Gravel bike - jaké jsou mé možnosti v low-range kategorii?

15 nepřečtených
  • Mieleki

    Ahoj,

    rád bych si koupil kolo typu gravel, ale jsem relativně rozpočtově omezen. Chápu, že kolo nejspíše nebude ideální, ale rád bych našel kompromis v cenové relaci 20 – 30 000 Kč.

    Měli byste pro mě nějaké tipy? Případně na co si mám dát pozor při výběru? 182cm, 75 kg, muž.

    Díky moc.

    0 0
    • Johny.Merida  

      Hlavně si dej pozor aby bylo skladem.

      0 0
    • Prazak0  

      Co třeba STEVENS 2021 TABOR? Nebo Kona Rove? Nebo Marin Gestalt, ve finančním limitu jsou dvě verze, ostatní dražší.

      0 0
      • Max88  

        Muze mi nekdo prosim popsat vyhody, popr. nevyhody tehle kol? Mam v planu sveho prvniho gravela, rozpocet kolem 25k ± nejaky drobny. Vim, ze to neni uplne nejlepsi budget, ale snad do zacatku postaci.

        Vim, ze Kona Rove ma alu vidlici, coz pravdepodobne neni neco, co clovek chce. Koukal jsem i na tenhle stevens a dost se mi libi, akorat ze neni skoro nikde k sehnani. Pak jsem jeste koukal na Kellys Soot 30, ktery se mi zda taky dostatecny. Jen sam nedokazu vyfiltrovat, jaky znacky brat, jaky nebrat, jake komponenty jsou dobre, jake ne. Nemam asi ani problem, kdyby zde byl nekdo, kdo je schopen v tehle cenove hranici kolo slozit (Praha; ale to asi nepredpokladam:D).

        Diky moc za vase rady!

        0 0
        • Prazak0  

          Kona Rove v lepší verzi DL mám, ale vidlice mi jako problém nepřijde. Při širších pneu odpruží hlavně ty pláště, pokud se vyloženě nenabuší. Konu prodává víc prodejců, o tisíc zdražila, před vánoci za 20t. U kol Marin se mi líbí krátká zadní stavba, krom Gestalt dělají i Nicasio, má rám z legované oceli. Což mi přijde docela zajímavé, cena rovných 20 umožní si provést hned nějaký uprgrade.

          Stavitelé – jeden před časem se mi zcela odmlčel, začli jsme si psát, já mu napsal svoji představu a neodpověděl. Takže ho už asi nikdy oslovovat nebudu. Druhý mi zdvořile odpověděl, celkem rychle, ale že CX a gravel kola nestaví. Asi to chce vzít sériové kolo a případně nechat něco změnit, to je běžná praxe.

          Výhoda, třeba na té Koně i s širšími plášti docílím průměrné rychlosti až o 2 km/h více, což mi přijde docela slušné. Jede se na tom lépe, je to rychlejší než trekové/krosové kolo. Pokud venku trochu fouká, tak ten rozdíl je daleko víc znát. Přitom držím v horním úchopu za páky, dolní úchop jen výjimečně u nějakého sjezdu, většinou ani to ne. U jednoho krose si asi dám taky berany, u druhého nechám rovná řidítka na střídání.

          0 0
          • Max88  

            Takze kdyz to tak shrnu, koukal jsem na Kona Rove AL700. Tu bys doporucil, respektive jake jsou rozdily oproti tvemu DL? U te Kony se mi docela libi cena, ktera je vic nez prijatelna:) Fakt zatim nepotrebuji nejakyho zavodaka, staci mi neco na zacatek, co budu moct parkrat do tydne prohnat, ale pokud bych si mel priplatit 5–6k za neco lepsiho nez tohle, tak to asi udelam rovnou nez to pak menit.

            A pripadne k velikosti, mam 175cm, 70kg, takze prichazi v uvahu pravdepodobne 54cm, sedelo by to?

            0 0
            • Prazak0  

              Tak DL se liší tím, že tam je Sora a devítkové řazení. U základní verze je Claris a myslím kliky, které nejsou Claris, ale na čtyřhran. Píšu při přestávky v práci, takže nemám čas to ověřovat. Jízdní vlastnosti u obou verzí budou stejné, kolo dobře reaguje na záběr, není nejlehčí, ale pocit těžkého kola nemám ani náhodou. Jestli váží 11 nebo 11,5 kg si nejsem jist. Uchycení kol je na rychloupínáky, což mi nijak nevadí. Když srovnám Konu s koly Maxbike, nyní dělají jen gravel, ne CX, tak mi Maxbike přijdou dražší.

              Veliksot, já na svých 178cm jsem si tabulkově naše velikost 54, velikost odpovídá délce sedlové trubky rámu. Prodejce radik 52, já vzal toto, dříve jsem měl potíže s menším kolem. Když naskakuji, občas mi přijde ta horní trubka rámu docela vysoko, ale jinak velikost sedí. Velikost 52 by byla taky asi v pohodě. U krosového kola mám velikost 20 palců, což myslím je 50 nebo 51 cm. U trošku menší výšky bych asi radil 52, ale rozhodně to v obchodě zkus.

              0 0
        • Gwaihir  

          Těžko radit přesně, každý má svoje užití. Jaké komponenty jsou nejasné?

          Karbonová vidlice bývá pohodlnější, ale upgrade se dá řešit, až budeš vědět, že ji musíš mít.

          Dost zásadní je vědět, jestli potřebuješ presmykac. Někomu 1×11 stačí, jiný bude trvat na 2× něco.

          Už jsi na nějakém gravelu či cx kole jel? Jaké jsou tvé pocity? Kde na tom budeš jezdit a s kým?

          Chce si to trochu ujasnit, co od toho čekáš. Rozhodnutí je na každém. Na bf dostaneš spoustu skvělých, ale i hloupých rad. Kam patří ta moje si musíš rozhodnout sám 

          0 0
          • Max88  

            Ano, jel jsem jiz na gravelu, mel jsem karbonovou vidlici, abych pravdu rekl, nevim, jak moc velky rozdil je to oproti hlinikove. Byl jsem z toho nadseny, budu jezdit pravdepodobne spise na zpevnenych cestach, zadne tereny, prevazne sam, pripadne s kamaradem, co ma tez gravela. Presmykac jsem neresil a nevim, jake vyhody ma ho mit ci nemit.

            0 0
            • Prazak0  

              Přesmykač umožní více převodů při stejném množství pastorků vzadu, teoreticky 2×, fakticky tak o 3 převody navíc. Silniční kola pro závody jsem viděl jedině s dvěma převodníky. Jeden převodník má snad cenu do terénu, nemám s tím zkušenost. Jinak já do některých kopců jedu třeba převod 50/32 nebo 50/30, někdy i 5034. Takže na malý převodník neřadím vždy. Pokud bych vyměnil kliky za 46/30, odjezdil bych asi skoro vše na těch 46 a 30 bych využíval jen na prudké kopce.

              0 0
        • Na-kochacku  

          Takovej trochu nestastny rozpicet na prvniho noveho gravela. To by Te zklamalo.

          Sel bych cestou bazaru

          https://www.cyklobazar.cz/…ve-kolo-bemi

          https://www.cyklobazar.cz/…clocross-300

          https://www.cyklobazar.cz/…zaruka-1-rok

          0 0
          • Prazak0  

            Ten Triban bych asi koupil rovnou nový, ona záruka neplatí, když se prodá další osobě. Při nějaké reklamaci by ji musel vyřídit ten, kdo kolo koupil. Na což by se asi vykašlal. Gravel kola z Decathlonu jsou docela levná i nová.

            První dvě jsou CX kola. Gravel mi přijde podobnější geometrií silničnímu kolu, CX má kratší horní rámovou trubku.

            0 0
    • Gwaihir  

      http://giantbrno.cz/…evolt-2-2021

      Třeba se ti bude líbit. A třeba bude skladem

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.