• Jezek77

    Ahoj, blíží se kulatiny mojí hezčí polovičky a tak zvažuji jako dárek nové lepší kolo Lepší znamená v našem případě do 40 tis.

    Jezdíme vetšinou kolem 50 – 60 km za vyjížďku, sem tam přez 100 km. V létě etapově, natěžko, ověšení cyklobrašnama. Asfalt,polňačky, panelky. Les minimálně a spíš neradi.V součas­nosti jezdíme na krosových kolech. Z výše uvedeného jsem usoudil, že by gravel mohl být dobrá volba.

    A vás poprosím o tipy na kola dámské pro výšku 170 cm a případně i pro mě tj. 182 cm výška.Děkuji.

    1 0
    • Kouba_2005  

      Dobrý by bylo, kdybys sám našel nějaký modely a hodil odkazy, pak se ti k nim jistě někdo vyjádří. Asi málokdo ti tu bude hledat a postovat kola, jestli se ti líbí či nikoliv. Argument, že se v tom třeba nevyznáš, tu neobstojí, hledej to, co se tobě a tvé peněžence líbí a pak se uvidí :-) Kolo pro paní se jí musí hlavně líbit, při tomto nájezdu to asi nebude protřelá závodnice, která ví, co za kolo chce. Alternativy k tvým tipům se tu jistě objeví.

      1 0

        MTBIKER doporučuje

        GT Grade Carbon Pro Skladem 1 kus

        GT Grade Carbon Pro

        80 090 Kč MOC 88 490 Kč -9%

        Giant Revolt Advanced Pro 1 Skladem 1 kus

        Giant Revolt Advanced Pro 1

        116 990 Kč MOC 123 490 Kč -5%

      • Jezek77  

        Děkuji za radu, zde tedy dva typy pro posouzení:

        https://www.canyon.com/…-6/2708.html

        https://www.moolbike.cz/…acotta-2022/

        0 0
        • teffe  

          Liv pro hezčí polovičku určitě nebude špatná volba, jen pár poznámek. Píšeš že jezdíte spolu, sobě vybereš kolo 2×10 GRX a polovčce Soru 2×9…, fyzicky na tom budeš nejspíš lépe, měla by mít kolo rovnocené tvému.

          Vím že je lehce přes limit, ale Liv Devote 1 je o dost lépe vybavený a limit přesahuje o 1600,– to není snad tak hrozné.

          Má sadu GRX 400, tzn. hydr. brzdy, 2×10 převody.

          https://www.liv-cycling.com/…evote-1-2022. A podle tabulky velikostí bych to viděl spíš na M než L které je v tvém odkazu.

          Jinak GRX 400 je spolehlivá a osvědčená, s tou chybu neuděláš. Vyhnul bych se jednopřevodníku. Řešil jsem převody na Diverge manželky. Nakonec to skončilo u výroby převodníků na 42/25 s kazetou 11–34 u 11s. Na rovinách ji to stačí a vyšlape s tím v pohodě kopce u nás i v Alpách.

          Problém bude spíš s dostupností vybraných kol. Devote 1 mají tady udajně skladem: https://www.bikemax.cz/…vote-1-2022/

          1 0
          • Tomas85  

            Problém je, že ten Liv co linkuješ nemá GRX kliky / převodníky, je tam FSA Omega Adventure, 32/48 a vzádu 11–34.

            To je na ježdění v kopcích s brašnama vcelku pořád ještě peklo. Tím spíš jestli je polovička zvyklá jezdit trojplacku na krosovým, to se jí teda nebude líbit ani náhodou.

            S komplet GRX klikama 46/30 a 11–36 vzádu by to šlo, tam by byl oproti krosovým nějákým cca 26 vepředu a 32 vzadu rozdíl už malý.

            Ten Liv na Soře je taky to samý.

            0 0
            • teffe  

              Proto jsem psal, že jsem nakonec měnil převodníky. Jestli by stačilo 46/30 a 11–36 je otázka, bude potřeba jak níž píše Pán z Dubu, aby se podíval, jaké jezdí v současnosti převody a i se pobalil s polovičkou, jestli jí to vyhovuje, nebo jestli by něco v případě nového kola chtěla upravit. Obecně jsou převody pro některé z hezčích poloviček příliš těžké do našich kopců, které běžně mají více než 10% stoupání. Dost často vidím v Jizerkách jak pánové v pohodě šlapou na výrazně lepších i lépe zpřevodovaných kolech a za nimi někde v dálce „supí“ partnerka na hajtře a to ještě není výjimka že má ona na kole sedačku s dítětem…

              0 0
              • Tomas85  

                Já na to teď koukal a dcera má na krosovým kole 26/32 = 0.81, ve 13ti letech s mírnou zátěží bikepackovingových brašen zvládne na tom projet většinu míst v ČR. GRXových 30/36 = 0.83 vychází obdobně. Co jsi psal 25/34 = 0.73, to je ještě lepší, ale takovou sadu na novým gravelu prostě mít nebudeš. Limit desítkovýho GRX je oficiálně těch 30/36, jedenáctkovýho 30/34. Neoficiálně ale desítka údajně pobere i 40 zubů na kazetě.

                Tak jak přesně psal Pán z Dubu, ale je téměř jisté že při koupi jakýhokoliv gravelu budou nejlehčí převodi jednoznačně těžší než na krosovým kole.

                0 0
    • scalar  

      Doporučil bych vyzkoušet, jak jí sednou silniční řidítka a pevná vidlice.

      1 0
    • Pán z Dubu  

      Na stávajících kolech si prohlídni, které převody potřebujete pro jízdu natěžko. Nejlehčí 32:34 mi na jízdu s bagáží přijde nedostatečně lehký.

      Také si proměř na stávajících kolech vzdálenost pat od bagáže + délku řetězové vzpěry a související parametry – abyste na nových kolech nekopali patama do brašen.

      Obdobně rozmyslete prostory pro rámové brašny a bidony.

      0 0
    • Jezek77  

      Díky za všechny reakce. Dámský rám není podmínkou, pevná vidlice by taky nebyl problém,oboje ( tedy pánský rám i pevnou vidlicí) už jezdila. Berany nemá vyzkoušené, nicméně nevím jestli stačí si na jeden den půjčit kolo a na základě toho vyhodnotit,jestli mi berany sedí nebo ne.

      Problém s převody, není to taky tak trochu o zvyku, že když už není kam řadit, člověk zatne zuby a vyjede to anebo nevyjede? Kolo mít horší než já nebude, takže supět vzadu nemusí., tenhle typ párů,kdy on má o tři třídy lepší kolo a ještě nechá ženu dělat rikšu potkáváme asi všichni…

      0 0
      • wego1991  

        Loni v listopadu jsme byli na Dolní Moravě a testovali gravely – chtěli jsme si je koupit. Jakmile sem si zvykl na berany (první zkušenost), řazení apod, tak sem byl nadšený a to ten můj gravel byl low end (cca 30k) se Sorou a úzkými plášti – bohužel v XL nic lepšího neměli. Přítelkyně měla půjčenou lehkou karbonovou raketu na GRX od kamarádky. Dopadlo to tak, že já si gravel koupil a přítelkyně si koupila něco na způsob fitness biku s rovnými řídítky, kde vlezou široké pláště. Berany ji prostě absolutně nesedly.

        0 0
        • TK75  

          Moje žena dostala červeneho Ronina jako první grevl......za­milovala se do barvy a tak si ani nevšimla nějakých beranů :-D Teď když ji posadim na mtb tak nechce a nadává že to je příšerný ty rovný řidítka. Na grevlberanech se z ní dost rychle stala slušná jezdkyně…kolikrát fakt jen zíram.Zensky jsou šikovný a někomu to sedne naprosto přirozeně

          Ale nemusí to být vždy, to je jasny

          0 0
          • wego1991  

            No moje je právě zvyklá na 760 mm z endura se zdvihem 150 mm. Takže gravel je něco o dost jiného a i posed (předklon) může být pro některé nepřekonatelný problém – sám se někdy přistihnu u delších švihů, že už mě bolí za krkem (jak člověk hledí více do země než na MTB) a to si myslím, že mám posed nastavený dobře.

            Jen tím chci říct, že chlapi to dokážou lépe odhadnout a řeknou si: je-bat koupím gravel přes net a nějak si zvyknu. U ženských je odhad obecně problém :D

            0 0
      • teffe  

        Když dáš do vyhledávání cenu jako strop a kola skladem, vypadlo mi z tohle:

        https://jizdni-kola.heureka.cz/…0-40000;s:1/?o=5

        Vůbec netuším co si myslet o zn. Mosso, je to Čína (ale to je skoro vše), za ty peníze je to 2×11 GRX. Jako největší problém bych u něj asi viděl rychloupínák na zadním kole.

        Kellys by také nebyla vůbec špatná volba, podobně jako Rock Machine. Výběr tam z kol skladem ale přeci jen nějaký je.

        Obecně bych se zaměřil na to, aby kola měla hydraulické brzdy. Někdo sice tvrdí že i mechaniky jsou celkem použitelné, ale každopádně ovládací síla a regulace účinku mluví jednoznačně pro hydry, nehledě na to, že na nich nic neseřizuješ.

        Převody se dají upgradovat podle potřeby, nicméně GRX jsou určitě lepší volba než silniční sady. Ale o zvyku to rozhodně není, je to o výkonnosti. Nežijeme v Holandsku, na druhou stranu ani v Andách, ale kopců je u nás dost, navíc pokud pojedete se zátěží.....

        Berany, manželka střídá fulla a gravel, po tom co začala s berany jsem na rovná řídítka přidával vnitřní rohy......Tohle je individuální, ale i o zvyku, rozhodně na řídítka různých typů se asi dá zvyknout spíš než na chybějící lehký převod.

        0 0
        • TK75  

          Chce to u grx zjistit jak funguje 2×10 s kazetou 11–40

          Vidím to často na fotkách, píše se to…ale

          Taky u 1×11 se píše že 11–46 kazeta funguje, ale já třeba četl na webu 3T, že funguje, ale nedokonale…přímo píše Vroomen, že takhle by to nedal na kolo které jde do prodeje

          Takže u 2×10 to bude chtít zjistit a počítat s prachama navíc za kazetu 11–40

          Bez ní bych naloženej nejel

          0 0
        • marttoni  

          Tady se Mosso probíralo.

          0 0
        • Jezek77  

          Ona Heuréka neví vše, já na to úplně netlačím.Např. Canyon píše u některých modelů,že by je mel mit v srpnu, netuším, nakolik je to relavanntní informace.

          0 0
    • Jezek77  

      https://www.insportline.cz/…el-2022/l-21

      A co tohle, názory na poměr cena/ výkon?

      0 0
      • virtualcop  

        Poměr cena výkon celkem v pohodě (pevné osy, celokarbon vidlice, GRX 400 na hydraulice), ale stále zůstává problém nejlehčího převodu 46/30 na 11–34 (pro ženu a na těžko to může být stále moc), Smart Sam Performance jsou podle mne jedny z nejhorších gum – těžké, na silnici nejedou, v terénu nepodržej a maj zbytečně extra hrubej vzorek, na plánované použití. A hlavní a primární otázka je (jak tady zaznělo), zda žena překousne ten koncept „gravel“ kola – tedy rozhodně delší posed a berany místo rovných řídítek. To je opravdu na zvážení, jí minimálně na kolo s beranama posadit, protože některá žena si rychle zvykne, nebo jí to bude dokonce vyhovovat, některá řekne striktně ne, že chce kolo s rovnejma řídítkama a že na beranech jezdit nebude.

        Pneumatiky se daj časem vyměnit, kazeta se dá prohodit za 11–36 (kde to GRX přehazka pravděpodobně bez problémů zvládne), případně i 11–40, kde to buď půjde ještě taky, nebo se to dá vyřešit prodloužením patky a vcelku to chodí dobře.

        Ale berany a delší posed moc nevyřešíš (tedy samozřejmě by šly vyměnit i řídítka za rovné, tím se dosah zkrátí, ale musíš pak samozřejmě menit i páčky brzd a řazení za nějakou verzi na rovná řídtka a to už budou značné vícenáklady, nehledě na to, že v té geometrii pak bude asi něco špatně – rám je prostě stavěnej na berany. A k tomu tenhle model je taková kombinace sportovnější CX/gravel geometrie (což má své výhody i nevýhody).

        Chápu, že to chceš jako dárek a nevím, zda to má být úplné překvapení jako „hele, tady máš nové kolo“, jde ale pak o to, aby na tom manželka nejezdila s nechutí a nebyl to spíše „danajský dar“.

        0 0
        • Jezek77  

          Původní myšlenka byla, že to překvapení bude, se mi pomalu jeví jako nesmysl. Dám na místní rady a poohlédnu se po nějaké půjčovně.Cestou koupit kolo a pak ho napůl předělávat se také vydat nechci.

          1 0
          • virtualcop  

            Myslím, že je to správné a rozumné rozhodnutí – kdybys kupoval opět nějakej novej treking, kde by bylo relativně vše zachováno, jen by bylo vše novější, lehčí, lepší… tak to by asi nebyl problém. Ale tahle změna konceptu treking na gravel a zvlášť u ženy – tam bych to bez nějaké konzultace s ní a vyzkoušení opravdu neriskoval – je to opravdu v mnoha ohledech jiné a specifické a nemusí to vyhovovat všem.

            Viz i zdejší fórum a názory – někdo gravel zavrhuje, někdo ho má jako kolo jen na určité trasy a aktivity, někdo je z něj nadšený a je to pro něj primární kolo s velmi univerzálním použitím.

            1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.