• MAr(c)el1

    Ahoj, jakej ram na MTB byste dnes porizovali s novym kolem?

    Anketa: Hlinik nebo karbon

    22x
    51%
    21x
    49%
    0 0
    • MAr(c)el1  

      … jeste jestli mohu pozadat proc? :)

      0 0
    • kubad  

      u HT karbon,  u silničky karbon, u fulla bych spíš řešil systém pružení než materiál

      0 0
      • gekon69  

        na ziletke carbon … na MTB carbon neuznavam vobec … po tom co som videl … su aj lepsie materialy vahovo rovnake carbonu … napr scandium (moj ram scandiovy HT ma rovnaku hmotnost ako carbonove ramy rovnakej velkosti dokonca niektore karbonaky maju aj viac … ) a bat sa o to aby to neprasklo neposkrabalo sa atd … a nehovoriac o predstavcoch riaditkach sedlovkach … (moj nazor :)

        0 0
        • kubad  

          blbý názor, ale brát ti ho nebudu :-) scandiový rám mám taky a klidně bych ho kvalitní carbon vyměnil

          0 0
          • gekon69  

            kazdy mame nejaky nazor … ked vezmem ze vahovo su rovnake,bocna tuhost je tiez zrovnatelna a co sa tyka pohodlia tak kamos co jazdi full skusil moj bike a pytal sa ci mam softail … cize nevidim vyhodu carbonu akurat 3× vyssiu cenu …

            0 0
          • Q_cze  

            Na MTB není důvod si nedát rám s karbonu. Nejde o váhu i když taky, ale o vlastnosti a pokud to nedostane ošklivou ránu, tak s tím není problém. Silničku bych volil taky s karbonu a u fulla bych to s karbonem moc nehrotil, protože to kolo je jinak namáhaný.  Mám na motorce Akrapoviče lauf a tam je ten karbon docela náchylnej +/-, ale na rámu kola se ty vlákna dělají s jinými preferencemi.

            0 0
        • přišlapávač  

          neuznávej :-)

          0 0
      • Marccoo  

        přesně tak,lépe bych to nenapsal

        0 0
        • MAr(c)el1  

          na hmotnost nekoukejte, to neni rozhodujici faktor, treba jeden konkretni hlinik vazi 1,3kg a karbon 1,2kg o hmotnosto to neni …

          0 0
    • RUR  

      Titan, nebo ocel :-)

      0 0
      • MAr(c)el1  

        pekny, ale na to jsem se preci neptal :)

        0 0
        • RUR  

          Marketingově má vikslajvant jistě největší potenciál, jdou z toho dělat lehčí a časem budou i levnější rámy. Vakuové lisování je jedna z nejlevnějších technologií pro masovou výrobu. Hlína je za zenitem ze stávajících slitin už asi nic lehčího nevyrobíš bez toho, aby to nebylo extrémě náchylné na mechanické poškození (tloušťky stěn pod 0,3mm už jsou na MTB fakt málo). Karbon navíc tlačí většina high end značek. Rocky Mountain je  kvůli vikslajvantu taky už jen Taiwan. Karbon Imho zcela vytlačí v taiwanských fabrikách hliníkové slitiny do 10 let. Navíc na to jdou IMHO našroubovat větší marzě, neboť jest to módní. Taková rikša z vikslajvantu model 2015 to bude nářez :-D

          0 0
          • juice  

            0,3 u „hlíny“?

            0 0
            • RUR  

              Trochu nadsázka :-), Easton dělá nejtenčí trubky co vím cca 0,4, Columbus myslim 0,45. A „vany“ ve spodních rámových trubkách už jsem viděl. Pokud kamarádi metalurgové nevymyslí něco extrovního, tak jsme u většiny tradičních materiálů pro MTB na zenitu. Ne, že by se z toho nedal postavit dostatečně tuhý rám, ale prostě nebude dostatěčně mechanicky odolný ( kameny, pády etc.). Jistě lze vzpomenout, jak snadné bylo vyrobit vanu v rámech z Columbusu Airplane, a to dnes už nebudou jistě ty nejlehčí trubky.

              0 0
              • juice  

                ok s tou nadsázkou.:-))

                ale neber to jako rýpání – u hlíny je to u columbusu 0,7mm – to je tlouška stěny (nedělí se 2!!!) viz. vzpomínaný airplane http://www.columbustubi.com/eng/4_3_2.htm

                jak koukám do katalogu, letos snad ani nic jiného (např. ZONAL) dělat nebudou :-)) http://www.columbustubi.com/…bus_2009.pdf

                ty hodnoty kolem 0,4mm tl. stěny jsou u oceli, např. spirit http://www.columbustubi.com/eng/4_4_2.htm

                hodnoty sad od jiných výrobců mám taky, ale nechci to zbytečně rozvádět. ty hodnoty se pohybují +/- 0,skoro nic stejně.

                karbon bude mít budoucnost, ale já preferuji ocel. :-))

                0 0
                • michals1  

                  Tloušťka stěny 0,3mm se používala u materiálu Reynolds' 953. Tyto ocelové rámy dosahovaly hmotnosti kolem 1000g.

                   
                  0 0
                  • juice  

                    ta byla určena pouze pro silniční kola. u některých „garážníků“ se dá ještě sehnat kolo z této sady

                    0 0
                • RUR  

                  Jen si rýpni sokolíku :-D Našel jsem to někde v palcích, tak jsem, se asi sekl při přepočtu:-/   Jinak s tou ocelí je to " tak pravil bůh …" 

                  0 0
          • Volf  

            Asi to bude pravda, protože z ,, vikslvajlantu ,, můžeš téměř zcela automaticky sekat rámy jako Baťa cvičky. Kovový rám bude vždy o strojařině a ta jak je známo není ani levná a hlavně je náročná na kvalifikaci. Ať se jedná o svařování nebo obrábění, musíš to mít ošetřené technologicky zdatnými lidmi / minimálně technology a programátory /. ,, vikslvajlantový ,, rám si čistě teoreticky můžeš upácat i sám doma. Taženou ocelovou nebo hliníkovou trubku si sám doma na koleně neuděláš. Ať se to někomu líbí nebo ne ,,karbon ,, je pořád jen nějaká pletenina zalitá pryskyřicí. A k otázce ceny karbonových rámů jen to, že nikdo z nás tady není schopen objektivně posoudit kolik procent z ceny dělá značka a také ješitnost koncového zákazníka. Pokud třeba Spešl a Author budou brát rámy ze stejný otevřený / komerční / formy tak o kolik bude Spešl dražší díky svému jménu ? Já netvrdím, že na karbonovém rámu je něco extra špatného, ale opravdu si myslím, že nikdo z nás neumí posoudit zda je skutečným přínosem pro cyklistiku a nebo jen vylepšuje zisk výrobci rámů potažmo kol a kolik přinese masové rozšížení karbonu dalších problémů do budoucna. Na druhou stranu možná není daleko doba, kdy bude cyklista vozit opravnou sadu jako vodák a místo laminování kalaku bude laminovat prasklej rám. No a ekologickým puristům bych chtěl ještě připomenout nemožnost respektive velice problematickou likvidaci či recyklaci použitého materiálu. to jen tak na okraj. Zbytky karbonových rámů budou oblažovat naše potomky ještě za x generací úplně stejně jako bakelit a další umělé hmoty.

            0 0
            • fluider  

              Neviem, či už boli zverejnené energetické a ekologické nároky na výrobu karbonových/ke­vlarových vlakien … ale výroba hliníka zrovna nie je lacná a ani ekologická. V skutočnosti je veľmi veľmi náročná na elektrinu.

              A využitie nepoužiteľných/­odpísaných karbón. komponentov alebo rámov… Hneď teraz mi napadá, že by sa mohli rozdrviť a použiť ako plnivo do živíc pre ďalšie laminovanie. Zrovna tak, ako sa už dnes drví odpad z výroby a predáava ako plnivo.

              0 0
            • fluider  

              Ešet k tým ekologickým nárokom karbon. rámu. Správne navrhnutý a kvalitne vyrobený karbon. rám môže byť používaný aj na DH, FR, SS a to po niekoľko sezón !!! Viď DH bike Aarona Lahara, ktorý ale musel zažiť smutný koniec výroby. Naproti tomu Alu rám sa v týchto disciplínach vymiena každú sezónu. Takže je naozaj otázne, čo je viac eco-friendly.

              0 0
      • Cromoly  

        Hm docela pravda, mám tedka karbon-Scott ,není špatný,ale ocel byla ocel,nevím je to asi subjektivní,asi bych šel zase do oceli:-)

        0 0
    • Smazaný účet  

      Hlinik. Kdyz pudes do nejakyho hliniku vyssi sorty, tak mam pocit, ze udelas lip. Z toho vseho, co sem kdy videl, slysel a cetl mi pripada karbon jako vhodnej zavodni materail, ale ve vysledku spotrebni. Mam pocit ze ty karbony maji nizsi zivotnost v pripade ostrejsich padu, kde ma hlinik jaksi navrch. Nejednou sem videl popraskany karbonovy ramy a sedlovky. Dost se jich da najit i pri trochu hlubsim studiu BF.

      Ted sem si kupoval novy HT, rekneme stredni tridy(to me pravdeopodobne dost z vas zacne opravovat), tedy do 45kKc. O karbonu sem ani nepremyslel. Resp. premyslel, ale byla to jedna z nejrychleji vyresenych otazek pri mym vyberu.

      0 0
      • kubad  

        kvalitni carbon je porad drahy :-( navic povest mu kazi levne nahrazky ktere maji s carbonem malo spolecneho

        0 0
        • Smazaný účet  

          to je to. casto je to tak, ze kdo de do karbonu, tak kvuli jeho prednostem jako vyssi komfort a nizsi vaha pri vynikajici zivotnosti, ktera je pozorovatelna ale az v cenove vysokych-nejvyssich radach. pro hobby/poloprofi s omezenym rozpoctem spis hlinik, protoze nizsi a stredni tridy v hliniku maji zivotnost vyssi oproti cenove srovnatelnymu karbonu.

          jen velmi zjednodusene bych videl karbon jako matros s…porodnimi problemy. relativne je to jeste porad trochu novinka a tim padem ve kvalite hraje velkou roli cena. nicmene se vyvoj porad sune rychle dal a do par let tu mame cenove prijatelny karbonovy ramy(nerkuli nanotechnologicky vlakna a ramy, kde kazda cast geometrie je sita jinak podle druhu namahani). do te doby si vsak hyckejme hlinik, predevsim ti, kdo ty ramy nedostanou od staje/sponzora a nelehko si na nej vydelavaji.

          0 0
          • jonti  

            Podla mna uz pri cenach okolo 20000Kc mas velmi dobre karbony, na ktore sa tazko vahovo chyba akykolvek hlinik alebo scandium. Napriklad novy Superior alebo No Saint Maxari. Takze ak by som kupoval novy HT ram tak zrejme by to bol karbon. Je mozne ze nakoniec pojdem aj do fulla z karbonu, ak by sa dala 96 alebo spark zohnat za rozumnu cenu v karbone.

            0 0
          • Bully  

            Tvuj prispevek bych chapal, kdybys ho napsal tak zhruba pred 10 lety. Ono uz se z karbonu dela pro cyklistiku pres 20 let, takze o porodnich problemech bych moc nemluvil. Zivotnost karbonu (pokud nejde o neprovereny noname sunt) je uz i u levnejsich ramu vyssi, tenhle material pouzivanim ani casem prakticky nestarne. Pokud tvrdis neco jineho, je lepsi si o tom napred neco precist.

            Jestli neco odlisuje kvalitni karbonovy ram od min kvalitniho budou jeho vlastnosti a pokud jdou soucasne s nizkou hmotnosti, tim lip. Rozhodne ne to, ze by ram od Scottu mel vydrzet veky a ram s neznamou nalepkou, ale treba ze stejne linky by se mel vyrazne zhorsit nebo rozpadnout po par letech nasazeni, jako u duralu.

            A cena nijak vyrazne dolu nepujde (za predpokladu stejne kvality), zatim je dana predevsim vysokou cenou prepregu a velkym podilem rucni prace.

            Pokud sis nevsiml, tak kvalitni ram se dnes bez ruznych vlastnostech v ruznych jeho castech („podle namahani“) ne­obejde, a prave karbon umoznuje tyhle postupy ze vsech materialu zatim snad nejvic. A vyuziva se toho, uz peknych par let.

            Jeste k nanotechnologii- taky si o ni radeji dopredu neco precti, potom zjistis, ze aby se s nejakym vyznamem prosadila v cyklistice (tedy az bude vubec technologicky zvladnutelna), budou tyhle vyrobky stat astronomicke castky.

            Jestli je nekde nevyhoda karbonu oproti hliniku, tak ne v jeho vlastnostech ani kvuli nejakemu imaginarnimu snadnejsimu poskozeni. Ale proto, ze kdyz treba karbonovy ram rozkrapes, tak te porizeni dalsiho bude stat proste vic.

            0 0
            • Smazaný účet  

              v meritku nekolika malo let (tezko odhadovat, v kazdym odvetvi to funguje trochu jinak) je vic nez pravdepodobny, ze ceny pujdou dolu. zrod kazde technologie doprovazi logicky pocatecni vysoka nakladovost, protoze investice do vyvoje sou obrovsky a na produktu se musi promitnout. a tady mluvime to takovych nakladech, ktery se mazou nekolik let, ne prodejem behem jedne sezony, proto se nebojim mluvit o ‚porodnich bolestech‘, protoze seriozni pouziti karbonu se neda diskutovat jako poslednich 20 let, ale mozna jako ctvrtina toho.

              vypocetni technika byla ve svym zrodu extremne nedostupna, ted ji ma kazdej pri sobe na ulici. vubec bych se nebal mluvit o nanotechnologii jako nastupci vypocetni techniky (samozrejme ne ve smyslu substituce, ale stejnym charakteru vyvoje od jakyhosi neznamyho hesla ke kazdodenni samozrejmosti).

              co se te zivotnosti tyce, tak budu-li pocitat vazny defekty karbonovych komponent(predevsim tu mluvime o ramech), co sem kdy videl, tak karbon smutne vede. duvodem je jakasi osudovost defektu. tam kde se pri narazu-deformaci ci dokonce nastipnuti hliniku daji mnohy defekty i dlouhodobeji ignorovat, tam se karbon s kazdou dalsi zatezi deformuje porad vic a stepi se.

              ano, chapu ze nejde o problem karbonu jako takovyho, ale o zpusob spojeni vlaken. ve vyvoji se tedy ‚netlaci na karbon‘, ale na to, jak ho spojit, vrstvit a formovat. neni pochyb o tom, ze uhlikovy vlakna jsou lepsi nez sebelepsi hlinik, ale je to porad ‚pouze dum z cihel oproti betonovymu, i kdyz cihly sou vynikajici…jen ta malta nam to kazi a zednici jeste nevymysleli optimalni klad cihel‘ – opravdu VELMI ZJEDNODUSENO, ale jeste chvili to tak bude. 

              0 0
              • Smazaný účet  

                jeste dovetek. ted sem schvalne gugloval a nasel zajimavy video. ne, ze by to resilo tuhle diskuzi, ale ukazuje to rozdil mezi poskozenim alu/karb. zatimco karbon lehounce odolava a pak okamzite praska na mnoha mistech a stepi se, tak hlinik se postupne prohyba, na konci uz to vypada na dve praskliny.

                tenhle test je nutny brat s nadsazkou, protoze je to irelevantni zatizeni, ale staci nam to pro demostraci reakce, kdy konectrovanejsi tlak na jednom miste muze zacit rychlou zkazu karbonu, kdezto hlinik by mel byt schopen treba jeste dovezt na konec vyjizdky, dojet zavod nebo se proste smirit s prohnutim trubky, pokud jeste neni osudny.

                ve finale muzeme rict, ze nejlepsi je titan :-D

                0 0
                • Bully  

                  Podle par videi nemuzes poznat, co vydrzi vic nebo min. Kazdy material, vcetne tebou zmineneho titanu, ma svoje dobre vlastnosti a stejne tak svoje horsi vlastnosti. Kde vydrzi dural, praskne treba karbon, jenze je spousta razu, kde je tomu presne naopak. V titanu se zase (krome spousty super vlastnosti) snadno siri praskliny a je mekky.

                  Kdyz ti poradne praskne hlinik, ram se ti slusne rozlomi, u karbonu zase byva vyzdvihovana ta vlastnost, ze kdyz rupne, jeste diky vlaknum castecne drzi pohromade a proto vetsinou nebyva tenhle pripad pricinou fatalniho padu ve velke rychlosti. Ono kdyz zacnes posuzovat materialy s tim, ze jsi dopredu presvedceny o sve variante pravdy, k vysledku blizicimu se objektivite se nedopracujes.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    ja nejsem presvedcen o nejake ‚verzi svoji pravdy‘. pravda je proste pravda, jen jedna. meni se tehdy kdyz menim faktory diskuze. prece tu hezky vecne diskutujem, od toho je to b-forum :) nechci aby tu bral nekdo moje myslenkovy pochody jako jediny spravny a ty nejlepsi!

                    abych se ale yjadril, tak karbon je opravdu nerovnatelne lepsi nez hlinik. ale jen ten, co je technologicky narocnejsi a taky drazsi.muj nesouhlas se tyka toho, ze nepovazuju za kvalitni karbonovy ram takovy, co je u kol rekneme…pod 50 000. u takovych je bohuzel vysoka pravdepodobnost velke miry primesi jako skelnyho vlakna, horsi pojiva apod, ktere karbonu a jeho zpracovani kazi povest. postupnym rustem rozsireni vyrobcu kompozitovych ramu a zdokonalovanim technologie pujde cena dolu a tim padem se posune celkove hranice kvalitnich ramu cenove niz. prakticky se tim ale kvalitativne ohrozi zase nizsi cenova skupina.

                    0 0
                    • Bully  

                      Jestli svoje poznatky ziskavas z Youtube.com, moc objektivni nebudou.

                      Cena kvalitnich ramu je mnohem niz, ony i ty noname ramy z Taiwanu okolo 1000€ vysly v testech jako kvalitni, co se bezpecnosti, vydrze a tuhosti tyka. „Jenom“ nemely tak dobre vlastnosti a hmotnost jako ty drazsi. Vyjimky se pochopitelne najdou, na sunt natrefis jak u levnych, tak i u tech nejdrazsich ramu. Nezavisle na materialu, z nehoz jsou vyrobeny.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        no name za 1000 EUR? to je ale hodne dobrej no name. nevim, jak bych tlacil kolo s ramem za 1000 EUR pod 50 000. mozna osazenim shimano sis a kola z nejakyho trekkingovyho turistaku…(pardon za tu hyperbolu)

                        0 0
                        • Bully  

                          Aha, ty jsi myslel 50.000 za cely kolo :o) Tak to pak jo, spatne jsem to precetl, promin :o)

                          0 0
                          • Bully  

                            I kdyz vlastne ve vyprodejich na netu se daji sehnat HT za tech zminenych cca 50.000 Kc, co maji ramy, ktere se samostatne sezenou okolo tech 1000 €. Zas takova blbost to teda neni.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              blbost to neni, ale neni to standardni cena, mluvime-li o vyprodeji, akci, nebo kdovicem. tim padem si tak nejak stojim na tom ze pod 50kKc asi nema karbon smysl. zatim.

                              0 0
                • JSt  

                  ze titan je nej bylo snad jasny kazdymu predem ]:-)

                  0 0
          • JSt  

            jestli vrazis do kola 45 tycek, tak za takovy love klidne postavis solidni karbon na xt ;-).

            0 0
            • MAr(c)el1  

              JEdno kolo s hlinikem je za 32 a je na XTcku, Druhe je na karbonu a vybava SLX

              0 0
              • MAr(c)el1  

                … druhe je za 37

                0 0
                • Vilém  

                  Proc jsi tedy nezalozil jedno tema, kde bys chtel porovnat tyto dve kola? Takto to mame, thread ohledne kol, jeden ohledne ramu. Pak jsou na rade kliky, vidle, saltr...... :)

                  0 0
                  • Vilém  

                    …tak jsem jeste prehledl tema Reba versus Fox:)

                    0 0
                    • MAr(c)el1  

                      kdyz zacnu porovnavat dve kola tak se to zvrtne na tema jakou znacku, ze ta bude lepsi a tak … toto jsou dva modely od Stevense :)

                      0 0
                  • max78  

                    Mně ten přístup připadá racionální. Mar©el tak ve třech nebo čtyřech threadech dostal konkrétní informace, které mu pomohou při výběru mezi minimálně čtyřmi variantami od Stevense.

                    0 0
                • mates555  

                  pokud celé kolo pomalu nestojí ani tolik co kvalitní rám tak bude patrně něco špatně…do toho bych nešel…

                  0 0
        • Marccoo  

          říkejme jim kompozit,ale né všechny tak zvané kompozitové rámy jsou špatné.

          0 0
          • Bully  

            Myslis, ze karbon neni typickym predstavitelem kompozitniho materialu?

            0 0
            • jIrI___  

              Pro mě je typickým představitelem kompozitního materiálu třeba beton :-)). Nicméně karbon bych za představitele kompozitu nepovažoval, doslova se jedná o uhlík. Ale karbonové kompozity, to už je něco jiného :). Ale spíš si myslím, že Marccoo chtěl naznačit, že ne všechny „karbonové rámy“ v sobě mají většinové procento uhlíku a většinou se uhlíkové vlákna nahrazují třeba skelnými. To se ale snad týká jen těch základních „karbonových“ rámů.

              0 0
              • Bully  

                Ano, Carbon, neboli chemicky prvek uhlik neni predstavitelem kompozitniho materialu, jestli ti jde o tohle. Ale material, z nehoz je vyrobeny „karbonovy ram“ jednim z typickych prikladu kompozitniho materialu bezesporu bude. Vymyslet ale nejakou novou terminologii, kde jeden „karbonovy ram“ je „karbonovy“ a druhy „karbonovy ram“ je „kompozitni“ se mi zda o nicem.

                Vem si priklad treba meho ramu Giant, vyrobce jej nazyva „Composite“ a pritom jde o nicim neredeny :o))) „karbon“. Nebo treba (spickove) ramy Orbea Alma, ktere maji treba odspoda vyztuzenou spodni ramovku pridavkem skelnych vlaken uz nejsou „ty prave karbonove“??

                0 0
                • Marccoo  

                  karbonem nazývejme jen rámy které jsou jen z karbonu,směs karbonu a skelných vlaken už přeci není jenom karbon?

                  0 0
                  • Bully  

                    Kdyz to beres takhle, tak Absolon vyhraval na sklenenem suntu (zminovana karbonova Alma). Myslis si vazne, ze je to v tomhle? Ja osobne bych ramy rozdeloval na kvalitni a nekvalitni, mene kvalitni, tezke, lehke, s lepsimi nebo horsimi vlastnostmi apod.

                    0 0
                    • Marccoo  

                      Když si bully přečteš co jsem psal,tak jsem nikde kompozitové rámy nesnižoval.Dokonce jsem četl že dobrý kompozit se vyrovná dobrému karbonu.

                      0 0
                      • Bully  

                        Ja tim reagoval spis na jIrIho. Ale kdyz bys neco vedel o materialech a precetl si to, na co reagujes poradne, zjistis, ze karbon (ve smyslu materialu pro vyrobu komponentu a ramu pro kola) je proste kompozit. Tvoje terminologie, co je „kompozit“ a co je „karbon“ je jenom tvym slovickarenim.

                        0 0
                      • JSt  

                        karbon=kompozit ;-)

                        0 0
                        • pepek  

                          Pozor, nepsal jakej kompozit. Třeba myslel ten Duroplast, ze kterýho dělali Trabanty – to byl taky kompozit. A cihly vepřovice jsou vlastně taky kompozit, vytvrzený za mírného tepla.

                          0 0
                          • JSt  

                            nicmene to nepopira, ze ten matros, ktery se pouziva (nejen) v cyklo odvetvi a zjednodusene se mu rika karbon je kompozit. ;-)

                            0 0
                            • pepek  

                              Ano, stejně jako ty vepřovice

                              0 0
                              • soc  

                                Nebo beton…

                                0 0
                                • JSt  

                                  nebo testo na vanocku

                                  0 0
                                  • soc  

                                    hmm.. částicový kompozit… pevnostní charakteristiky nic moc, tepelná odolnost nic moc, životnost nic moc. Nicméně co se týče chuti, tak opískuje všechny ostatní.

                                    0 0
        • marapara  

          Právě to je ono. Seženeš karbonový rám za 15 tis., ale jaká bude životnost, váha a funkce … často horší, než u hliníku. Podle mě se kvalitní karbonové rámy dají sehnat okolo 30 tis. Ale na druhou stranu, za kolik se budou prodávat za pár let, že?

          0 0
          • kubad  

            tohle platilo rok dva zpět – s rokem 2009 se na trh dostává spousta levnějších kvalitních rámů.

            kluci na východě už zmákli technologii :-) a kvalita už není jen výsadou drahých značek

            0 0
          • JSt  

            karbonovej merida flx ram se s trochou dobre vule da poridit kolem tech 15-ti a nemel bych o nem pochybnosti ;-). papirove v 18" to ma 1.2kg ;-).

            0 0
    • kali222  

      na pristim fullu pujdu do bambusu a misto spodni ramovky si necham natahnout ocelovy lanko. pri dumyslnejsim napinaku (ktery v historii nebyl jeste pouzit na rozdil od toho lanka) by to mohlo fungovat aj na zmenu geo 8-)

      0 0
    • daymaker  

      Ocel…

      0 0
    • siafu  

      kdyz nebudu resit geometrii, cenu a dalsi pozadavky, tak na HT karbon, na silnicku taky, k fullu se mi zatim myslenkove dospet nepodarilo a pokud jo, rozhodoval by system (asi neco jako Merida ninety-six?)

      no ale v praxi resim kdeco, malych ramu v karbonu vhodne geometrie je malo, na vecka jeste min a v prijatelne cene jeste min a min, takze prunik techto pozadavku nedava mnoho ramu, ze kterych lze vybirat… nevim no, ted jezdim Meridu, takze pokud zachovat geometrii, vecka, onu akceptovatelnou cenu, tak zustane akorat Merida FLX 09 za nejakych 19 tis… pak jsou tady ty Axmany, Apache, ale nevim, jestli ta geometrie neni takova kratka a jeste navic maji delsi zadni stavbu :/

      proc karbon ram? kvuli tlumicim schopnostem ramu – nerikam, ze je to neco, na cem trvam, ale efekt je to proste prijemny soude jen podle magnezioveho ramu, kde ten rozdil oproti predchazejicimu ramu byl znatelny a pak asi hmotnost. Kdyz vidim, ze obyc. alu ram od Speslu vazi ve vel. 15.5" pomalu 1600 g, tak to se mi zda jako docela dost no :/ Karbonu se muze priblizit snad jen scandium, Progress ram se prodava za 16 tis. a kdyz si vemu, ze za max. 19 tis. by byla k mani karbonova Meridu, tak me to tedy uz vic tahne k tomu karbonu:) Jo a taky se mi libi oversize ramy, pokud nebudou penize na karbon, tak pro me neni jina volba nez alu…

      0 0
      • kubad  

        Scandiový Nosaint Luzifer je pod 10, a Superior ještě levnější.

        Geometrie pro tebe je jasná tam víš co chceš a nemá smysl se o tom dál bavit.

        V-čkama se omezuješ zbytečně, je čas přejít na kotouče, investice to zase tak hrozná není, požadavek na V-čka tě u carbonu strašně limituje

        0 0
      • jecnak  

        Byt tebou pockam si na podzim a koupim cele kolo na karbon ramu a kotoucema a poprehazim nejaky komponenty ze stavajiciho a stavajici prodam. Tratis tak nejmin. Ja se na to taky tak chystam, jen s tim, ze si stavajici necham jako zimaka.

        0 0
        • siafu  

          nj kdyz koupim nejlevnejsi karbonovou Meridu, ted stoji 50 tis., rekneme, ze by se podarilo sehnat za 40, tak se mi z ni hodi jen ten ram :/ a pochybuju, ze by se mi podarilo rozprodat zbytek komponentove prumerny novy Meridy za vic jak 20 tisic – a i tech 20 tis. nevidim moc realne, no a novy kolo se Sidem, Hugi je cenove uz trochu jinde

          …zatim s ramem vyckavam, jeste presne nevim, co s geometrii, s prechodem na kotouce do budoucna tak nejak pocitam (jen kvuli nabidce ramu), ale vic by mi vyhovovalo koupit ram a dal si jezdit vecka, protoze pro me jsou to dost bezudrzbove brzdy a na moje jezdeni mi staci

          0 0
          • kubad  

            Sida máš stejně po smrti – a kola se dají přece prodat ne?

            0 0
          • jecnak  

            Myslel jsem neco ze stare Meridy (sedlo, ridiyka, sedlovka, predstavec atp.) nahazet na novou (proc zas Merida?) a starou za 10 prodat. Uvedom ci, ze vidlici mas jako bys ji nemela a kolo na veckach neni moc prodejny.

            0 0
          • Blade  

            juhááá, už je to tady zas „a na moje jezdeni mi staci“ :-D

            0 0
            • siafu  

              jo staci… proste nevidim pro me jediny zajimavy duvod, proc prechazet na kotouce, kdyz tedy pominu omezenou nabidku ramu…

              0 0
              • Blade  

                A jediný rozumný důvod pro koupi rámu za dvacet tyček? ;-)

                0 0
                • pepek  

                  Váha, Blade, kua, váha !  :-)

                  0 0
                  • Blade  

                    No jo Pepku, já až se dostanu na 3% tuku a níž už to nepůjde, tak taky začnu shazovat váhu z kola, ale zatím mě nějak těch cca 11,7kg netankuje :)

                    0 0
                  • Splinter  

                    nejlepší je zjistit to krásný: váha rámu zdaleka není vše:)

                    0 0
                    • pepek  

                      No ale s karbonem bude váha celého jízdního kompletu co?  Nižší, kua NIŽŠÍ !

                      0 0
                      • Blade  

                        Jojo, to se to pak musí po asfaltě Kočičím žlebem švihat :-D

                        0 0
                • siafu  

                  pokud by to byl karbon, tak nekdy mozna (ted treba ne:) – proc? kvuli vetsimu pohodli, nizsi vaze, vzhledu?

                  zatim zustavam u Meridy a nejak to resit nebudu, pokud praskne, vemu klidne nejaky HFS od Meridy

                  0 0
                  • roud  

                    Taky sem si říkal že vyměnim rám až praskne a on svině drží dodnes xD xD xD

                    0 0
                    • Blade  

                      Dyť ho máš teprv chvilku ;-)

                      0 0
                      • roud  

                        myslel sem indiána :O) toho už rasí někdo jinej :O)

                        0 0
                        • Blade  

                          Joo, Vinnetou a pevná.. až se mi oko zalilo slzou.. to bývaly časy.. :D

                          0 0
                          • roud  

                            jj :( příští rok pokud budou penízky zrodí se jeho bráška o pár kilo lehčí s pevnou vidlí :O)

                            0 0
                  • Blade  

                    :o)

                    0 0
    • yoggi  

      dnes uz asi radsej karbon, sam som ho moc nemusel ale rozhodol som sa zmenit nazor a dnes uz viem ze chcem karbonovy ram, konkretne superior, myslim ze celkom slusne ramy, aj vaha je dobra, mal som otazky na vyrobcu moc prezradit nechcel, ale aspon prezradil ze ten ram ma naozaj 1,05kg v preveden 18 palcov a nie je to omyl.

      0 0
    • MAr(c)el1  

      Diky za komentare, nakonec jsem volil hlinik :)

      0 0
    • Jarkis  

      hlavně ne levnej karbon..u kar­bonovýho rámu bych pod 20 nešel…hlínu si vyber téměř podle gusta

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.