GIANT reign/trance s Fox Van 36 160mm

89 nepřečtených
  • Draw in soul

    Zdravím.

    Mám možnost sehnat tuhle vidlici za slušnej peníz,jenže tu mám jedno ale – kolo na tapered hlavovku,vidle nikoliv.Dá se sehnat redukce/hlavový složení?Má takovej přechod vůbec smysl z hlediska tuhosti v hlavovém složení (neřeším tuhost nohou)?Původně jde o to,abychom u trance zvedli přední zdvih.Z výroby osazují X0 fox talasem 140mm,takže by to i snad 150 zkouslo,ale co těch 160?Dá se konkrétně tahle pružinovka snížit trvale třeba na těch 140/150,stejně jako je epicon (100–140mm)??

    Má tu někdo zkušenost/možnost porovnání Vanek s Floatem co do citlivosti,tak využití zdvihu?

    Díky.

    • ClAyD  

      Na trance 160mm určitě nedávej, ta vidlice je vyšší nejenom o zdvih navíc, ale i kvůli konstrukci. A redukce se sehna dá, ale na některých rámech to nemusí jít (nevím, jak je to z Trancem). Floaty většinou snížit jdou, ale o VANu jsem zatím všude četl, že nejde.

    • mr.antik  

      Já bych to nedělal, radši kup tapered vidlu na 140mm. Nevidim důvod zvyšovat zdvih na předku, pak to odnese zadek a praskne ti to :-)

      Na Reignu to je o něco jinačí, ale stejně ty úhly jsou prostě ušité přesně na 150 a je to tak ideál.

      • Draw in soul  

        No jde o nabídku,kterou je zatěžko odmítnout :) Jezdil si někdy pružinu od Foxu?

        • logoman  

          Dost zalezi na rocniku a taky zda je R nebo RC2. Schvalne kolik je ta neodolatelna cena? ;)

          • Draw in soul  

            Přesnej typ bych musel zjistit.To ovlivní záležitost s možným snížením zdvihu nebo se samotným chodem? :) Cena pod 10 tisíc.

            • logoman  

              To ovlivnuje chod, citlivost(u R udajne vyrazne horsi), aspon co jsem zjistoval kdyz jsem shanel vidli. Snizovani jde pomoci pilky na zelezo :)

            • mr.antik  

              to ovlivní hlavně cenu :-)

        • mr.antik  

          cena může být fajn, ale nechápu smysl, radši peníze do prasátka na nový kolo

          • Draw in soul  

            No jde o celkovej nákup víc dílů :) Btw.,poslal sem ti mejla,mrkni mi na to,dík :)

    • antt  

      já mám na trancce 140mm floatku a kolo s ní neskutečně ožilo. 150mm by ale pro mě bylo příliš, takhle pořád dokážu vyjet hodně a ve sjezdu to požehlí kde co. Nejsem žádná lehká váha, ale stojím si za tím, že zdvih nevyhrává :)

    • scret  

      jak pisi ostatni, davat na TranceXe 160 Van je nesmysl! To bys tam mohl dat opac.extrem a dat tam R7mu:)

    • goofy  

      Van bych na Trance urcite nedaval… Nesmysl…

      Snizit vana tyky jednoduse nepujde. Slozite by to slo tak, ze riznes/udelas kratsi pruzinu, a das neco pod negativku.

      Citlivost zalezi na rocniku a provedeni, ale celkove je Van pomerne citliva vidlice. R-kova verze z roku 2007 (servisovana kamosem) byla neskutecna zehlicka. RC2 s povolenyma kompresema se ji blizi, ale vozim je krapet pritazene, a pak zase mnohem lepe vyuziva zdvih.

    • cyborg  

      Cus,

      ja vozil na trancovi Talase 110–130–150. Nenech se zastrasit. S temi 150mm vepredu bylo kolo z kopce mnohem zabavnejsi – mensi uhel geometrii jen pomohl. Ale ja mel moznost zdvih do kopce snizit. Defaultne sem jezdil 130mm a z kopce to daval na 150 a do kopce zase na 110. Fungovalo to genialne. Ale i kdyby to neslo dat dolu tak se s temi 150mm ve predu do kopce da v klidu jezdit..holt se budes muset do prudkejch vyslapu vic hrbit

      Co se tyce redukce. Mam to ted na biku. Treba Da Bomb dela hlavovy slozeni ktery ma spodni misku ktera funguje jako redukce na kombinaci 1/5 tzn Tappered ram + 1/8 sloupek vidlice. Dokonce se mi ta miska vali doma kdybys potreboval za krabku cigar ti ji necham :D Je to na standartni prum lozisko…

      porovnal bych technicky parametry toho foxe Van a Talase 2010 a pokud je to rozmerove cca stejny tak bych se toho nebal. Jezdil sem to dva roky.

      Je tu jedina hrozba ze kolu zacnes o dost vic nakladat a casem zjistis ze bys k tem 160mm vlastne potreboval robustnejsi ram. tak sem teda dopadl ja :)

      ale imho je k trancovi prece jen lepsi volba Talas, Sektor nebo treba Epicon.

      • MlokCZ  

        Ty výjezdy nejsou jen o překládnění a řešení nezvedání předního kola.

        Ve výjezdu zvětšením sagu tlumiče a snížením na vidlici se ještě více položí hlavový úhel a bude se kolo hodně blbě ovládat (do kopce je žádoucí naopak aby v malé rychlosti bylo více točivé a ono bude jako ještě větší tank než z kopce).

        Dávat ta Van je už úplný nesmysl. Oproti Talasu bude ještě o další cca 2,5–3cm vyšší.

        • cyborg  

          ja ty teorii rozumim.. Ale v praxi tech 150mm fakt nijak zasadne nevadilo. Sednout vic na spicku sedla, predklonit se a bylo to v pohode…

          Pokud je VAN o 2–3cm vyssi nez talas 150mm tak uz je to fakt moc. Ale zase muzes dat dozadu jinej tlumic a dat zadni stavbu na 150mm :) Pak uz by to zase slo a jsou lidi co to takhle vozi

          • MlokCZ  

            Se 150mm to ještě bude ještě jakž takž, i když třeba pro mě už by to zkousnutelné nebylo (on je sakra rozdíl jet zcela na špičce sedla a nemuset se posunout vůbec v sedle, nejde jen o pohodlí ale i o změnu vzdálenosti od středu, při větším posunu to je podobné jako si dát sedlo cca o 2cm níže).

            Ty tam ale hlavně máš Talas (a to ještě třípolohový s kterým je to ještě lepší než pro současný dvoupolohový), se snižováním pak zcela v pohodě.

            Hlavový úhel bude se 32mm 150mm vidlicí na Trancu ještě ok (v základu s nižším zdvihem vidlice ještě tak malý není), ale další výrazné navýšení vidlice už ne.

          • scret  

            ale 150mm Talas 32 je rozdil oproti 160mm Van36…

            Ty vidlice jsou i konstrukcne jine a to jde predevsim…

            Nehlede na vetsi namahani ramu, blby vyjezdy atd. atd. Proste shrnuto, nesmysl!

            At si koupi bud jinej ram anebo premysli o jiny vidli…

            • Draw in soul  

              MlokCZ,scret,cy­borg:

              Díky za názory.Mně šlo o to vědět jestli je Van přehnaná vidlice pro trance – tudíž je – i konstrukčně – jak říkáte vyšší i vyjma zdvihu…V tom případě bych mohl svojí 150 Float dát kolegovi na Trance a Van bych eventuelně hodil na reigna.Ale stejně by nebyla tapered a já bych nějakou redukci asi nechtěl :/ Takže ideál bude pro trance Talas 32 150mm tapered s 15mm osou.. Mloku,můžeš srovnat citlivost a využití zdvihu u talase 150 s floatem 150?

              A jak je to se zvednutím zdvihu u trance na zadku?Úprava tlumiče nestačí?Musí se koupit stejnej typ jako má reign,nebo to má ještě nějakej háček?

              • MlokCZ  

                Talas je určitě citlivý méně, ono ale ani jedno žádná výhra. A využití zdvihu netuším, to se u Floatu lišilo ročník od ročníku, u Talasu je průběh dobrý (tedy až na úplný počátek zdvihu, kde je to dané konstrukcí Talas systému). Průběh je ale individuální záležitost a také závisí na geometrii. Takže to, že já byl s průběhem Talasu novějších až na počátek zdvihu spokojený neznamená, že bude každý.

                U Floatu to zase bude dost ovlivňovat negativka, která bude vhodná jen pro určitou hmotnost jezdce (je pružinová a pořád stejná).

              • Aspean  

                Nejak sem nevypozoroval o jakem rocniku Trance mluvis, ale to zvyseni zdvihu u ramu by melo spocivat ve vymene tlumice. Delka tlumice je standartne 184mm a vim, ze nekdo z fora tam narval 190mm coz zvysilo zdvih snad ke 144mm.

                Pak je ovsem nutnost pohlidat doraz a podle toho foukat, protoze zadni stavba se uz pak dost priblizuje k sedlove trubce (zkousel sem z vypustenym tlumakem kolik tam je jeste mista)

                Jde pak taky oto, jestli vahadla a celkove ram nebude jinak namahany a nemuze to uskodit. Pro Gaint bylo asi jednodusi prizpusobit delku tlumice Maestru, nez prepracovat system vahadel k dosazeni tech 127mm zdvihu u Trance. Nebo co za tim presne bylo, to vazne netusim, ale jak rikam, nekdo z fora to tu vozi a snad bez problemu. Vzadu tech cca 144 se 140 vidlou mam takove tuseni :-)

                • Draw in soul  

                  Trance i Reign jsou modely 2012.Jde o to,že dotyčnému se vzhled jeho kola líbí (jak tvarování trubek trance,tak barevné provedení) a proto nechtěl reigna.A byl to odrazovej můstek – první (relativně univerzální) full.A jestli je možnost se dostat na vyšší zdvihy bez výrazného omezení životnosti,tak nezbývá jiná možnost než sehnat za slušný prachy vidlici ,případně tlumič a dál prodat dosavadní :)

                  • Aspean  

                    Nemam tuseni jak moc velky rozdil bude v tuhosti ramu mezi Trancem a Reignem. Uz i Trance ktery ma byt jako Trailbike neco vydrzi :-) Rozhodne to neni nudne XCcko. Toho 190 tlumaku bych se zas tak nebal, ale muze to byt trochu cesta do neznama.

                    Pokud se rozhodnes pro tenhle upgrade, byl bych pak jen vdecnej za poznatky. Kombinace 140/140 by se mi zamlouvala :-)

                    PS: pokud je na tom Trancovi ta OEM Foxka na 125mm, tak pokud mas nekoho kdo by se ti na ni moh mrknout, tak je mozny ze ma delsi vnitrni nohy a jeto treba „snizena“ 140tka a mohla by na tech 140 zase jit

                    • scret  

                      pokud si dobre vzpominam, uz to tu nekdo resil a Foxina zvednout na 90% nepujde…

                      Delsi tlumak tu nekdo jezdi a zatim to udajne drzi… ale je to clovicek, ktery ma cely bajk tak divne odlehceny, ze me by to rozhodne nevydrzelo:) Takze buhvi jaky tomu dava koure… Spis to ma jako vysokozdvihy XC stroj…

                      • Aspean  

                        Na tu Foxku sem se tu ptal pred casem ja. Vis nick toho dotycnyho stim 190 tlumakem?

                        • scret  

                          bohuzel nepamatuju, ale dalo by se to nekde vystourat v historii…

                  • scret  

                    joo, to je vzdycky boj, resil bych to nejspis fakt TranceX s Talasem 150mm anebo max. reigna s tim 36Van 160mm…

                    Jinak bych to nestavel… Maximalne je mozny dat delsi tlumak a timpadem trochu vyrovnat k Talasu zdvih…

                    • Draw in soul  

                      Tak se vyskytla slušná nabídka na talas 150 + tlumák 190/50,8.Uvidí­me.Jestli to dopadne,tak do dvou týdnu to bude ready na testovačku na Trance X.Kolo by mělo zpohodlnět,víc odpustit jezdci a zase o kus posunout hranice současnýho ježdění (zatím po zemi :))

                      Van se jako vidlice zamítla rovnou na obě kola a hotovo :)

                      • mr.antik  

                        no s tim odpouštěním jezdci to se jen tak říká – jaký tam máš gumy?

                        • Draw in soul  

                          Nobby Nic 2,25 .. možná přijde na předek i 2,4 až bude potřeba.

                          • Aspean  

                            NN 2,4" v Trailstar smesi je pro me zazrak :-)

                            Nemuzu si ho vynachvalit.

                            Jakyho tlumaku se budes zbavovat z Trance, nejaky RPcko?

                            • scret  

                              praveze jsem slysel, ze ani ve 2,4 a TS neni NN zadny zazrak…

                              Ja mam ted vepredu FA TS 2,25 SS a je to tak akorat… klidne bych privital vetsi grip, ale treba HD davat dopredu fakt nechci…

                              • MlokCZ  

                                Proč nechceš dávat HD když už tam stejně máš FA i když jen ve 2,25?

                                HD trail/pace jede ± stejně jako FA trail/pace 2,4. Takže na předním si HD trail nemůžeš nijak moc pohoršit jak to pojede oproti tomu co tam máš teď.

                                • scret  

                                  vaha, vaha, vaha…:)

                                  • Draw in soul  

                                    Pokud ta směs a vzorek jede stejně,tak váhu třeba o 200g snad nepoznáš,pokud nejezdíš 25km/h+ ..pochybuju,že do kopce poznáš,že najednou taháš např. o 200g víc :) Mně osobně to jede pořád blbě a je jedno,jestli mi visí půlkilová brašna pod sedlem :)

                                    • ClAyD  

                                      Přesně jak píšeš, akorát naopak… když už se rozjedu na těch 25km/h, tak mě 200g nezabije, ale akcelerace nebo jízda do kopce je daleko horší.

                                      • Draw in soul  

                                        Neřekl bych.Při větší rychlosti se projeví už aerodynamickej odpor a je problém udržet rychlost třeba 30km/h.Dyť tady kdysi Mlok odkazoval na testy Schwalbe RR vs nějakej slušnej silniční plášť – odpor byl u RR jen o málo větší při rychlostech od 20km/h,tak by člověk vlastně víc nedřel než na silničce (ale praxe je jiná protože tohle bylo měření valivýho odporu a v malé rychlosti).Když pak ale přidáš aerodynamiku (váhu plášťů,..),tak budeš při 30km/h průměrné rychlosti sakra rychle odvařenej u těžkýho MTB pláště,zatímco se silnicí to udýcháš i nosem.

                                        Se zrychlením souhlasím,ale myslím,že se scret nebaví o závodním XC…

                                        • ClAyD  

                                          Jenže u každý bikový disciplíny musíš nějak zrychlovat… a představ si, že když se taháš 4km/h do opravdu sakra prudkýho kopce, tak jsou gramy dolú (obzvláště na kolech) hodně znát.

                                    • scret  

                                      to je na kazdym, jak chce resit vahu na biku…

                                      Nebudu vyhazovat treba 10tis. abych odlehcil 100g na biku, kdyz pak koupim gumu, ktera vazi o 200g vic:)

                                      Takze, ja jsem ted vepredu na FA 2,25 SS TS (740–750g) a vzadu jsem mel NN 2,25 SS PS (cca 620g) a ted tam mam Ralpha 2,25 UST (780g) na dojeti… Jsem na vysledku dobryho gripu, za mensi vahy… Pokud bych dal oboje NN (620g) usetril bych vahu, ale grip by sel do hajzlu…

                                      • Draw in soul  

                                        scret:

                                        Já to chápu,najít kompromis se musí,když to má jezdit nejen z kopce.Ale takovej šlupkovitej ron ve 2,25 (co mám já) si to na kamenech moc nedává..je dost dořezanej a je jen otázka,kdy to půjde skrz.

                                        DaSnail:

                                        V terénu šlupky podrží někde rozhodně míň,ale zase těch polních a asfaltových přesunu je proti fakt těžkýmu nebo technickýmu terénu mrtě,takže pro mě je jasná volba max 2,25 s co nejmenší vahou.Pořád mám rád rychlost,i když bych v lesích uvítal např. NN 2,4 snake skin nebo jinej balon se slušným gripem… Já třeba nemohl s 2,35 Minionem + High rollerem udržet průměr 20km/hm ani na 2km trase,kdežto s 2,25 NN SS + RoR to jede jako raketa i na 150 fullu na trase 45km :)

                                        • MlokCZ  

                                          Stejně ale z toho nejvíce udělá valivý odpor.

                                          Na UST RoR/RaR (oba 127tpi) jsem znatelně rychlejší než na NN/RaR snake skin (oba 67tpi, navíc lehce pomalejší NN i když jen vepředu). Přitom ta UST varianta je cca o 250g těžší (dohromady za oba pláště). Těch 250g nijak znatelně nepozoruju, ten rozdíl valivého odporu ale už jednoznačně ano (a v součtu i z tou vyšší hmotností to je jasně lepší).

                                          Velký rozdíl v akceleraci v praxi mám až u celopevňák x 150mm full. Tam i přesto, že momentálně mám na fullu ty pláště asi i o chlup rychlejší (26" RoR/RaR UST x 29" RaR/RaR snake skin), tak celopevňák zrychluje daleko lépe.

                                          Ale taky aby ne, když se to liší o 150mm zdvihu (i když teď mi současný full jde hodně dobře za pedálem) + navíc o 2,5kg (ale jen nerotační hmotnosti, kola + pláště mám ± nastejno co se týká hmotnosti).

                                          • Draw in soul  

                                            Dobře,ale kde a za jaké rychlosti probíhá měření?Když v tom testu byl kvalitní silniční plášť s valivým odporem podobně jako RR UST(případně horší evo),tak jaktože se mnou člověk na biku o váze 11kg s těmahle pláštěma neudrží tempo – já stará ocelová silnička kolem 14kg s nejlacinějšíma a relativně těžkýma pláštěma (pologaluskama)­.Podklad asfalt,rychlost kolem 30km/h.Nebudem brát v potaz akceleraci,protože beru to,že sme rozjetí a držíme na rovince + – konstantní rychlost.Pokud pojede bajker o stejné fyzičce a bude pořád šlapat,aby to udržel,na silnici můžu dost často vypustit šlapání.To je zajímavy.Že by nehrála roli jen aerodynamika,ale i setrvačnost?

                                            • MlokCZ  

                                              30km/h – odpor vzduchu je už zcela dominantní faktor, vše ostatní oproti tomu minoritní (i když určitě ne zcela zanedbatelné). A na tom biku může potřebovat opravdu o hodně větší výkon pro udržení těch 30km/h (při téhle rychlosti by to tak vyšlo skoro určitě i pro případ, že by měl pláště s nulovým valivým odporem, což je samozřejmě nereálné – samozřejmě bude záležet na konkrétním případu jaký kdo budete mít chrtí posed a zda se budeš na silničce držet dole nebo nahoře).

                                              A co se týká setrvačnosti, tak tam je nějakých 200g rozdílu na obvodu kola pořád naprosto minoritních oproti setrvačnosti celé soustavy kolo + jezdec.

                                              • Draw in soul  

                                                Odpor vzduchu – jasně.Ale posedy sou kupodivu prakticky stejný.Tu silnici mám od 14ti let,takže mi je malá na délku,tudíž na tom sedím ± jak na bajku,když se držím nahoře.

                                                • MlokCZ  

                                                  Bude rozdíl i v aerodynamice široký plášť x úzký. A ± na posedu někdy je v reálu dost velký rozdíl.

                                                  Já třeba celopevňák s RaR/RaR bez duší x silnička měl následovně:

                                                  • při rychlostech kolem 20km/h rozdíl téměř neznatelný
                                                  • v pořádných kopcích rozdíl velmi malý (přeci jen ta silnička bylao cca 1,5–2,5kg lehčí, dle toho jaká, měl jsem jich více)
                                                  • s narůstající rychlostí se rozdíl zvětšoval a při 30km/h a vícerozdíl už extrémní

                                                  Na celkovém průměru rozdíl ale tak moc velký nikdy nebyl, protože na těch rychlejších úsecích se kvůli kratšímu času jízdy těch úseků tak moc nezíská a nejvíc dělá dlouhý čas jízdy v kopcích.

                                        • scret  

                                          tak taky nesmi clovek davat na 150mm full slupky typu XK RS anebo obyc schwalbe EVO…

                                          Snakeskin je pro mne minimalni verze odolnosti, kterou jsem ochotny na LV dat…

                                        • DaSnail  

                                          imho ide o to čo ta baví.

                                          ked ta baví že to po áčku a polňačkách frčí, tak si kúpiš gumu na to a v tažšom teréne to nejak vydržíš

                                          ked ta baví že to v tažšom teréne drží, tak si kúpiš gumu na to a po áčku a polňačkách to nejak vydržíš

                                      • mr.antik  

                                        No já jsem se 700gramovým 2,4 NN docela spokojenej (až na trhání špuntů – alo to závisí na povrchu) ale vzadu 625g vážící 2,25 moc na hraně, do Alp nebo ostřejší povrchy už za hranou :-)

                                        • scret  

                                          no podle videa to potrebujes vic jak ja:) …a na to moje „smrdlani“…:)

                                          Voni ty lidi sou dneska takovy naky zhejckany, Rubeny Acrise na vas:D

                                        • lukas aka mitro  

                                          2.4" spokojenost jak pise, ale po vymene za HD je to uplne o necem jinem:)))

                                      • Bysto  

                                        HD v traile 2,35 má 760g, takze vahovo si vôbec nepohorsis

                                  • DaSnail  

                                    takže sice nedrží tak jak by si chcel ale zase je lehounká a možeš frčat rýchlejšie. ale nejak moc rychle ne, bo ta guma zas až tak nedrží a bolo by to vodržku… ;o)

                                    • goofy  

                                      Stejne musite mit vsichni skill jak svina, ze s tema slupkama valite z kopce dolu… Me uz Bettyna pripada oproti Minionu strasny papirak, a grip v pacestaru taky zadna slava… :o)

                                      • pitos  

                                        Ono to s tím skillem to nebude zase tak slavné.Plno lidí tady píše jaké že to bomby z toho kopce nejezdí a když to pak vidíš na nějaké té společné vyjížďce(a to už jsem jich pár za ty roky zažil) tak je jasné, proč jim ty šlupky stačí:)

                                      • DaSnail  

                                        ale ja nemám slupky ;o)

                                    • scret  

                                      ne, psal jsem, ze drzi akorat, kdybych chtel lehkou gumu, ktera nedrzi, vzal bych dopredu NN a usetril tak 100g…

                                      A neni umeni jezdit s gumama, ktery lepej jak svin:))

                                      Btw. muj zadni Ralph by treba Mlok zahodil davno i na zimakovi a ja ho mam stale na LV:))

                                      • MlokCZ  

                                        Zkus ten kousek RaR dopředu :-)

                                        • scret  

                                          nejsem sebevrah:)

                                          Dopredu drapak a dozadu neco na driftovani:D

                                      • DaSnail  

                                        tak jo. vyznelo to tak, že by si sice privítal vačší grip, ale nechceš taký plášť bo váha váha váha… ;o)

                                        • scret  

                                          tak vetsi grip neni nikdy na skodu… ale tezko clovek bude potrebovat na AM kole grip jak na sjezdaku…

    • Aspean  

      Tak sem patral a napraskam tady toho dotycnyho stim 190 tlumakem :D

      Kubatec to jezdi ze 150 vidlou a prej dobry.

      Jenik00 otom taky jednu dobu uvazoval, ted tam ma Epicona na 150, ale tlumak zatim asi standartni

      • Draw in soul  

        Jo,dík.Něco sem si od nich v komentářích přečetl a začínám mít jasno… :)

    • cat  

      Na reign jo, na trance ne. :)

    • Draw in soul  

      Když sme u těch plášťů… kde za slušnej peníz člověk sežene 2,25 nebo 2,4 NN ve snake skinu?Já kdysi tu 2,25 SS sehnal za neuvěřitelných 589,– na kupkole.Měl sem jich tehdy koupit alespoň 5ks :)

      • mr.antik  

        já je vždycky bral na bike-discount.de

        • Draw in soul  

          Super…výběr by tam byl :)Jaká je cena poštovnýho?Aby se to vůbec při koupi 2 až 3ks plášťů vyplatilo..

          • lukas aka mitro  

            postovne vychazi na par euro. Pokud vis co chces a neches nejaky oem plast nezname smesi a puvodu, tak je nemecko dobry zdroj…

      • scret  

        co je slusnej peniz?

        s dnesnima schwalbe mi prijde slusnej peniz i 8kil:(

        • Draw in soul  

          Slušnej peníz bude od 700 do 800,– ve snake skinu.Hodně dobrá byla ta cena 589,– nebo dokonce 569,co sem za tu 2,25 ve snake skinu dal :) 1100,– za plášť už fakt nedám a budu raděj jezdit dál levnější šlupky a doufat,že je neříznu :)

          • scret  

            no zcela uprimne, nove schwalbe jsem ve SS do 6kil nevidel nikde.. Takze ja nakupuju v koloshopu, cenove cca ±8kil…

            A co je dulezity, ze je tam opravdu maj…

            • Draw in soul  

              Neřekl sem,že to byly novy schwalbe.Byl to starší s triplenano,ale i tak :) Oki,mrknu co tam mají :)

    • Draw in soul  

      Ještě potřebuju nějaky rady od někoho,kdo se vyzná…

      Trance – ta změna za talasku 150mm + 190mm tlumák dozadu.Potřebuju vědět něco o interním nastavení tlumiče.Mělo by to být stejné jako na původním tlumiči nebo by se mělo nastavení blížit k tlumiči na reignu (když se zvednou zdvihy skoro ke 150mm po výměně tlumáku za delší)?

      Trance má továrně:

      boost valve tune 250

      velocity tune L

      rebound tune M

      Reign:

      boost valve tune 175

      velocity tune M

      rebound tune M

      • MlokCZ  

        Nastavení by se mělo blížit tvojím požadavkům. Žádné obecné vhodné nastavení neexistuje (pro žádný rám).

        Takže si ujasni co požaduješ. Jestli větší citlivost, což ale bude vždy na úkor menšího omezování i při šlapání, tedy o něco větší pohupování a také méně výrazný propedal.

        U tlaku BV je to ještě také i o progresivitě.

        Já bych si třeba pro sebe na Maestro dal zhruba něco ve stylu

        • velocity tune L
        • BV 175psi, případně i ještě méně
        • rebound tune L nebo M (tam by to vyšlo skoro určitě obojí, to je jeno rozsahu externího štelovátka).

        A takto by se to blížilo k maximální možné citlivosti a žehlivosti, rychlejší reakce na větších rychle jdoucích překážkách. Ale zase na úkor houpavosti (s tím bych u Maestra osobně problém neměl žádný) a téměř neznatelný propedal.

        Pokud by byla malá progresivita, tak to bych řešil na úrovni vzduchové části (menší komora, případně vyvložkování).

        Někdo může mít ale požadavky naprosto opačné. Spousta výrobců cpe na fully kombinace i typu VT F + vyšší tlak BV a někomu to vyhovuje.

        • Draw in soul  

          Kdybych nechtěl závoďák,ale na max pracující-žehlící-nejpohodlnější stroj v terénu,tak by to mělo být Velocity tune na M,nebo ne?Jestli to dobře chápu,tak je to nejžehlivější nastavení,s tím,že se to nejvíc houpe (podle typu rámu) + propedal při zapnutí zasahuje nejmíň,jakoby skoro nebyl.

          Boost valve ovlivňuje přímo co?Čím vyšší hodnota,tím větší závoďák (pokud berem stejnej rám)?Je to přetlakovka?Kur­vítko?

          Je možnost koupit RP23 bez boost valve.Ten má ale velocity tune ma max a rebound na stred.

          Jak by se choval při stejným nastavení velocity tune s boost valve/bez boost valve?A jak s tím,co má proti originálu?

          • MlokCZ  

            Ne, velocity tune M je střední hodnota, tedy už komprese omezuje více než při velocity tune L (low, nejnižší hodnota).

            Nejžehlivější to bude, tak jak jsem to popsal, že by se to líbilo mně.

            Tedy pokud bys chtěl jít do extrému, tak minimálně povolený tlak BV (což je asi 150psi?, to z hlavy nevím).

            A případně nějaké nestandardní nastavení, kde bude komprese ještě menší než při velocity tune L.

            Boost valve je pozičně závislé tlumení. U RP23 má dva vlivy. Na počátku zdvihu, tam čím menší tlak, tím větší žehlička (a současně i méně výrazný propedal).

            A pak má vliv na konci zdvihu, kde s narůstajícím tlakem BV lehce zvyšuje progresivitu tlumiče (ale není to tak výrazné jako vliv vzduchové části).

            Kurvítko to částečně je, za mě ale asi nejpovedenější kurvítku. Tedy pokud se použiju nižší tlak BV, tak vliv na kurvení citlivosti a žehlení je opravdu jen decentní a pro šlapání to rám celkem dobře umravňuje. Já mám BV rád (při nižší hodnotě tlaku BV, vozím 175psi).

            Současně s tím vlivem na konci zdvihu to pak dává oproti tlumiči bez BV trošku odlišný průběh. Ochotněji chodí do zdvihu ve střední části zdvihu (což je logické, když počátek a konec trošku omezuje). To může být na některé rámy výhoda, na některé zase i nevýhoda, v závislosti na průběhu rámu a požadavcích jezdce.

            Mně to k AMS 150tce maximálně vyhovuje. Na Stereu to bylo při normální komoře na tlumiči také plus, při HV komoře to byl velký mínus (tam už se to propadlo do zdvihu ve střední části moc a BV tlumič to ještě zhoršoval).

            Tlumič bez BV si koupit můžeš, tam je pak nastavení compression tune (které je podobné nastavení velocity tune). Citlivost s nízkým tlakem BV a stejným nastavení velocity tune jako compression tune je hodně podobná.

            A originál nastavení VT L + BV 250 je hodně divné, takovou podivnou kombinaci jsem nikdy nejel a jinde neviděl.

            Skoro vždy se používá, že více koresponduje tlak BV a velocity tune.

            Tady je použita nejnižší komprese (low velocity tune) a extrémně vysoký tlak BV.

            Jezdil jsem už větší množství nastavení, ale tak vysoký tlak BV jsem nikdy nejel (jezdil jsem BV 175psi, 200psi a 225psi) a zvlášť ne v kombinaci s VT L.

            Ono navíc se to nedá úplně zobecňovat. Jde zobecňovat relativní srovnání (tedy, že VT L tlumí kompresi nejméně, VT M středně a VT F nejvíce), ale ne absolutní chování.

            To je hodně ovlivněno přepákováním rámu.

            Hodně to ovlivní hodnota přepákovacího poměru rámu. Čím je přepákovací poměr nižší, tím je vliv komprese tlumiče větší. Samozřejmě záleží i na průběhu přepákovacího poměru během zdvihu, ale nejvíce je to dané průměrným přepákovacím poměrem.

            Příklad:

            Na AMS 150tce (150mm zdvihu na 63mm chodu tlumiče), tak při VT L + BV 175 je zapnutý propedal ± stejně výrazný jako byl na Stereu s VT M + BV 200 (140mm zdvihu na 50mm chodu tlumiče, tedy vyšší přepákovací poměr).

            Jinak Maestro jsem sice jel, ale nikdy na něm takhle více neexperimentoval s tlumičem s BV, takže tam nedokážu říct, jak přesně se to dohromady bude s jakým nastavením chovat.

    • snowflake  

      Jezdím Trance s Epiconem 2012 se stavitelným zdvihem 110–150. Většinu času jezdím tak na 120 a 150 nastavuji jen při sjezdech, kde vím, že bude větší zdvih třeba. Představec mám ale nejvíš, jak jde (3 spacery) a mám hodně rovná řidítka (Answer Pro Taper).

      Zvolil jsem tuhle kombinaci raději před stálým vyšším zdvihem a představcem v nejnižší poloze, kdy by byla sice vidle citlivější, ale zase bych přišel o možnost rychlého zvýšení přo případy sjezdů.

      Takže bez stavitelného zdvihu bych víc než 140 s představcem dole a minimálně prohnutými řidítky nedával.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.