• EmBe

    Ahoj,

    chtěl bych poprosit odborníky o radu před nákupem.

    Po více než 10ti letech problémů a úrazů s koleny a kyčlemi jsem se rozhodl, že zvolím jako doplňkový sport kolo. Vždy, když jsem více jezdil na mém starém MTB nebo favoritu, cítil jsem zlepšení v oblasti zmíněných kloubů.

    Oslovil jsem pár známých s tím, že bych chtěl začít jezdit a primárně jsem chtěl koupit silničku. Většina mi ale radila, ať zvolím gravela. Hlavně proto, že je pohodlnější, což je pro můj kloubní aparát plus.

    Následně jsem zjistil, že je to nejžádanější kategorie současnosti, takže bude s výběrem celkem problém.

    Každopádně hledám gravel kolo určené více pro rychlost a jízdu na silnici. Žádný backpacking, pouze trénink 1–2× do týdne. Měřím 186 cm, v rozkroku 89cm, váha 86 kg. Rozpočet na kolo mám okolo 50 tisíc. Mám zamluvené toto kolo (https://www.cyklobazar.cz/…5234/prodano) a jedu se na něj za pár dní podívat.

    Chtěl bych se zeptat odborníků, jestli je úvaha gravel místo silnice správná a jak hodnotíte kolo v inzerátu…Jestl ije určením pro mě vhodné a jestli se na něj dají případně namontovat sportovnější kola určená více na silnici. Omlouvám se, pokud jsem napsal nějakou kravinu, jsem v tomto oboru absolutní začátečník.

    Děkuji.

    0 0
    • roupik  

      Proč ne, když tam dáš silniční pláště tak to pojede fajnově i na silnici, akorát ty převody moc silniční nejsou ale to může být individuální podle fyzičky. Jinak dneska už i silničky jsou docela pohodlný…sám mám Canyon Endurace a co do pohodlí to je v rámci segmentu silničních kol paráda

      0 0
    • MTBIKER doporučuje

    • Alojs01  

      Když hledáš kolo na rychlost a jízdu po silnici, tak si nekupuj kolo s pružnou zadní stavbou.

      Pro tvoje použití bych spíš koukal po endurance silničce. Je pohodlná, dají se tam dát i širší pláště než na čistokrevnou silničku a přesto jde za pedálem.

      Mám gravela i silničku, obojí v karbonu, ale na rychlou jízdu po silnici a trénink bych si teda gravela nevzal. :-)

      0 0
      • Kratter  

        Je to opravdu takovej rozdíl? I když bys dal na gravela silniční pláště? Mám v plánu na příští rok koupit giant revolt advanced, s tím že koupím druhý záplety se silničníma pláštěma. Doteď mám 14 let starou silničku Trek 1000, myslíš, že ani tak to nebude lepší na silnici?

        0 0
        • Alojs01  

          Není to jen o těch pláštích, ale i o zapletených kolech a jejich váze. Záleží, jakého gravela si koupíš. Já mám třeba na gravelu 1×11, pro silniční švihy jsou tam i velké skoky na kazetě.

          Takže pokud někdo hledá univerzála jak do mírného terénu, tak na silnici, tak klidně gravela s dvoupřevodníkem a dvěma zápletama. Pokud někdo chce kolo jen na silniční tréninky, měl by si pořídil silničku s jemu pohodlnou geometrií a ne gravela kvůli tomu, že je módní.

          A oproti 14 let starému TREKU 1000 to bude rozdíl určitě ve prospěch toho Gianta :-)

          0 0
        • nzg  

          Proč jen silniční pláště? Rovnou druhý pár kol, ať můžeš střídat dle nálady.

          0 0
    • mantis  

      Ten Topstone v kategorii gravel neni špatný, hlavně z hlediska pohodlí. Nicméně pro rychlejší jízdu s převažující silnicí to není ideální, má kolem 10kg tak jak je v tom default osazení. Což na karbon a silniční jízdu je dost bída.

      0 0
      • nooski  

        Hele profici jezdí na kolech přes 8 kg. Ten topstone má na gravel hodně krátkou zadní stavbu a chová se dost podobně silnici.

        0 0
        • mantis  

          OK, to je klidně možný, to nemůžu rozporovat. Chvíli jsem přesně tohohle karbon Topstona 105 jezdil a dokonce i já, kterej na to nejsem moc citlivej, jsem viděl, že je to docela líný kolo. A to jsem nesrovnával s žádnejma žiletkama, ale např. se SuperX na Apexu, nebo BMC Crossmachine na Rivalu..

          0 0
    • Jasam  

      Kde budeš jezdit? Nebo lépe na jak kvalitních silnicích? Jak už je psáno výše, jsou už relativně pohodlné silničky, ale na druhou stranu i hodně rychlé gravely..

      0 0
    • plzakj  

      Pokud nejsi vyslovene silnicni zavodnik a specialista, tak rozhodne spravna volba vybrat gravel s kotoucema, kterej pojme sirsi plaste. Uzky tam muzes dat vzdycky. Je to nejuniverzalnejsi kolo. Ja mam CD CAADX a 2 zaplety. Jedny 40mm do terenu, druhy s 28mm pokud chci ciste na silnici. Treba se skupinou silnicaru.

      Gravelu je strasny mnozstvi. Nektery maji geo hodne do pohodlna. Nektery jsou bliz k silnicce. Pripadne muzes vybrat neco z cyklokorsek. Ty nemaj tolik uchytu na brasny a nepojmou 45mm plaste, ale maji vic sportovni geo a je to zivejsi kolo.

      0 0
      • marasan  

        Mozna je zivejsi (ano, je), ale urcite neni moc pohodlny. Precejen zavod trva hodinu a to se da vydrzet. ja do svyho nacpal 700–40C plaste a je to o dost lepsi, ale na pohodu bych bral spis gravel.

        Jestli ale chce jezdit z 90 % na silnici, je lepsi endurance silnicka.

        0 0
    • snas89  

      Podle toho co pises bych spis koukal po nejaky endurance silnicce.

      Myslim, ze v dnesni modni vlne gravelu (nic proti:)) to mozna bude i trochu opomijeny sektor oproti nim a mozna bys mohl mit vic na vyber…

      0 0
    • EmBe  

      Děkuju za reakce… Od silničky mě odrazuje hlavně kvalita našich komunikací. Předpokládám, že budu jezdit hlavně dvojky a trojky, takže mám strach, abych ze silničky nebyl vyklepanej jak startka. A rozhodně nebudu závodit na čas a rychlost a budu jezdit spíše s ohledem na tepovku. Každopádně znovu děkuju za reakce, zase mě to trošku zasvětilo do tématu. Ve výsledku si myslím, že výběr ať jednoho nebo druhého typu kola nebude vyloženě přešlap vedle.

      0 0
      • TK75  

        co Spešl Roubaix? Má f-šok takže vyklepanej nebudeš…

        0 0
        • snas89  

          Ten prave mam a spokojenost.

          0 0
        • EmBe  

          Po tom jsem koukal, ale to jsem cenově jinde. A když budu čekat na bazar, tak mám obavu, že by to taky mohlo být, při současné poptávce, do konce roku. Diky za radu.

          0 0
          • snas89  

            Ale obecne bych ebdurance nezahazoval…

            Budes mit v tomhle segmentu porad lepsi sabci na pomer cena/vykon nez ted u gravelu.

            A i v tyhle dobe se porad nejak da.

            Ja prave v breznu kupoval novy rubecko za 50.

            0 0
      • LM  

        Kvalita vedlejších silnic je hrozná a některé křižovatky, kde musíš koukat na provoz a né na díry nebo vyjeté koleje na silnici, taky. Měl jsem na silničce 28 mm pláště a budu dávat 35 mm.

        0 0
        • nomecz  

          To je o zvyku, kdyz sem pred par rokama koupil cx a jezdil okolo Brna na 33mm plastich tak sem si rikal co je to hruzu. Ted sem k tomu poridil regulerni silnicu s race geo a 25mm gumama a nemam az na par useku problem. Takze ty endurance silnice bych taky nezatracoval. S 28–30mm gumama to bude ok

          0 0
      • Romancero  

        jo přesně…já už bych na galuskách na silnice (okrsky) dnes nevyjel-jednak kvůli provozu , ale hlavně už v mém věku cítím každou díru na silnici…

        0 0
      • MartyM  

        Taky jsem z toho měl kdysi obavu, pořídil jsem tehdy endurance bmc granfondo a byl jsem velice mile překvapen. I se sériovými 25c to bylo velice pohodlné, tím že je ještě na klasické brzdy, tak jsem tam pak dal 28c, co bylo maximum a spokojenost s pohodlím.

        0 0
      • jIrI___  

        Někteří ti tu sice budou tvrdit, že gravel na měkkých 40 mm bezduších jede na silnici lépe než silnička, ale nevěř jim. Sám mám gravela pojetím blíže silničce a i přesto je oproti čistokrevné silnici o poznání línější. Pozor tedy na ty gravely používané takřka výhradně na silnici, aby tě brzy nepřestaly bavit… Na tvém místě bych se rozhlížel spíše mezi těmi endurance silničkami, jak už psali jiní.

        0 0
        • Singlespeed  

          Je to tak jak píšeš. Zkušení béefáci vědí, že na hladký asfalt patří minimálně 60 mm guma bezduš, 1,5 baru a letí to jak peršing :-). Realita je však poněkud jiná a brázdit silnice s 35+ mm plášti je velký opruz.

          0 0
          • DaSnail  

            Hladký asfalt je iný svet jak bežné dvojky a trojky ;-) A medzi 60mm 1.5bar a 28mm 8(alebokolko) bar je hodne vela iných možností. Držat požadované tepy sa dá na jednom aj druhom, rozdiel v priemernej rýchlosti bude podla povrchu komkrétnej okresky. Nechat si naklepat bolavé kĺby kvoli tomu aby som sa z jazdy vrátil o 15 min skorej domov by mi pripadalo trochu mäsochistické… :-)

            0 0
          • nomecz  

            Souhlas, hlavne pokud to ma nejakej vzorek. Ale pozor pokud nekdo prechazi z biku tak to vnimat uplne jinak nez silnicar.

            0 0
          • plzakj  

            Hlavne kdyz ty dvojky trojky kombinujes s polnackama, aby ses vyhnul frekventovanjem usekum… kombinuju 40mm tufa bez dusi a 28mm challenge s latex dusema. Jo, rozdil tam je. Ale prekvapive malej. Pri stejnym usili na stejnych tratich bych to odhadl tak na 2–5km/h v prumerce na rovinach. V rychlostech nad 30 uz je to vic znat, ale i ty tufa umi valit 40. Jen si vic slapnu, coz zas nekdy neni na skodu :)

            Pokud pojedes se skupinou silnicaru, tak ti na 40mm ujedou. Pokud pojedes sam, tak je 35–40mm daleko lepsi univerzal.

            0 0
            • TK75  

              A on stejně chce kolo jen jako doplňkový sport.Se zdravotnim omezením bych se na nějaký silnice s autama a smradem vybodl

              Vzal bych toho Topstona co má zamluvenýho..ten bude pohodlnej, a jezdil bych tam kde by mě to bavilo

              0 0
              • iceduck  

                Souhlas, sice by na endurance asi ušetřil něco málo váhy, přidal na rychlosti, ale ta možnost mít tam širší pneu je k nezaplacení.

                Dobrá volba.

                0 0
                • Fazzy  

                  Nevim no, přijde mi to, že tazatel ví celkem přesně kde a jak chce jezdit a takhle od stolu je na to endurance silnice přesně určena. Proč ho přesvědčovat o něčem jiným? Tim Cannonem by asi nic nezklazil, ale osobně bych ještě pátral jinde.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.