• wikked

    Zdravim, shanim kolo do cca 50k a narazil jsem na tyto dve kola a resim v podstate, jestli ma smysl karbon a horsi osazeni za tu cenu nebo hlinik, lepsi osazeni (a vice placek) a o 10k mene. Stoji za to ten karbon ram?

    GIANT Revolt Advanced 3 2023 (~53k)

    https://www.giantstorepraha.cz/…t-advanced-3

    (+) karbon

    (-) 2×10, 400/Tiagra

    GIANT Revolt 0 2024 (42k, pripadne 40 za 2023, ale libi se mi ta barva :)

    https://www.giant-bicycles.com/…evolt-0-2024

    (+) cena, 2×12, GRX820

    Ve hre byl i Grizl AL 7, ale hlinik za 47 jeste s dovozem z ciziny asi nema cenu, navic je to neustale vyprodane.

    0 0
    • Kos_CZ  

      Hliníkový rám je (obecně řečeno) tvrdší než karbonový, ale jde o konkrétní kola a to, jak seTi na nich bude sedět. Zkus si skočit do https://www.giantstorepraha.cz/ a projet se na tom. Otázka taky je, na co to chceš – budeš na to kolo nakládat víc věcí (bike packing)? Pokud ano, pak Revolt má montážní body na vidlici, což se může hodit (řešitelné přídavným držákem na objímce pochopitelně). Pak taky může pomoci fakt, jaké kolo nyní sedláš a na jaké kmponenty jsi zvyklý.

      Jen příklad: Svého času mi kamarád, mechanik, prodával u sebe v prodejně pedály. Ptám se: „Jaký je mezi nimi rozdíl?“. „Rozměrově jsou stejné, jen ty dražší jsou o 160g lehčí.“ „OK, takže když si před jízdou dojdu na záchod, tak se to srovná…!“ „No, to máš pravdu…“. Vzal jsem ty levnější a ušetřil asi 600 Kč a raději se za to dobře najedl…

      Za sebe bych bral karbon.

      0 1
      • wikked  

        Jo, do store si asi tedy skocim mrknout, diky. Jinak doted jsem byl zvykly vlastne na cross? (Pells Crono) s odpruzenou vidlici a na gravelu jeste nejezdil, ale chci neco rychlejsiho/lehcico asi, rekl bych tak ze 60% silnice a pak nejake polni cesty apod. Moznost bikepacking bych rad asi, takze ty diry na vidlici apod. by se celkem sikly.

        0 0
        • Kos_CZ  

          Taky je dobré se podívat, jakou mají obě kola průchodnost pneumatik – ne tu co deklaruje výrobce ale reálnou, protože správně nahuštěná, „dostatečně velká“ pneu, dokáže jizdu až neuvěřitelně „zkomfortnit“. Já na silničce (Canyon Ultimate) Okolo republiky při prvním ročníku jel s 28mm pneu nafoukanýma na 70 psi, a druhý ročník to už byly třicítky na 60 psi a rozdíl to byl VELMI velký. Kolo nebylo zase až tolik pomalejší, zato komfort byl naprosto nesrovnatelný. Najednou mne zadek bolel až o den později, což je u vícedenních závodů k nezaplacení. Každopádně na klasický silniční závod bych hustil víc a jel užší pneu.

          0 0
    • Filippo  

      Sice vždycky platí, že je lepší vzít lepší rám s horším osazením než naopak, ale barva je hezčí u toho levnějšího a stejně mají obě varianty levná těžká kola, které při seriózním ježdění půjdou vyměnit první :)

      Jestli 2×10 nebo 2×12 je tady asi jedno, oba nabízí dostatek převodů. Rozdíl je jen v odstupňování kazety.

      Průchodnost je u obou rámu stejná viz https://www.giant-bicycles.com/…3535-gc@2674

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.