• telatko

    Vyměnil jsem zadní kolo za lehčí a tužší a spokojenej. Přemýšlím že přepletu přední.

    Vleze se tam 29” s 2,35 gumou? Momentálně v dorazu vidlice s 27,5 kolem a 2,35 gumou mám 5cm místa.

    Lze nějak dopočítat, o kolik se změní úhel hlavy?

    Dává to aspoň trochu smysl?

    Edit: samozdřejmě se bavíme o Lefty 2.0

    0 0
    • dezinfektor  

      Pokud tam je leftyna, tak nedám ruku do ohně, zda se tam dá to větší kolo dát, ale pokud je šířka stejná, tak bych se nebál. Jde o to, co je konstrukčně schopná zvládnout. Propočítej si akorát, zda se ti to vleze pod rám. Hlavně si taky propočítej to, co by se stalo, kdyby ta vidlice byla na maximu zdvihu. To aby nenarážela do rámu a nepřekážela jinde. Taky se zamysli, zda by to nemohlo vadit něčemu jinému.

      Dopočítání úhlu je určitě záležitostí středoškolské matematiky. Prostě si to nakreslíš a vyřešíš za pomocí goniometrockých funkcí a vlastností úhlú. Kdyžtak napiš, s výpočtem pomohu. Snad tedy nepíšu pitomosti, a nejsou na to třeba někde, daleko jednodušsí, tabulky :).

      Smysl to asi dává. Plusem by bylo to, že pokud by to vycházelo, tak bys nemusel kupovat novou vidlici. Co se mulletu týče, tak v tom já osobně nevidím takové terno. Udělá tě to o pár sekund rychlejším na trailech. Nic závratmého bych ale nečekal. Fyzikálně to samozřejmě smysl má, ale takový rozdíl ty zhruba 3 cm navíc neudělají.

      0 0
      • telatko  

        Místa ve vidlici je právě asi dost, to jsem kontroloval. Nenapadlo mě to zkontrolovat ještě u spodní rámové trubky, to udělám.

        Jde mi právě oto, že všichni dělaj mullet z 29” kol pro obratnost, já bych to tvořil pro zrychlení, kde mě to i připadá ok k mé vejšce cca 174cm.

        0 0
        • dezinfektor  

          Pokud máš 174 cm, tak bych ti nedoporučoval dávat si tam 29 kolo. Já mám 175 cm a devětadvácu bych se stejnou geometrií musel mít o číslo menší, abych neměl problémy s výškou kola, ale je to na tobě.

          Co myslíš tím zrychlením? Těžiště kola to posune dozadu, takže určitě budeš mít lepší trakci na zadním kole. Pozor ale aby to nedopadlo tak, že na předním kole žádnou trakci mít nebudeš. Určitě taky existuje správný kompromis mezi dostatečnou trakcí a odporem, takže tě to může teoreticky i zpomalit. Toto už je ale těžká strojařina :D. Představ si prostě, že kdyby měla třeba Fabia gumy široké jako Formule 1, tak by prostě jela pomaleji, i když je trakce vyšší kvůli většímu povrchu. Je to prostě stejný efekt jako zvětšovat šířku pláště. Asi to ale moc řeším.

          Co se úhlu týče, tak jsem nad tím přemýšlel a nejlepší bude odhadnout to změřením. Přední kolo zvedni o těch 3,5 cm, to je cca těch 1,5 palce a změř to úhloměrem. Vypočíst to na papíře de facto není úplně spolehlivé, i když by to šlo pomocí těch goniometrických funkcí, ale to bys taky musel to kolo zvednout.

          0 0
          • telatko  

            Kolo se právě nezvedne o 3,5cm ale jenom o polovinu z 3,5cm.

            Úplně správně je to (1,5” x 2,54)/2 = 1,9cm zvednutí.

            Co se týče úpravy posedu, hodil bych pryč dvě podložky pod představcem a bude se muset malinko dát špička sedla dolů. Pak to dle mě musí prostě líp odvalovat 

            0 0
          • telatko  

            Kolo se právě nezvedne o 3,5cm ale jenom o polovinu z 3,5cm.

            Úplně správně je to (1,5” x 2,54)/2 = 1,9cm zvednutí.

            Co se týče úpravy posedu, hodil bych pryč dvě podložky pod představcem a bude se muset malinko dát špička sedla dolů. Pak to dle mě musí prostě líp odvalovat 

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.