Teď je Garmin představil.
- Edge 850: https://www.garmin.com/…10-03023-01/ (za 13 800 Kč)
- Edge 550: https://www.garmin.com/…10-03022-01/ (za 11 300 Kč, bez dotykového displeje)
S LCD na 1050 jezdím už rok a displej je vážně moc pěkný.
Teď je Garmin představil.
S LCD na 1050 jezdím už rok a displej je vážně moc pěkný.
Ta výdrž baterie to zabíjí. To už by mohli rovnou prodávat v packu s tou jejich „powerbankou“. :))
12 hodin LOL
Pokrok nezastavíš :)
A to jeste nejsou PRO verze :D
GP Lama
DC Rainmaker – Recenze Edge 850
Ta vydrz baterie je velkej vtip. To nemohou myslet vazne.
A já už chtěl vyhodit svůj Bryton 420 a poohlížel jsem se po náhradě. To jen proto, že vydrží po 5 letech jen něco málo přes 15 hodin. No, jak to vidím, dokud neumře, ještě dlouho poslouží.
Za me tuhle generaci, po dlouhe dobe, preskocim a zustanu u 840, respektive se pripadne podivam u konkurence. 12h to je fakt vtip. Brat si na jednodenni delsi vylet powerbanku fakt nebudu.
Mě baví ta přehršel funkcí vs já v reálu: Watty, mapa s navigací, tepy, vzdálenost, hodiny, radar.
Absolutně nechápu, že to nejsou schopný zmenšit nebo zvětšit display. Tohle, za ty prachy, je už fakt trapný, aby celej garmin nedopadl jako GoPro. Konkurence už totiž je, narozdíl od dob X30 generace.
Tiez mi trochu unika ze v dobe, ked aj superlacne cinske telefony maju relativne male ramecky displeja, vydaju nove device s takymto pomerom obrazovka/celkova plocha. Aj ked nie som nejaky ultrarider, nemusiet nabijat este aj edge tak casto ako radar mi docela vyhovuje :)
Mohli napriklad vyrobit nieco velkosti medzi 850/1050 (asi ako edge explore?) s efektivnou velkostou displeja 1050
Mně velikost 830/530 vyhovuje, 840 už je větší a buclatá a 850 zase prodloužili. X50 Je na mě už obrovská, jde mi o rámečky, ty jsou už trapný.
Jáká je prosím konkurence, do které nahraješ mapu se super pokrytím, jako u Garminu a umí routovat i navigovat jako Garmin?
Ja napr. u garminu vyuzivam jen „navigaci“ po naplanovane trase. To uz umel, vcetne stejnych map, uz edge 520 pred 10 lety. V soucasne dobe to umi kazdej lepsi cyklopocitac.
Ale ten mapový podklad je rozdílný…pokud jezdíš silnici nebo se plánuješ po frekventovaných lesních cestách, tak asi není problém a bral bych ihned např. Magene.
Ale pokud jezdíš MTB, bikepacking závody, tak ocenis mapy garminu a topo CZ.
Druhá věc pak, já mám třeba id garminu i hodinky a mít další aplikaci je voser. Bohužel jsem odkázán na garmin :-D a že choutky vyzkoušet něco jiného byly.
Ale teda důvod upgradu na x50 řadu nevidím, akorát obrazovka s počasím se mi líbila, ale to stejně sleduju většinou před švihem, až tak rychle se nemění…
Samozrejme jezdim i v terenu a nikdy jsem topo cz mapy nepotreboval. Vystacis si s openstreet mapama, bud origos co jsou u garminu nebo si stahnes vlastni. Ty umeji vsichni, i ta 520, ktera mela limitovanou pamet, tak jsem si tam mohl dat jen jeden kraj, ale fungovalo to. Jen neumela vrstvy.
Kvuli dobe provozu podle me na x50 neprejde hodne lidi. U 830 bylo par drobnosti ktere me vadily a ktere vyresila 840. Na 840 mne nic nevadi a vydrz je i po tech par letech porad kolem 20h.
Nezbývá, než souhlasit.
Já mám taky 840 a koketoval jsem s tím, že ji posunu ženě a koupím 850, až vyjdou …
Teď jsem spíš na hraně, jestli nekoupím ještě jednu 840 … mohly by být za slušné ceny.
to co uměl 520 před 10 lety a to umějí dnešní Garminy při navigaci, tak v tom je dost zásadní rozdíl a projevuje se to zejména při navigaci „jen po naplánované trase“. To je pro navigaci docela obtížná disciplína na rozdíl od navigace do cílového bodu. Vše je fajn, pokud se držíš na připravené trase (to uměla i ta 520 před 10 lety), problém nastává když z té trasy sjedeš. V té chvíli Garmin musí zvolit strategii jak se dostat optimálně zpět na trasu. Před deseti lety mě tvrdohlavě honil zpět do bodu, kde jsem trasu opustil. Dnešní Garminy x40 a x50, to zvládají celkem dobře, pokud je kvalitní podkladová mapa i když někdy i dnes při tom zpitomí a vracejí mě zpět.
Nerikam, ze tam neni pokrok, jen ze ja to nepouzivam a casto ten garminovsky re-routing je spise na obtiz.
Vzhledem k rozmachu bikepackingu, ultrazávodů je přesně tohle to, co nikdo z takových uživatelů nechce. Nechci aby mi garmin měnil naplánovanou trasu a nějak ji zkoušel přeroutovat. I kdybych z ní sjel :D
pak tomu nerozumím, když sjedeš z naplánované trasy, tak se na ní potřebuješ vrátit a pokud to tam neznáš, tak tě má vrátit navigace na trasu a ne trasu přeroutovat
Bryon, Magene, Wahoo, hromady hodinek za pár korun, starší modely Garminu.
Mně přijde garmin fakt jako bylo Gopro někdy na přelomu GP4 a GP5. 4 byla totální úspěch a masakr, pak už šli jen do háje. Za mě 40 vs 50 řada je výsměch, když 50 řada je vlastně horší, 12 h baterka je useless (dcrainmaker vypočítal cca 10 u 550 a 8 u 850 s livetrack bez navigace), každý někdo jede celý den a postupem času baterie degraduje. Mám vyzkoušeno, že papírově to musí vydržet aspoň 16 hodin, abych se i po 2 letech nemusel bát o baterku na 200 km a víc švihu.
To si snad Garmin nezaslouží, srovnávat s GoPro. Na rozdíl od GoPro má totiž Garmin luxusní podporu starších zařízení. U GoPro, kromě toho, že se zásadní chyby dědily z generace na generace podpora skončila zpravidla nejpozději uvedením dalšího čísla se stejnými chybami.
Koukáš na to pohledem shitshow, co předvádělo gopro po té verzi 4. Do té doby byli top na trhu.
Jo, někdy v tý době se to lámalo. Naštěstí máme teď DJI a Insta. Kéž by byl Bryton vůči Garminu konkurence taky na takový úrovni.
Blbý je, že cyklo computery jsou malý trh a nikdo se o to nezajímá tolik jako o smart watch, mobily a kamery. Nicméně třeba na radar už garmin monopol nemá a taky se i garmin významně zlevnil
Nemá, ale konkurence to jen opráskla.
A to ještě ne vždy úplně povedeně…
No, touhle logikou to Garmin jen koupil:)
DesFit recenze Edge 550 + 850
Řeší se tu různé věci, zajímavé ale, že ještě nepadla řeč na opět vyšší cenu…
Ne, že by to bylo až tak zásadní v této cenové relaci, zaráží to ale v době cyklistické recese a velké konkurence na trhu…
Levné navigace už úplně opanovaly přístroje z Číny, nerdi mají na kole už jen Wahoo a Garmin vydává novou generaci s nižší výdrží baterie, zato s navýšenou cenou, kterou ospravedlňuje novým displejem a procesorem a vylepšeným SW…
Me to mensi vydrz, vetsi velikost(ramecky) a je to tezsi. Kdo by resil cenu, kdyz vidi takove nedostatky.
Mně se to taky nelíbí, ale IMHO to dopadne stejně jako s 1050 nebo malými mobily… Reálně většinový trh prostě chce krásný displej, hlasové povely atd. a zjistí, že tomu dávají reálně přednost před dlouhou výdrží.
Další věcí je nástup e-bikes. V momentu, kdy si člověk píchne kabelem x50 na baterku kola je vlastní výdrž zařízení téměř irelevantní.
U 1050 byla situace podobná. V úrovní teorie kritika a po vyzkoušení většína (tvrdí že spokojeně) přešla…
To samé malé mobily – na forech velká poptávka, ale reálně v mainstreamu po nich žádná poptávka není…
Nizsi vydrz, pokud bychom se bavili treba ze 24h na 20h, to se asi prezit da za lepsi display a tak. Ale vydrz 12h za idealnich podminek, realne po nejake dome nebo v zime o dost mene. To uz je velky skok a nepouzitelne.
Naprosty souhlas, to je uplne mimo misu a odchod ke konkurenci.
Já si počkám na reálné hodnoty s dalšími verzemi FW, přece jen, známe Garmin…
Displej nevypínám nikdy, není důvod a celodenní akce jezdím dost často, potřebuji mít zařízení, které to bez problémů dá i se všemi mými senzory, Radar, wattmetr, tepák + navigování po trase…
Pokud by to nové 550 a 850 nedaly, smůla, holt budu muset zůstat u 1050 a 540…
Prave jak zminujes vsechny ty senzory take pouzivam na silnici a navigovani po trase take, takze tech 12h je naprosto odstrasujicich. Na biku radar nepouzivam ale i tak.
plus ještě Di2, abych nezapomněl, to mám také připojené kvuli ovládání obrazovek, zvonku…
A nebude lépe počkat na nějaký reálný test výdrže? :-)
Výše shoda 12 h. je málo, 36 h. úsporný režim zase moc, uvidím realitu.
DCRainmaker
Nahore mas odkaz na DC Rainmaker, kde mas realny test. Myslim, ze realita byla jeste horsi nez tech 12h :-(.
Já se bojím, že výdrž bude jako obyčejný radar a ten mě úplně štve.
DesFit
Čísla výdrže jsou u garminu definovaná na 2 nastavení – viz obrázek.
Zásadní bude nastavení podsvícení displeje, Pokud člověk uleví od nastavení „demanding use“, místo multibandu GNSS použije jen GPS, bude mít méně senzorů, nepojede pořád s navigací, dostane se nad 12 hod. asi i výrazně
A to u mašiny za 14k všichni chtějí. Všechno povypínat a ztlumit. :-)
Spíš jde o to si uvědomit, že ostatní udávají papírové výdrže „až“ v režimu povypinano, ztlumeno… Zatímco Garmin aspoň celkem férově napíše v jakém režimu jsou ty časy…
Ptal jsem se tady na BF na reálné zkušenosti s Karoo 3 a je to cca 10%/hod (udáváno 16hod.) DC rainmaker v článku píše, že souběžně měl Roam 3 a taky 10%/hod. (Udáváno 25 hod.) …
Ja to porovnavam s 840. Jas automatika, pripojeno vsechno co mam – hrudak, senzor rychlosti, powermeter, radar se svetlem, predni svetlo, pustena navigace a jsem porad kolem 20h. Proc bych se u pristroje ktery je drazsi, vetsi mel omezovat v beznem pouzivani aby mne vystacil na jednu delsi jizdu.
Já to neomlouvám. Jen dávám kontext SOUČASNÉ nabídky
Jak to nemá MIP, tak to nevydrží…
Taky jsem myslel ze u 1050 ulevim a nastavim jas na 20–30% fixně a vudim velke houno.
Nevím v čem je problem mít jednu variantu s transrexlexnim displejem a jednu s LCD. At si kazdy vybere.
Tak Fenixy tak mali, mozno by mohli urobit 860/1060 alebo nejake 850m a presne, nech si kazdy vyberie…ale mozno by potom zistili, ze to lcd nikto nechce :)
až na ty, co ho vyzkoušeli na 1050, ti by se nevraceli
Tak 1040 a 1050 jsou dost rozdilne. Ja bych okamzite sel pryc z 1050 kdyby byl stejne sviznej stroj. Chtel bych zpět ten puvodni reprak na pipani ktery je hlasitejsi nez u 1050, transreflexni displej se solarem a funkce z 1050 a sviznosti.
Ty by sis fakt vybral 12h vydrz pri hezcim display nez transreflexivni display a vydrz den? Pokud ano, tak to uz si rovnou muzes dat na riditka mobil. Vydrzi to stejne.
nemůžu si dát na řídítka mobil, zkoušel jsem to a pro mě je to z řady důvodů nepřijatelné. S 1050 jsem s výdrží baterie jinde, ale i kdybych měl volit mezi 840 a 850, tak kvůli displeji bych šel do 850. Mě by to stačilo na celodeňku (vypínám v hospodách), což mi pro moje užití stačí. Naprosto ale chápu, že pro jiné případy užití je to málo.
Zajimave. Nerekl bych, ze se najde clovek co uprednostni display pred vydrzi :-), protoze k cemu ti je hezky display, kdyz ti cyklopocitac prestane plnit funkci pro kterou ho hlavne mas. Tipuji, ze nikdo si nekupuje cyklopocitac kvuli hezkemu display. Respektuji tvoji volbu, ale doufam, ze takovych lidi bude malo, prodeje budou nizke, a garmin se chytne u 860 za hlavu a udela to poradne a vrati se k tomu kvuli cemu lidi garmin hlavne kupovali a to bezkonkurencni vydrz.
ale on by mi nepřestal plnit funkci, jak jsem řekl, pro mé užití 10 hodin stačí. Nabíjet každou noc mi vůbec nevadí. Ale naprosto chápu, že pro někoho může být 10 hodin nepřekonatelná bariera. Teď jen záleží, jestli bude mít Garmin dostatek zákazníků, jako jsem já. kteří netráví na kole denně více než 10hodin a nevadí jim nabíjet každou noc.
Ja doufam ze nebude.
To mi přijde nadnesené. Garmin dělá hlavně lock-in ekosystému a v čem má brutální náskok je možnost změny mapových podkladů. Tam je skutečně jedinečný.
Jestli ti jde hlavně o výdrž, kup si Coros Dura. Ušetříš spoustu peněz, funkcí přehršel včetně různých advanced metrik, byť ne všechny co má Garmin, ale za to výdrž o které se Garminu ani nesnilo…
Ja bych rad zustal u garminu. Mam od nich vsechno. Nevadi mne to zaplatit. Ted zustanu u 840 a pockam zda garmin prijde s necim rozumnym.
Vendor lock-in je průšvih…
Nepřijde, nedělej si zbytečné iluze. Garmin MIP odpálil u hodinek, teď i u cyklo GPS. Postupně bude zlepšovat výdrž a pak se propadne zase až přejde na GPS v cyklo brýlích
To už tu bylo a totálně to propadlo. Kdo si ještě vzpomene na Garmin projekci do brýlí?
Display mne nevadi. Vadi mne vydrz.
Výdrž je daná použitým displejem…
az vylepší současnou technologií, přijde zase nějaká nová.. mikroLED, vyšší rozlišení apod.
Nejspíš ale zkusí znovu brýle nebo nějaký jiný nový form faktor
A jen tak BTW.
810– až 17 hod., prakticky 12–14
520 – až 15hod., prakticky 10–12
820 – až 15hod. prakticky 8–10
Takže x50 není nic nového pod sluncem, v podstatě se vrací na úrovně, které míval…
Neomlouvám, je to VELKÝ krok zpět, ale dopadne to stejně jako iPhone, kterému se lidi se symbianem smáli, že nic nevydrží ani den.....
Jak jsem psal. výdrž není pro mainstream téma, a s přibývajícíma e-bike není vůbec téma.
Ano s 520 jsem si na delsi jizdy musel brat powerbanku, pozdeji kvuli shit baterce i na kratke jizdy, a rozhodne se k tomu vracet nechci. Jinak to porovnavas se zarizenima ktera jsou technologicky 10 let stara. Porovnavej to s predchozi generaci. 840 da prakticky den, 850 pulku. To pro tebe neni velky skok?
To ta 520 byla tak mizerná? Já měl 510 a s tou jsem celodenní švihy na klid absolvoval (300+), je fakt, že jsem ji při zastavení na „zrádlo“ totál vypnul a pak zase nahodil! Doufám, že mi 530 vydrží opět co nejdýl a pak se možná poohlédnu u konkurence, u hodinek jsem též přesedlal na Xiaomi, už mi přijde G dost mimo cenově a pro mé účely ani nemají extra, co nabídnout, všechny metriky krom ujeté vzdálenosti a metrů UP nějak ignoruji! ;-)
520 byl super pristroj. Na zacatku dal tech 16h. A i po roce to skoro zvladlo celodenni vylet z Brna na Praded a zpet. Pak ale rychle zacala degradovat baterka. Po 4 letech to dalo v zime tak 2 – 3h. 830 jsem mel tri nebo 4 roky. Tam nejaky ubytek byl take, ale ne tak vyrazny. Treba 2h rozdil oproti nove.
Screenshot z videa.
Jsem jeden z nich. Měl jsem 1040, pak vyzkoušel 1050 a bylo vymalováno. Zpět bych už nešel. Není to jen o tom, že ten displej je hezčí. Především má mnohem lepší viditelnost. Možná v letních měsících v pravé poledne je to trochu horší než 1040, ale kdykoliv jindy s přehledem vede 1050. Jednoznačně mi to stojí za to i na úkor slabší výdrže, kterou vůbec neřeším. Ale chápu, že pro někoho, kdo jezdí bikepacking nebo podniká jednodenní výlety 200km a víc, to může být zasádní.
To se neda s tou 850 srovnavat. 1050 da 20+h, coz je ok. Neni to 12h u 850. Kdyby 850 mela take tech rekneme 18 – 20h, tak beru, ze je to dan za lepsi display, ale z 26h na 12h. To je fail, zvlast kdyz je to vetsi a tezsi.
Záleží, jak jezdíš. Mně vydrží 1050 tak na 5–6 vyjížděk, 850 by udělala 3–4. Stejně pokaždé nabíjím radar a svítilnu, tak to třetí USB píchnu do cyklopočítače. Mně by to nijak neomezilo – akorát potřebuju velký displej, na malý už nevidím.
Ale rozumím, že když někdo dělá několikadenní přejezdy, pro něj to není. Je ale takových lidí většina?
Staci nejaka celodenni vyjizdka kde je vic nez 10 hodin a je to na hrane. A jak to bude za 2 roky s degradovanou baterkou? Nekolikadenni prejezdy nejsou takovy problem, protoze pokud nekdo pouziva 840, tak i tak pocita s dobijenim. U jednodenich jizd to uz je problem.
Samozrjeme pri beznem jezdeni nejezdim 12+h jizdy. Drive (bez rodiny, deti) kazdy vikend, ale ted uz jen treba 10× do roka jezdim jizdy, ze vyjedu rano a vratim se vecer. Tahat v dresu cely den powerbanku se mne nechce.
A jak to konretne pomuze nabit garmin?
Krátkým kablikem, je k tomu přiložen.
V popisu o tom, ze by to mohlo slouzit jako powerbanka nic napsane neni.
A číst umíš? :-)
Charge the light easily or use it as a backup power bank to charge your Cycling computer.
A na tom úvodním videu je to i jasně vidět, číst netřeba! :-)
Beru. Moje chyba tuhle cast vety jsem prehledl. Kazdopadne si tim pro zmenu snizis dobu sviceni, ktere je na konci jizdy dulezitejsi nez garmin. Nepocitam ze to vypada hnusne :)).
Ravemen (verzi 500) jsem si koupil, když mě tu na Táborsku/Třeboňsku začali letos v létě ometat protijedoucí řidiči řezající zatáčky. Původně jen na horší počasí, ale začal jsem ho vozit furt, byť se mi to na řidítkách nelíbí. Na noční svícení to není, nechtěl bych proti tomu v noci jet.
Druhým důvodem, pravda spíš malým ale tady věcným, bylo dobíjení 840, která mi na 400km švihu ráno ohlásila 29h, ale po deseti hodinách mi bylo jasné, že to ani náhodou nedá a budu muset do úsporného módu. Nakonec jsem ještě pro jistotu užebral ve večerce napíchnutí na 10min. do prodavačky nabíječky. A celý švih měl necelých 15h, plus slabá hodina zastávek. 840 je jeden rok. Švihy 8+ hodin sice jezdím řídce, ale když už, tak mám v dresu raději návleky, bundu a jídlo, spíš než powerbáni. 850 určitě nebude pro mě.
Takovým porcím už nemůžeš říkat „švih“. Přesnější bude „extrémní maraton“. Jinak si pamatuju, že Edge 1000 mi dala jen tak tak 7 hodin s navigací, což byl problém. Od té doby už se to hodně zlepšilo.
Extrémní to určitě nebylo, na to jsou tady jiní experti. Tohle bylo takový pocmrndání…
https://www.ravemen.com/…t-bike-light?…
A nebo originál powerbanka Garmin https://www.garmin.com/…010-12562-00
Jasne koupim si nove zarizeni ktere je o 33% drazsi nez predchozi a k tomu si koupim powerbanku za tisice aby mne to vydrzelo alespon jako predchozi zarizeni :). Garmin jede bomby.
Tpč, tam už někomu fakt jeblo, 3,5tis. za 3100mAh :D Micro usb už je jen třešnička na dortu.
Tak není problém to propojit USB kabelem s tvou powerbankou.
To není, také to tak řeším. Jen nesmí pršet ;-)
To samozřejmě ano, když vezu místo Edge telefon, tak to dělám stejně. Spíš jsem narážel na tu absurdní cenu. Podobně velkou 5000mAh powerbanku koupím do tří kil, na ní nalepím bajonet za pade a za desetinu mám to samé, jen bez nápisu Garmin a s větší kapacitou.
Bude se to take nabijet skrz bajonet?
Jsi trochu zlý :-)
Ne
Takze si koupim cyklo PC abych pak jeste s sebou vozil dalsi cihlu …tvl…zlata Edge 530, ktere vydrzi celoudenni vyjizdku a jeste tam trosku zbyde.
to světlo je super samo o sobě, ale garmin se z něho kdyžtak dobít dá
Jako to světlo by se možná šiklo na nějaký dojížděčky za šera! Ale litr mi příjde docela dost! ;-)
ale není to jen světlo, ale i powerbanka, takže 2v1 … pak cena OK, ne :-)
Za mě je to půl napůl, není to ani plnohodnotné světlo, ani plnohodnotná powerbanka, takže za půlku bych to bral! ;-)
Mám z alíka světlo, který je zároveň powerbanka a nedávno mi to pomohlo… potřeboval jsem dobít akukompresůrek a dobila .-) takže za mně dobrý :-)
Akukompresůrek též nevedu, jsem sto let za opicema, koukám! :-)
tak to zas mohu doporučit … i když u Grizla má trochu problém s vložkou v plášti … ale jen vepředu, vzadu mu nevadí :-(
Je to světlo na denní svícení, ne na jízdu v noci.
Je to světlo anebo powebanka.
Skvele, 830 vydrzi ked je vsetko zapnute na mod „auto“ s tym ze bere len gps 17–20 h. No co uz asi robia to co si influenceri ziadaju, uz komunikuje online s instagramom?
Garmin vydal nove edge, pedaly s wattmetrem, ale varia 5×x s usb-c nikde.
Přesně tak, přitom to je podle mě zařízení, na který spousta lidí čeká
Jedna osobní zkušenost: Loni v červnu jsem koupil 1040, protože byly pěkné slevy a na malý 830 jsem už přestával vidět. Jezdil jsem s ním pár týdnů, pak Garmin ukázal 1050, který jsem dostal na test a strávil s ním červenec.
V srpnu jsem se vrátil ke své „nové“ 1040 a zjistil, že z ní nemám vůbec radost. Že displej je hrubý, nekontrastní a opravdu mi chybí jemné zobrazení. Takže jsem ji ještě docela rozumně prodal a od září jezdím s 1050. LCD displej je vážně velká změna dopředu, nemám s ním žádný problém ani za slunečných dnů.
A výdrž: V Insights v Garmin Connect jsem byl u času stráveného na kole vždycky v pravé části grafu. Takže výrazně větší část cyklistů dělá méně než mých 10+ hodin týdně. I když papírově je to u Edge 850 výrazná změna, odhaduji, že prakticky by menší výdrž měla většině lidí stačit.
Je to jak rikas. Tady to vypada, ze kazdy jezdi celodenni svihy :-D. Pro ty opravdu neni vhodny. Zbytku populace to stacit bude ;-)
Celodenní švihy už téměř nejezdím, ale zase je otrava furt ten komp nabíjet, ne? Stačí, že človek musí furt dobíjet mobil! :-)
PS: Variu již vozím raději bez světla, takže mi taky vydrží celkem dlouho bez nabití!
Hlavně když už bych měl vozit powerbanku na to, abych cestou dobil Edge, tak si na ty řídítka dám rovnou telefon s výrazně kvalitnější navigací a mapovými podklady a zbytek měření mi obstarají hodinky. Osobně začínám nad Garminem pomalu lámat hůl, když vezmu v potaz, co předvádějí u hodinek. Začínám to víc a víc vidět tak, že až mi odejde Edge a FR955, tak jdu o dům dál. Buď Coros, který stále drží MIP nebo Amazfit, který udělal poměrně zásadní pokrok, co se týče přesnosti. Když už nebude zbytí a budu odkázaný na displej typu hrůzoled, tak nevidím důvod, proč cpát prachy navíc Garminu.
O to nejde, ale tachometr by měl vydržet 200 km s nějakou rezervou. Pokud má výdrž 12 h, tak po pár letech budeš mít celkem hoňku a budeš laborovat s nastavením, abys ten švih doklepal. Jasný, že to málokdo jezdí každý den, ale aspoň jednou ročně to jezdí dost lidí a řešit to prostě nechceš, když dřív to nebylo vůbec téma.
Podobnou výdrž má radar a mě to teda děsně nebaví
Souhlasím. Měl jsem 130ku s podobnou výdrží a byla to otrava. Někdy jsem po dojezdu zapomněl baterku dobít a když jsem přišel po týdnu ke kolu, mělo to už sotva 40 %. A to je pak na vyjížďce člověk nervózní jestli to ještě vydrží nebo ne. A jak píšeš, po pár letech to byla v zimě tragédie, vybil se třeba po 1–2 hodinách i když bylo 10 nad nulou. To už bych raději snesl o pár gramů větší hmotnost kvůli silnější baterii. U strojku s takovou cenou bych čekal výdrž minimálně dvojnásobnou. A ne protože, že bych jezdil tak dlouhé jízdy, ale prostě nechci po každé jízdě stále nabíjet. Na druhém kole jezdím s Brytonem a po dvou hodinách jízdy má baterie 96 procent.
Nad 130 jsme kdysi uvažoval jako nad kompaktním přístrojem, myslím, že umí i radar, ne? Ale přečetl jsem si mnohé recenze s tou výdrží baterie a zvlášť v zimě, takovej jeden přístroj jsem již měl a to G Vivoactive 3, v žimě totál úlet s tou výdrží, mnohokrát mi to kikslo při klusání v mrazu a na kole jsem vozil k nim powerbanku, abych v půlce 50km švihu dobil! Nynější Xiaomi jsou ve výdrži o párník dále, jen už bohužel tolik neklušu! ;-)
Ano, radar uměl. A s tím mobilem to nakonec není tak od věci. Každému se doma povaluje několik starých dotykáčů Stačí tam nainstalovat Locus, ten umí i radar a kdejaký senzor. Mobil hodíš do „letadla“ a vydrží minimálně tolik co ty nové Garminy.
Kéž by.
Onscreen time mobilu je 4–6hod, záleží na baterce.
Ale dík za podnět k vyzkoušení. Myslel jsem, že flight mode vypíná i GPS, což není pravda
Z toho plyne ponaučení, nepůjčovat si drahý věci na test, když je fakt nepotřebuju :)
Baterii bude možné vyměnit:
To je super vec. Myslim, ale ze to udelali protoze museli, kvuli narizeni EU :-). Ale super. Mozna nekdo udelat lepsi baterku a prodlouzi se vydrz.
V další verzi už teda nebude potřeba na dlouhou jízdu powerbanka, jen si do kapsy přibalíme náhradní baterku a vyměníme.
Ale jinak rozhodně fajn krok.
Kdyz pominu, ze 530, ktery jsem mel 4 roky, mi odesel ne kvuli baterii, ktera byla stale ok, ale kvuli nefunkcnimu tlacitku start/stop, tak je to fajn vec, akorat to podle me resi problem, ktery by tu vubec nebyl, kdyby ta vydrz na jedno nabiti byla delsi. Kdyz nekdo jezdi skoro kazdy den, tak s 550/850 bude mi po dvou sezonach uz znatelnou degradaci baterie. Kdyby vydrzela dyl, bude to klidne po ctyrech letech nebo i vic, protoze nebude dobijet po kazde jizde ci dvou, ale treba po ctyrech az sesti.
Start stop mi taky odešel a tachometr pak byl v bootloopu. Jde to opravit asi za 10 usd.
Ještě tu dosud nepadla další věc a tou je krycí sklo na displej…
Pokud bude stejné konstrukce jako na 1050, tzn. na krajích zaoblený, nebude možné ns něj krycí sklo sehnat…
Vypadá to ale z dalších detailů na videích, že displej zaoblený není…
No, určitě to někdo potvrdí, až ho bude mít…
Milane kašli na krycí sklo. Nikdy jsem ho na garminech a mobilech neměl. Ovsem manzelka to ma povinně :)
No jo, používám to poutko, mám ho v originálním silikonovém pouzdře (neoriginály špatně sedí a často hnusně smrdí), možná bych to beze skla zvládl…
Každopádně kolem mě několik lidí s rozbitými displeji po pádech Garminů na zem + jedno Karoo…
Já ho tam také nemám, nemám ani ten obal. Ale na silničce není moc příležitostí to rozflákat. Poutko ale používám, protože příležitost nastává v okamžiku sundávání/nandavání.
Vtipný, že zrovná já, který nemá Garmin vůbec rád a vyhýbám se mu ho tady obhajuju, ale stává se.
Baterie v 550/850 jsou uživatelsky vyměnitelné !!!!! Děkujeme EU za nařízení o právu na opravu.
Že by opravdu ta ošklivá EU zapracovala? :)
Na cestách stačí šroubovák a náhradní baterie a u pivka prohodíte baterku a jede dalších 12 hodin !
Nyní vážně :).
V každém případě, nelepení, ale 6× šroubek je příjemně konstrukce. Výdrž skoro 12 hod. to neřeší, výhoda pro ty, co jej koupí z druhé ruky za 2 – 3 roky apod.. A samozřejmě pro část uživatelů, co si přístroj nechají více než 3–4 roky.
Nebo pro bijkepackinkáře :))))
Dovoluji si odhadovat, že vyjmutí baterie přeruší či smaže aktivitu ;-)
Před výměnou úložíš a pak si ty aktivity doma v PC spojíš
Ještě je tu otázka, zda půjde sehnat baterie. Třeba do Varie se originál sehnat nedá.
Tak jak je videt svoje zakazniky si Garmin najde at tu sebevíc haníme výdrž baterie
jak jsem psal výše, pro spoustu lidí není díky způsobu užití baterie problém a pak je druhá sorta,která hůř vidí a pro ty je displej božím požehnáním (vlastní zkušenost), takže určitě se to prodávat bude.
Spousta lidi si hlavne neuvedomi, ze ta kratsi vydrz baterie s sebou nese take vyrazne vyssi naklady, protoze proste uz po dvou letech vydrzi vyrazne min. To ani nezminuji cenovy narust noveho pristroje.
Ja bych predpokladal ze takhle nabuseny stroj si koupej lidi co ho vyuzujou a takov lide uz jezdi i delsi jizdy.
To bych naopak nepředpokládal. Někdy mě třeba překvapuje, kolik evidentně nesportujících lidí vlastní/nosí dražší sportovní vybavení (z toho, kam vidím, třeba hodinky, kola, běžecké boty, plavky, lodě, pádla, záchranné vesty aj.).
Lodě? Myslíš plachetnice předpokládám? :-D
Kajaky na divokou vodu.
Takový věci si kupují především lidi, co ho nevyužijou.
Pak koupe garminu edge s jeho metrikama nedava smysl a da se koupit jiny pristroj.
Já ho kupoval jen kvůli radaru, tedy měl jsem E510, pak dlouho základního Brytona za 15kli z Dekáča, naprosto mi metrikama vyhovoval, ale chtěl jsem radar a zrovna byla zlevněná E530, a v té době ještě nebyla úplně konkurence radarů, tak jsem šel do něj, baví mě tedy i to navigování po trase, i když se občas zamotám a furt mě to vrací, proti E510 a Brytonu však celkem posun, jen mi u E530 vadí ruční nastavování datových poli, když to uměl přes apku i ten základní Bryton? :-(
Doufám že ještě dlouho vydrží, jinak to vidím zcela jistě na konkurenci, takhle drahý přístroje jsou na to moje šolichání zbytečný! ;-)
Jsi locknutý v bublině minority.
Kdyby garmin vyráběl pro minoritu sportovních cyklistů, tak už neexistuje… stejně jako ostatní výrobci.
IMHO kdybys mluvil s markeťákem Garminu, tak se dozvíš, že jejich hlavní target cíl budou kupující e-biků, Když dají 100+ za ečko, tak se 10–15 ztratí…
Mimochodem, jak to dopadlo s placenými fcemi u Garminu?
Tak na to maji jine rady nez edge, treba explorer.
To je snad na nich, co si koupí…
Explorer třeba nemá světelný senzor, to nas.re
O eckare se muzou snazit, ale eckach metriky neoceni a kde jaky vyrobce za tretinu nabidne svoje reseni zaintegrovane do ovladani ebiku apod..
Pocitam, ze na ecku jim pujde primarne o navigaci, max info o rychlosti.
S uvahou souhlas, kdo ma obecne 100k a vice na kolo nebo ekolo nema problem dat 10–15k za computer, kdo bere kolo za 30k davat pulku jen za cyklosrac fakt nebudes. ????
A jednoznacne pro Garmin je cyklistika jeden z mnoha segmentu, komu nabidnout HW a sluzby.
Řekl bych podle své zkušenosti, že většina ečkařů se vystačí s počítadlem, které je součástí kola, když ho koupí. Cyklopočítač jim toho moc nepřinese. Mimo dodaný KIOX od Bosche používám Bryton 420 jen proto, že už ho mám z dřívějška a jsem zvyklý na způsob zobrazení toho co potřebuji na 2 obrazovkách místo snad 8 obrazovek u KIOX. Informace, které na Bryton dostávám jsou i v KIOX. A že by ečkař nutně potřeboval pokročilé funkce a používal Stravu, tak to se zrovna nedomnívám.
Vím že podle sebe nemůžu soudit okolí, ale ač jsem za kolo utratil v součtu statisíce, tak dat za Garmin 15k mi je proti srsti. Hodinky Garmin jsem měl jedny. A nikdy více. Edge mám třetí a bude to poslední… Klidně půjdu do Číny, cena/výkon je tam na světelné roky daleko
Podobně jsem to tak, jak píšeš měl začátkem roku. Došla mi trpělivost s Garminem, který s každou aktualizací zmastil něco, co před tím fungovalo. Na letošním For Bikes jsem koupil Magene C606. Po pár týdnech jsem zase skončil zpátky u Garminu. Nevylučuji že částečně to byl zvyk na prostřední Garminu, ale i chybějící obdoba Connectu atd…
Connect je hrozný shit, úplně to nenávidím, sigma měla přehlednější aplikaci, tím ale její výhody končí, jejich zařízení byly děsivě špatný.
Sel jsem stejnou cestou, navigace a mapa na G jinde nez na Magene, tam to ma jeste hodne velke mezery.
Climby na x4× jsou take jinde, na to se zatim Magene nechyta, faktem, ze je implementovali teprve v lednu 2025.
Apka at neni na G nejak prehledna, na Magene byla znacne primitivni a za me mela k dokonalosti hodne daleko.
Data nedostupna pres web.
Magene male mnozstvi nastaveni a prizpusobeni, ale zase to predchazi moznosti chyb.
Pokud se prihledne k cene tak 3 vs 10 je zatraceny rozdil.
Kdyz prihlednu k cene apku clovek prehledne, web muze taky, ale to ze to mizerne naviguje mi cena nenahradi. Climby take.
Magene pouziva OSM mapy, pouziva i Bryton, nemam zkusenost, jak tam funguje navigace.
Ale z OSM vychazi kde kdo, treba to je jen FW.
Metriky konkrétně jaký?
Mi právě přijde, že ty kokotiny ohromí ty největší pupíky. Reálně koukaš na tep, watty, mapu, interval.
No vidíš, já mám na hlavní obrazovce na 840 HR, watty (oboje v grafech), kadenci, rychlost, timer, zónu. Na dalších obrazovkách např. čas v HR zónách, čas ve výkonových zónách, výkon L/R (bývalá i torque effectivity, ale ta mi teď bůh ví proč nefunguje) atd. V různých motivech sleduju vždy jen něco z toho. Na dlouhatánských švizích mě třeba nezajímá rozdíl v L/R, které mě naopak hodně zajímá na válcích. Pupík myslím nejsem :))
Nesleduješ ale nic obskurního, to vše je v garminu (v každým tachometru) roky. Přitom to má nějaký power guidence, analýzu převodu, smart fueling a podobný debility. To jsou fakt věci pro lidi, co absolutně netuší jak jet na kole. Uvádí to ale jako novinky tohoto zařízení.
A jako vtip mi přijde, že třeba zálohu nastaveni do aplikace garmin představil až s řadou X40 před dvěma lety. To měla už před 10 lety i úplně hrozná sigma.
Víc funkcí, víc fun. Se podívej na auta, televize, like-to-be AI už máš dneska i v bojlerech, za chvíli bude snad i v krumpáči. Lidi spí s chytrými hodinkami, lezou v nich do sprchy, sauny, bazénu, myslíš, že ta data používají? Ne. Ale dobře se to prodává.
Jako palečky. Jsou právě tak k ničemu, ale lidi to chtějí ;)
Já chtěl říct, že právě dražší a výkonnější zařízení si naopak kupují lidi co to vůbec nepotřebují a ty zařízení jsou i tak koncipovaná. Ty složitější a složitější funkce nejsou pro větší a větší profíky, jak to dělali dřív, ale přesně naopak. Ale chápu to, pochopili komu to prodávají.
Kdyby to bylo pro profi, stálo by to 10× tolik, viz první Polary. Výrobce živí masy a díky tomu jsou ta zařízení relativně levná. Vlastně tedy díky bohu.
To máš jak s BF – většina obsahu tu je k ničemu, většina lidí (vč. nás dvou tady) plácá zbytečnosti, většina tu nejspíš rozdá víc palců než za rok najede kilometrů (ty záporné jsme tu od někoho schytali oba právem), a stejně sem chodíme :)
Jj, kdyby jste radši jezdili a neplácali tady kraviny:-D To já si pořídil 1040 jen proto, abych mohl ovládat radar a mít před sebou ovládání přehrávače. Ostatní blbosti de facto nevyužívám. Dobře no, taky jsem k těm kravinám přispěl:)
Co se týká těch přístrojů. Tady se řeší LCD display oproti těm starším technologiím a osobně to moc nechápu. Je to jen zobrazovadlo údajů při aktivitě. Je opravdu potřeba tam mít super rozlišení a neskutečně nádherné barvičky? Za mě rozhodně ne.
Ta výdrž je fakt hodně smutná. Jedu 1040 na noční režim na úplně stažený jas a i na sluníčku jsem nikdy neměl sebemenší problém s čitelností. Používám vždy úsporný režim a po plném nabití mi hlásí výdrž 82hodin a v reálu to tak skutečně bývá. Mám tam wattmetr, tepy, radar a Di2 řazení. Do novějších výrobků s LCD proto ani omylem. Tady někdo psal o tom, jak je ten display u 1040 hrozný, ale mě osobně přijde naprosto v pohodě a víc ke štěstí nepotřebuji.
Je sice pravda, co píšeš … ale někoho třeba dožene stáří a stařecká vetchozrakost :-) … u hodinek jsem vyměnil Garmin FR 945 za 965 a neskutečný rozdíl v čitelnosti. A to jsem začínal s 945 na řídítkách a bez problémů jsem se navigoval.
Mám taky Edge 1040 (jako náhradu za 830) a trochu mě mrzí, že i když je displej větší, tak se proporcionálně nezvětšují čísla, minimálně u datových oken, který používám. Takže, i když používám na dálkový závody, možná časem přejdu na 1050, protože ten displej je prostě čitelnější.
Existují cyklistické brýle, které mají dole okýnko s dioptriemi na blízko… Mám a je to dokonalý.
zatím to ještě jde, ale určitě na ně dojde :-) … i když třeba ty LCD displeje toto o kousek posunou :-)
Tak pro navigaci je to určitě super, tyhle fotochromatické displaye maj na zobrazení map dost malý rozlišení a taky dost málo barev.
Na čumění na waty a tepy je to samozřejmě uplně v pohodě.
Když já té potřebě mít super rozlišení a barvičky u navigace moc nerozumím. Jedu po nastavené trase a jde mi jen o to, aby to bylo co nejpřehlednější a hlavně to včas reagovalo. Jestli mi to ukazuje pole s bramborama, stromy se šiškama a ve vodě ryby, tak to stejně vnímat nebudu. Mě teoreticky stačí jen šipka kde se nacházím a pod ní naprosto jednoduchá a klidně i černobílá cesta, kde vidím zatáčky a kudy mám jet.
Sto lidí, sto chutí … a tak je to dobře :-).
Já zase nerozumím potřebě přesvědčovat lidi o svém názoru s tím, že jedině ten je správný. Je bezva, že si na svoje použití našel ideální přístroj. Někdo další třeba ještě ne a tak stále hledá :-) …
Ať nám to jezdí!
Já někoho přesvědčuji o svém názoru a tvrdím, že jedině on je ten správný? Kde, proboha, můžeš mi to upřesnit? Psal jsem, že nerozumím tomu, mít komp na kole, který má zářivé barvičky a vysoké rozlišení za cenu zásadní degradace výdrže baterie. Pokud jedu na kole, tak koukám na cestu a ne na budík. Pokud má někdo jiné požadavky, tak v pořádku. Já přeci nikomu necpu, že si ty nové kupovat nemá, nebo snad ano?
Možná, když si to po sobě přečteš ještě jednou, třeba to najdeš :-).
Pro jistotu přidávám smajlíky …
Nic ve zlém, pojďme radši na kolo!
Sorry, nenašel. Ale s tím kolem máš pravdu, konečně tady totiž přestalo pršet:)
no třeba ta formulace nerozumím tomu … Tady se stokrát omílalo, že to je bezva pro lidi, co hůř vidí. Tak naposledy. LCD displej je k nezaplacení, když máš dvě dioptrie.Je tomu rozumět ?
Za mě ano má 1050 a zkoušel jsem 530 i 830 a tam jsem toho moc neviděl .
To, že tomu nerozumím, je jen můj názor a můj problém. Já někde píšu, že to tak musí mít každý a ať si kompy s LCD nikdo nekupuje? Cpu to tady snad někomu? Podle mého je ta nečitelnost spíše věcí velikosti, než nevýrazného displaye s nižším rozlišeným a horšími barvami. Ale může to tak být, nevím. Ale opět jen můj názor, OK? A když už má člověk dvě dioptrie, tak by se to asi mělo řešit nějakou korekcí zraku. Takový krtek na kole není nic moc:)
Tak tomu jsem se zasmál, díky DaDe!
2 dioptrie na blízko nebo na dálku? Na dálku, to je teda slušný risk s tím jezdit v terénu bez korekce zraku. Je ale pravda, ze přes čočky po 40 vidím na blízko blbě, zkusím multifokalni čočky
Řeší se displej tak dá rozum že na blízko…
No to já taky, ale ač mám ještě dobrý oči, tak kolikrát když na to na 840 za jízdy hledím, jestli mám odbočit, nebo ne, nebo co, tak všechny ty vyblité barvy v malém rozlišení dost splývají.
Drtivou většinu času taky hledím jen na tepy a waty, nebo když jedu trochu dál než kolem komína a chci jen vědět kde odbočit, tak je to v klidu. Ale když jsem někde v zahraničí, vůbec to tam neznám a jedu jen podle mapy, tak v místech, kde je na mapě přečárovano, je to dost nepřehledný. Dokážu si představit, že na tom LCD to bude mnohem lepší.
Ono je to hodně i o mapách. Já vyzkoušel leccos a teď tam mám mapy od Gravelista. Zatím velká spokojenost. Jak přehlednost, vzhled mapy tak i routrování.
Taky jsem je tam ted na zkousku hodil :-)
A co si o nich myslíš? Já to krátce vyzkoušel a sedí mi to. Jen je mi tedy záhadou, proč mi u vesnice ukazuje název, který patří vesnici s ní sousedící:)
jezdím na ně už přes rok a jsou super :-)
Narazili jsme jen na problém, u některejch hodinek, když jsi ukládal aktivitu, tak se hodinky s mapou od gravelisty restartovaly, ale aktivita se uložila.
Prijdou mi celkove prehlednejsi nez ty garmini. Zatim jsem s nima jel ale samy znamy trasy, takze roztovani tak nejak poradne nevyzkouseno…
Jako ze pouzivas mapu na garminu, ale navigujes se sam? Pokud mas predpripravenou trasu, tak ti garmin rekne kde zatocit. Nikdy s tim nebyl problem.
Jako, že občas je situace trochu složitější a sbíhají se více než tři cesty dohromady. Tak se hodí mít povědomost i o okolí. A ten LCD displej je prostě objektivní výhoda.
Ne, že to bez toho nejde, ale proč si to neulehčit.
Odjel jsem celé Slovensko na Mílích opakovaně jen dle čáry a nezabloudil jsem. Ale to je jen moje opakovaná blbost …
Podle čáry jezdí dost lidí. Oni jsou někdy ty odbočky spíš matoucí. Člověk je unavený a špatně mapuje.
Jenže ty jezdíš silnici.
Na MTB , pokud někdo jezdí allmountain a chce se navigovat po cestičkách, je potřeba rozlišení a mapy úplně jiná. Trefit se na křižovatce na správnou odbočku není takový problém. Křížení 5–6 neznačených cestiček v lese je jiný level. Navíc v lese musíš dávat větší pozor na podklad než na silnici…
V tomhle třeba Garmin pro MTB dost kulhá. Ukazovat vzdálenost k odbočce v metrech je na MTB často k ničemu. Karoo a Wahoo a coros jsou o level dál, když kromě vzdalenosti ještě graficky ukazují, jak se k odbočce blizíš. To se za jízdy zpracovává daleko líp než počet metrů…
Pokud někomu jde o silnici a gravel a výdrž, tam si myslím, že je coros jasný favorit. Famózní výdrž, dostatečné mapy, a metriky za 50% ceny + podstatně jednodušší ovládání. Jedinou překážku bych viděl v Garmin lock-in.
Na MTB je Garmin jediný s možností přizpůsobení mapových podkladů, turistickým značením, tam má objektivní vyhodu.
To je pravda, jezdím ted už jen silnici. Občas jsem s tím tedy jezdil i na bajku a když bylo nejhůř, tak jsem si nastavil maximální zoom a hned bylo jasné kudy se vydat dál.
Garmin neukazuje,.ako sa blizis k odbocke? Na mna tam vzdy vyskoci take okno, ze budd odbobocka, o kolko metrov a zaroven nejaky odhad o kolko sekund → + teda vidom na mape, ako sa tam pomaly priblizujem, az kym tam nie som. Nejak nepoberam, co ti chyba, ale je pravda, ze karoo/wahoo/coros.som nevidel, ako to maju :)
Karoo 3
https://cdn.road.cc/…gation-3.jpg
https://cdn.road.cc/…gation-2.jpg
ta žlutá část se postupně vyplňuje tmavší žlutou
Roam 3
https://gpsradler.de/…1536x913.jpg
to samé, ale v modrém
Dura
https://static.coros.com/…0534739d.png
to samé v zeleném
Na silnici/gravelu asi nic rozhodujícího, ale když jsou v lese 4 odbočky na 10 metrech, doprovodná grafika pomůže…
Já to tak aspoń vnímám, že mi grafické znázorněn vyhovuje víc než číslo s metry i v autě. BMW zobrazuje taky vzdálenost k odbočce grafikou a je to pro mě výrazně lepší než u druhého auta, kde mi to jen píše číselně vzdálenost v metrech. Než louskat čísla, mozek daleko snadněji zpracuje jestli je ukazatel už úplně naplněný, nebo ne.
Dik za ilustraciu – no, vypada to lepsie a pouzitelnejsie, to rozhodne.
Nové UI na x50 přístrojích…
To, co je určitě znatelný posun, je nové prostředí u x50 přístrojů, na které jsem si na 1050ce velmi rychle zvykl, přijde mi ovládání rychlejší a logičtější…
Nyní kombinuji 1050ku a 540ku právě kvůli problémům, které po uvedení 1050ka měla s displejem, zamrzáním při nižších teplotách a špatné dotykové odezvě a použití tam, kde nepotřebuji velký displej pro navigaci a mít jistotu výdrže baterie…
Vždy, když si vezmu 540ku do ruky, musím uznat, že to UI je prostě geront, které do současných přístrojů prostě nepatří…
Sranda, ako si to vsetci chvalili, ked to bolo nove a ake je to lepsie, nez x30 :) Doba ide,.zda sa, dopredu.
Nemyslis 530? UI udelali nove pri prechodu na radu x40. To udelali dalsi nove UI pro radu x50? Tedy 3 roky stare UI geront.
Ne, nemyslím…
Ok. Tak to jsem prekvapeny. Jak jsem psal v x40 predstavili nove rozhrani. Je pravda, ze to rozhrani co je v x40 je hure pouzitelne stlacitkama nez v prechozich radach, tak chapu, ze ti to na 540 nesedne. V 840 mne to neprijde spatne nebo zastarale, ikdyz rozhrani z predchozich verzi se mne libi vice.
Vlastně spíš jen 2 roky (duben 2023)
To ui bylo predstaveno v 1040, coz je rok 22, ne?
Pravda.
Ta změna prostředí z x30 na x40 byla v podstatě jen velmi kosmetická, až ta změna na poslední generaci x50 to UI posunula a znatelně vylepšila…
Mne to kosmeticke neprijde a dobove recenze to tak take neprezentovaly. Nevim jak to vypada v x50, ale mobil z cyklocomputeru nechci. Porad by to melo byt ovladatelne z tlacitek a tam mne x30 system prisel lepsi nez x40.