Odpruzenej ram je konstruovanej na to aby pruzil a ne mlatil to zamcenyho tlumaku a tim odrovnaval veskere pouzdra, cepy a ulozeni. Proste me to zarazi, kdyz si nemuzes dovolit zivit dva biky, ale ze ten jediny co mas, odrovnas drive, te netrapi.

                    0 0
                • vset  

                  V cem ram od fullu po zamceni tlumice trpi?

                  0 0
                • kafac  

                  To ho trapit nemusi, HT trpi porad ;)

                  0 0
            • kovar  

              pravda, proto nejlepší je mít fully dva a jedno HT.

              0 0
              • Maynard  

                ooo to by byla nádhera:)…

                0 0
                • Maynard  

                  ale tak mě napadá že lepší by byla tři fully…dh peklo(V10, M6), spešla bych si nechal, a k tomu nějaký am tak 140/140…tyjo jestli někdy vyhraju sportku tak možná:-D

                  0 0
              • MlokCZ  

                Přesně tak, to je nejlepší řešení :-)

                0 0
              • marapara  

                tak tak, jeden enduro, druhý XC full a pak ještě HT. To i mé zbožné přání :)

                0 0
                • keo  

                  a ještě pro sichr silničku

                  0 0
                • JSt  

                  ten xc full je imho v tomto pripade nadbytecnej. bud chcu mit vic kol a mam nejakyho hrubsiho fulla na vylety a pevnaka na sviznejsi pojezd (jak to mas treba ty). nebo mam jen jedno kolo a na to mi vychazi nejakej ten xc rychlej deseticentime­trovej full.

                  0 0
          • Darkson  

            já taky, ale nedobrovolně. a doufám, že jen provizorně:-)

            0 0
          • Kubiczech  

            Ja vlastne taky, ted mam HT o trosku radsi nez fulla. Stejne je nejlepsi po par projizdkach na HT sednout na fulla, to je jako mit kazdy mesic nove kolo. (:

            0 0
    • vset  

      Myslim ze volba mezi HT nebo full je hlavne o stylu jezdeni na xc je asi lepsi HT  (pevnejsi zadni stavba) a na hory teren jednoznacne full

      0 0
    • Dzany  

      Tak uz jsem se rozhodl a zainvestoval do sveho stavajiciho kola. Koupil jsem AJ7+gripshifty X0 + saltr X9. K tomu jsem koupil zapletena kola Mavic Crossride a musi me to stacit. Dulezite je, ze jsem si udelal radost a tom zivoj je, zvlast ten cyklisticky :o)

       

      Jeste bych rad doresil sedlo a presmykac, ale to casem.

      0 0
      • Rychlej turista  

        S tím řazením jsi udělal dobře. Ještě karbonovou sedlovku, pokud ji nemáš.

        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce