• makak

    Mám dotaz, objednal jsem si Vistu Hcx, ale mám dilema zda teď kupovat Topo czech, protože  jsem během pročítání starších příspěvků zachytil, že by měla být – brzo ?? -vydána nová verze. Předpokládám, že upgrade z verze 1.2 na 2 zadarmo nebude.Cena verze 1.2 je 1590 kč

    Dotaz číslo 2. V létě jedeme do Dolomit, koukal jsem, že Topo je Germany, Austria, ale Italy nikoliv. Nejsou Dolomity, jako Jižní Tyrolsko, ještě v té Rakouské (nevyřízené účty:-) ?

    Dotaz 3: jaký nejvhodnější držák na řidítka.

    díky

     
    0 0
    • Jarous1  

      V kuloárech se zatím hovoří o červnu, kdy by nové mapy měly vyjít. Původní termín byl tedy už květen, ale malinko to nestihli ;-) Já už na ní také čekám, tak doufám, že to stihnou ještě do prázdnin…

      Jinak jsem moc zvědavý jaké nasadí ceny… Určitě víš, že by mely vyjít dvě verze této mapy. Ta „normální“ by mohla stát podobně jako TOPO 1.2. Pak ale bude i verze „Pro“ a ta bude mnohem podrobnější, bohužel ale i dražší…

      0 0
    • MartinS  

      Na garmin.de je mapa Trek Gold Dolomity/Garda asi za 170 eur. jinak free mapy pro Garmina:

      http://home.wtal.de/…freemaps.htm http://mapcenter.cgpsmapper.com/ http://garminmapsearch.com/?l=cs

      0 0
    • MartinS  

      Ještě další free mapy pro Garmin: http://geowiki.hidden.cz/wiki/Free_mapy_(garmin)

      0 0
    • lodyh  

      pokud ti nevadí, že to není úplně košer, tak topo italy je na eMule

      0 0
      • makak  

        svedu souboj se svědomím, ale myslím že vyhraju ;-)

        Shodou okolností jsem na to už koukal v pátek, jenom jsem si říkal jestli to není nějaká pastička, o Topo Italy na stránkách Garminu není zmínka.

        0 0
        • MartinS  

          Topo mapy Garmin: http://www.garmin.it/…ografica.htm http://www.garmin.com/…topo_karten/

          Jinak všechny mapy se dají seznat na netu včetně registrace. Mapa se musí registrovat jako pro Map source, tak pro GPS.

          0 0
        • lodyh  

          mam odtamtaď CZ i CH a obě jdou krásně bez problému, tu italy sem nezkoušel. ale má to kolem 20 lidí, to bych netipoval na nějakej fake

          0 0
          • juzr  

            právě lomcuju s nahráním podrobných map z TOPO Austria stažených z emule včetně unlock kodu do 60Cx. Při pokusu o nahrání podrobných map do gpsky MapSource upozorní, že nejsou odemčené pro všechna zařízená GPS, je potřeba nějaká další aktivace? jak? při instalaci TOPO Czech nic takového nebylo potřeba ..

            0 0
            • lodyh  

              tuhle tabulku sem nikdy neviděl, asi sem měl ty mapy ještě nějak víc „ošetřený“, žádnej unlock code sem do nich nikdy nezadával.

              hele ale za pokus nic nedáš, nahraj to tam a uvidíš…

              0 0
              • v POHODÌ klokan  

                Tuhle tabulku znám :) Ani to tam nenahrávej, nepůjde to ani spustit. Je potřeba to předtím nějak odemknout.

                0 0
                • ivaneck  

                  v tom keygenu se generujou dva 25mistny kody. Jeden z ID pristroje a druhej z ID mapy. Myslim, ze kdyz to zkusi odemknout obojim, tak to jednim pujde.

                  0 0
                  • v POHODÌ klokan  

                    Tak tak. Ten druhý vygenerovaný kód je ten pravý :). Já jsem ho použil s programem Img2gps a fungovalo to.

                    0 0
                • fireball  

                  Spustit to půjde, ale pouze v DEMO módu, který má vypnutý GPS přijímač. Takže se v podstatě pouze dá prohlédnout, jak daná mapa vypadá na displeji. Odemykací klíč pro garminy je generován z ID přístroje a čísla mapy, takže je pro každý přístroj jedinečný. Pro MapSource samozřejmě stačí libovolný klíč pro danou mapu.

                  0 0
                  • juzr  

                    už to funguje, bylo nutné pomocí keygenu vygenerovat znovu kod pro mapu a pro gpsku a oba zadat do MapSource, díky všem za rady

                    0 0
      • MlokCZ  

        I česká Topo už lze zkopírovat a použít v gpsce. Už nějaký čas je v oběhu keygen na libovolné Topo mapy.

        Já mám mapu koupenou a ten keygen sám nemám, ale vím, že funční je.

        Takže ne že bych chtěl navádět k nezakoupení mapy, ale třeba pro pořešení doby než vyjde nová verze…

        V nové verzy možná bude ochrana vyřešena stejně znovu, to že uniknul keygen tvůrci mapy dobře vědí a i se v nějakém rozhovoru zmiňovali, že to budou muset úplně změnit a že to může prodloužit vydávání dalších map. Možná je to také jeden z důvodů proč ještě nová nevyšla, i když třeba taky ne a zatím to ještě řešit u téhle mapy nebudou.

        0 0
        • Jarous1  

          Taky něco povídali, že se čeká na novou verzi MapSource… Ale jestli tím myslí ten paskvil co teď předvádí beta verze, tak potěš… Nechápu proč Garmin vymýšlí takové hovadiny jako „vylepšenou“ grafiku, když v samotném programu je tolik jiných věcí na vylepšení… Třeba mně by se líbílo nějaké základní třídění podle sloupců ve vlastnostech zaznamenané trasy (stopy), např. :-) O nějakém lepším analyzování projeté trasy radši už pomlčím…

          0 0
          • MlokCZ  

            Mapsource naštěstí nepoužívám vůbec, tedy pouze pro nahrání trasy do gpsky (protože z Touratechu se mi to tam nahraje včetně bodů, tedy všechny body i do bodů a tím mám pak body jako praporky a to nechci), takže co s ním provedou je mi jedno. On mapsource nikdy nic pořádně neuměl a pracuje se s ním blbě.

            Ale mapa už aby vyšla, ta by se hodila co nejdříve.

            0 0
            • Jarous1  

              Njn, MapSource nikdy nic pořádného neuměl a umět asi nikdy nebude…

              Dost dobrý je TrainingCenter, ale ten zas umí fungovat jen s některými modely GPS :-( Jako kdyby byl takový problém zprovoznit aspoň natažení stopy za jakékoli GPS a její zobrazení, včetně nějaké analýzy. Ty sporttesterové věci mne už tak moc nezajímají… Takhle člověk musí hledat jinde a většina z toho je už placená… „Crempa“ je sice super, ale bez připojení na net to také jaksi nechodí :-)

              0 0
              • Jarous1  

                Ad „Crempa“:

                A také není nikde psáno, že tu bude navěky… Jednou stránky vypne a co potom ? Chtělo by to opravdu něco „offline“, nejlépe freeware :-)

                0 0
                • Crempa  

                  vynasnazim se je nevypnout co to jen pujde :-))  spis premejslim co a jak jeste vylepsit… ale neni cas..

                  0 0
                  • MaPa  

                    Mě by se líbilo, kdybych si mohl název tracku co se pak ukazuje v záhlaví editovat rovnou na tvých stránkách pod vkládáním souboru, vždycky to zapomenu do .gpx pojmenovat a pak je tam „no_name“.

                    A za přidělání na off-line, ještě lépe pro PDA bych se taky přimlouval :-)).

                    Rozhodně ale díky, udělals to moc pěkně!

                    0 0
                    • Crempa  

                      offline = cely to prepsat a jeste by chybela mapova cast… navic programy co umej totez offline uz existujou (a existovali uz kdyz jsem to zprovoznoval, problem byl ze to umelo milion dalsich nesmyslu a nebylo to zrovna prehledny..)

                      do offline se fakt nechystam, spis mam v hlave celkovej portal pro ukladani tras, pridavani fotek atd. vse podobne jako ten utrack tudiz maximalne jednoduche bez hromady nesmyslu…no uvidim kdy a zda se k tomu dokopu, taky me napadlo pridavat vyskova data pro trasy kde nejsou ulozena nebo jsou nepresna z vyskovych map dodavanych od NASA..no uvidim jak bude cas po statnicich :-)

                      0 0
                      • MaPa  

                        Rozumím. ty prográmky sice existujou, ale ty ses k tomu postavil nejlíp, takže v podstatě používám jen tvý stránky. Ještě jednou díky.

                        když už jsme u toho, je to sice pěkný na efekt ty zákresy do map, ale ještě lepší by bylo, kdyby se ten obrázek s tou trasou pak přenes i do toho pdf-ka :-). Takhle to totiž vůbec nepoužívám, protože si to stejně zobrazuju někde jinde nad svýma mapama :-)). Ale to pdf-ko by vypadalo moc efektně kdyby začínalo celkovým náhledem na trasu. Nevím jak ostatní, ale já třeba záznam ze švihu projedu a to pdf-ko pak pošlu těm co jeli se mnou a nehrajou si s mapovým softem.

                        databáze je docela dobrej nápad. Výšku už dnes snad ukládá úplně všechno a tak se data NASY používaj výhradně pro plánování a to už je dost silný kafe tohle dát dohromady, nicméně držím palce.

                        BTW, pokud by se ti ten projekt takhle rozjel, neměl bych nic proti kdyby ti něco vydělal – reklama a tak.

                        0 0
                        • Crempa  

                          no jo, to ulozeni mapy do PDF je asi nejcastejsi pozadavek co slysim, problem je ze ta mapa se proste stahuje uplne nezavisle na uTracku do prohlizece ze serveru googlu a ja to PDF klohnim u sebe na serveru, takze nerikam ze by to bylo nemozny (protoze nic neni nemozny :-) ale tak tezko a slozite konstruovatelny ze centrovani vypletu hasakem je proti tomu precizni servisacka prace… :-D

                          s tou vyskou sem myslel spis nejake korekce, obcas me pisou lidi ze nastoupali o pul kilometru vic nez meli, jenze co ja jim mam rict kdyz pul trasy bylo v hustym lese kde se starej legend proste moc nechyta.. :)

                          jinak misto PDF si ty reporty klidne ukladej na server a posilej odkazy, ono to mazani po tydnu stejne nefunguje :-)) (a ja sem desne linej to opravovat, takze dokud je misto na serveru tak to necham jak to je…)

                          0 0
                          • MaPa  

                            Přijde mi, že ale ty používáš taky nějakou filtraci bodů ne? Aspoň hodnoty maximálky občas nejsou stejný jako v Ozim nebo jinde. Jinak pěknou filtraci tu někde popisoval Mlok, má docela pěkný výsledky. Ani to nevypadá moc složitě na zprogramování…

                            Chápu ale, že čas je rozhodující. Klidně bejkuj, už takhle je to super utilitka!

                            0 0
              • MlokCZ  

                Já mám koupený Touratech, takže jsem spokojený, ale je jasné, že to se moc lidem chtít nebude. Je třeba ne ta nejlevnější licence (ta na něco stačí ale lecos co se hodí neumí), ale ta druhá nejlevnější verze a ta už stojí kolem 4tis. nebo kolik to přesně stálo (už si to přesně nepamatuju).

                0 0
    • v POHODÌ klokan  

      Ad 3: Jediný držák na etrexy co jsem našel, je oficiální garminovský držák – tohle je asi nejlevnější varianta :( Jestli někdo najde nějaký neoficiální (levnější :-), tak bude asi víc lidí rádo :)

      0 0
      • Nainen  

        Tenhle je fajn, jen nejde na oversize řidítka. Existuje ale i jeho „oversize“ bratříček – http://www.nezabloudite.cz/?…

        0 0
        • Vilém  

          Ale stejne jeste potrebujes ten zadni kryt baterii, abys mel co zaklapnout do teto objimky.

          0 0
          • Jarous1  

            K Vistě HCx to potřeba není. A ono to tam snad ani nepasuje, co jsem tak zaslechl… Vista už má takový kousek umělé hmoty, který se přišroubuje přímo k původním zádům přístroje.

            0 0
            • v POHODÌ klokan  

              Fakt? To by bylo pak jednodušší a levnější. Ale stejně si to radši ověřím :)

              0 0
              • Jarous1  

                Ta záda jsou potřeba jen k některým starým modelům eTrex. Tzn. především Legend. Kamarád má Venture Cx a ta to už také snad nepotřebuje. S GPS byl v balení, podle mne, i ten umělohmotný bazmek. Určitě to ale nepotřebuje výše zmiňovaná Vista HCx, tu mám prozměnu já, takže si tím jsem na 100% jistý ;-)

                Bojím se ale, že tu menší objímku samotnou neseženeš, zatím co jsem ji kde viděl, tak byla vždycky v kompletu i s těmi zády… Leda to pak prodat někomu, kdo ji potřebuje.

                0 0
                • v POHODÌ klokan  

                  S tou objímkou by to nebyl problém, mají ji například tady: CZC Doufám že mi ten plastový bazmek přijde (bude to z USA,tak nevím), bez něj to tam asi moc nepřidělám :) 

                  0 0
                  • Jarous1  

                    A Ty máš Vistu HCx ? Nově kupovanou ? Ten držáček ale měl být už v prodejním balení s GPS…

                    0 0
                  • krokus  

                    Šlo by to použít i pro model 60CSx? Řeším to právě v jiném threadu (tady).

                    0 0
            • Vilém  

              Nevim jak k HCx, mam klasicky etrex od Bedy travnicka a tam se musi vymenit ten kryt baterii, prot jsem predpokladal, ze situace bude stejna.

              0 0
              • Jarous1  

                Legend od Bédi to potřebuje, ale Vista HCx určitě ne. Mám ji už od loňského srpna, vozím ji na řídítkách, tak bych si toho možná dávno všimnul :-)

                Večer nafotím záda Visty HCx, ať je vidět jak je to vyřešeno…

                0 0
                • Jarous1  

                  Takže zatím co jsem našel na netu:

                  Takhle vypadá kryt baterek zevnitř http://s209.photobucket.com/…/back_in.jpg

                  A je vidět, že na pravé straně nahoře je takové vybrání, které se „vyhýbá“ slotu pro microSD kartu. S tímhle záda na Legenda asi nepočítají. Dále si myslím, že i rozměry budou trochu jiné. Měl jsem předtím i Legenda, ale už ne v době kdy jsem kupoval Vistu HCx, takže přímé porovnání jsem neměl jak udělat.

                  Takto to vypadá zvenku

                  http://s209.photobucket.com/…back_out.jpg

                  To kulaté nahoře je právě matice, do které se přišroubuje ten držák.

                  No, a tady je vidět i ten držák, je to ten kus co nejvíce vlevo. Je na něm vidět i šroub, kterým se to chytne ke GPS

                  http://www.pocketinfo.nl/…led-4_17.jpg

                  0 0
                  • v POHODÌ klokan  

                    Bylo by bezva, kdyby tam ten držák, ale asi nebude. Tohle píše prodejce: Box Contents: eTrex Vista HCX Receiver Basemap MapSource Trip & Waypoint Manager USB Interface Cable Owner's Manual Quick Start Guide

                    0 0
                    • Jarous1  

                      To samé píše i Garmin na svých stránkách… Já to ale v balení měl. Kupoval jsem to tady v ČR…

                      0 0
                  • Jarous1  

                    Tohle je sice Legend, ale ten nový, HCx, ten to má už také stejné jako Vista HCx. Tady je krásně vidět jak to do sebe pasuje.

                    http://www.thaimtb.com/…93762-91.jpg

                    0 0
                    • v POHODÌ klokan  

                      Pěknej obrázek, díky. Jak jsem psal, Vista Hcx mi má v blízké době přijít z USA. Tudíž ještě nevím přesně, co bude v balení.

                      0 0
        • makak  

          Zuper, mám oversize.

          Existuje něco i na představec?  Možná je navigace na představec už moc veliká …

          0 0
      • Jarous1  

        Neoficiálního snad ani nic neexistuje, bohužel…

        Ještě bych rád upozornil, že na OS řídítka tohle už nedostane. Tenhle základní držák je jen do průměru řídítek 25mm. Pak se už musí koupit jiná objímka http://www.gpscentrum.cz/index.php?…

        Přesně můj případ ;-) Na Canyona AM 5.0 ta normální dát nešla…

        0 0
    • Kinetic  

      Nevím jak vy, ale já se při jízdě nekoukám ani na tachometr, natož abych koukal na gps. Kamarád se sice koukával, ale protože ho mu tachojetr odváděl pozornost od cesty tak ho ted vozí obráceně abys e na něj nedíval :-) A když už fakt nevim kudy kam, tak zastavim a v klidu sáhnu pro gps do báglu. Stejně si člověk musí promyslet trasu a zapamatovat si jí zhruba, aby nemusel přibržďovat. A mimo to, stejně většinou jezdíte někde, kde to znáte. Tak proč ji vozit na řídítkách?? Maximálně ji rozsekáte no. :-)

      0 0
      • makak  

        Děkuji ti za přínosné zamyšlení. Slibuju že budu vozit navigaci obráceně, tachometr v baťohu a budu jezdit jenom za barákem. ;-)

        Jestli nemáš nic k věci, tak už prosím nepiš, ideově už to mám pořešený.

        0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Na řidítkách je to prostě rychlejší. Já nejraději jezdím po cestách, kde jsem ještě nebyl, proto musím velice často zastavovat a koukat do mapy. Po půl kilometru zase nevím, kudy jsem to chtěl jet :) Často je to dobrý, takový dobrodružný, ale někdy (třeba když už se stmívá a já nemám světlo ;-) potřebuju někam dojet co nejdřív. Takových a jiných situací je holt dost. A když už má člověk GPS, tak je blbost mít ji v batohu.

        0 0
        • Jarous1  

          Moje řeč :-) V batohu mohu mít i obyč papírovou mapu ;-) A to byl přesně důvod, proč jsem šel do GPS. Skoro na každé druhé odbočce zastavovat a konfrontovat původně plánovanou trasu se svojí sklerozou, a tím pádem vymotat se z batohu, vyndat a rozložit mapu, pak ji zase složit, uložit do batohu a do něho se následně opět zamotat… Tak tohle mne už opravdu nebavilo :-)))

          0 0
          • Wakan  

            pokud by slo jen o skladani, doporucil bych mapnik :)

            0 0
        • MlokCZ  

          On asi v životě nejel delší trasu mimo značené cesty v lese, kde je cest spousta. To bych nedělal nic jiného než vyndaval gpsku, když je třeba i 20 odboček po sobě a jednou odbočim špatně a už se bloudí a zajíždí se.

          A přitom mam často naklikané nějaké doporučené trasy od místních, tedy vždy je třeba to jet přesně, aby se projely ty lahůdky o které jde. A nebo dokonce se jede už dle projetého tracklogu.

          GPSku mám od toho, abych si mohl užívat jízdu a nemusel řešit navigaci a kde jsem a pořád něco tahat z batohu a zastavovat.

          Kdybych neměl gpsku na řídítkách, tak bych ji už nemusel mít v podstatě vůbec a vyšlo by to skoro stejně.

          A zapamotovat si trasu po neznačených cestách je nemožné, tedy pro mě ano, nejsem paměťový superman. Navíc je to stejně prd platné, protože v lese jsou odobčky jinak než v mapě a tedy ani kdybych si ji pomatoval přesně, tak nedokážu správně odbočit, protože nemůžu v lese tušit, jestli už je to ta odbočka nebo až ta za 200m (když v mapě jich byla půlka).

          0 0
          • samotar  

            Mám taky GPS ku v batohu a nemám problém, v compu naplánuji trasu, na odbočce to prostě na mne pípne , když je cest moc , nějakou se dám a po chvíli vydím jak se odchyluji od plánované trasy. Na řídítkách je samozřejmě lepší, ale i tak se stím dají jezdit úplně nové věci, stejně nevíš jak ta cesta bude po pár kilácích vypadat a zda bude jetelná.

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak pípání bych nesnesl vůbec, klikám trasy poctivě, tedy přesně jak trasa vede a nejen body na rozcestí a to i z důvodu, aby mi seděla délka trasy a další detaily. Mít zapnuté pípání, tak na mě bude neustále pípat, z toho bych se zbláznil (když těch bodů na trasu mám často k maximálnímu limitu 250).

              Zvuk mám tedy trvale vypnutý.

              „když je cest moc, nějakou se dám a po chvíli vidím jak se odchyluji od plánové trasy“ Tohle mi tedy opravdu moc není jasné, jak to můžeš vidět, když máš gpsku v batohu.

              A máš pravdu, že stejně předem nevím jak ta cesta bude vypadat, o to častěji na tu gpsku pak potřebuju koukat, když je s cestou problém.

              0 0
              • krokus  

                Chci se zeptat, jestli je možné při plánování např. stanovit, že chci určitý úsek jet po dejme tomu červené turistické značce, nebo i to musí člověk „poctivě naklikat“. Někdo by mohl namítnout, že na to, abych jezdil po turistických značkách, si nemusím pořizovat gpsku. Jenže při stavu našeho značení se myslím i v těchto situacích gpska hodí.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Můžeš využít pouze dva režimy. Autorouting nebo poctivě naklikat úplně vše. Autorouting mimo silnice tam trošku sice je (tím, že omezím v nastavení routování po čem se smí jezdit), ale v praxi je to zcela nepoužitelné.

                  Tedy vždy celé poctivě naklikat (ono je to ale hned).

                  0 0
      • MaPa  

        píp. levá. píp. pravá. píp. pravá. zas to moc pozornost neodvádí :-)). nechápu jak si chceš promyslet trasu delší než 30km a pak ji držet v hlavě… jasně jde to, ale s gps je to jaksi pohodlnější

        0 0
        • MlokCZ  

          Podle mě to nejde vůbec. Jak jsem psal výše i když přesně výš na mapě kudy to bylo, tak v reálu je ti to prd platný, protože nevíš, jestli je to tahle levá nebo ta o 100m dále. A že je tohle na pořadu dne vlastně pořád (aspoň u mě), když nikdy nesouhlasí mapa s realitou (vždy v mapě nějaké cesty chybí nebo naopak jsou tam ty co už neexistují).

          A nebo další případ, máš odbočit a oni odbočují cesty dvě a vedou téměř souběžně a v mapě byla pouze jedna. Opět v reálu velmi časté. Je pravda, že tady se většinou nedokáže s jistotou říct ani při koukání na gpsku ve chvíli odbočení a jistota se získá až třeba po 20m po odbočení. Ale pořád lepší než zase vytahovat gpsku z báglu nebo jet blbě a zjistit to až po delší době.

          0 0
          • MaPa  

            Podle mne to taky nejde, ale nechávám mu alespoň jiskřičku naděje, že to zvládne :-).

            0 0
    • minikin  

      Prizivim sa na tomto vlakne…

      Na zaklade vyssie uvedenych odkazov som si stiahol mapu Beskid Niski ver 0.61

      S programom MapSource® funguje OK. Pri spusteni Training Center For Windows Ver. 3.4.1 to vypise to, co je na obrazku. (skusal som aj ine mapy ale chybu hlasilo stale) Jedine riesenie bolo odstranit pouzivanie tychto map z registrov a Training Center funguje len s dvojicou povodnych map.

      Ak ma niekto nejake riesenie  tak sem s nim! Dakujem.

        
      0 0
      • Jarous1  

        Zkusil bych na to nasadit tento prográmek

        http://path.cz/…iewtopic.php?…

        0 0
        • minikin  

          Vdaka za pokus, ale mapy su aj po prevereni v tomto programe OK. MapSource bezi so vsetkymi mapami, len GarminTrainin­gCenter sa ani nespusti iba kvaka tie neurcite chyby.

          0 0
        • minikin  

          Jednine cim sa tato mapa s ktorou to neslo lisila od tych druhych v tom programku bolo, ze nemala familyID. skusal som prelozit mapu cez cgpsmapper ale neviem tam to familyID dostat a vyskusat to, ci to pojde ked tam familyID bude nejake cislo.

          0 0
          • Jarous1  

            Něco takového tam snad musí být… A mám takové tušení, že i to číslo musí být vyšší než 100..

            0 0
    • makak  

      Tak GPS dorazila, nastává čas her :-)

      Stáhnul jsem: Topo Italy – TrekMap Garda Dolomiti v0.2 (MapID 1086) je pěkná, ale problém je, že tam chybí přesně oblast do které mířím. Existuje ještě něco dalšího?

       

      Dobrouzdal jsem stránky s free mapami, ale jestli to chápu správně, tak jsou to jenom vrstevnice do nějakých standard Garmin map ??? Nic jiného než hnědé čáry vrstevnic nevidím.

      http://xoomer.alice.it/hcgnar/eng.html#…

       

      Jinak pro upřesnění, sháním okolí Toblachu, Cortiny a Lavarrone.

      0 0
    • makak  

      Přidám další serii dotazů, třeba mi někdo poradí ;-)

       

      1. dneska jsem koupil držák na řidítka http://www.gpscentrum.cz/index.php?…

      po namontování mě zarazilo, že přístroj má v sáňkách držáku docela slušný vakl. Udělal jsem něco špatně?

       

      2. Trochu tu bojuju s MapSource. Naklikal jsem si v něm trasu (růžová čára nástrojem Trasa), pojmenoval uložil na disk do gdb souboru. Dám přenos do zařízení, zaškrtnu Trasa (nic jiného se ani nenabízí). V přístroji hledám pod položkou menu Trasy, ale tam nic není…

       
      0 0
      • Matony  

        Musíš ji nejdříve otevřít v mapsource a pak dát přenos.

        0 0
      • vvv  

        mně se HCx taky viklala, takže jsem to podložil kusem papíru a je to tak akorát, mám ho tam už půl roku ten samý a gpska drží.....

        0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Já to mám taky a když to utáhnu na fest (utahuju padesátníkem,kterej tam akorát pasuje :-), tak se to neviklá vůbec. Při jízdě paráda, ani se nehne.

        0 0
    • krokus  

      Tak jsem dnes poprvé vyjel s gpskou (etrex legend hcx), a vrátil jsem se silně zklamaný. Několikrát jsem zabloudil, protože předem naplánovaná trasa vůbec neodpovídala skutečnosti. Mapy mám Topo 1.2. Žlutá vedoucí od Vltavy k Veltěži je v mapě vyznačena jako červená a ještě asi o 150 m nesedí. Podobně se to má s modrou vedoucí od Vltavy do Bohnic: v mapě je žlutá a nesedí ani prostorově. Vrcholem pak je červená stezka, která údajně vede z Husince do Větrušic a dál. Žádná taková ale ve skutečnosti neexistuje. Nečekal jsem, že to bude zcela přesné, ale takovéhle nesmysly? Nebo jsem něco jen blbě pochopil?

      0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Jo, mapový podlklady často neodpovídaj. Taky mě to zklamalo. 100 metrů sem, 100 metrů tam. Některý vyznačený cesty ve skutečnosti neexistují (některý data vycházej podle mě z třeba 50-ti letých oficiálních map). Některý papírový mapy jsou přesnější, no. Snad to bude v nový verzi o dost aktuálnější.

        0 0
      • Matony  

        Topo 1,2 není žádná sláva, hlavně vrstva turistických značek, to je katastrofa!!! Snad to bude, a mělo by v nové topo 2, která má co nevidět vyjít. Je potřeba si na tu navigaci zvyknout, je tam hodně rozdílů oproti autonavigaci, na kterou jsme zvyklí. A to malý dislpay a za druhé když jedete s autonavigací tak se vám zdá že jedete přesně po silnici, ale to dělá ve skutečnosti software, který vás vede na displey po silnic i když třeba ve skutečnosti má GPS odchylku třeba 20m, prostě vás to přilepí na silnici. Nic není dokonalý, je potřeba si zvyknout, a pak uvidíš jaká je to skvělá věc ve spousta případech.

        0 0
        • krokus  

          Zklamaly mě hlavně mapy topo. S přístrojem zatím pořádně zacházet neumím, ale to se snad časem poddá.

          Pár dotazů k přístroji (etrex legend hcx):

          1. Dá se při navigaci nějak zobrazit směr trasy? Když je trasa trochu zamotanější, člověk může ztratit přehled, kterým směrem vlastně má jet.-)
          2. Dá se nastavit, aby přístroj při odchýlení se z naplánované trasy třeba pípl? Nepřišel jsem na to. Našel jsem tuto funkci pro jednotlivé „varovné body“ trasy, nikoli ale pro trasu celou.
          3. Mylně jsem se domníval, že displej po celou dobu navigace svítí. Rozsvěcuje se ale jenom při dosažení předem stanovených bodů, nebo když člověk stiskne nějaké tlačítko. Nerozsvícený displej je ale dost špatně čitelný. Jak se  s tímto vyrovnat?
          0 0
          • v POHODÌ klokan  

            Ty tvoje první dva body asi nejdou nastavit (nebo já to taky neumím :), ale rozsvícený display se dá udělat v setup-display-backlight setup-stay on. Ale nevim, v mým případě je to zbytečný. Podle mě je display venku pěkně vidět i nerozsvícený..

            0 0
            • MlokCZ  

              Taky přijde zbytečné nechvat trvale podsvícený displej, což jde jak už jsi uvedl (a to ještě i na jaké chceš úrovni podsvícení). Ono to pak také hodně žere baterky.

              0 0
      • MaPa  

        Asi před měsícem jsem zrovna tyhle zmiňovaný úseky jel a můžu ti říct tohle:

        Topo mapu 1.2 nepoužívám, ale jako mapový podklad je dost stará, srovnám to s (téměř) aktuálníma mapama z Mapy.cz od Shockartu.

        Ad Bohnická mordrá. Sedí alespoň barva. Značka je nově přeznačená, vynechává ten super sjezdík z úplného konce plošiny, ale takovým traverzem se snáší dolů k údolí, napojuje se trochu výš než je na mapě na žlutou vedoucí Draháňským údolím. Nářezem ale zůstává jet ne po hraně lesa ale kousek výš k Bohnicím po lesním/polním doubletracku až kam to jde, tam je v místech kde se louka odklání doleva vyšlapaná úzká cestička. Je tam vyhlídka a z ní dolů je to slušně nářezovej sjezd dolů, vyjedeš na konci Draháňskýho údolí na styku červené a žluté.

        Ad Veltěžská (Přemyšlenská) žlutá. Barva taky sedí. Těch cestiček je tam bambilion, takže těžko usuzovat jestli je přeznačená nebo ne, faktem je, že není značená úplně korektně, takže stačí jet dolů. Je to rychlý, takže jsem display moc nesledoval, ale určitě jsme nejeli daleko od naklikaný cesty.

        Ad Husinecká červená. Kdysi dávno v minulosti červená nevedla po navigaci jako teď, ale zřejmě tak jak ti ukazuje Topo horem. Jen to svědčí o slušné zastaralosti tý mapy, protože spodem už červená vede dobrých osm let. Horní byla zrušená a asi ta cesta kompletně zarostla, protože jí nikdo nepoužívá. V nových mapách už hodně dlouho není.

        Výsledek – problém je v Topo mapě a zřejmě posledních lokálních úpravách vedení značek. Většinou ale platí, že kde byla značka je teď aspoň zarostlá cesta, takže aspoñ člověk něco objeví, jak je vidět ne vždy je to ale průjezdné :-)).

        0 0
        • krokus  

          Aha, zajímavé postřehy. Ty barvy značek v mé topo skutečně nesedí, jak jsem psal. Např. modrá začíná jako modrá, ale pak se přebarví na žlutou.

          Ad ta červená: možná tam skutečně kdysi něco vedlo. Přístroj mě odnavigoval k takovému ohništi, dál už to ale nešlo. A pes za plotem se mohl zbláznit, zřejmě už na turisty není zvyklý:-)

          0 0
          • v POHODÌ klokan  

            Ta cesta značená jako červená z Husince do Větrušic sice červená není, ale dá se úplně normálně projet. Po silnici, pak po doubletracku, potom po singletracku do kopce a nakonec sadem do Větrušic. Dostkrát jsem tamtudy jel :)

            0 0
            • krokus  

              Po silnici možná, ale po té to vést nemělo, měla tam vést stezka. Dřív tam možná vedla, ale dnes už rozhodně ne.

              0 0
    • BB  

      zkoušel už jste někdo pro tvorbu tras www.cykloserver.cz ? Trasa by se tam měla dělat na základě mapy od Shocartu, což je mnohem přehlednější, než to dělat v Mapsource v Topo 1.2. Navíc by tam měla fungovat i vzájemná výměna tras mezi uživateli. Ještě k nepřesnosti Topomapy. Kromě toho, že řada turistických tras byla přeznačena a v Topomapě to není opraveno, tak je tam jedna zrada. Záznam turistických tras je buď záměrně, nebo omylem často posunut od skutečné cesty v terénu (možná, aby byla vidět původní ceta). Chce to klikat trasu na skutečnou cestu a ne na vedle vedoucí turistickou značku.

      0 0
      • MaPa  

        Zkoušel. Ale jen na zkoušku, bez exportu do GPS. Práce je totiž v podstatě stejná jako v OziExploreru, který toho ale umí víc, včetně střídání map jako podkladu.

        Ta poznámka o vyznačení barevné linky v mapě je správná a je třeba na ni dát pozor. Barevná linie se vždy znační VEDLE cesty, v případě naučných stezek pak vedle souběžných TZ. Offset bohužel mnohde zůstává i když paralelní značky odbočí. Nové mapy už s tím počítají a uvádí i symbol pěšiny, ne jako dříve staré mapy, kdy značka vedená úzkou cestičkou neměla symbol žádný, byla to jen barevná čára v mapě.

        0 0
        • krokus  

          Abych si to ujasnil: existuje nějaká alternativa k Topo? Samozřejmě kompatibilní s Garminem. Občas tu padají pojmy jako OziExplorer apod., moc ale nevím, o čem je řeč.

          0 0
          • MlokCZ  

            Co znamená kompatibilní s Garminem? Jestli myslíš, aby to šlo nahrát do GPSky, tak sem tam se něco najde, hlavně občas dost kvalitní mapy od některých nadšenců, ale bývá to vždy velmi malé území.

            A pokud myslíš pro plánování tras, tak tam můžeš použít naprosto cokoliv, tedy většinou buď OziExplorer nebo Touratech a v nich jakékoliv rastrové mapy, tedy seženeš toho mraky. Asi nejlepší v tuhle chvíli jsou Shocart podklady, které jsou na mapy.cz (ty stejné mapy kolují i po internetu). Ale zdrojů je i spousta dalších, u rastrových je zdrojů prostě hodně, jen si vybrat.

            Topo současnou pro plánování nepoužívám nikdy, ta je opravdu bídná, ale pokud mi nesedí naplánovaná trasa dle lepších map, tak sem tam ta Topo pomůže, protože je tam sem tam něco, co v té dle které jsem klikal nebylo (ale celkově je mnohem horší).

            Uvidíme co nová Topo 2 ve verzi Pro, ta je z úplně jiných a mnohem kvalitnějších podkladů a bude také aktuální. Klidně by mohla být i lepší než ty podklady Shocartu, co jsou na mapy.cz

            Už aby nová Topo byla v prodeji, když je slíben začátek července, tedy už tu měla být.

            0 0
            • krokus  

              Myslel jsem, aby to šlo naplánovat v počítači a potom nahrát do gpsky:-)

              Mám stažené mapy od Shocartu (turistický atlas, 1:50000), je jich ale hrozně moc, přes 600 na celou ČR. Jak jsem se dočetl, rastrové mapy je potřeba před použitím v gps zkalibrovat. Nedovedu si představit, že bych to dělal ručně, po jedné. Taky nevím, jak by se to chovalo v gps. Musel by člověk vždy otevřít příslušnou mapu, nebo by to přístroj udělal automaticky? Taky předpokládám, že rastrové mapy by se asi dost pomalu překreslovaly, nebo ne? Jsou přece jen podrobnější.

              Aby vydání nové Topo neposunuli o další rok:-)

              0 0
              • MlokCZ  

                V GPSce je to jednoduché, tam můžeš použít pouze vektorové mapy.

                Kalibrace není žádný problém, jedna mapa je otázka tak 2–3 minut, ale pokud máš těch 600 pro celou ČR, tak to už je opruz a blbě použitelné (nejen kvůli kalibraci). Třeba ty Shocartky co na netu kolují (totožné z mapy.cz) jsou jen ve 12 kusech na celou ČR.

                Do gps ale nahráváš jen samotnou trasu, tedy naklikáš dle čehokoliv v počítači a v GPSce to vidíš nad Topo mapou.

                Nová Topo se snad moc neposune, Picodas celou dobu nechtěl dát žádný termín a ty neoficiální odhady se pořád posouvali, jak je u Picodasu běžné. Na konci června ale byla představena definitivní podoba mapy + oficiálně stanoven začátek července pro prodej, takže pokud se to protáhne, tak snad ne o moc.

                0 0
                • krokus  

                  Aha, díky, už je mi to jasnější. Poohlédnu se tedy na netu po těch mapách od Shocartu, jak píšeš.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Myslim, že i tady na BF byl v historii na ně odkaz.

                    0 0
                    • krokus  

                      Tak jsem si sehnal ty mapy, jak jsi mi radil. Zajímala by mě ale jedna věc: jak vyřešit situaci, kdy člověk přejíždí z jedné mapy do druhé? Je potřeba naplánovat více tras, každou v příslušné mapě, nebo by to šlo nějak elegantně spojit?

                      Narazil jsem taky na mapu Topo 10 000. Mohla by být nějak užitečná pro plánování tras? Je to hodně podrobné, ale nejsou tam vyznačeny např. turistické stezky – nebo se pletu?

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Přechod z mapy na další mapu není žádný problém. Nevím jak v OziEx., používám Touratech (mám dokonce koupený), tak tam prostě na kraji mapy jen klidneš, že chceš tu sousední (nebo pokud na sebe správně navazují tak jen posunem mapy automaticky nabídne sousední) a klikáš dál. Tedy jedna trasa může být přes libovolný počet map.

                        0 0
                      • MaPa  

                        V Ozim je pro změnu map taková růžice, klikneš požadovaným směrem a ono ti to do tabulky najde všechny mapy v databázi (zadaných složkách) požadovaným směrem. Střed růžice dělá to samé pro polohu kurzoru (nebo GPS polohu pokud máš připojený příjem.

                        Během plánování můžeš přepínat mapy dle libosti, to je právě výhoda těhle softů.

                        0 0
                        • ivaneck  

                          mam dojem, ze kdyz bude ta dalsi mapa v adresari \Maps , tak si ji vezme dokonce sam. Jinak na spojovani dvou Ozich map je utilitka MapMerge

                          0 0
                      • kochese  

                        Nemohl bys napsat, kde jsi to nasel, nejak je nemuzu najit?

                        0 0
          • kolombo  

            A porovnával jsi někdy tu kritizovanou TOPO s nějakou jinou komerční mapou pro GPS ??

            Ta TOPO je nadprůměrně podrobná, ve srovnání s jinými GPS produkty, a prostě vychází z takových podkladů, jaké jsou k dispozici. Občas nesedí barvy značení, občas schází cesta, vodní plocha.

            Doufám, že v nové TOPO 2 to bude lepší.

            Ono, zdigitalizovat mapu do PDA a nakalibrovat ji je o dost snažší, než předelat ji na vektorovou pro GPS.

            0 0
      • claid  

        taky jsem zkoušel cykloserver, docela dobrý, vystavil jsem tam trasu „novohradské hory“ „Kleni“ export je funkční GPS bez problému načte..líbí se mi..

        0 0
    • krokus  

      Tak jsem si myslel, ze když si koupím gpsku, prostě ji jen nasadím na kolo a budu jezdit naprosto bez bloudění. Zjistil jsem, že tak jednoduché to není. Z části je to dáno mou nezkušeností (a nešikovností), zčásti chybovostí map Topo. Mám z toho v hlavě pořádný guláš, pokusím se ale zformulovat pár dotazů.

      Funkce autoroutingu:

      1. Použitelné je to asi jen pro jízdu na silničce. Když se v Mapsource zadá v Nastavení „automatické trasování“, program spojuje waypointy inteligentně, na základě stanovených kritérií. To je šikovné, člověk si ušetří spoustu klikání. Pokud tomu správně rozumím, v gpsce se tento výpočet provádí znova (přeneseny jsou jen waypointy, ne způsob jejich propojení). Nerozumím ale tomu, proč program i gpska při stejném nastavení (jízdní kolo, kratší vzdálenost atd.) vypočítají v některých případech jinou trasu. Člověk si pak něco naplánuje, a gpska ho naviguje úplně jinak. Konkrétní příklad: program mi naplánoval velmi rozumný průjezd Stromovkou, gpska mě chtěla vést pekelnou oklikou přes Vltavskou – tedy jako auto).
      2. Dá se použít automatické trasování i v programu Oziexplorer? Nenašel jsem to.
      3. Měl jsem připravený okruh, cesta tam i zpátky se k sobě místy velmi blížily či se i protínaly. Trochu jsem sjel z kurzu a přístroj mě najednou začal navigovat obráceným směrem, než který jsem si naplánoval. Dá se tomutonějak předejít?
      0 0
      • MlokCZ  
        1. Autorouting není použitelný na kolo vůbec, tedy ani na silničku. On není až tak ideální ani v autě, protože algoritmus výpočtu trasy v gpsce + mapa nejsou zrovna dobré a i když nastavíš parametry např. nejrychlejší trasa (pro auto vhodné), tak tě stejně často požene někam úplně do pr… jen proto, že to tam je třeba o 100m kratší (dokonce jsem zažil, že to „vymyslelo“ trasu, která byla po horší silnici a současně ještě i delší.
        2. Autoroutning nemůžeš používat nad rastrovou mapou. To je z principu nemožné, protože nemáš vůbec informace, co je silnice, jak je to daleko, prostě nic, jen máš obrázek celé mapy. Tedy v Ozim nejde.
        3. Pokud vede trasa na okruhu třeba v části oběma směry stejně (třeba kousek ze startu a těsně před cílem), tak s tím nic neuděláš, když se gpska chytne špatného směru. Jediné co pomůže je, že až vyjedeš z toho úseku, kde je to společné, tak dáš ručně přepočítat a ono se to chytí už ok.
        0 0
        • krokus  

          Díky za odpověď. Úplně bych se ale té myšlenky autoroutingu nevzdával. Kdyby člověk stanovil jen jeden bod, k němuž chce dojet, tak by to pro kolo (mluvím teď o silničce) určitě použitelné nebylo, když se ale waypointů nakliká víc a zadají se rozumné podmínky (nejkratší vzdálenost, automatické přepočítání trasy – na dotaz, jízdní kolo, vyhybat se dálnicím apod.), tak to zdá se docela funguje. Jen zřejmě trochu nesedí výpočet v mapsource a v přístroji, což je škoda. (Kdyby to sedělo, člověk by si smysluplnost trasy ověřil hned při plánování, na kole by pak nebyl nemile překvapen.) Mapsource nejspíš počítá i se zpevněnými cyklostezkami, gpska ne. Nebo nevím.

          Výhody autoroutingu:

          • o něco míň klikání;
          • navigace pomocí směrových šipek (před blížící se odbočkou);
          • upozornění na opuštění trasy (nastaví-li se automatické přepočítání trasy – na dotaz).

          Je jasné, že v terénu autorouting nelze úplatnit vůbec. Není to možné zřejmě ani v případě, kdy člověk jede z části v teréu a z části po silnici. Leda že by si člověk přepínal „sledovat silnici“ a „mimo silnici“, ale to je fakt asi blbost.

          0 0
        • kovar  

          Je to docela nesťastnéstné, nejhorší mi přijde, že naroutovaná vypočítaná trasa v MApSource nejde přenést do GPSky, a GPSka si ji počítá znovu a  jak chce a blbě. Kdyby tak šla trasa  zkonvertovat na stopu, nevíš, zda to nějak jde? Protože trasa se v MApSource kliká jednoduše a dá se její průběh někdy usměrňovat, stopa velice pracně bod po bodu.

          A ještě jeden dotaz. Dá se nějak z MApSource vyčíst převýšení (nastoupané metry) z naklikané trasy nebo stopy? Ale asi je to třeba přes nějké jiné SW (crempa.net)?

          0 0
          • krokus  

            Přesně, to je ten problém.

            0 0
          • MlokCZ  

            Ta konverze tam asi žádná není, i když jistý si tím nejsem, Mapsource už dlouho nepoužívám vůbec.

            Já si trasu vždy buď celou naklikám a nebo když to má být po silnici, tak tam na to kašlu a trasu vůbec nepřiravuju, zadám většinou jen cílový bod s přímou navigací, abych viděl směr, kde to přibližně je a jedu nebo to neplánuju vůbec. Na silnici to není třeba, tam mi stačí i klidně jen kouknout letmo na mapu a mohl bych jet i bez gpsky.

            Výškový profil ti ukáže (trasa nebo stopa, tam vlastnosti a tam pak je výškový profil), převýšení bohužel asi spočítat neumí, což absolutně nechápu, když umí profil. Ale třeba jsem jen slepej (ale nevim ani o nikom dalším, kdo by to našel).

            0 0
          • krokus  

            Jinak si myslím, že by mohlo pomoct nastavit v Mapsource (a asi i v gpsce) jako dopravní prostředek auto. Co jsem tak zkoušel, trasa v programu byla pak totožná s trasou v přístroji.

            0 0
            • MlokCZ  

              Nepomůže, gpska a Mapsource nemají totožný algoritmus ani totožné nastavení preferencí pro ten algoritmus. I když se nastaví co nejvíce stejně (úplně stejně to ani nejde, když mají odlišná nastavení), tak to stejně každou chvíli routuje jinak. Routování v autě používám, oboje nastavené stejně co nejvíce to jde a stejně to každou chvíli routuje každé jinak. Mapsource většinou routuje o trošku lépe.

              0 0
              • krokus  

                Hm, tak to je škoda, že nemají. I kdyby měla fungovat jen ta horší varianta (algoritmus gps), bylo by dobré, kdyby to bylo stejné.

                0 0
        • krokus  

          Chci se ještě zeptat, jakým způsobem naklikáváš trasu v terénu. Když jedeš dejme tomu po klikaté turistické značce, kde ale nejsou (či neměly by být) žádné odbočky, naklikáš poctivě každou zatáčku a zákrutu, nebo ne? A naopak: když je trasa rovná, ale prochází křižovatkami, dáváš waypointy na všechny tyto křižovatky?

          Díky

          0 0
          • MlokCZ  

            Já vždy klikám trasu poctivě přesně podle tvaru, protože mě pak zajímá i délka a převýšení. A pokud to jde, tak tam kde mám projetý tracklog k trase nebo k části trasy, tak vždy naklikální opravuju, aby přesně seděla s realitou (a nebylo jen blbě dle mapy). Takže mívám při delších trasách občas problém s omezením 250 bodů na trasu.

            Při poctivém naklikání nemívám téměř chybu v délce trasy, kteoru to určí a která je pak v reálu.

            0 0
            • MlokCZ  

              To naklikání poctivé není jen z důvodu, aby seděla předem délka trasy, ale také proto, abych třeba nemusel sledovat značky, což je někdy dost otrava, když to trošku jede nebo je to trošku techničtější.

              0 0
          • MaPa  

            Pokud klikám track, tak to dělám velmi poctivě. Vyjde hodně přesná vzdálenost a i celkem ucházející náhled na profil. Bodů tak mám neomezeně (10.000 bodů je utopie naklikat).

            Pokud bych já navigoval po routě, bylo by mi to k ničemu, nemám mapu, tady ti musí stačit Mlokova odpověď. Ale po routě mám já omezení 125bodů a to je setsakra málo, když se tak koukám tak i těch 250 je (pro mne) dost limitních.

              
            0 0
            • krokus  

              Včera mi to jednou při pokusu o autorouting napsalo „překročen  maximální povolený počet 50 lomových bodů“ nebo tak něco. Co to znamenalo? Počet waypointů? Počet zalomení trasy mezi dvěma waypointy? Nebo mezi startem a cílem?

              Nevěděl jsem, že je při autoroutingu omezen počet bodů. Našel jsem si teď, že u Etrexu Legend HCx by to mělo být 1000 bodů, ale nevím, jestli to sedí.

              0 0
              • MlokCZ  

                Při zapnutém autoroutingu je u všech modelů omezení na 50 bodů. Takže tohle mi hlásí každou chvíli, když po použití v autě (autorouting) jedu na kole a zapomenu ho vypnout (nemám rád nastavení na dotaz, aby se to pokaždé ptalo).

                0 0
                • krokus  

                  Aha, tak v tom případě je skutečně asi ten autorouting na kole nepoužitelný – i pro silničku. 50 bodů je proklatě málo.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ono je to omezené asi proto, že by to po HW stránce nestíhalo počítat trasu při tolika bodech.

                    0 0
      • MaPa  

        Sžívání s GPS chvilku trvá ;-).

        Autorouting nepoužívám, stejně jako vektorové mapy a co znám lidi co je mají tak to taky nepoužívají.

        Nikdy jsem nezkoušel, někdo mi kdysi říkal že by Ozi (která verze, možná s modulem třetí strany) měl umět i vektorové mapy, ale nikdy jsem si to nepotvrdil.

        Nedá. Ale můj Foretrex když pak vyjedeš správnou větví začne po chvíli zase navigovat jako by se nic nedělo. Souvisí to s fcí, kdy GPSka se snaží tě dovést do cíle, pokud si to někde zkrátíš, nenutí tě se vracet ale naviguje tě to dál. Dá se to obejít tím, že budeš mít dvě trasy – jednu tam a druhou zpět.

        0 0
    • krokus  

      Ještě bych se zeptal, jakým způsobem pracujete se záznamy projeté trasy a s funkcí trackback. Když chcete jet trasu, kterou už jste jeli a k níž máte uložen „route“ i „track“, co z toho použijete? Asi to závisí na tom, jestli člověk tehdy příslušný plán přesně dodržel, nebo ne, že? Ještě jsem vlastně nezjistil, jestli se při záznamu trasy zachovají waypointy. Pokud ne, tak by se podle „tracku“ mohlo jet trochu špatně, nebo se pletu?

      0 0
      • MlokCZ  

        Já když něco projedu, tak si vždy routu opravím podle projetého tracklogu a dělám si tak databázi správných rout. Což je pak výhodné, když skládám novou trasu, tak jen zkopíruju tu kus, tu další z těch už opravených.

        Podle tracku jet samozřejmě můžeš taky, ale pak nemáš některé funkce.

        0 0
        • krokus  

          Nevěděl se, že lze zkopírovat kus trasy a někam ho vložit. Mám se co učit.

          0 0
          • MlokCZ  

            Tohle by mělo jít i v Mapsource, v Touratechu tam je pak „tisíce“ složitějších operací.

            0 0
      • MaPa  

        Jsou dva přístupy.

        1. Navigace po tracku. Vyklikáš si cestičku trackovými body. Dáš navigaci po tracku, nemusí jít zrovna o trackback. Vede tě na metr po cestě. GPS ví kolik přesně je to do konce, tím to hasne.
        2. Navigace po routě. Spojíš si waypointy v routu. GPS ví kolik je to k dalšímu bodu apod, ale vzdálenosti jsou „vzdušné spojnice“, vzdálenost více méně nesedí.

        Spousta lidí používá tzv. „přesnou routu“, tedy že pomocí waypointů kopírují trasu. Mě to přijde zbytečné, nechám se navigovat rovnou po tracku, který nemá omezení počtem bodů. Navíc z projetých tras se dobře tvoří trasy nové. Ale nikomu nic neberu, jsem trochu specifický svým přístupem.

        Tedy waypoint a trackpoint jsou úplně jiné věci a ukládají se i do jiných souborů.

         
        0 0
        • MlokCZ  

          Možná taky přejdu na používání tracků (místo rout), protože mě u routy pořád štve jedna věc, které se nelze zbavit a to hlášení u každého bodu.

          Na tracku mi vadí jedna věc, která mě zatím odrazuje k tomu přejít na tuhle metodu. V partě máme gpsku už téměř všichni, když nás jede více, tak se to třeba rozdělí na 2–3 skupinky (podle výkonnosti, která je v partě hodně rozdílná) a čeká se po nějakých delších úsecích. A ne tak ojediněle i přes gpsku někdo jede kus někam blbě nebo je třeba změna z jiného důvodu a pak je mnohem rychlejší domluva, když jen stačí říct např. jsem na bodě 112 a bude tak a tak…

          0 0
          • krokus  

            Myslel jsem, že to hlášení je spíš výhoda. Měl jsem představu, že člověk si v tereénu nakliká hlavně místa, kde by mohl zabloudit, a na těchto místech pak navigace pípne, tj. ohlásí, že se něco děje a že je třeba zpozornět. Jinak by bylo nutné gpsku pořád sledovat, ne?

            0 0
            • MaPa  

              Ono to může i otravovat.

              Při navigaci po tracku lze (alespoň Foretrex) nastavit, aby pípnul při větším lomu trasy, takže to je pro mne optimum. Navíc Foretrex pípá dost po tichu, takže vyloženě neruší. Pípne tak 50m před manévrem a manévr ukáže v malým okénku.

              0 0
              • MlokCZ  

                Pokud se jezdí nějaké trailíky, singlíky a podobné trasy, tak se to hodně láme skoro pořád.

                0 0
                • MaPa  

                  Je to zajímavé, ale opravdu to bere jen ty zásadní změny. Zase to nepípá když projíždíš křižovatkou rovně. Ale jak říkám – jde to vypnout a taky to vypínám třeba když jdu pěšky a stíhám odbočky vnímat.

                  0 0
            • MlokCZ  

              Jednak když máš trasu přesně, tak máš bodů hafo (většinou mám plných 250), takže to hlásí vlastně nonstop. Zvuk vůbec nepoužívám, to by mě otravovalo.

              A hlavně v reálu to funguje trošku jinak. Rozhodně nemůžeš čekat, až to třeba pípne, že máš odbočit. V reálu je třeba mnohem víc cest než v mapě, mapa nesedí přesně s realitou. To by ses pořád vracel při čekání na pípání.

              Já to praktikuju opačně, když v reálu vidím rozcestí, tak se letmo kouknu na displej. Pokud vidím, že to třeba delší kus vede rovně a následuje hned další rozcestí, tak se ani znovu hned dívat nemusím. Dále pokud to vede po turistické značce a značku vidím kam vede na rozcestí, tak jedu dle značky, což nemusí být stejně jako jsem to naklikal (v mapě je značka někde třeba blbě).

              Tedy prostě do gpsky koukám jen v případech, když přijedu na rozcestí, kde nevím kam jet.

              A nemám pocit, že bych gpsku nějak moc musel sledovat, spíš skoro vůbec.

              Sem tam se stane, že se nějaká odbočka ve sjezdu přejede, když je rychlejší pěkný sjezd, nikdo nesleduje ani odbočky v reálu ani gpsku a prostě se jede… A nebo v technických sjezdech, kde není možné do gpsky koukat vůbec.

              0 0
              • krokus  

                Je pravda, že je asi dobré používat gpsku s citem, nikoli otrocky. Zatím praktikuju spíš ten otrocký přístup, ale uznávám, že to není správná cesta.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Přesně tak. Ona je pak večer na bikových akcích někdy velká sranda, když se stáhnou tracklogy od všech z party a porovná se kudy kdo jel. I když všichni měli stejnou naklikanou trasu pro navigaci, tak často nějaký kousek jel každý úplně jinak :-)

                  0 0
            • MlokCZ  

              A taky mě to zjednodušuje to, že jsem ten co téměř všechny trasy připravuje, takže si pamatuju, co jsem připravil a kudy jsem to připravil. To také snižuje nutnost koukat do gpsky.

              0 0
          • MaPa  

            No, vy ale máte mapové přístroje ne? To pak je ta domluva jednoduchá. Já mám místo mapy síť waypointů, takže zas až tak „ztracený“ nejsem. Jde to i bez nich, jen se hůř orientuje právě při sjetí z tracku nebo hledání alternativy, což je v podstatě nemožné. Takže to hlášení „jsem na 112“ je u mne paradoxně lepší, jinak bych ale volal „sejdem se na rozcestí Na ztraceným, doraž“

            Navíc málokdy už teď používám na jeden výlet jeden track, ale kouskuju to. Zaprvé to umožňuje si naklikat více alternativ, pokud vím že s námi jedou lidi kteří nesdílí moje nadšení pro technické věci a ukecají mne, a také se tím trochu eliminuje to, že u celého tracku člověk neví jak daleko je to na oběd :-).

             
            0 0
            • krokus  

              Jj, Legend HCx je mapový. To chápu, že bez mapových pokladů je třeba mít trasu naklikánu co nejpřesněji.

              0 0
            • MlokCZ  

              Všichni máme v partě mapové.

              To hlášení bodu je hlavně pro přeplánování a když se jezdí mimo značené cesty, tak se blbě hlásí do telefonu, kde ostatní jsou.

              Takhle řeknou číslo bodu a dle toho hned třeba vidím, že jedna skupina to může zkrátit do nového cíle tudy, druhá tudy a rychle navrhnout nové míst srazu mimo původní trasu. Když bych nevěděl, kde jsou ostatní, tak bych nemohl navrhnout vhodné nové místo, kde bude sraz.

              A více alternativ budu muset začít dělat taky, přesně z důvodu co popisuješ. A občas se to hodí i pro rozdíl výkonností, rychlým můžu přidat něco sem tam navíc.

              To kouskování se mi ale právě nelíbí, pak v tom je bordel při hodně gpskách. Třeba jedem na 14 někam bikovat, já první den vymyslím třeba 5 tras a všem se nahrajou do gpsky. A pak se řekne jen, že se jede tahle a tahle. Kdyby měly všichni ještě přepínat na trase mezi kousky trasy a muselo se nahrávat do každé gpsky mnohem více kusů, to byl už docela opruz (ono i tak třeba najednou nahrát do 8mi gpsek, což rekord co se nám na akci sešel několik tras, je otrava a takových 6 přístrojů už jezdí na všechny akce stabilně).

              Já bych chtěl ideálně kombinované chování routy a tracku.

              0 0
              • MaPa  

                Máme podobný názor na věc :-).

                Tracky kouskuju asi ne tak jak si představuješ, ale třeba po 20-ti km, kde je možnost více alternativ, nebo v místě kde vím že budeme jíst a tak. Rozhodně ne po každé větší odbočce. Zatím nás nejezdí s GPS tolik, navíc platí cca zásada, že jeden vede, ostatní se vezou. Demokracie je sice hezká věc, ale dost to otravuje se furt dohadovat kudy dál. Trasu ale dávám většinou k dispozici dopředu aby si každý vymyslel alternativy. Do nich jim nekecám.

                Ano, ideální by byla routa, jejíž části by nebyly úsečky ale tracky. Dokonce jsem to jednou psal do Garminu, ale ani nereagovali…

                0 0
        • krokus  

          Jestli to dobře chápu, např. v Oziexploreru může člověk použít nástroj „track“ a ten si pak uložit do projetých tras v přístroji (tady jsem si všiml jen možnosti „trackback“, ale třeba jsem se špatně díval).

          Hlavní rozdíl je tedy v tom, že trackpointů může být neomezně mnoho, a že si tak člověk může naklikat trasu přesněji (tak je myšleno, že tě navigace vede „na metr po cestě“)? V čem by pak byla nevýhoda tohoto přístupu, tj. proč většina lidí (aspoň myslím) používá waypointy?

          0 0
          • MaPa  

            Většina lidí je líná to takhle klikat :-). Ne vážně, většině lidí stačí cca lomové body a detailní cestu už vidí na displayi v mapě. (To se ale nedá použít, pokud plánuješ jet po cestě která v mapě není.) Další nevýhodou je používání všech funkcí založených na posloupnosti bodů. GPS-ka si sice track rozdělí (ale sama a dost nečitelně) na úseky rozdělené manévry. Jenže už na tracku na displayi neukáže ty místa dělení. Takže fce typu Next DST apod. jsou k ničemu, protože nevíš kde ten bod leží. Používat jdou pouze fce které se váží ke konci tracku (tedy Final ETE, Final ETA, Final DST apod.). Pokud naplánuješ výlet jako jeden track, neuvidíš jak daleko je na oběd a v kolik tam budeš. To se musí obejít rozdělováním tracků na víc kusů. Když dojedeš na konec jednouho musíš zadat navigaci po dalším.

            U mne to je tak, že v menu Tracks, kam se ukládají projeté trasy a přetahují sem ty z počítače, vyberu zvýrazněním track, dám enter a nabídne mi to co s tím dělat. Mám na výběr Navigate (pak zadávám TO END nebo TO BEGIN), Show map (vykreslí track v náhledu), Rename, Delete. Fce Trackback je pouze u aktivního tracku (toho v paměti, tedy prošlá trasa) a vede tě automaticky po stopě na jeho počátek.

            0 0
            • MlokCZ  

              S tou leností máš pravdu. Mě to třeba naštěstí celkem baví. A hlavně když je to naklikané poctivě (ať už routa nebo track), tak je předem znám profil, nastoupané metry, což se v horách hodí, protože to hodně pomůže vybírat trasy dle náročnosti a vhodně to kombinovat s tím, jak jsme unavený s počasím, …

              0 0
            • krokus  

              Tak navigace po tracku se mi zdá být lepším řešením než navigace po routě. Člověk není limitován počtem bodů, může si tedy trasu naklikat dost přesně. Taky se mi líbí, že když se blíží větší lom trasy, gpska pípne. Nepípá pořád, jako když člověk použije routu a nakliká ji poctivě, ale opravdu účelně. Je ale pravda, že když se např. na silnici blíží zatáčka, gpska na tuto změnu směru taky upozorní (zde to tedy účelné není).

              Dneska jsem si vyjížďku s navigací poprvé pořádně užil, krásně mě provedla terénem, kde bych jinak pořád stavěl a koukal do mapy. Byl to i trochu víc trénink, pořád jsem šlapal. Náladu mi nezkazilo ani to, že jsem s kolem zapadl asi do 15 cm bahna:-)

              0 0
    • krokus  

      Jaká je vlastně nejlepší a nejrozšířenější databáze tras? Tato?

      0 0
    • krokus  

      Nevíte někdo, jak se dají v Oziexploreru spojit trasy uložené v různých souborech? Nepřišel jsem na to. Ideální by bylo, kdyby šlo všechny jednotlivé soubory (trasy) nahrát na jednu mapu, pospojovat a pak třeba uložit jako zvláštní trasu. Je tam nástroj na spojení trasy, která sestává z více sekcí, ale to je asi trochu jiný případ.

      Vlastně je problém i se zobrazením více tras v jedné mapě. Když dá člověk „načítat trasy ze souboru (z více souborů)“, lze dohromady načíst jen soubory, které jsou seřazeny za sebou, a lze je tedy najednou označit. A pootvírat postupně to také nejde, zobrazuje se vždy jen trasa, která je aktuálně načtena.

      Jakkoli je Ozi velmi dobrý program, tak práce s trasami mi v něm připadá trochu krkolomná.

      0 0
      • krokus  

        Fakt nikdo neví?

        0 0
      • MaPa  

        Ví, ale není tu tak často :-).

        Začneš první částí tracku, říkejme mu Track1. V dalším souboru máš uloženou část dvě (Track2), kterou chceš připojit. Nedáš Load/Load Track from file, ale Load/Append Track from file a vybereš Track 2. A dak dále. Vše se přičítá k tomu prvnímu – Tracku1.

        Důležité v Ozim je, že pracuješ vždy s trackem, který je v tabulce tracků na PRVNÍ pozici, ostatní jsou tam jen na ozdobu. Takže logicky musíš nejdřív všechny tracky které máš zapnuté „odsunout“ někam níž a tenhle skládaný tvořit na první pozici.

         
        0 0
      • MaPa  

        Jde označit pro načítání více tras, pak ti je hodí pod sebe do tabulky. Pokud ale chceš POTOM načíst další, musíš uvolnit první pozici, popř. víc horních pozic. Jinak ti ty tracky přepisuje.

        Ano, šlo by to vyřešit uživatelsky lépe, stejně jako to spojování (třeba jako TrackMaker, který má přímo nástroj kreslení spojnice a po spojení dvou tracků se dotáže zda je má spojit do jednoho). Třeba to bude v další verzi na které teď, po spuštění CE dvojky, pracujou.

        BTW, to co platí připojování tracků (Append), platí i o waypointech, i když ty asi moc nepoužíváte když máte vektorové mapy.

        0 0
        • krokus  

          Díky, na to bych asi nepřišel. Zdá se mi ale, že je trochu problém, když si chceš jednotlivé tracky pospojovat ručně. Dejme tomu, že jsou tyto tracky od sebe dost vzdálené. Kdybys je nechal spojit program, zbavíš se tím možnosti přesné navigace (mezi danými úseky). Když je chceš pospojovat ručně, je zase potíž v tom, že trasové body se přidávají na konec seznamu trasových bodů. Tomu je třeba přizpůsobit posloupnost otevírání (resp. přidávání) tracků i jejich orientaci (lze změnit pomocí nástroje „přehrát zpětně záznam trasy“). Jestli jsi přišel na nějaký jednodušší způsob, tak sem s ním:-)

          0 0
          • MlokCZ  

            Zkus místo Oziho Touratech, těch funkcí je tam mnohem více. Hlavně to má přímo databázi (tedy těch může být i více) tras i stop a pak se s tím dá dělat jednoduše spousta věcí od hromadného spojování, přes trackprocesor (mnoho různých algoritmů úprav tracklogů) a spousta dalších. Každá jedna databáze je jeden soubor, takže se to i velmi rychle přenáší, když mám databáze rozdělené dle lokalit.

            0 0
            • krokus  

              Dají se prosím tě v Touratechu použít stejné mapy jako v Oziexploreru? Mám soubory s formáty .map, .ozfx3 a .ecw. Těch (zkalibrovaných) map je hodně (turistická 50 od Shocartu, základní mapa ČR 10000 a ortofoto 10000), určitě bych je nechtěl kalibrovat znova. Leda použít nějaký konvertor?

              0 0
              • krokus  

                Tak jsem si stáhl program OziMapConverter. Ze souboru .map, k němuž existuje komplementární soubor .ecw, vytvoří soubor .cal, který potom lze v Touratechu načíst. Když ale mám místo .ecw souboru soubor .ozfx3, konvertor mi rovněž vytvoří soubor .cal – ten mi ale pak v Touratechu spustit nejde. Co s tím?

                Omlouvám se, že to píšu tak kostrbatě.

                0 0
              • MlokCZ  

                Ano dá, už jsem dlouho nic nekonvertoval, tak nevím už ani čím se to dělalo. V každém případě je to trošku složitější.

                V Touratechu potřebuješ mít výsledně .ecw soubor (samotná mapa) a pak .cal soubor (kalibrační soubor). Oboje lze vytovřit převodem z formátu Oziho, ale už si nepamatuju čím.

                To ale není ještě celé. Ozi defaultně pracuje v režimu, kdy nenačítá celou mapu ze souboru do ramky, ale jen co potřebuje.

                Touratech ale defautlně umí pouze načíst celou mapu do ramky. Načtení celého souboru do ramky je lepší pro práci, ale je problém u velkých map, které zaberou už hrozně místa v ramce (v ramce už se musí jakýkoliv komprimovaný formát rozbalit pro práci do nekomprimované podoby, tedy zabere to mnohem více ramky než je velikost filu s mapou). A tady je problém jednak v tom, že na tohle je třeba nějaký standardní grafický formát, tedy např. .jpg. A druhý problém je v tom, že u větších map to celé spadne i v případě, že je ramky dostatek, ale Touratech není 64bit aplikace, která by uměla pracovat na 64bit systému s více ramky (padá to ale ještě i u menších než bych čekal, myslím, že už ani 1GB neprošel).

                Lze to ale obejít a použít stejnou metodu, jako používá defaultně Ozi a to s těmi soubory ve formátu .ecw. Musí se k tomu ale ještě naistalovat activeX componenta, která ten režim práce s .ecw soubory na pozadí zajišťuje. Hledej ecw-activex-controls.exe

                Ale je to škoda, protože já mám raději práci s celou mapou v ramce. Sice se pár sekund čeká při načítání mapy na počátku, ale pak při práci to překresluje zcela okamžitě a ne se zpožděním (i když to zpoždění není velké, jen v řádu stovek milisekund, tak mi otravuje).

                0 0
                • krokus  

                  Ten prvek ecw-eactivex už mám nainstalovaný. Nepřišel jsem ale na to, jak jednoduše převést .map do .ecw (a to už se v tom hrabu nějakou dobu). Našel jsem nějaký šílený postup, jenže to je nepoužitelné pro větší počet souborů – soubory se musí ručně po jednom pojmenovávat.

                  No kdyby sis vzpomněl, jak jsi to tenkrát převedl, napiš:-) Jinak holt zůstanu u Oziho.

                  0 0
          • MaPa  

            Nepřišel. Řešení je dvojí – Touratech nebo si zvyknout.

            Já si zvykl, naopak jsem si nikdy nezvykl na TTQV. Dělám to tak, že si nahraju všechny tracky v dané oblasti, které by mne mohly zajímat. Začátek si šoupnu na první pozici (tím se pořadí přemíchá, nic nezmizí). A pak dávám buď Append některé další části, nebo klikám až k začátku dalšího tracku (vidím ho, protože ho mám zaplý). První track se kreslí „nad“ ty ostatní zobrazené, takže vidím kam až jsem došel.

            0 0
            • krokus  

              A co ti vadí na Touratechu, smím-li se zeptat?

              0 0
              • MlokCZ  

                Ty dva SW mají úplně odlišné ovládání a když si zvykneš na jeden, tak se těžko dělám v druhém. Já nemám Oziho právě z toho důvodu rád, když jsem zvyklý na Touratech. Ale samozřejmě tím neříkám, že je Ozi špatný.

                Naštěstí jsem začal rovnou s Touratechem a ne Ozim.

                0 0
                • MaPa  

                  Je to tak. Když si zvykneš na jedno, druhé ti nejde pod ruku, byť je možná i lepší. Na TTQV mi přišla dobrá databáze, vestavěný Track Processor, grafika podání výsledků, plynulejší vývoj aplikace. Jenže jsem se vše předtím naučil v Ozim a tady je to úplně jinak, takže i neintuitivní ovládání v Ozim bylo pro mne rychlejší. Navíc vývojáři Ozi systémů se teď nějak probudili, tak třeba s tím zas trochu pohnout, zrovna práce s tracky je jedna z jejich priorit pro novou verzi „dospělého“ OE.

                  Já navíc občas používám i PDA s OziCE, čímž se práce s mapami, trasami apod. výrazně zjednodušuje. A OziCE mi přišel výrazně lepší než PathAway, a teď co je nová verze 2.xx tak je to úplně někde jinde než většina ostatních programů pro PDA.

                  0 0
      • kolombo  

        V MapSource je to naprosto intuitivní:

        Otevřeš si MS 2×

        V jednom más tu cílovou podobu, z druhého si otevíráš uložené tracky a postupně přihráváš další kousky tras.

        Nástroj na spojování a dělení tras je přímo v MS.

        Když kus cesty schází, tak jde dokreslit :-)

        0 0
    • makak  

      Když už sem si to založil tak se zeptám blbě.

       

      Stáhnul jsem si soubor v gpx formátu. Otevřu ho v Mapsource, je v záložce stopy. Zobrazit vybrané stopa mi vykreslí čáru do mapy. Pak to chci přenést jako trasu do gps (vista HCX), dám tedy Odeslat do zařízení a zaškrtnu Stopy. Přenos ok, ale kde to pak mám hledat v přístroji ? V trasách to není.

      0 0
      • pedrod  

        Je to v projetých trasách.

        0 0
        • krokus  

          Je, ale ne v těch uložených na paměťové kartě, nýbrž v „active logu“, tedy v paměti přístroje. Není tak nutné trasu načítat, zobrazí se sama v momentě přenesení z počítače. Aspoň já to tak mám (Etrex Legend HCx).

          0 0
    • MlokCZ  

      Nová Topo už je k mání, ale bohužel ne online způsobem, takže ještě neznám detaily a nemám ji.

      0 0
      • MaPa  

        Pokud můžu poprosit i za ostatní, ty si ji určitě budeš pořizovat a máš rovný měřítka, mohl bys ji po chvíli zhodnotit oproti staré 1,2 a rastrovým podkladům z map.cz které také občas používáš? Díky předem.

        0 0
      • Madrid  

        Teď jsem volal do GPSCentra tady v Brně a řekli mi, že mapa se zatím dodává jen s novým Coloradem a samostatně bude až koncem měsíce :-(

        0 0
      • hodny soused  

        Tady je vidět rozdíl mezi TOPO 1.2 a TOPO 2

        0 0
      • MlokCZ  

        Tak možná oficiálně stále není (neprověřoval jsem), každopádně dostupná jiným způsobem je.

        0 0
        • hodny soused  

          ano ano :-) již je venku

          0 0
          • Madrid  

            Tak mi lidi poraďte, kde ji sehnat už teď…

            0 0
            • Smazaný účet  

              Hledej šmudlo. Nečekej, že ti někdo sem hodí link na kradené mapy. Velký bratr se dívá. ;o)

              0 0
              • Madrid  

                Aha… já naivka myslel, kde to jde koupit…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Pokud jde o koupení, tak zatím asi smůla.

                  Dle neověřených informací (tedy neověřoval jsem je přímo v Picadosu) je zatím oficiálně dostupná pouze v kompletu s Coloradem. Samotná asi někdy v sprnu.

                  Prostě je nutné to platícím zákazníkům co nejvíce ulehčit. Kdyby šla v tuhle chvíli online koupit, tak jsem ji hned koupil, ale takhle si nejsem jistý, jestli si to nerozmyslim.

                  0 0
    • krokus  

      Měl bych dva dotazy k Oziexploreru:

      1. Dá se v něm vyhledávat? Např. města.
      2. Daly by se v něm načíst rastrové mapy Topo Czech? Zřejmě by se musely převést do jiného formátu?
      0 0
      • MaPa  

        1. Ano, ale nikdy jsem to nepotřeboval tak jsem se nezajímal jestli někde je podrobná databáze ČR. Asi nejlíp když se podíváš do Helpu, záložka „Map Related“, topic „Name Search“. V Ozim je načetlá databáze světa, něco je tam i z ČR, ale myslím že to nebude úplně použitelné a nevím zda na netu kolují další databázové soubory.

         
        0 0
        • Trinec  

          Dá se použít výstup z Cyklomapy verze 2.12 do GPRs navigace od Germiny?

          Uvažuji o koupi nějaké mapové navigace, ale jak koukám jsou s tím stáleproblémy s nepřesnostmy, ale v Cyklomapách je to docela přesně.

          Díky za odpověd.

          0 0
    • Radim_2  

      Třeba by se to někomu hodilo. Tady je odkaz na editor souborů TYP. http://ati.land.cz/…p/editor.cgi

      Soubor načtete z nain­stalované mapy (FAM_XXX) a upravený uložíte do stejného místa, pokud se název souboru změní přepíšete v regedit klíč s odkazem na ten nový soubor.

      Například:

      [HKEY_LOCAL_MAC­HINE\SOFTWARE\Gar­min\MapSource\Fa­mi lies\FAMILY706] „TYP“=„C:\\Gar­min\\FAMILY706\\I0000­2CC.TYP“

      Můžete tak měnit barvy map, cest atd. jde upravovat i tlouštku a strukturu cest, ulic i objektů. Mě se třeba u té nové verze nelíbí ta růžová barva zástavby, tak jsem si jí upravil.

      0 0
    • stan.zak  

      To se čte pěkně, po včerejší pozdněvečerní objednávce:

      Pekny den, dekujeme za objednavku. Dnes Vam upgrade TOPO Czech 2 Pro zasilam na dobirku za 1990 Kc.

      S pozdravem ....... ......

      produkce CD/DVD Hewer, s.r.o.

      Tak už se těším.

      0 0
      • MlokCZ  

        A to si koupil přímo kde? Garmin na stránkách pořád nic a pokud jsem zkusil najít Hewer, s.r.o., tak dle jijich činnosti mě tak leda napadlo, že tu mapu stáhly z netu, vypálili a poslali na dobírku :-)

        0 0
          • MlokCZ  

            OK, takže Garmin to tam už oficiálně má. Neprocházel jsem stránky podrobně, ale nikde jsem tam neviděl o tom ani zmínku (ale jak říkám, jen jsem kouknul do novinky + do mapy, kde je pořád 1.2 verze). Dá se na ten odkaz proklikat z jejich stránek?

            0 0
            • stan.zak  

              Mloku, to jsem, pravda, nezkoušel. Za nedlouho vyrážíme na dovo na Kokořínsko, takže jsem obden hledal, až jsem včera večer kdesi našel přímo ten odkaz a upgr. objednal. A dnes jsem jim v 15:48 psal e-mail jakože kdy můžu čekat CD, a oni v 15:48 (tedy poměrně rychle) odpověděli viz výše :- )

              0 0
              • claid  

                volal jsem na garmin a bylo mi řečeno, že dnes večer nebo během zítřka dají na www postup update na verzi 2, včetně bezplatného pro zakoupené přístroje s verzí 1,2 v poslední době (asi od dubna)..

                0 0
                • claid  

                  Dobry den,

                  dnes v odpolednich hodinach uvolnime mapu TOPO Czech 2 k prodeji. Na webu www.garmin.cz v sekci diwnload bude ke stazeni instalace mapy, pak jeste na www.garmin.cz/unlock musite provest registraci mapy pro vygenerovani noveho odemykaciho klice k verzi 2.

                  S pozdravem,

                  Jiri Cerny

                  0 0
              • stan.zak  

                … a následující den ji měl doma na dobírku.

                Jinak, jak jsem byl nadšen rozdíly mezi TOPO 50v3.1 a Topo Czechv1, tak jsem nadšen rozdíly mezi Topo Czechv1 a TOPO Czech 2 PRO. Zpřesnění lesních na „domácím hřišti“, kde mám porovnání s realitou, je opravdu zpřesněním: kde byl dříve les nebo docela chaotické cesty bez ladu a skladu, jsou teď cesty v mapě i v reálu. Teď vyrážíme na Kokořínsko, tak uvidím, jak to bude vypadat tam. I bez toho ale můžu PRO doporučit, jsem moc spokojen.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Lepší určitě je a je to zase krok kupředu. Ale čekal jsem více, hlavně větší opravy turistických značek (některé jsou opravené, ale pořád jich je dost špatně).

                  0 0
                  • kolombo  

                    Přečti si v doprovodné dokumentaci informaci k přesnosti jednotlivých vrstev.

                    Řekl bych, že jediná šance je reportovat chyby na Picodas. Protože jak je to turistické značení v terénu, to přesně nebude mít v centrální databázi ani KČT.

                    Ale co se polních a lesních cest týče, tak z přesnění je fakt obrovské !!!

                    0 0
                • Smazaný účet  

                  No já bych byl spokojen, kdyby mi eště garmin mobile xt fungoval na úrovni tomtoma. Takhle mapy nemapy zůstávám u tomtoma, jelikož garmin se mi po pár minutách kousne. :o(

                  0 0
                  • The_Trooper  

                    Jj též jsem o tom četl, takže koupím Nokii N82 a budu testovat co pujde a co ne… Chtel bych tam rozchodit Garmin TOPO ale to se mi asi nepovede…

                    0 0
    • makak  

      Po roce stejný dotaz :-)

       

      Stáhnul jsem: Topo Italy – TrekMap Garda Dolomiti v0.2 (MapID 1086) je pěkná, ale problém je, že tam chybí přesně oblast do které mířím. Existuje ještě něco dalšího?

      Dobrouzdal jsem stránky s free mapami, ale jestli to chápu správně, tak jsou to jenom vrstevnice do nějakých standard Garmin map ??? Nic jiného než hnědé čáry vrstevnic nevidím.

      http://xoomer.alice.it/hcgnar/eng.html#…

      0 0
      • Radim_2  

        Doporučuji nainstalovat eMule. Přihlaš se a pak dej do hledání „Topo Italy“ a nějáké mapy do Garmina tam jsou, ale jestli budou pro tebe použitelné to neodhadnu (stahuje to hodně pomalu). Taky vše co stáhneš nemusí chodit, ale je tam dost map pro Garmina např. Německa, Rakouska, Švýcarska, Francie a spousta jiných.

        0 0
      • BB  

        Italien Land Navigator Nord jsi viděl, tam je celá severní itálie. Ale na rozdíl od TrekMap tam nejsou turistické značené stezky.  

        0 0
      • Jarous1  

        Zkus se mrknout na tohle http://www.garda-gps.de/dl_garda.html

        Je to sice Garda, ale je tam i podstatná velká část toho co bys potřeboval…

        P.S. Ten ZIP soubor zatím nejde stáhnout, asi to teprve ládují na web. Ale instalace z MSI stáhnout jde.

        0 0
    • slch  

      Ahojte. Prosím o radu. Mám Garmin navig.  /verze pro auto s automapou, není v tom turistická mapa/. Pokoušet jsem přes připojení k počítači vložit přimo do paměti do složky myslím waypoint  /ne na SD kartu/ např. tuto mapu v .gpx formatu http://www.bikemap.net/route/68450. Když to zkopíruji, tak to tam jako kdyby bylo vložené ale po odpojení Garminu od počítače to tam není  a není to tam ani když opět připojím k PC. Můj dotaz: 1. Myslíte, že je to kvůli tomu, že tam nemám turistickou mapu ? Ja myslím, že ne, protože nešlo mi vložit ani trasu pro auto. 2. Myslíte, že je to proto, že jsem to neukládal na SD kartu? Nebo to mám vložít do jiného soubouru v paměti Garminu? Do kterého? 3. Je potřeba speciální program na přesun programu již vytvořeného v .gpx formátu do Gaerminů?. Pokud ano, tak jaký?. Moc Vám děkuji za odpovědi. Standa.

      0 0
      • warps  

        Trasu nacti do MAPSOURCE a dej odeslat do GPS ( pouze TRASU ) Mapsource najdes na prilozenem cd co jsi dostal k GPS naistaluje se spolecne s mapou …

        0 0
        • slch  

          Děkuji. Ale CD cs tímto programem nemám takže problem. 

          0 0
          • MlokCZ  

            Mapsource stáhneš ze stránek Garminu.

            0 0
            • slch  

              Díky moc. Zkoušel jsem to stáhnout – stáhne to ale nejde nainstalovat do PC.  Má se to instalovat do PC, nebo musí byt pčipojen Garmin a pak se to samo  instaluje /asi do Garminu/?

              0 0
              • kolombo  

                Stahnout jde jen update už nainstalované verze.

                Získat se to dá jen s mapou dodanou na CD.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak to pardon, jsem měl asi vždy už nějaký mapsource naistalovaný, dle velikosti se to zdálo, že je to celá aplikace (takže to musí být pouze restriktivní omezení). Celý mapsource se ale jistě dá najít taky, jen už to nebude na stránkách Garminu.

                  0 0
                  • slch  

                    Je to složitější jak jsem čekal. Všem děkuji za informace.

                    0 0
                    • MaPa  

                      Pokud chceš postupovat legální cestou, zkusil bych napsat Garminu sériové číslo přístroje zda ti nepomůžou…, není důvod proč nemít přístup k MapSource když od nich máš hardware. Popř. kontaktovat prodejce pokud má i poradenství/ka­mennou prodejnu se zákaznickým servisem.

                      0 0
                      • kolombo  

                        No, některé přístroje se prodávají jen s mapou na kartě a k tomu pak asi MapSource není :-(

                        A nevím, jestli pak máš nárok na jeho licenci, ta mapa pouze na kartě je o dost levnější a u GPS je pak jen jiný SW, než MapSource …

                        0 0
                        • MaPa  

                          Nevím, ale jak píše Mlok dole, MapSource je jen správce zakoupených map, samostatně se neprodává tak proč by neměl být zdarma k přístroji (když v něm mapa je)- proto bych se na to zeptal prodejce/Garmina. MapSource se do balení pouze na kartě nedodává protože by šlo o prodražení, ale divím se že by nešel ani získat.

                          Ale je pravda že sám mám jen nemapový přístroj a Garmin mi na účtu stáhnutí MapSource nenabízí :-(.

                          0 0
                  • kolombo  

                    Jasně, že se dá najít a neměl by ani být velký problém si poradit s odemčením mapy, ale to už nejsou legální postupy …

                    Ale jde to.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Ten mapsource bych tak neviděl. Já mám třeba koupenou 2× Topo 1.2, 1 x Pro 2 a z ní zdarma upgrade na Pro 3. U map, když je stáhneš a odemkneš je to jasné, ale samotný mapsource, když už si nějakou legální cestou samotnou mapu měl…

                      0 0
                  • Jarous1  

                    Vždyť on to je celý MapSource, jenom je podle licence považovaný za update… A také si kontroluje v počítači jestli už tam nějaký máš řádně nainstalovaný…

                    Ale tohle se dá obejít… Sem to ale psát nebudu, hledejte…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      A co jsem v tom příspěvku psal? Psal jsem že to musí být jen restriktivní omezení a že se dle velikosti zdá, že je to celý mapsource. A hledat nic opravdu nepotřebuju, já mám mapy s mapsource koupené a i mám stažené samostatné funční verze mapsource a tedy žádný problém nemám.

                      0 0
                      • Jarous1  

                        Také mám všechno poctivě koupené, neboj…

                        To „hledejte“ jsem myslel pro ty ostatní, kteří by to chtěli obejít. Proto jsem sem úmyslně nedával návod…

                        0 0
    • madcat  

      Zeptám se tady (a současně to trochu oživím), možná budete někdo tušit, nebo mě aspoň navedete (nebo pošlete doprdele :-))

      Dá se nějak zprovoznit Czech topo pro mapy pro garmin na zařízení, kde běží Win CE 6.0? Mám takový kombo navigace do auta/PDA, na kterým lze jednoduše skočit do Win CE a pracovat v tom, a říkal jsem si, že bych do toho rád dostal nějaký turistický mapy pro občasný použití v přírodě – aby mi to prostě řeklo kde zrovna su atd… Nebo případně nějakou jinou alternativu…? TrekBuddy hádám funguje jenom na Javě, a sice jsou nějaký emulátory Javy na Win CE, ale zatím jsem teda nenašel nic moc srozumitelnýho, z čeho bych byl moudrej…?

      0 0
      • lodyh  

        proč tam cpát garmina? ozi explorer CE a pak už máš na výběr mrtě map.

        0 0
      • PHiLiPZ  

        priamo na stranke Garmin si stiahnes Garmin XT

        http://www8.garmin.com/…llection.jsp?…

        ale budes to musiet odomknut, podobne ako mapy, ci uz legalne alebo nie

        0 0
        • madcat  

          Hmm, aplikace pro Win mobile mi poběží i na Win CE? Trochu v tomhle tápu a nikdy jsem kompatibilitu nezkoušel – Win CE je starší a ukončenej OS, a Win mobile z nich vycházejí, ne?

          0 0
    • shurty  

      Nová cyklomapa od Garmina:

      http://www.gpscentrum.cz/…-verze-1273/

      0 0
    • krokus  

      Nedaří se mi do Windows 7 64 bit nainstalovat ovladač k navigaci Garmin Etrex Vista HCx. Neřešil jste někdo podobný problém? Zkusil jsem si stáhnout ovladače ze stránek Garminu, nainstaloval jsem je – a nic. Původně jsem měl Windows 7 32 bit, Garmin mi s nimi fungoval normálně.

      0 0
    • gargamel  

      Dotaz zní:

      zkusil jsem zkusmo stáhnout nějaké mapy z netu a soubor má koncovku .ozf2 a druhý soubor .map

      Jde to nějak přetáhnout do garmina, konkrétně oregon400T?

      0 0
      • MaPa  

        To jsou formáty pro OziExplorer. Bez nějakýho překladače ne.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.