Gravel kolo - i po přečtení všech diskuzí nevím...

315 nepřečtených
  • handz

    Zdravím,

    Chci gravel kolo. Měl jsem už vybráno že půjdu do GT Grade (carbon tiagra) ale letos se očividně urodila spousta Gravelů, firmy jdou s módou…

    Takže, zase nevím.

    Co mi padlo do oka:

    Trek Checkpoint – u nás v Treku akorát došel nejvyšší model, kterej je jednak krásný kolo, druhak jel krásně, ale stojí 100k. Nižší verze nikde nejsou a možná ani tuto sezónu nebudou (je to kolo na 2019…) Dost by mě zajímalo pohodlí AL verze oproti karbonu (který má ještě nějakou tlumící vychytávku na sedlovku). Super je, že pojme dost velký pláště…

    Pak jsem dnes byl ve Scottu, mají jednak Bergamont Grandurance – tyhle kola se mi dost líbí (kupodivu nejvíc nejlevnější model… a pak nejdražší) Ale opět klasika, mají na test nejdražší verzi… co na to kolo říkáte, nikde na fórech kde se řeší gravel ho nikdo nezmiňuje (už rok převádá mantra Diverge, Grade, Norco Search, Pinnacle Arkose a pár dalších + mě neznámý značky co se v ČR neprodávají)

    Dál pak mají jejich Scott speedster gravel kterej pojme myslím snad 42mm což je super a celkově je to taky pěkný kolo (a překvapení se nekoná, na prodejně je jen nejdražší model…)

    Co by asi nebylo špatný je Norco Search 105, za tu cenu, ale bohužel ta nová verze je oproti 2017 odporná a vyzkoušení (kvůli geometrii) je asi nemožné

    Grade mě trochu mrzí ta maximání šířka 35mm, ale dokázal bych sehnat celokarbon s Tiagrou za 35 000 – což je myslím hodně super cena na celokarbon kolo.

    Dál Merida přišla se Silexem – tam jsem si všiml, že u nás z nějakýgo důvodu je u verze 6000 cena slevněná na 47 990 Kč kdežto v UK je pořád všude za plnou (kolem 60k) a za ty peníze mi to jako novej celokarbon příjde super. Jen mi tam moc nesedí ten jednotalíř – nejsem hardcore, kopce nesnáším ale někdy se jim nevyhnu, tak pak chci co nejlehčí výšlap…

    Docela jse mi líbil i ten Kellys Soot 50, ale to je naprosto nesehnatelny kolo.

    Můj profi – hobby cyklista, jezdím pro radost, rád se proháním po okreskách a polňačkách (ne po dešti). Rád bych řekl, že kolo využiju i na ježdění po městě, ale to by se nesmělo krást vše co jezdí…

    Díky za jakýkoli postřehy, rady a tipy

    • CzechJoker  

      Norco Search 105 pobere maximálně 35 mm pláště. Mám pocit, že to samé je i Scott speedster gravel, ten se od klasického Speedsteru liší asi jenom lakem a tím, že pobere o chlup širší pláště. V podstatě jsem je vyřadil z tohoto důvodu z výběru, protože tam chci dostat i blatník a na zimu okované pláště.

      Mrkni se na Jaryna /http://www.bi­keinvest.cz/ko­lo-jarren-tiagra-2×10-hydro-black-m-wilier/, ten zvládne 42 mm plášť.

      • handz  

        To kolo nevypada spatne az na tu AL vidli! To jsem uz nevidel sna nikde… obzvlast u kola s hydro brzdama a tiagrou… Skoda. 11kg je vazne hodne.

    • AussigBiker  

      S Trek Checkpointem je ta potíž, že tuhle sezonu měl být Domane GRVL. Těch vyrobili asi jenom pár, zrušili je a přislíbili dostupnost už letos Checkpointu 2019, jenže s dostupností je to bída. Dle infa Kursportu by měl být dostupný okolo půlky srpna. Alu verze má takzvaný IsoSpeed vzadu i vpředu, karbonová verze pouze vzadu + má na beranech pod omotávkou pružnou výztuhu. Mám tu čest být majtelem Checkpoint SL5, ta nižší karbonová verze. Za mě je to kolo super, jestli můžeš počkat… Nebo se poptej v Kursportu nebo u jinýho prodejce, kdy budou. S ostatníma nemám porovnání, tady na BF frčí GT Grade :-).

      • handz  

        No, je to velka skoda, to kolo je super, zajimalo by me, jak je na tom hlinikova verze. Ta SL6 byla vazne parada.

        S TREKem je to hlavne naprd v tom, ze NEposilaji kola, maji nejakou politiku, ze kolo se musi vyzvednout na prodejne – takze na Evansu je normalne maji skladem, ale nelze obednat… (https://www.evanscycles.com/…ike-EV333849).

        S tim IsoSpeedem jsi si jisty? Podle fotek to na ALR neni vubec, u karbonu vim ze je u sedlovky. IsoSpeed je hodne fajn vec, resil jsem to, kdyz jsem malem koupil Domane…

        Můžu se zeptat – kupoval jsi za normál cenu, nebo jsi měl nějakou slevičku? Já si myslím, že ten test co tu mají by šlo odkoupit – Gravel tady sháním asi jen já dle reakcí obchodů :)) jenže – je to kolo na 2019 takže to bude za dlouho, což je škoda, protože to kolo je nádherný.

        Teď tu je k mání GT Grade Carbon Ultegra za 50k (minulý rok 97k) test, ale za ty prachy bych chtěl kolo který je hezký, některý ty jejich barvy jsou vážně otřesný a zrovna tenhle nejvyšší model s tou neonovou vidlí se mi moc nezdá + ta kola max 35mm…

        • AussigBiker  

          Ja mel nejakou tu slevu, protoze jsem to kupoval v Kursportu a obcas tam predtim neco koupil, maj zakaznickej program… Za zeptani nic nedas. Napis jim email, na prodejne mi tvrdili, ze dalsi varka bude az nekdy v pulce srpna. Ozyvaj se celkem hned. Ale jestli nechces tak dlouho cekat, tak to potom jo. S tim IsoSpeedem jsem si byl naprosto jistej, nez si se zeptal :D. Alu verze vypada, ze nema nikde. Pred prodejnou jsem si dal kolecko na Domanem a i podle geometrie vychazi Checkpoint o neco delsi a ma niz riditka, me to takhle sedi perfektne. Na Domanem me prislo a uplne prekvapilo, ze je posed jak „baba s nusi“, ze to takhle jde i na silnicnim kole :).

          Jestli Trek nejde koupit po netu, tak to delaj schvalne, aby podporili svy prodejce. Za me proc ne…

          • handz  

            jojo, Alu to podle me nema :) Skoda! Cekat se mi moc nechce, ale jestli promarnim tuhe sezonu tak si pociham na ten test SL6ky a koupim ten haha :)

            No myslim to zduvodnuji tim, aby si clovke nekupoval nepadnouci kolo. Je to mozna fajn napad, ale v dobe kdy kola u nas nejsou a jinde jo je to k nastvani :(

        • krabica  

          GT Grade hlavně frčel, protože byl jeden z prvních a v ČR dostupný za dobrou cenu. Jinak bych si stanovil nějaké vstupní podmínky a podle toho vybíral, třeba obě pevné osy, místo na pláště alespoň 40mm, karbon, hydro brzdy, vhodná geo (nízká/vysoká hlava), vzhled a máš to snado rozčísnuté…

          • DoomHammer  

            Grade je těžká hipsteřina :)

            • krabica  

              Á sakra, tak to se ho budu muset zbavit, nerad bych byl začleněn do této škatulky… :-D Co na to asi řekne Jiří… :-D

              • AussigBiker  

                Jeste aby se nam Jiri nedal tetovat, to by pak musel jeste navic zacit fetovat… Bejt hipster neni jen tak :D

              • jIrI___  

                Já k tomu jsem odsouzený – Grade, fávo singlespeed, flanelky a zarostený ksicht, Nenaděláš nic, okolí tě zaškatulkuje dostatečně.

                • DoomHammer  

                  Ještě ti chybí batoh. Až si tohle přečte HonzaRez, tak pudeš… po žních…

            • handz  

              Haha, no to je odvazne tvrzeni, ja myslel, ze hipsterina jsou singlespeedovy favority…

          • handz  

            Zas tak jednoduchy to bohuzel neni.

            A hlavne nevim jestli opravdu je nutnost mit pevny osy ve predu a vzadu a vic jak 35mm – bohuzel nemam dost zkusenosti. Ty 40mm bych si pral kvuli vetsimu pohodli pri jezdeni po nerovnostech – jak moc je to rozdil oproti 35 neposoudim…

            Co se hydraulickych brzd tyce – to je asi to co me moc netankuje, nejsem zavodnik ani kaskader a prijde mi, ze dobry diskovy brzdy jsou pomerne dostacujici.

            • krabica  

              Tak si to vyzkoušej a uvidíš, kola se dají půjčit. Teď na jaře je testování na každém rohu. Pevné osy mají výhodu v tuhosti, což nemusíš poznat, zvlášť pokud si lehká váha a také v tom, že když sundáš kola, tak je dáš zpět do stejné pozice a neřešíš pak škrkání kotoučů… Pro ty co často kola sundávají, je to užitečné. Hydro brzdy mají výhodu v snadné dávkovatelnosti a dostupnosti brzdného výkonu. Snadno ubrzdíš z horního úchopu i dlouhé strmé kopce, u mechanik jsem musel brzdit ve spodním úchopu(větší páka) a docela se snažit.

            • DoomHammer  

              Jestli se poskládáš na rám velikosti 61, tak si můžeš vyzkoušet gravel na 35mm pláštích a hydrách :)

              Pevná osa je vyloženě nice-to-have. Pokud častěji vozíš kolo autem, což já dělám, tak se vyhneš opruzu s přesným usazováním kol při skládání. Viz krabica.

      • plzakj  

        Na BF frci bersny na mtb :-P

      • krabica  

        .

    • Namtos  

      Anebo ocel Author Ronin 2017

    • handz  

      Tak update…

      Byl jsem tu ve Specialized, maji Diverge E5 Comp https://www.cyklo69.cz/…quoiseblack3?…

      Kolo se mi libi, to odpruzeni riditek je uplne skvely (udelal jsem si malej test na kostkach a hrbolate trave), vazne to funguje. Maji moji velikost. Jediny co me trochu mrzi u kola tehle cenove kategorie jsou mechanicky brzdy (ale neni to pro me zas tak podstatny). Jaky je vas nazor na tohle kolo? Cena od doporucene by byla o neco malo lepsi..

      • plzakj  

        Za 30 by to bylo ok.

        • handz  

          Pán je vtipálek…

          • plzakj  

            Jak vidis v komentarich nize, tak neni. Ok. 35k by jeste davalo smysl. Mam spesl rad. Ale tady zrovna tu hodnotu nevidim.

      • nomecz  

        sorry jako, ale hliník na 105ce a mechanikách s nic moc kolama za cca 45 (odhad) ???? to jako fakt ?

        to už musíš být hodně vejkej fanda abys do toho ty prachy dal.

        Za mě teda nesmysl

        • DoomHammer  

          Něco dělá značka, něco dělá ten jejich FutureShock…

          Diverge s FutureShockem jsem měl na TestFestu, bylo vidět, že to celkem pěkně žehlí hrubý povrch asfaltu, ale větší nerovnosti to samozřejmě nebere. Myslím, že rozumně nafoukané bezduše udělají stejnou práci.

          Na TestFestu jsem bohužel neměl možnost zkusit FutureShock a bezduše zaráz, možná by to bylo pohodlnější. Duše jsem měl celkem nafoukané.

          • nomecz  

            to je mě jasné že to dělá značka , ale když koupí stejně osazené kolo za cca těch 30 + k tomu rozumné záplety tak mu ještě dost zbude na ten představec a nějaké další chujoviny a to kolo bude úplně někde jinde.

            nedávno tu někdo postoval Grade CX na hydrách a Rivalu za cca 28

            • handz  

              Grade je levnej to je jasny… celokarbon s hydrama sice na tiagre muzu mit za 35, ale je pravda, ze grade je uz celkem zastaralej koncept, nic se na nem za 3 roky neznmenilo (Tire clearance, Pevne osy…)

              • Carpathia  

                Bicykl je celkově zastaralej koncept a už asi 100 let se na něm nic moc nezměnilo ;-)

                • tromboonen  

                  Neboř mu bábovičku, sežral to markeťákům i s navijákem, a ty mu to takhle kazíš :)

            • CannondaleF29carbon  

              Kdyby jsi věděl, kdo tu postoval GRADE CX za cca 28, napiš mi pls. Hledám podobný bike se stejným rozpočtem.

              • nomecz  

                https://www.rutlandcycling.com/…e-red_378753

                Kolega taky jedno bral v patek mu doslo

                • CannondaleF29carbon  

                  Ted jsem na nej narazil. Vypadá to dobře. Škoda, že to neni karbon.

                • CannondaleF29carbon  

                  Myslíš, že je ten GRADE o tolik lepší než Soot 50, aby se to vyplatilo kupovat v UK? Berme v potaz, že budu mít štěstí a Soota pořídím :)

                  Cena je stejná (Okey, u Gradu bych platil ješte 54 liber za dovoz). Jaké jsou hlavní výhody Gradu?

                  • nomecz  

                    No na Sootu sem nikdy nejel tak tezko rict :)

                    GRADE bude o trosku pohodlnejsi a Soot zas pujde asi lepe za pedalem. Zasadni vec jsou hydry na Grade bez nich uz bych CX nechtel. SOOT ma zas obe pevne osy… Dalsi vec 1×11 vs 2×11, vzhled kola … zalezi co preferujes.

                    • CannondaleF29carbon  

                      Kolo mám pro tátu, která má 85 kg, pevné osy jsou velkým plus. Na druhou stranu hydro brzdy…

                      1×11 nebo 2×11 mu je asi jedno.

                      Barevně je lepší GRADE

                      • well  

                        Osy jsou plus?? Ale převody nepozná? No ty vole.

                        • CannondaleF29carbon  

                          jasně, že jsou plus… na nezpevněných cestách dostávají kola zabrat.

                          Převody samozřejmě pozná. Jednotlivé skoky mezi převody mu prý nedělají problém.

                          • well  

                            Nepoznáš nic. Liší se to kolo od kola. Jedno kolo bude vždy tužší než druhý a rozdíl v upínání kol poznáš až při demontáži při přepravě. Nikde nemáš k porovnání identický kolo s možností pevných os nebo rychloupínáků. Marketing boduje na plné čáře.

                            • handz  

                              Pevny osy mi prijdou jako super precenovana vec, asi tak posledni co pro me ma smysl resit, pokud clovek nevazi 110kg.

                              • JFtryall  

                                I kdyby byl rozdil v tuhosti nula nula- coz ovsem neni, tak pevna osa je mnohem lepsi na manipulaci, nepovoluje se, neskrta kotouc.

                                U tuhosti jde taky hodne o dosedaci plochy a vubec o reseni patek a zadni stavby.

                                • krabica  

                                  Je úplná radost, když se ti karbonová patka vymačká od závitové osy QR, fakt geniální řešení…

                                  Jestli kluci výš budou brát to karbonové Grade, tak doporučuji hned přeplést na takový náboj, který nemá závitovou osu, nejlépe rovnou na 10mm osu, ušetří si tak problémy…

                                  • CannondaleF29carbon  

                                    Krom Soota a Grada se mi zamlouvá i tento bike:

                                    https://www.merlincycles.com/…-112970.html

                                    Co myslíte?

                                    • handz  

                                      Co je to za ceny – to je az poderzely :) Blby, ze maj jen maly ramy… pokud ti ten ram velikostne vyhovuje, tak rozhodne za tu cenu nic podobnyho nesezenes, to kolo stalo puvodne 3× tolik

                                      • detoxy  

                                        Má to mechanické brzdy, podle obrázku i menší kotouče a zřejmě pláště tak 32 max. Neříkám, že je to špatný, ale tyhle omezení tam jsou.

                                      • CannondaleF29carbon  

                                        Tohle byla přesně moje první reakce:) ale táta říká, že chce radši kolo od nás. Při reklamaci by muselkolo posílat zpět a to se mu nechce

                                • DoomHammer  

                                  Přesně. Ale to je zkušenost, na kterou si každý přijde až praxí. Teoretizovat se o tom dá do nekonečna :)

                                  Neříkám, že RU nefunguje, ale proč se spokojit s horším řešením.

                                • JMT  

                                  Mám pevný osy a škrtá mi to ve spurtu teda fest

                  • jIrI___  

                    Grade má jednu nevýhodu – od dob uvedení na trh (2014?) na něm neproběhly absolutně žádné technické inovace. Takže se člověk může těšit na rychloupínáky, venkovní vedení bowdenů apod.

                    • suslos  

                      bovdeny venkem jsou za mě ok, usnadní mi doma spoustu práce a vizuálně mi na kole vůbec nevadí. Ty rychloupínáky jsou problém – kor pro člověka co jezdí více silově nebo více váží

                      • fantozzi  

                        Vymenil jsem zadni naboj za RWS 10mm a je to uplne o necem jinem nez rychloupinak, takze resit to lze :-)

                        • suslos  

                          yop RWS od DT určitě řešení je :-) ale pevná osa to furt není → pokud je dnes na výběr, šel bych do pevné osy

                          • fantozzi  

                            Souhlas

                            • krabica  

                              Taky jsem to vyřešil RWS, ale pevná by byla lepší. Vnější vedení je super, vzhledově mi nevadí a výměna bovdenů je pak jednoduchá…

                    • handz  

                      Ano, to me taky trochu stve, ale na druhou stranu clovek nemusi byt nastvanej ze koupil kolo ktery za rok proslo totalni promenou a je mnohem lepsi (Spesl Diverge napriklad).

                      Pevna osa neni jen v zadu, vazne trochu odmitam verit ze to je nejakej problem…

                      • Petr L2  

                        No u Diverge jsem měl po dlouhé době nakonec radost, že jsem si prostě novou hračku nemohl koupit hned, ale bylo třeba počkat :-)

                        • handz  

                          Tak tam ta promena byla proste razantni, je to uplne jiny kolo :)

          • handz  

            Ten Future shock funguje vic nez dobre, zkousel jsem ho i na patnicich a hodne hrbolatym travniku, tlumi dost, to kolama nenahradis.

            • DoomHammer  

              Tak jo :) každý to vnímáme jinak :)

              • krabica  

                Myslíš, že to ty patníky neutlumí? ;-)

                • DoomHammer  

                  Ale jo, něco to samozřejmě pobere :)

                  • tromboonen  

                    Tak jestli ta pružinka pod představcem utlumí náraz do PATNÍKU, tak to se pak vyplatí za ni dát i 100k :)

                    EDIT: kua neumí to dlouhé odkazy, tak ať si pán vygooglí obrázek patníku sám…

                    • handz  

                      Tak za me radeji 10k za toto nez 10k za hydro brzdy (bezne rozdil mezi mechanic / hydro verzi kol) Je to kolo na projizdeni ne za vodeni.

            • krabica  

              Ty patníky bych chtěl vidět… :-D Skáču s Gradem z vysokých obrubníků běžně i mám jeden cca 30cm dropík a taky do pohody… Na to nepotřebuju nějakou chujovinu na představci. ;-)

              • tromboonen  

                Amatére, s future shock se dá skákat z patníku na patník předním kolem a nic :)

              • handz  

                Tak pokud te bavi byt po jizde pres mesto plnym kostek byt za 20 minut vyklepanej jako ratlik tak si posluz :)

          • bezdratova.sprcha  

            By mě zajímalo co je na té znáčce tak super. Půlku jí už odkoupila Merida :D

            • Petr L2  

              Neni to půlka a je to poněkud složitější :-)

              • bezdratova.sprcha  

                Je to 49% a složitého na tom není vůbec nic. Na spešlu už dávno nic spešl není.

                • tromboonen  

                  A co jako, když platíš účet ČEZu, zajímá Tě, kolik procent vlastní který akcionář, nebo když si kupuješ telefon komu patří Samsung, Apple atd., když auto kdo drží akcie?? I superdrahý značky vlastní WV Group třeba, myslíš, že miliardáře to zajímá?

                • Petr L2  

                  Svět je trochu složitější, než si představuješ :-) Fakt by mě zajímalo co při takovém pohledu na problém soudíš třeba o Cannondale :-)

                  • handz  

                    no taky tomu moc nerozumim, je prece jedno kdo co vlastni, jde o vyrobek…

                    Jinak Cannondale – slate – zkousel nekdo, je to strasne drahe ale asi to bude dobry kompromis…

                    • detoxy  

                      Zkoušel jsem asi hodinu na test festu. Podle mě je to už na častější výjezdy do terénu, na můj poměr 80/20 je to příliš velký kalibr. grade je mnohem hbitější, lehčí a jednodušší na údržbu.

        • krabica  

          Norco Search A 105 v té samé výbavě jako Diverge stojí 30k Kč a je to moc fajn kolo. Připlácet skoro 20k Kč za to tlumení je velká hovadina.

          • handz  

            Akorat je hnusny jako prase…

            • krabica  

              Naopak je moc pěkné, hodně lidem, co ho viděli v reálu, se moc líbí, včetně mně. Má ho totiž kámoška… Viděl si ho na živo?

              • handz  

                Ne, ale ta cervena je proste sprominutim strasna. Pritom lonskej model byl uplne super, ten bych uz mel, kdyby se dal sehnat. Kamoska – ano, tak na me pusobi, damske kolo :)

                • jIrI___  

                  S tím souhlasím. Letošní design se mi u Search oproti loňskému taky hodně příčí.

    • ANTONIO187  

      Panove, a kdybyste si meli vybrat mezi tim Sootem 50 (hlinik na 105) za 29k a GT grade carbon tiagra za tech zminenych 35k, tak co byste si vybrali?

      • handz  

        Ja GT, hlavne, SOOT 50 je nesehnatelny kolo… 105 VS Tiagra jsem resil hodne, ale nova Tiagra je podle vseho uplne v pohode.

        • ANTONIO187  

          No ja sem ho prave sehnal, asi posledni Mko v republice a ted nevim, estli si radsi nevzit to carbonovy GTcko… ale to bych prvni musel mit to GT za tech 35 sehnat :D , nekdo to tu psal, tak by mi to musel dohodit a pak by se pripadne dalo jednat, co s tim Sootem, vim ze zajem o nej nejen tady na BF je velkej, takze by asi nebyl problem poslat fungl novy kolo dal…

          • handz  

            Psal jsem to ja, da se vpohode obednat z Anglie, jen budou prehozeny brzdy…

            Jo ty chces Mko, tak to bych asi taky jedno sehnal, ale Lko ani nahodou.

            • ANTONIO187  

              Aha, to je akorat pak blby cokoliv resit, myslim pripadny reklamace, garancka taky nepripada v uvahu atd. :D …to je pak otazka no, estli to stoji za to… No ja myslim, ze to Mko mi s 185cm bude, chtel bych mit „pohodlnej“ posez v beranech i treba v nejakym tom divocejsim sjezdu… ten jeden prodejce mi radil, at beru urcite to Mko… tak sem zvedavej no… tabulka sice jakoby sedi, ale je divny, ze maj jenom tri veloikosti no…

              • tromboonen  

                To jo, podle tý tabulky to bude určitě „jakobysedět,“ to bych neměl strach…

                • ANTONIO187  

                  …hh, pravda! :D ale uvazuju proste tim zpusobem, ze pokud se vyrabej tri velikost, tak moje postava na Lko zrejme asi uplne nebude… jak sem psal, chtel sem i puvodne malinko mensi ram, abych s tim mohl trochu vic blbnout v terenu pripadne v tom zminenym meste… kazdej retarder hodlam dal preskakovat na gravelu tak jako sem zvyklej doted z bajku…) holt uvidime no…

                  • Hroch obojzhivelnyj  

                    Mensi ram = niz riditka.

                  • tromboonen  

                    Záleží na poměru rukou/těla a nohou, ne každý jej má konfekční a prodejci to většinou vůbec neřešej.

                    • ANTONIO187  

                      no rad bych si to nejak dobre poladil, celej ten posez, ale bohuzel je to kolo od nekud z p*dele (pardon za ten vyraz:-))), takze nebyla proste moznost vyzkouset… a nikde jinde moc neni, napadlo me teprv ted, ze snad Sterba ma mit skladem posledni Mko tohoto Soota 30, tak sem tam mohl zajet to vyzkouset, ale momentalne neni moc cas, resim vsechno, abych mohl v klidu vyrazit na dovcu… mate nejaky pomucky nebo rady k tomu posezu v obecnym meritku prosim? koukam na tu geometrii a nejak dvakrat moudrej z toho nejsem… :-/ nikdy sem kolo s beranama nemel…

                      • tromboonen  

                        Tak to se výběrem podle té „tabulky“ a zvyků z bajku řítíš do problému. Normálně tu doporučujem tohle: https://www.bergfreunde.eu/?… … ale sralo je GDPR, tak to stopli, zapni si IP adresu jakože jsi v USA a spočítej si tam parametry, pak vybírej velikost podle délky horní rámovky a dropu mezi sedlem a rodly. Vyplatí se to a můžeš pak koupit kolo třeba z Marsu.

                        • ANTONIO187  

                          Diky moc oboum, urco se na to vecer mrknu,… ale zase me nestras, ty rozdily v geometriich Mka a Lka mi zaprve neprijdou tak velky a zadruhy to Lko uz stejne nikde neni :D , takze bych pak musel asi jedine vzit to GTcko grade carbon tiagra 2017 z ty anglie nebo odnekud, protoze tady se furt prodava za dost… stejne kdyz to kolo pride a ja na nej sednu, tak to prece na prvni dobrou nepoznam nebo na co bych si mel dat pozor az to budu zkouset? sorry, ze se ptam jak dement…))) a zaroven to taky asi nevidim na vic jak max. 3hod. vyjizdky na tom gravelu, nejsem uplne cykloturista, spis kondicni jizdu na vsech povrsich si na tom predstavuju a jak rikam blbnuti, zabavu…

                      • jIrI___  

                        Poměř se, výsledky hoď do kalkulačky? a ta ti vyplivne teoreticky ideální geometrii rámu. To pak porovnávej s geometriemi jednotlivých kol a sleduj, v čem se daný rám liší. Nevyřeší to otázku geo úplně, ale člověku ten výsledek dost pomůže.

              • handz  

                Hele, te anglie bych se nebal. Nevim jak moc se kazi nova, drazsi kola, ale stejne 2 roky ubehnou jak voda. Uspora je skoro 10k…

                S tim Mkem se mi to moc nezda. To sem snad jeste nevidel aby nejaky Mko bylo na 185cm. Mam 187 a vetsinou vzdy L- XL. Ale uvazuju podobne. Taky spis trosku mensi kolo kde clovek nelezi, obzvlast ve meste je to lepsi a kolo chci v podstate na stejnej ucel.

                • fantozzi  

                  Ja jsem takto pred 2 lety kupoval Grade, v Anglii byl o ranec levnejsi nez v CR. Z legrace jsem tehdy poslal dotaz jednomu velkemu CZ interentovemu prodejci, ze chci koupit Grade ale ze v Anglii je vyrazne levnejsi – no a prisla mi odpoved, ze cenu dorovnaji…

                  Tak jsem mel kolo do 3 dnu doma :-)

                  • handz  

                    Muzu vedet komu jsi psal? Pokud mi ho tu prodaji za 36 se zarukou tak to asi vezmu :) stve me, ze veme jen 35,ale to bohuzel porad versina gravelu (silex neni kde vyzkouset, trek checkpoint alr neni) jinak kdo by chtel, v Olomouci je na prodej test grade carbon ultegra za 50.

                    • jIrI___  

                      Bacha na to, Grade 35 mm pobere, ale nesmíš do bahna. Já jednou projel bahnem a od té doby mám v oblasti pláště vydřenou přední i zadní vidlici.

                    • nomecz  

                      no hele já ti nevím ale na Grade cx mám 40mm Maxxis Rambler a nejsem jedinej …

                      http://www.bikeandride.cz/…prvni-dojmy/

                      zas bych to s těma pneu tak nehrotil …

                      • handz  

                        To je hodne zvalstni, na fotkach je tam i s tema 40mm mista dost. Ono asi zalezi na tom co sou tam za kola a zeby i kazdej plast mel v realu jinej rozmer? Kurna. Jedu ted do prahy. Stavim se u Sterby :))

                        • fantozzi  

                          Asi zalezi, jake plaste a jaky rafek. Ja mam do blativeho terenu 35c a je to opravdu uz na hrane…

                          • handz  

                            Me to prijde jeste v pohode. Na svym mestskym kole mam podobny a krosil jsem na nem polnacky plny sutru. Pravda, ne v blate.

                            • krabica  

                              Podívej se na tu fotku úplně v pravo, to je z boku slabé místo.

                        • krabica  

                          Vzadu dole mezi šavlemi je 42mm místa, jestli ti to přijde dost pro 40mm plášť, tak hodně štěstí… :-)

                        • Vilém  

                          Dost? Ve vidlici je tam tak 2mm na kazde strane. To staci jen jit ze sedla a musi to skrtat. Foto zadku tam nevidim.

                      • TheJD  

                        Jestli to nebude tim, ze do Grade CX se vlezou sirsi plaste nez do klasickeho Grade.

                        • nomecz  

                          ale to na bikeandride neni cx ale klasika

                          • TheJD  

                            Co s tim ma spolecneho bikeandride? :D

                            • nomecz  

                              Poposedni si :) Treba to ze v te recenzi na kterou sem daval odkaz ma na klasickem Grade obute ty Rabllery ?

                              • TheJD  

                                To jsem vubec neotviral. Takze oni maji na 2018 ram s vetsi pruchodnosti?

                                • nomecz  

                                  Tvl to te doma te jeste v 24 letech krmi a vodi na zachod ? Kdybys na to klikl tak bys zjistil ze je to z roku 2016

                                  • krabica  

                                    Zjevně je Rambler podvyživený a je tam fest na těsno. Na to nemá ani cenu koukat… :-)

                    • roman II  

                      SILEXY mají testovací v cyklo pointu, teda v Liberci, jak jinde nevím

                  • ANTONIO187  

                    …husty a u koho si kupoval??? to zkusim taky! :D

                    • fantozzi  

                      Tak schvalne – rekl bych ze 1 ze 3 nejvetsich CZ cyklistickych e-shopu ktery jako jediny z nich prodava GT :-)

      • ANTONIO187  

        Tak sem z toho takovej trochu zklamanej :-/ a to este driv, nez toho Soota 50 (M), kterej mi ma prijit v tejdnu, rozbalim. Sem zmerenej na vsech dostupnejch kalkulackach, docela dost sem se naucil o ruznejch geo diky zdejsim radam, ale i z Kellysu i od Sterby mi prislo info, ze dle predlozenejch parametru by pro me spis bylo idealni to Lko, ktery uz pravdepodobne ale nikde k dostani neni. :-( …o vikendu vsechno otestuju a promyslim, ale i pres to, ze sem chtel mit „obratnejsi“ kolo na blbnuti, to uz ted vypada, ze mi bude to Mko maly… Mam uz domluvenou zajimavou cenu na toho silexe 6000 (celokarbon na hydrach, apex1, ale jenom 1×11 s tema „dvouzubovejma“ odskokama a to me na nem asi nejvic trapi, protoze bych se s nim vic videl ve meste, nez v terenu…) Zatim to teda vypada na toho Grade carbon Tiagra/105 z ty Anglie (podle ceny)? nebo vas napada este nejakej tip jako odpoved na to moje breceni? :-( :D

        • handz  

          Kolik jsi si domluvil cenu na tu 6000? 1×11 by mi vubec nevadilo… ale chtel bych ho nejdrvi vyzkouset kvuli pohodli

          • ANTONIO187  

            42k pres znamyho… velikosti sou dostupny a mely by byt i na kramech k vyzkouseni vsude ruzne, tech modelu je docela dost a geo bude, aspon doufam, stejna… taky nad nim porad premejslim, bud silex nebo to Gtcko, nic lepsiho me zatim nenapada… :-/ …btw. co ta mega HT, fakt se mi nelibi! :D

          • ANTONIO187  

            …takze ty mi zaridis to Gtcko carbon na tiagre za 35 a ja tobe toho silexe za 42, ok? :D

            • handz  

              Hele GT za 35 maji v anglii, postovny je zdarma nebo 800,– jak kde, ale brzdy budou prehozeny…

              V Olomouci, Brne ani Praze o Sielxu na prodejne nevim…

              Jinak nejlepsi je podle me trek Checkpoint, sice hlinik za cenu meridy ale vaha je ta mstejne podobna…

              • ANTONIO187  

                Fakt to GTcko hledam i v UK, ale teda velikosti 55 a 56 za tu zminovanou nebo podobnou cenu vubec nevidim nikde uz… mas nejaky tipy, kde lovit v uk konkretne? V praze by mel mit urco treba ten Sterba na vyzkouseni silexe skladem…

    • ANTONIO187  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • handz  

      Tak v Praze jsem neotestoval nic, jednak jsou vsechny prodejny nekde 30 minut autem z centra nebo 50min mhd, druhak na sklade stejne nemaji gravel co chci…

      Tohle mi prijde vazne celkem zarazejici, jak velky problem je si prohlednout kolo ktere clovek chce.

      • Goratrix  

        A to bud este rad, ze zhanas gravel. Ked som pred 3 rokmi kupoval fitness, tak na mna v kazdej predajni pozerali jak debili. Tak som to vyriesil a kupil Canyon. Komponenty uz tiez kupujem len online, servisovat sa postupne ucim, a obchody mozu kludne vsetky skrachovat.

        • handz  

          Ano, prijdu do obchodu, chci gravel. Divaj se na me jak na blazna. Nejvic me dostal jeden obchod Kellys, kam jsem se stavil protoze jsme to mel po ceste, ptal jsem se jestli maji Soot a typek vubec nevedel o cem mluvim, v katalogu to hledal jako silenej…

          • Jezevec70  

            Hele,.před nějakými 6-ti roky, jsem sháněl turistickou cyklokrosku, Tedy ještě dávno před věkem gravelů.

            To jsem byl teprve za exota (debila). :-)

            Nakonec jsem koupil GT z netu.

            • detoxy  

              Jj já když před 2 roky kupoval svého boona, tak pro prodejce to byla kola která nikdo neviděl. Ti nejlepší o nich slyšeli :-)

      • krabica  

        Spoléhat se v tomto na obchody je problém, jedině Specialized má na krámě celkem výběr, ještě možná Scott by něco mohl mít. Lepší je zajet na nějaké testovačky…

    • handz  

      Byl jsem si ted vic projet gt grade carbon ultegru. Co me dost vydesilo je, ze me tacali pomerne dost bolet ruce, grip, a to asi hned po 5 minutach. Cim to muze byt? Kolo mi prislo celkove dost tvrde.

      • DoomHammer  

        Záleží kdes jel, cos jel, jaké rukavice, jaký úchop… to může být hromada věcí počínaje výstelkou rukavic, pozicí pák, sklonem sedla…

        • tromboonen  

          Plus dropem/posedem…

        • handz  

          Hele normalne rozbity cesty a kostky ve meste, nic extrem. Uchop na packach. Rukavicena kratsich vyjizdkach nepouzivam. Bolelo to fest uz po par minutach. A celkoveto bylo nejak tvrdy. Co si pamatuju tak TREK Checkpoint mi to nedelal.

          • DoomHammer  

            To může být cokoliv počínaje pozicí pák nebo tvarem pák. Mně se třeba blbě drží páky od SRAMu, Shimano mi do ruky padne podstatně líp.

          • pete_ax  

            Resil jsem neco podobneho a nakonec sel do Grade Carbon Tiagra. A sel jsem do toho bez vyzkouseni, pouze jsem procital diskusni fora, hlavne kvuli volbe velikosti ramu. Je to tedy moje prvni radoby silnicka, ale zvykl jsem si velmi rychle a jizda na tomhle stroji me bavi. Srovnani s jinou silnickou nemam, ale bike mi prijde pohodlny. Cekal jsem horsi kostitras. Dlane me bolely prvni 2–3 vyjizdky, ted uz to je cajk.

            • ANTONIO187  

              Uzitecny info, muzu se zeptat kde a za kolik si poridil? Plaste si nechaval?

              • pete_ax  

                Kupoval jsem koncem dubna na rutlandcycling.com. Ve vyprodeji me i s postovnym vysel na 29 tis. Plaste jsem nechal puvodni 32mm.

      • krabica  

        Ruce jako dlaně, nebo celé? Když dlaně, tak si zvykneš…

        • handz  

          Dlaně…

          • detoxy  

            Hodně může dělat jaký je tlak v pneu. U mě pod 2,8 baru perfektní. Ale chce to předělat na bezduse.

            • DoomHammer  

              Jo a ne, když jsem ještě míval silničku, vozíval jsem 8–9 barů a ruce mě nebolely. A taky jsem sjezdil kde co všechno, včetně kostek.

              • detoxy  

                No já spíš reagoval na to že mu kolo přišlo celkově tvrdé. Ale i na ty dlaně to vliv mít bude.

                • DoomHammer  

                  Spíš bych to tipoval na posed, možná špička sedla moc dolů (na Jardu), takže váha těla spočívá moc na rukách. Pak to při tom třepání bude mít nezanedbatelný vliv.

                  Jinak souhlas, bezduše udělají strašně moc. S mou porážkovou váhou dávám taky asi 3 bary a je to docela fajn.

                  • krabica  

                    Dávám na 100 kilo 35/40 psi na silnici a o 5 méně do terénu, aby byla pohodička…

            • handz  

              No a co ted, mam tam jit jeste prudit, at mi poresi sedlo, pneu atd a znovu se projet, vazne jsem z toho byl celkem spatnej, bylo to proste tvrdy kolo a to sem nejel v terenu.

              • DoomHammer  

                Sedni na RB RX, to poznáš středověk :)

              • ANTONIO187  

                …takze vemes toho Checkpointa nebo Silexe? ja prave zase nejvic tihnu k tomu GTcku… ale sme na tom dost podobne no… posles mi plz nekej ten uk link na dobrej kup GT? Ď.

              • ANTONIO187  

                …takze vemes toho Checkpointa nebo Silexe? ja prave zase nejvic tihnu k tomu GTcku… ale sme na tom dost podobne no… posles mi plz nekej ten uk link na dobrej kup GT? Ď.

                • detoxy  

                  Ještě jsem předloni hodně pokukoval po: Jamis Renegade . Bylo na něho hodně pozitivních recenzí, ale promeškal jsem výprodej a nový neměli ve verzi expert, která mi cenově vyhovovala.

    • Zoroastro  

      Moje poslední kolo s berany byl Favorit před cca 30 lety… Minulý týden jsem najednou zjistil, že gravel bike je přesně to co mi v životě chybí, a nutně ho potřebuju (klasika:-). Začal jsem sjíždět nejrůznější recenze a fóra, a tohle vlákno mi hodně pomohlo v rozhodování (díky handzi). Grade Carbon 105 asi není revoluční volba, nicméně i po těch letech je to pořád výborně hodnocené kolo nejen tady na BF ale i v zahraničních recenzích. Kritéria pro mě byla karbon rám, hydro brzdy, a slušné osazení. Absence pevných os a menší průchodnost rámu jsou pro moje potřeby úplně irrelevantní. Poslední 2017 Grade Carbon 105 v ČR v mé velikosti (55) mi uteklo pod nosem, a v UK jsem ho taky nenašel. Takže jsem v pondělí objednal 2018 Carbon Expert u Štěrby, v té tyrkysové mě rajcovalo od začátku, a dostal jsem na něj dobrou cenu. Včera už bylo doma, stihl jsem jenom krátkou projíždku a zatím jsem nadšenej, ruce nebolí, kolo je pohodlný (čekal jsem horší), a vypadá parádně.

      • handz  

        Ahoj, Tak to jsem rád, že ti tohle vlákno pomohlo a že jsi s kolem spokojený. Já o něm pořád dost uvažuju taky ( tiagra nebo jeta ultegra) Ještě si ho musím jednou projet. Určitě se neboj napsat pár postřehů po delším používání :)

        • ANTONIO187  

          Ja bych taky sel asi nejspis do ty Tiagry lonsky, tak pohecujem Sterbu at nam nejakou fajn cenu, kdyz vememe dve? :D Nebo mas nekde domluvenou cenu na Gradey? O:-)

          • handz  

            Hele mam v UK jeden posledni shop kde je skladem 55 a 56, jinak uz nikde nic. Za tu cenu mizi rychle… Ted pojdme napsat vsem CR shopum at nam daji slevu 10% jeste, bude to pak 38, a to uz bych vzal radej tady – zaruka, servis, neprehozeny brzdy :)

            • ANTONIO187  

              To je konecne rec do pranice! Ja do toho s Tebou jdu! Posli mi do zpravy prosim ten link na ten uk shop, at muzu v tom mailu taky necim argumentovat ale. Ja uz sem je totiz prave, jak sem ti predtim psal, na netu nenasel… A bat se nemusis, ze bych ti to chtel vyfouknout, ja to z ty UK urco brat nebudu sem se rozhod, prave z techto duvodu… doprava (buhvi co s tim po ty ceste delaj vsechno – precijenom karbon je krehkej), servis, zaruka, atd. Zkusim prvni ukecevat vsechny prodejce v CR a pri nejhorsim bych si holt priplatil… cet si o tech osach? od Krabica:

              "Je úplná radost, když se ti karbonová patka vymačká od závitové osy QR, fakt geniální řešení…

              Jestli kluci výš budou brát to karbonové Grade, tak doporučuji hned přeplést na takový náboj, který nemá závitovou osu, nejlépe rovnou na 10mm osu, ušetří si tak problémy…"

              Co si o tom myslis…? jinak je u me stale este ve hre ten Silex 6000… a hledam stale dalsi samozrejme, kdyby si neco objevil, dej vedet!,–)

              • detoxy  

                Ten Grade je bezesporu dobré kolo. Hodně jsem taky uvažoval o Grade Carbon tiagra. Rozhodně je lepší kvalitní rám a postupně si to tunit. Pro mě co je trochu mínus jsou brzdy (pro upgrade na hydry docela dost práce), max pláště 32 (tenkrát to ještě nebyl mínus, ale teď už mám 35), chybějící pevné osy, vnější vedení, barevný vzhled (čím dražší verze tím horší). Testoval jsem Grade carbon 105 a pokud to jde, vzhledem k časovému odstupu srovnat, musím říci, že bylo vlastnostmi dost podobné mému Boonu, a já z něj byl nadšený. A kdyby se mi vzhledově víc líbilo, tak jsem ho dnes určitě měl místo Boona. Jinak ještě mohu doporučit nákup po sezóně, kdy jsou lepší slevy a nebo testovačky (můj případ) a dá se pěkně ušetřit.

                • handz  

                  Brzdy jsou tam hybridni, coz je urcite lepsi nez zcela mechanicke. Pevna predni osa tam je. Vnejsi vedeni vnimam spis jako plus, plaste tam urcite das 35mm i 37 se vejde dle recenzi.

                  Nakup testovacek je urcite super, jenze jak rikas, po sezone a kdyz chces kolo ted na sezonu je to naprd :(

              • handz  

                Obeslal jsem vsechny co ho maji na heurece skladem. 35 proste nejde, to mi dva prodejci rovnou priznali ze to je pro ne vpodstate zisk 0,– a nechapou jak to v UK delaji.

                Jeden shop mi nabidl hned slevu na 39 990,– plus dorpava zdarma a serizeni, coz beru jako velmi vstricny krok.

                https://winstanleysbikes.co.uk/…ra-2017-bike

                Ty pevny osy me prijdou jako strasak, par let zpet to nemelo zadny kolo a taky se jezdilo a kola vydrzela spoustu let.

                Silex nemam kde vyzkouset takze prote blby, za tu cenu je to super asi, ale jednokolecko me proste trosku desi a to kolo se mi moc nelibi.

                • DoomHammer  

                  Už to tu padlo x-krát. Strasak to není. Pevná osa je prostě nice-to have. Tuhost je diskutabilní. Jezdilo se i na osách s motýlkovými maticemi ;)

                  Pokud často nepřevážíš kolo autem, tak ti absence pevné osy nebude nějak moc vadit. Ale seřizování brzd nebo značkování osy, aby sis správně vrátil kolo do rámu, je zkrátka a dobře opruz.

                  Jednoplacka je jen o zvyku. Jsou lidi, co ji chválí, mně to nesmí do baráku. Klasický příklad, dojedeš na horizont, chceš si z kopce lehce přišlápnout… na dvoupřevodníku jenom hodíš velkou, na jednoplacce musíš nacvakat půl kazety.

                  • ANTONIO187  

                    na silexu si z kopce stejne neprislapnes, tak to mas jedno! :D

                  • nomecz  

                    No hlavne u vetsiny aut staci sundat predni kolo abys tam kolo doatal a tam pevna osa je

                    • handz  

                      tak tak… ale ja autem nejezdim, co sou stojany v kazdym vlaku, je to pro me bezpredmetny.

                  • deekay  

                    Jakkoliv nezpochybnuju prinos pevnych os, tak jsem v zivote na kole s rychloupinakama nemusel nic rovnat ani znackovat pri vraceni kola. A to jsem vzdy do auta sundaval predni kolo u vsech kol.

                    A ze by me skrtaly kotouce, protoze jsem tam spatne vratil kolo semi nestalo taky.

                    • DoomHammer  

                      Šťastný to člověk :)

                      • deekay  

                        Ja ti nevim, ale staci to nechat spadnout vzdy nadoraz :)) ten je stejnej, proste dva zarezy tvaru U.

                        Samozrejme kdyz vyhazujes zadni tak to chce nemit naplej retez, at ti to netaha za kazetu dopredu, ale to je stejne i s pevnou, lepe se pak strefuje.

                • ANTONIO187  

                  Ok, Silexe bych chtel omrknout o vikendu na vlastni oci, ale taky se mi tolik nelibi no… :-/ mozna je ta geo funkcni, ale kdyz je to hnusny, co nadelame…)))) Dobry no, tak za tech 40, uz bych ho asi vzal, teda v CR doufam, si myslel??? Kdyztak este zkusit fakt jakoby rict, ze koupime 2ks…) jenom kazdej na jinou adresu! :D ok, no tak jak to udelame teda??? vemes si ho za tech 40 teda? a jakou chces vubec velikost ty?

      • DragON  

        Jdu podobnou cestou, sice mám Esku v galerii už od roku 2013, ale začal jsem na ní jezdit až letos do práce. Chytlo mě to a zjišťuju, že nutně potřebuju nový kolo, dnes se jdu podívat ke Štěrbovi na Meridu Speedera :-D Sice jako dítě jsem s beranama jezdil, ale chci rovná řidítka. A na horáka se letos víceméně jen práší… :-)

        • roman II  

          taky tak, berany jsem nechtěl a šel do spedera a dal 40mm pláště g-one, teda ještě kromě úpravy převodů atd.

      • suslos  

        Tadyk kdyžtak předváděčka 55cm za super prachy: https://www.koloshop.cz/…DVaDeCi.html

        • krabica  

          Koukám, že letošní řada je ojebaná. Hliníkový krk, sedlovka, horší brzdy, ráfky, horší středové složení, zase má vzadu 32 špic, tak to snad vydrží…

          • suslos  

            njn, klasika :)

            koukám po něčem takovým, ale tohle u mě neprošlo kvůli pevný ose vzadu

        • handz  

          za 50 tu mam uz malem koupenou testovacku Carbon Ultegru… :)

    • odik  

      Píše se ti o Merida Silex.

      Na jejich stránkách jsem našel že má speciální geometrii, ale přímo rozměry a úhly jsem nikde nenašel – špatně hledám??

      • Vilém  

        Geometrii mas u jednotlivych modelu. Ty kola jsou dlouhy jak tyden pred vyplatou.

      • Kire  

        Na CZ stránkách občas geo chybí, ale na korporátní jsou: https://www.merida-bikes.com/…efinder.html.

        • odik  

          Tak asi tuším ,ale jak jsou rozdílný jízdní vlastnosti u dlouhýho a krátkýho rámu?

          • tromboonen  

            Ser na jízdní vlastnosti (prozatím), soustřeď se na to, jestli dosáhneš bez zlomení zad a zástavy dechu aspoň na páky… a pak se zamysli nad dolním úchopem… že přestali CC nabízet kalkulačku Evropanům musí bejt spiknutí, už se tady zas nakupujou „silniční“ rámy podle kávový sedliny :)

            • odik  

              Tak jestli je délka horní rámové trubky delší o 3 cm a dám o 3 cm kratší představec budu mít páky ve stejné vzdálenosti, ale co to udělá s jízdími vlastnostmi??

              • tromboonen  

                A jako horní rámovku potřebuješ podle svých proporcí víš? Nejde o jízdní vlastnostě, ale jestli došáhneš. Já mám třeba problém, když je o 2 cm víc než 53, přitom podle výšky a všelijakejch tabulek bych moh mít i 58… a pak ten drop a související věci… jinak dýlka horní rámovky handling moc neovlivní, to spíš rozvor-dýlka zadní stavby a předkopnutí vidlice, ale ty bejvaj cca stejný/podobný v záv na výšce pro všechny velikostě danýho rámu, vzhledem k mýmu nepoměru (nohy po prsa a ruce a tělo jako Trex) vozím o dvě čísla menší rám, nejmenší rodla a 70 mm forbec nahoru, handling v pohodě, ale zas mám rám, co je inherentně „carving“, ne slalom, na nějaký divoký závodní skoro koze by ten krátkej představec možná nebylo ro pravý

            • DoomHammer  

              Opera VPN :)

              • nomecz  

                Porn hub VPN :)

                • tromboonen  

                  Jen aby se tady někdo necítil jako ta nejohebnější gymnastka (aniž by na to měl tu flexibilitu) až si koupí ten rám s pevnejma co je levnější… přece jenom jezdí se na tom většinou dýl, než tyhle gymnastky šukaj, že jo…

                  • DoomHammer  

                    Prd, pevné osy jsou strašák a nejsou potřeba. Za pevné osy tu lobuju já :)

                    • tromboonen  

                      Já to filtruju a je mi to jedno, bez pevných os jsem přežil i na MTB s hydrama (včetně častého vytahování kol), tak nevím, co je to za módu (pro „silnice“ typu gravel, co jsou stejně většinou tak trochu gumový), nebo že by právě proto??

                      Jen malá poznámka, že RU vs. pevná je bude srát daleko míň než správná velikost vs. špatná podle „tabulek výrobců“… ale zas brzdit to bude perfektně během tý 30 min vyjížďky co vydržej bez upadlejch zad.

                      • ANTONIO187  

                        Nechal sem se proste ukecat na posledni kolo skladem, po kterym tu spoustu lidi slo no! :D o vikendu to vyzkousim (toho Soota M, estli si vzpominas a pak se rozhodnu co s nim…) jak sem rikal, chtel sem mit obratnejsi takze mensi ram, ale jestli ty riditka budou vazne nizko, tak s tim uz toho moc nenadelam no… calculator sem si vyplnil, ale stejne mi to vyhodilo spis ROAD geo, takze se to vetsine gravel nebo cx kolum moc nepodoba… :-/ ale hledam dal a uz o poznani sofistikovaneji, za coz dekuji!,–)

                      • DoomHammer  

                        A tak jo, 8 let jezdím taky na MTB s klasickým RU a s hydrama. Dá se to, když si člověk najde nějaký workaround. Ale vývoj je prostě jinde. Můj další štěrkáč už pevné osy mít bude.

                        Ten můj lobbing tu není pro oponenturu názorům OP, ale obecně, jako pohled z druhé, zkušené, strany pro jiné čtenáře tématu. OP je rozhodnut, že pevnou osu nepotřebuje.

                        • tromboonen  

                          To já bych byl asi taky, kór na „skorosilnici“… ale zas neberte mě vážně, protože kromě toho HT horáka s RU mám všude i ráfkový brzdy… podle mě je to o kompromisu, u mě zvítězila kompatibilita zápletů a omezení nepociťuju, ale možná jen nevím o co přicházím, je mi jasný, že z fulla s pevnejma, hydrama a obr kotoučema je přechod na silnici o strach, ale chce to vyladit priority (na leštěnku v rámci ČR třeba vs celoroční workhorse do sraček) a hlavně nezapomenout v té debatě o hydro brzdách a pevnejch osách na to, že silniční rámy se nevybíraj „pytlíkovou metodou,“ na to jsem v minulosti dost dojel, ale zas je fakt, že jsem extrém, nikoli ovšem ojedinělej, jen si to tu odložím pro kluky co maj tu techniku v malíčku, ale velikost střílej od boku :)

                        • handz  

                          Hele. Co jsem procetl nazory na zahranicnich forech tak pevny osy jsou podle vetsiny lidi neco, co je dobry mi, ale neni to vubec nutny. A je to asi prvni vec kterou by kazdy ozelel. (A to grade ma pevnou osu vepredu. Zadne kolo co se tu kdy zminovalo neni bez obou pevnych os)

                    • handz  

                      Jojo. Jsi tu jediny s nadvahou :))

              • tromboonen  

                Liška + Stealthy… ale už to není tak pohodlný na odkaz plašanovi, co přechází z horáka na silnici, že jo, tady kluci vypadaj, že jim jde víc vo pevný tohle, hydraulický tamto a street cred než nějaký blbý velikostě, tak doufejme, že maj konfekční hnáty :)

        • Vilém  

          kde chybi? Kouknu treba na Silex 300, vedle parametru je zalozka geometrie.

    • handz  

      Hosi, jenom takovej napad, nevim jestli je to dobrej napad, nebo blbej napad, ale tady v obchode sem narazil na GIANT REVOLT 2 2016 – je to na sore, neni to hezky, ale dou tam dat 50mm plaste!!!! na rok 2016 myslim hodne progresivni kdyz vemu ze to dodnes nejde na zadnej gravel :)

      • tromboonen  

        Hochu Sora nebo jiná sada je super, šířka gumy taky, ale prostě silnice/kolo s beranama toleruje tak max 2–3 cm chybu v dýlce horní rámovky, jako jo, konfekční postavy možná odjedou do západu slunce s úsměvem na rtu, zvlášť pokud nepojedou daleko, ale fakt se ze všeho nejvíc vyplatí změřit se na CC a brát jen geometrie co se hodí, lepší sada rozhodně bolavý záda nespraví… něco bych o tom věděl :)

        • handz  

          Chapu chapu. Maji tu na sklade dve velikosti. Asi meli velkyoci. Aspon je testnu. Docela me udivuji dve veci – ze uz ty revolty Giant nedela. Ze cena byla celkem dosr nizka i v dobe uvedeni.

          • jeniiiik  

            Jezdilo se na tom fajn, jen to bylo těžké jako kráva. A narozdíl od roubaix, Caadx, ronina bez pevných osy neškrtaly při silnějším záběru kotouče. :-)

            Mít ho teď znova, tak si ho přeskládám na 1×11 sram a lehké kola.

            • sparrow_cz  

              Pěkné fotky. Mohl bys ještě další dát do galerie, ať se můžeme kochat :)

              • jeniiiik  

                Nemohl. Ty kecy co v galerii píšou ostatní mě tady fakt nebaví. :-P Posledně jsem tam dal Ronina SL a zas jak je to prezentuju jako uberbajk a podobně.

            • handz  

              Tezke jako krava? Myslim ze ne, vsechny necarbonovy gravely maji kolem 10–11kg a tohle nebude vyjimka..

              Ja o nem porad tak po ocku pokoukavam, prislo mi hrozne vpohode za tu cenu.

              • jeniiiik  

                Jasný, v téhle cenové jo.

                Pak jsem si koupil cx canyona na ultegre a s dt koly a na Revolta uz nesedl. ;)

                • handz  

                  Chapu, lepsi koupit drahy rovnou :)

                  • jeniiiik  

                    Ten už je vlastně taky pryč. ;) Střídám to jak ponožky. Teď mám zase těžkého ocelaka protože se mi prostě líbil. ;)

    • handz  

      Tak jsem si kolo dnes byl projet. Je to super pohodlny kolo. Skoda, ze maji jen tu 2016 verzi, 2017 je za skoro stejnou cenu a s lepsima brzdama a asi i novejsi sorou.

      Projel jsem se tak 20 minut, to prehazovani je uplne v pohode, nevim jak je to se spolehlivosti pri delsim uzivani, ale takhle to proste fungovalo jak bych ocekaval. Bohuzel 2017 verze je nesehnatelna a kolo ted nahradil Toughroud SLR GX – kterej ale porad nema pevnou osu any vepredu ani vzadu – trosku fail na kolo 2018…

      • prsoo  

        a co Cube NuRoad? http://www.chainreactioncycles.com/…p-prod165712. Tiagra, pevne osy vpredu i vzadu.

        • handz  

          Zrovna pred chvili :) taky to neni spatne

        • ANTONIO187  

          Chtel sem NUROAD PRO a vypada to, ze uz ale zadnn taky nikde letos nejsou… :-(

          • prsoo  

            pokud potřebuješ vel. 58 tak ještě je :)

            https://www.mhw-bike.com/…locross-8739

            • ANTONIO187  

              Diky, prave bych se potreboval rozhodnout mezi 56 a 58, respektive projet se na nich a v CR se mi tohle bohuzel uz asi nikde nepostesti… Vim, ze sou treba ty skladem jeste ty CX PRO, coz se mi taky docela libi, ale ta geo rozhodne uz tak „pohodlna“ nebude… prosel sem fakt pulku internetu a nakonec si vemu toho celokarbonovyho silexe 6000 na apexu 1×11 (11–42). Muzu ho mit za 42k a v tyhle cene uz proste v republice podle me nic lepsiho dostupnyho neni… na tu dlouhou HT uz sem si vizualne zvyknul docela, jednoplacka bude pro me nova zkusenost, ale sem tomu otevrenej… Vsechny recenze, co sem na nej cet, tak sou vice nez pozitivni… zitra jdu otestovat velikosti a jednoplacku v realu…

      • ˘Ö˘ Krab  

        Pevnou bych vyžadoval na skoky, hupy, kořeny, balvaniště a k velkým kotoučům. Budeš něco z toho dělat? Máš tam kotouče >160 mm? Vážíš >>90 kg?

        Na běžné použití na lehkém a jen omezeně terénním kole je to spíš opravdu záležitost kroucení vidlice, než fatálního nedostatku použitelnosti celku. A přehazování je v pohodě naprosto samozřejmě, při troše štěstí budou na té sadě jezdit ještě děti Tvých dětí.

        • DoomHammer  

          Co se týká tuhosti, tak pokud není vyloženě „odfláknutý“ rám nebo vidlice, RU není problém ani s 90+

          Na RX mi při správném seřízení třmenů RS785 nic neškrtá ani při dupání ze sedla. A neškrtalo ani s TRP Spyre. A to mám dost subtilní rychlupínáky.

          • ˘Ö˘ Krab  

            A naopak na CRR275 s kotouči 180 mm stačí vzadu lehce nedbale dotáhnout pevnou osu, dát pár krotkých sjezdíků lesem a pak naklopit na silnici do zatáčky a … brzda škrtá. Je to o souhře okolností.

            • DoomHammer  

              Na CRR 290 mi zadní chytala jenom, když jsem měl brutálně sjetý kotouč a desky a nevracely se mi písky :)

              Asi je to kus od kusu :) stejně jako to zmíněné chytání s rychloupínákem :)

    • handz  

      Jinak co se tyce brzd – co me na tom giantuczarazilo, bylo jak spatne se mackaji kdyz ma clovek ruce na pakach, vazne z tuha, samotne brzdeni mi prijde uplne dostacujici ale oproti hydraulikam co sem testoval to jde vazne neprijemne ztuha. Je to bezny rozdil hydraulika/mecha­nika?

      • krabica  

        Můžu porovnat RS505/RS785 a Tiagru 4600+Trp Spyre a bylo to přesně tak. Chováni 105 5800 se Spyre mi přišlo lepší, ale to je rozestup 2 let…

        • DoomHammer  

          Ultegra 6700 + Spyre kladly větší odpor než RS 685+785. Při normálním brzdění to nebyl velký rozdíl, ale v delších rozbitých sjezdech bylo znát, že je na brzdění nutno vynaložit výrazně větší sílu. To už ruce slušně bolely.

          OP asi bude znát sjezd od Dolní boudy do Bělkovic kolem kozí farmy, tam to s mechanickými kotouči bylo protivné.

    • CannondaleF29carbon  

      Dneska objednáno ;

      https://www.merlincycles.com/…-112976.html

      Příští tyden dorazí. Pak přidám dojmy a fotky

    • handz  

      Jinak co se tyka vzhledu, tohle kolo je podle me nadherny: https://www.evanscycles.com/…ike-EV306246 zvladne 45 plaste, ma hydrauliku, 105ku, stoji 36k… ale jak to s Pinnaclem je, u nas nema zadny ofiko zastoupeni… ?

      • mr.a  

        jestli se nepletu tak Pinnacle je značka přímo shopu Evans Cycles…

        • handz  

          Tak to cumim… kola jsou designove nadherny, nechapu proc velky firmy porad neumi udelat decentni dobry kolo, napisy, hnusny barvicky, silene tvarovany trubky…

          • sparrow_cz  

            Jakože je celé kolo matně černé? Tomu bych design moc neříkal. Stačí vzít černý sprej, přeletět komplet celé kolo a výsledek bude podobný :D

            • handz  

              Neni to je. O tom. Ale ano. Matne cerna je vzdy hezci nez odporne neonove barvy s napisama.

      • Neťa  

        Až na podzim naskladní, tak budu objednávat dvojku. Prošel jsem toho dost, a tohle kolo se mi líbí suverénně nejvíc a taky myslím nabízí nejlepší poměr cena/výkon. Zastoupení u nás Pinnacle samo nemá, jak již bylo uvedeno, je to brand přímo Evansů.

    • handz  

      Dnes jsem si byl jeste jednou projet GT Grade Carbon Ultegru… trosku sme odpustili kola a hned to bylo jiny svezeni. Dost o nem ted premyslim. Jsou tam pripraveny kola na tubeless, coz by asi bylo jeste posunuti o dost dal v pohodli, ze?

      • milmat  

        Pohodlí a TL určitě. Já mám staršího Grada a ten je také TL ready, akorát se tam musela dát TL páska a samozřejmě ventilky. Originálně tam byly nějaké těžké drátové Contíky s duší. Originální zadní náboj je také celkem těžký.

      • ANTONIO187  

        Husty, no ja sem byl zvedavej, jak tenhle pribeh dopadne! :D …ty teda nakonec nejspis vemes toho Gradea a ja toho Silexe 6000…)))

        • handz  

          Je to dost mozne. Ale ted mam na test pujcenyho nejvyssiho Trek Checpointa :) jen jsem si ted svihl rychle 35kilaku rozbityma asfaltkama, sterkem, lesem. A jako jo. Je to fajn svezeni. Za 100k ani nahodou, ale kdyz bude vyprodej nebo tenhle test za 40% ceny…

          • AussigBiker  

            SL5 je za 76 na 105, hydry. Par tisic sleva a da se. Akorat ta dostupnost…

            • handz  

              76 je porad dost i 70… A dostupnost jak rikas… ty kola sou 2019 takze v CR to bude pocitam az po sezone…

          • handz  

            Ted jsem jel do mesta a projel se po kostkach – tak to bylo neco silenyho, cely kolo se rozvibrovalo, takhle vytresenej jsem jeste na kostkach nebyl ani na svojem ocelovym kole s 32 gumama, to me ted hooodne prekvapilo :-/

            • AussigBiker  

              Dostupnost by mela byt dle info z Kursportu cca pulka srpna. Trek slibil dostupnost na tuhle sezonu (protoze zrusil Domane Gravel), ale prekvapil je zajem. Jinak prazsky kostky (pred Vystavistem), tak tam minimalne DH kolo :D.

            • deekay  

              Podobne mluvi i recenze na checkpoint… ze se treku jejich prvni gravel moc nepovedl a pohodlne to neni vubec

              • krabica  

                Jsem rád, že mám Grade, sice má své mouchy, ale už je to starší model, dnes bych si snad nevybral… To se člověk fixne na pohodlí, pevné osy, pláště min. 40mm, úchyty na blatníky, aby se mi to líbilo a je v hajzlu… :-) Nejvíc se mi asi líbí Grail na Ultegře, ale ten integrovaný představec by mi pravděpodobně nesednul…

                • DoomHammer  

                  Souhlas, proto jsem rád, že jsem se iracionálně upnul na RB :)

                  Taky bych si nevybral. Takhle si objednám rám a osadím si ho podle svého.

                  • roman II  

                    otázka je kdy to bude ?, takhle jsem musel řešit meziřešení, čekal jsem tohle léto ale asi se to prodlouží

                    • DoomHammer  

                      Minulý týden jsem psal p. Heinikovi maila a zatím bez reakce, asi si někde válí šunky na bíči.

                      Dokud mám na čem jezdit, tak to neřeším, aktuálnímu RX nechybí nic životně důležitého a na to moje honění segmentů po cestě do práce je to v pohodě.

                      Akorát bych rád věděl aspoň přibližný časový rámec vaření a parametry té karbonové vidlice, kterou hodlají nabízet, ať můžu mechanikovi zadat zaplétání silniční sady kol. Už nechci jít cestou kompromisu Force 4×1, ale rovnou nábojů na pevnou osu + 11s silniční ořech.

                      • deekay  

                        Ja doufam, ze udelaji nakou lidskou geometrii.

                        Precijen by to melo byt sportovni kolo. RX nikdy pohodlny ram nebude, je tuhy, tak pryc s dvoukilometrovou hlavovou trubkou a bude to pekny kolo…a pouzitelny

                        • DoomHammer  

                          Na hlavu snad sahat nebudou. Dlouhá hlava mi vyhovuje :)

                          Prý bude trochu položenější hlavová trubka a jinak vše při starém.

                          • deekay  

                            Tak ne každej je nemocnej na záda.

                            Podle mě si tím odrazují kupce, protože ta jejich geo už je dost extrém ve špatném slova smyslu, ale třeba máj udělaný průzkum trhu, co já vím.

                            • DoomHammer  

                              Na druhé straně je spousta jiných výrobců, kteří dělají rámy s nízkou hlavou. A RB nabízí možnost zakázkové geometrie, takže si tu hlavu můžeš nechat udělat podle svého.

                              A podle tvé logiky se dá stejně říct, že ne každý je hadí žena :)

                              • deekay  

                                Proto bych dal délku hlavy nekam pěkně na střed. Ať to jde nastavit tak i onak a ještě to nebude vypadat jak nabourane.

                                Zakázková geo je hezka teorie. Alespoň teď na to prý nemají kapacity.

                                • DoomHammer  

                                  To „nabourané“ souvisí s hlavovým úhlem, který se prý bude měnit na „více položený“.

                                  No uvidíme, co z nich vyleze.

                                • jeniiiik  

                                  A navíc to stojí ranec…a to uz bych se dival jinam nez na RB.

                                  • DoomHammer  

                                    Co stojí ranec? Zakázková geo? To je fakt, člověk musí být fanda :)

                                    • jeniiiik  

                                      Jo ta zakázkový geo je za balík. Chápu ten příplatek, ale určitě bych tolik neplatil za RB.

                                      • deekay  

                                        No to je dalsi vec :)

                                        I kdyz treba jejich nove fully chodi pekne, akorat maji pro me naprd geo, takze prekopat tu 120mm 29 na pouzitelnou geo by mohlo vyplivnout zajimave kolo :)))

                                        • jeniiiik  

                                          :-D :-D A jsi na ceně jak za dobrý rám s použitelnou geo jinde. ;)

                                          • deekay  

                                            Jasne, ale budu mit geo presne podle sebe a ne nakyho tydyta v ju es ej :))))

                • handz  

                  Bud rad, podle me grade je za ty penize porad dobra volba. Ja cimdal vic uvazuju o tom carbonu na ultegre. Pevna osa je vepredum, blatnik tam jde, 35 gumy taky. 40 by se mi libilo, ale asi to neni ani tak nutny.

                  Grail se mi libi – podle me super moderni kolo, hned bych si vzal ten nejnizsi model, ale oni je nemaj vubec skladem… Ty riditka se mi libi, podle me super inovace ktera pokid sednou prinese hodne pohodli.

                  No a v zaloze mam porad toho gianta – 50mm propustnost. Jinak bida, ale zase to stoji pakatel :))

                  • deekay  

                    Hele at koukam na ty jejich riditka shore nebo zespoda, proste tam nevidim moc logiku…

                    V dropech te to nuti mit jeden dany uchop, kvuli te pricce.

                    Uchop nahore naplocho – ten co ma byt pohodlny. Vicemene musis e drzet hodne blizko stredu, jak to maji na proapgacnich fotkach a pak bych rozhodne nechtel za tekhle uzky a vysoky uchop jet rychleji neco rozbiteho.

                    Takze fakt nevim k cemu ta jejich inovace je.

                    Potrebuju aby kolo bylo pohodlne v dropech a na pakach. Pokud se drzim za vrsek riditek, je to zpravidla do kopecka, nebo pro nesportovni jizde a to uz mam stejne teziste diky vzprimenejsi pozici vice na zadnim kole.

                    Zipp Service Course SL-70 Ergo mi fungujou v timdle navybornou. Predozadne tuhe ale oproti klaisckym riditkym s kruhovym prurezem po cele delce jsou vertikalne pohodlne. V dropech pak neni problem jezdi hodne rozbity veci bez toho aby cloveka bolely ruce.

                    A co si budeme povidat, rozbity veci budes chtit jezdit v dropech, mas tam nejjistejsi uchop, nejlepsi pozici na brzdeni atd.

                • fantozzi  

                  Tak to ja bych si vybral hned :-)

                  http://moots.com/bike/routt-rsl/

                  nebo

                  http://moots.com/bike/routt-45/

              • handz  

                Me prave sedlo – vsechny povrchy uplne pohoda ale Kostky naprosto desny, takze nejaky clenitejsi teren bude peklo. Jeste ho zitra projedu a dam report.

                • deekay  

                  Prave na to nadavaji…tu mas odkaz

                  http://road.cc/…ckpoint-sl-6

                  • AussigBiker  

                    Mám SL5 a kostky potvrzuju, ale na těch já primárně nejezdim. Pole, louky – tam to valí perfektně.

                    V tý recenzi si stěžuje, že mu chybí lehčí převody a že 1×11 by bylo lepší… Mě převody vyhovujou. Fyzičku mám bídnou a překvapivě kopce co normálně jezdim vyjedu :-). Pak si taky stěžuje, že by hm mohly být širší pneu… Nemohu posoudit. Pneu co tam je mi vyhovuje.

                    Další bod je, že vpředu nemá IsoSpeed, validní bod. Nicméně řídítka mají tzv. Iso zónu, jak to Trek nazývá, je tam nějaká měkká výstelka a funguje to, otřesy to pěkně žehlí.

                    Za mě tedy potvrzuju kostky, v Praze před Výstavištěm, tam jsou výživný a na Checkpointu nic moc. Na HT lepší a nejlepší na fullu :-). No a ten chybějící přední IsoSpeed – podle mě ho tam nedali schválně, aby ho tam v další verzi slavnostně přidali :-).

                    Suma sumárum, na to kde, co, jak s tim jezdim mi Checkpoint vyhovuje, do terénu mám fulla. V tý recenzi je to zmíněný – v Americe jsou dlouhý široký cesty jako dělaný pro štěrkolety a je možný, že je primárně laděnej na ně s ohledem na Americkej trh. A ne tolik do šutrů, kořenů. Tam já bych s takovym kolem ale stejně nejezdil.

                    Jinak už jsem s nim jel kde co a v pohodě. Lesní šutrovità cesta, rozbitá asfaltka, pole, menší schody – všude ok, až na ty kostky. A ještě mám úsek na cyklostezce, kde je asfalt zvlněnej kořenama pod ním. Tam je to opruz i na HT,na Checkpointu nic moc. Ale ani pro kolegu na Diverge (hlína) s Future Shockem.

                    • DoomHammer  

                      On ten Future Shock taky není bochviečo. Pěkně pozobe malé nerovnosti, ale na větší, jako jsou díry po kopytech nebo kořeny, už nestačí.

                    • deekay  

                      Tak ono u tohodle typu kol je to celé o gumach. Podle.me futureshock je jen kurvitko a stejně tak je dobře že isospeed nechali jen vzadu.

                      Třeba na challenge baby limus/grifo open tubulár jsem kostky skoro necítil. Ale nejsou bezdušové takže je už nevozim.

                      Nynější wtb cross boss jsou taky super. Dá se vychytat tlak kdy je to hodně pohodlne. Ale je znát že to nemá tolik TPI co ty Challenge. Kvalitní galuska asi musí být ještě lepší.

                    • handz  

                      Me prevody vyhovuji, ale je fakt ze jsem talir za celou cestu vymenil snad jen jednou na zkousku 1×11 by mi asi stacilo.

                      Sirsi pneu? Vzdyt to ma 38mm coz a jde tam snad az 42… podle me i vic. Zase clovek se chce i trochu projet…

                      IsoSpeed – vepredu by podle me hodne pomohl, prave u tohodle kola Oni se dusuji jak jim slo o cenu… ale, je to kolo za 100k diverge za 76 je celokrabon, 42mm plaste tam jdou, future shock, ta jejich odpruzena carbon sedlovka… podle me kecy – asi se jim nechtelo nebo proste udelaji pristi rok drazsi model kde to bude…

                      Kostky me doted fascinuji, takhle hrozne nejezdi po kostkach snad nic, ani rekolo… Jeste mam dnes kolo pujcene jdu se projet, polnacky, sterk, lesni cesty to dava uplne napohodu, vubec proste nechapu jak to muze na kostkach byt tak spatny. Kvuli tomu jsme uplne zavrhl uvahy o koupi te AL verze, ta nema ani ten zadni ISO… to bude na kostkach rozsudek smrti (a bohuzel tady v okoli jsou kostky vsude)

                      Future shock samozrejme neni spasa na vse ale prijemny to je moc. Kdyby ten E5 comp mel za tu cenu hydro brzdy, uz ho proste mam. Ale ta cena je fakt bizar.

                      • deekay  

                        Na kostkach to muze byt spatne tim, ze zrovna treba vidlice chytne urcitou frekvenci vibrace na relativne rovnomerne rozlozenych hrbolech, kteryma kostky jsou a pak je to neprijemne.

                        Zkus schvalne jine kostky nekde jinde, pokud mas moznost.

                        • handz  

                          Ano mas pravdu, pravidelne nerovnosti jsou to, co toto kolo vubec nedava. Mensi kostky jsou OK ale ty velke jsou peklo.

                          Ted jsem se vratil z 50km vyjizdky. Polnacky, sterk, asfalt, zniceny asfalt…

                          Jsem vytresenej, mozna chtelo upistit trochu gumy, ale nevim, proste jakekoli i mensi ale opakujici se nerovnosti to kolo rozkmitaji do velmi neprijemnych vibraci. Nebo treba takove drny travy… kde jsme myslel, ze vazne vypustim dusi byla jedna cast stezky, kde je takovy ten uplne prastary, na kameny rozpadly asfalt, to proste vazne neslo.

                          Osobne bych si to kolo proste nekoupil. Ale jsem rad za moznost testu, na sterku a asfaltu je to pekne svezeni. No a ted hura do shaneni dalsich kol na test, protoze bez toho to vazne nejde.

                          • deekay  

                            Jen pro info, jake si vezl tlaky, jake gumy a kolik vazis?

                            Pokud vidlice pruzi moc predozadne, tak na jedne prekazce propruzi dozadu, jakmile ji prekonas vrati se zpet ale to uz najizdis na druhou prekazku, takze ji preda tu svoji nashromazdenou energii a nadeleni je na svete :)

                            To je ovsem jen moje teorie, podporena tim, ze neco podbneho mi dela ocelova vidlice na 29eru. Ve vysledku je to mene pohodlne nez moje CX, pokud nemas nafoukano na 29 vylozene extra nizke tlaky.

                            • AussigBiker  

                              Ja bych rekl, ze na Checkpointu to neni o tlakach v pneu, Zkusil jsem vic, min, min je pohodlnejsi, ale to, ze ty kostky (a nepravidleny) nerovosti to kolo moc nedava, to je asi fakt. To ja pred koupi samozrejme nevedel, ale to mi nevadi, jezdim s tim asfalt a pokud mozno hladkej teren. Pro me je to OK. Je super, ze handz mel moznost si to takhle projet. Tipuju ze Checkpointu SL6 bude touhle dobou v Cechach jenom par, tak 3–4, jestli vubec.

    • lunochod  

      Co si myslíte o tomhle Inflite AL SLX 6.0 Race se Sram Apex 1?

      https://www.canyon.com/…-0-race.html

      • deekay  

        Zalezi jake to bude mit u tebe urceni – je to geometrii blize k euro zavodni CX geometrii nez gravelu. Tzn bude to tocivejsi, ale nervoznejsi a mene stabilni.

        • lunochod  

          Geometrii si ohlídám, řada silničních kol mě již rukama prošla, můj dotaz směřuje víc na komponenty (se silničním Sramem nemám zkušenosti).

          • deekay  

            No prave ze todle ma geometrii na muj vkus az moc silnicni a jako kolo pro pouziti i na blbnuti na lesnich pesinach bych to rozhodne nechtel. Takze zalezi co od toho ocekavas.

            Co se SRAMu tyka, absolutne mi nesedi jejich tvar pak ani razeni double tap :) Ja silnicni SRAM nesnesu, ale jsou lidi co ho zase vyhledavaji,takze todle taky tezko nekdo poradi.

            • jeniiiik  

              A já jsem ten co mi sedí jak řazení tak páky. Jezdim Apex 1×11

              Teď už s příchodem ultegry s brzdou bych klidně zase zkusil shimano, ale rok zpět mě to triskani retezu pěkně sralo.

              • deekay  

                Co se 1×11 týká, tak i já jako velký odpůrce presmykace mám na cx 2×11. U 1×11 mi absolutně serou ty skoky na kazetě. Ale to je tím že mám cx jako univerzál a nevadí mi na tom objet silniční vyjížďku.

              • lunochod  

                Jenom nevím abych neměl chaos v řazení když na jenom kole budu mět dual control a na druhým double tap :-)

          • Carpathia  

            Jestli to hodláš používat i silničním švihům, tak bych se jedno převodníkovému řešení vyhnul. A to píšu jako spokojený uživatel 1×11 na MTB. Na silnici by ti asi chyběl buď rozsah nebo odstupňování. Alespoň já to tak vidím, už kazeta 11–32 10sp je pro mne s odstupňováním tak na hraně.

            • lunochod  

              Ano potřebuju něco jako silničku na horší asfalt.

            • orm  

              Kolik jsi toho na jednoprevodnikovem gravelu na silnici odjel, ze radis :-)?

              Zas takovy problem to neni. Uz jsem toho na gravelu na silnici neco odjel, i dlouhe vyjizdky pres 150km. Mel jsem z toho take obavu, protoze na silnici jsem v minulosti s vetsi kazetou a horsim odstupnovanim mel problem, ale na tom gravelu to proste nevnimam. Nevim cim to je, mozna tim, ze to jede hure a rychleji to zpomaluje, ale jako problem to fakt nevidim, zvlast kdyz jedes sam. Vzdy muzes dat mensi kazetu, treba 36z a jsi na rozsahu co je na silnici.

              • Carpathia  

                40×11 pro mě rozhodně není to samé jako 50×11. A to horší odstupňování mi teda fakt vadí. Na klasické silnici jsem vozil 12–28, teď jsem dal na Auru 11–32, abych netrpěl v prudších kopcích, ale na dlouhých rovinkách nebo na větru s těmi skoky už to není takové jako s 12–28.

                • orm  

                  Na silnici vozim prevody 53×39 a kazetu 11–25/28 10 speed, coz odpovida priblizne 48 a 11–36. Kazeta 11–36 je na zacatku odstupnovana stejne jako 11–25/28. Podivej se na porovnani.

                  http://gears.mtbcrosscountry.com/#…

                  To neni, ja mam 42×11 jako nejrychlejsi prevod a budu mit 42×10. Ano, je to ve slapavych sjezdech pomalejsi, ale neni to nic hrozneho. S kazetou 42×11 je odstupnovani horsi, ale s kazetou 11–36 a prevodnikem 48z, kdy budu mit ± stejny rozsah jako na soucasne silnicce, v tom problem nevidim. Pokud bys vozil velkou kazetu, tak to bude horsi, ale kdyz tam das mensi kazetu, tak aby ti to pokrylo rozsah silnicky, ta to bude v pohode.

                  • tromboonen  

                    Někdo z toho teamu, co vozí v profi nuceně jednoplacku (zadní stavba rámu 2× nedá) teď prej postoval něco ve smyslu „musel jsem šlapat nesmyslnou kadenci, možná nebyl tak dobrej nápad stát se pokusným králíkem…“ :)

                    • orm  

                      Tak urcite to neni pro kazdeho, jednoplacka je kompromis o tom zadna, ale u sebe jsem zjistil, ze mne to vyhovuje a jsem to horsi odstupnovani ochoten objetovat za jednoduchost. To horsi odstupnovani jsem zjistil, ze me nevadi na gravelu, ikdyz mne vadilo na ciste silnici. Rozsah prevodu s kazetou 11–42z dobry pro gravel. Na zimaku mam 42z a 12–32z 7 speed kazetu a jezdil jsem na tom dva roky a take v pohode kolem Brna. Svou starou silnicku chci prodat a pristi rok jezdit jen na gravelu. Poridim druha kola s kazetou 11–36z a prevodnikem 48z. To budu mit ± stejny rozsah jako na soucasne silnici.

                      • tromboonen  

                        Tak zalezi, jestli ma nekdo ambice na ten gravel dat obcas silnicni kola/obuti a mit to jako univerzala i na silnici, pokud ne, mozna nekomu ta 1× staci…

                  • Carpathia  

                    Pokud ti stačí 39×28 tak samozřejmě asi ok, já na svoje slabé nohy a místní kopečky potřebuji 34×32. S převodem 34×28 mi některé výjezdy moc nechutnaly.

                    • orm  

                      Tak staci nestaci, da se to prezit :-). Na svoji starou ultegru vetsi kazetu nedam a prevodniky mensi take ne :-). Vozil jsem roky kazetu 11–23, pak 11–25, ted jsem skoncil u 11–28 a s tim jsem jezdil i v alpach s moji hmotnosti 110+kg.

              • DoomHammer  

                Ono je to subjektivní… mně to taky do baráku nesmí, jednoplacka mi k srdci nepřirostla a vnímám ji jako výrazně horší řešení jak z pohledu odstupňování kazety, tak uživatelské přítulnosti řazení. Asi si jde zvyknout, ale nevidím důvod, proč si zvykat na horší možnost.

            • Spartacus  

              A co jsi měl za převody? Opět mě přepadá chuť postavit si cx ( gravelo-silnico-kroska ) a pokud bych nešel do klasy 46/36 a 11–28, tak bych asi zkusil 1×11 v podobě 44z převodníku a 11–34 kazety. Nejlehčí převod stejný jako na silničce 36×28, tedy dost lehký a nejtěžší převod při kadenci 100ot. kolem 50 km/h. A kazeta 11–34 sice není jako 11–25 nebo 11–28, ale žádná hrůza typu eagle.

              Protože jsem jednopilu na kole s berany ještě nezkusil, tak se ptám – je to nesmysl? Do kopce si myslím, že cajk, terénní stojky nevyhledávám. A na rovinu 44z? Všiml jsem si, že dost rekreačních silničářů, co mají 53/39, tak jedou i na rovině malou.

              • orm  

                Kdo se boji nesmi do lesa, ja bych to byt tebou zkusil :-). Nesmysl to podle me neni. Prevody 46/36 s kazetou 11–28, presne odpovidaji 46 a kazete 11–36.

                http://gears.mtbcrosscountry.com/#…

                • Spartacus  

                  No 11–36 už mi přijde příliš skoková… Aktuálně vozím 11–28, ta mi vyhovuje a z jara jsem vozil 11–32 a s tím šlo taky žít.

          • Johnnyxjr  

            čus k tomu apexu chvilku jsem to vozil na cyklokrosce není to špatný celkově tak nějak v pohodě ale na rovinkách jsem potřeboval dvouplacku tak apex šel do světa kolem 9 prodanej během jednoho dne

      • nomecz  

        podle me na sportovni jezdeni super volba, na nejaky zevlovani s brasnama a rodinkou bych se asi koukal jinde

    • suslos  

      Chlapi a Váš názor na Diverge 2018? Karbon varianty Comp a Expert – tzn karbon rám s future shockem. Pomineme-li cenu. Díky za názory

      • handz  

        Tak pominu li cenu tak super pohodlny kolo. Ale ta cena je proste strasna.

        • suslos  

          Jel jsi na něm? třeba v porovnání s tím Checkpointem co jsi teď zkoušel?

          Přemýšlím o něm, snad se dostanu teď o víkendu na Klíny na otestování…

          • handz  

            jen asi 10 minut, rad bych si ho pujcil na test… pokud bude po sezone sehnatelny za rekneme 35 bylo by to asi fajn.

    • handz  

      Má někdo načteno o Orro Terra C ? To kolo vypadá moc fajn a recenze na nej taky…

      http://road.cc/…-c-105-hydro

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.