GT iDrive5 - řešení trhání spojovací planžety

23 nepřečtených
  • 100kg

    Pro majitele starších ročníků iDrive5

    Poté co jsem v prvním tisíci kilometrů přetrhl 3 spojovací planžety a dvakrát utrhl hlavu spodního šroubu, vždy v prudkém stoupání terénem, jsem zjistil, že při maximálním zdvihu zadní stavby a maximální síle na klice řeší konstruktéři utlumení dorazu zadní stavby tím, že před dorazem ještě výstupek na předním ramínku zadní stavby narazí do spojovací planžety. Rána jde do planžety asi 2 cm nad spodní šroub, což planžetu v místě otvoru pro spodní šroub přetrhne nebo když jsem experimentoval se zesílenou planžetou uthne hlavu spodního šroubu. Můžete se na svém kole podívat jestli gumový obal planžety je zezadu viditelně rozmlácený.
    Tuto mazanou vychytávku tlumení dorazu jsem eliminoval umístěním podložky pod planžetu na hormím i dolním šroubu, čímž je planžeta mimo dosah výstupku. Zatím po 4 kkm OK.

    • mar_tin1  

      a ktory rocnik idrivu mas? ja mam 2k6 a nic take som nepozoroval. planzeta je neporusena a urcite som uz isiel zadnou stavbou nadoraz.

      • 100kg  

        Taky 2006.

        Musíš nadoraz zadní stavbou a ještě nadoraz v záběru. To jsi asi nedosáhl – týká se naší velikostní kategorie.

        • mar_tin1  

          na doraz som to dal jedine pri nevydarenom dopade. v zabere istotne nie. nemas nahodou maly tlak v tlmici, ked ides v zabere dokopca nadoraz?

          • 100kg  

            To určitě. Mám 1/3 sag. Já už mám rád pohodlí. V pořádným stoupáku je celá váha na zadním kole a když to spadne z nějakýho šutru a hned narazí na jinej, tak se to zhoupne až na doraz. Ani to nemusí být velká překážka. Například tahle cesta mě stála jednu planžetu.

            • mar_tin1  

              tak ale to je prave chyba. sag 1/3 je uz prilis, hlavne, ked tento bajk nie je velmi progresivny. ja mam sag tak 20–25%, neviem presne a vyuzivam v pohode cely zdvih. na pocit pohodlia to uplne staci a hlavne nechodim skoro nikdy na doraz, este sa mi nestalo, ze by mi ten o-kruzok na tlmici spadol z piestu, vzdy tam ostane tak 1.5mm rezerva. navyse v stupani mi zadna stavba az tak velmi nepruzi (pri slapani) ale mozno jazdim mensie kopce :) pre teba by potom bolo mozno riesenim pouzit progresivnejsi tlmic…

              • MlokCZ  

                Přesně tak, pokud mu sedí tak velký sag, tak by to chtělo progresivnější tlumič. V tomhle případě bych řekl, že Pearl by byla ideální volba (tedy pokud je k mání v potřebné délce, tohle jsem nekontroloval).

            • flex  

              100kg, na kolko to fukas?

        • flex  

          no, mam GT 5/2.0, 2006, ale to co pises sa mi este nestalo, ani planzeta nie je poskodena. skor ma stve ze z Floata R nedostanem cely zdvih.

          • flex  

            zabudol som napisat ze mam L-ko a tiez cca 100kg ;-)

            • fousek  

              staci kapku vyfouknout tlumic, ja ho nemam problem dostat na doraz pri sagu na tlumici cca 11mm

              • flex  

                hmm, na sag som si daval bacha, aby bol tych cca 13 (cca 25%). Skusil som tam teraz hodit Fox VAN R so 650lb pruzinou, to je ine vozenie! pokial vam nevadi ta vaha a fakt ze propedal je tam len symbolicky, tak je to parada.

                • fousek  

                  Vaha nam vadi a predchudce Vana mam na 2. kole a nerek bych ze by fungoval nejak vyrazne lip, ja si na floata nestezuju, podle me funguje dobre vcetne chozeni na doraz, proste pri praseckym skoku to jde na doraz a tak to podle me ma bejt

                  • MlokCZ  

                    Ono jak na kterém kole. Na kolech kolem linární průběhu zadní stavby nebo jen velmi lehce progresivního, tak ano. Na progresivnější zadní stavbě to nebude ani s Fox tlumiči chodit na doraz (pokud tedy nebudeš vozit nějaký šíleně velký sag). iDrive zrovna patří k těm několika málo zadním stavbám, které jsou dokonce nepatrně degresivní, takže tam to bude na dorazu při sagu větším než 25% hned. Pokud někdo dává větší dropy, tak není iDrive s Fox tlumičem kolo pro něj.

                    • flex  

                      nie je to opacne? vduch je predsa progresivny, takze az mas degresivny priebeh sily na tlmici tak by si ho na doraz dostat tak lahko NEMAL

                      • MlokCZ  

                        Ne, není. Výsledný průběh dělá součet průběhu zadní stavby a tlumiče. Čím je progresivnější zadní stavba nebo tlumič, tím je progresivnější celek. A opačně, pokud je něco z toho degresivní, tak to výslednou progresivitu snižuje (což je v tomhle případě iDrive, i když je degresivní opravdu jen nepatrně, je spíš téměř lineární).

                        No a Fox tlumiče i když vzduchové zrovna moc progresivní nejsou (trošku sice ano, ale opravdu málo).

                    • fousek  

                      Jasne, s tim nelze nez souhlasit, ale zas i-drive 5 asi neni stavenej na dropy (v zarucaku je primo napsany ze je nevhodny pro skakani) u i-drive 7 by to moh bejt problem

    • Jenda  

      mam dojem ze caste praskani planzety tu byl u jednoho cloveka duvod k reklamaci – bylo to cely nejak krive navareny. Co si pamatuju dostal novej ram. BTW o tom problemu museli vedet jinak proc by na dali ted dogbone a na 4 nechali planzetu? Kazdopadne takhle casty praskani normalni neni.

      • Manas  

        Tim clovekem byl Chuck a bylo to protoze to uchyceni ty planzety pod sroubkem bylo spatne udelany – dostal uplne jinej ram. Nevim ale v kterym threadu to bylo, ale kazdopadne mu muzete zkusit napsat.

        • McBlacky  

          jo jo ten si užil. Letos cestou do Vlastějovic mu to křuplo 2× po prvé to zachránil home tunning jednoho dobráka v říčanech co na tom zničil dva vrtáky a pak v hloubi lesa zbýval už jen návrat.

          • Wakan  

            byl jsem u toho a nechtel jsem verit. Blacky to okomentoval asi timto (cca): „iDrive neni uplne blbej system, akorat praska“ +neco v tom smeru, ze je iDrivu plnej ebay, a ze kdo vi, tak ten ho nechce… Ale projizdka to byla stejne pekna

    • marapara  

      Model 2007 už tohle má v pohodě. Nešla by tahle planžeta i na model 2006 ?

      • 100kg  

        To má úplně dlišný způsob uložení čepů, které drží planžetu nebo spojku u nové verze. Šlo by to jen s výměnou celého rámu. O podobném způsobu spojovacího článku aplikovaného na stávající rám 2006 jsem už také uvažoval, ale zatím drží toto jednoduché řešení.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse