• Vaz

    Vybírám pro sebe gravel a zaujaly mě kousky co mají nějaké malé odpružení. Prodejci říkají, že to udělá hodně.

    Máte vlastní zkušenosti, jak moc to udělá? Bylo mě řečeno že člověk pak z jízdy není tak vytřepaný, je to pohodlnější a vydrží víc/déle v sedle.

    Konkrétně mě zaujaly tyto 2 kola:

    Trek Checkpoint – cca 2cm s IsoSpeedem sedlo i řídítka

    Cannondale TopStone – 3cm zadek na carbonu v kloubu + 3cm leftyna

    Můžete případně doporučit karbonový lehký gravel s dvouplackou vepředu v rozpětí tak 65 –120 tis. Kč.

    • kliiima  

      Mně přijde zajímavý Lauf True Grit, ale ten má odpružení jen vepředu (3cm) a taky jen jednoplacku. Zas se tam vejdou pláště 45

    • JFtryall  

      Trek bude asi OK. Ale dej tam poradny kola a obuti.

      • detoxy  

        Mám Trek Boone se zadním ISO speedem. Vzadu tento systém rozhodně funguje a je poznat. Nicméně mnohem více fungují bezduše a nízký tlak. Pokud už kupuješ kolo v této cenové relaci, tak rozhodně má smysl vybírat s těmito odpruženími, za mě to funguje. I když zvýšení pohodlí rozhodně není úměrné cenovému navýšení. V tomto májí podle mě mnohem větší přínos zmíněné bezduše, nízký tlak a dobré pláště. Plusem je, že ISO speed nevyžaduje nějaké zvláštní servisní nároky a náklady (najeto nějakých 38tkm). Zpočátku jsem ho občas očistil a namazal, teď už jsem to dlouho nedělal.

    • Rychlej turista  

      Totok. Nebo levnější cocka verze.

      • fyluta  

        to už mně přijde lepší dat na HT uzký pláště .. tohle je hodně překombinované :) ta cocka

        • Rychlej turista  

          Mám tam překlep, kterého jsem si nevšiml – správně mělo být socka :-)

          Mě tohle kolo zaujalo po letošní S-24, která byla příšerně kodrcavá. Sice žádné velké díry, které by rachitického fulla rozbily, ale sjezdy dlouhé a rychlé a já i s Drsoněm na 2,25" pláštích (po rychlých pěti kolech se v kole sedmém začal rozpadat) trpěl přeukrutně. Hlavně lýtka. Prostě to na tu trať nějaké to minimální pružení vpředu i vzadu chce. To by zároveň umožnilo nechat hubené a rychlé pláště.

          • Vaz  

            přesně jak píše fyluta, to kolo už je těžší, než můj HT :)

            • TK75  

              Tomu nevěřím.Hlavně ale má ht pevnou zadní stavbu, tudíž je méně pohodlné než fullgravel.Taky má tento fullgravel q-faktor jako silniční kolo.To někdo taky bere jako plus

              :-)

              • Vaz  

                KTM Aera LTD 10,9 Kg :)

                Po přepočtu mě těch 25,5 liber dělá 11,56 Kg.

                O váhu mě jde dost, chci se dostat na 9 Kg a mít víc aerodynamický posed na honění KOMů :)

      • mirage  

        No nazdar, copero s beranama,jak rikam,v kravsku picu ce cyklistika obraci. Tak se kdysi delali trekova kola.

        • psbiker  

          Asi nejsi cílovka. Mít tu stovky km pavé tak to po 60tce oceníš :)

          • mirage  

            Po sedesatce ocenim zas celopero. Po terenu, jak lehkem tak zadnem s beranama, fakt neee :-))), me zada by mi moc nepodekovala. Jinak at to lidi jezdi, jen mi to proste smysl nedava.

            • TK75  

              Kdyby jen lehkém…u grevlů se spíš píše jako o kole do středně těžkého terénu:-) Jde jen o to jak si to kdo nastaví, pláště atd

              Ono to vypadá, ale ve skutečnosti se s tím dá v pohodě jet skoro všude.Neni čeho se bát, vyklepaný nijak nejsem :-)

              • psbiker  

                Já zas chci být trošku vyklepaný, když je to do 10% jízdy tak full, pokud má sloužit jenom pro zvýšení pohodlí, je naprostý nesmysl. Ale když někdo má kolem sebe ty stovky km pavé..

                • novas752  

                  Proč nesmysl, jsou lidi kteří vyklepaní bejt prostě nechtějí. Tam je pak samozřejmě otázkou proč ne xc full místo gravelbiku. Ale když to někdo má vyloženě na rozmlácený cesty někde na rovinách tak by ten odpruženej gravel byl při podobném pohodlí vhodnější.

                  • psbiker  

                    Tak když někdo preferuje pohodlnou jízdu bez drncání, těžko mu v tom bránit, každé terén má své kolo.

                • TK75  

                  Víš co je ale zajímavý, že to odpružení na grevlu (třeba f-šok) mi zrovna v terénu vůbec neschází, naopak přijde mi bez toho kolo přesnější.Chybí mi spíš zrovna na těch dlažebních kostkách a horších silnicích.

                  • psbiker  

                    Já si v těch 90% i terénních cest vystačím v podstatě bez odpužení. Ale odpružený gravel bych v letech a na určitém povrchu uvítal.

    • jeniiiik  

      Specialized Diverge, jezdím dva roky a jsem hodně spokojený. Popřípadě Ghost Road Rage Fire. Odpružení je trochu v zadní stavbě, je dělaná lehce prohnutá a tenká, obdobně jako nový Lector. Jde to poznat. Ale hlavně je v rámu místo na dvoupalcove gumy. Fajn je na to dát něco s nízkým vzorkem a velkou šířkou a udělá to hrozně moc. Originál jsou tam nějaké WTB, ale ty mají zbytečně hrubý vzorek.

    • snas89  

      Sice ne gravel, ale endurance: specialized roubiax? To pruzeni si lidi hodne chvali, plaste az do 33.

      • jeniiiik  

        Diverge má to stejné, tak na co brát silničku s 33 mm gumou?

        • TK75  

          Diverge to má lepší, myslím že tu pružinu má jinou než silniční kola od spešlu

    • oodoow  

      Kde jsi vyčetl, že má Checkpoint isospeed i vpředu? Myslím že dva isospeedy má jenom Domane, Checkpoint ne.

      • AussigBiker  

        Je to tak, berany maj eva vystelku a pohodlnou omotovaku, rikaj tomu IsoZone. Daval jsem tu fotku do nejakyho tematu ohledne omotavky, kdyz jsem ji sundal.

        IsoSpeed ma tusim jeste ke vsemu jenom karbonovej Checkpoint.

    • oodoow  

      Jinak za tyhle prachy bych si koupil asi GT Grade Carbon Pro 2020, přikoupil lehká kola, Stem Redshift Shockstop dopředu a máš super lehoučký kolo „odpružený“ vpředu i vzadu.

    • jecnak  

      Přecházel jsem kvůli IsoSpeedu z Checkpoint na Boone – znát to je hodně, sedlová trubka spolu se sedlovkou propruží viditelně víc.

    • BB  

      Mám Diverge, takže ve předu Future Shock, který funguje bezvadně. Vzadu zalomená sedlovka CG-R, která má mít teoreticky 18 mm zdvihu. Realita je ovšem jiná, třeba dlažbu při větší rychlosti to docela utlumí, ale polňačka rozsekaná po traktoru a s velkými drny je utrpení. Tak jsem pořídil odpruženou sedlovku Shockstop a po prvních zkušebních jízdách jsem nadšený. Jasně, silničáři by asi zvraceli, ale pro ty, kdo šli ke gravelu z MTB fullů to může být řešení. Zatím jediné dvě nevýhody jsou váha a cena. CG-R váží 300 g, kdežto Schockstop 498 g a cena je 6 tKč, což je dost, ale ta funkčnost za to stojí. Můj závěr je, že lehce odpružený gravel není kravina a pro někoho to může být řešení all-in-one bicyklu.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.