GT Avalanche expert nebo Merida Matts TFS 700-D

28 nepřečtených
  • dafman

    Ahoj, chci si koupit kolo a rozhoduji se mezi modely Merida Matts TFS 700-D a GT Avalanche Expert . Chci vyuzit soucasnych slev takze cena do 22k, pokud byste mi chteli navrhnout kolo v teto cenove hladine. Kolo budu pouzivat tak z 65% na cross country (roviny, cesty, asfalt… jsem z pardubic) a asi tak z 35% do nejakyho tvrdsiho terenu (lesni cesty, narocnejsi teren). Vic se mi libi GT , ale jde mi o to jestli to bude hbity kolo i na cross country a jestli nebude ta vidlice a siroky plaste do lehcich terenu spis zbytecna a GT v tomto terenu trosku tezkopadny. Nebo jestli si teda koupit GT a koupit si nejaky rychlejsi plaste? Co byste koupili vy? Prosim poradte. 

     
    • marapara  

      Jezdnoznačně GT, vidle je tam o třídu výš. A nějaké rychlejší pláště, třeba Karmy :)

    • mairj  

      GT, mně to přijde jako jednoduchá volba :-)

    • mosquito  

      muzu te ujistit ze GT ac neni vubec spatny tak sem po jeho porizeni docela pocitil ztratu rychlosti i max rychlost na rovinkach po meste kde sem to vetsinou pekne rozpalil – GT je fajn do terenu ale stavbou neni „nejrychlejsi“

      • mairj  

        např gt zaskar neni pomalé…, jinak i avalanche, pokud prodělá pár úprav může frčet.

        Avšak jsem stále toho názoru, že se vyplatí kolo poskládat, pokud je člověk rozhodnut dát přes 20tisíc…

        • Hornet  

          Mas pravdu, avalanche nie je pomaly bike;-) a je dost obratny v terene a ked chce niekto byt mooc rychly nech si kupi ziletku:-D

    • blackjohn  

      volil bych GT,ale je pravda,že rychlostní rekordy s nim překonávat nebudeš(mám ho),když si pučim tátovu meridu(rs reba+shimano xt) je to úplně něco jinýho,rychlý,mín pohodlný, v náročnějších pasážích ale ztrácí

      • matts1  

        No, já ho mám taky, a klidně bych ho volil znovu, je pravda, že geometrie je hodně jiná, než u klasického xc hardtailu. Avalanche má široká řidítka, kratší posez, takže v náročnějších úsecích je ovladatelnější a určitě pohodlnější. Na druhou stranu pokud člověk jezdí i dost po silnici, tak nic moc. I když jsem nezkoušel zatím jiné pláště a mám pořád tiogy, což jsou lepidla hrozný.

        • dafman  

          prave v tomto ohledu byla polozena i moje otazka.. nezajima me jestli je jedna vidle lepsi nez druha, ale aby to bylo svizny kolo i na cross country – jaky bych teda mel volit plaste? ktery z techlech karm ? moc tomu nerozumim, tak mi prosim neco doporucte :)) to 2.2 je sirka v palcich? takze spis uzsi? nebudu muset menit rafek nebo vyplet?  a ty plaste nemaji nejaky velikosti?

          • ulda  

            imho jdi do GT Expert. Cenově je za 22k super, ale měl by sis pospíšit, dnes jsem se díval a u nás už třeba experta nekoupíš.

          • Hejdik  

            No čéče pokud chceš jezdivější pláště,tak tím asi myslíš nějaký „univerzály“,že?Když se dívám na ty KARMY,tak z nich mi nepřijde taková ani jedna(možná můj dojem).Asi bych se mrknul po jiné značce.

            Pokud jde o velikosti,tak zde bych se pohyboval kolem hodnoty 2,0".+/- 0,1"

            Třeba tohle bych viděl jako celkem slušnou volbu universálního pláště.http://www­.kupkolo.cz/pro­dukty/Pneu66/MTB221/P­last-MTB-MAXXIS-Ranchero-2.0_3679.html

            • dafman  

              no asi neco univerzalnejsiho no… koukal jsem , ze ty karmy se davaj treba na zaskar expert a to je docela rychly kolo ne?

              • Hejdik  

                Nemám osobní zkušenost,ale kdyaž se podívám na strukruru a konstrukci vzorku,tak mi příliš universální nepřijde(ale možná se pletu)

                • Hornet  

                  Ako mozes hodnit tak jednoznacne podla pohladu, ked si ich nejazdil a ani necital ziaden test? Karmy maju velmi nizky valivy odpor, to znamena ze su rychle na tvrdych povrchoch, teda aj na asfalte, maju dobry zaber, dobre brzdia, dobre su aj v makkom terene. Myslis ze GT je taka blba znacka, ze by davala na biky za 140 000,– Zaskar, zle plaste? Mam Karmy 2,0 ale len drot s obycajnou zmesou, kup radsej kevlar s dvojitou zmesou DTC- 120TPI, alebo sirsiu cerziu, ked chces mat pohodlnejsie.

                  • dafman  

                    asi teda pujdu do toho GT + jine plaste – ty co jsi doporucoval jsem nasel za 1200kc/ks :) bude to stat za to? :-)

                    • Hornet  

                      Tak to sa nemusis bat:-) urcite jo, a jazdil som aj na Hornetkinom GTW expertovi a tam su Kenda Nevegal kevlar DTC a su tiez super, je to 2,1, hrubsi dezen, v terene lepsi aj kvoli dvojitej zmesi oproti mojim, ale na asfalte nejako vyrazne nezaostava. Ti co maju GT, nikto nenadava, kazdy je spokojny, a nemenili by. Ale je to na tebe co vyberies:-)

                      • dafman  

                        nasel jsem  „Plášť KENDA Block Eight kevlar 120Tpi“ u velohanak… je to jak rikas 2.1 ? je to to o cem mluvis? ;) budou svizny? ;) vubec tomu nerozumim

                    • marapara  

                      Klidně stačí i Karmy kevlar 60 tpi. Jeden vyjde na 570 kč, takže za 1200 máš oba, To je hodně dobrá cena, navíc jsou dost lehké. Váží 450 gr. jeden plášť. 120 tpi nestojí 1200, ale 790 kč.

                      • dafman  

                        ok diky moc ;) doufam, ze velikost i rafek bude kompatibilni ;)

                      • kubad  

                        ale dřív stal tolik – možná to ještě někteří prodejci neopravily :-(

                         
        • Kubaz  

          To je fakt, když člověk jede za tebou po silnici, tak má pocit, jako kdyby poblíž vrčel nějakej motor :D

    • Hejdik  

      Tak já jsem sice označil tžo GT,ale protože se mi zdá být lepší než ta merida.

      Jinak To co popisuješ jako svůj plán ježdění,tak tam už bych byl trochu na pochybách.

      Protože jak píšeš 65%XC a 35% těžší terén,asi bych se přiklonil k jezdivější geometrii.

      No a jelikož je tato kategorie kol v této ceně snad nejpočetnější.tak těžko radit jakou značku ,či typ.

      Mě se docela líbí tohlehttp://ma­lyobchod.cz/fi­les/obrazky_zbo­zi/id_3579/XC870­.jpg

      Ale podobných kol je snad 1 000 000 na trhu.

      Tak nezbývá,než popřát rychlý a šťastný výběr.

    • Kubaz  

      hlasoval jsem pro GT, ale na tvým místě bych bral tu meridu. Do terénu je to GT fakt super, ale na silnici je to děs

    • neo22  

      Ze skušenosti můžu říci, že jak na silnici, tak v terénu je GT super. Jak už bylo psáno, není to o nějaké extrémní rychlosti (ale to spraví uni plášť) ale na ovládání na něj nedám dopustit. Na terénu jede ale sakra rychle ;) a silnice??? Těch mých 40% na silnici odvádí Expert svoji práci i když je fakt že na stávajících pláštích se lidi dost otáčej, co že to jede za traktora :-D…

       
    • Romain  

      Mám GT už 5let a jsem maximálně spokojený. Rám má perfektní vlastnosti, zejména „triple angle“, několikrát jsem se ošklivě „vysekal“ a rám pořád drží. Vyměníl jsem pouze pláště Tioga Factory (které byly držáky v terénu, ale silnice nic moc) za Schwalbe Racing Ralph a vydlici RockShox za Manitou.

       
    • Santa  

      Rozhodně GT, neb ho mám od miulého roku a maximální spokojenost ! Sice ho prodávám, ale to ne z důvodů, že bych nebyl spokojen. Takže dobrá volba, jdi do toho, nebo napiš a můžeš mrknout na moje ! ;o)

    • ulda  

      Já bych ty Nevegaly možná i nechal. Sám je do terénu vozím a musím říct, že jsou to super držáky. Takže pokud nebudeš jezdit po silnice, tak je ber všemi deseti

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.