• vlk

    Takže já mám HT rockmachine-docela slušné úrovně asi okolo 12kg.No a chci koupit nějaké kolo své drahé polovičce.Problém je v tom, že ona moc nejezdila, takže nemá zkušenosti a ani moc dobrou kondičku.Ale na holku je jinak docela dobrá.Tak uvažuji jestli jí její hendicap s kondičkou nahradit lehčím kolem než mám já,asi okolo 10kg.Nebo ji zase nahradit její nezkušenost v terénu fullem který bude 12–13 kg.Bojím se u fulla že bude ztrácet energii ve šlapání oproti mě na HT a tak na tom bude ještě hůře.Ovšem aby se no kolo zase nevykašlaly s HT když jí bude zdní stavby kopat.Pro sebe bych teĎ vzal asi toho fulla.Ale pokud chci aby mi alespoň trochu stíhala tak zase uvažuji kvůli váze a ztrátě energii, že bych jí měl dát raději nějakého lepšího HT.Navíc do budoucna až nabude alespoň trochu zkušeností, že bychom se podívali do alp.Co byste koupili vy.

    0 0
    • vlk  

      jo ještě bych chtěl dodat, že shanim kolo tak do 35 tis.

      0 0
    • Aiax  

      Ja hlasuju pro fulla – ztracet na tebe bude i na HT (pokud na tom neni doopravdy dobre) a na fullu ji to bude vic bavit. Rekl bych ale, ze to je otazka spis na ni nez na nas…:D)

      0 0
      • vlk  

        Jo v mém okolí se full nevyskytuje, tak to nemá kde zkusit a znáte holky.Ta si sama nevybere, spíše dá na to co jí poradím.

        0 0
        • Aiax  

          No a co jako kompromis zkusit tolikrat propirany GIANT NRS2 – neco mezi HT a plnokrevnym FS. I kdyz ja bych spis v tomhle pripade volil Meridu Mission. A stejne at vyberes co vyberes – nejdriv konzultuj barvu!!!

          0 0
          • lubos  

            Mission je fajn pro holku, i kdyz tedka jsou ty ramy az moc dlouhe, tak nevim jestli sedne. Jenomze, do tech 35k … to bude tak 14kilovej full, nevim jestlo je to ta spravna volba.

            0 0
            • Aiax  

              Vaha muze byt problem, Mission ma opravdu kolem 13.5 kg, ale zase treba ten NRS2 ma mit asi o g mene. A HT za 35 kKc taky asi nebude zrovna Twiggy (samozrejme uznavam ze bude lehci).

              0 0
              • vlk  

                ht za 35tis. 10 kg se v pohodě dá sehnat.NRS2 má tuším něco okolo 12 a mongoose somet 13.

                0 0
              • lubos  

                No, jediny Mission pod 35k je co vidim, tak Mission Speed, za 32k MOC. Vaha 13.7kg. Neco by se dalo na vaze usetrit lehci plastem, treba (pokud jde o jezdeni v suchu) schwalbe fast-fred 2.0" 2× a schwalbe dusa 100g. To bude tak asi 160+100+50=300g na kolesach, cena asi 2×800+2×250 cca 2000,– a taky vymena sedlovky za lehci (nejake Pells XR1 light), asi tak 100g dolu. Ovsem zrovna schwalbe by bylo zahodno hustit vic, tak pak komfort ne mensi, ale pokud je vidle zehlicka tak se to da. jeste bych asi dal jine pedaly, treba M520, cenove navyseni snad 300sk, vaha dolu asi tak 50–60g, a taky bych je mnohem vic doporucil nez 505. Dale bych vyhodil gripy IKE, a stejne tak jejich rohy. A misto toho bych dal spis lehci vlastovky (treba Shaman) a normalni gripy. Na gripech –30g, na vymene vlastovek riditek a rohu plus asi +130g, tudiz snad dalsi uspora kolem 100g, v cene imho tak do 700,–.

                0 0
                • lubos  

                  Aha, tam je nejakej suntour, toz to nevim jestli bude dobra volba. Kdyz tak vymena za Scareb, vahove to bude lepsi, nevim kolik vazi ta vidla, ale mozna i 300g pujde dolu.

                  0 0
        • SELMIRA  

          :o)) To asi holky moc neznáte!…si stejně vždycky vyberou samy. P.S. Esli je ten full růžovej, tak hlasuju proň! :o)

          0 0
          • vlk  

            no v tom to právě je já ji mohu ukázat jakékoliv kolo a ji jen zajímá jakou má barvu.Takže by si klidně koupila plečku ze supermarketu.Jo pardon.Ještě kouká zda to náhodou nemá kotouče,ty se jí nějak nelíbí.Ale to by se dalo ukecat.Chce se mnou jezdit i v zimě, tak jsou kotouče nutné.Jo a u fulla mám šanci jen s čtyřčepem když jí dám tlumič do neoprenu.Veškeré jednočepy se jí nelíbí.6e prý to vypadá nějak divně a co je to tam za trubičku-myslí tlumič.Ale vše se časem poddá.Dřív se jí nelíbily rámy z tlustých trubek a dnes už kouká jen po těch z tlustýma trubkama.Jo s SPD to mě ještě čeká přesvědčování.

            0 0
      • vlk  

        no jde o to na kterým kole bude po jízdě víc zničená.Jestli po HT z vytřesení nebu full únavou.

        0 0
        • kovar  

          Jak „full unavou“? To je jako co? Na to jsi prisel jak?

          0 0
          • blue  

            mozna jako ze na fullu ujede trikrat tolik, co na HT :-)))) tak bude vic unavena :-)))

            0 0
          • vlk  

            myslel jsem to tak, že na fullu dochází ke strátám energie při šlapání, Takže jestli je to tak výrazné jak většina lidí tvrdí tak se na tom kole dříve unaví ne?

            0 0
            • kovar  

              lidi toho nakecaj

              0 0
            • lubos  

              Nepozoruju unavu, a kdyz jezdim silove tak mi vadi predni vidla. Kdyz ji zamknu, tak je to ok. Ale navic nejake to kilo muze byt poznat, tez vacsi zdvih vzadu, rekneme pres 80. Pokud ale clovek neni zavodnik, tak je to imho lepsi prave s fullem .. min se unavi z otresu. Je to pohodovejsi, pokud jak jsem spominal, neni moc tezky.

              0 0
            • fousac  

              blbost… lidi toho nakecaj… pro rekreacni jezdeni je to zcela zanedbatelny…

              rozhodopadne hlasuju pro fulla…

              a nebo co softail??? http://www.khsbicycles.cz/…s/compst.htm

              0 0
              • MARIN  

                blbost… lidi toho nakecaj… pro rekreacni jezdeni je rozhodne dostacujici HT

                0 0
                • kovar  

                  presne tak, HT je dostacujici. Pouze dostacujici, nic vic.

                  0 0
                  • MartinXC  

                    Co si každý z nás představuje pod pojmem „rekreační“ ježdění ? Někdo čas v první dvacítce na maratonech, někdo jízdu na pivo do sousední dědiny, někdo občasný výlet s rodinkou, … pozor na Babylón.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      první dvacka mi nepřijde moc rekreační :-) to už musí být někdo teda hodně zrekreovanej aby takhle jezdil…

                      0 0
              • McBlacky  

                u KHS už nevědí co za ty kola chtít :-( ale já jako stará škola a zástupce ocele bych ten rám bral všema deseti, jen na to mít.

                0 0
                • scret  

                  Mam jeste ram KHS comp softail, jeste celoocelovy, malo jezdeny, v dobrym stavu za good cenu. Jestli mas zajem posli mi mail a ja ti poslu blizsi info i fotku.

                  0 0
            • TinkTink  

              Blbost…takovej mission muze byt pohodlenej a ztraty tam budou minimalni – kdybych ho mel, tak ujedu vic nez na soucasnym HT :-/…

              0 0
              • McBlacky  

                a rychlejc??? Já na to pořád nemám názor, to bych potřeboval jezdit takový kolo alespoň 5000km, ty jako odborník by jsi se mohl vyjádřit. Sedel jsem na missionu i NRS a na normální vyjíždky bych nepohrdl :-)

                0 0
            • panaczek  

              osobne bych resil to, jestli je pritelkyne (jste oba) opravdu rozhodnuta, ze bude jezdit – kupovat na „zkousku“ kolo za 35 000 se mi zda risk. ja si na zacatek koupil kolo za 15 000, chytlo me to, a tak slo za 2 mesice z domu (za 12 500). ty „problemy“ s fullem (ubytek energie, pohupovani…) resi jenom lidi, kteri na fullu nejezdili (nebo 100 m pred barakem na asfaltu). ted sem jednoho „odpurce“ presvedcil – stacilo mu to pujcit na hodne rozbite rovne ceste. byl mooooc prekvapenej, ze muze sedet a v klidu slapat! a o tom to cely, podle me, je… houpani, vahu, ubytek en. sem resil do te doby, nez sem na tom zacal jezdit – ted je mi to uplne jedno. samozrejme nezavodim. jak rika kamos: „jeste aby se to nehoupalo, kdyz sem za to dal takovy prachy“ (na ustepacnou poznamku, ze se mu nejak pohupuje zadek na sugaru…) osobne se rad pohoupu i na asfaltu – vcera 30 km. samozrejme akcelerace neni takova, ale je to i hodne o slapani…

              0 0
              • Sethi  

                Naprostej souhlas, vcera prvni delsi vyjizdka na fullu a ujeta stejna vzdalenost jako driv na HT a unava byla stejna ale nebyl jsem vyklepanej a nic me nebrnelo. A to ma ten full 15kg

                0 0
        • Return  

          Na slušném fullovi (ne ze supermarketu) žere energii šlapání převážně vidla a nikoliv zadní pružení. Pro holku je full skvělá věc, nebojí se na kamenech a kořenech, je méně unavená a vytřesená a vůbec obvykle dosahuje v terénu vyšších průměrných rychlostí …

          0 0
          • Dumbo  

            ja len tolko osobna skusenost: ak ten full hupe tak len pri jazde v stoji do kopca… to co som vtedy slapal v stoji na HT teraz slapem vpohode zo sedadla"(rozbyte vyjazdy po sutroch a korenoch sa zo sedadla HT nedaju vinst na fulle si sedim slapem a mozem sa kludne smiat kolegom do tvare)":-) a ked sedim tak sa nehupem ja som jednoznacne za fulla

            0 0
    • lubos  

      Ja myslim, ze zacit s HT. I kvuli pripadnemu nacviku techniky. Kdyz tak odpruzena sedlovka a/nebo velkoobjemovy plast dozadu (dopredu taky).

      0 0
      • Vymi  

        No je to docela pravda zacit napred na HT a pak prejit na FULL… protoze pokud nema zkusenost teda aspon trochu s kolem myslim to ted co se tyce techniky jizdy apod tak na FULL by mohla mit mensi problemy ale jde o zvyku nechci zase sirit bludy jak si nekteri mysli…

        Samozrejme ze ji to pak bude na FULL hodne moc bavit ale az bude mit trochu zkusenosti… :-)

        0 0
        • vlk  

          No ale uvažuji, že full ji kdeco promine tak ty mohla být trochu smazán handicap technika jízdy.

          0 0
      • Jenda  

        jo taky si myslim ze zacit na HT aby se i trochu neco naucila a pokud ji to nechytne tak ver ze to neni chyba HT. A s tou vahou bych to nehnal do extremu – pokud bude trochu jezdit tak ji fyzicka poleti nahoru a jestli ma kolo 11 nebo 12.5 kg stejne kdyz nema srovnani nepozna:-) navic fula ji budes zavidet a chtit ho taky:-)

        0 0
    • MARIN  

      Je zacatecnice tak bych poridil jen HT s dobrou vidlici a nejake dobre=„pruzici“ plaste (vychvalovane Pythony:). Full bude mit urcite vyssi vahu a ve stejne cene horsi vidlici atd.

      0 0
      • MartinXC  

        Přesně takto jsem začal s mojí ženou (teda ona měla docela naježděno i na pevné vidli). Dneska bych jí koupil zase HT, jezdíme spolu kratší maratony. Maximálně ještě SoftTaila. Váží 50kg. V r.2000 dostala Sectora (rám Ritchey) – docela komfort, výbavu LX/XT, vidli Judy SL (měkší pružiny v oleji na 80mm), pláště Python dozadu, Explorer dopředu, extra dámské sedlo (TransAm) – vrcholná spokojenost za cca 35.000 komplet (tehdy). Teďka jí ještě vyměním brzd.čelisti za moje starší AvidMagy.

        Zkus se podívat v Praze do Komersie, jestli mají ještě ty Rava – možná by jí to sedlo. Nebo některý vyšší model Superioru. Rozhodně ji nenič těžkým kolem, nechej jí něco dynamického, a? ji to do kopce nepřestane bavit.

        0 0
    • Lada1  

      Podle mne by hlavnim kriteriem mela byt hmotnost. Full s hmotnosti ±10–11 kg stoji silene prachy (viz Trek Fuel nebo Scott (karbonovy) g-zero team issue). Zatimco HT se da uz koupit. Ja bych doporucil Garyfisher Ziggurat nebo Treka od 6700 vyse.

      0 0
    • BoB  

      Sorry ale to je otázka pouze od toho, kdo na fullu nejezdil (a nemyslim to zle). Myslím že bychom se tady všichni kromě závodníků fakt už měli smířit s tim, že full je na normální ježdění prostě lepší. A jestli si myslíš že je problém větší váha, tak jí vezmi batoh :-)). Po dvou letech na fullu jsem se teď projel na HT a nestačil jsem se divit po jak hrbolatejch cestách vlastně jezdim. takže jí hlasuju pro full všema čtyřma

      0 0
      • vlk  

        no právě já full ještě nejel a proto bych nerad udělal chybu jeho koupí pro svou přítelkyni.Já mám HT odjakživa Klein teď Rock Machine a protože mi dobře složí nechci měnit.Jen mi jde o to, že vzhledem ke mě je na tom ze zkušenostma i s kondičkou hůře jestli bych ten rozdíl koupí fullu ještě neprohloubil.

        0 0
        • BoB  

          Já samozřejmě nevim jak s ní chceš jezdit. vycházím trochu ze svojí zkušenosti, že každá změna směrem k většímu pohodlí – pevné kolo – vidlice – širší řidítka – tlustší pláště – full – výrazně zlapšila kondičku, protože výrazně zlepšila chu? k ježdění. Nebo že by to bylo pečlivým výběrem barev a materiálů?

          0 0
    • Martin  

      Moje zkušenost s kupováním kola pro ženskou – hlavně aby mělo pěknou barvu!!!

      0 0
    • Sirenna  

      Ja jsem taky zacinala na HT a jsem rada, ze tomu tak bylo, protoze sem se musela naucit jezdit ciste. Co mam fulla se na nejakou cistotu jizdy muzu vyprdnout a muzu to brat pres kameny koreny ( myslim smerem dolu), protoze muj full ma 20kg :)) do kopce musim tlacit, protoze s 200mm/230mm se neda do kopce slapat :)) Muj HT ma 15kg a mam ho stejne rada jako fulla, ale fulla jako moje prvni kolo bych nechtela.

      0 0
      • vlk  

        no já uvažuji pro ni buď HT asi 12 kg s 10 cm zdvihu v předu-něco co žehlí, nebo Full čtyřčep NRS2 nebo mongoose somet s n-link což je 12 kg a 13 kg vše okolo 10cm zdvihu.Takže do toho kopce by se na těch fullech dalo taky.Jo kdyby se ty fully daly někde půjčit a vyzkoušet v terénu, to by se hned rozhodovalo líp.

        0 0
        • Sirenna  

          To by se rozhodovalo lip, ale takoveto pujcovny u nas nejsou:( Na HT mam vidlici 100mm Marzocchi Z4 a bohate mi to stacilo ( je sice trosku ohnuta, ale este funguje), gdyz sem zacinala, tak sem mela vidlici pevnou a taky se na ni dalo jezdit v lese :)), tenkrat sem mela moznost se svest na fullu a jizda spis pro me byla utrpenim, protoze sem nevedela co stim kolem mam delat, vsechno se to houpalo a ja sem nevedela jak na nem jezdit. Ted uz si to jenom uzivam :)

          0 0
          • SELMIRA  

            se mi zdá, že jsem někde slyšela, že někde se ful na zkoušku pučit dá. Že by ve Veloincestu? :o) Teda Velointestu. Aneb si udělejte výlet a skákněte ke Stadlerovi do Regensburgu. Tam maj biku pelnej kram (12 000 m2)a maj i testovaci drahu. I na venek Ti puči co chceš.

            0 0
        • Lada1  

          kdyz Fulla tak ale XC Fulla ne nejake Enduro. Staci klidne zdvih 60mm amx tak 85mm. Cim vetsi zdvih tim vetsi houpacka. Ja jsem jel iTreka Fuel 100 s relativne malym zdvihem a na silnic jsem to musel zavirat, protoze to bylo fest citit, kdzy se poradne slapalo do pedalu jak se ten zadek proste pohupuje a pracuje.

          0 0
          • kovar  

            60mm vidlu snad najdes mezi kostma na archeologickem nalezisti. Houpacka, co to je?, to je kolo nebo neschopnost jezdce? Full na silnici? Dupat do pedalu na fullovi? No to si zkousej na silnicnim kole:-) Ale proc tohle delas na fullovi?

            0 0
            • Lada1  

              nemyslel jsem vydlu ale tlumic. Ja nejezdim jen a pouze mimo silnici. Kdyz chces akcelerovat tak proste mussis jit na pedalech nadoraz. Jinak toje prave to co se na fullech nelibi, pokud neni zamceny tlumic tak jsou jizdni vlastnosti na rovnem a tvrdem povrchu horsi. Kolo je mdle, proste se slape zeli

              0 0
              • Pavlos  

                Tohle musi byt jasne i cloveku ktery na fullu nikdy nesedel. Proste se budes muset naucit slapat:)

                0 0
              • lubos  

                No tak tohle ja problem nemam. Jelikoz sem tam vyjedu i na hardtaile, kteryzto ale ma mnohem tezsi gumy, tez vacsi vzorek a mekci nafoukani, a nijak jsem si v tomto ohledu rozdilu nevsiml. Jedinej rozdil mezi tim HT a fullem co jsem spozoroval na silnici je, ze na HT mne nejako hazi pri vyssi kadenci a nejak to boli, kdyz jedu pres diry. No a abych rekl uplne vse, odkdy mam fulla, jezdim i vyssi kadenci. Nevim proc, asi to souvisi ale spis se zmenou geometrie/posedu, na te puvodni meride HT, kterazto je nejak kratka nebo co, to nebylo moc ono.

                0 0
          • lubos  

            Jinak ale je rozdil pohupovat a pohupovat. Jestli se pohupuje proto, ze chyta narazy od nestability pri toceni klikami, tak to na brani energie vliv nema. Jedina snad na zaludek :) Ale jestli tim, ze tlacis na kliku a stahujes tim tlumic, tak to ano, to energii vezme. Ale to je nejak moc patrne mozna tak na jednocepu. Nevim. Jedine co vim jiste je, ze jsem si vyskousel pri prechodu na fulla (Mission) akceleraci. Ze dne na den. 60mm zdvih, ze sedla a tvrdo na velke pile dupani. A rozdil ? Zadnej jsem necitil. Tak nevim :)

            0 0
    • Charles  

      parkrat tady zanelo Giant NRS skouknete moji ‚recenzi‘ a udelejte si obrazek..

      jo a k tomuhle tematu – doporucuju full i kdyz je tezsi, treba to NRSko… mam pocit, ze je mene namahave tahat 2 kg navic nez vstavat ze sedla na kazde hrbolatejsi ceste kuli tomu, abych nemel rozbitej zadek vahu bych usetril na obvodech kol – ta je poznat pri kazdem zrychleni

      0 0
    • RomanH  

      Zatim bych volil kvalitni lehky hardtail, casem se uvidi. Kdyz jsem letos kopil manzelce Marathonku a konecne jsme s mekkymi pruzinami vyjeli ladit do lesa nastaveni tvrdosti a utlumu, tak jsem se po prvnim sjezdiku ptal, co vidla. Rikala ze, vidlice v pohode, jen do zadku dostava nejake kopance, ktere driv necitila – proste se po 5-ti letech na HT seznamila s poradnym pruzenim, ktere ji predek vyzehlilo a tak zustavala v sedle dele. A to neni zadny zacatecnik. Proste se na HT lepe nauci. Ja sam jsem mel dilema, zda jako novy bajk fulla nebo opet HT. Nakonec jsem opet rozhodnut pro HT, protoze v okoli Brna se nejezdi jen po sutrech jak v Beskydech, zada me zatim neboli a na HT se mi libi ta jednoduchost a akcelerace. Pokud bych se rozhodl pro fulla, tak fulla ze vsym vsudy, alespon 100/100 a urcite ne jednocep. Moc dobre nechapu ty lidi (pokud to nejsou vykonnostni jezdci), co si koupi fulla a porad hledaji nejake zamykani nebo omezeni zdvihu.

      0 0
    • senožrout  

      Zajímavá diskuse. Já osobně bych na to šel trochu odjinud. Nejdřív bych si zjistil skutečnou motivaci, proč vlastně s tebou tvoje drahá polovička chce jezdit. Jsou ženy které se hejbat nechtějí (tady nic nepomůže a kolo jsou vyhozený prachy). Jsou další, které kolo mají, aby se občas někam dopravily (stačí arab). Ještě další jsou ochotny někam tu a tam jet velmi rekreačním stylem a ne moc daleko (stačí kolo z mountfieldu). Pak jsou obdivuhodné, které s tebou rády jedou i na sportovní jízdu ale to protože jedeš ty nebo ty a kamarádi a známí (moje přítelka). Nakonec je pár takových, které si kolo vychutnávají. U kategorie viz moje přítelka nemá cenu řešit techniku jízdy. Jezdí tři roky a technika je stále skoro stejná. Jezdí takovým soft stylem. Musím se s ní vyhýbat krpálům a když se nějakej vloudí, tlačíme. Vyžaduje přestávky. SPD jí nahání kopřivku. Jeden řetěz má už asi třetí rok, protože ho prostě ne a ne vytahat. Dva roky jsem jí (lékařku) nutil do helmy. Nakonec se povedlo a byl jsem pochválen :-). Ale jezdí každý den i v zimě do ordinace a za to jí často na nahlas chválím :-). Má HT asi tři roky, na pokrok v technice to nemá vliv. Můj kámoš koupil manželce Konu Stinky. Ona nemá ani 160 cm a ta 15" Kona má snad 17,5kg. Já se jí ptám a není to těžký? Ona na to ježíšmarjá, já jsem udřená. A kámoš silným hlasem jí utnul. To bys viděl jak na tom jezdí. Všechno ujede a jak na tom skáče :-). No tahle dívčina má o technice aspoň páru. Ale když to vezmu podle své přítelky. Techniku nedohoníme. Složité pasáže tlačí. Takže až pro ní budu něco kupovat nového bude to full. Zřetelně víc jí vyčerpává nepohodlí než nějaká váha v rozumné míře navíc. Takže moje volba pro ni bude GT-I drive XC 2.0. Je to pohodlný, docela to jede, váží to 12,5kg a je to pekně červený. A dá se to i někde půjčit (reklama ve Velu) a vyzkoušet. No a nebo ta Merida Mission bez SPV, ale to by byla 2 v hitparádě.

      0 0
    • scret  

      NO kdybys prahnul po tom softailu, mam jeden ram v zaloze (vel. 19– tak jestli to nebude moc velky). Malo jezdenej a pohodli je fakt super. Podle me zase nema cenu kupovat ji fulla, nebude na tom umet jezdit, HT je lehci a to bude nejspis vnimat vic nez pohodli. Navic kdyz ji vyladis HT do mekka (obuti, sedlo atd.) tak to musi stacit, az mozna nekdy zacne diktovat, pak bych nevahal vzit full.

      0 0
    • Maara  

      Fulla. Teda pokud to neni dravec, u kterýho se dají předpokládat závodní ambice. Bude jí kolo víc bavit a domů bude jezdit míň unavená. Já nevim proč se lidi fullů tolik bojí, osobně si myslim, že HT je vhodnej jenom na rychlý závody do 35 km. Full je o pohodlí, přitom se mi nikdy nestalo, že by mi mý kámoši na HT ujeli.

      0 0
      • sharkcom  

        Fulla. Máme 21. století.

        0 0
      • enjoy  

        tak to nemas spravny kamose:-) ale ne tak abych jenom tak neplacal,tak kazdymu sedi neco jinyho,ja treba se na fullu projet muzu,je to fajn,je to neco jinyho,ale zase mazu zpatky na pevnaka.

        0 0
    • panaczek  

      vlku, mam dojem, ze jsi z moravy – asi pred mesicem sem se vyskytl v brne v prodejne hobbysport, meli tam dost zlevneny kola (lonsky, ?predlonsky? celopera), mrknul sem na web a porad to avizuji – toz se na to mrkni:http://www.hobbysport.cz/nabidka.html

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.