Holky - názor na bikování na hardtailu X celopéru

147 nepřečtených
  • MartinXC

    Vážené kolegyně bikerky, které jste to nějak řešily, můžete prosím dát svůj subjektivní názor na ježdění na celopéru nebo hardtailu ?

    Snažím se poradit kolegyni (bikové skorozačátečnici, zatím na B-F ještě nechodí), která váhá, jestli koupit HTčko (Superior nebo Ravo) nebo celopéro (Spec.FSR, GT iDrive), a nemůžeme rozlousknout, jestli jezdit pohodlně a pomaleji a riskovat, že bude za brzdu a náročněji servisovat, nebo se držet s ostatními na rychlém kole a pak se nějak zrelaxovat a o kolo se nemuset extra starat. Jedná se mi taky trochu o to, aby ji to nepřestalo bavit – že ji ostatní ujíždějí anebo že je celá zničená…

    (Moje zkušenost je, že celopéro přece jen zpomalí, ale sedlám jej čím dál raději.)

    Předem děkuju i za ni.

    Anketa: Začít jezdit

    0 0
    • Zlatka  

      Snažím se poradit kolegyni bikové skorozačátečnici, jedná se mi taky trochu o to, aby ji to nepřestalo bavit – že ji ostatní ujíždějí anebo že je celá zničená…

      Já to ňák celé nechápu. :-D jaké má ta dáma parametry, ambice, vztah ke kolu, atd…?

      0 0
      • MartinXC  

        Parametry asi nejsou důležité, nechce ani hubnout ani vyhrávat profi maratony, ale realizovat část svých pohybových aktivit na biku (ne na silnici).

        0 0
        • Zlatka  

          Tak to jsi ale zapoměl že Ti nikdo nemůže moc poradit. Důležitý je přeci i věk a zdraví a prostě vše má vliv na tom zda bude dostačující HT nebo radši FULL. Osobně bych se přikláněla pro full XC do 13kg. Já mám TANK který tu každý zná, má 16,5kg nyní a nechtěla bych HT, pokud by se nejelo na závody a třeba dálku na které mám treka. Ale to je skutečně o nárocích a zkušenostech každého jezdce.

          0 0
        • borda  

          potom tedy nechápu výše zmíňenou poznámku…

          0 0
    • Hejdik  

      Já sice nejsem bikerka,ale mám jednu doma. Vlastní HT-éčko SCOTT a nijak si neztěžuje na pohodlí. Pokud má to ,co má kolo pro ženskou mít,např dámské měkké sedlo,měkkou vidlici ,vhodné širší 2,0"pláště a pohodlné vlaštovky s přiměřenou délkou představce,tak by to mělo pro běžné XC plně stačit. Myslím,že celopéro je stvořeno k určitému drsnějšímu stylu jízdy v náročnějším terénu a pokud tímto stylem nejezdí,tak to osobně považuju celkem za zbytečnost,už třeba jenom z pohledu údržby ,servisu a taky ceny. Jinak dneska jsou některá celopéra už dostatečně přizpůsobená i pro celodenní XC vyjíždky,takže díky jejich konstrukci odpružení (při zdvihu do cca 100mm)zas až tak pomalejší nebude.Takže pokud bude chtít nést s takovým kolem "nevýhody"typu-údržba,cena,o něco málo větší hmotnost,tak proč ne. Ale předpokládám ,že to ona stejně řešit nebude protože o kolo se budeš asi starat ty :)) Ale jinak bych se přikláněl spíš k HT.

      0 0
      • MlokCZ  

        Podle mojeho názoru právě vůbec drsný terén na fulla není třeba. S náma v partě jezdí často ženy a právě si dost stěžují u delších tratích, že už nechtějí dojíždět v terénu a chtějí po silnici, že to je nepohodlné. To zmenšení celkové únavy z otřesů je při delší vyjížďce hodně znát. A přitom to nejsou těžké terény, technicky je v pohodě zvládnou.

        0 0
    • BB  

      vztah mojí ženy ke kolu se zásadně změnil, co jsem jí podstrčil odpruženou sedlovku. Do té doby odmítala polní a lesní cesty a chtěla poze asfalt. Předpokládám, že full by zafungoval stejně. Takže můj názor je, pokud ji budeš chtít tahat do terénu, tak určitě na fulíku. To že bude brzda, s tím ať si nedělá starosti, to není její problém.

      0 0
    • Luka  

      Tak ja ti nepomuzu, bo ja na fullu kterej by byl na me serizenej nikda nesedela. Svezla jsem se na fousacovo meride (dej ji panbu vecnou slavu), kamaradove norcu aline (jina kategorie nez vyznavam), na kamaradcine meride (stejne jako mel fousac)… muj sen je si pujcit nekde testovaci stroj a zkusit, pojezdit ochutnat jake to je se houpat… ale nezrealizovala jsem to jeste. Nejak se nenaslo nic vhodneho. Kdyz jsem chtela zkusit speshla, tak nejblizsi S,M bylo nekde ve zline… a toho scotta contessu bych si zkusila, ale myslim ze snim o necem co mi asi nebude sedet, ma to desne kratky ram, bojim se zmeny geometrie.

      Myslim, ze to ani moc neni o tom jestli full nebo ht. ne pro zacatecnika. Myslim ze je dobry zacit na ht, trochu se vypilovat v technice (full pry dost odpusti), vyhnat fyzicku, ale hlavne aby se ji kolecko libilo (at uz barevne nebo vybavou) a jezdit jezdit jezdit. Jsou lidi co prejdou rychle na fulla a jini kteri si uzivaji rychlej odpich a technicke sjezdy prave na kodrcavym HT.

      0 0
      • JIRA  

        PRAHA – 69CYKLOSPORT – TESTCENTRUM

        ROUBAIX EXPERT 56 SJ EXPERT FSR M SJ EXPERT FSR L SJ EXPERT FSR XL SJ EXPERT FSR WMN M ENDURO EXPERT M ENDURO EXPERT L

        0 0
        • Luka  

          tsijo.. to ani nerikej :D nebo tam pujdu…

          0 0
          • JIRA  

            …a proč by jsi tam nešla?! :) Taky jsem měl půjčený tohle www.robik.net/…mages/04.jpg abych zjistil, že potřebuju velikost XL a že to kolo je fakt skvělý a vybral jsem si dobře. Půjčení je zdarma – „pouze“ se platí vratná záloha.

            0 0
          • SELMIRA  

            hele, Luko, včera jsem v 69 viděla stampdžampra slevněnýho ze sedumdesáti něco na třicet něco. Je to Mko. Sice jedovatě zelenej a trochu jetej (jako otřískanej) ale vidle a tlumič a ostatní výbava by jistě za hřích stály a Ty seš stejně schopná si ho přestříkat a designově poladit dle sebe. Neni to výzva??? :o)

            0 0
        • Luka  

          puvodne jsem chtela XC FSR..to nikde nemeli v me velikosti…

          0 0
          • MartinXC  

            Nějaké takové je ve výběru – v loňských slevách.

            0 0
            • SELMIRA  

              jo, dámský je nebesky modré! stojí kolem třeceti. ale na véčkách v kotoučový verzi je myslim za čtyřicet

              0 0
          • Andrzej  

            ja ted mam v praci testovaciho stumpjumpera i fsr xc a to fsr xc si vetsinou kupujou starsi baby, ktere skoro nejezdi.....

            0 0
            • MartinXC  

              :-) tohle si nebude ten případ A „v práci“ to je který světadíl ?

              0 0
              • Andrzej  

                no, na zelandu pracuju :] a jinak sem teda chtel rict, at si radsi koupi stmpjumpera, nez to xc… :]

                0 0
                • Luka  

                  mi ho privez a rada si ho koupim od tebe :D … tady mi prijde ze to je nekrestansky :)

                  0 0
                  • Andrzej  

                    podivej se nekde na stranky nejake kuryrni sluzby na cenu poslani 20kg baliku na druhou stranu zemekoule a prejde te to :[ ja sem dneska mistnimu fararovi navrhoval at mi proda sveho singlespeeda, ale pak sem si uvedomil problemy s prepravou a vycouval.. :[[[[

                    0 0
                    • orca.1  

                      Není to ten pán, co máš no fotu v profilu?:) Nemáš fotku jeho kola?, docela hodně mě zajímá, na čem jezdí faráři na Novém Zélandu! :))

                      0 0
                      • Andrzej  

                        on ma silnicku, pekneho trance a ten siglespeed je taky dost slusny, ram kona kaboom, kliky syncros, hlavove hope..... jinak to co mam v profilu je typicky evropske:] a ne kazdy farar vypada jak z Troskova filmu.......

                        0 0
                • goofy  

                  By me zajimalo, za kolik se tam da takovy Stumpjumper, nebo treba SX Trail sehnat :-)

                  0 0
                  • Andrzej  

                    ceny skoro stejne jak u nas, akorat mistni si na to „trosku“ driv vydelaji........ a marze jsou o neco vyssi, takze obchodnici tu maji celkem pohodu......

                    0 0
        • coffield  

          Nebo urleshop.skiser­vis.cz/new.php?ne­wId:32 20 minut z Václaváku vlakem.

          0 0
          • JIRA  

            Radotín: Testovací jízdy v délce do 4,5h jsou přitom zdarma, stačí předložit dva doklady totožnosti a složit v hotovosti vratnou jistotu.

            V 69 byl ZDARMA celý víkend.

            0 0
            • coffield  

              Zvláštní. Já jsem si je půjčoval na celý den bez hotovosti. Jen kolo za kolo. Domluvili jsme se, že by se mi po MÉM kolu stýskalo.

              0 0
      • vlk  

        Ono obecně se nedá říct-že má full pomalý odpich-záleží na modelu-mě en můj jde pěkně za pedálem a odpich je velice dobrý-srovnatelný s HT.Jinak ty sjezdy-o nic se fullem člověk neošidí-jezdí je akorát rychleji(víc si člověk troufne)-technika jízdy zůstává-full totiž není všemocný-velký kořen nebu šutr tě také rozhodí.

        0 0
        • coffield  

          Full je výbornej. Zadek tvé ženy si to fakt užívá, na HT rozhodně ne. Full možná nemá o tolik vyšší průchodnost, jak říkáš, ale rozhodně je pohodlnější a ovladatelnější. V ovladatelnosti je totiž poznat rozdíl absolutně hned. Tak jako hned poznáš, kdy sjízdíš kopec na krátkém představci a vidli 140mm vs. delším představci a vidli 100mm (přičemž víc než 100 mm na HT sériově prakticky nenajdeš). Prostě nepopřeš. HT ti na malém šutru odskočí, zatímco full i jenom s 80mm zdvihu okamžitě vystřelí zpět na povrch – a hlavně tvých 70–100 kilo zůstane přitom v jedné rovině (lidské tělo má totiž na kole velkou setrvačnost). Nebo když jedeš skopce a je tam něco, co tě rozhodí, nikdy tě to nevyhodí ze sedla takovou sílou. A to je vykoupeno, někdy, lehkým nežádoucím pohybem zadní stavby. Ale třeba s Brain tlumiči mají ty rámy stejný záběr jako HT a takový správně nahuštěný jednočep se zamčeným tlumičem na silnici taky zabere téměř stejně jako HT (jenom když na to hamtneš, tak cukne).

          0 0
          • vlk  

            Asi jsi to špatně zařadil, mě to říkat nemusíš.Jinak já se původně fulla také bál a jsem plně spokojen-mám xc fulla.

            0 0
    • Lišák  

      „(Moje zkušenost je, že celopéro přece jen zpomalí, ale sedlám jej čím dál raději.)“

      Ty máš HT XC raketu a FS Enduro. Nebude to tím? Pokud by měla XC full, tak by snad problém být nemusel. Pokud by se, v případě potřeby, locknul tlumič.

      0 0
      • MartinXC  

        No jo, ale pořád to bude o dvě kila težší … Asi máš pravdu, jsem zkreslený endurem, kde do kopce mě opravdu naloží i babka s nůší :-)

        0 0
        • MlokCZ  

          O dvě kila těžší pouze v případě, že bys pořídil hodně lehounký HT. Ale jinak XC vhodné fully, jako mám v profilu nebo i Cube AMS Pro 125 s vyšším zdvihem nebo Canyon XC, tak všechno to je kolem 12,5kg i s pedálama, což je přijatelná váha.

          Já jsem fakt subjektivně na kole v profilu nezaznamenal spomaleni ani trošku.

          0 0
          • kesu  

            jenze na 12,5 uz to musi bejt dost dobre osazeny…jinak mas pravdu v ty vaze,2kila je moc.Rekneme ze HT ram stredni tridy vazi neco mezi 1,7kg(RM explosion) az 2kg(modus).A fs ram ma rekneme od 2,6kg(stumpjumper) az nekam do 3,3(Gt idrive)takze prirust vahy bych videl nekde mezi 1 az 1.5kg na ht

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak z těch levnějších jsem právě v té váze myslel Canyon XC4. Adekvátně osazený HT Canyona stojí o 10tis méně. Takže to není ani šílený finanční rozdíl. Ale je jasný, že v cenách 30tis. a méně už problém bude.

              0 0
    • kesu  

      mame sme vloni kupovali FS a je od ty doby nadsena a jezdi i v rozbitejsim terenu.Nicmene bych se asi podival po necem lehcim,at to neni uplnej tank.A to co napsal BB ze kdyz nebude stihat,ze to neni jeji problem-je podle myho naprosto vystizny.Asi bych se podival po necem typu ten canyon s vahou okolo 13kg.A ono pokud na tvym enduru jezdis pomaleji neznamena to ze to je na vsech FS:)))

      0 0
      • bam  

        Delat zavery o rychlosti FS podle kola „Kriznik“… :)

        0 0
    • vlk  

      Ono záleží, jak moc je do bikeingu zažraná-pro závodníky samo že co nejlehčí HT.Ale pokud je normální holka, co si občas vyjede a chce jezdit častěji-tak bych doporučil full. Ono jsou i fully co jedou fakt dobře, takže mimo váhu nemají jiné nevýhody. Já půjčil přítelkyni fulla(somo sem jí ho nastavil na její váhu, výšku apod) a byl jsem překvapen jak jí to jede oproti jízdě na HT. Prostě v terénu drncání HT unavuje, je nepříjemné a i nezdravé na záda. Nám klukům to nevadí, ale většině ženám ano. Tam prostě když je pohodlí, tak jede rychleji. Nevyhazoval bych na normální ježdění prachy za HT-přejití na fulla se pak prodraží. Jinak myslím, že v některých prodejnách byla loni akce-si půjčit GT fulla.Třeba to bude letos také.

      0 0
      • Luka  

        zni to rozumne. SOuhlasim. asi bych tez sla do fulla. ale ted vim ze si po nejakych trech letech na ht (a jeste par dalsich letech co ho jezdit budu) az jednou prejdu, tak si to nalezite vychutnam :)

        0 0
        • MartinXC  

          Luko, ty jsi se na Spec.FSR projížděla ? Šla bys do něj ? (poodhlížím od faktu, že už máš na biku něco naježděno ..)

          0 0
          • Luka  

            prave ze ne, nekde vejs sem to tu psala. Loni jsem to chtela zkusit, pujcit si ho, ale nemeli v okoli nikde schopnou velikost, a navic nemuzu si dovolit investovat do kola tolik najednou. Takze jsem si proste doprala novyho vizlika a na fulla se neodvazuju sednout. Jak me vsichni strasi: jednou na nej sednes a budes ho chtit, jednou si ho koupis jako doplnek k HT a casem na HT uz nevlezes. Toho se bojim. Nechci dat vizlika do srotu a dve kola zaroven se mi nevejdou do bytu (staci ze je tam jedno moje, jedno habibovo, jeden privesnej vozejcek, trenazer a vybava pro oba na zimu. Obcas mam dojem ze je nase 2+kk nafukovaci :)))

            0 0
    • Darkson  

      když jsi to nakous, jaká je to změna z HT na pořádný Enduro? Jezdíš třeba těžší terén než na HT?

      0 0
      • MartinXC  

        Změna je to viditelná. Na Křižníkovi:

        • do kopce se plazím na horní tepovce
        • pak to vydýchám a pustím se z kopce směrem, který mě v dané chvíli zrovna osloví
        • občas si troufnu hopsnout to, co bych na HT opatrně obcházel
        • a přemýšlím, že si koupím krunýř a pevnější přílbu

        A když sedám zpět na Princeznu:

        • tak se napřed divím, proč sedím skoro hlavou dolů
        • do kopce zapomínám řadit kašpara a s chutí si stoupnu do záběru
        • a když jsem na kopci tak si říkám – to chtělo vzít Enduro, teď budu muset po nějaká cestě
        • a po první pecce do zadku ještě u toho stát za sedlem

        A celkově mě to přivádí na nepravdivou úvahu prodat oboje a koupit Stumpjumpera FSR, třeba by chodil jako obě kola dohromady …

        0 0
        • kesu  

          to bych nedelal pokud muzu radit tak byc si spis koupil lehci kola,mozna jiny riditka atd a prestavel enduro vic smerem do xc.Jit na nizsi zdvih je dost opruz..

          0 0
        • Andrzej  

          nebo nove enduro, vcera sem na nem konecne jezdil a jsem nadseny, rozhodne ma vetsi odpich nez to lonske, o vidlici radsi ani nemluvim, ta je jak z pohadky......

          0 0
          • MartinXC  

            A tak je to se vším … nebýt pevné osy a 2cm zdvihů navíc, řekl bych, že se se Stumpem docela překrývají… Způsob přepákování a uchycení tlumiče u nového Endura se mi osobně nelíbí, vypadá docela lacině. Ale to je do jiné diskuse.

            0 0
    • Hejdik  

      Ono taky trochu záleží na financích. Řekl bych,že pro ZAČINAJICI bikerku je HT do 20 000 tak akorát.Pokud by šlo o slušnýho fulla,tak cena bude o něco vyšší. A utrácet za kolo pro začátečnici 30 000 a víš,no nevím. Ale pokud finanční otázku neřešíš,tak je tato moje poznámka bezpředmětná.

      0 0
      • vlk  

        Ono záleží také jak je náročná a v jaké skupině lidí jezdí. Jestli to jsou chrťáci s koly okolo 10Kg-tak bude s fullem mít trochu nevýhody(záleží s jakým). On se dá koupit full třeba 4-čep Ravo okolo 18 tis na v-breake+ manitou splice vidla+ tlumič radiuma také se dá sehnat full za cenu fabky.Ale já teď prosazuji fully.Kondičku nemám nic moc, ale stále mi to jezdí líp než kamošům(HT) s kterými jezdím nejčastěji a i když jedu se s kupinkou závodníků, tak je ani nezdržuji.

        0 0
      • Luka  

        souhlas, u zacatecnice je dost mozny, ze casem dojde k doladovani vybavy, a po pravde, jak vidim svuj postup komponentovej, tak jako prvni kolo bych asi peclive vybrala htecko. doladit, zjistit jake veci mi vyhovuji, postupne je povymenovat, zjistit co od kola vubec ocekavam, a pak se rozhodovat mezi fullem a HT. Je pravda ze to HT za 20 uz bude pekny kolesko, ale fulla? Ja bych asi pod 40–50t nesla (myslim kousky co se od tyhle hranice prodavaji. Stabilnejsi, overena konstukce, kvalitni tlemeni, slusne vidlice, slusne osazeni – apson to LXo, mozna i zamereno na babu, jak rikam, libi se mi jak XC FSR WMN, Stumpjumper FSR WMN, Scott Genius Contessa, mooooznaaaaa trek nejakej. ale to je jen protoze se mi libi, nikdy neozkouseno.)

        0 0
    • MlokCZ  

      Pokud někdo brzdí skupinu, tak rozdíl brždění jestli jede na HT nebo fůllu je zcela zanedbatelný.

      Já taky jezdím občas s pár lidma, který jsou o dost výkonnější a s jedním častěji pouze ve dvou lidech. A od té doby, co jezdím na fullu je to v terénu spíš lepší než horší. Ujede mi tak jako tak, když chce, ale v rozbitých úsecích stíhám o chlup lépe. Na asfaltu pak zamknu tlumič a rozdíl oproti HT je téměř žádný.

      Ale hodně záleží na jakém fůllu. U toho tvojeho fullu už to bude více znát.

      Já bych doporučil určitě fulla, ale nějakýho lehčího a ještě spíš svižnějšího, tedy zdvihy tak kolem těch 100–120 (za maximum bych považoval tak iDrive 5).

      Třeba takový Canyon XC4 je přesně tak akorát se 115/115 (po přehození Reby na 115). Ještě pojede hodně svižně a pohodlí už slušný.

      Zásadní argument proti bych viděl akorát cenu a to už musí vědět ona jestli je ochotná připlatit 10tis. (to je rozdíl mezi Grand Canyonem 6.0 a XC4, které jsou srovnatelně osazené).

      0 0
    • MartinXC  

      Dámy (a pánové co myslíte jako dámy :-) děkuji pěkně za diskusi.

      0 0
    • wroum  

      reknu to za tu svoji. drive celkem slusnej 13kg Trek s funkcni vidli a bavilo ji to, ale trasy typu posazavska jezdit nechtela a ani se ji nedivim. v pohode vsem stacila, akorat prdel ji bolela. ted jezdi Konu Dawg s tlustejma gumama (2,3) a vahou cca 14 kg. rozhodne nezpomalila, mozna trosku do kopce, ale na to sere pes. z kopce ji skoro neujedu a po rovine vali fakt mocne a cim rosekanejsi teren, tim lip. ten rozdil je obrovskej a teprve s fulem ji kolo zacalo poradne bavit. nutno jeste podotknout ze pri vyletech na Ostasi (kde byli i lidi z B-F) nejen z kopce hrube deklasovala nektere bikery… :-)

      at jde do fula, HT je brzda vyvoje a archaicka zalezitost prezivajici u vikendovych a zatvrzelych oldschool bikeru, kterejm to este nedoslo :-D

      0 0
      • MlokCZ  

        Moje manželka naštěstí fulla ještě téměř nezkusila, takže pořád tvrdí, že ji HT stačí. Ale to tvrdila i o předchozí nefunční vidlici i o starších V-čkách a pak si Skareba a XT hydry nemohla vynachválit.

        0 0
      • Hejdik  

        Jo kdybych měl 50 000 na to abych si koupil fulla ,co má jízdní vlastnosti HT-éčka,tak bych nečekal ani minutu. A o té brzdě vývoje,to se mi zdá trošku silný,vždyť dneska je vývoj celopér dostatečně rozjetý,tak ať si každej vybere. Fulla jsem už zkusil a osobně po něm netoužím a za „oldschool"se nepovažuju. To už mi trochu připomíná postoj:"Já mám fulla a kdo je víc,HT-éčkáři to jsou šunky“! Jen pro to,že to vypadá atraktivně a je tam více tlumíčů,tak to ještě z kola nedělá Kinga.

        0 0
        • wroum  

          zivot je otazka priorit…

          BTW: neni nad to obcas rejpnout do vosiho hnizda a ten smajlik tam taky ma svuj smysl i kdyz si za tim stojim…

          0 0
          • Hejdik  

            Jo já to beru. Každej si zkrátka obhajujem to svoje,to je přirozená lidská vlastnost. A ta moje je taky ta,že při takové narážce letím z kůže :-) Je jasný ,že když se dráždí vosí hnízdo tak některá vosa bodne.

            0 0
          • Pebe  

            my, co tě vitruálně známe delší dobu, už to ani neber vážně :-P

            0 0
      • Dijck  

        Ty mas asi idealnu zensku, pozdravuj ju:>

        0 0
        • wroum  

          mas recht vybral sem si fakt dobre, je uplne uzasna :-)

          jinak ta zmena stylu jizdy, ztrata strachu a nalezeni nove zabavy a radosti je opravdu zavisla na zmene kola (ful, kotouce, lepsi velikost). ted se dokonce shodnem, ze cim rozbitejsi teren, tim lepsi :-)

          na ty foto tahne peloton. ja sem ten druhej a ta treti slecna (dnes uz pani) je manzelka myho kolegy z prace :-)

          0 0
      • enjoy  

        spis panove byli pravi gentlemanove:-).

        0 0
        • wroum  

          pravej gentleman nebude rikat veci ve stylu: ***** to snad neni mozny :-)

          0 0
    • kámen úrazu1  

      Už tu asi všechno bylo řečeno. Pokud nechce závodit a má peníze na fulla s kvalitní vidlí a tlumičem, volba nějakého poměrně lehčího fullu bude asi ta pravá. Ještě pár slov k tomu, že řeší …jestli jezdit pohodlně a pomaleji a riskovat, že bude za brzdu …. Pokud se Tvá kamarádka nevěnovala pravidelně posledních pár let nějakému aerobnímu sportu (pravidelně běh, plavání, běžky…), bude vás s dost velkou pravděpodobností hůř stíhat jak na fullu, tak na HT. Takže bych v případě, že nepočítá se závody, v tomhle bodě neviděla HT jako výhodu. Tak i tak bude záležet jen na vás, jestli se za vámi požene skoro do vyčerpání nebo jestli kvůli ní zpomalíte…

      0 0
    • JancA  

      myslím, že pokud moc na kole nejezdí, nebude mít zatím tu správnou techniku a nebude se pouštět do terénů, který jsou na fulla dobrý. Navíc za daný prachy to bude o dost těžší kolo než HT. A protože se bude stopro bát sjíždět šílenosti i na fullu, je uplná blbost o něm uvažovat.loni jsem objela kolem dvaceti závodů v terénu (lehčim i těžkym) a ani jednou jsem nezatoužila po fullu. To spíš po výkonnějších nohách:)

      0 0
      • MlokCZ  

        Typická ukázka zaujatého názoru někoho, kdo na fullu nikdy delší dobu nejezdil :-)

        Full přeci není jen o šílenostech, ale i o lehčích terénech a pohodlí. V partě lidí, co se mnou jezdí (celkem přes 20lidí) si velká část z nich stěžuje, že trasy jsou příliš nepohodlný a často chtějí na asfalt. A je to na cestách, které v pohodě dají na HT, žádný brutální terény (to stačí delší úsek s malými kořeny). Nikdo z nich nemá fulla.

        Ta cena, to je jediný závažný argument, ale pořád je to u slušného kola rozdíl dejme tomu 30tis. x 40tis. (to je poměr cen srovatelně osazených Canyonů, jak jsem uváděl výše). A váhový rozdíl tak hrozný není, tam je to opět pro tento konrétní příklad 11,1kg x 12,5kg.

        Jedině pokud má finanční limit dost pod 30tis., tak tam bych se fullu určitě vyhnul taky.

        0 0
        • wroum  

          presne tak a jeste dodam ze uz po hrubsi silnici je jizda na fulu komfornejsi a tudiz celkove prijemnejsi. vyssi vahu u fulla ti jeho funkce bohate vynahradi tim, ze se vubec nemusis zajimat o drncaky na kterych hardtailisti zvedaj ****** a prestavaj slapat, protoze to jinak nejde…a ty porad sedis a slapes… :-)

          0 0
          • MlokCZ  

            Pravda, ty silnice jsem úplně zapomněl zmínit. Přes zimu jezdím velmi málo nebo vůbec. Letos jsem díky super teplé zimě pákrkát byl a protože bylo totální bahno, do kterýho se mi nechtělo, tak jsem vyrazil na silnici. A jak byly rozbitější, tak jsem za celou dobu nepřepnul tlumič ani na floodgate a jezdil s plně aktivním.

            0 0
            • vojta  

              Neb jsem poslal tlumic na servis, vytahl jsem o vikendu HT, na kterem jsem sedel naposled o prazdninach 05 a vyjel na svuj „asfaltovy“ okruh. Musim konstatovat, ze to tedy byl opravdu „zazitek“… uz jsem zapomnel, jak to muze i na asfaltu drncat.

              0 0
          • mastihuba  

            přesně na základě tohoto jsem byl jedním nejmenovaným chrtem na HT obviněn že už nevybírám ideální stopu na rovné cestě s nějakým tím výmolem.

            když jsem známýho co si chtěl koupit trekinga posadil na fulla otočil o 180° Z kopce lesem se mu to líbilo a do kopce po asfaltu nepoznal rozdíl od svýho starýho HT.

            Jinak už to tu zaznělo. XC full neni primárně určen na nějaký hrubý terény, ale na utlumení drncání na hrbaté cestě :)

            0 0
        • Hejdik  

          A přesně o tomhle tady mluvíme. Podle mě řešit otázku jestli fulla,nebo HT,tak musím mít rozmyslený jak chci jezdit. Bohužel jsme se dostali do kategorie ,kde se prolínají dva typy kol,které měly v nedávné minulosti,naprosto odlišné vlastnosti. Jelikož jde vývoj rychle vpřed,tak nám to trochu zamotalo hlavy a rozhodování. Ten kdo má HT ,je pro HT a kdo má fulla je pro fulla. Takže celou tuhle hádanku vyřeší asi prachy. Protože jenom za poměrně dost peněz si můžem pořídit fulla,který se chová jako full,zrovna když se to od něho čeká a zároveň jako HT v situaci kdy potřebujeme aby se choval jako HT. FUJ to jsem se do toho málem zamotal. Radši už toho nechám,nebo za chvilku nebudu ani sám vědět ,co vlastně chci :-)))

          0 0
          • vlk  

            Nepasuji ti do tabulky, mám ht i fulla a preferuji fulla-ht stojí v garáži-a už ho používám, jen když někdy jedu po silnici do práce. :o)

            0 0
            • Hejdik  

              Tak aby byli všichni spokojení,tak jsou ještě takoví co mají oba typy a většinou jedou na fullu a na HT jenom občas do práce po silnici.:) A pak jsou ještě makoví co zase jezdí jinak a pak ještě další a další a…a já už nemůžu :)) Víc už po mě nechtěj.

              0 0
              • vlk  

                Udolali jsme tě :D

                0 0
                • Hejdik  

                  Uplně :)) Už nemůžu vzdávám seee! Zítra prodávám svoje HT a kupuju Fulla,alespoň 130 zdvih,ať do smrti nežeru :))

                  0 0
                • Hejdik  

                  Ještě jsem chtěl dodat,že o hladu dlouho nebudu,protože až to dotáhnu domů,tak mě mladá zabije:)) A pak na něm bude jezdit sama.

                  0 0
              • Dijck  

                A pak je tu este cabbage… :)

                0 0
          • wroum  

            nic ve zlym, ale vsimni si, ze HT branej z 99% lidi co maj HT a na fulu nikdy poradne nejeli. pamatuju si dost lidi co pelo na HT oslavny ody a o fulu hovorili jako o zbytecne a drahe veci…hadej na cem jezdej dnes. Malokdo se od fula vrati k HT (ale i taci jsou :-O ) a malokdo, kdo poradne projel nejakyho fula vydrzi i nadale na HT. proste to tak je. ja sem si tim taky prosel (myslim ze i Vlk prodelal nedavno totez) a nyni jezdim svyho 4 fula a NIKDY bych se na HT nevratil – neni duvod. A to s tema penezma uz taky neni tak horky, ceny jdou dolu, vyprodeje, slevy…takze uz i cena prestava byt smerodatny duvod. jo a nikdy sem nepotreboval, aby se muj ful choval jako HT.

            0 0
            • Hejdik  

              Ony se dneska ty fully dají stejně celý zamčít,to je jasný. Já proti fullu nic nemám a kdybych na něj měl ,tak si ho pořídím.Ale za kvalitu se přeci jenom ještě pořád platí. Docela se mi tahle diskuse líbí,protože jsem se opravdu nechal nahlodat.Ale souhlasím s tebou.Proto jsem taky říkal,ře tyto dva typy kol se už dávno sloučily do jednoho typu(XC-full). A časem ,kdo ví,kdo ví,snad jenom ty růže krepový.

              0 0
            • MlokCZ  

              Přesně tak. Téměř každý kdo má fulla předtím kdysi jezdil na HT a to třeba já 10 let, takže s HT zkušeností mraky.

              Já bych psát názory na fully lidem, kteří na něm aspoň půl sezony nejezdili zakázal, protože jsou neobjektivní :-)

              0 0
        • coffield  

          Naprostý souhlas.

          0 0
      • Eva  

        Souhlas s Jančou,ve všem.Já sjedu vše na HT,nikdy se mi jízda nezdála nepohodlná a terén který nezvládnu na HT bych stejně na fullu nesjela též.A váha plus 2 kila na kole je opravdu hodně znát. Toť názor osoby která nikdy neseděla na fullu.:-)))

        0 0
        • wroum  

          tu posledni vetu si ani nemusela psat – je to poznat :-)

          0 0
        • SELMIRA  

          no právě terminátorka a navíc která nezkusila páč která jednou zkusí…už nechce jinak! :o)))

          P.S.: Kdy bude bikerčátko? Už se těšíme! :o)

          0 0
          • Eva  

            Bajkerčátko Adam bude v červnu a dostane fulla vozík za kolo :-)))

            0 0
            • SELMIRA  

              žjova! a tak to můžeš klidně v září na Sudety??? :o))) tak hodně štěstí Adámkovi

              0 0
              • SELMIRA  

                i mamče teda to se ví :o)

                0 0
              • Eva  

                No jasně,Sudety jsou moje,na občerstvovačkách bude čekat Přemek s malým,já nakojím a pojedu dál :-)))

                0 0
        • Darkson  

          no jo, jenže ty s jančou jste obě chrtky, co jezděj na bednu, což je úplně něco jinýho:-)

          0 0
      • SELMIRA  

        kecy v kleci! :o) /neber si osobně!/ Právě, jestli chce závodit, tak fůla a jedině fůla! Pokud teda nechce závodit jen XC. Ale jinač já jela závod na fůlu jen 1× a dodnes si myslim, že kdybych byla jela ten Dubnickej maraton a mém HT (byť z titánu) tak bych jistě nevyhrála. No…

        0 0
    • Karlos009  

      Píšeš, že závodit nebude, takže bych to hodně zjednodušil: Je ochotná vrazit alespoň 45tis. do kola? Jestli ano, ať si určitě koupí nějakého lehčího fulla, nebude litovat. Jestli ne, bude si natřásat prcku na HT. Tečka. :-)

      0 0
      • MlokCZ  

        Přesně tak :-) Akorát bych klidně snížil tu hranici na 40tis. Tam má Canyona XC4, což splňuje lehčí, rychlejší full.

        0 0
        • Luka  

          ty je snad prodavas ne? :))))

          0 0
          • MlokCZ  

            Neprodávám, jen z nich dělám masovku a pak mě všichni budou závidět že Canyona nemám :-)

            0 0
          • MlokCZ  

            Ale přiznávám, že XC4 se mi moc líbí poměrem cena/výkon, který bezkonkureční (u ES řady už to tak neplatí), proto je všude píšu. Spoustu lidí jinak odradí, že pěkně osazení lehký full stojí 50tis. a výš a přitom XC4 vyjde jen na 40tis., tak je všude uvádím také z důvodu, abych vyvracel argument, že dobře osazený slušný full musí být příliš drahý (i když samozřejmě 40tis. je hromada peněz, ale když je tu spousta lidí ochotna to dát za srovnatelně osazené HT…). Tím chci všem nefullistům, kteří se v tom neorientují ukázat, jak se přibližují ceny fullů a ten rozdíl mezi HT a fullem se cenově pořád snižuje.

            0 0
            • Luka  

              no me na canyonu nejvic odrazuje ta jeho „podivna“ dostupnost… normalne kdyz neco chci zajdu do shopu a koupim, ale canyon objednavas pul roku predem (alespon loni to tak bylo) a pak pulku typu uz nekdy v kvetnu nemaj :/

              0 0
              • MlokCZ  

                Dostupnost není teď tak špatná. Dost modelů je v tuhle chvíli skladem, což v praxi znamená možnost mít kolo do 1–2 týdnů po objednání doma. Loni to bylo horší, zvlášť když se tu více začali Canyony řešit až ve chvíli, kdy už nebyly některé modely vůbec. V tu

                Ale tahle dostupnost je u dražších kol zcela normální záležitost a další slušná konkurence je na tom velmi podobně.

                U téhle kategorie kol, 40tis. a výše si prostě člověk musí zvyknout, že na podzim se vybírá kolo a nejlépe i objedná (pak jsou někdy k dispozici slevy na předobjednávky na nové modely, což je zase super a mě se v říjnu moc líbila). A někdy začátkem nového roku kolo bude mít.

                Jinak se mi ta situace taky nelíbí, ale už jsem si zvyknul a u posledního kola se dle toho zařídil. Bohužel to lepší asi nikdy nebude.

                0 0
          • SELMIRA  

            ale má recht Canyonky jsou křásný /že jo Kačkooo!?/ :o)

            0 0
          • Dijck  

            jj, mlok je byvaly sef bikexpertu, momentalne zije v utajeni na D-56073 Koblenz, Deutschland. Vieme. :) 1

            0 0
    • spešl  

      Já myslím, že nejvíc záleží, kam na tom bude jezdit… Jestli převážnou většinu bude brázdit asfalt, není o čem, ať si koupí HT. Ale jestli chce jezdit mimo zpevněné cesty, byl bych jednoznačně pro full. Měl jsem Stumpjumpera Experta (mimochodem vážil 11,4 kg) a byl jsem s ním max. spokojenej…Teď mám chrtí HT a pro ženskou by to fakt nebylo… Sám mám vysněný bike full a to Epic S-Works carbon, nebo Scott Genius. Vím, že moje cesta se bude zase časem vracet k fullu…to hned jak opadnou rádoby ambice… :-)

      0 0
      • TinkTink  

        Bud v klidu, jsem si naprosto jisty, ze Te Genius v nicem pri zavodech neomezi :)

        0 0
      • mr.antik  

        přesně to jsem chtěl napsat. Ne všechny terény mimo sinici jsou zralé pro fula.. od toho se to všechno odvíjí. Nejdřív musíš být nějaký cíl, chuť – a pak vybereš nařádí nejvhodnější..

        0 0
    • black.horse  

      moje zkušenost s Eilou, nejdřív tvrdila, že full na XC-vyjížďky je pruda pro vyměklý baby a že to nejede a vůbec… a teďka je z fulla totálně unešená:-D Podle mě pro holku nějakýho lehkýho fulla, případně s lockem nebo něčím podobným a nic se tím nezkazí…

      0 0
      • les  

        Netechnickou ženu v terénu daleko víc zpomalí HT,než XCful.

        0 0
    • SELMIRA  

      zrovna včera jsem v katalogu Schwinn na rok 2007 viděla luxusního červenýho fulla (luxusního v rámci možností), ale jsem si říkala, že začínat s bikem, tak jdu rozhodně do něj, páč stál myslim kolem 30 000 a za ty prachy se mi zdál gut Když já před 7 lety s bikem začínala, koupila jsem za 19 mnohem horší HT Meridu. No, ale dneska jsou ceny jinde. A já pořád jezdim na HT, ale kdybych měla začít znovu, tak neváhám a jedině FS. Jo, jo!

      0 0
      • JSt  

        ten schwinn je imho na nejaky „vaznejsi“ pouziti nic moc. tezky, vubec, ale vubec nejede. na druhou stranu je to takovy prijemne hravy, to zas jo ;-). na poklidnou relaxacni jizdu mohu doporucit. mamka je na nem naprosto spokojena :-). navic (teda hlavne proto jsme ho poridili :-)) byl za rozumnou cenu. na zaver bych jen doplnil, ze kdyz jsem na tym kole dal 120 po vysocine, byl jsem hrozne unavenej. skoro jako bych to jel na ht… :-))

        0 0
      • JIRA  

        Tak na chvíli přestaň ........aby jsi mohla znovu začít! :)

        0 0
    • MartinXC  

      Znovu díky všem za čas, který věnujete této diskusi. Určitý obrázek si i laik dokáže udělat. Navíc dnes došlo k osahání a projetí Sup.910w a Spec.FSR. Na mě udělal slušný dojem Superior (až na vidli a sedlo), ale dáma dává přednost SpešluFSR i přes takovou nijakou vidli a o stupeň horší výbavu. Toho jsem si projel i já a docela mě pozitivně překvapil, že se na tom dá jezdit. Jen ta váha … a cena.

      0 0
      • Paja  

        Cau, nejses sam na koho udelaly Supy dojem:o) rad jsem Te po dlouhe dobe videl a doufam, ze se brzo potkame na biku, to uz te urcite neprehlidnu:-D

        0 0
    • fireman01  

      Já bych doporučil full, za hardtail bych už neměnil

      0 0
    • Darkson  

      a co třeba Giant Trance? www.progresscycle.cz/firma.asp?…

      mají ho i v dámské verzi: www.progresscycle.cz/firma.asp?…

      0 0
    • martt  

      tak sleduj, toto je zjazd dole zjazdovkou pred cielom Karpatskeho Vlka (maraton). Chuderka manzelka ma sice na HT v hroze vyplestene oci, ale ak by mala fulla, trvalo by jej to sem o nejakych par minut viac a mozno by nebola na bedni.

      Takze tolko moj nazor.

      0 0
      • Darkson  

        proč sem pletete furt tu bednu?! nikde jsem nezaregistroval, že by o ní zmíněné bikerce šlo

        0 0
      • wroum  

        mas to nejak realne podlozene nebo to je jen odhad?

        jinak lidi co zavodej sou divny a maj pokriveny meritka :-D

        0 0
      • SELMIRA  

        to jsou předsudky :o( doufám, že sám neámš fulla, když ubohou manželku necháš natřásat na HT abys pak moh machrovat :o)

        0 0
        • martt  

          Nemam fulla.

          Ale z mojho blizkeho okolia poznam zopar ludi, co vymenili fulla za HT a ich vykony v XC sa zlepsili. Pritom tie fully neboli nejake tazke kravy, ale biky ako epic s-works. Jedna sa ale o na slusnej urovni jazdiacich pretekarov, mozno, ze na turistiku pouzivaju full.

          0 0
          • martt  

            Este by som dodal, ze mozno sa na to pozeram z trocha ineho uhla ako je turistika. Pre demonstraciu, tu mas vysledky aktualneho ceskeho pohara MTBO. Hned v prvom riadku je moja dcera a niekde dole, na primeranom mieste v svojej kategorii aj moja manzelka.

            www.mtbo.cz/…12_2prum.txt

            0 0
            • vlk  

              Ale já stále nechápu proč tu machrujete s umístěním na bedně apod. Nikde jsem v tomto threadu nečet, že dotyčná bude jezdit závodně. Pokud bude jezdit přírodou pro zábavu, tak na dlouhé tratě nebude tak vyklepaná/zničená na fullu jako na HT.Závody-to je zcela něco jiného-tak se počítá každá sekunda a člověk dojíždí zcela prošitý. Někteří závodníci jezdí na krátkých tratích pevné karbonové vidlice, proto snad všichni nezahodíme své odpružené vidle do popelnice ne.

              0 0
            • cabbage  

              v prvnim kole házela diskem?;)

              0 0
              • martt  

                stane sa, nie?

                0 0
                • cabbage  

                  Nie:-P

                  0 0
                  • martt  

                    teraz neviem, ci si robis srandu ale byt disknuty na jedinom z desiatich pretekov nie je az taky problem. Staci ked vynechas jednu kontrolu alebo zrusis bike v lese.

                    Okrem toho bola este juniorka ale trener jej prikazal jazdit zeny, tak asi bola v prvom kole nejaka vyjukana alebo co. Potom uz pochopila, ze ju nezozeru.

                    0 0
    • easyrider  

      Mý starý sem postavil fulla merida mission,po přechodu z totál pevnáka byla hrozně ráda, jak je to pohodlný a že jí z toho nebolí záda. Ježdění jí začalo víc bavit a tak když jede na závod tak si akurát přifoukne tlumič a je to. Jen to chce to co už tu psala spousta lidí – lehčího fulla. Přeci jen ty ženštiny nemaj v nohách takovej dynamit.

      0 0
      • Lišák  

        Člověče, ty máš ve dvaadvaceti nějakou starou? Proč sis nenašel mladší?? :-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.