• Fiend

    Ahojte,

    zjistila jsem, ze HT neni uplne nejvhodnejsi na teren, ktery jezdim takze koukam po fullu :-)

    Zaujala me tahle Merida:

    http://sport.bazos.cz/…00D-2012.php?…

    Nejsem odbornik, proto se chci zeptat, zda je cena primerena „kvalite“ nebo mam rovnou koukat po necem jinem?

    Diky moc :-)

    • svářeč  

      cena bych řekl v pořádku,pokud bude celkově zachovalé(přeci jen je to carbon)ani bych cenu netahal dolu;)

      • tromboonen  

        Jezdeno divkou voe, zapomnel tam napsat ze na cyklostezce… tak to bude urcite v poradku :)

    • racek_chechtavy  

      26" a trojtác jsou už za zenitem.

    • scret  

      je potreba prohlidnout cele kolo.. Vzhledem k tomu, ze je to jete a ty tomu nerozumis, muzes se nachytat a zariznout tam na spouste potencionalnich problemu… Je to full, takze zkontrolovat zadni stavbu, vakl, chod atd. Prohlednout tlumic – skrabance, tesnost (jestli netece), nepatricne zvuky, zamykani atd.

      To samy vidle… tam je navic potencionalne pruserova konstrukce snizovani, nehlede na nizsi citlivost u Talase…

      Brzdy bych okamzite vymenil za shimano. Teleskop bez ovladani na rodlech je na pytel, ale budiz…

      Pokud bude stav ok, cena je myslim v pohode…

      • svářeč  

        jen k těm brzdám-vubec nejsou špatný,jezdil jsem je a v pohodě.ano,shi­mano je lepší ale není to k okamžité výměně.

      • Fiend  

        Aha takze lepe receno vzit sebou nekoho, kdo tomu rozumi a zkontroluje … chapu :-D

    • scret  

      zapomnel jsem dodat, ze samozrejme pro objektivni posouzeni bychom potrebovali videt tvoji fotku v bikinach…:)))

    • Tencovozikmin  

      A co vlastne od kola ocekavas,neboo co chces jezdit? Ja sel treba opacnym smerem a ted pokukuju po cyklokrosce.

      • Fiend  

        Jezdim povetsinou v lese, nejaky ten sjezd a z toho HT jsem docela „vyskakana“ … nicmene pokud neni full spravna volba, necham si rada poradit.

    • snas89  

      Tak jako tak, je to kolo za 30 000 a v týhle relaci bych už raději koukal po kole s dámskou geometrií.

      Ve výsledku ti geometrie šitá na míru udělá daleko lepší službu, než vybavenější mužský rám.

      • jecnak  

        Nesmysl. Neexistuje zadna damska/panska geometrie. Jen spatna ci dobra pro toho ci onoho jezdce.

        • snas89  

          Ty jsi nesmysl :)

          „Jen spatna ci dobra pro toho ci onoho jezdce.“

          Ok, ale buď ji tady můžeš napsat, že může testovat třeba 100 kol a najít si to co jí sedne (klidně xl scalpel pro mě za mě), nebo ji nasměruješ třeba na dámský rámy, kde je procentuálně větší šance, že ji to kolo sedne.

          od klávesnice určitě poradšíš konrétněji líp, co:)

          • tromboonen  

            Clovece, tipnul bych si ze Jecnak o tom narozdil od Tebe neco vi, stejne jako vetsina lidi tady..

            Devce ma dve moznosti:

            1. bud klikne na http://www.competitivecyclist.com/…atorBike.jsp , zmeri se a ujisti se, ze ten ram z bazaru (nebo kterykoli jiny o kterem bude uvazovat) ma pro ni vhodnou geometrii ..
            2. nebo uveri tobe a marketingovym kecum a koupi si podle tabulky vyrobce prvni ruzovej ram s kytickama, ktery ma „na miru sitou geometrii“ … jo ma, na miru na „teoretickou zenu“
            • snas89  

              Ja ji prece neposilam neco kupovat. A uz vunec ne zaklade marketingovych re­ci.

              Jen jsem napsal, ze neni od veci vyzkouset kola pro holky. V mym okoli to ted nedavno resily dve kamaradky a obe skoncily u damskych protoze normalni ramy na ne byly moc dlouhy.

              Jestli mate potrebu hned hrotit a slovickarit je to jen vad problem a vec

              • tromboonen  

                Sorry, ale hrotils tady jenom Ty..

                „damska geometrie“ je Ti k nicemu kdyz neni spravna, jakakoli vcetne „panske“ kdyz je presne na Tvy telo, i kdybys byl hermafrodit, je to co hledas… a Tys doporucil „damskou“ bez znalosti parametru tazatelky..

        • Petr L2  

          No já nevím,,ale ženy mají většinou trochu delší nohy a kratší paže než muži, proto sedí jinak v autě za volantem, takže se mi nechce věřit, že by to u kola nehrálo roli.

          • Espen  

            Proto myslíš, že většina sedí naražená na volantu, že by mohli řídit zubama :-D? Nebude spíš tím, že jsou připosraný? Kolik z vás třeba zvládlo přemluvit svou drahou polovičku, ať si dá tu sedačku dál, že se jí bude řídit lépe :-D? Já to dělám tak, že aniž bych jim to řekl, sedačku jim o jeden zub posunu. A za 1–2 měsíce zase o zub :-D. A hle, po pár měsících sedí konečně sedí jak člověk.

            • alo  

              ženská ale přece není člověk..

            • tromboonen  

              Teda hosi… ve kterym stoleti zijete? Ja mam dlouhy nohy a kratky ruce (jak jsem se dozvedel z CC kalkulatoru, asi budu zenska) a v aute si sedacku davam co nejdal a ruce vychytam nastavenim volantu a operadla… jestli nekdo jezdi nalepenej na volantu a styl klobouk (a dela to i dost chlapu), tak je to ciste nezkusenost a spatny priklad nebo ucitel… tezko to dela kvuli dlouhejm noham..

              • pepek  

                To jsou zase řeči. . . . prý styl klobouk

                S nataženýma rukama tam nejezdí nikdo, tak jezdí spíš ti „pouliční závodníci“.

                • scret  

                  taky je videt, ze mu to moc nejde, dyt ani neumi jet chvili rovne…:)

                • jandoo  

                  Když vidím to Porsche, už se těším na Pecha na Rally Šumava :)

            • tromboonen  

              A proc myslis, ze to musis delat furt dokola (já to delam tak ze aniz bych JIM to rekl)? Ja bych vedel..

            • Petr L2  

              To Espen: hele a ve kterém století žiješ ty páne tvorstva? Jo a to o těch pokrčených rukou a připosrání zkus říct nějakému pilotovi NASCAR :-)

              • pepek  

                I v tom DTM je to samej kloboukovej

              • Espen  

                Taky se podívej jak v NASCAR jezdí rychle a často bourají. Právě blízkost volantu v člověku evokuje agresivní styl jízdy. Trochu nadhled chlapi :-D. Jsou to jen vtípky.

                • Petr L2  

                  No já bych řekl, že hlavním důvodem v NASCAR je to, že při nárazech, o které tam není nouze, pokrčené ruce snáze odolají zranění. :-)

      • scret  

        co to je ta geometrie sita na miru?:)

        Jak ji dotycna pozna??

    • lukas aka mitro  

      Hlavne pocitej se servisem vidle a tlumaku po nakupu..pro sichr…

    • Fiend  

      Na kyticky a ruzovou teda fakt uplne nejsem :-)

      Ale ta geometrie by me samotnou zajimala. Ted mam pansky kolo, kazdy mi rikal, co vsechno si budu muset nechat predelat a prenastavit a ze to pro zenskou neni az jsem si rikala jestli jsem udelala dobre … Ve finale jsem si nenechala prenastavit nebo predelat ani to nejmensi a nevim teda podle ceho se to posuzuje, ale dle vlastniho pocitu si troufam rict, ze mi to kolo sedi skvele.

        • JSt  

          presne tak. kdyz je to spravne podle kalkulacky, je to cajk, i kdyby se ji na tom jezdilo sebehur. :-)

          • tromboonen  

            Tak ja jezdil na kole, na kterym se mi „jezdilo dobre“ az kdyz jsem zacal jezdit vic a nasel si vic informaci jsem zjistil, ze je pro me dlouhe… muze se citit skvele, ale nemusi mit spravnou velikost a kdyz si novej ram koupi ve stejny velikosti, bude to naprd… ja bych tu kalkulacku radsi zkusil, pro klid duse, spouste lidi uz pomohla..

            • Espen  

              Podle toho by tedy měl každý seriózní prodejce kol zákazníka přeci komplet změřit a dle jeho proporcí mu nabídnout odpovídající kolo? Což jsem tedy ještě neviděl. Takže bych tu geometrii zas tak moc nehrotil. Jasně, správná velikost rámu, zkusit sednout a projet se. Ale třeba nekoupit pěkný kolo, protože mi vyšlo, že mám mít o 1cm kratší rámovku bych nehrotil.

              • tromboonen  

                Prodejce na to sere a klidne Ti proda lezaka ve spatne velikosti.. nekteri vyrobci (a neni nahodou ze nejvic Ti co prodavaj na dalku) zacinaj nabizet jednodussi verze te CC kalkulacky na svych webech, takze neco na tom bude..

                Za me je to urcite dulezite, na MTB se bez toho konfekcni postavy asi obejdou, na silnicce bych rek ze ne… a kdyz radime lidem, co nemaj moc zkusenosti a treba nejezdi takove vzdalenosti a casy aby se projevily pripadne problemy s posedem, tak CC je rozhodne dulezite jako prvni nastrel..

                Vyzkouseni kola v obchode? Naprosta vetsina populace nic nepozna… zkusebni projizdka? Jak dlouha, ja osobne pocitim nejake potencialni problemy az po cca 100 km, a to mluvim o silnici s korektnim nastavenim, jen cca o 2 cm delsi… na MTB se to nemusi projevit pokud jezdis v terenu (kde casto menis pozici a styl), ale to neznamena, ze by neco nebylo spatne pokud je.. a kdo si pujci zkusebniho bajka a najede 100+ bez vetsiho terenu aby to proveril?

                • Espen  

                  Právě. Většina pozná prd. Dost lidí psalo, že jim u Canyon podle jejich CC vycházel menší rám než vždycky jezdili. Hlavně trefit správnou velikost a zbytek se doladí.

          • Fiend  

            To bylo tak nejak prvni, co me napadlo :-D

          • jecnak  

            Zatim vsechny kola, co jsem kdy jezdil byly velmi podobne ci zcela shodne s tou geometrii, co mi padala z kalkulatoru. Podle me je to pro pocatecni vyber nekolika kandidatu bezkonkurencne nejlepsi reseni, hned za tim si nekde nechat mereni udelat a nalezite ho zaplatit. Ale chapu, ze ty jako vecny rebel, tezko muzes s necim takovym souhlasit.

    • Jenda  

      Jenom bych u tohohle konkrétního biku upozornil, že ho prodává místní překupník KuciDH – tedy pokud bys ho kupoval je potřeba to sakra dobře prohlídnout, co jsem tak pochytil, prodává často výrazně olítanější kola než tvrdí.

    • Fiend  

      Tak se to vyresilo samo … prodano :-(

      • tomasjirka.cz  

        Pokud ti jde o cenu stejne jako me, tak mrkni sem ;)

        Samozrejme ne vsechno zbejva v potrebnych velikostech.

        A ne z emi ty XLka ted vykoupite! :D

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.