• plzakj

    Ahoj, zajímal by mi názor na Garmin Varia Bike Radar. Včera jsem ho viděl u kamaráda na cca 2.5h vyjižďce na silnici a jako princip se mi to hodně líbilo. Nicméně bylo několik situací (tak 10%), kdy radar auto neviděl. Nejčastěji, když jsem jel za ním. Když jsem jel 1. nebo vedle, tak to chytalo skoro vždycky.

    Na druhou stranu nevím, jestli spolehnutím se na radar, člověk neztratí trochu z pozornosti, kterou jinak vynakládám na to, abych slyšel, kdy přijíždí auto.

    Jak jste na tom vy? Používáte to? Jste spokojený? Je nějaká levnější alternativa?

    • Petr L2  

      Uvažuji o něm, běžně se mi při přesunech po silnici stává, že díky protivětru a ten tam u nás v polích fouká skoro pořád a nevím proč, fouká proti jak při cestě tam, tak i zpět, neslyším auta za sebou.

      To, že radar neřeší auta, která jedou za cyklistou, kterého má v perimetru, se dá čekat, to bych za chybu nepovažoval.

    • jannk  

      uz ho mam domluveny na pujceni, jen musim najit volny vikend v Praze – mi se ten princip taky hodne libi a prijde mi to uzitecne (samozrejme pri pouzivani s rozumem)

    • jecnak  

      Bohuzel velmi spatna vydrz.

      • plzakj  

        Kamarad rikal 4h. Pro moji uroven to bude stacit. Pripadne to docucam z powerbanky, kdybych jel nekdy na celej den.

        • jannk  

          S blikanim by to melo byt az 10h, ne? Ale porad to je neprijemne malo, chtelo by to aspon 15h, minimalne v blikacim rezimu …

          • Xante  

            Ano, 9–10 hodin to v režimu blikání vydrží. Vychází mi to prakticky stejně jako výdrž Edge 1000.

      • Delkim  

        jj, loni jsem to zvažoval a skoro už i objednal, nicméně ta výdrž mi vadila, ona by se tím i dost snížila výdrž Edge 520 :(

        jo a pozor, myslím že pro německý trh to snad nesmělo vzadu blikat, nějaké takové omezení tam je, tak pozor na objednání z Bike24 a pod.

        • jecnak  

          Vydrz Garminu to nesnizuje. Respektive snizuje ji zapnute ANT, ale to mas i tak. Minimalne kvuli tepaku. V Nemecku bude spis jen v baleni varovani, ze nesmis na verejnych komunikacich pouzivat blikani – byvalo to tak u blikacek. Realita silnicniho provozu v Nemecku je ale takova, ze se tam blika celkem bezne.

    • Rorejs74  

      Taky jsem nad tím Vario radarem uvažoval, ale pak jsem se rozhodnul ignorovat módní policii a pořídil jsem si primitivní ale účinné řešení. Malej špígl místo záslepky na levou stranu beranů. Ale teda ve skupině to většinou přiklopím abych jim nekazil skupinovej uměleckej dojem.

      Vozím to nastavený vlastně kolmo dolů, takže tam vidím všechno co potřebuju při horním i spodním úchopu a cca po roce používání to považuju za jednu z nejlépších investic ( cca 300 ) co jsem kdy učinil a okamžitě jsem to pořídil i na zimáka, protože do těch míst čumím už naprosto automaticky kdykoliv mám potřebu zkontrolovat prostor za sebou … jen na bajku tam nic nemám, ale s tím zase jezdím po silnici minimálně.

      Zvykl jsem si už vědět kdo se blíží ( auto je vidět dřív než slyšet ), ale hlavně je super že vidíš kolik tam těch aut je a nepřekvapí tě když jedou dvě tři za sebou. No a naprosto k nezaplacení mi to připadá při sjezdech, kdy nemáš šanci za sebou nic slyšet a přitom pokud víš, že tam nic není tak můžeš jet úplně jinou stopu.

    • cyklon  

      Podle me to je taky nejlepsi reseni. Mam na vsech silnickach tohle.

      https://www.kupkolo.cz/…erna_z97865/

    • SolarStormCZ  

      Výdrž se pohybuje kolem 10h, nevím kdo kde vzal ty 4h. Ovšem má to samozřejmě vliv na výdrž Edge. V menu Edge se dá nastavit do datového pole i stav baterie světla, což je dobrá vychytávka.

      Začnu negativy – do města bych si radar rozhodně nepořídil, zpomalující, rozjíždějící se auta za tebou to detekuje s problémy. Taky při jízdě v balíku je detekce horší, leckdy až na poslední chvíli – stínění dalšími cyklisty jedoucích ve dvojicích radaru vadí. Dalším nesmyslem je ten bundle s jednotkou na řídítka – postrádá zvukovou signalizaci a tím je k ničemu. Radar doporučuju koupit samostatně a používat pouze ve spojení s Edge!

      Pozitiva – na silnicích mimo města je detekce výborná a velmi spolehlivá i při jízdě více aut za sebou, krásně je vidět i kolk jich za tebou jede. Jsou dokonce jinak graficky rozlišená velmi rychle jedoucí auta (červené podsvícení). Opravdový potencionál je na méně frekventovaných silničkách, kdy není slyšet auto s tichým motorem a podvozkem, které tě jinak normálně překvapí (nevím jestli to jsem jenom já ale někdy mě bylo schopné takové auto i vyděsit) – to už se mi prostě s radarem nestane. Švih ve 2–3 lidech, můžu si dovolit jezdit ve dvojici a vždy se včas a úplně v klidu zařadit – už žádné neustálé otáčení hlavy dozadu. Vzdálenost detekce je myslím i na rychle jedoucí auta dostatečná.

      Před koupí jsem četl pár recenzí a narazil jsem na myšlenku možné závislosti a falešnému pocitu bezpečí. To bych potvrdil až na to slovo „falešnému“ – jízda je opravdu bezpečnější, zároveň je ale stále nutno používat zdravý rozum. Samozřejmě nelze tomu svěřit život, chybku to hodí i na otevřené silnici ale opravdu minimálně. Při odbočování je stále doporučeno podívat se za sebe ;-)

      Suma sumárum, po půl roce používání bez radaru na silnici ani ránu.

      • Delkim  

        jdu si znovu projít ty recenze, pokud to je s tou výdrží ok ve spojení s Edge aspoň na 5 hodin tak si to pořídím

        jdu omrknout ceny, speciálně na koze bych to uvítal a jak tady určitě někdo vtipně zmíní, i na trenažéru se mi to bude hodit, že mi někdo leze do pracovny :)))

      • jecnak  

        To zni dobre. V pripade 10h vydrze bych to mohl pouzivat celkem bezne a vydrzelo by mi na tydenni dojizdeni do prace. Diky za vyvraceni mylnych informaci. Dam si tu krabicku na wishlist. Treba k Vanocum. Snad do te doby zkulturni i velikost a udelaji bundle s tim jejich novym prednim chytrym svetlem.

        • SolarStormCZ  

          S velikostí máš pravdu, to jsem mohl přidat do negativ. Přeci jen, je to docela kysna. Kdyby aspoň tvar svisle kopíroval sedlovku…

        • jIrI___  

          S předním světlem bych počkal na další generaci. Pracuje na tom to pro Sigmu firma zabývající se výrobou světel do aut a „údajně“ to bude úplně někde jinde než současná generace. Nebo spíš jinak, koupit současnou generaci a za dva roky pak udělat mílový krok koupí nové generace :))

        • MaPa  

          Pokud se jim povede stejný pokrok jako u předního světla, tak to bude skutečně zajímavé. Jinak to přední světlo má jednu podstatnou nevýhodu – nevyměnitelnou baterku, to mi přijde hodně nedomyšlené.

          • jecnak  

            Ja jsem naopak rad, ze aku neni vymeny. Nema se tam tim padem kudy dostat voda a svetlo je mensi.

      • koko0925  

        Díky za Tvoje postřehy, jseš první kdo o tom něco napsal. Jinak tedy pokud jezdím většinou ve dvojici a to vždy jako ten první, nebude ten za mnou bránit radaru?

        • SolarStormCZ  

          Ano, i jeden parťák jedoucí za tebou v háku bude zhoršovat detekci, ještě to ale jde. Horší už je to v balíku.

    • t29  

      Přidám se k Rorejsovi a cyklonovi, zrcátko je lepší než radar, hlavně pokud řešíš výdrž baterek na delší cestu. Na pracovním kole vozím kulaté Force a na silničku jsem si pořídil Zéfal Spin

      Force je víc zakřivené = větší úhel záběru. Vozím ho na rovných řidítkách pod gripem, kde nezavazí. Zéfal je placatější, náročnější na přesnost polohování, zas má lepší kloub a jde chytit a nasměrovat i na beranech.

      • SolarStormCZ  

        Zrcátko jsem používal taky, ale lepší než radar rozhodně není. Je rozhodně levnější, to ano.

    • Petr L2  

      Nezkoušel jste radar někdo s hodinkama ? vozím Vívoactive Optic a ten radar se mi zamlouvá čím dál víc. :-)

      • SolarStormCZ  

        Kompatibilní to zřejmě je, ale zjistil bych si jestli ty hodinky umí ve spojení s radarem zvukovou signalizaci.

        Bez zvukového upozornění je to dá se říct k ničemu.

        • Petr L2  

          Hodinky standardně vibrují při upozorněních, to by mělo na první upozornění bohatě stačit, asi si ke Garminům skočím pro rozumy :-)

    • atty  

      Oficiální kompatibilita radaru s hodinkami je snad jen u Fenix 5 (5S a 5X) a snad 735XT, jinak ne (chápu – je to v podstatě jen otázka firmware, jelikož to běží přes ANT+, nicméně jak všichni uživatelé dobře víme, Garmin řeší a obvykle nuceně vychytává novými firmwary problémy nových strojů a na ty starší dost kašle – je to vcelku vidět – než vyběhly Fenix 5, firmware na Fenix 3 a Fenix 3 HR byl skoro každý měsíc novější a upravoval/opra­voval/přidával spoustu věcí, teď už je pár měsíců ticho po pěšině a rozhodně je stále co vylepšovat či přidávat).

      K tomu je logicky předpoklad mít hodinky na držáku před nosem a možnost nastavení pípnutí.

      Že to na pididispleji hodinek není moc velká hitparáda a možná funkčnost je tam dána spíš proto, aby to „vlajkové modely“ hodinek jej taky uměly, je dobře vidět třeba z tohohle videa

      Garmin Fenix 5 cycling features navigation and varia radar

    • mvd  

      Na frekventovaný silnici jedu vždycky, jako by za mnou bylo auto, a na klidný ho slyším přijíždět, ne? Výjimka jsou Rorejsem zmiňovaný sjezdy, kdy člověk rád využije šířku silnice a ve větší rychlosti už nemá šanci auto uslyšet.

      Něco jinýho by bylo, kdyby to umělo víc, než jen upozornit na auto za mnou. Že mě to třeba varuje před autem na kolizním kurzu, který mě za dvě vteřiny sejme, a já díky tomuhle zázraku skočím do škarpy a přežiju. To je ale nereálný sci-fi.

      Takže možná půjdu do toho zrcátka na ty sjezdy :o)

      • SolarStormCZ  

        I na frekventovaný silnici je dobrý vědět kolik aut jede nebo jak daleko za tebou je. Na klidný jsem ho někdy slyšel a někdy ne, o to to byl horší šok, když nic nečekáš. Podotýkám hluchej nejsem, ono stačí situace když jedeš rychlejc a fouká proti.

        Zrcátko jsem používal několik let, takže můžu porovnat oboje. V neprospěch zrcátka mluví už to, že nepípne když jede auto a hlavně to, že když do něj neustále čumíš (většinou je někde po straně na řídítku nebo pod tebou na rozdíl od Edge který mám na předsunutým představci před očima), rozptyluje tě to od toho co se děje v rychlostech nad 30km/h před tebou, ať už jsou to prostě jen díry, nebo cokoliv co ti tam vletí z vedlejší – víme co na kole může znamenat vteřina nepozornosti že…no pokud jezdíš po silnici na biku dvackou, jdi do zrcátka ;-)

    • atty  

      Tak pro koho je těch cca 7 tisíc pohoda, proč si to nepořídit – rozhodně to bezpečnost respektive možnost rychlejší reakce a „předvídání možného“ zlepšuje. Třeba v kombinaci s Varia Vision (to už je dohromady cca 18000,–) je to pro silničáře, co tráví x hodin v provozu určitě super (pominu-li cenu, nutnost nabíjení dalších dvou věcí a váhu v podstatě druhých brýlí navíc).

      • koko0925  

        Je to za 5000,– tedy s předpokladem že máš EDGE, ale to tu máme asi všichni, kdo se o to zajímáme.

        • SolarStormCZ  

          Na wiggle teď vychází na 4400,– a já ho s nějakým slevovým kupónem pořídil myslím kolem 3800,–

        • treatt  

          ..pokud máš Edge nové generace..mám 800, co mi plně vyhovuje, ale samozřejmě to není kompatibilní :( přitom by stačil update na firmware, ale proč by to dělali, když nás tím budou tlačit do koupě nových modelů..ach jo

    • Delkim  

      tak jsem se teď vrátil z takového pohodového kilča a snažil jsem se uvažovat nad tím, kde a jak často během švihu by se mi ten radar hodil

      nejvíce asi na rozbitých silnicích II/III třídy, kdy se snažím vyhýbat dírám a možnost „plácat“ se středem silnice by se tam občas hodila

      no a vzhledem ke kvalitě silnic v okolí je to jasná volba…

      objednáno

      • plzakj  

        Jj. Jen clovek musi dat bacha na ‚false negative‘. Proste furt pocitat s tim, ze to obcas auto nevidi.

        • mvd  

          No ale když se na to nedá spolehnout, tak to je dost na hovno, ne?

          Když se mrknu do zrcátka a nic nevidím, tak se na to můžu spolehnout. Může mě překvapit jedině nějakej upír, a těch poslední dobou moc není.

          • jannk  

            Zrcatko zase nepipne a mozek nekdy vidi, co chce – znal jsem osobne (pribuzny) nekoho, kdo se poradne rozhledl … a prijizdejici vlak stejne nevidel.

            • mvd  

              Zrcátka nikdy nepípají, takže nepípnutím ani nemůžou vytvořit falešný pocit bezpečí. Když od něj chci informaci, musím se do něj podívat a obraz vyhodnotit. Do té doby nepředpokládám, že je situace bezpečná.

              Kdyby dneska Pavlov dělal experiment na prokázání podmíněného reflexu, mohl by ho místo se psy, žrádlem a zvonečkem udělat s myší, kočkou a zvonečkem. Myš by měla výběh a v něm bezpečnou skrýš. Na začátku by do výběhu náhodně pouštěl kočku, a bylo by jen na pohotovosti myši, jestli stihne utéct do skrýše. Potom by před vpuštěním kočky vždycky zazvonil. Myš by měla víc času na útěk do skrýše. Co si myslíš, že se stane po měsíci tohoto režimu, když hajzl Pavlov pustí do výběhu kočku, aniž by před tím zazvonil?

              • jecnak  

                No ma to jednu zasadni chybu. Zrcatko je tak male, ze v nem to auto stejne nevidim. Zrcatko taky nesviti a nezacne svitit ci blikat vic, kdyz se k nemu zezadu neco priblizi.

                • mvd  

                  Já ani tak neobhajuju zrcátko. Sám ho nemám a zatím (klepu na dřevo) přežívám.

                  Spíš se snažím upozornit, že všechny tyhle fíčury mají jednu nectnost – dřív nebo později sníží pozornost uživatele, který se na ně začne plně spoléhat a ztratí „přirozenou ostražitost“. Je to biologicky zákonité, podvědomé a lze tomu vzdorovat jen velmi omezeně. V tomhle prostě člověk funguje stejně jako ta myš.

                • ememem1  

                  to mas co za zrkadlo? ja nosim na ruke ten rearviz ci ako sa to vola a je tam vidiet dost. jako neni jak spatak na autobuse ale vidno dost. ako jasne, nesvieti a nepipa. otazka je naco je to dobre, co mozes realne urobit? a ked sa vyhybam jame tak sa pozriem vzdy, obacs do toho cumim snad aj viac jak treba. ale je pravda ze ked je clovek unaveny tak na to obcas prdi. a v skupine je to naprd, nicmenej 90% jazdim sam takze keby to vario bolo mensie mozno by som to aj bral aj ked

              • jannk  

                Ja jsem pomerne alegricky na argumenty „falesne bezpeci“ :)

                Podle toho konceptu je nejbezpecnejsi jezdit bez prilby (falesny pocit ochrany hlavy), bez drzeni (falesny pocit, ze muzu kolo ridit), bez brzd (falesny pocit, ze muzu kolo zastavit kdy se mi chce) a samozrejme bez svetel/odrazek (falesny pocit, ze me ostatni musi videt).

                Ale pokud jezdis jenom podle reflexu, tak je pro tebe asi fakt lepsi odstranit vsechno, co muze zvysit bezpecnost – aspon sve reflaxy vybrousis k dokonalosti.

                • mvd  

                  Tak na ně alergický nebuď :o) Je to, bohužel, realita.

                  Myslím si, že nezastávám extrémní názory a jsem samozřejmě pro cokoliv, co zvýší bezpečnost. Přilbu si beru, i když jedu pro rohlíky.

                  Ideální by byla bezpečnostní opatření, o kterých uživatel vůbec neví, a tedy na ně nespoléhá. Tam by byl efekt jasně pozitivní. Opatření, o kterém ví, má efekt přechodně značný, s postupně klesající tendencí. A nedejbože, když se u toho nepoužívá mozek – tam pak bývá efekt i opačný. Viz tzv. „absolutní přednost chodců“.

                  • look_as1  

                    Me se kupodivu zatim nestalo, ze by me ze zadu na okresce ohrozilo auto a radar by tomu zabranil.

                    Vetsinu prasaren provedou ridici zepredu. A kdyz uz je to zezadu, tak nevim kam bych jako uhnul…jedine, ze by ten radar dokazal uhadnout, ze ten ridic nehodla objizdet ale vytlacovat – jak to maji ve zvyku 300 CSAD Brandys na Kbelske :-)

                    • look_as1  

                      Priklad z nedavne doby – vzornych 1,5 metru, v protismeru toho casu prazdno.

                      Jak tady pomuze radar?

                      • mvd  

                        No, vždyť já vidím přínos toho radaru taky jako pochybný. Upozorňuje mě na přijíždějící auto zezadu – no a co? Když jedu při kraji, tak mně to může být jedno a víc pro bezpečnost stejně neudělám. Jestli mě mine, nebo sejme, nepoznám. Jak správně píšeš, těch nehod zezadu je minimum. A pokud taková situace právě nastává, radar mě upozorní úplně stejně, jako tisíckrát před tím, kdy mě auto bezpečně minulo.

                        Když chci odbočit, objet díru nebo předjet jiného cyklistu, prostě kdykoliv chci vybočit od kraje, měl bych si zkontrolovat situaci za sebou. Jestli se ohlídnu, nebo mám zrcátko, tak mám jistotu. Pokud se spolehnu na to, že radar nepípá a nic neukazuje, tak si koleduju o průšvih. To je ten mnou zmiňovaný falešný pocit bezpečí, který radar časem vytvoří.

                        • Delkim  

                          tak asi je snad logický, že si ten radar nepořídím abych někde na Kolínský blbnul uprostřed silnice

                          ale když pak odbočím nějakou rozbitou silničku k Sázavě a budu se vyhýbat díram, tak to bude k nezaplacení, zejména když fouká proti a jede tam jedno auto za hodinu, přesně pro tyhle situace to chci (nebo když na takové silnici jedete dva vedle sebe)

                          • mvd  

                            No vidíš – dva vedle sebe. Jezdívali jsme tak, a už nejezdíme. Pořídil jsem tohle.

                            Z hlediska předcházení rizikových situací mně to přijde za 1700,– výrazně lepší investice, než jezdit vedle sebe a spoléhat na radar.

                            Má to plně oboustrannou komunikaci, jako telefon. Ne, jako vysílačka, kdy musíš klíčovat a větu končit „Přepínám.“, abyste neklíčovali oba a neslyšel nikdo nic. To jsme používali dřív, ale tohle je jinej level :o)

                            • SolarStormCZ  

                              Vyvracíš tady radar kterej si ani nikdy nezkusil a pak sem postneš „lepší“ řešení s pomocí týhle šílenosti, po pravdě nedovedu si představit tohle na sebe kšírovat na švih tvl!!! a funkčnost při vyšších rychlostech, jak asi se mikrofon popere s větrem?

                              nejsem magor a přesně tak s tou soupravou ten číňan na fotce vypadá.

                              Navíc ti to omezuje sluch, a přirozenou detekci aut, když už bazíruješ na těch detailech. Prostě pí*ovina

                              • Delkim  

                                Přesně tak.

                                Radar už mám doma. Pak poreferuji.

                              • mvd  

                                Jezdi si s čím chceš a věř tomu jak chceš. Mně je to úplně jedno. Já to budu dělat po svým a doufám, že Ti to nebude vadit. Ale vlastně i to mi je jedno.

                                Jenom jsem zareagoval na jeden z nejrozšířenějších rizikových nešvarů – jízdu vedle sebe. Určitě je super, když dva kecálisti vedle sebe, kteří nevnímají okolí, mají radar, kterej na ně zařve „Bacha,vole, jede auto!“ Podle mě je ale lepší to úplně eliminovat, aniž bych se musel vzdát toho pokecu.

                                Vůbec nechci to řešení před kýmkoliv obhajovat, nebo snad dokonce někomu doporučovat, jenom jsem se o něm zmínil. Ale představ si, že to má softwarový filtr na šum větru a představ si, že jediný kšírování je, že si to natáhnu už sestavený na paži a nasadím na ucho – úkon asi na 10 vteřin. Prostě pí*ovina, která umožňuje si povídat s parťákem, aniž bych musel jet vedle něj. A zvukovou izolaci od okolí rozhodně nepociťuju.

                                Bacha všem, kteří by o tom snad uvažovali! V očích některých účastníků budete za magory! Pokud vám záleží na tom, co si takoví o vás myslí, tak si to rozhodně nepořizujte!

                                • Delkim  

                                  To ale nemusíte jet na kole, to si můžete normálně zavolat :)))

                                  • Petr L2  

                                    +1

                                  • mvd  

                                    To říkej všem těm, kteří na tom kole jedou a vykecávají se. Tedy, popravdě, všem, kteří vyjeli v počtu větším než jedna :o)

                                    Buď vytvářejí potencionálně rizikovou situaci jízdou vedle sebe, nebo na sebe musí řvát, … , nebo si můžou povídat bez ohledu na to, jestli jedou od sebe metr, nebo deset metrů.

                                    Ta možnost spojení až 1000 m je těžká teorie – realita je do 100 m, a vždy na přímý dohled. Stačí zajet za zatáčku a je po spojení. Taky hlasitost by mohla být o něco vyšší. Ale pro potřebu konverzace při společné jízdě to dokonale vyhovuje. Včera zapnuto v 10:00 ráno, záměrně nonstop v provozu pro zjištění výdrže. První pípání upozorňující na slabou baterii ve 20:00, ztráta spojení ve 20:30, takže 10,5 hod ve srovnání s deklarovanými 9 hod.

                                    • look_as1  

                                      Dneska jsem potkal na Kbelske Duklu – 5–6 dvojicek a za nima doprovodne auto na blikacky.

                                      • dalsich 10 nasranych osobaku…

                                      Rychlost moje Z2, tj. rovina 33–35.

                                      Toto musi ridici milovat. Ja videl neco podobneho prvne.

                                      Zatim to byl bud velky balik bez auta nebo zavod, ale to ma podporu PCR.

                                      • treatt  

                                        Tak to dělá Dukla pěknou reklamu :-O

                                        Na straně druhé, občas nepochopíš, čím vším můžeš některým řidičům vadit. Kupříkladu včera jsem jel dolů Jeremenkárnou – není tam úplně cyklo lajna, ale je tam prostor s vyznačenými piktogramy. Velkej kus přede mnou auto, za mnou nic, chodci tam nejsou, celkem foukalo proti, tak jsem jel zalehnutej. Auto v protisměru na mě zuřivě blikalo a týpek středního věku za volantem na mě řval „Ty debile“…

                                        • Delkim  

                                          Tak třeba tam měl KOMa :)))))

                                          Btw odpovídáš Lookasovi na rok starý příspěvek :)

                                          • treatt  

                                            Teprve dneska jsem objevil vlákno a postupně to prolétl :) sice starý, ale platný :)

                                • SolarStormCZ  

                                  Určitě se shodnem na tom, ať si každý používá co uzná za vhodný. Sorry za ostřejší názor na ty sluchadla.

                                  • mvd  

                                    V pohodě :o)

                                    Jen mě nadzvedlo, žes mě obvinil, že něco odsuzuju, aniž bych to vyzkoušel, …

                                    A cos právě udělal Ty o tom radiopojítku? :o)

                • SolarStormCZ  

                  jannk: Dobře ty :-D :-D

      • makak  

        můžu se zeptat kde si objednával?

      • Dimec  

        Presne to vcera jsem ocenil pri prvnim svihu s radarem. Moznost se vyhnout diram a nemuset se neustale otacet.

        • ememem1  

          neni to uplne easy sa pozriet v rychlosti za seba ale ja by som sa len na radar asi nespolahol, mozno funguje na 99% ale staci ak to nechyti raz. to je prave dovod preco nad tym sice uvazujem ale rozhodnut sa neviem. je fakt ze je to ovela pohodlenejsie jak ten rearviz co mam ale proste v klucovych momentoch by som sa mu nezveril. na druhej strane by som aspon registroval to, co mi obcas hlavne ked je uz clovek unaveny ujde.

          • Delkim  

            tak už nám to pořád nerozmlouvej, stejně si ho koupit nechceš :)

            • ememem1  

              prave ze nad tym dost rozmyslam, 150 korun neni zas dako vela, dokonca som ho mal pozicany, ved vravim ze je to fajn. akurat so si stale neni isty ci te neni take trocha placebo. vidis, ale stejne sa musis ototcit ked treba. ale asi si to kupim.

          • madik  

            Jestli te to upozorni na 99% aut tak je to super řešení. Mám celkem plné zuby plíživých neslyšných autobusů, které mě na 90% překvapí.

    • Delkim  

      mám za sebou první jízdu, testováno primárně na hlavním tahu na Kolín

      byl jsem projet kozu, tam je ta výhoda radaru ještě podstatně větší než na obyč kole, kde můžete snadno otáčet hlavou atd…

      ani jednou se nestalo, že bych nějaké auto nečekal – tím myslím to první, pokud jedou dvě auta těsně za sebou, tak to vidím jako jednu tečku, ale to je pochopitelné a nijak to nevadí!

      podstatné pro mne je, jestli mám za sebou „volno“ a nebo se něco blíží a v tom radar nepochybil ani jednou

      a naprosto zásadní je to pípnutí, pořád hlídat displej by ani nešlo

      v balení je několik variant uchycení včetně možnosti na aero sedlovky, konečně to taky někoho napadlo!!!

      testováno s Edge 520

      • koko0925  

        Díky za info. A pokud mám dvě kola, tak musím držák dokupovat, viď?

        • Delkim  

          je tam i jeden klasický držák, takže pokud máš aero a obyč sedlovku tak ti to vystačí

          • SolarStormCZ  

            Já jsem sehnal i alu držák pod sedlo a gopro redukci, taky to jde. Jen mi přišlo že to zbytečně přidalo gramy navíc, tak jsem to sundal a používám ten plastovej co je u toho :-D

      • makak  

        Co baterie v 520? Kolega co s radarem jezdi rikal, že výdrž radaru je ok, ale 520 je po 6 hodinach vybita.

        • Delkim  

          to netuším, nicméně 6 hodin je v podstatě dvoukilo a těch jezdím jenom pár ročně a letos asi nepojedu žádné, jsem si to zkusil a vždycky mne po tom akorát tak začalo něco bolet :(

          takže i kdyby to tak bylo, tak za mne 6 hodin dostatečná výdrž!

          proto jsem do toho šel, původně jsem čekal jen 4 hodiny a proto jsem to loni nekoupil, neuvědomil jsem si rozdíl výdrže radaru + Edge oproti radaru + varia displej

          • milmat  

            I tak by mne zajímalo, kolik to vlastně vydrží. Jsem na tom podobně, prvně mne odradila malá výdrž, ale ta byla měřena z jejich displayem. Pokud to na Garminu Edge vydrží déle, určitě dobrá věc na naše cesty a řidiče aut. Ještě se bojím, aby se člověk nepřestal ohlížet dozadu při odbočení vlevo…

            • Delkim  

              Ok, tak já to nebudu nabíjet a vyzkouším co to vydrží v reálném provozu než se to vybije.

              To ohlédnutí při odbočení je tak zásadní a myslím i zažitá věc, že v tu chvíli na nějaký radar zapomeneš, to děláš naprosto automaticky, z toho bych strach vůbec neměl.

              Je to prostě pomůcka, ty krizové situace to za tebe řešit nemá.

              • Delkim  

                dneska 4 hodiny a Edge 520 hlásí, že baterka v radaru stav „dobrý“, což samozřejmě netuším co ve skutečnosti znamená :)

                nebudu to tedy nabíjet a příště pokračuji dál

                • Rorejs74  

                  Nemáš tam poblíž nějaký serpentýny ? Zajímalo by mně jak si to poradí se situací kdy se to auto vlastně objevuje a zase mizí.

                  • Delkim  

                    dneska jsem v nich jel (Jílové a okolí)

                    a když nastane situace, že auto zmizí, tak prostě na radaru taky zmizí

                    je jedno, jestli třeba odbočilo a nebo zastavilo a nebo je najednou schované za zatáčkou

                    jakmile se znovu objeví, radar opět pípne, že vidí nový objekt

            • SolarStormCZ  

              Od tý doby co se tu radar řeší jezdím na jedno nabití.

              Zatím takto :

              Moving time 300 minut

              Elapsed Time 409 minut

              Na indikátoru chybí jedna čárka, hádám tedy čtvrtina baterie – i když to může být dost zkreslené. Dám vědět na konci testu.

              • plzakj  

                Husty.

              • SolarStormCZ  

                Vcelku zásadní info, výdrž není konstantní ale je závislá na tom, jak často radar detekuje a tím pádem i víc prosvítí.

                Je to logické ale až doteď mě to nenapadlo, neřešil jsem, jezdím spíš mimo hlavní tahy a výdrž je jak jsem psal výborná.

                Včera jsem ale jel do Prahy mrknout na schody, po hlavním tahu od Poděbrad a pak motání po Praze. Indikátor baterie ukazoval před jízdou zhruba 2/3 nabito a to vydrželo na 2h30min tohodle náročného nasazení, v podstatě neustálá indikace – i tak je to slušný výsledek s tím co už měl radar za sebou na jedno nabití.

                Tady je teda kompletní výsledek testu kombinovaného provozu na tazích vedlejších-hlavních-město:

                Celkem výdrž jízda + stand-by 560 minut, (z toho stand-by tedy zapnuto ale bez pohybu 115 minut)

        • SolarStormCZ  

          Na delší trasy pak jedině mini powerbanku do kapsy a dobít po cestě při zastávce…já jsem zatím tu potřebu neměl, na druhou stranu ti nejsem schopný říct přesně o co rychleji se s radarem Edge vybíjí. Mám vždy zapnutý snad vše co jde – gps, BT, senzor rychlost, tep, waťák, a nahrávání dat každou 1s, Švihy většinou do 120km

    • roman II  

      zajímavá hračka, až to číňan z alliexpresu zkopčí, zmenší, udělá větší výdrž baterky a potom zlevní tak si to hned pořídím

      • mvd  

        Tvl! Jak jsem se tady skepticky vyjadřoval o reálným přínosu, tak uznávám, že když to opravdu detekuje 99,9999 % aut, tak to „od přírody roztěkaným a nepozorným“ lidem může reálně pomáhat. Ale čínská kopie, která bude detekovat 80 % aut ??? Leda by k tomu byl bonusový kupon na rakev zdarma!

        • roman II  

          tak von ten garmin to asi stejně nechává vyrábět u nějakýho číňana, třeba to auto co by tě mělo zrovna přejet bude z těch 80% detekování, štěstí je třeba mít:-)

    • Dimec  

      Vcera jsem poprve pouzil radar a pecka. Byl jsem na Lyse Hore a zpet Cesky Tesin cestou fungoval bezvadne. Mohl jsem ject i vic ve stredu cesty a vyhejbat se diram, a nemuset se neustale otacet pak pri 35–40km/h slysim uz jen vitr a ne motor aut.

      Ale rapidne pada baterie na Edge520 na cca 50% po 4h jizdy.

    • Delkim  

      předevčírem 4 hodiny, dneska necelé další 4 hodiny a baterie zatím ok, nicméně už to nabiju, tohle je pro mne naprosto dostatečné!

      ALE výdrž Edge 520 tím rozhodně trpí, dneska jsem měl na startu tak 80% a dojel jsem skoro na nule, poprvé mi Edge zahlásil slabou baterii za dva roky co ho mám! asi to chce jezdit s plným stavem baterie a pokud by člověk plánoval dvoukilo, tak raději bez radaru!

      nicméně mám zapnutou kadenci, tepy, rychlost, zapnutá navigace a BlueTooth s telefonem a chodí mi na displej SMSky a volání

    • makak  

      Po pár vyjížďkách potvrzuji pozitivní zkušenost, funkčně je to ok.

      Chtěl bych ale varovat před objednávkou z Německa. Nedal jsem si pozor a nechal se ukolébat informací „ono to bude i blikat“, což potvrzoval i text na stránkách bike24.de. Skutečnost je taková, že RTL501 opravdu nebliká. Problém je, že tato varianta má po 4,5 hodinách prázdnou baterku (alespoň v mém případě). Už je na cestě zpět do Německa.

      • ememem1  

        toto https://www.bike24.com/1.php?… fakt neblika??? ako feature alebo je tvoj chybny?

        • jannk  

          normalne blika, jenom neblikaji verze prodane v nemecku aby splnovaly tamni zakony.

          • ememem1  

            aha, dik za info. maju taky kokotsky predpis to je pravda, na drhej strane zdaleka nie kazde svetlo co sa tam predava splna StVZO, ze zrovna toto museli dojebat......

        • makak  

          Nevím, oni po mem mailu radar úplně stáhli na čas z nabídky. Nabídli za potíže způsobené špatným popisem buď slevu 10% nebo možnost vracení. Odvětil jsem ze jsem přístupný variantě vyměny za blikající variantu na což už nereagovali a napsali, ze tedy počítají s vrácením zboží.

          • ememem1  

            kedze som sa rozhodol, ze si to asi teda na jeziska darujem napriek vsetkym obavam. tak som sa na to v nemecku opytal a oficalna odpoved je, ze v nemecku predavane splnaju StVZO tak NEBLIKAJU !!!

            inak teda aj sa predavaju ako Garmin Varia Rearview Bike Radar Rear Light RTL501 StVZO a na rozdiel od originalneho textu „Tail light unit brightens and flashes to notify approaching traffic of a cyclist ahead“ je na nemeckych shopoch aj zmienka o blikani vynechana. nicmenej nejake jednoznacne upozornenie ako ze „pozor, kvoli StVZO neblika“ by sa hodilo aj ked je to teda pekna picovina a dost sa cudujem ze to specialne pre nemecky trh garmin robi.

            tak pozor na nakup radaru na nemeckych shopoch.

            • tomsam  

              Heh, kdyby sis přečetl vlákno, tak už to tu zaznělo. Kupovat v Anglii :-).

      • Delkim  

        jj, já to někde nahoře už zmiňoval

        jinak radar vám nedá upozornění, že dochází baterka, prostě se najednou vypne, dnes vyzkoušeno (zapomněl jsem po 2 jízdách nabít)

        • makak  

          Mě upozornil, ale doufal jsem ze to bude stejne jako u 520 a bude fungovat nejmíň další hodinu. Bohužel ne, za 5 minut se natvrdo vypnul. Jinak 520 ukazovala po 4,5 hodiny použití s radarem 50% což mě potěšilo. Ze snímačů používám jenom tepak s mám permanentně připojeny mobil.

        • roman II  

          takovej nedodělek to je, bohužel celkem drahej, snad to číňan vylepší až to zkopčí, jinak nápad dobrej kdyby to všechno fungovalo

          • Delkim  

            stejně bys za to ani litr nedal, tak nekecej, jen tady prudíš :)

            drahé mi to nepřijde (vzhledem k tomu co to umí) a zatím po cca. 500 km mi to nezapomnělo nahlásit ani jedno jediný auto, tak nevím o jakém nedodělku tady mluvíš…

            • mvd  

              Jestli je to tak, jak píšeš, tedy že je schopen se s docházející baterkou bez varování vypnout, tak to je přesně ten mnou obávaný scénář na průser. V půlce vyjížďky jedno auto ještě ohlásí, a za chvíli jede další auto, ale to už je radar vypnutý.

              Žádné upozornění = žádné auto, a nebo taky prázdná baterka a auto za zadkem.

              • jecnak  

                Vyse tady nekdo psal, ze to varovani tam je. Takze ma mozna Delkim jen starsi verzi FW v Garminu.

              • Delkim  

                Špatně jsi to pochopil :)

                Nedozvíš se sice, že dochází baterka (můj případ), ale DOZVÍŠ se naprosto jasně, že se radar vypnul.

                Garmin ti začne pípat a dokonce i červeně blikat. Toho si nejde nevšimnout, docela jsem se i leknul :)

                A následně se samozřejmě na displeji vše změní, ikonka radaru bude červená a blikat plus zmizí čáry po stranách, které tě o autech měly varovat.

        • SolarStormCZ  

          Mě to upozornění že dochází baterie dává, ale ne dlouho předtím než se radar vypne.

          Ale jak už jsem psal, v nabídce 520 je datové pole indikátor baterie světla, tak proč nepoužívat…

          • tvargy  

            a funguje Ti to? Já když jsem si ho přidal na obrazovku, byl tam jen otazník a nic to neukazovalo

          • makak  

            Potvrzuji, že se mi objevila hláška „nízká úroveň baterie v síti světel“

            FW jsem měl poslední dostupný (aktualizoval jsem minulý čtvrtek).

            Datové pole s indikací stavu baterie radaru jsem nezkoušel.

            • koko0925  

              Jestli je tam datový pole s funkčním procentuálním ukazatelem, tak je to dokonalý.

              • Delkim  

                pole „baterie světla“ tam sice je, ale radar není světlo a tak to ukazuje otazník, teď jsem to vyzkoušel

                a pole s indikací čehokoliv kolem radaru jsem nikde nenašel

                • SolarStormCZ  

                  Jiné světlo od Garminu nemám, takže se mi zobrazuje baterie radaru.

                  • Delkim  

                    hmm, jedině že by to chtělo počkat pár minut, aby si to Edge „ošahal“, to je možné, vyzkouším zítra!

                    • tvargy  

                      Mě to neošahalo ani po 2 hodinách. Možná zkusit připojit edge k pc ke garmin expresu a aktualizovat?

                      • Delkim  

                        VYŘEŠENO!!!

                        Menu – Nastavení – Snímače – Světlo!!!

                        a tam ještě odškrtnout Síť světel

                        a dokonce je potom možné světlo VYPNOUT a výdrž radaru se tím prodlouží!

                        • SolarStormCZ  

                          Skvělý tip s tím vypnutím blikačky, na to jsem zatím nepřišel.

                          Myslím že jsem tam zahlédl taky de/aktivaci při zastavení.

                        • milmat  

                          Zatím nemám radar doma, ale na connect IQ jsem našel toto aplikaci : https://apps.garmin.com/…220777b7627f#0

                          Má to něco navíc než standardní funkce v Edge? Umí radar? Dá se očekávat, že se objeví další…

                        • jecnak  

                          Vcera jsem si ten radar prohlizel a proste velikostne je to pro me porad mimo. Zvlast kvuli sirce. Ja si bezne skrtam i o zamek sedlovky a na nekterych kolech ho mam olesteny. O sirsi blikacky si taky skrtam a uz je proto ani nevozim.

                          • vik  

                            Mám to stejně. Táta radar má, moc se mi ta věcička líbila, až fakt na tu velikost…

                          • SolarStormCZ  

                            Dá se přidělat i za sedlo, tam by ti problém nedělal.

                            • SolarStormCZ  

                              Já mám to řešení s K-Edge držákem pod sedlo, na další fotce je taky udělátko pro Fizik sedla (fotky nejsou moje, převzato z DCrainmaker diskuze)

                              • vik  

                                Říkal jsem si, že to tak nějak bude vypadat :-) Tohle je prima!

                              • ememem1  

                                to vyzera dobre, len by mi to asi trocha interferovalo s podsedlovkou­......

                              • milmat  

                                Další možnost je nějak chytit ten malý Garmin držák na představec na např. poutko/zadní část brašničky pod sedlem. Většina těch custom držáků je vyráběna 3D tiskem a tam bych se bál, jestli se to nerozpadne na našich silnicích.

                                • mvd  

                                  Tipnul bych si, že pro bezchybnou funkci musí být radar napevno – žádné vůle, žádné měkké úchyty (na brašničku).

                          • ememem1  

                            to som sa sem aj bal napisat aby som nebol za debila :-) inak mozno trocha pomoze ze je to odsadene na to drziaku ale neviem.

                            • jecnak  

                              Vcera jsem to zkoumal u Garminu v prodejne a odsazeni neni o moc. No poprosim asi Delkima a pujceni na vyjizdku a pak se rozhodnu.

                              • Delkim  

                                jasná věc předsedo :)

                                dneska jsme to měli na Sázavě s Honzisem a ani jedna chybějící detekce plus bylo moc fajn nemuset se pořád otáčet na silnicích s menším provozem a vyhýbat se tak v klidu dírám společně vedle sebe :)

                              • ememem1  

                                by si sem potom mohol hodit review

                              • ememem1  

                                neskusal si to?

                                • jannk  

                                  Já radar kvůli zámku sedlovky vůbec nesundám, dokud objimku radaru nepovolim a neotočím. Beru to jako plus :) (výše ho nedám kvůli malé podsedlove brasne). Takže nemám šanci škrtat stehny

                                • plzakj  

                                  Co chces zkouset? Jestli chyta stehnama? To ma kazdej jinak. Odsazeni je malinky. To neresi nic. Kolega ma z3D tisku drzak na fízik sedlo. Ale jak je vysoko, tak zas casto stini ten, kdo jede za tebou.

                                  • ememem1  

                                    kedze mam podobny problem chcel som vediet ci je to odsadenie ako tak dostatocne, to ze to ma kazdy inak je mii jasne, len z obrazka nevidim ci je centak alebo pat centi

                        • ememem1  

                          takze keby to nejakeho vlastnika g820/1000 nahodou zaujimalo, tak vypnut svetlo pri zachovani funkcie radaru ide nasledovne. (asi to nejak podobne funguje na vsetkych garmin zariadeniach podporujucih „light network“, neviem, snad)

                          • treba pridat ako senzor svelto. toto zaroven umozni to, ze sa da ako „bateria svetla“ nastavit radar a ukazuje to stav baterie radaru.
                          • potom ist do nastavenia senzorov → „lights“->„network options“ a nastavit to na „individual“
                          • nasledne ist do „light network“, vybrat „radar“ a nastavit „light mode“ na „off“ . toto sposobi vypnutie svetla pri zachovani funkcie radaru, co je indikovane blikajucim modrym svetielkom pod diodami na radare.
                          • dalej na zapnutie/vypnutie svetla pri zachovani funkcie radaru staci prepinat medzi „network optins“ „auto“ a „individual“, pri prepnuti na indidual si to hned hodi ako vypnute, pri mode auto je tam „day flash mode“, stlacenie vypinacu na radare sposobi prepnutie do „override“ modu (stale svietenie)

                          jednoduche, jasne, a hlavne perfektne zdokumentovane jak vsetko od garminu.

                          nakolko to ovsem cele ma zmysel tazko povedat, chcelo by to dlhodobejsiu skusenost, dnes po dvojhodinovom vyjazde bola bateria 820 na 45% (zapnute vsetko co zapnute byt moze, BT, live segmenty atd. a k tomu pomerne husta premavka takze neustale signalizoval), nicmenej svetlo v blikacom mode prakticky na 100%.

                          • ememem1  

                            a este by som podotkol, ze po par jazdach sa mi snad najvacsi prinos zda byt to, ze kedze to svetlo je asi dost neprijemne obzvlast ak blika (a udajne zosilnuje ked sa vozidlo priblizuje co jaksi som nemal ako overit), tak auta obchadzaju az na 1% uplnych kokotkov hodne velkym oblukom.

                          • Autumnbiker  

                            super, dík za návod, nemohl jsem to nastavení nikde dohledat

    • plzakj  

      Tak jsem na základě vesměs pozitivních zkušeností také objednal. Přikoupil jsem k tomu edge 25 – je na čase zahodit stařičkou sigmu.

    • milmat  

      Tak už jej vozím celý týden a jsem nadšený. Opravdu funguje, moc dobře. Jediný problém je, když auto vyjede za kolem a jede stejnou rychlostí, to radar nebere jako jedoucí auto (tak to má být i dle popisu od Garminu). Jinak to zachytí auto ještě hodně daleko, takže je čas se mu uhnout ke kraji. Na rozbité cesty určitě super věc. Dnes chytal i auta jedoucí po cestě z cyklostezky, který vedla souběžně cca 1–2 m od silnice.

      Po necelých 8 hodinách a necelých 230 km má radar cca 40% baterie. Používám jej s Edge 1000 a mám zapnutý režim svícení na automaticky – asi to zapne/vypne jen při běžící/pozastavené aktivitě.

      Teď mi mohl ještě Garmin/Strava začít dělat statistiku, jak je frekventovaná cesta v daném čase. Případně kolik aut cyklistu předjelo za vyjížďku.

    • jannk  

      pouzivate nekdo radar s Edge 510? Pokud jo – prisli jste na to, jak zobrazit stav baterie radaru? To, co tu je napsane mi nefunguje/na E510 nejsou stejne menu … dik!

    • ihik  

      Jen upozornění, pokud bude někdo Varia radar kupovat.

      Objednal jsem ho včetně zobrazovací jednotky přes Eshop začátkem června, zkoušel, ale nějak to nešlapalo. Hledal jsem na fórech a nic. Ani po spárování s 820 to nehlásilo žádný auta, přitom se tvářilo korektně.

      Tak jsem v půlce června odeslal na reklamaci, po 3 týdnech se vrátilo, že opraveno a že vyměněná jednotka na řídítka. No ale v ní není problém, nefungoval zadní radar.

      Řešil jsem s prodejcem, že to hoši z Garminu pohnojili, když při reklamaci nevyzkoušeli a že si holt to kolečko zopakujeme. Prodejce super, dokonce mi nabídnul, že tam má ještě jeden, tak mi ho pošle na výměnu a vyřeší si reklamaci s Garminem znovu sám. No a při testování před posláním Eshop zjistil, že ten jeho druhý radar taky nefunguje. Takže vadná série a posílá na reklamaci znovu.

      Tentokrát by už hoši mohli zvládnout.

      Závěr je ten, že jsem něco koupil na začátku června a možná koncem srpna bude fungovat. Prodejce za nic nemůže, ale od CZ zastoupení Garminu poněkud diletantství.

      Pokud tedy budete někdo kupovat, tak si raději otestujte před koupí, pokud máte možnost. Možná tam jsou vadné série.

      • plzakj  

        To je pech :-( Ja kupoval na wiggle uk a funguje super

      • SolarStormCZ  

        Že by byly 2 kusy vadný je dost nepravděpodobný. Kámošce to taky nešlo spárovat (radar+jednotka na řídítka), aktualizoval jsem jí FW přes Garmin express a pak už v pohodě, spojilo se to hned po zapnutí.

    • Ouu  

      Radar vlastnim jiz skoro dva roky. Duvodem pro koupi byla nutnost casteho slalomu mezi diramy na „kvalitnich“ stredoceskych silnicich a tim tedy i nutnost se neustale otacet za sebe jestli neco nejede. V te chvili jsem kupoval i Edge 520 a radar byl preci jenom dalsi znatelna investice, tak jsem venoval tyden testovani ruznych zrcatek, ale pro me to nebylo ono. Bud to nefungovalo, nebo uz bylo tak velke, ze to na silnicce vypada fakt blbe a stejne mi to nesedlo(ale mozna se da zvyknout). Koupil jsem tedy radar a muzu uprimne rici, ze to je nejlepsi investice do veci okolo kola, kterou jsem udelal. Jizdu bez neho si uz vubec nedokazu predstavit a kdyz bych o nej prisel, kupuji hned dalsi. Vydrz je kolem 8 hodin. Funkcnost v ramci naprogramovani 100%. Tim myslim, ze radar ma nastavene v softwaru urcite „omezeni“ (asi kvuli jizde v baliku) a to, ze pokud se objekt pohybuje myslim do 4–6mph rychleji nez vy, radar ho nedetekuje. Stejne tak, pokud objekt za vami zpomali na tuto rychlost, zmizi z radaru. Tato funkcnost se mi nelibi, ze zacatku me vydesila, ale kdyz s ni clovek pocita, je to ok, ale nemyslim si ze ji garmin bude menit. Nyni vysel poprve novy firmware 3.60 a toto zustalo, takze uz asi naporad. V baliku nejezdim tak nemohu hodnotit funcnost. Indikator slabe baterie je (plati pro 3.40, nevim u 3.60) nespolehlivy. Pri zapnuti radaru vam diody ukazuji stav baterie, ja se ridim tim, ze pokud jsem u 50%, vzdy nabijim a nemam problem. Z cca 50% do 0% se totiz radar klidne dostane za hodinu. V praxi tedy nabijim tak po 6 hodinach, nestojim o to, aby radar prestal fungovat behem jizdy, coz se mi stalo pouze jednikrat. V ramci naprogramovane funkcnosti si tedy nevybavuji jediny pripad, kdy by radar auto nedetekoval, a pouze nekolik malo false varovani.

      • jannk  

        Jo, taky jsem s nim velmi spokojeny, akorat mam jeden problem – kdyz jezdim delsi jizdy sam (jako fakt cely den), tak jsem si braval 2l brasnu pod sedlo, kde jsem mel vsechno (2 duse, jidlo, obleceni, …). Akorat tahle brasna prekryva radar, takze ted mam pokazde dilema jestli poradne zasoby nebo radar … Ale za to Garmin asi nemuze.

        • Delkim  

          :)))

          za schovaný radar pod brašnou fakt Garmin nemůže :)

          Ouu – zkusil jsi nastavit stav baterie radaru přímo na Edge 520? tam to funguje spolehlivě

          • jannk  

            To by me taky zajimalo, jestli ukazatel baterie na E520 funguje. Ja mam jenom Edge 510 a tam nejsem schopny najit zadny ukazatel baterie radaru.

      • milmat  

        V balíku hodně záleží, co zakryjí další jezdci. Ale pokud jedeme za sebou, tak se to celkem dobře chytá, pokud po dvojicích a jedu s radarem vpravo, tak to už moc nebere.

        Výdrž také potvrzuji okolo 8 hodin. Už se mi několikrát úplně vybil uprostřed švihu, to je pak člověk celý nesvůj :-).

        V každém případě po pár měsících používání investice do bezpečnosti nelituji.

        • jannk  

          Ad vydrz – ja se ho naucil vypinat na cestach, kde je k nicemu (pri dlouhych jizdach). V zasade jsou pro to 2 duvody: cyklostezka/mala cesta paralelni s velkou (v CZ tohle moc neni, ale treba v NL takhle vypadala vetsina jizd) – potom to stejne ukazuje irelevantni auta nebo mista, kde auta proste nejezdi.

      • ememem1  

        a to, ze pokud se objekt pohybuje myslim do 4–6mph rychleji nez vy, radar ho nedetekuje. – jako ked ide za mnou auto 70 a spomali zmizne z radaru? to je dost blba vlastnost......uz som to aj chcel kupit ale toto sa mi dost nepaci.

        • jannk  

          Kdyz se pojede 70 treba i hodne daleko, tak ho to detekuje, ale pokud za tebou zpomali a pomerne dlouho pojede stejne rychle jako ty, tak zmizi. Ale tohle se mi stalo mozna jedou.

          • tomsam  

            jj stejné chování, několikrát se mi to stalo. Nebo když auto předjíždí velkým obloukem, tak si to asi myslí, že je v jiném pruhu a taky ho nezobrazuje jak se približuje.

            • arny71  

              To jsou dost závažné chyby, abych tak řekl. V zrcátku to auto prostě vidím, nikam mi nezmizí, ať jede rychle nebo pomalu, kousek vlevo, nebo ve vedlejším pruhu

              Nápad s radarem se mi líbí, ale to provedení má evidentně ještě nebezpečné mouchy.

              • jannk  

                V zrcatku je auto casto videt az je pozde, protoze jinak je dost male. A taky mam dost maly zorny uhel a potom vidim jenom vysek nebo panoramaticke zrcatko, ale v tom je zase vsechno porad male. Navic v zrcatku clovek casto prehledne auto, ktere ma podobnou barvu jako okoli (klasika sede auto v mlze) Obecne se mi napad se zrcatkem libi, ale chtel bych aby tohle opravili … :)

                Proste radar detekuje priblizujici se objekty – pokud se neco pohybuje stejne rychle jako ja, tak to v zasade neni nebezpecne, ridic me zjevne vidi (pokud je debil a chce me zabit, tak stejne nepomuze nic). Ne, ze by radar byl idealni, ale zrcatko s prehledem porazi a je to jen a pouze dalsi bezpecnostni prvek. Navic blika jinak pri priblizujicim se aute – coz subjektivne myslim na ridice pusobi, zejmena v seru – radar zasadne zvysi intenzitu a frekvenci blikani.

                • arny71  

                  Já ten radar nehaním, jen mě udivilo výše popsané chování. Předpokládám ale, že pokud chce cyklista s radarem odbočit, tak se na něj stejně nespoléhá a dozadu se tak jako tak podívá.

                  Už jen proto, že by ho tyhle chyby mohly přijít draho.

                  • jannk  

                    To je stejne jako se vsim – nic neni dokonale. Proste dalsi bezpecnostni prvek. Ano – nikdy bych nezatacel doleva abych se nepodival za sebe. Stejne jako i s prilbou se snazim nepadat hlavou na silnici :)

                    Mi radar nejvice pomaha, ze mam druhe oci, ktere vidi dale (a to objektivne jo). Treba je genialni, kdyz na nejake male ceste jedeme 2 vedle sebe a zvanime … a v dalce se objevi auto, kteremu muzu bezpecne uhnout. Nebo kdyz slysim auto a radar mi ukaze, ze jsou vlastne 2, takze zustanu u kraje dele nez prejedou obe.

                  • tomsam  

                    To je pohled uzivatele, ktery to nikdy nezkusil. Zkus si to, za me je to velky krok v pojeti bezpecnosti. Mas partaka, co je porad ve strehu (99pct). Samo stejne koukam a ukazuju kam jedu, to je samozrejmost.

                    Mohu se vyhybat napr. diram atp. Kdyz vim, ze za mnou neco jede, je misto tak naopak uhnu – nebo naopak ne a tim „rozhodnu za ridice“. Naprosto super je to na silnickach, kde jezdi malo aut a jsou vice rozbite.

                    Kdyz za Tebou auto jede pomalu, tak Te nejdrive musi nejak dohnat, takze to zapisti a tak o tom vis, kdyz za Tebou chvili jede, tak Te asi nepredjede na hulvata – toho rychle jedouciho potencialniho hulvata to navic signalizuje vyraznejsi barvou.

                    Celkem me prekvapilo, jak dobre to bere i v klikatych zatackach, jen jednou se mi stalo, ze to auto nevzalo (byl to takovy had do kopce).

                    • arny71  

                      Rád si to zkusím.

                      Kde můžu vyfasovat edge 520 a ostatní potřebné nářadíčko? Přece jenom, dávat za to ranec, abych si to zkusil, to se mi nějak nechce.

                      Jinak vše popisuješ zvládá i to zrcátko za zlomek ceny, sorry.

                      Ale no flame, tohle je vlákno o radaru. Třeba Garmin vychytá ty bugy (ehm), a pak to bude opravdu 100 pct spolehlivé.

                      • jannk  

                        nikdy nic nebude 100% a fakt se zrcatko s radarem neda srovnavat (a ted nemluvim o vzhledu :) v zrcatku toho prehlednes za urcitych podminek daleko daleko vice

                        • tomsam  

                          To je marne, nechce to pochopit, nepochopi. Diskutuje o necem o cem vlastne nema paru.

                          • arny71  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
                    • Delkim  

                      S tím „zmizením“ auta nemám žádný problém, to je prostě věc o které se ví a já se podle toho chovám. Radar mi pípne, o tom autě vím a pokud najednou zmizí, tak odbočilo/zasta­vilo/srovnalo na delší dobu rychlost. Já si to pokaždé ohlídám, stává se mi to jednou/dvakrát za švih. Ohlídnu se. Hotovo. Vyřešeno.

                      Podstatný je, že se tam auto najednou neobjeví, abych o něm dopředu nedostal signál.

                  • kopec333  

                    Ahoj, radar používám tří měsíce a nenechám na něj dopustit je to s kávovarem nejlepší investice do domácnosti, navíc před měsícem mi zachránil život, když jsem při prudkém sjezdu chtěl odbočit do leva, bylo již šero a dvakrát jsem se otočil a započal jsem odbočovat a vtom pípl radar tak jsem automaticky cuknul spět, vtom se kolem prořítil neosvětlený cyklista rychlostí cca. 70Kh.

                    Ano za tu dobu mě nejvíc ohrozil druhý nezodpovědný cyklista, kterému je zatěžko použít alespoň reflexní prvky!

                    • treatt  

                      Tak to je solidní zážitek..dobrá věc, že to detekuje i cyklistu..

              • CzechJoker  

                To je imho logické. Radar vysílá signál a měří čas odrazu. Pokud je čas konstantní (vůz se pohybuje stejnou rychlostí), vyhodnotí to stejně, jako kdybys stál před plechovými vraty do garáže. Ve fw by to museli nastavit tak, aby to bralo v potaz rychlost jako další proměnnou. A vzhledem k tomu, kolik bugů v systému mají, bych zrovna toto nečekal.

          • mvd  

            A nejde někde přepínat režim sólo / balík jízda? Už jsem zažil sjezd 80km/h, kdy mě pomalu dojelo auto a zůstalo za mnou. Nejspíš ze zvědavosti, jestli se vysekám sám, nebo na mě bude muset zatroubit :o) Když už bych si to pořídil, tak bych rád, aby to fungovalo i v takové situaci.

          • milmat  

            To se stává často, pokud tě auto dojede a pak nemůže předjet a jede za tebou +/- stejně rychle. V tomto případě z radaru zmizí.To už vím, tak s nim počítám a podívám se, jestli někam zabočilo nebo pořád jede za mnou.

        • plzakj  

          Ja myslim, ze obecne nevidi predmety, ktere se pohybuji delsi dobu stejnou nebo nizsi rychlosti. Bud zamer, nebo dusledek technickeho reseni. Tak jako tak, zas takovy problem to neni, jak jiz tady zaznelo. Proste auto te dojede ( to vidis na radaru a pocitas s tim) a kdyz z redaru zmizi, aniz by te predjelo, tak bud odbocilo, nebo je pomalejsi. Tak jako tak je dulezity si uvedomit, ze kdyz je pomalejsi, tak te nedojede … Kdyz zrychli, tka se zas objevi. Kdyz ho mas za sebou, tak o nem vis. Jasne, neni to nastroj, kterej ti nahradi oci a usi, ale rozhodne lepsi s radarem, nez bez radaru.

    • RUSH  

      A s Edge 500 to asi bohužel nefunguje, co?

      • tomsam  

        Ne.

      • SolarStormCZ  

        Jinak další bezvadná „funkce“ o které se tu myslím ještě nepsalo – jeden radar jde spojit s minimálně dvěma Garminy (víc jsme zatím nezkoušeli ale je to v plánu).

        Takhle jezdíme ve dvou na jeden radar, ideálně ten co má radar se drží jako poslední, pro nejlepší detekci. Jezdím takhle s juniorem, kterýho táhnu v háku :-) Ke ztrátě signálu dojde na vzdálenost tak přes 15 metrů(?)…po přiblížení se zase automaticky připojí.

        Ještě nahodím flame pro zhrzený zrcátkáře, který jdou po tomhle topicu jako slepice po flusu: pochybuju že tady nějakýho majitele radaru rozhodíte. Můžu se ztotožnit s výše napsaným, že radar, kávovar Vibiemme a navíc u nás ještě gril Weber jsou top 3 věci v domácnosti, u kterých nikdy ani na moment nelituju tý koruny navíc :-)

        • milmat  

          Nezkoušel jsem, ale má to tak fungovat díky ANT+, který umožní snímání jednoho senzoru více zařízeními. To BT umí tuším až od verze BLE.

      • Motyll  

        K F3 taky jedine s displejem, že?

        • SolarStormCZ  

          s tím displejem to nemá význam pořizovat, vzhledem k tomu že nevydává žádný zvukový signál při detekci.

          • plzakj  

            Souhlas. To je je lepsi koupit edge 25, kterej pipa a ukazuje tecky.

            • milmat  

              A ještě ten display měl dle recenzí slabou výdrž, slabší než Edge.

              • plzakj  

                Edge 25 s gps a radarem vydrzi celej den bez problemu. To spis ten radar je tak na 6h.

                • MaPa  

                  Celý den jo? Můžeš nám den přepočítat na hodiny?

                  • plzakj  

                    https://www.strava.com/…s/1141595371

                    11h 22m 45s. Edge 25 to dal cely s pripojenym radarem a mericem kadence. Radar i m400 jsem dobijel z powerbanky.

                    Edit: edge byl asi 3h pres hospody vypnutej. Takze muj cyklisticky den je neco kolem 8h.

                    • MaPa  

                      Můžeš si celkem gratulovat. Protože zkušenosti z garminího fóra potvrzují udávanou výdrž garminu – cca 8hod. A to ještě v průběhu došlo k aktualizaci fw která přinesla povinné podsvícení displaye při každém stisku tlačítka. Ale rozporovat to nebudu, prostě fajn krabička.

                      • plzakj  

                        Nevim, na jak dlouhy svihy hezdis ty, le ja vsechno nad 6h povazuju za „cely den“ :-)

                        • MaPa  

                          :-). Mě fakt překvapuje to číslo, protože vím jaký starosti máme s podstatně větší E520kou. O E25 jsem při vybírání taky sháněl informace, ale je pravda že jí zas tak moc nesleduju.

                          • plzakj  

                            Jestli to neni starim. Jeli se mnou 2 kluci s 520kama a ani je v hospode nevypinali. 1 radar, 1 jen speed&csdence senzory a oba dojeli taky „online“.

                            • MaPa  

                              Není to stářím, ono to kolísá, někdy je úbytek malý, někdy to padá i 15% za hodinu. Kdybych věděl čím to je, začnu se podle toho chovat :-). Ale jsem zatím línej si psát okrajový podmínky kdy to jak žere, přeci jen jak říkáš tak těhle „celodenních“ švihů moc do roka nepodstoupím…

    • Delkim  

      Pokud se chce někdo zbavit té aero redukce, tak za 2 kilča koupím!

      Nebaví mne to pořád přehazovat mezi silnicí a TT.

      • tvargy  

        Měl bych volnou. Kdyžtak napiš, jsem z Vinoře (o víkendech občas v Nehvizdech)

    • Biermann  

      Dotaz na vlastníky. Dá se v pohodě připevnit na nekulatou sedlovku? Konkrétně mě zajíma Giant Defy, kde je sedlovka ve tvaru D a vzadu je teda rovná. Je tam defaultně držák, který umožní upevnění?

      • plzakj  

        V baleni jsou 2 drzaky: 1 na kulatou, 2. na aero (nekde vys ho tu ma na obrazku Delkim). Jak je to s Defy nevim. Ja ten aero nandal na 31mm kulatou sedlovku na mtb. Je takovej podajnej.

    • SolarStormCZ  

      V UK teď v akci za 3100,–Kž a doprava zdarma (nejnižší cena v čr 4700,–) takže kdo jste s koupí váhal, kupujte :-) za tu cenu se nevidí.

      http://www.chainreactioncycles.com/…p-prod141693

    • jecnak  

      Vsude vyprodeje. Skoro to vypada, jak kdyby nekdo neco tusil o novem modelu.

      • koko0925  

        Ten bude ale 2× dražší, pokud bude.

      • madik  

        To by mohlo byt, garmin to tak dela skoro pokazde ze snizi cenu pred nastupem noveho modelu. Ze by CES 2018 ? A pokud ne, tak cenu snad zase zvedat na 4k a vys uz snad nebudou :)

    • look_as1  

      HEXAGON – https://www.indiegogo.com/…bike-gadgets – kam se hrabe radar :-D

      • KoudakT  

        Tyjo, to bych mít nemohl. Furt bych čučel za sebe :-D

      • cyklon  

        To vypada dobre. Jen ta vydrz nic moc.

        Uz 2 roky (cca 2×900 hodin) pouzivam Fly6 a porad to da 7 hodin zaznamu na jedno nabiti.

    • well  

      Nelíbil se mi původní držák na radar, tak jsem si vyrobil vlastní. Klip je z brašny Fizik, samotný držák je z 3D tiskárny.

    • Autumnbiker  

      Určitě super věcička, ale za 3 litry mi to přijde pořád drahé.

      • Delkim  

        Tak to někomu i kostka másla nebo jedno vajíčko.

        Mně to přijde, že to je teď za super cenu! 98 liber a poštovné zdarma, no nekup to!

        I když v CZ je teď výprodej za 690, ale asi jen pár kusů.

        • Rorejs74  

          No tak jestli chceš dělat machra na vyjížďce, tak asi dobrý, ale funkční to asi moc nebude :))

          https://www.garmin.cz/…rovy-di.html

          • Delkim  

            No tak přišlo mi, že když někdo řeší víc cenu než funkčnost, tak by mu to mohlo vyhovovat :)

            • Rorejs74  

              No tak to každopádně, ještě do kapsy tamagoči aby náhodně pípalo a parády bude spousta :)

          • Autumnbiker  

            Funkčnost určitě super, četl jsem recenze ;-) jen mi trojka přijde prostě moc vzhledem k tomu co to umí. Pro tebe je to v pořádku, ok, pro mě je to drahé. Jinak, kdo by si koupil tu maketu? To by musel být blázen.

            • well  

              Tak ta maketa bude spíš pro obchodníky, kteří nechtějí riskovat ztrátu originálu z výstavky.

      • jecnak  

        Ani ne. Vsak kolik jsme schopni zaplatit za lepsi plaste, retezy, kola? Kolik za vlastni bezpecnost? Mam radar mesic a jsem za to rad. Vedet, ze co vim ted, koupim si ho uz davno.

        • Delkim  

          Vedet, ze co vim ted, koupim si ho uz davno.

          Přesně tak, tohle snad tvrdí úplně každý kdo si radar pořídil :)

          Na Wiggle je to snad jediná věc, která má při počtu 100 a více recenzí plný počet hvězdiček.

        • plzakj  

          Jak jsi vyresil skrtani o stehna?

      • ememem1  

        naopak za necelu stovku aj s dopravou je to viac ako znesitelne a uprimne je to asi jedina vec kvoli comu este garmin pouzivam. okrem toho ze vidis dozadu je to zosilnujuce sa blikanie dostatocne neprijemne na to, aby ta vacsina soferov obchadzala vyraznejsie viac jak bez neho. uz som vyhodil stovku za vacsie kraviny.

        • SolarStormCZ  

          Dal jsem to i mladýmu k vánocům, takže konečně jsem měl možnost vidět jak to zasiluje blikání s blížícím se autem, super.

          • ememem1  

            tiez to asi na rok urobim.

          • ememem1  

            jestli sa mozem opytat, nemate v tom vasom obchode daku cinsku variantu ku garmin varia ut800 urban edition? nutne to zo systemom light network spolupracovat nemusi, ide mi vyslovene o to uchytenie na predny drziak.

    • koko0925  

      Takže na první nabití dal přesně 8 hodin při celkem 4 vyjížďkách. Poslední jízda byla v –3°C a textová hláška, že je radar vybitej, vyskočila přesně 63 minut před tím, než se vypnul.

    • none11  

      aktuálně na wiggle varia radar za 115 ecek

    • CzechJoker  

      Chci se zeptat, jestli při spárování radaru s např. Edge 520 dojde při detekci automobilu k zapnutí podsvícení? Při nočních jízdách, kdy na displej vůbec nevidím, by to bylo žádoucí.

      Díky za odpověď

      • tvargy  

        ne, musíš mít displej osvětlený trvale, jinak to neuvidíš

      • koko0925  

        Nezapomeň že to i pípá, to mnohdy stačí.

      • Bull  

        Ja myslim, ze by to slo … Kdyz nastavis podsviceni na x vterin a neco se deje (zastavis, upozorneni na odbocku, atp.), displej se rozsviti. Alespon u 820.

        • tvargy  

          520 tohle bohužel neumí, buď svítíš nebo ne. Ale když si dáš podsvícení 10%, to stačí a žere to minimálně

          • CzechJoker  

            To mě taky napadlo, že udělám. Pokud to dřív nevyhodím, protože mě ty bugy začínají lehce štvát.

          • jannk  

            Opravdu? Podle mě to uměla i 510

          • MaPa  

            To není pravda. Display se u 520ky automaticky rozsvítí pokud se něco děje: navigační manévr, notifikace, segment… Ale radar nemám tak neověřím zrovna tohle.

            • tvargy  

              takže máš podsvícení na nule a při notifikaci/navigaci se Ti to rozsvítí? Ráno jsem to testoval s radarem a nic.

            • makak  

              Nefunguje mi to jak na událost radaru tak ani při nájezdu na segment. Podsvícení mám nastaveno na 0%. Není tam tedy někde nějaký přepínač v nastavení?

            • makak  

              Nefunguje mi to jak na událost radaru tak ani při nájezdu na segment. Podsvícení mám nastaveno na 0%. Není tam tedy někde nějaký přepínač v nastavení?

              • tvargy  

                Beru vše zpět, MaPa má pravdu. Stačí v nastavení displeje nastavit prodlevu osvětlení a pak se při každém oznámení (notifikace, radar) displej rozsvítí

    • Kamikaze 591  

      Ahojte, po delší době jsem pořídil silnici a rád bych si zpříjemnil ježdění právě radarem. Nicméně bádám, s čím se dá párovat krom gps cyklo navigací od garmina. Pro ty nemám využití, pro navigaci používám telefon, a to jen když zapomenu část trasy, tak vyndám z kapsy a mrknu na mapy.cz. Proto hledám něco, co pro mě bude mít smysluplnější využití, než jednostranně fungující cyklo navigace. Našel jsem, že by to mělo jít spárovat i s hodinkami forerunner 735XT, existují nějaké levnější hodinky na které by to šlo napárovat? Klidně od jiných značek. Nejlépe nějaké univerzální – třeba samsung frontier, (u apple pochybuji…ale to by bylo the best), xiaomi, a taky aby uměli tepovku z hrudního pásu. Existuje něco? Nebo nejuniverzálnější řešení za nejpříznivvější cenu jsou ty 735XT? Podotýkám, že využiju pouze na kolo – jiný sport nedělám, a na běžné civilní užívání.

      Díky.

    • atty  

      IpBike (ANT+ aplikace na mobil) už Varia radar taky umí – v nastavení se dá pro něj upravit popis, co se má objevit na displeji a samozřejmě přidělit pípnutí nebo hlášení hlasovou syntézou. Nezkoušeno (nemám radar), ale mělo by to fungovat.

      Na displeji hodinek (byť i na řídítkách) je to podle mne celkem na houby – dost bych to přehlížel (malej displej, malý upozornění, špatně slyšitelný pípnutí).

      • milmat  

        IpBIke jsem moc nerozchodil, ale nebyl čas.

        Ale o víkendu jsem zapomněl Edge doma, takže jsem nouzově používal Vivoactive HR Optic (obdélníky :-), které jsem přidělal na grip beranů. Ty tři údaje, které to umí zobrazovat, jsou tam na hraně. Ale radar tam funguje obdobně, jako na edge. Akorát, a to mi vadilo nejvíce, ty hodinky nemají pípnutí. Jen se rozsvítí display, což ve dne není moc nápadné. Ale jako nouzové použití OK.

    • kokoska68  

      Tak dnes premiéra a super.Mohu všem co váhají a občas vyjedou na silnici jen doporučit.Spo­kehlivé,jedno­duché a opravdu funkční

      • jannk  

        no mi dneska chcipla baterka po 2h jizdy a zacinal jsem se 70%. Snad to byla vyjimka kvuli te kose … jinak mi to nedelalo (posledni cca mesic jsem s nim nejel)

        • ememem1  

          jako radarza 2 h? tak bud nebol nabity alebo garmin ozaj neni schopny vyrobit 2 rovnake pristroje lebo mne to aj pri minus 10 po trojhodinovom vyjazde ukazuje jednu ciarku dole. otazne je samozrejme, nakolko je to pravda lebo jak vieme garmin soft neni vrchol spolahlivosti.

          • jannk  

            Se mi to stalo poprvé, jindy vydržel i v mrazu více. Teď ležel na půl nabitý asi 8 týdnů bez práce, ráno jsem ji jen trochu dobil na 70%

            • jannk  

              takze jsem si overil, ze ukazatel nabiti po zapnuti je extremne nelinearni, polovina ledek znamena tak 20% nabiti …

              • koko0925  

                O jakejch ledkách to píšeš?

                • jannk  

                  O tech cervenych :)

                  Jak jinak poznas jak moc je radar nabity bez pripojovani k nejakemu lepsi cyklopocitaci? (ne kazdy umi stav baterky zobrazit)

                  Kdyz ho zapnes, tak se na chvili rozsviti tolik ledek, jak je nabity a az potom zacne normalne blikat 4 (nebo svitit 2 podle toho jak ho mas nastaveny)

      • RomanF  

        Vcera taky premiera a ve spolupraci s Edge 820 parada. Taky doporucuju. Za 3 hod jizdy v provozu bez jedine chyby.

    • milan.v  

      Tak i já jsem nakonec neodolal, když se tu tak všichni nad tou krabičkou rozplýváte a dnes u mě zazvonil pošťák z Anglie …

      Už ho mám spárovaný s mým Edgem 820, tak jsem také zvědavý na první jízdu, těch premiér bude najednou celkem dost … :o)

      • Autumnbiker  

        Zatím mám s tím dvě jízdy a super, žádná chyba, za mě naprostá spokojenost. Auto kolikrát ještě neslyším a už mi to pípá.

        • plzakj  

          aaaa vo tom to je. Jen bacha na auta, co se pohybujou stejnou rychlosti nebo pomaleji. Ty nevidi.

          • jannk  

            Jo, bacha na to. Zejmena kdyz budes cekat na to, az te predjede auto, ktere se pohybuje pomaleji nez ty, tak skoro jiste u toho cekani umres :)

            • plzakj  

              No, zni to vtipne, ale obcas se stane, ze se objevi na radaru, pak zmizi (protoze zpomalilo) ale jede za tebou a kdyz pak pribrzdis a chces odbocit, tak ten radar nezareaguje tak rychle.

              • Delkim  

                Na to si ale rychle zvykneš a pak si to prostě hlídáš, já si tahle „nečekaná zmizení“ vždy pak dodatečně kontroluji.

              • jannk  

                Jasně, vím o tom a souhlasím. Jsem si prostě nemohl odpustit :)

      • black.horse  

        Hehe, taky jsem se tady nechal nakazit, po letech návrat do sedla a asi stárnu tak zkouším nové bezpečnostní prvky:-) Zrovna to donesl poš´ták, včera 14:05 objednávka z Wiggle, druhý den 11:50 to mám na stole? Cože? No, klobouček dolů… mile překvapilo:-)

        • arny71  

          Tak to je mazec. :)

        • milan.v  

          Také jsem to vzal z Wiggle.

        • Delkim  

          Jj, já teď bral v asi 50% výprodeji asi 10 krabic gelů a asi 10 kýblů Recovery kotejlů a druhý den doma DHL bez poštovného a to mělo být poštovné zdarma jako obyč, nicméně to zřejmě posílají expres.

          • tom.kh  

            je to tak, já bral minulý měsíc jeden den tenzometr a druhý den váhu parktool a oba balíčky šly DHL Expres, byť jsem zvolil dopravu zdarma obyč.

    • milan.v  

      Vidím, že je tady dost lidí, kteří používají kombinaci Edge 820 x Radar.

      Chci se zeptat na signalizaci pípnutím, jak ji máte nastavenou.

      Myslel jsem si, přiznávám, že u tak drahého Edge asi bláhově, že při spárování obou přístrojů se např. objeví nová kolonka v menu a díky tomu půjdou některé věci nastavit a s tím právě např. ta signalizace.

      Nebo rovnou v Garmin Expressu a odtud se pošle nastavení do Radaru, které bude signalizovat nezávisle na nastavení Edge. No a já jsem našel v Edge jen zvuková signalizace ON x OFF bez dalších možností, tzn. jako předtím …

      Mám totiž standardně signalizaci v Edge 820 vypnutou, tak teď nevím, jak to uchopím, protože mě ze začátku to pípání přístroje u každé odbočky, zmáčknutí tlačítka štvalo.

      Zkrátka jsem naivní, v tomto mě ten Garmin fakt štve, přitom ten jejich ekosystém má takový potenciál a pořád je to nedotažené.

      • Autumnbiker  

        Radar mám nastavený, pípá, ostatní zvuky mám vypnuté taky mě to otravovalo

        • milan.v  

          Naveď mě trochu, prosím tě. Koukám do návodu, tam jsem našel jen tu volbu signalizace ON x OFF. To se dělá přímo v jednotlivém jízdním profilu?

          • Autumnbiker  

            Teď nejsu doma, nastavovat jsem to před delší dobou z hlavy fakt nevím.

          • black.horse  

            ještě jsem kvůli rýmičce jsem to ještě nevyzkoušel, ale včera jsem to aspoń spároval v obyváku a tady v čase 0:36 je vidět, kde se alerty nastavují přímo pro Radar a je tam Tones = on/off, takže by to mělo být nezávisle na nastavení zbytku přístroje… jinak tedy u mě je to 810, ale tipuji, že ostatní to mají podobné

            • milan.v  

              Děkuji mockrát, už to mám nastavené, nehledal jsem to v těch vlastnostech snímače …

              Tak trochu se musím Garminu omluvit, protože to má skutečně nezávislou signalizaci a jde to alespoň částečně uživatelsky nastavit.

              Každopádně na spousty věcí koukám na YouTube a zrovna v tomto případě si beru k ruce tištěný manuál … :-o

              • black.horse  

                v pohodě, obecně manuál od Garminu stojí obvykle za *** a navíc je tam v čase hodně update FW a pak se věci mění… sice už dávno nejsem geek zkoumající každou funkci, ale i tak žasnu co vše umí a nebo neumí Garmin a jak umí být uživatelsky nepřívětivý:-( ale tím už jsou bohužel proslulí…

    • arny71  

      Něco ke spolehlivosti toho radaru, co si tak všichni chválíte:

      Na široké silnici směřující mírně do kopce šlapal vedle Jungelse po bílé čáře označující krajnici. Za nimi jel De Plus.

      Vakoč má na kole speciální radar upozorňující jej, pokud se zezadu blíží auto. Jenže tentokrát nepískal.

      Najednou se ozvala rána. Zezadu ho sestřelil nákladní automobil.

      • plzakj  

        Jestli chapu dobre, za Vakocem s radarem jel jeste 1 jezdec. Ten radaru stinil. Jo, to je problem. Uz se to tu rozebiralo.

        • arny71  

          No a přesně to je ten problém, proč si to nepořídím a zůstanu u zrcátka. Stačí, aby ti z vedlejší vyjela babka na skládačce, na chvilku se za tebe zavěsila, přes horizont vás v tu chvíli dojel debil v autě, a jsi v prdeli i s radarem. Na co ten krám je, když nedokáže posoudit rozdílnou rychlost více objektů v pozadí? Odpovím si sám: na howno.

          Se zeptej Vakoče, jestli ten ti ten krám pochválí.

          • hasbro  

            No tak v tomhle případě by debil v autě primárně sejmul babku na skládačce, ale i tak to může někdy pomoct, spolehnout se na to ale člověk 100% nemůže, a ani to k tomu neni určený.

            • Delkim  

              A kdyby to babka na skládačce měla taky, tak na tebe mohla houknout :)))

          • ememem1  

            ja mam ku garminu nemale vyhrady ale jak pises „debil“ tu bude niekto iny.

      • RomanF  

        A chvalit ho budeme dal. :-)

      • jannk  

        Nechápeš proč si ho chvalime: nikdo na nej bezvýhradně nespoléha, ale i když ti ukáže 1 auto o kterém jinak nevíš, tak je k nezaplacení

        • arny71  

          Mrknu do zrcátka, vidím. Dokud prostě nebude radar 100% spolehlivý, je to jen gadget.

          • plzakj  

            Je to doplňující informace.

          • jannk  

            Zadne mi zname zrcatko jeste nepipa, kdyz za sebou zaregistruje auto. A ne, pokazde nemas cas se podivat.

            Ale delej si co chces, ja ten radar budu porad chvalit a hlavne pouzivat na kazde jizde.

          • Delkim  

            Mrknu do zrcátka = přehlídnu díru / dítě / stopku / větev / spadnou tepy :)

            A o vlivu ana CdA ani nemluvě…

        • RomanF  

          Ma pravdu, zivot tomu nesveri asi nikdo ale to upozorneni kdyz auto neslysis je super a usetri to prinejmensim leknuti. Pocky az se ti zamlzi zrcatko. :-D

          • well  

            Já už na garmin ani nekoukám. Stačí když pípne a nějak reaguji. Když periferně vidím červenou barvu, tak se klidím co nejvíc ke kraji. Když jedeme ve skupině a mám za sebou dva lidi, tak už se na radar 100% spolehnout nedá. Jeden stínící cyklista je úplně v pohodě. Radar bych za zrcátko nevyměnil. Taky se mi zdá, že auta reagují na diody a nechávají mi víc místa než když jedu bez radaru.

      • koko0925  

        Otázka je jestli ho prostě neslyšel, třeba zrovna kecali. Taky mohla zrovna dojít baterka. Bůhví jak to bylo. Nejlepší by bylo info od něj. Zkusím se ho zeptat.

    • vt  

      Pouzivate nekdo rdar bez pocitace?

      • RomanF  

        Bez zvuku, ktery funguje jen s pocitacem bych to nechtel. Prave to pipnuti je na tom to, co te nejlip upozorni. Az potom se divas kolik aut jede a jak rychle podle barvy. Za me to neni dobry napad.

        • vt  

          Aha, blbe sem pochopil, ze pipa i samotny zadek, tak to opravdu nema smysl. Dik za info.

      • jannk  

        Ja mel v ruce tu jednotku na riditka … a moc nechapu, proc bych ji mel pouzivat misto pocitace, u nejake 500 rady ani cenovy rozdil neni tak velky. Uplne bez niceho na riditkach radar ztraci 90% sve funkcionality.

        • well  

          Ten ukazatel na řídítka k radaru bude určitě i pípat. Já kupoval radar v setu s 520-kou,

          • plzakj  

            Pavle, praveze ta mrcha nepipa. Kvuli pipani jsem bral 25ku. Sice nema barvicky, ale to je mensi zlo.

    • jecnak  

      Jeste noticka k vydrzi. V sobotu jsem jel delsi vyjizdku a radar vydrzel v blikacim modu pripojeny ke Garminu a v celkem velkem provozu neco kratce pres 8h.

    • madik  

      Tady máte toho nástupce :)

      https://www.dcrainmaker.com/…-review.html

      • milmat  

        Kromě tvaru (aero friendly :) nějaké změny?

        • black.horse  

          Výdrž baterie po rychlém prohlédnutí textu… ?!

        • Autumnbiker  

          dle komentáře samotného recenzenta pouze vylepšili algoritmus, auto co jede za tebou víceméně stejnou rychlostí už prý nezmizí. Otázkou je zda by to nešlo i u starého kusu updatem firmwaru

      • plzakj  

        Upřímě, spíš by to chtělo, aby ostatní výrobci (wahoo, polar…) začali používat protokol uvolněný garminem.

        • jannk  

          Otázka je, proč by ho Garmin měl uvolnit

          • plzakj  

            Pokud vim, tak uz se stalo https://www.thisisant.com/…ile-released

            • jannk  

              Tak to fakt kvituji! Kazdy krok od uzavrenych reseni je dobry!

              • plzakj  

                Kamarad uz se ptal u Wahoo a tam o tom nikdo nevedel :-) Pak prisla jeste odpoved, ze to zvazi.

                • MavasH  

                  Tak jsem ze srandy taky profoukl, jestli se u Wahoo „naučí“ Variu, nebo vymyslí něco vlastního. Melinda mě napsala tohle: Thank you for writing in to us. Currently we don't have any road map for adding the Varia or a similar product. I've logged the request with the developers so we'll at least let them know of customer feedback! Have a great weekend.

            • ememem1  

              co to znmanea? ze si tam mam vytvorit account, downloadnut a naistalovat alebo si to radar stiahne sam ked to pripojim cez express resp. ked sa sparuje s mobilom cez connect alebo nieco ine ?

              • jannk  

                pokud neplanujes vyvijet vlastni hw, ktery by mel s radarem komunikovat, tak na to muzes v klidu zapomenout :)

                • ememem1  

                  ach kua sorry, som myslel ze snad je to update na firmware s vylepsenym algoritmom detekcie co sa spomina vyssie

        • madik  

          Nj takhle je to normální. Cena půjde postupně dolů. Kdo koupil nedávno původní radar pod 3k asi litovat nemusí.

          A pak hlavně nekupovat v Německu, tam se prodává model bez blikacího módu.

    • milan.v  

      Tak mám za sebou o víkendu první větší vyjížďku s Radarem = je to to nejlepší, co jsem si na kolo za poslední rok koupil.

      Najednou se pro mě ta silniční cyklistika stala volnější, vybírám si stopu na silnici, jakou chci, nic mě nelimituje, prostě za mnou nic nejede, vím o tom a tak jedu, kudy chci, nemám tak tendenci při tomto stylu jízdy neustále za sebe koukat, byť zvyk je zvyk a občas stejně kouknu a kontroluji funkci Radaru … :o)

      Na druhou stranu, je potřeba si na funkčnost zvyknout, stalo se mi, že se dvě auta musela za sebe skrýt, ukazovalo to jen jedno a jela za sebou rovnou dvě. Vím ale o autech, takže to pro mě bylo jen lehké překvapení, že za tím autem jelo další, nic víc.

      Investice vůbec nelituji, právě naopak a jestli někdo s koupí váhá, mohu mu to jen doporučit, v kombinaci s normální navigací Garminu je to zlatá věc a můj požitek ze silniční cyklistiky to jen zvýraznilo.

      • Delkim  

        Klasická první reakce, měl jsem to stejně :)

      • SolarStormCZ  

        Mělo by to patřit do povinný výbavy kola :-) myšleno vážně.

        • Volovec  

          Taky minuly vikend prvni jizda a opravdu vyborna vec pro bezpecnost. Primarne je manzelky, kterou cca pred 3 tydny malem sejmul 400 m od domu motorkar ritici se zezadu. Kupovano na wigglu, uz maji v nabidce i nastupce a puvodni model zdrazily :-(

        • black.horse  

          S tímhle bych byl opatrný… do povinné výbavy řidičů a cyklistů bych zařadil spíše mozek. Obávám se, že velké procento bl*ců by bylo schopno používat tak, že by mu slepě věřilo… ačkoliv by se aspoň pročistil genofond o slepé vývojové linie :-D

    • Delkim  

      Kdyby chtěl někdo tak stávající jako použitý cca. 3/4 roku starý, tak zvažuji, že ho dám na bazar.

      • Delkim  

        Plně funkční, neškrábnutý, včetně držáku atd…

        Cena 2500, na bazar to dám odpol.

        • Autumnbiker  

          Proč prodáváš, mohu li se zeptat

        • treatt  

          Já bych ho asi nenechal ladem..nemá k němu ještě někdo 520ku a nechtěl by naopak někdo 800ku? :)

          • Delkim  

            520ku budu taky prodávat :) napsal jsem ti do zpráv

            • madik  

              A co budeš kupovat? :) U Delkimů se nějak daří :)

              • Delkim  

                Zvažuji 820. Mají teď za dobrou cenu. S Honzisem vezmeme dvě a bude množstevní sleva :)

                Btw daří se super :) zničený rám, nová koza málem pod kamiónem, komplikovaný zánět osmičky a trhání na pohotovosti, 5 dní v podstatě bez spánku a v bolestech, že chceš skočit z okna, mistrovství republiky už za týden, idylkaaaaaaaa :))))))

                • look_as1  

                  On myslel finance :-)

                  • Delkim  

                    Já to pochopil :) Jen jsem chtěl zdůraznit i druhou stránku věci :) Btw aspoň jsem se dokopal prodat spoustu věcí co mi doma leží, takže to ve finále nebude zdaleka tolik, jinak by mi to doma neprošlo

                    • look_as1  

                      Uz to vidim, jak ti manzelka zakazuje nakup kozy, ze by nebylo na kadernika;-) Nebo se aspon dozaduje sluzeb pro zbytek rodiny ve stejne cene.

                    • hfx9  

                      Kde jsi koupil tu novou verzi (Garmin Varia Radar RTL510)?

                      Český garmin má připravujeme.

                      Díky za info