tak jsem koupil v Lídlu příčníky na auto, vyzkoušeno a supr!
tak jsem koupil v Lídlu příčníky na auto, vyzkoušeno a supr!
mám stejný od bráchy, kupoval je na aukru. Musel jsem je sundat protože cca od 50-ky brutálně pískají :(
Mě pískaj originál alu příčníky KIA,ale zase jsem je dostal zadarmo a narozdíl od nosičů Thule mi je neukradli,takže pískání neřeším,přidávám pouze volume :)
Nemám sice Lidl, ale docela mne překvapilo, že mi šišoidní příčníky dělaly taky bordel okolo 50km/h. Jak jsem na ně dal rakev, nebo kola tak nic…
Co jsem se tak dočetl, tak je to celkem normální jev, že naprázdno příčníky pískají, hučí nebo vůbec dělají kravál. Holt je potřeba jezdit s něma jedině naloženej, a když nic nevezu, tak je sundat. Taky jsem se hrozně divil, když jsem namontoval na dovolenou příčníky od HAKRa, a pak cestou domů z půjčovny přes ten rámus skoro neslyšel vlastního slova…
mně pískaj příčníky tak od 80 km/h. s kolama na střeše moc nepískaj, protože za a) to hučí jaxviň a b) jsem rád když to na těch 80 km/h rozjedu. :-)
Takže k příčníkům jedině adekvátní automobil, :-).
Možno si to myslel zo srandy, ale v podstate je to pravda. Ide o aerodynamiku vozidla, obtok vzduchu okolo karosérie. Ja mám Tesco priečniky za €30 a nepískajú ani pri 130km/h. Na svojej striebornej klobáse (Pažout) ich mám uchytené na lyžinách presne podľa značiek a zdajú sa mi byť ďalej od hrany predného okna ako u iných áut.
mám dvoje příčníky – jedny Hakr – nepískají ani nehučí, ale jsou ocelové takže razavé jak sviň a druhé alu, jako ty z Lidlu a pískají sotva se rozjedu.
Oboje na Zafiře, takže tvoje teorie v mém případě nefunguje..
njn, asi mám len šťastie.
mno, mel jsem strach z vrzání, pískání atd. … vyzkouseno i s kolem a rakvi a vse ok, cena 900 Kč je ok a vypadaj bitelne …
a co by si chcel z lidla? zas ked niekomu piskanie nevadi tak je to supr :-)
Z obrazku vypadaji stejne jako Menabo Brio, na ty najdes na webu spoustu recenzi…taky jsem je koupil (ty Menabo), za tu cenu nejsou spatne, ale kolo jsem se na ne zatim neodvazil dat:)
Jen tak pro info:
Nikdo nepochybuje o tom, že Thule je nejlepší (Škodovka s nimi dělá testy na okruhu a crash testy) – vždy prý OK
Každý musí zvážit na co má a co je u něj priorita
Jaký je rozdíl třeba v upínání / montáži na hagusy?
Já mám nějaké Čínské příčníky za 900,– a jsou na ho…, protože je na hagusy montuji snad 20 minut a potřebuji k tomu imbusový klíč, kombinačky, velký šroubovák atd.
Na ně dávám Thule Pro Ride bez použití nářadí, což je super.
a sladke mandarinky kilo za 9,90,sladke mandarinky za 9,90 jsi nepřibral?
Je zajímavé, jak většina lidí je hrdá na to, že nenakupuje v supermarketech (kde mimo „jídla“) lze mnohdy koupit -viz onen Lídl – průmyslové výrobky s dobrým poměrem užitná hodnota/cena, ale nadšeně a pyšně je kupuje s jiným logem v těch „pravých“ obchodech:)
jestli naražíš třeba na mně tak ja osobně si vždy kupuju jen originalní příslušenství k danému vozu a nikdy si je nekupuju za plnou cenu v autorizovanem autosalonu ale vždy v servise ktery mi je prodá za poloviční cenu
Nezbývá nic jiného než pogratulovat, že máš takové možnosti.
ty možnosti ma každy ale koupit si něco v lidlu na čem vozím kola za xdesitek tisic mi přijde dost ujete
Jen proto, ze to prodavaji v Lidlu, nebo to ma i nejake racionalni zduvodneni?
neni to originalní přislušenství vozu,nemusí to pasovat až ti to uletí budeš se stale uklidnovat že jsi ušetřil 2–3 tisice na přičniku ale škoda na kole muže byt mnohem vetši,nemyslím si proste že je spravne šetřit na takových věcech
Třeba příčníky Thule taky nejsou originální příslušenství k vozu a jsou všeobecně uznávané… On už z principu je příčník tak konstrukčně jednoduchá věc, že pokud výrobce není mamlas, tak na nich není co pokazit.
to máš pravdu ale vetšině vozu dodava jako origo přislusenství pravě thule a spíš by mně uklidnila nějaka renomovana značka s tradici než nějaky činan co na lince děla každy den něco jineho
mno, příčníky jsou made in Italia, já souhlasím, že u zboží z Lidlu je na místě obezřetnost, ale v této věci jsem šel dotoho. Aspo¡budu mít peníze na rifle za 5 klacků na Vaňkovce :o)))
Nenarážím, to bych si nedovolil, je to míněno všeobecně. Celý konzumní svět je zaplaven „značkami“ které v dobré víře že nám přináší kvalitu nakupujeme mnohdy za přemršťěné sumy na které pak musíme trávit mnoho času prací, času, který bychom mohli využít pro sebe a rodinu. Ale to už do tohoto vlákna nepatří…
lze mnohdy koupit -viz onen Lídl – průmyslové výrobky s dobrým poměrem užitná hodnota/cena – skor celkom vynimocne jak mhohdy ale stane sa.
Pokud má někdo zájem, tak je střelím za 500,–, případně mail
foto
Důvod?
sounapiču!
žena nedosáhne na střechu a nesundá kolo z nosiče , takže ruším převoz na střeše a přecházím na tažné zařízení. Na příčníkách se toho opravdu moc ****** nedá :)
hele s tím tažným to bude co týká ženský z bláta do louže. Alespoň ta moje není schopná držák připnout na tažné zařízení, už jenom proto že to má 14 kg. Takže když jede někam sama s dětma dávám jí raději střešní nosiče s kterými tam v průběhu týdne může popojíždět bez kol. Jezdit s prázdným držákem na tažným není úplně ono … navíc ženská…
Kola naložit a sundat ze střechy jí vždycky někdo pomůže ;-)
sundat držák taky :)
No nemůžu souhlasit. Mám na tazne nosič pro 2 kola Thule a žena nadání jak samotného drzaku tak kol zvládá na 1.Drzak nechávám po většinu léta na autě, nema to zcela vliv na jízdní vlastnosti, při dnešní ceně nafty na nepatrné asi navýšení spotřeby PHM nehledim.Pri sklopeni nosiče lze velmi slušně Co kufru dát i kočárek.Takze za me nosič na tazne the best off.
V dnešní době nosič Thule nechávat většinu léta na autě. Si docela zahráváš. Aby ti ho někdo ve tvé nepřítomnosti nezdemontoval z auta.
to by mě zajímalo kam jezdíš a jak dlouho to tam necháváš bez dozoru :-)
Planujes vylet?:)
to ne, takovej vergl mi na auto nesmí
Jak se ty lídlovské nasazujou na hagusy? Je třeba nějaké nářadí?
Pískají?
přečti si toto vlákno a budeš mít jasno
Pavle, právě to jak se příčníky z Lidlu uchycují na hagusy jsem se v tomto vlákně nedočetl, ale mohl jsem šptně číst. Zajímá mě hlavně rozdíl v uchycení/jednoduchosti oproti Thule. Mám nějaké číny a potřebuji k jejich upnutí na hagusy šroubovák, imbus a ještě klíč – hrůza. Když jsem měl uchycené delší dobu, tak mi gumové podložky částečně zůstaly na hagusech.
Také mě zajímá zda bych na Lidlovské příčníky dal 4 kola? U Thule bych použil upnutí nosičů do „T“ drážky, ale tady asi „T“ drážka není nebo ano?
Připevňují se pomocí imbusu – na jedné straně se otočením klíčku zaslepí otvor kterým se imbus strká do patky a tím je zamknuto. Jinak T drážka na příčnících je. Nevím ale jestli je to standartní rozměr protože se mi moje nosiče na kola ( mont blanc baracuda ) do drážky nevlezly.Srovnat s jinými alu příčníky taky nemůžu před tím jsem je vozil na ocelových příčnících. Na nich ale nebyla klasická t drážka. Pouze drážka :)
Díky
Mont Blanc používá stejnou T drážku jako THULE,HAKR.Jen pro doplnění..
Je divné,že by se do T drážky nevešly,právě naopak větší se dělají,třeba u originál BMW příčníků atd.. Ale menší..neznám.
Doporučuju ty T adaptéry upravit,zbrousit,aby se vešly.
Ještě mi někdo říkal, že když se použije právě T drážka, tak že to hodně píská. Ta páska co zakrývá drážku se vytahuje vždy celá?
Jak se upevňují příčníky Thule? Je to stejný systém jalo Lidl?
Může to pískat,právě díky vyndání té gumy.Obvykle se vytahuje celá,respektive jsem neviděl nikoho,kdo by si jí nařezával.Ikdyž pokud by mi to pískalo,nařezal bych ji taky.
Montážních systémů THULE je v podstatě 5 druhů,ale pokud se bavíme o příčníkách na hagusy,tak po odemknutí zámku na patce,točíš integrovaným klíčem,který je součástí patky a je v něm i zámeček..čili žádné dodatečné nářadí.
Z mě známých výrobců pouze THULE nepoužívá žádné nářadí.
Na googlu si zadej THULE 757 a uvidíš systém na hagusy.
řešil jsem to trochu jinak – nosiče jsou prodaný a biky půjdou na kouli :))
Marku – páska se dá nařezat, nebo vytáhnout celá. Já to mám nařezaný aby byla drážka v místech bez nosičů zakrytá..
Uchycení, montáž a pevnost byly z tvého pohledu v pohodě?
naprosto, akorát mě sralo to pískání
Rovněž jsem má pricniky z Lidlu jak již bylo výše uvedenou, v poměru cena/vykon myslím,že jsou velmi uspokojivé. Motuji na ne rakev.Bez ni piskaji od 80 cca do 140km/h pak už hučí vše a pricniky neslysim. Při nižších rychlostech řvou deti,takže taky v klidu. Rozdil v hlučnosti s rakvi a bez ní jsem výrazně neznamenal. Dle me je zbytečné platit na značku,když to bez tak je vyrabeno v Číně a jen polepeno jinými názvy
Já mám držáky ATERA GIRO AF a ubrousit bych musel centimetr, tak jsem je zase prodal a Lidl mi už nesmí do baráku. Zlatej Hakr :-)
ta úzká drážka je podpásovka, koho by to napadlo při koupi kontrolovat…
tak, tak. Když bych dnes kupoval držák, tak jedině na kouli.
Mám ty z Lidlu již nějaký ten rok. Je to Italská výroba, již přesně nevím výrobce.Prodávají se i v kamenných obchodech asi okolo 3 tis.Nicméně, v Itálii se dají koupit k těm nosníkům ty tyčkové šrouby pro další zařízení-mají v podstatě příslušenství jako Thule-všemožné držáky na cokoliv-to že je drážka uzší je konstrukčně vyřešeno tak, že ty šrouby mají zase delší tu část ve drážce, takže pevnostně je to stejný jako Thule.řek bych, že ten rozdíl asi bude kvůli nějakým licenčním poplatkům, které by museli Thule odvádět.-těžko říct.Nicméně jsem s nimi max spokojen.Nepískají mi. Ale četl jsem, že na některých autech pískají(to se ale dočtete asi o všech typech)-asi bude dost záležet na karoserii auta a na proudnicích vzduchu.Nicméně mají oválný tvar, takže by to mělo být lepší než např. klasické čtveraté nosníky.
Zámek mají jen z jedné strany, tak je třeba je nasazovat tak,aby každý nosník měl zámek na jiné straně auta-hůře se tak dají z hagusů vylomit.Nicméně ty zámky jsou většinou u držáků stejně nahouby.
Tak v Lidlu mají opět příčníky za 899,– Kč.
Stačí těch 120cm na 4 kola? Jak jsem se dočetl výše, tak drážka není kompatibilní se šrouby Thule, které bych asi musel upravit. Bohužel na Thule je cenou nedostupné.
Když píšete, že některé příč. pískají, je to slyšet i se zavřenýmy okny ? Já např. v Roomstru vůbec okna neotvírám, protože v padesáti už je vzduch tak hlučný, že to mlátí do uší.
Pokud pískají, tak by to nemusela být až taková hrůza. Mně prázdný příčníky (ne Lidl, ale HUKR) v určitých rychlostech tak nechutně hučely a rezonovaly, že nebylo slyšet v autě vlastního slova, protože vibrovala celá střecha, jak ozvučnice. Stačilo o 10 km/h zpomalit a bylo po vibracích. Nemusím snad dodávat, že v mým případě bylo úplně jedno, jestli mám okna otevřený nebo zavřený.
kámoš měl na peugeotu nějaké levnější alu příšníky. Asi hakr. šel jsem si po městě, kde auta jezdily 50km/h. Slyšel jsem divný pískot, z ****** si říkám jestli to není ten kámoš. Fakt že to byl on … :)
KOupil jsem si za 2k thule + 2× proride 591 a jsem spokojený.
při 150 jsem ani při otevřeném okne pomalu o kole na střeše nevěděl (mám ofuky). S příčníkama samotnýma jak by smet.
A jak někde byla nosnost nahoře, zdá se mi že nosnost thule nebyla jen o 10kg větší, jak u menaba ale snad dokonce 25kg. Nechce se mi to hledat, možná je to plácnutí
Já o pískání nic nepsal! Ptal jsem se zda 120cm délky stačí na čtyři kola s Thule Pro Ride při použití „T“ drážky.
BöHM systém C ALU a nepísakají :-) cca 3000,–
Ahoj, prolít jsem tohle vlákno a lehce znejistěl… Mám doma ještě zabalené příčníky z Lidlu a teď dumám, jestli si je tedy nechat nebo vrátit.
Lze do těchto příčníků bez úprav/problémů umístit Thule nosiče s T upnutím? Případně – zakoupení originálních T šroubů k tomuto nosiči vyřeší problém? Aby pak šroub pasoval do nosiče :) Brousit rozhodně nic nechci…
Pokud chápu správně systém Thule, tak by na tyto příčníky měly jít upnout Thule držáky pomocí těch objímek, které obepínají celý příčník kolem dokola.
Ty T šrouby, jak tady psali jiní, údajně nevejdou do té drážky, kterou má Brio užší.
Ještě je alternativou objednat si někde z venku nebo přes ebay originál Brio T šrouby
Kdo má zkušenosti, tak ať mě doplní.
thule má jiný stoupání závitu, takže ti ty neoriginální T šrouby nebudou pasovat. Takový „vychytávka“ co potěší.. na starý 510 je ještě klasika, na 591 už ne…
Tak to je skutečně „potěšující“. Utěšoval jsem se faktem, že T šroub na Brio stojí 25kč/kus, což není nic dramatického a pokud skutečně nepasují do nosičů Thule, je to celkem smůla.
nemám je teď před sebou, ale asi by nebyl problém koupit u thule válečky (s normálním stouopánímm jako ND ze starých typů nosičů) do kterých se ty Tčka šroubují, otázkou je, jestli to za tu stojí…
Jasný… No nejsnažší bude asi zjistit přesný rozměr drážky u příčníku, zajít do Thule prodejny a nechat si poradit :)
Lumyre, lze se na to info o nepasujících šroubech 100% spolehnout? Půjdu si pro Thule 561 Outride, tak jestli při té příležitosti vzít tedy i příčníky tuhle (au au, těch peněz) a nebo zkusit bastl se šrouby…
neumím ti říct jaké používají stoupání šroubovice, ale z vlastní zkušenosti vím, že tam nepasuje šroub z běžně používaným metrickým závitem (u 591), tj. není problém koupit T šoub od x výrobců, ale na thule ho prost nedáš bez toho, aniž bys u té příležitosti nekoupil i ten váleček do kterýho se to šoubuje…
nema nekdo praktickou zkusenost s uprvnenim thule 591 proride na lidl nosic? jde mi hlavne o pouziti t-sroubu Brio a pripevneni do thule nosice jak je popsano vyse.
diky
Jde to, kamos je ma. T-drazka by mela byt pouzitelna.
Jeste k tem pricnikum :-) vzdycky mam strach kdyz bere auto a ja musim dat bike k nemu na Lidl pricniky. Je to jak luk, pruzi to, houpe se to, kdyz jsou tam 4 kola :-d se dvema to jeste jde. Cestovani tak musi byt ukaznenejsi jak s platem vajec na zadnim okne. Zlaty Thule ty se nehnou, moc nechapu usporu timto smerem. Ale zas kdyz to clovek pouzije dvakrat za rok, tak se asi investovat vic nevyplati.
+1 za zlatý Thule a nesmyslnou úsporu tam, kde by se spořit nemělo… ček má kolo za 60, auto za 240 a šetří příčníkama z Lídlu? To mi nedává smysl.
Pánové, nechápu o čem mluvíte. Ty Lidl příčníky mi teda nepruží ani náhodou. Pravda je, že jsem na nich nevozil ještě kola(ty dávám zatím do kufru)-zatím jen lyže, skříň, lešení, kari sítě a dřevo. Na předchozím autě jsem na tom odtahal dřevěné trámy na stavbu pergoly, a dětské prolézačky a kari sítě na stavbu kotce(170kg na střeše) – na nějakou nosnost jsem nehleděl. Nejsou prohlé, nikdy mi to nepružilo a na střeše drželo výborně. Dřív jsem měl Hakr a ty se prohnuly. Lidlácké jsem koupil na tahání věcí na stavbu a nakonec si je nechal i na teď. Ty pro Lidl vyrábí asi jedna firma v Itálii-našel jsem od nich za 3500,– na pohled stejné jako z Lidlu-to když jsem hledal montážní šrouby pro drážku-nicméně, když jsem pak viděl toto řešení naživo od Thule, tak na drážky kašlu a zaději držáky klasické-nemám moc důvěru k těm šroubům v drážkách. Jinak sundejte si boční krytku na Thule i u Lidl a podívejte se, jak ten profil vypadá. Pevnostně bych se toho nebál, dřív uletí hagusy, než příčníky-na tom opravdu není co zkazit :)
Ono páka a těžiště 4kol při průjezdu zatáčkou je jina, kor u těch prostředních dvou, než položený trámy byť jednou tak těžší. Jinak s klestema či rakvi souhlas, to je pohoda, ale ty kola prostě jen z nouze ;) ale netvrdim, že se to nedá, taky tak občas jedem. Ale me Thule byly pevné jak skála proti Liedlu, než jsem prodal 591 na příčníky a šel snazší cestou v podobě nosiče na tažné.
Laický dotaz:
Pokud chci na aero příčníky přikurtovat pouze popruhama nějaký větší náklad typu žebřík nebo podobně – bude mi to držet stejně dobře jako na hranatých příčníkách, které mají obdelníkový profil a jsou poplastované, nebo to klouže a nedo poručuje se to?
Občas totiž vozím na střeše věci různého tvaru a velikosti, které se nevejdou do kufru (žebřík, zábradlí…) a na půjčených obdélníkových Thule příčníkách to vždycky drželo.
Chci si koupit vlastní, ale nerad bych zjistil to, že takové předměty na střechu na aero nosníky nepůjdou upnout, protože to bude klouzat po úzké hliníkové styčné ploše. (ty hranaté mají větší styčnou plochu a ještě poplastovanou)
Díky za info
U aero Thule se do do T-drážky vkládá profilovaná guma,která drážku zaplní přečnívá do plochy, na kterou pak pokládáš…Takže nic neklouže, můžeš vozit co chceš naprosto v klidu…
Na kulatejch příčníkách je většinou i prostřední drážka (na uchycení některých typů nosičů), a na ní plastová/gumová krytka. Takže když drážku zakryješ, máš neklouzavých povrch :)
vsechny tyhle shit pricniky ze supermarketu jsou jak luk… Das 4kola a pruzej a pruzej, nicmene i tak jsme kupodivu dojeli tenkrat :-D Thule je thule !!!
Vyrábim si svoje vlastní příčníky. Celý z nerezu a s obepnutím hagusu po celý jeho ploše.
To stále ještě nemáš hotový?
Ne. Pořád to jaksi neni ono.
Tak potom napiš, jak proběhla homologace
Taky se tesim:)
na co homologace, vždyť to je jen upevněný náklad… nebo na podelníky se nesmí žádný náklad připevňovat?
Příčníky a nosiče musí projít nárazovými testy, aby při nehodě ten náklad neuletěl.
takže na ty podélný lišty je zakázáno přímo přidělat náklad?
Spíš se bojim aby ty moje příčníky nebyly tak odolný že vytrhnou originál podélníky z auta. :)
Ono staci jak je moc utahnes:)
Jak chceš přidělat náklad přímo na podélníky auta? U takového BMW/Audi to ani nepřivážeš, protože jsou to jenom lišty…
Jednou sem vezl třiapůlmetrovou trubku přivázanou k jednomu hagusu. :)
Což u Audi (mimo allroadů) a BMW neuděláš.
Auto mam jaký mam a tam to jde. :)
tak jsou i jiný auta než BMW/Audi… Myslim normálně přidělat, třeba položit ně desku, přitáhnout popruhama… technický řešení je detail, jde mi tu legálnost.
Ve francii sem třeba viděl náklad náklad přidělanej přímo na střechu
Tak to nevím. Ale dost o legálnosti pochybuju.
Já vemu podélníky, otočím je o 90° a udělám z nich příčníky. ;-) Ale nějakou menší krabici z Ikey můžu dát na gumový lišty na střeše a gumicukama jenom přitáhnu mezi podélníkama, neujede to.
?? Co to máš za auto?
Berlingo 2004, verze Spacelight s prosklenou střechou. Je to tak i popsáno v návodu.
Hustý! Takže nemusíš mít příčníky a rovnou na otočené podélníky dáváš nosič na kolo?
Jo. Akorát při otočení jsou poměrně nízko nad střechou, tak je to manuálně náročnější to tam provlíknout, ale zas jsou kdykoliv k dispozici.
Tak to je hodně dobrý, klobouk dolů, tohle frantíci vymákli :-o
A je to legální? Mě to přijde logický, např. na offroadu si klidně můžeš udělat pochozí střechu tak proč by to nemělo snést nějaký náklad
Našel jsem tohle: http://www.zakruta.cz/…ava-nakladu/
A nebo aby neuletěly ze střechy ty příčníky i s nákladem.
Takže když mam pečlivě přikurtovanej náklad k sériovým homologovaným příčníkům a při nehodě se mi utrhnou příčníky i s nákladem, tak je to v pořádku?
Na homologaci potřebuju tak 30 tisíc a nějakou střechu s hagusama pro zkoušky.
Na to kašlu. Prostě to musim udělat tak aby to na tej střeše pořádně drželo.
Pokud bych měl neschválený příčníky a způsobil bych nehodu se kterou by ale neměli nic společnýho, tak mi nikdo nic nemůže.
Jak tak koukam na ty sériově vyráběný prasárny který lidi vozí na střechách, tak ty moje budou zlatý.
Jak říká můj kolega. Proč vymýšlet už jednou vymyšlené.
Protože někdo tim relaxuje a seberealizuje se.
U moře sem nikdy nebyl. Radši si zalezu do dílny.