GT iDrive 7 - problém , prosím pomoc

25 nepřečtených
  • Bartik

    Ahoj všichni,

     

    mám GT IDrive Ruckus 2.0. Problém je u středového složení. Má vakl v kloubu, jak je vyznačeno na obrázku šipkou. Nevíte náhodou jak to vyřešit? Servis zatím vyhledávat nechci.

    0 0
    • Jenda  

      dotahnout

      0 0
    • Smazaný účet  

      Nejlepe udelas, dyz cely stred rozdelas-nejaky manual je k nalezeni na webu. vycistis, vymenis gumove tesnici o-krouzky, namazes a znova sesroubujes. Par lidi tady na foru jeste vylepsilo ten kloup nejakym plastovym chranicem, aby do nej nelitala voda od predniho kola a nevymyvala mazivo. Bohuzel je v tomto ram nedoresen:(

      0 0
      • Jenda  

        tam zadny okrouzky nejsou:-)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Tak to sem nevedel. Cekal bych je(na sven starem GT je mam,ale tam mam klasicky I-drive). Kazdopadne je zde prostor pro vylepseni.

          0 0
          • fousek  

            toho mista tam moc neni, vozil sem tam navleceny o-krouzky, ale skoro bych rek ze tak jak se tam daj nandat tak tam akorat bordel drzej, ze by to utesnili to ne

            0 0
            • Smazaný účet  

              Aha, takze chybna dedukce. Kdyz jsem ten system studoval v obchode, zdalo se, ze by to mohlo jit.

              0 0
    • prcek2  

      Na tohle u GT čtu stížnosti furt. Hergot když mám vyhlídlej zrovna Sanction 2. Kor ve výprodeji je super za tu cenu! Ale toto :-/

      0 0
    • Bartik  

      To je to fakt tak špatnej rám ? Dotáhnout to nejde, dají se někde sehnat náhradní díly na to ?

      0 0
      • Lovec_007  

        v každým krámě kterej zaváží Aspire

        0 0
        • Jenda  

          no daj se sehnat loziska ale terba ty cepy jako takovy uz moc ne. pro Bartika – funkcne GT super ale system utesneni lozisek je vice nez strasnej. Pokud mas zatim vuli tak to rozeber, vycisti a dotahni – navod najdes na webu. Bacha na pretazeni – takhle jsem jedny loziska dodelal velmi rychle. Pokud uz jsou loziska v hajzlu holt bude muset zainvestovat 400 do novych. To ze utesneni je nahovno uz si uvedomili i pano v GT (ze jim to ale trvalo) a na pristi rok jsou ty cepy reseny uplne jinak (dela to na me dojem ze jako pevna osa v nabe. Tak uvidime jestli to bude lepsi nebo ne.

          0 0
          • Bartik  

            Díky moc na radu.

            A když vyměním ložiska, vyčistím a dotáhnu (mám tam strhanej šroub ještě, snad pude sehnat), tak je to v pořádku a není tam nějakej jinej větší problém ?? Třeba v tom horním čepu?

            0 0
            • Jenda  

              jde o to co mas presne strzeny – jestli tu 6 sroub tak si kup jakejkoli jinej, jestli neco z tech duralovejch bazmeku co tvori osu zkus to radsi sehnat ale bude to problem a nemusi to byt uplne levny. U horniho cepu bych jenom zkouknul jestli to nema vuli, jinak dokud to nezacne vrzat tak se na to vy… Ten spodni – nejvetsi problem je ani ne tak zasirani loziska jako takovyho ale vsemoznejch konickejch dosedacich ploch. Konstrukcne jsou oba cepy stejny akorat na ten horni lita radove min bordelu a taky je trochu jinak namahanej nez ten spodni. Co tak vim tak standardni servisni interval byl na spodnim (XC pouziti)  - cistit a mazat po cca 500 km zivostnost lozisek asi 5000km horni cistit tak po 2500. Prislo mi to jako desnej oser tak to byl jedinej duvod proc jsem se GT zbavil.

              0 0
              • Bartik  

                Tak díky za reference, rám je vcelku dobrej, koupil jsem ho jenom proto, že to byl dobrej kup ( celýkolo , bez brzd za 11 :-).

                Ale chci vyměnit rám a koupit RBčko Dragstera, to je vysněnej.

                Zatím si ho ale nechám a trochu zkusím pojezdit.

                0 0
              • fousek  

                No hlavne ten horni se da dotahnout pomerne na krev a poraqd chodej loziska tak jak maj. U toho spodniho si to chce vyhrat (je to vpodstatete cartridge hlavovy slozeni) protoze tam pretazeni i vule fakt hrozi, ale zas s tim spodnim cepem neni takovej oser, cca na pul hodky prace. Jinak ja mam loziska puvodni a pres 5t. asi uz maj. Jinak naprostej souhlas

                0 0
    • VICI  

      Koukám, že radí každý, kdo viděl i-drive za výlohou :-) Vakl zde způsobuje vyčvachtané ložisko. Takže vyměnit za nové, dotažení nic neřeší – navíc díky i pojistnému šroub nejspíš k žádnému povolení nedošlo. Výměna je snadná, potřebuješ jen 2 ložiska (správný rozměr :-), vazelínu, hadr, klíč na střed a na kliky, ibusy na pojistný šroub. Žádné nové kroužky

      0 0
      • apache6000  

        Promin mam GT-idrive5 asi 3 roky a lozisko jsem jeste nemenil ani jednou.Staci to rozebrat a poradne  vycistit.Kdyz je to vevnitr hodne spinave dotazeni nepomuze.Musi se to rozebrat a vycistit.

        0 0
      • fousek  

        Jo myslim ze tady pisou samy lidi co o i-drivu vedi kulovy, treba bych rek ze zrovna VICI. I-drive o kterym se bavime ma konusovy loziska, takze dotazeni urcite pomaha a to ze se cep muze povolit sam i pres jistici inbus je fakt overenej provozem. Porste ten inbus je utazenej porad stejne, ale ten tisicihranej bazmek se otoci treba jen o pul zavitu a kapku se prohne a vule je na svete. S tema krouzkama lze souhlasit.

        0 0
        • VICI  

          Konusový prvek je ve všech čepech i-drive :-) Za více jak 10.000km se mi ty velké matky ani nehly, zato vaklu opotřebovaného lo­žiska žádné dotažení nepomůže.

          0 0
          • Jenda  

            ne konusovy prvek ale konusovy loziska delany i na radialni zatizeni – fakticky je to to co mas v shimano nabach. Vuli v lozisku normalne vymezis dotazenim prave tech velkych matek.

            0 0
            • VICI  

              Jasně, obecně vždy pokud jsou kuličky (příp. válečky po obvodu) kulaté a plošky ploché.

              0 0
    • apache6000  

      Musis to rozebrat a vycistit.Pak to zase dotahni a bude po problemu.Mam Gt asi 3 roky a tohle musim delat kazde 3 mesice.Ten spodni cep se zasira celkem rychle.Jinak je to urcite dobry ram : http://www.hansrey.com/…6hpi0432.jpg

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce