• Pytlík_Brouk

    Ahoj, potřebovala bych pomoct s výběrem kola pro sebe. Jsem žena, 172 cm, 65 kilo, trénovaná. Teď jezdím na postarší závodní silničce, ale nerozumíme si, co se týče preference terénu. Kolu se líbí na silnici vyšších tříd, kde se zase hlavně kvůli provozu nelíbí mě. Takže sháním kolo, kterému by vyhovovaly hlavně cyklostezky, poradilo by si třeba i s trochou štěrku nebo když je potřeba projet kousek lesem. Zároveň chci, aby bylo lehké (do 10 kg) a když už se dostanu na silnici, aby to trochu jelo. Myslím, že pro tyhle účely by se mi hodil gravel. Limit mám 65 000, levnější nevadí. Dalším kritériem je to, že chci, aby to kolo bylo hezké na pohled. Zatím prošla předvýběrem tato kola:

    Zatím vítězí Rock Machine, ale ráda si nechám doporučit i něco úplně jiného. Pak mě taky zajímá, jestli má u gravelu vůbec smysl uvažovat o jednopřevodníku, což mi bylo sice doporučeno, ale mě se to moc nezamlouvá. Předem díky za rady

    0 0
    • JachymP  

      Jestli ti nevadí slopping mrkni https://www.specialized.com/…ge/c/diverge

      Mám Diverge 2 měsíce a jsem naprosto spokojený.

      Ještě jsem uvažoval nad Giant Revolt Advanced, ale nelíbí se mi barvy.

      Jednopřevodník na gravela bych v žádným případě nechtěl, jsem maximálně spokojený s 2×11, stejně je to skoro biková kazeta 11–34. Naopak na MTB chci jedině 1×12.

      Taky sleduj průchodnost plášťů – mám 38 mm a budu příště dávat minimálně 43 mm. Ale možná jsem moc rozmazlený z MTB – silnici jsem nikdy před tím nejezdil. Na gravelu jezdím asfalt dost, ale rád to někde prosvištím lesem nebo polem abych nemusel na frekventovanou silnici. 38 mm a bezduše je pro mě málo komfortu i s tlakem 3,3 vzadu (83 kg).

      0 0

        MTBIKER doporučuje

      • Alojs01  

        Pridavam se za ty penize k divergi v karbonu, ovsem v tomto jsem zastancem jednoprevodniku. Temer 3 roky jsem jezdil na 1×10 a ted 1/2 roku na sram 1×11 a ten druhy prevodnik fakt nepotrebuju.

        Co se tyce plastu, 35 je malo, 42 s vhodnym tlakem jsou super. Sirsi nedam, tak nemuzu posoudit.

        Mozna kdybych mel takovou castku, poptal bych se i na singlebe, ale tam se asi budes s vahou do 10kg potykat…

        0 0
        • sparrow_cz  

          A z kopce jezdíš jak? Nevadí ti, že nemůžeš šlapat?

          0 0
          • Alojs01  

            Mam 42–11, s tim jsem schopen slapat 50km/h…

            To na gravelu mockrat neslapu, mimo asfalt vubec a na silnici minimalne.

            0 0
            • sparrow_cz  

              No právě, 50km/h je na silničku docela slabotka. S kompaktem při stejné kadenci ušlapeš 60.

              0 0
              • TK75  

                Gravel ale není silnička, ani geometrií a ani šířkou pneumatiky

                0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Řekněme si rovnou, že je to minoritní použití. Až na výjimky ženy nehledají takové rychlosti, pokud se bavím o kole. Takže – a na gravelu tím spíš – oželí topspeed, ale ocení jemnější odstupňování a lehčí převody. Sám mám převodníky 46/36 a celkem už jsem asi i pochopil, o co autorům šlo. Na rychlejší svezení mám silničku (i kvůli pocitu z ovládání), ale 70 jsem jel opakovaně i na MTB, tam se stačí ten kousek rozjet a pak zalehnout. Prostě ne každý chce/je ochoten/potřebuje šlapat a vlastně i jet na kole rychlostí nad 40 km/hod.

                0 0
                • detoxy  

                  +1.

                  Mám převodník 36. Převod 36/11 běžně jezdím 40–45 km/h, nicméně i pro toto je třeba dopomoci třeba vítr, nebo kopec. V případě většího kopce a větší rychlosti raději zalehnu. Díky malému převodníku pak vzadu mohu vozit běžnou, levnou a celkem jemnou kazetu 11–32.

                  0 0
                  • detoxy  

                    Po dlouhé době jsem narazil na toto vlákno a zhrozil jsem se, co jsem tu napsal, resp. jakým způsobem to vyznělo. Je to takový přešlap, že to musím opravit i po těch skoro 2 měsících. Takže v prvním řádku mého textu je strašně zavádějící slovo „běžně“. To je tam úplně špatně. Vzniká pak dojem, že běžně jezdím rychlostí 40–45km/h, což je v mém případě nesmysl. A jak píše Alojs01 běžně ji dosahuje jen málo z nás. Takže ta nešťastná věta měla být formulována nějak takto:

                    Mám převodník 36. Při převodu 36/11 lze jet rychlostí 40–45 km/h, nicméně i pro toto…

                    Zbytek sedí.

                    0 0
                • sparrow_cz  

                  Tazatelku neznám, ale obratem ji řadit do kategorie lidí, kteří nechtějí jezdit nad 40 km/h, bych si teda nedovolil.

                  Co se týče převodů, tak to samozřejmě záleží na tom, kde člověk jezdí. Já momentálně žiju na jižní moravě, a jak je známo, máme tady fakt velké hory. Maximální převod na své cyklokrosce s kompaktem využívám při každé cestě do/z práce, i při většině vyjížděk. Takže pro mé použití je jednoplacka na kole s berany nevyhovující a doporučit ji nemůžu.

                  0 0
                  • BikerM  

                    Ja ziju v horach a jednoplacku taky poradit nemohu. Vozim predek 47/32 a 11–34 kazetu, za me max. spokojenost.

                    0 0
                  • Alojs01  

                    Jezdit po rovine nad 40km/h na gravelu uz chce docela fyzicku… obzvlast, jestli ma clovek i plaste trochu do terenu.

                    Jestli ses takovej borec, tak klobouk dolu, ale moc takovych devcat a myslim, ze ani chlapu, fakt neni :-)

                    Navic kazdej nema potrebu to drtit na max, jsou lidi, co jezdi i jen na vylety :-)

                    0 0
                    • Johny.Merida  

                      40 km je slušná palba i s mým Divergem a 30 mm gumama v létě :-)

                      0 0
                      • Jezevec70  

                        Kdyby tě honil vzteklý pes, tak bys určitě zvládl i rychleji. :-)

                        0 0
                    • sparrow_cz  

                      Alojzi, tak to dopadá, když nečteš diskuzi. Ježdění po rovince se tady neřeší ;)

                      0 0
      • Pytlík_Brouk  

        Dík za doporučení. Sloping mi nevadí vůbec, naopak. U toho carbonu jsme teda zase o 10 000 dráž, než jsem původně chtěla, plus ten Rock Machine má kazetu až do 36, ale to už jsou asi spíš drobnosti. Mě ten jednopřevodník taky úplně neoslovuje. Průchodnost plášťů sledovat budu, manžel má 38 mm a je hrozně spokojenej, ale my zas nikdy nejezdili na biku.

        0 0
        • Pán z Dubu  

          RM a Bi mají řetězové vzpěry dlouhé 440mm – kratší se dělají u většiny lepších MTB. Menší BBDrop. Diverge je kompaktnější níž u země – geometrií podobnější silničce.

          0 0
      • TK75  

        90 kg tlak vzadu kousek pod 2 předek 1,8(9)

        0 0
      • detoxy  

        Ano, šířku plášťů je třeba si promyslet. Závisí rozhodně na váze jezdce. Pro 65kg půjdou 35 na 2 až 3 bary používat velmi komfortně, nicméně při koupi nového kola bych směrem nahoru chtěl rezervu alespoň na 42mm. Gravel by měl mít navíc větší rezervu mezi pláštěm a rámem na bláto, se kterým se potká mnohem častěji než silnička. Takže od požadovaného pláště tak 1cm na každou stranu.

        0 0
        • BikerM  

          Jeste zalezi na zapletenych kolech, ja vymenil puvodni kola za tuzsi a hned to bylo znat. U puvodnich kol jsem se citil stejne pohodlne s plastem 35 a 3 bary jako ted s tuzsima kolama a 38 plastema na 2,1 baru.

          0 0
    • DaD  

      Na cyklostezky, občas šotku stačí pláště bohatě pláště 38c. Jednoplacka je nesmysl, pokud to má jezdit i po asfaltu a nehrotíš spíše terén. Ty skoky na kazetě jsou nepříjemné a jezdí se stejně jen poslední čtyři pastorky a tudíž jde kazeta na spodku rychleji do háje. Kompakty se slušnou kazetou je na toto ježdění ideální. Volil bych tedy Shimano. V té cenové relaci koupíš od Sramu jedině Apex a ten fakt nechceš.

      0 0
    • dolomiti  

      Zkus tohle ;-)

      0 0
    • TK75  

      https://youtu.be/OHNpNOrTKtY

      Jen taková hezká ukázka co dívka dokáže s pneumatikami 36 mm

      Nejdůležitější aspekt výběru je vzhled.Dnes už samozřejmě jsou ty gravel bajky plus mínus stejné.Pevne osy, grx 1× nebo 2× to je na každém a jeho volbě, průchodnost atd ale když je na to radost pohledět tak to úplně láká k vyjížďce.To aby ti sedla geometrie, to je věc která se těžko vybírá

      0 0
    • smallbrother  

      Na jednopřevodník by sis zvykla, uklidní to jízdu. 

      0 0
      • DaD  

        V čem jednoplacka to uklidní jízdu?

        0 0
        • smallbrother  

          Hmm, napsal jsem a odeslal o dost delší příspěvek. Někam to zmizelo.

          Někdy prostě z kopce nešlapeš.

          0 0
          • sparrow_cz  

            Kdybych z kopce nešlapal, tak bych se přece připravil o tu největší radost. Fičet z kopce 60,70… je zasloužená odměna za vyšlapaný kopec.

            0 0
        • TK75  

          Nevztekáš se že ti řetěz škrtá o klec přesmykače

          A díky tomu ti zbývá dost sil na vztekání se, když zařadíš a ten skok ti rozhodí tempo a ty se musíš přizpůsobit

          :-)

          0 0
          • DaD  

            Že ty děláš na PR oddělení Sramu a nebo alespoň nejmenované tuzemské automobilky? Měl bys na to talent :D

            0 0
          • smallbrother  

            To mě netrápí mám kazetu 11–36. Pokukuju po 42z převodníku.

            0 0
            • TK75  

              Převodník máš 40 zubů a kazetu jen 11–36?

              To je špatný, to chce kazetu 11–42

              0 0
              • DaD  

                Nebo XD kazetu 10–50z jako má ta ********** dole. To musí být fakt žrádlo…

                0 0
            • smallbrother  

              Používám to jako cyklokrosku, žádný expedice a, proboha, žádný brašny. Uchycování body na nosiče to taky naštěstí nemá. 

              0 0
              • TK75  

                No takhle ti to řeknu, u Ronina mi těch 6 šroubů na vidlici začlo časem okometricky tak vadit že jsem koupil jinou vidlici aby se na to dalo koukat:-)

                Na Divergovi mám malou brašnou nahoře, poněvadž se mi časem znelíbil pohled na gumovou prachovku Future šoku

                0 0
          • Alojs01  

            Na tempo jezdím na silničce, na gravelu jezdím na pohodu, tam se nemusím přizpůsobovat a to i když jedu svižnější jízdu… :-))

            0 0
            • TK75  

              Já jsem vyznavač jednopřevodníku a rozhodně nejsem silniční citlivka, ale i já tam ten skok, kdy se nemůžu trefit do tempa, cítím a musím buď zrychlit nebo zpomalit

              0 0
    • smallbrother  

      Podle mně bys měla s 65tis.dosáhnout v pohodě na karbonovej rám. Já kupoval SUP X-road GR a dostal jsem v krámě slevu.

      X-road je moc pěknej rám, má komplet vedení vnitřkem. Výběr je hlavně s dvoupřevodníkama.

      0 0
      • TK75  

        Souhlas, vypadá trochu jak BMC urs

        0 0
        • DaD  

          Dát na gravel kolo Eagle je už fakt demence. Proč to dělají, vemena?

          0 0
          • TK75  

            Prostě se to posunuje od silnice víc do mtb.To je vývoj, z extrému do extrému než se najde ten zlatý střed.Teď už se dělají 700c pneumatiky s šířkou 50 mm a všechno na gravelech tak nějak zhrublo, hlava se položila atd.Myslim ale že se to zas o kousek časem vrátí.Uvidíme

            0 0
            • DaD  

              Jezdil jsem rok Revolta s Apexem: https://www.bike-forum.cz/…-deep-puprle a nebýt toho Sramu, tak mám to kolo stále. Do těžšího terénu dobré, ale polňačky, šotolinku a občas silniční švihy ty převody naprosto zabíjí. S těmito převody je už jednoznačně lepší koupit slušné HT na 29" a člověk nemusí dělat kompromisy.

              0 0
          • JFtryall  

            Do hor dobry.

            0 0
    • odik  

      Za mě určitě dvojplacku, ale zas kompakty bych já teda nevyužil. Jak často řadíte 50/11 ? Záleží jakej je to oddíl, ale pro mě to není.:-)

      0 0
      • TK75  

        Grx má 46/30 třeba

        Praxis mám 48/32

        0 0
      • DaD  

        Jak říká Rychlý turista „per tam velkou“ no a z kopce to platí dvojnásob:)

        0 0
        • Singlespeed  

          Pro kluky to možná platí, ale holky, jak jsem si všiml, to mají jinak. Raději točí lehčí převody a jedenáctka s dvanáctkou vzadu jsou i s kompakty de facto nepoužívané pastorky :-).

          0 0
          • TK75  

            48/32 a kazeta 11–32

            Desetirychlostní Tiagra a mám doraz udělanej že se dá řadit jen devět pastorků.Nejtěžší převod mám 48 a 12

            Proč?Bylo to zbytečný

            0 0
            • DaD  

              To je jako u auta v manuálu zrušit šestku. To jsou věci toto …

              0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Proč takto, když je možnost koupit kazetu 12–32 10sp, třeba tady:

              0 0
              • TK75  

                Mám tam kazetu co byla doma, novou když budu kupovat tak vezmu nějakou co nezačíná 11z, to jo

                Ono abych se ale přiznal, je to i taková moje „úchylka“ že se mi v krajních polohách nelíbí jak obecně všechny přehazovačky fungujou.Na nejmenší a i největší pastorek :-) pocit stejný jako když jdeš a nechceš šlápnout na čáru :-)

                0 0
    • KamSeHrabeBittner  

      Zkus se ještě podívat sem: http://giantbrno.cz/…ie/68-gravel , Giant pro ženy = LIV.

      Jinak mám na gravelu dvouplacku a jsem spokojen.

      0 0
    • Fran-tic  

      Partnerka jezdi na tomhle s trosku jiným osazenim a je moc spokojena :)

      https://www.mojekolo.cz/…osecco-ex-1/

      0 0
    • BikerM  

      Mám Trek Checkpoint ALR 4 a jsem maximálně spokojený! :) Takže za mě jednoznačně Treka. Geometrie rámu mi maximálně vyhovuje, je pohodlná a zároveň živá. Navíc kolo má spoustu využití v podobě možnosti jednoduchého nasazení nosičů na brašny a blatníky. Rám mi přijde tuhý, na silnici jede skoro jako silnička a v těžším terénu se taky slušně poskládá. Na svém kole jsem vyměnil výplety Bontrager za zapletená kola Easton EA70 ax na bezdušových pláštích o šířce 38, vozím je na 2,1 baru a je to neskutečná paráda! Kola neskutečně zrychlují, jsou tuhá a oproti Bontragerům jsou o ligu výše. Pravda, v terénu o něco tvrdší.. co bych na kole ještě vyzvihl je možnost osazení plášťů až 45 a neskutečně pohodlná řídítka Bontrager, která mají na vrchním úchopu jakousi pěnu, která tlumí vibrace. A v kombinaci s Bontrager gravel omotávkou je to velká paráda. Abych jen nechválil, kolo má střed pressfit a s tím docela laboruji, dost v něm praská, ale i to se dá vyřešit. Gravela jsem vybíral dost dlouho, hodiny na internetu, obcházení obchodů, různé testy a podobně.. a kouě rozhodně nelituji. Jsem maximálně spokojený.

      0 0
      • BikerM  

        Ještě jsem zapomněl na sedlovku. Je na kole hliníková. Určitě by pohodlí pozvedla nějaká pohodlná karbonová nebo ta hliníková s elastomerem (nepamatuji si výrobce). Sám jsem sedlovku ještě nevyměnil, ale na příští rok tam nějakou strčím. Nebyla by potřeba, na štěrku je ta současná dostačující, na silnici stejně tak. Ale občas vjedu do terénu, kde by gravel neměl co dělat a tam by ta karbonová mohla přinést trochu větší pohodlí.

        0 0
      • dolomiti  

        Tohle by mě zajímalo: „na silnici jede skoro jako silnička“. Co je to to „skoro“? Na Checkpointu jsem tedy nikdy nejel, ale jezdím jak Emondu, tak Domane a přijde mi mezi nima dost zásadní rozdíl. Jasně na rozbitý silnici, šotolině je Domane jasná volba, ale na normální silnici? Pro mě je tam dost zásadní rozdíl ve prospěch Emondy. Jak je tedy velký to „skoro“ mezi kolem s hlavním určením do terénu a klasickou silnicí?

        0 0
        • BikerM  

          Myslím to tak, že ten rozdíl není tak zásadní jak jsem sám očekával. Myslel jsem si, že gravel kolo bude na silnici líné. Mile mě překvapilo jak jde za pedálem.. Samozřejmě to nemohu porovnát s karbonovými silničkami, které jsem doposud vozil. Ale zkrátka to není až tak propastné jak jsem si myslel. Dokážu si na tom Checkpointu představit i celý 120 km dlouhý silniční švih bez štěrkových úseků.

          0 0
        • JFtryall  

          Ve velkem vetru, akceleraci, vysokych rychlostech. Tam ryzi silnicka vede. Jak je to ale rozbite, technictejsi, mokre, tak se rozdil dost smazava.

          0 0
          • TK75  

            To jsem chtěl napsat, že na těch našich rozflákanejch silnicích máš dobrou šanci jet vlastně ještě líp než se silničkou.Nechtěl jsem ale moc provokovat, tak je to na tobě :-)

            0 0
            • dolomiti  

              To jsem, ale napsal v původním příspěvku ;-)

              0 0
            • JFtryall  

              Zalezi dost na konkretnim pripadu a na tom jak rychly set-up na gravelu je. Kazdopadne o moc pomalejsi to neni, ale je to mnohem bezpecnejsi a i zabavnejsi. A i ryzi asfalt se da docela svizne.

              0 0
        • BikerM  

          Jinak to Domane se mi moc libi. Rad bych se na nem nekde svezl.

          0 0
      • AussigBiker  

        +1, ja nasadil nedavno blatniky (taky Bontranger), omotavka + riditka jsou pecka. Berany maj EVA vystelku + ta omotovka je fakt pohodlna. Chystam se ted preplist na Supacaz, je to teda o dost tvrdsi omotavka, tak uvidim. Bohuzel nikde jsem nenasel jaka presne je na Checkpointovi. Ale zase Supacaz ma peknej design :)

        0 0
        • BikerM  

          Nekde jsem ji nasel pod nazvem Bontrager Gravel za 299,–. Teda jestli je to doopravdy ona. Driv jsem vozil zasadne omotavky Fizik, sem tam zkusil jinou a po chvili letela do kose.. ale tahle si me dostala. Pohodli je znat, grip ma dobry i za mokra.. vaha asi nebude nejnizsi, ale to u omotavky na gravelu rozhodne neresim.

          0 0
          • AussigBiker  

            Dik za info. Ted jsem koukal. Bontranger ma Cork grip, Double cork grip, ci co. Tuhle jsem na strankach Treku nenasel, muze byt, ze treba uz ji ani nemaj. Kdyz zklame Supacaz, tak se poptam u myho prodejce. Kdyz nepocitam – uplne mi vypadlo z hlavy jak se jmenovala takova ta omotavka za komancu, byl to nejakej hadr – tam nebylo co zkazit – tak snad se to povede, vypada to celkem jednoduse :)

            0 0
            • Nějakej Vena  

              Pokud se neřeší design, tak výborná je i tato https://www.decathlon.cz/…8553784.html

              Dávám dvě na sebe. První vrstvu utáhnu na krev a druhou přes ní standardně. Do ruky je mi moc příjemná a to i za deště.

              Nevýhoda je, že po sundání nejde použít znovu. Ty dvě vrstvy se tím lepidlem do sebe tak zapečou, že ji při sundávání vždycky roztrhám.

              0 0
    • Pytlík_Brouk  

      Čaues, všem děkuju za rady. Nakonec jsem po fakt dlouhým přemýšlení vyhodnotila, že se mi nejvíc líbí ten gravel od Bianchi, tak už je objednán.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.