Čistě hypoteticky ;)
Existují silniční hydropáky s mech. řazením schopné fungovat s mtb hazkou na 50z (možno i 11s)?
Čistě hypoteticky ;)
Existují silniční hydropáky s mech. řazením schopné fungovat s mtb hazkou na 50z (možno i 11s)?
Tady máš nějakou diskuzi k tomu, průkopníku:)) Očividně to jde, ale celkem bastl – mix silniční a bikový hazky.
Já mám taky duály Sora a vzadu XT Shadow…jakej bastl :-)
Ano vlastně originál Sequoia 2018 má řazení Sora a k tomu přehazovačku Alivio.
Jaj, Depka zas vymýšlí prasopsa, za pár měsíců bude intenzivně hejtit :)
Zřejmě díra na trhu, už zas moc předbíhám dobu… Na řazení zvlášť nemám mentálně.
fakt nechápu k čemu Grevl s 10–50 kazetou?
dlouhá cesta, těžký brašny, velký kopce?
Ale ty skoky by mě děsně sraly.
S 10–50 jsem letos měsíc vandroval v Himálaji, nesralo mě tam vůbec nic:)
Pokud chceš mít jakž tak těžký převod na silnici se silničním obutím, musíš tam dát velkou pilu, pak ti ale chybí ty lehké převody k obutí 50 mm… Možná nějak nakombinovat různé kazety ke dvěma zápletům bez nutnosti výměny řetězu.
Něco takovýho jsem chvíli provozoval na 1×11. Na jedněch zápletech kazetu 11–32 a na druhých 11–42. Fungovalo to.
Řešení existuje a řeší všechny neduhy…říká se mu dvojpřevodník :-) Vozím 48/32 a 11–32 a na gravel to má vše co potřebuji.
Jo to jo, ale jak u Tiagry tak teď u 105 prostě presmykač dře a to ne na jedný straně ,ale na obou.U Tiagry jsem se s tím vztekal a nakonec jsem to nastavil tak, že jsem roztáhl klec.To se mi nechce prasit novou 105.Jenže jak říkám dře to nahoře i dole ( myslím při řazení na velké pastorky ale i malé) a já prostě chci abych mohl projet celou kazetu, jak na velký převodník tak na malý, aniž by něco dřelo
Prostě je na čase zahodit přesmykač.....
Tak ta páka na řazení přesmykače má mezipolohy, ale to asi výš.
To bude dřít vždycky, protože se u dvouplacky počítá, že nebudeš jezdit španěla, ani malá-malá ( imho nesmyslné kombinace )Takže se to seřizuje tak, aby ti to nedřelo na nejmenším a dejme tomu na třetím shora.
Navíc nové sady jsou v tomto lepší, protože na smyku jsou plastové vložky, takže řetěz klouže po plastu, nic se nedře a nerachotí to. Nějaké roztahování klece je zbytečné ;-)
proč by se mělo počítat že nejezdíš španěla? normální použitelné
malá, malá souhas nevyladíš
Jo tak tak jak píšeš jsem to seřídil.Projede to skoro celou až na poslední dva pastorky.No tak jo, myslel jsem že to jde úplně.:-)
Obecna a uspesna praxe byla, trochu voditko /1–2mm/ roztahnout. Na kvalitu razeni byl zásah nemarkantni.
Jo to jsem udělal u Tiagry a funguje nádherně.Jen jsem chtěl vědět jestli je to normální
Je to normalni a i kdyz byly mezipolohy /dualy /tak se nepouzivaly a roztahlo se voditko.
S kombinací velká velká se počítá. Pojem „jezdit Španěla“ je v dnešní době dvojplacek a jednoplacek akorát tak na pousmání. S čím se však nepočítá je kombinace malá malá.
Kolik ,,cvaků"používáš při odřazování přesmykače z velké na malou v plným rozsahu?
Z velké mi to jde na malou na buďto pořádně jedním tahem kdy to dvojcvakne a nebo jemně jednou na mezipolohu a na druhý cvak úplně.
Pro jistotu takto.
1.pozice – plně vyřazeno na velkou,doraz.
2.pozice – malý cvak,pro kompenzaci křížení řetězu.Velká / 3 horní pastorky.
3.pozice – velký cvak-malá placka.
4.pozice – úplné odskočení přesmyku na doraz.
1,2,3 to jde.4 nevím.Kazdopádně jsem to takhle úplně neznal.Dík za vysvětlení.Pořádně to vyzkouším
Máš 105ku,řadu 7000?
Ano
Jo jde i 4. pozice.Objevil jsem Ameriku:-)
Tak jsem rád,že jsem Ti pomohl.
Jestli ještě můžu,tak před začátkem seřizování/nastavováním/
Pak je to o práci s tím šroubem předpětí a šroubem,který posouvá celý mechanismus bĺíž k rámu nebo od rámu a tím i horní doraz.
Pokud jsi to věděl,tak se omlouvám za poučování.
Pokud je to dobře vyladěný, mezipolohy nejsou potřeba.
Tak ,,kluci"od Shimana je tam dali pro nás,kteří to neumí vyladit.
Bohu dík.
Akorát nechápu, proč se v jednopilovým vlákně řeší mezipolohy smyku?
Začlo to tak nějak radou, že je lepší dvojpřevodník a už to jelo.Pardon
Omlouvám se jednopilovýmu vláknu.
Snad se tolik nestalo.
Ne, tenhle typ přesmykače mám nově, takže se to s ním učím.Takže i když to třeba půjde i bez mezi polohy tak je dobrý, že jsi mi to vysvětlil.Prece je blbost mít něco a nevědět co to dokáže
Tak.
To bude rukama :)
Přesmykač ti nevoní?
Přesmykač není trendy.
dlouhá cesta, těžký brašny, velký kopce?
ok ale na to zase nepotřebuješ tak těžké převody takže můžeš dát menší placku
a navíc myslím p@x nic takového neplánuje
osobně vozím, 38 + 10–42 stačí jak lehké tak těžké
Na grevlu?
nevím do jaké kolonky to zaškatulkovat, aktuálně přestavba na viz foto ( tam ještě není správná placka)
Luxusni, nechces tomu udelat profil? Moc si v tyto kategorii kol nehovim, ale nejak nevidim razeni a brzdy. Resp. to mas asi nahore na rodlach, bych rek.
ještě tam nejsou, když sem fotil.čekal sem na dualy :D a brzdy
Si rikam :) A profil bude plz?
snad o víkendu dodělám :D
už mám vše
To fakt vypadá dobře… Už teď.
Už je úterý, cely forum čeká jaký to bude, a stále nic… :)
rám máš odkud ?
PS: tak evidentně na nějakou turistiku a 20 kg bagáže to asi nebude , co?
rám je Liteville a mám ho kupodivu od prodejce Liteville :D
v německu běžně v nabídce lepších e-shopů
Vypadá hodně zajímavě. Jaky to jsou rafky?
Souhlasím, ty kombinace jsou utopie. A navíc i když moje přítelkyně byla schopna s věcma na 3 týdny vyjet stelvio a grossglockner na 42–11×42, tak to musí být brutální plány :)
Já zase při výjezdu na Khardung La, naloženej na měsíc, párkrát použil 28×50:) Každej podle svých zkušeností, ale já rozhodně do převodů nikomu kecat nebudu, ať si to pěkně každej vyláme jak uzná za vhodný.
převody člověk musí řešit podle toho co potřebuje souhlas a je sakra rozdíl výpravy a běžné ježdění
Přiblížit se rozsahu 50×11 na 28mm až 32×50 na 52mm, co je na tom k nepochopení? :) Dají se dát menší terénní kola 27,5", ale to si nejsem jistý, jestli by mi vyhovovalo…
tak pokud plánuješ takové přestavby, tak přece není problém vyměnit i převodník
s 28mm potřebuješ těžší převody než s 52mm
a nemusíš to řešit 50z která je na 11sp. prostě problém
Ale zase 27,5" kola na grevlu tu asi nikdo nepoužívá, tak bys mohl být Ty ten průkopník.Já se pak přidám, ale až to vyzkoušíš:-)
a vlastně-proč ne? V čem by mohl být problém ?
Třeba investovat hromadu peněz s tím, že to v terénu stejně nebude o moc lepší…nevim no co od toho čekat.Rád bych to zkusil ze zvědavosti
tak nějaké ty nuance tam budou-já stále ještě jezdím na 26 (i na užších silničních pneu 26×1,5 a prostě si tu jízdu užívám jinak než na gravelu (622×38)-kolo je prostě hbitější, je s ním větší zábava (hlavně po městě)
Pamatuju, ze jsem míval na silnicnich marathonech v kategorii HK 26×1" plaste TomSlick tusim…
někdo to i kombinuje -na předek 29 a dozadu 27,5 :-)
ale to sice není gravel-ale jsem zvědavý , kdo s tím první přijde i na něm!
Nepouziva? No nevim jestli tomu jeste rikaji gravel, ale rekl bych ze posledni dobou je to vcelku bezna vec. Bud 622 kola na uzsich plastich, nebo 27,5 na sirsich.
Myslel jsem, že to nepoužívá nikdo tady z těch kdo chodí na BF, že by napsal jestli je to dobrý
Tak zrovna ten Aleš tuším psal, že na to Exploro má dvě sady kol, nějaká zmínka už od něj byla.
Khardung La mam odskrtnute na pujcene plecce z Lehu, kterou jsem si musel prvne opravit. Jel jsem jen na lehko do sedla a zpet, nicmene zrovna tam si zadnej krpal nevybavuji. Paradoxne jsem zde (diky predchozimu treku) nebojoval ani s vyskovkou, ktera me potrapila na nizsim Khunjerab Pass
Pěkný, na to bych asi s těma převodama neměl morál.
tak ta sedlovka dostává díky těm brašnám pěkně na prdel :-)
rozhodně, ještě že jsem já i přítelkyně úplné sušky a sedlovky jsou o dost delší, než je třeba :) víc pro jejich dobro jsem udělat nemohl
já se svýma skoro 90 kg bych je mít nemohl! Ale vypadají dobře!
Ještě na to vyšší těžiště bych si asi musel zvykat :-)
Mám 85kg a sedlovku asi ještě delší, a není s tím žadný problém.
co máš za sedlovku-materiál a průměr?
ale uznáván, je to spíš „pocitová“ záležitost-prostě moc materiálu sedlovky nevěřím (po té, co mě jedna praskla pod zadkem)
Na jednom kole Bontrager 27,2, na druhém Pro 30,9, oboje lehká Al.
a co takhle dvojpřevodník 46/30 a vzadu 11–42 ?
To je někomu málo nebo také podlehl módě 1× něco ? :-)
nebo MTB dvojpřevodník 24 34…
Máš recht, pakliže chce někdo velký rozsah převodů, tak bych to řešil dvojpřevodníkem.
od toho „s“ dal je to zbytecne. ;-)
:-)
Tak pro 12s je to stejne jako pro 11s 10–42 a to se normalne jezdi. Bohuzel pro 12s nemas moc volbu co se tyka kazety, bud mas 10–33 nebo 10–50.
Existují převodníky tahu lanka
Mě nezajímá proč, mě zajímá, jestli je to možné bez velkého bastlení, slevím na 46z…
pokud dáš Di2 tak to není problém
silniční nebo GX Di2 duály + MTB XT/XTR hazka v klidu to poberere 46zubů
Bez elektriky…
GX nebo GRX ?
GRX ale je fuk proste Di2 dualy
Koukni, co má na kole Aleš Zavoral, ten měl na ten North Cape jednopřevodník.
myslím, že měl stejné převody jako já na tripu výš, teda 42z-11×42 :) jako za mě úplně na pohodu převod a to s tím jezdím od mtb závodů přes dlouhé silniční 300+ švihy. ale priority a převody si musí každý vybrat sám :)
no je opravdu znát , že jsi klasická horská blecha :-)
Myslí si, že kazeta 11sp 10–46 neexistuje, maximálně 11sp 11–46 a potom bych radši vzal kazetu 11sp 10–42 a zbytek Shimano GRX.
A nebo AXS by mělo fungovat (silniční páky a Eagle hazka a kazeta)
Sunrace 10–46 11s existuje. Sériovky s AXS to právě všechno odstartovaly :)
Ok, tak to jsem vůbec netušil.
Tak potom mě napadá, že možná by to GRX zvládlo (u MTB taky psali 11–46 a zvládlo to 11–50, tak proč ne 10–46 když píšou 11–42). Případně vyměnit ramínko za OneUp Shark nebo tomu podobné a mělo by to fungovat i na 10–50
¨Teď jsem se díval a na hazku GRX by mělo jít přidělat ramínko Garbaruk, takže potom 11sp 10–50 bude fungovat
Jestli z hlediska funkce a skoků na kazetě není jistější ta 46z s hazkou, která to vezme bez úprav?
Existuje, onehdy si to řešilo v jiném vlákně.
Existuje i 9–46, dělá ji e13.
Sady SRAM Apex a vyšší sice uvádějí rozsah kazety 11–42, nicméně reálně pojmou 11–46 bez jakýchkoli potíží. Mrkni na Youtube, jsou tam o tom videa.
SRAM má jak mechanické, tak hydraulické páky.
Osobně se chystám na nový rok do toho jít. Gravel tahám i do MTB terénu, takže teď tam mám 36z kliky, ale to je opravdu na hraně použitelnosti pro jízdy po rovince, kde jezdím jenom poslední dva zuby a podepisuje se to na životnosti kazety. V dohledné době osadím 40z převodník, sjedu přes zimu 11–42, a příští kazeta bude 11–46.
Apex vydrzi na 46T opravdu jen chvili, pak se to rozladi a je konec. :-) Na Rivalu a Force to asi chvili da, ale idealni to neni. Je to pak hodne line na spodku kazety.
Vyzkoušeno? Na to jak někteří na Apex nadávají s ním nemám vůbec žádný problém. Po prvním seřízení drží několik tisíc kilometrů.
Bohuzel vyzkouseno. Pouze na 42T, mel jsem to tak 2K km a funkcni to bylo tak 500km. Na 46T bych se to vubec neodvazil dat, ale to ani Rival a Force. Nemam rad, kdyz to je dole pomale.
No mě jde právě o těch 46T, na 42 to mám vyzkoušené osobně a nemám problém. Hodlám sice vyměnit za Rival, ale zatím pro to nemám záminku.
Teď na to koukám v Garmin Connect a 5K jsem do ní už dal. Zrovna tento týden jsem vyměnil lanko a řadí stále dobře. Jedinou degradaci co cítím, tak když přejíždím větší hrboly v rychlosti a chci zrovna přeřadit, tak je to někdy líné, ale nenadělá to paseku jako třeba Shimano. Přitom nejezdím jen hladké něžné cestičky, tahám to i po trailech.
Aspektem dost možná bude výkonnost. Předpokládám, že se s nominálkou kolem 30kmh neprojíždíš ani svátečně :)
Prave, kdyz se k tomu nechovas uplne v rukavickach, tak to neni ono. Prezilo to Everest Challenge, ale vetsi palby a uz to bylo rozladene, strilelo a skakalo. Muselo to pryc. Cepy navic hodne tuhnou v nizkych teplotach a je to o dost horsi a pro me nepouzitelne. Rival je uplne jina pisnicka, 10 tisic, intervaly, mokro, mraz a porad jako nove. Super saltr, Force to stejne.
A nějaké osobní poznatky o výhodách Force oproti Rival? Pocitově by se mi sice líbilo mít komplet řazení z jedné sady (páky mám Force), ale ta cena už je víc než co bych chtěl za hazku dát. Zatím počítám s Rival.
U saltru je to jedno. Rival bohate staci. I vahove to je stejne.
Nějaké vzory, jen prostě řazení lankem…
:)
Proste musíš rozbít prasátko hehe
Ta elektrická fakt funguje super
Co 12s hydro Campa? :)))
Ještě mě napadla šílenost: minihrazda s barendem 12s Microschift (v konci beranů bych páčku nesnesl), nějaký hydropáky bez řazení :)
Na 50z ideál
Komplet Rotor 13s 10–52? :)
Ja cekam jestli Sram neudela mechanickou gravel sadu, ktera by byla na Eagle kazetu v kvalite XO1 komplet. Takovy Force gravel specific. To bych vzal hned. Takhle asi skoncim na etapu, coz je sice fajn, ale do prvniho pruseru. :-D
co je to za značku kola na druhém obr. ?
Nic pro tebe Open
líbí semi takové „šedé myšky“- na jízdu po lesích a lukách bych nechtěl křiklavý pouťový design :-)
To je etalon OPEN.
Už tomu chybí jen rovná řídítka a někdo zas znovu objeví MTB :)
Já to vidím jako stroj pro někoho, kdo chce mít z nějakých důvodů jen 1 kolo, skoro silnice s tím, že pár výletů na druhých kolech s balonama v lese nějak přežiješ, anebo gravel s megaprůchodností gum…
z meho pohledu gravel muze byt super pro nekoho jako prvni kolo, ktere ho privede k cyklistice nebo jako nejmin treti kolo pro cyklistu, ktery uz mtb i silnici vlastni. horske kolo ani silnicku moc okecat nejde. ;-)
Prošel jsem přes HT, silničku, XC, AM full, XC full i silničku až ke gravelu a po prvním roce jsem si ho nechal jako jediné kolo a situace je stále stejná i po čtvrtém gravelovém roce, asi dělám něco špatně :). Silničku samozřejmě plnohodnotně nenahradí, MTB už tuplem ne, ale je to takový relativně fajn kompromis. Viděl bych to tak, že nejvíce záleží na oblasti, kde se daný člověk na kole pohybuje. Bydlel jsem na okraji Beskyd a tam si gravel jako jediné kolo opravdu nedokážu představit. Naopak mít jako jediné kolo fulla byl tady na placce kolem Ostravy strašný opruz.
Ty čteš málo odborná témata na B-F, jinak bys věděl, že Pravý BF Sportovec se s kompromisem nesmíří. Pravý BF Sportovec musí mít přesně vycizelované stroje na každou disciplínu.
jsou cykliste, kteri si vystaci i jen se skladackou. ;-)
věčný cyklus…na silnici už mě to nebaví-dám širší pneu a jezdím na zpevněných lesních cestách- tam to taky už není ono (a navíc ta geometrie rámu)-chci náročnější terény-cyklokroska-gravel-MTB- ..a na něj užší pneu, protože se přesouvám po silnici..jéé .!! ona mě ta silnice zase začala bavit :-)
až nyní zjišťuju, že prostě potřebuju minimálně tři druhy bicyklů :-)
Toto je strašně zamotané téma. Současná vlna gravelu s plášti nad 40mm je opravdu návrat ke kořenům MTB. Je to však kvůli díře na trhu. Dnešní MTB máš dlouhé, nesmírně stabilní kola ovládáním podobná autobusu, s převody skutečně pro pohyb v terénu a v kopcích. Ve výsledku tak na moderním XC kole odjedeš tratě pro Enduro, ne závodně, ale odjedeš.
Mezitím si málokdo lámal hlavu s tím, že ne každý potřebuje 800mm řidítka, 28z převodník a sjezdovou geometrii. P
evných MTB je na trhu úplné minimum, protože to není dost gnarly. Gravel máš geometrií docela podobný starým horským kolům, místo extra dlouhých představců jsou tam berany, a převody jsou optimalizované i pro dlouhé svižné výlety po rovinkách. A ejhle, ono to ty lidí opravdu baví.
jo baví…ale prostě občas se zasteskne po pořádné žiletce. Ale pak -když jedu po těch našich okrskách ,si říkám -díky za štěrkolet!
a když jedu na gravelu občas po kořenech nebo skáču někde mezi dírama na polňačce-pak se mi zase zasteskne po odpružené vidlici :-)
Mě osobně odpružená vidlice nechybí, jezdím 45mm pláště. Nicméně občas si říkám, že bych jednou dvakrát za týden nějakou silničku dokázal zaměstnat. Zvlášť když není moc hezky nebo prší, a okolní polní pasáže jsou kvůli lepivému bahnu nepřístupné.
Problém je, že bych koupí nějaké levné byl schopný šetřit 2–3 tisíce ročně na kazetách, řetězech a pláštích, pokud bych na té silničce dojížděl do práce. Takže se mi ta myšlenka těžko dostává z hlavy :P
no, asi nejsi sám, kdo takhle uvažuje :-)
PS: hoď na profil foto svého stroje !
Profil jsem už chtěl udělat, ale furt byly nějaké změny. Teď čekám na kliky a měl bych mít finále, a pak už jenom udělat nějaké fotky :)
Taky sem takto uvazoval ale nakonec to skoncilo druhou sadou zapketu na cx
Druhá kola jsem zvažoval, ale nechtělo by se mi je předělávat.
Proč?S pevnou osou to jde dobře
Osobní preference. Chci na kolo pokud možno sednout a jet. Přendávat kola by mě prostě nebavilo.
Asi mas moc mista :) ja uz 6te kolo v garazi moc nechtel, teda chci sle ne silnici :)
Prostě zaplnil mezeru mezi cyklokrosovým a horským kolem a proto je úplně mimo to neustálé porovnávání se silničním kolem.Máš pravdu s tou geometrií a rozhodně u modelů se slopingem, který je do terénu dost přínosem