• Lajf

    Ahoj,

    S přicházejícím slunečným počasím si chci koupit horské kolo a pročítám zdejší fórum a zjišťuji informace.

    Pokud budete mít někdo chvíli poradit mi jaké kolo si vybrat, budu moc rád ;)

    Já jako jezdec:

    výška 198cm

    váha 120kg (těžké kosti ;) současně na dietě, na léto plánuji 115kg)

    Před dvěma lety jsem chodil pravidelně plaval celý rok a za měsíc jsem plaval něco kolem 50km. Pak přišel úraz zad a vyhřezlé bederní plotýnky.

    Pak začaly masáže svalů, cpaní do sebe přírodní vápník a krom chůze žádný sport. Záda se docela srovnala a letos potřebuji návrat k pohybu.

    Hledám nějakou univerzální možnost kola lehce terén lehce silnice. Vzhledem k zádům chci do kola zatím investovat méně a otestovat jestli na kole budu moct v klidu jezdit.

    Moje představa je kolo v rozmezí 15000,– až 25000,–.

    Zkoušel jsem si včera projet KTM s 29 a posezení i jízda byla v celku v pohodě, jen nevím jestli bych neměl mít větší rám, protože mi přišlo že sedlovku mám dost vytaženou. Pak jsem zkoušel celoodpružené s 26 a řekl bych že 29 mi seděli víc. Prodavač mi doporučil zamyslet se a kvůli zádům koupit celoodpružené, abych šetřil páteř. Taky tvrdil, že je dobré vzít lepší značku kola a to kvůli tomu, že tam je většinou kvalitnější tužší rám. Já mám obavy z toho co řeknoe celoodpružený na moji váhu. Tak jsem procházel možnosti a našel tyhle kola:

    GHOST

    A potom je velice široký výběr kol za rozumný peníze na www.super-nakup.cz

    Vůbec se nevyznám a to ani ve značkách. Nevím jestli je lepší GT, KTM, Rockmachine, Scott, Moongose, Leader Fox, Focus, Pells, Felt, Schwinn.

    0 0
    • Neunzikger  

      Pro nadkonfekční figury je vhodná individuální stavba kola. Ať je dostatečně velký rám (vysoký i dlouhý), dobře široká řídítka i gripy, kliky alespoň 180mm. Aby zadní stavbou prošla i široká pneu – ať tlumí drncání (vzhledem k Tvým zádům). U kol zohlednit Tvou tělesnou hmotnost.

      Už se to tu řešilo v dřívějších vláknech.

      Pro inspiraci: http://www.bike-forum.cz/…il-6839.html

      0 0
      • Lajf  

        Díky moc za radu. Tipuju, že cena kola na míru asi nebude v cenovém rozpětí 15–25 tisíc nebo se pletu?

        0 0
        • bochov  

          Byt tebou tak pokud chceš na kole hubnout a ještě tě bolí zada tak se na jízdu v terenu vykašlu a koupím si pro začatek nějakou silničku na ocelovem ramu a tepak jízdou v terenu a hlavně v kopcích překračuješ aerobní tepovou frekvencí a k žadnemu hubnutí nedochazí naopak spíše se ujebeš.Pokud trvaš na novem kole tak bys měl nejlepší se obratit na RB bike.

          0 0
          • stenli  

            No nevím, zda závodní posed a minimální pružení na nerovných silnicích bude to pravé pro jeho ploténky :-)

            To spíše jako doplněk pro hubnutí a posílení středu těla plavání (pomalý kraul, znak), kde nebude navíc 40% svalů těla zahálet jako u silničky.

            0 0
            • Lajf  

              Plavat jsem byl včera a zatím vše bez komplikací. Problém s plotýnkou mám, ale utlumila se veškerá bolest, takže začínám menší protahování se.

              Na kolo se chci zaměřit i s tím, že mi ve vojenský nemocnici primář říkal, že se kolo jako sport dá dělat i s vyhřezlou plotnou.

              Na kole mě baví jezdit, ale tělo trochu narostlo. :)

              Říkám si když kolo, tak už univerzální, aby se dalo vyrazit i po Čechách na dovolenou a člověk nebyl limitovanej jestli lesní cestu projet nebo přejít. Pravidelný ježdění bude na mírnějších terénech, spíš cestách a silnicích.

              0 0
              • stenli  

                Pak tedy klidně HT 29", ale nezapomeň na ten střed těla, měl bys pravidelně posilovat nějakou další aktivitou břicho a záda pro správný postoj (na kole dost zahálejí). Ten je u těchto potíží velmi důležitý, vedle váhy :-)

                Pravidelné plavání (v zimě běžky) bude ideál

                0 0
                • stenli  

                  Jde také o to, zda ti ty cyklostezky budou dlouhodobě stačit. Ten pravý bajking je o úplně jiných terénech. Pokud jsi ještě toho moc na MTB nenajezdil, tak se pravděpodobně s najetými kilometry posuneš z asfaltu na singltreky a těžší terény.

                  Tady bys měl zapřemýšlet a rozhodnout hned na začátku. U fulla většinou můžeš zamknout pružení zadní stavby, není problém jezdit delší přejezdy mezi terény po asfaltu. Menší hmotnost HT asi nedoceníš, takže výhoda je tady jen v těch levnějších 29" velikostech.

                  0 0
                  • Lajf  

                    Vzhledem k ceně asi tedy zapomenout na ty 29 a pořídit full 26 se zdvihem 130–150.

                    0 0
                    • stenli  

                      Vydrž, já ti mohu jen obecně poradit, nejzkušenější borci ti najdou i vhodné delší a odolnější rámy 26" nebo výprodejové 29".

                      Počkej na večer, Mlok, Marapara a spol. teď někde jezdí :-)

                      Zatím zadej tady na BF do vyhledávače 29" full a pročítej

                      Přeji dobrou volbu.

                      0 0
                      • Lajf  

                        Zatím ti moc děkju za rady a tipy, jsem překvapenej, jaký se zde na fóru najdou lidi, který se rádi podělí o zkušenosti a pomůžou. Super!

                        0 0
                        • Meluzina  

                          kolo a plotýnky je blbá kombinace, ale také se jí nehodlám vzdát:-) mám odpruženou sedlovku a často se protahuji během jízdy, nejlépe pozdrav slunci, to se může manžel potrhat smíchy:-) ale pomůže to, tak proč ne…

                          jinak přesně jako ty kombinuji s plaváním, dříve i s jógou, ale už nesmím ani tu, bohužel

                          takže hodně štěstí!

                          0 0
                          • Lajf  

                            Ahoj, já jsem plaval až moc a proto taky ty plotny. Plaval jsem tedy hlavně kraul – tak jak se má, ale primář mi vysvětlil, že i plavání může být problém.

                            Plavání by se mělo kombinovat, ideální plavat kraul a znak, nebýt ve vodě dlouho, protože většinou není voda natolik teplá, aby to nemělo i negativní účinek. Dochází k prochladnutí, který člověk nemusí cítit, ale páteř a ploténky ano. Tím jak se prochladne dochází ke stahování svalstva a to má vliv na páteř a vyjíždění plotének. Takhle nějak mi to vysvětloval.

                            Teď budu kombinovat jako ty, „pozdrav slunci“ budu dávat asi jen na lavičkách, které cestou potkám ;-) a občas zajdu na paintball, což je ještě jeden z mála sportů kde jsou relativně záda v bezpečí.

                            p.s. na záda pomáhá masírování svalů, které dělá Šlechta, ale je to dost bolestivé, pak ještě kombinace masážního ježka od Tiens + masážní olej.

                            Díky a přeji hodně zdraví! ;-)

                            0 0
                  • fousek  

                    Nechtel bych videt zamcenou zadni stavbu pod 120kg. Vetsina fullu se nastesti zmaknout naopak neda.

                    2 Laif:Bejt tebou tak bych zkusil celopero 29". Konkretne RB IQ 29" nebo GT sensor 9R. Samozrejme cena je kapku jinde, ale myslim ze pro tebe idealni volba, z toho co popisujes. Proste takovy fortelnejsi crossovy kolo se zadnim odpruzenim.

                    0 0
          • Smazaný účet  

            vidis..a ja bych mu doporucil klido i fulla kde nebude mit problemy s „drncanim“ a pri loudani se mezi poli se bude moct kochat prirodou, prdelkama projizdejicich bajkerek a nebude muset cumet po nastrahach rpi krajnici a byt ve strehu pres silnicnimi piraty…

            (hlani je jezdit a ne hrotit nejaky cisla podle tepaku…v hubnuci fazi tedy „jezdit na pohodu“)

            0 0
            • Lajf  

              ;) díky za info, taky si představuju užít si i pohodu.

              0 0
    • stenli  

      S tebou je to těžké :-)

      Dle fyzických předpokladů jsi ideál pro 29", zvláště pak individuální stavbu, jak radí kolega Neunzikger.

      Dle diagnózy pak jednoznačně full (prodavač má pravdu), sám jednoho jezdím s podobnými problémy.

      Nabízí se ideál 29" full, ty jsou u nás ale v omezenější nabídce, navíc o dost dražší.

      Doporučuji pouvažovat o navýšení cenového stropu a vybrat mezi 26" nebo 29" trail fully s vyšším zdvihem (130–150mm).

      HT 26" nebo 29" bych rovnou zavrhl, co nejmenší otřesy pro tvá záda jsou na prvním místě.

      Pokud bys HT přeci jen zvolil, budou tě záda dříve nebo později limitovat jen pro mírný terén.

      0 0
      • jasopeto  

        Ahoj, tiez som narastol nad pomery (194 cm) a nieco som si uz odjazdil na nevhodnych geometriach. Velky pozor pri vybere vhodnej velkosti! Jazdil som KTM 26" vel. XL a ten bike uz mne bol kratky, zda sa mi nepravdepodobne, ze by mohol sediet tebe. Pre info nedavno som kupoval HT 29er a v ponuke KTM, Scott, Focus, Pells, Felt som pre seba nenasiel dostatocne velky ram. Myslim, ze s FS to bude podobne. Podla mna by si mal hladat ramy aspon 22" az 23", len tak z volej mi napadnu Specialized Camber 29er, TREK myslim ma 29er 23" a aj ma MERIDA 23" 29er tusim, len nie FS.

        Mozno by bolo rozumne – obzvlast pri tvojej situacii s chrbtom – nechat sa zmerat a urcit velkost ramu a potom hladat podla toho. Lebo pre vela znaciek sme uz mimo ich geometrii.

        0 0
        • stenli  

          Tady je ten Trek-Gary Fisher

          Ideál pro tebe,full 29",rám 23" ale tá cena :-(

          0 0
          • Azmir  

            Rb IQ 29 base stojí 35tis což je lepší ale asi pořád přes limit.

            0 0
          • Meduza  

            Jde to i dost lacineji… Maji i 23"

            http://www.bike-discount.de/…n-black.html?…

            0 0
            • stenli  

              jj, taky jsem na něj koukal.

              Je mi jasné, že ten GF je v základní ceně nesmysl. Možná tak na podzim ve slevách 20–30%, ale sázej na to, že zbude zrovna vel. 23"

              0 0
              • Lajf  

                Díky moc, levnější tipy by se asi nenašli ;) Jdu zkusit najít něco v té 26 s vysokým zdvihem.

                V obchodě mi nabízeli canondale jekyll 4 za nákupku což teda zatím nevím kolik je, protože ta základní cena byla odstrašující, ale pochybuju že se s ním dostanou znatelně níž.

                Cenu bych navýšil na max 30 tisíc, víc už je pro mě asi dost.

                0 0
                • Azmir  

                  Na tvou výšku bych určitě volil 29 budto full a pokud nebudou peníze tak to HT no, koukni na rb tam už se za těch 35 dá sehnat 29 full.

                  0 0
                  • Lajf  

                    Díky moc za tip, o kousek níž jsem teď přidal info k testování a ještě „nápad na hybrida“.

                    0 0
      • Lajf  

        Moc díky za radu, trefil si to a souhlasím s tebou. Zkusím poptat RB bike, a prohledat ještě nějaký shopy jestli se nenajde něco za „rozumný peníze“.

        0 0
    • Azmir  

      Určitě bude nejvhodnější 29" full, jenomže na ten můžeš v téhle ceně směle zapomenout.

      0 0
      • JEf  

        a co třeba toto kolo: http://www.author.cz/…ay-1–0–2012/ . Jasně, asi to není žádná bomba, ale kvůli zdraví je to full a kvůli peněženky zase cena v limitu do 30 000 Kč… ale není to ta 29..

        0 0
        • Azmir  

          Není to 29" a navíc v téhle ceně se dá sehnat full na rebě, fox tlumič a SLX, tak nevím proč bych měl brát mrdku athora, na kterého jsem neslyšel ani jednu dobrou referenci.

          0 0
    • WEGO  

      http://www.bradsky.cz/…-p-4072.html tady máš 29palcové (mají i 23 rám) kolo podle mě odpovídajicí (cena / výkon). Ale taky jsem názoru, že je lepší koupit fulla, sice je to pálka pokud chceš, aby to za něco stálo, ale se zády si není radno zahrávat.

      Popřípadě si skus vypůjčit kolo na pár víkendů v půjčovně a budeš chytřejší. Abys nekoupil HT nebo FULLA a nerval si vlasy, že to byla chyba.

      0 0
      • stenli  

        Při daném cenovém stropu bych priority při výběru viděl takto:

        1. Správná velikost rámu, zde asi 23", ale nutno s kámošem znalým věci

        odzkoušet, to je naprostý základ, ze špatné velikosti začnou bolet i zdravá záda

        1. Full oproti HT, zadní odpružení tě ušetří množství otřesů

        (dokonce i na šotolině nebo lesní cestě), co je pro tebe důležitější než bod 3.

        Zkus si pro porovnání na chvíli vyjet s někým, kdo má fulla a koukej se zezadu při jízdě na jeho záda, jak se krásně při jízdě jemně pohupují. Pak se koukni na někoho na HT a sleduj ty otřesy, které mu jdou ze zadní stavby do zad.

        U 29" o něco méně, ale stejně je jich stále dost.

        1. 29" oproti 26", pro tvou potavu je vhodnější 29"

        Protože je cenový limit dán, je problém něco kloudného vybrat.

        Nabízí se ještě jedno řešení. Koupit starší zachovalý slušně osazený full 23" tak do 15 tis. Pojezdit 2–3 roky a zatím šetřit na konečné FS 29" řešení. Možná tě to přestane bavit, možná naopak, zjistíš své priority, možnosti.

        Bude to asi lepší volba než nějaký kompromis HT29".

        0 0
        • stenli  

          Ten poslední bod má být 3. a ne znovu 1.

          Nějak mi to korektor několikrát blbě opravil …

          0 0
        • Lajf  

          Myslíš koupit starší full 23" s 26? Začal jsem se dívat na online bazary, ale zatím nikdo nenabízí kolo pro obra. :)

          0 0
          • stenli  

            jj ful s koly 26" a rámem 23", bude to těžší, to je jasné, zkus zdejší bazar, cyklobazar.cz, aukro apod.

            0 0
            • stenli  

              Možná by taky nebylo od věci se domluvit na půjčení toho RB IQ 29", co radí Azmir nahoře. XXL má u nich delší geometrii než třeba ten Cube z Bike-discount.

              Ať víš, jaký by byl přínos FS 29" pro tebe oproti FS 26" nebo HT 29"

              0 0
              • Lajf  

                Díky moc za tipy.

                Objednal jsem si testování. „kolo1“http://w­ww.mojekolo.cz/31741-lapierre-tecnic-fs-700 a kolo2

                Ještě objednám testování u RB.

                A napadla mě ještě alternativa nebo spíš hybrid :) ,je to možná kravina, tak jsem zvědavej co vy na to.

                Koupit HT 29 s rámem 23" a k tomu odpruženou sedlovku?

                0 0
                • stenli  

                  Odpruženou sedlovku zavrhni rovnou:-) To by byl jen další kompromis.

                  Mám na HT 26" už 4 roky tuhle značkovou Thudbuster LT

                  Je to fajn věc, ale full je full, citlivější chod, delší zdvih, úplně jiná charakteristika.

                  Zavrhni rovnou.

                  Vyzkoušej ty fully a uvidíš sám :-)

                  Šel jsem také cestou první HT (Gary Fisher za dvacku, těch peněz !), postupně ho ladil přes lepší vidlici, zmíněnou sedlovku, sedlo, brzdy, … peněz 2× tolik, než bych to měl u sériového typu, i když se investice rozložily.

                  O druhém bajku jsem měl pak jasno, výborného fulla na XT, výbornou vidlici. Raději jsem připlatil na začátku, ale další investice minimální.

                  A užívám si 100% jízdy hned.

                  Pokud jen trochu můžeš, nedělej kompromisy.

                  Ale ne každý má stejné možnosti …

                  Důležitá opomenutá otázka, kolik je ti let ?

                  0 0
                  • Lajf  

                    Je mi 31.

                    Tak dnes jsem ještě dostal zajímavou cenovou nabídku na KTM Lycan, který je 21", ale rozměrově by prý měl být v pohodě.

                    Projel jsem se taky na 4ever 21" s 29, ale nesedlo mi tak jako KTM s 29.

                    Pak jsem se projel na cenové vraždě cannondale jekyll, což je lahoda.

                    Asi si vyberu z toho ghosta nebo lapierre. Hned jak je testnu dám vědět.

                    Ještě se chci zeptat, který z nich má lepší komponenty?

                    0 0
                    • Azmir  

                      Za tu cenu ani jeden, kolem 27tis se dají koupit habiky ve výprodeji na SLX, rebě a foxu a ne tyhle „mrdky“

                      0 0
                      • Lajf  

                        Můžeš dát nějakou ukázku jaký kolo myslíš, bike slangu nerozumím. ;)

                        0 0
                      • stenli  

                        Souhlas, značky jsou výborné, ale uvedené typy to jsou jejich nejhorší fullácké low-endy. Špatně funkční, vzhledem k tvé váze by velmi rychle odešly jednotlivé komponenty.

                        0 0
                        • Azmir  

                          A na to si přišel jak prosímtě?

                          0 0
                          • Lajf  

                            Ve značkách ani v komponentech se nevyznám, takže co mi kde řeknou o tom stejně budu prd vědět.

                            Ještě jsem našel kolo3

                            KTM, které bych mohl mít cca za 27K je tady

                            Takže když fulla tak jakou značku nebo jaké komponenty?

                            0 0
                            • Azmir  

                              U fulla se obecně vyplatí připlatit, upřímně z těhlde bych nebral ani jedno ten KTM je tak výbaou na úrovní toho GT a přitom cena je o 15tis vyšší. Myslím že jsem ti tu hodil i slušné kousky, tak si kdyžtak udělej výlet, určitě se to vyplatí než pak brečet nad špatným kolem.

                              0 0
                          • stenli  

                            Blbě zařazeno, za výborné značky považuji ty o chlup nahoře – Ghost a LP, ne KTM :-)

                            0 0
                            • Azmir  

                              Celkem by mě zajímalo co si představíš pod tím výborné, podle mě je výběr značky až relativně na posledním místě pokud nechceš nějakou kultovku typu klein a podobně. Napiš mi v čem je třeba takový ghost nebo lapík lepší než ktm.

                              0 0
                              • stenli  

                                Hele, nebudeme přeci Lajfovi zasírat jeho thread nějakým flamem. Já ti tvou „pravdu“ neberu. A o té svojí tě přesvědčovat nehodlám. Tečka.

                                P.S. mám osobní zkušenosti se všemi uvedenými značkami LP, Ghost i KTM.

                                0 0
                    • stenli  

                      Kolem 33–35 let se u chlapů většinou láme jejich zdravotní odolnost. Začínají se postupn zhoršovat všechny neduhy, projevovat hříchy z „mládí“.

                      Určitě běž do fulla, ať již 26" nebo 29"

                      Tvoje záda ti poděkují …

                      0 0
                      • Lajf  

                        Je vidět zkušenost, přesně se trefuješ do toho o čem mluvím.

                        Dřívější skákání na SNB, skoky do vody z 5 a 8 metrů a pak člověk vidí kam ho ten sport dostal. :)

                        Pro fulla už jsem rozhodnutý na základě tvých komentářů a doporučení.

                        0 0
    • Lister  

      Pokud je limit nepřekročitelný, tak bych si vybral nějakou dobře postavenou dvacetdevítku a nasadil na to rychlé pláště a zaměřil se pak hlavně na ty silnice a maximálně polní cesty.

      Když to zdravotně půjde, chytne tě to a budeš mít možnost investovat více, tak časem přesedlat na full 100/100mm se stejným rozměrem kol.

      Nebo si nechat postavit nějakou rychlo 29ku ala kros, jak to parádně umí Scalar.

      0 0
    • Rommy  

      Lajfe, když to tak čtu, napadla mě ještě varianta, zkus se mrknout zde: http://www.maxbike.cz/…horska-kola/

      Byť web není žádná bomba, tak tam mají možnost poskládat si kolo dle vlastních požadavků. Zvolíš typ rámu a už si měníš, co potřebuješ (sedlo, osazení, gripy…) Když jim zavoláš, poradí ti. Náš cykloprodejce, servisák u nich ve velkém nakupuje a tvrdí, že mají nejlepší ceny na trhu… Hele, držím pěsti, dobře vyber a ať zdraví slouží!

      0 0
    • devet  

      Laife, NEŠETŘI! Všichni Ti radí dobře se snahou pomoci. Já jsem dal na názory místních, ale také jsem se chtěl vejít do LIMITU. Chápu a rozumím, že peníze jsou důležitým faktorem. Dnes bych raději splácel pořádného fulla. Na kolo Ti nepřidám, názor jsem si dovolil.

      0 0
      • ClAyD  

        Přesně tak. Je lepší si koupit pořádný kolo rovnou, než se pak trápit na něčem, co ti nesedí.

        0 0
        • Lajf  

          Díky moc za info, souhlasím s názory, těžší je jít do něčeho dražšího na úkor finančních možností a tak zkouším vymyslet co nejideálnější variantu.

          Musím ještě jednou pochválit zdejší komunitu, protože „fakt čumím“ na ochotu lidí poradit a zapojit se do diskuze.

          O vlákno výš jsem teď vložil nápad na „hybrida“ :), tak mě prosím neukamenujte.

          0 0
    • Hackys  

      Potýkal jsem se s obdobným problémem, až na ty problémy se zády. Jako bývalí basketbalista jsem taky narost do větších rozměrů (198 cm – 110 Kg), a moje volba padla na http://www.kola-visek.cz/index.php… ve velikosti 23". V pátek si pro něj jedu.

      0 0
      • xcbike  

        trek dělá delší rámy?

        0 0
        • Hackys  

          . . . jestli je to otázka na to zda-li Trek dělá rámy ve velikosti 23", tak ano.

          0 0
          • xcbike  

            otázka to je,ale špatně jsem se vyjádřil.spíš mi jde o to,jestli například TREK dělá třeba delší rámy,než jiné značky.Taky mám 198cm a spíš mi vyhovuje delší (natáhlejší) posed…předpoklá­dám,že na to jak je rám dlouhý má asi největší vliv délka horní rámové trubky?nebo je to jinak?

            0 0
            • Hackys  

              . . . geometrie http://www.trekbikes.com/…e/x_caliber/#…

              No u všech kol jsem to nesledoval, jen ty co mě zajímala a příjde mi že je trochu delší. Ale uvidím jak mi v pátek sedme geometrie, hlavně u kola-víšek dělají u nových kol BODY SCANNING CRM pro případnou pomoc při nastavení kola, tak doufám, že se nebudu muset znovu pustit do výběru a padne mi hned tohle kolo…

              0 0
            • jIrI___  

              Ty vyšší řady jsou celkem dost dlouhé, záleží samozřejmě ale model od modelu :). Třeba já mám u EXka v 18,5" efektní délku horní rámovky 610 mm.

              0 0
    • stenli  

      Dej si u fulla pozor na jednu věc. Aby jsi s tvojí váhou a doporučeným SAGem (zanoření vnitřních noh vidlice při nasednutí na kolo) mohl nafoukat tlumič na povolený tlak. Hodně závisí na konstrukci zadní stavby (např. přepákování tlumiče) . Takže stejný tlumič může u některé být OK, jinde ne. Kámoš byl takhle u Haibiku se 105 kg (už trochu zhubnul) a RP23 na horní mezi (mám za to, že to bylo 250 PSI).

      0 0
      • Lajf  

        Ok, díky moc za radu. Zítra nebo v pátek by měly být kola připravený k otestování, hned jak se projedu dám vědět. Ideální je tedy mít vzduchový tlumič a vidlici? Nejsem si jistej jestli to Lapierre má vzduch.

        0 0
        • stenli  

          LP Technic 700 v téhle kombinaci rozhodně nee. Dart3 je pružinový lowend. Jezdil jsem podobnou Dart2 na původním HT, šla první pryč, absolutně necitlivá.

          Jinak pružinová verze v zásadě nevadí, ale musíš zvolit pružinu pro tvou hmotnost (v základu bývá tak na 80–90 kg, tzn. další investice navíc), není tam možnost jemného nastavení jako u vzduchové tlakem +/- komory pro ideální citlivost/rozsah

          Ten tlumič neznám, ale bude to asi stejný šunt.

          Velmi slušná vidlice za nízký peníz je Epicon, jezdím na HT, má ji třeba to Amirem nabízené RB IQ 29" Base.

          Hodně lidí ho tu také chválí. Předpokládám, že 29" verze bude podobně kvalitní.

          Asi nejvíc bych očekával od testování toho RB IQ 29", ti lidé tomu rozumějí, poradí snad dobře.

          Nevyzkoušené kolo (internet) neber.

          0 0
          • Lajf  

            Ahoj, tak dnes jsem koupil GHOST ASX 4900

            Rozhodoval jsem se podle toho co jste mi celou dobu ochotně radili, ale cenově jsem neuposlechl ;). Kolo mi příjemně „sedlo“, jaký bude mít účinek jízda odzkouším hned co přestane pršet. Na RB jsem si nechával čas, že když si nebudu ani jedním z těchto kol v cenovém rozmezí jistý, tak do RB dojedu, ale Ghost mě mile překvapil robustností (při mojí váze se mi zdála důvěryhodnější mohutnost Ghostu oproti LP a GT), tlumič u Ghostu je na první pohled přijatelnější oproti LP, kde jsem při sezení a to i při dofouknutí tlumiče přemýšlel jak to bude s dorazem tlumiče když vyjedu mimo asfaltku, GT mi nedoporučovali kvůli složité konstrukci odpružení a častému vrzání z následků nečistot, které se do systému odpružení často dostávají (tady jsem to bral trochu jako marketingový tah), ale i tak GT bylo oproti Ghostu takový nějak menší a u tlumiče opět nejistota s dorazem. Výhody 5 let záruka na rám Ghostu, větší pláště, vidlice vzduch, padli mi i řidítka a páčky brzd, nevím jestli u GT byly špatně posunuté, ale prostě rozdíl při nasednutí byl. Tak to je asi vše z prvních dojmů. Více informací napíšu za týden, pokud bude hezky a bude možnost testovat jízdu.

            Ještě jednou velké poděkování Stenlimu >> díky moc ;) a vám všem díky za rady a tipy!

            0 0
            • Patar  

              Nad těmi výplety kol brzy zaplačeš!Ty dráty Ti zničí i náboje.

              0 0
              • Lajf  

                Myslíš vůči váze nebo vůči ježdění, které u mě bude spíš opatrně a žádný hardcore :)

                0 0
                • Neunzikger  

                  Tenké 1,8 mm dráty se zařezávají v dírách pro dráty v nábách více než silnější dráty. Kdyby pod Tebou zadní kolo (předek není tolik zatížen) dostávalo moc na frak, dej to zavčas přeplíst např.: DT Alpine III http://www.netbike.cz/select_det.php… , nebo Sapim Strong http://www.krabcyclesshop.cz/…ong-stribrny

                  0 0
                  • Lajf  

                    Díky moc za radu. Kolem 200 km mám přijet na garančku zdarma, zeptám se jak na tom dráty jsou. Přístup lidí v obchodě byl poměrně v pohodě, nevěděli kam dřív skočit (minimum času na spekulace) a když už jsem odchytil jednoho z dílny, přišlo mi, že se snaží opravdu poradit a člověka do ničeho netlačit, tak se budu snažit probrat dráty opět s ním.

                    0 0
                    • Azmir  

                      Do ničeho tě netlačily a přesto sis koupil kolo s nic moc výbavou, které si za 3 tisíce navíc mohl mít úplně jiné a milinomkrát lepší, ale tvoje volba, dopadl jsi jako milion dalších lidí co se tu ptali a stejně si udělali po svém.

                      0 0
                      • Lajf  

                        Myslím si že je rozdíl mezi tím něco koupit jen tak a nebo se poradit, říci svoje možnosti a potom si vybrat. Radili jste fulla s 26" nebo 29" koly. Vybral jsem fulla s 26", takže nesouhlasím s tím co píšeš a stejně takové to nepodložené zveličování (miliony lidí).

                        Pokud to kolo je opravdu k ničemu, tak nechápu proč se tady z lidí neozvalo víc a neřeklo rovnou, do to ho nechoď je to na h****. Nepřipadám si jako že jsem vyhrál a koupil něco jen tak. Naopak jsem zvědav jak to vůbec dopadne.

                        Ty kola která jsi navrhl jsou drahé, až na jedno, které je pod 30, ale nikde jsem ho nenašel ve velikosti 56. No a na výprodeje půl roku čekat nechci. Procházel jsem i bazary a nenašel velikost, kontaktoval jsem člověka který staví kola a bez výsledku, psal jsem a zjišťoval informace na výrobce kol. Nevím jestli sis přečetl vše o čem jsme psali. Samozřejmě nic ve zlém a jsem rád za tvoje zapojení se do diskuze.

                        Vlastně jsem hledal celý týden a procházel snad téměř všechny stránky a e-shopy. Zabývám internetovým marketingem, takže si myslím, že jsem udělal maximum a prošel snad všechno co se na internetu dá najít.

                        Opravdu co vycházelo nejlépe je přesně jak mi radí většina a to kolo od RB, ale cenově to prostě nedám a těch 35K bych řešil s odřenýma ušima. Jsem rád za další rady jako, bacha na ty dráty jsou slabší atp.

                        Díky.

                        0 0
                        • Azmir  

                          Hele jak myslíš já ti nic nutit nebudu, prostě mě to kolo za tu cenu přijde špatně vybavené a přetěžké, na 15 kilovém kole by se mi moc XC jezdit nechtělo a to bych raději pošetřil další peníze nebo se na to raději vykaašlal, ale hlavně že se ti líbí a že se ti snad na něm bude dobře jezdit, tak hodně šťastných kilometrů ;-)

                          0 0
                          • DaSnail  

                            15 kilové kolo je přetěžké pre 120kg borca?

                            kolko by bolo akurát, 9,865?

                            0 0
                          • Lišák  

                            Se 120 kily a špatnými zády to na žádné xc chrcení nevidím. Ten Ghost je těžší, nicméně pro Lajfa to, vzhledem k ceně, není úplně špatná varianta.

                            Ta kola si může buď nechat přeplést, nebo jezdit a spořit na odolná. Scalar, Patar, nebo Hnoj by mu jistě něco odolného na průmyslech, za rozumnou cenu zapletli.

                            Kolega z práce má ASX 4900, loňský ročník. Kolo má kousek přes 15kg, já na něm jel zatím jen kousek přes pár obrubníků, ale funguje fajn.

                            0 0
                          • Lajf  

                            V pohodě, vyslovený názor v čas a k zamyšlení se je super. Právě, že mezi šetřením a vykašláním jsem zvolil tu třetí možnost. Ještě jednou díky moc. ;)

                            0 0
                  • mr.antik  

                    I vobič 2,0 nebo 2,3mm drát bude stačit

                    0 0
            • stenli  

              Gratuluji k novému kolu. Na pochybovačné hlasy nehleď (i když to myslí dobře). Ono totiž každá možnost měla nějaký háček, ani jedno kolo nebylo vzhledem k požadavkům ideál. Ty na něm budeš jezdit, máš z něj dobrý pocit, tak si užívej. Pokud ti sedí rám, dá se postupně vše obměnit. Bude to dražší než koupit kvalitnější rovnou, ale zase to nebude takový ranec do začátku.

              Jezdi, těš se z nových zážitků a postupně upgraduj komponenty.

              Nebo raději upgraduj jen nezbytně nuné a šetři, za dva roky se ozvi znovu, ať poradíme nějakou full 29" raketu pro 90 kilového chlapa.

              0 0
              • Lajf  

                ;-) Díky moc za rady a podporu.

                Vím, že to myslí v dobrém.

                Počítám, že budu taky muset kupovat nějaké doplňky na kolo, alespoň tepláky a triko, nejlíp s vytápěním zad :-) , takže to ještě nějakou pětku sežere.

                No pět kilo za měsíc mám dole díky krabičkové dietě, takže jestli znáte někoho kdo chce zhubnout a netrápit se hlady, doporučte mu tenhle typ stravování.

                Teď už čekat jen na lepší počasí, cyklotrasy v okolí už mám uložené.

                Díky, ahoj a ať zdraví slouží a kolo jede ;-)

                0 0
      • firefighter32  

        pozn.: No ono to vlastně bylo 109 kg + bágl, takže asi 113 kg. Už jsem se konečně dostal těsně pod 100, takže za nedlouho budu připraven Stenli vyrazit s tebou do hor :-)

        Spíš by mne zajímalo, jestli na tu větší velikost dostal i větší brzdové kotouče, protože si nedokážu moc dobře představit, jak bude sjíždět delší prudší kopec s tou jeho váhou a se 160 mm kotoučema, co jsou ve specifikaci toho kola.

        0 0
    • Advid  

      Jak to tady tak čtu, tak bych na Lajfově místě stavěl. Koupil bych 29" full rám a osadil šlupky (mám na zimáku Aceru a chodí jak víno :D) a pokud ho to bude bavit, tak čase vylepšoval. Na záda to bude ok (full) a na velikost postavy taky (29"). A navíc ty levné komponenty jsou těžší a někdy i bytelnější (hmotnost jezdce). Do 25.000,– se stejně nevejde, ale přijde mi to jako nejlepší řešení. Rozhodně lepší, než vypadat jako na dětském kole na 26" kole. :)

      0 0
      • Advid  

        Tak koukám, že už je koupeno. No nic. :)

        0 0
        • Lajf  

          Ahoj, no taky jsem se na to snažil dívat z pohledu minikola, ale je to ještě přijatelný. Ten Ghost má rám robustný oproti ostatním kolům a koresponduje to s mojí robustností. :)

          0 0
          • mxv  

            udelals dobre, kdo chce jezdit, vybere co mu sedne, pozer vybere 29, aby na tom vypadal..

            0 0
          • DaSnail  

            aji plechovka od piva vypadá hodne robustne…;o)

            0 0
            • Lajf  

              souhlasím, ale jen ta 0,5litru :-P

              Jen když si na ni sedneš tak to asi nevydrží, kdežto to kolo ano.

              0 0
              • DaSnail  

                njn, to bolo len na ilustráciu že vzhladová robustnost nemusí znamenat extra pevnost. ;o)

                k tým drátom- mal som 1,8mm a praskali mi, mám cca 92 kilo. dal som 2mm a je klud.

                0 0
                • Lajf  

                  Ok, takže při první garančce nechám přeplést. Doufám, že to nebude nic drahého.

                  0 0
                  • Janes  

                    Ani bych tak dlouho nečekal, nebo ty kiláky rychle najel na asfaltu.Věř mi.

                    0 0
                  • mxv  

                    zbytecne, dokud nepraskne prvni drat, neresit

                    0 0
                    • DaSnail  

                      vtedy už može mat od tých 1,8ček nakusnuté díry v prírubách, ne?

                      0 0
                  • Neunzikger  

                    Ono se ukáže co to vydrží. Ta nába má taky jen obyč střeva: kónusy našroubený na 10 mm ose – závitový trubičce. Osa může pod Tebou propružovat (poznat to na fullu s 2,25 pneu a tenkými dráty nepůjde) může to způsobovat povolování zakontrování kónusů. Může se též ukázat, že pevnější ráfek by byl vhodnější.

                    To jsou jen dohady (očekávatelné), tak jezdi a garančkuj, záruka je na 2 roky. Když Ti to v krámě doporučili…

                    Hlavně Ti přeju ať Tě nelimituje zdraví, ale jen sebedůvěra ve vlastní bikerské dovednosti. A materiál už je nakoupen – buď vydrží, nebo se zodolní.

                    0 0
                    • mxv  

                      presne tak

                      0 0
                    • Lajf  

                      Díky za info a podporu. Jdou tyhle možné závady předvídat nějakým kontrolováním aniž bych musel do servisu nebo je lepší hned ze začátku nechat přeplést kola?

                      0 0
      • Lajf  

        Sice už mám nakoupeno, ale jak je to s porovnáním velikostí rámů?

        Ghost

        Specialized

        Jinak jsem zkoušel dvě kola, která měla takhle tlumič svisle a měl jsem obavy i po jejich dofouknutí jestli budou zvládat mojí váhu.

        Jinak tohle je ukázková stránka e-shopu, která je vůči vyhledávání totálně špatně, protože když nebudu znát kolo Specialized FSR XC Comp 2010, tak se prostě člověk nechytá a nenajde ho, škoda no.

        Pokud by jste měl zájem, nabízím Vám rozbor a typy na vylepšení e-shopu, aby jste příště nepřišel o potenciálního kupce. V případě zájmu se rád ozvu.

        0 0
      • stenli  

        Nemyslím si, že ten Spešl tam skladem je (aspoň vel. XL). Cyklo Bradský je známý tím, že informace o dostupnosti jsou značně zkreslené (už se tu několikrát řešilo). Nabízí se otázka, zda to je záměr nalákat zákazníka a pak mu vnutit něco podobného dražšího :-)

        0 0
    • Lajf  

      Ahoj,

      takže včera proběhla první 40 minutová jízda po Kutné Hoře a jsem naprosto spokojený. Pocit z jízdy super, pocit po jízdě taky.

      Záda se zatím tváří v pohodě, o to víc jsem nadšený.

      Cestou jsem ladil tlumič a přední brzdy, kvůli tření o jednu stranu destičky. Vypadá to, že imbus a hustilku :) budu muset, než si kolo sedne, mít vždy při sobě.

      Jak tak koukám, tak pumpičkou to začíná, protože ty mušky co jsem cestou potkal, nebylo taky dvakrát příjemný, takže další co budu muset koupit jsou brýle a nějaký kecky. S tím, že možnost píchnutí kola si nepřipouštím, koupě sady na opravu zatím v plánu nemám.

      Co by jste mi doporučili vozit ještě sebou nebo co sebou vozíte na kratší vyjížďky popřípadě i na ty delší?

      0 0
      • newbie  

        :-) tak ať ti to jezdí… jsem taky trošku xxl, tak jsem tu sledoval, jak dopadneš

        brýle určitě kvůli bezpečnosti, moucha/vosa/včela v oku za jízdy není nic příjemného… přilbu předpokládám máš… :-) lepení si po prvním defektu pořídíš taky, nejlíp vozit spolu s náhradní duší (já měl rekord tři píchnutí za jízdu, pak jsem přešel na bezduše)… nějaké klíče/imbusy/šrou­bováky (přijde mi, že stačí téměř cokoliv multi, co se v bajkoobchodech prodává… jo a rychlospojku a nýtovač, až rupne řetěz, což se při nedostatku techniky zezačátku (třeba záběr do kopce při řazení) zvlášť při naší hmotnosti – tedy ehm, síle – stává :-)

        0 0
        • Lajf  

          Ahoj, díky moc, nářadí pořídím, brýle taky, rychlospojka bude asi dost důležitej prvek jestli je pravděpodobnost, že pod naší bohovské muskulatuře odchází.

          Přesně jak řikáš, hlavně ze začátku než se naučím normálně přehazovat a ne až v kopečku kdy už je pozdě. :-)

          Nemám vlastně nic až na pumpičku, helma je důležitá, ale musím přesunout investici do dalšího měsíce, pro jistotu i s lepením ;-) a ty brýle radši co nejdřív, ty včely mě vůbec nenapadly, budu si muset dávat pozor a nejezdit s otevřenou pusou :-)

          0 0
          • Azmir  

            Ono stačilo ted v poslední době navštívit lidl a mohl si být vybavený za slušnou cenu ;-)

            0 0
            • Lajf  

              Díky za tip, Lidl nezklamal ;-)

              0 0
              • Azmir  

                Teď tam budou takové akce beztak co 14 dní, takže kraťasy, dresy, rukavice, ponožky atd nebude problém nkoupit, třeba přijdeš na to že ti to nesedí a koupíš si jiné nebo právě naopak ;-)

                0 0
    • Lajf  

      Ahoj všem,

      po delší době dávám vědět ohledně ježdění na Ghostu 4900.

      Všem ještě jednou díky za rady, jezdím od loňska a jsem spokojenej. Ježdění je nejvíc v pohodě, váhově jsem níž, kolo šlape jak má ;)

      Vidím to tak na rok/dva a půjdu do 29".

      Pochvala zdejšímu fóru. Super

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.