• Prostě Já

    Ahoj všem… Koupil jsem si tohle kolo před rokem a kousek s vidinou ježdění do práce a občas se projet kolem města… Ze začátku to bylo dobrý kolo (nic lepšího jsem nikdy neměl) Ale nějak mě to začalo moc bavit a postupně zjišťuju, že to kolo mi prostě nestačí, protože je po komponentový stránce uplně příšerný… (Suntour XCM, mechanický tektro novela apod…) Takže se chci zeptat, jestli se vyplatí pustit se do přestavby a vylepšování, nebo ušetřit na celý kolo a tohle nějak dojezdit, nebo se ho pak zbavit… Pro začátek uvažuju o vidlici SR Epicon a pak nějaký brzdy, ještě nemám jasno jaký… Má to cenu, nebo nemá?

    0 0
    • DominikGT  

      Tady ti všichni napíšou ať to zahodíš. Mám to samé kolo taky něco přes rok a zatím jsem koupil hydraulické brzdy Avid elixir 3, ty mechanické co se týče spolehlivosti byli děs, ale když se dobře nastavili tak brzdili dobře. Do budoucna plánuju koupit nové kola a vidlici. Záleží kolik se ti chce do kola nasypat si raděj kolo přestavím postupně než si kupovat něco za 30 000kč. Třeba nevím jak tobě ale mě přehazovačka alivio běží dobře a tu ti plno lidí napíše že je to na hovno. Navíc co jsem se díval na kola co chci tak stojí 5000kč a viděl jsem je na meridě za 45 000kč takže to si raděj poskládám podle sebe než platit tolik. :D Kolo mám i ve stejné barvě, ten rám se mě hodně líbí barevně. :)

      0 0
      • Prostě Já  

        To jo… Přehazovačky fungujou a čerta za kolo taky vystřelit nechci :D rám je právě fajn a líbí se mi… Bylo by mi líto se toho uplně zbavovat… Kolik do toho nasypat no to je otázka… :-))) když řeknu že postupně 8 – 10 tis…

        0 0
        • DominikGT  

          mám v plánu koupit do 10 000kč vidlici a nové kola a budu spokojený. :) Vidlice je pravda že moc nepruží, ale víc mě serou ty kola to přední je takové stašně měkké hodně se to jakkdyby kvedlá technickém terénu mě přijde a celkem se mě i povoluje v náboji, jako když je to zrovna utažené tak v pohodě ale za zhruba 800km je to zase na hovno. :( Podole toho co píšeš tak taky nejsi žádný cyklo maniak co dá za kolo všechny prachy. :D

          0 0
          • Prostě Já  

            Já nevím… S kolama já nemám žádnej problém… Že by se mi někde něco povolovalo… Ale určo jim taky budu muset přilepšit alespoň trochu… Mě fakt nevíc štve ta vidlice a brzdy… Já když už někam jedu tak je to 80% v lese… Jinak já bych já bych v tom klidně utopil peněz víc, protože mě to fakt baví, ale zároveň mě ještě baví motorka a holky, takže… :-DDD

            0 0
            • DominikGT  

              Tak to jo motorka si vezme hodně peněz ale je to mazané hlavně taková volnost na silnici . Co máš za motorku? :D Baví mě holky v tom množném čísle to zní trochu divně co si mám pod tím představit. :D

              0 0
          • mi-psi  

            To se ti spíš povoluje rychloupínák, ne? Taky sem jednou čuměl, že při brždění mi pomalo plášť trká do vidle a byl jen volnější RU. Ale zároveň sem dotáhnul výplet a je to ok.

            0 0
            • DominikGT  

              Ale upínáky sklápím celkem dost na silu tak si myslím že v tom problém nebude, chce to nové kola. :)

              0 0
      • nalim63  

        Mám to samé kolo a najeto na něm asi 3,5 tisíce a s těma brzdama jsem žádnej problém neměl.(kromě pískání- stačilo vičistit a odmastit)tak nevím, co tam máš za problém se spolehlivostí.Jinak jsem uvažoval taky o Epiconu ale ještě dám tý RCMce šanci a ty převodníky se mi zdaj dost plecháče už jsem je musel jednou rovnat sikovkama potom co je poškodil spadlej řetěz. A taky jsem ulomil patku přehazky.Takže bych měnil asi jen tu vidli a časem převodníky. S brzdama spokojenost- snadné seřizování destiček a minimální údržba.

        0 0
        • Prostě Já  

          Nelíbí se mi to, jak brzdí… Je to srovnatelný s lepšíma V-Brake řekl bych…

          0 0
          • nalim63  

            Souhlasím, že to brzdí jako véčka a to mi stačí. Zatím jsem s tím ubrzdil vše co bylo potřeba. Je mi jasný, že na hydry by stačil menší tlak na páky ale hlavně mi vyhovuje, že nevadí zasranej ráfek od bahna.

            0 0
            • Prostě Já  

              To jo… Ale já mám ambice jezdit (trochu) ostřeji tak z toho důvodu bych chtěl jiný… Jinak bych to neřešil… Brzdit brzdí, ale přestává mi to stačit…

              0 0
        • DominikGT  

          No nevím jakým jezdíš stylem ale pro mě byli ty brzdy nespolehlivé a pořád jsem je musel vylaďovat na avidy si nemůžu stěžovat. :) Tak já lítám často z kopce do zatáčky skoro do pravého úhlu 50km za hodinu takže jsem těm brzdám moc nevěřil a na takové brutální brždění fakt nejsou stavěné. Hlavně přední mě šla rychle do háje. jinak zadní převodníky a řetěz jsem měnil tak po 2000km.

          0 0
    • palo7  

      jestli ti vyhovuje geometrie, tak můžeš postupně co se namane za dobrou cenu vylepšovat. občas jsou dobrý kupy jak nových dílů, tak na bazaru

      0 0
    • rudiinko  

      ja som tiez kompletne prestaval 2.0, postupne, takze to bolelo penazenku menej ako naraz vyflaknut sumu za novy bike.

      Okrem sedla a pneu som vsetko rozpredal po bazaroch

      nelutujem, mam to postavene podla seba a vyhovuje mi to

      0 0
      • Prostě Já  

        Četl jsem tady ještě pár témat jinde a asi to taky postupně udělám… Jen pořád nevím ty brzdy… Chtěl bych něco rozumnýho v poměru cena/výkon… Závodit na tom nehodlám, tak snad existuje kompromis

        0 0
        • nout.tv  

          Na konci minulého roku jsem koupil Shimana BR-M596 (na zdejší doporučení) a vůbec nelituju. Za 2000 Kč poměrně kvalitní a spolehlivé brzdy, navíc odvzdušnit je zvládnu sám. Takže je mohu doporučit. Ježděno s kotouči SM-RT76 – 180/160.

          0 0
          • Prostě Já  

            Jestli jsou za tu cenu dobrý, bylo by to super… Díky za tip, mrknu na ně

            0 0
            • DominikGT  

              Doporučil bych ti Avid elixir 3 jsou spolehlivé a parádně vypadají. Jenomasi cena bude teď někde přes 3000kč protože nejlevnější měli na kupkolo.cz, kupoval jsem je za 2600 ale už jsou vyprodané.

              0 0
    • Evilcleaner  

      jsem jeden z těch co ti řeknou dojezdit a vyhodit. naložíš do toho spoustu peněz a když si pak spočítáš co by sis za to mohl dovolit nového a co za plečku ti stojí v garáži, budeš mít oči pro pláč. a navíc kdyby to byl aspon nějaký slušný základ, ale jak se říká z hovna bič neupleteš (a pokud upleteš tak nikoho nespráskáš, a pokus spráskáš tak jedině sebe)

      ber to jako skutečně dobře míněnou radu, mám v tomto už nějaké zkušenosti.

      už je lepší koupit pořádnou rámovku (lehký rám s dobrou geo místo těch příhradovinových štaflí a k tomu slušnou vidlici) a na tom třeba postupně dojíždět věci z toho gtčka a postupně měnit. však bfko pamatuje treka 8500 s sidem, c-maxama na altus/acera sadě:-) lepší než naopak.

      0 0
      • DominikGT  

        Nesouhlasím, stejně člověk si v podstatě poskládá kolo nové když ho předělává a jednou praskne rám tak pak koupí nějaký s dobrou geometrií. :) Já to kolo mám třeba i celkem rád na to abych ho za 2 roky zahodil a koupil si nové a přijde mě to škoda peněz.

        0 0
        • Evilcleaner  

          jenže ty do toho zatahuješ citovou rovinu, z pragmatického hlediska to má pramály smysl. s kolama dělám a vím jaká je cena když měníš na sračce kolu polovinu věcí a jaký je výsledek. ono stačí si otevřít kupkolo a spočítat si to co bys vrazil do nového podle tvých představ a co do „postupného“ vylepšování. během let bys vyměnil úplně vše a navíc to co si vyměnil na začátku by se už začalo ***** když bys tu obměnu končil. never ending story.

          0 0
          • DominikGT  

            Tak když stavíš kola tak to se nedivím že to tak bereš, si do toho maniak. Mě přijdou ty seriovky celkem drahé mockrát.

            0 0
      • camlost  

        +1

        taky už jsem si prošel fází přestavby. začne to vidlicí, pak brzdy, kola, pak něco karbonového tuhle a támhle (když už jsem si z toho udělal takový pěkný bajk, tak si přece trochu toho karbonu zaslouží), pak řazení, sedlo…

        zahodit a koupit nové – to je mnohem levnější varianta.

        0 0
        • DominikGT  

          Nějaký carbon bych pak taky chtěl dát na kolo asi řidítka, představec a sedlovku. Ale to tak za rok nejdřív teď ty kola a vidlici.

          0 0
    • Kubas.1  

      sorry za „reklamu“, ale když sháníš levně brzdy …

      Sou fakt jak nový, až na ten jeden problém

      0 0
      • rudiinko  

        shimano nedodava nahradne tesnenia a ani autorizovany servis to neopravuje, tak jedine vymena :(

        0 0
    • DominikGT  

      Dneska jsem gt vážil a má 13,8kg s blatníkama, kapsou a košíkem na láhev to není špatné. Podle katalogu má mít 14,3kg.

      0 0
      • Azmir  

        Na závěsné váze?

        0 0
        • DominikGT  

          ne na normal digitální proč? Mám tam nové brzdy, duše a pláště.

          0 0
          • Azmir  

            Tka pokud to kolo držíš a opřeš, tak to nikdy nebude tak přesné a může ti to udělat klidně kilo odchylku, raději až pojedeš kolem nějakého servisu, tak se neboj zeptat a za vlídné slovo ti ho všude zváží přesně ;-)

            0 0
            • DominikGT  

              měl jsem ho postavené na zadním kole a držel jsem zamáčklou brzdu, vážil jsem ho 3 krát a vždycky to ukázalo 13.8.

              0 0
              • Azmir  

                Samozřejmě že to nemusí být daleko od pravdy, což asi ani nebude, ale jako závěsná to nikdy přesné nebude, navíc zkus si vzít nějaký předmět a jenom ho na váhu položit a pak ten samý a zkus ho držet a uvidíš že to ukáže něco jiného.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.