• Nováček

    Dobrý den,

    potřebuji poradit fulla se 120 mm zdvihu, cena max. 45.000. Na značce nezáleží. Děkuji za radu.

    0 0
    • LáďaH  

      Já bych buď koupil tuhle Meridu, nebo bych pak koupil tento a nebo tento rám a něco poskládal.

      0 0
      • wenda.simon  

        za cca 48k bych sehnal letošní Meridu one twenty 3000-D kdyby zrovna nesedla velikostně tahle.

        0 0
    • marapara  

      Raději tohle: http://www.bradsky.cz/…-p-1773.html

      0 0
      • Gronholm  

        Tak tenhle ležák tam visí už 3 roky. Jsem zvědavej, kolik lidí ještě naláká, aby mu pak nabídli v lepším případě testovací Stumpjumper 2011 za 60k :-/

        0 0
    • rdx  

      http://www.bike-sport-shop.cz/…te-2011.html

      ale vem si jinou barvu :))

      0 0
      • McBlacky  

        to ten stump ve výprodeji Bradskýho je daleko lepší -vidle, tlumič i rám.

        0 0
        • Gronholm  

          Bohužel to kolo fyzicky neexistuje, jedná se pouze o imaginární vábničku.

          Jinak Camber dává smysl asi až od verze Expert.

          0 0
    • Roman11  

      Kup GIANT TRANCE X2 – třeba zde, jestli tedy ovšem je za tu cenu skladem :

      http://www.bikeparkmost.cz/…ce-x-2–2010/

      Já mám model 2009, je to fakt dobrý kolo. Přečti si testy.

      0 0
    • tm  

      Author Era 2.0

      0 0
      • rb  

        Za ty prachy skoro 14kg,suntour tlumič a RST vidla?

        0 0
        • Georrge  

          ale je to karbon, KARBON!

          0 0
          • MlokCZ  

            To se ale přeci nepodaří každému jezdit karbonové kolo a přitom ho mít ze všech nejtěžší :-)

            0 0
          • marapara  

            K čemu je těžká karbonová ***** (full), když si můžeš koupit za stejné prachy minimálně o kilo lehčího a o třídy lépe vybaveného fulla na duralu?

            Karbon u fulla je dobrý leda tak ke snížení váhy a tady se zbytkem těžkých komponent má přesně obrácený efekt. Funkčně je k ničemu.

            0 0
    • marapara  

      Osobně bych se rozhodoval mezi Giantem TranceX a Spešlem Stumpjumper nebo Camber.

      0 0
      • Georrge  

        taky hlasuju pro tranceX. Sranda je, ze zakladni tranceX se prodava za stejne penez, jako za kolik prodavaji holy ram :D sice s horsim tlumicem, ale i tak… zvlastni :)

        0 0
        • McBlacky  

          Gianty obecně s Rkem tlumičem ovšem degraduješ na 2/3 schopností systému a to jsem hodně mírný kritik. Jestli to stojí za těch pár tisíc to je otázka.

          Přijde mi to asi jako kupovat si velký kombíky s nejslabším benzínem v nabídce

          0 0
          • marapara  

            Aspoň RP2 tlumič to chce, kde je možné vypnout PP

            0 0
          • Roman11  

            S tím R tlumičem máš pravdu, já mám RP2 a Propedal využívám dost často. Mám ho ale míň nafoukaný aby víc žehlil. Kdybych nafoukal víc, asi bych ten Propedal tak často nepotřeboval.

            0 0
            • McBlacky  

              a jsme u toho, protože pak by ti to tolik nežehlilo a tudíž bys to zabil

              0 0
              • Roman11  

                Jasně, proto to takto foukám a využívám to. Takže 100% souhlas, R by mě nevyhovoval.

                0 0
      • Kubiczech  

        Nehledě na tlumič bych vzal Trance. Spešly dávají smysl jenom v plné palbě.

        0 0
        • marapara  

          Právěže Spešl s Triadem je celkem ideální volba.

          0 0
          • Kubiczech  

            Možná je to tím, že jsem od jeho testování čekal příliš. Všichni ho chválíte, jaký je to univerzál, od maratonů po trail jízdu. Tahle moje očekávání beze zbytku naplnil až model Pro Carbon. To je fakt parádní kolo. Nižší řady letošní i ty z minulého roku mi přišly líné (až se to skoro tolik nelišilo od mého Monstra), schopnostmi ani ryba ani rak.

            Subjektivní výstup – SJ má smysl, když je co možná nejlehčí.

            0 0
            • marapara  

              Tak třeba můj Stump FSR Elite nalehko váží 12.5 kg, cestovní hmotnost je cca 13.2 kg a rozhodně nemám pocit, že to nejede.

              Jak jsem psal dole, co jsem vysledoval, stejný úsek, silniční přesun po rovině 28 km na HT i na fullu mi trvá ± stejně. Rozdíl je cca 0.5 km/h ve prospěch HT při podobných podmínkách, tepech. Tohle byl rozdíl po silnici, v horším terénu má SJ již navrch.

              0 0
              • MlokCZ  

                Souhlasím včetně toho malého rozdílu na rovině na silnici.

                Pokud bude přesun nebo rychlé jezdivé lesní cesty ve více kopcovitém terénu, tak ale ten rozdíl naroste.

                Už jsem to tu psal, já mám celopevňák x Stereo při stejných pláštích rozdíl na spíše kopcovitější trase, kde není žádný pořádný terén (tedy full nevyužije svoje výhody) rozdíl kolem 10%. Při extra kopcovité a když vozím na fullu vepředu NN, tak to jde lehce nad těch 10% rozdílu.

                Jakmile přijde náročnější terén, tak má full samozřejmě hodně navrh.

                0 0
              • McBlacky  

                já když vytáhnu SJ HT v závodním setupu proti SJ FSR v turistickým, tak rozdíl na stejných tepech mám na silnici 15–20%. V terénu tak 5–15% ale na HT se daleko víc nadřu a jsem tím víc zničenej, čím je těžší terén. Ve prospěch FS se to u mě nepřeklopí nikdy -rychlostně, ale je to daný dost tím, že na HT jsem zvyklý závodit a jet v terénu hodně limit kola.

                0 0
                • marapara  

                  jj, ale předpokládám spíš turistické ježdění. I když turistické je možná nevhodné slovo, vhodnější je celodenní švih. Jinak je jasné, že když dupeš hranu závodně na HT a fullu 140/140, tak HTčko bude na tom líp. Co se týče pohodlí, tak tam jasně není co řešit.

                  I když jsem párkrát letos chytl celkem jakou jezdivou formu na fullu, prostě mi to frčelo, a dupal jsem do toho v podstatě stejně jako na HT. I v prudších kopcích jsem na kousku asfaltku předjížděl krosaře a borec se ještě divil a říkal, že mi to jaksi jede :).

                  0 0
                  • McBlacky  

                    pravda, že na HT se snadno kousneš jet naplno. Na FS spíš ne. Max když spěcháš. Minulý týden jsem na rovince pár km hákoval borce na TT kole s hrazdou a na SJ FSR při 42km/h+ celý úsek mi to už bylo vyloženě nepříjemný a dlouho bych to nedal

                    Na HT tahle rychlost ještě není zdaleka hraniční a dokázal bych si představit mnohem déle.

                    Největší rozdíly jsem totiž v horním pásmu výkonu jezdce, při jízdě v ZDV to je skoro jedno

                    0 0
    • pavlix  

      Co HAIBIKE ? mám 3tí sezónu a GOOD !

      0 0
      • marapara  

        Ten bude taky v pohodě za ty prachy. Ale tento má myslím 140/140 zdvih, ne?

        0 0
        • pavlix  

          Jo, 140, aha on chtel 120, ja muzu snizit predek na 120, ale mam tam foxku.

          0 0
          • marapara  

            Na tom RVL je podle všsho U-Turn, takže regulace zdvihu tam taky je. Ale tohle použitelné jen na prudší stoupání, jinak asi nebudeš běžně vozit vepředu zdvih 120 a vzadu 140, ne? To by nemělo logiku.

            0 0
      • madcat  

        V dnešní moderní a vyspělé společnosti jsme se již naučili místo „tí“ za číslovkou psáti pouze tečku, čímž ušetříme jedno stisknutí klávesy, a tím i čas.

        0 0
        • pavlix  

          Uz jsem nekde psal, ze me na nejake sekunde nesejde, (ma to vliv na vyber kola tazatele ?)

          0 0
    • Nováček  

      Giant je celkem dobrý, co nějaká koa od Canyonu a Radonu?

      0 0
      • madcat  

        Taky mě tahle varianta napadla. V Radonech se teda neorientuju, ale Canyony celkem oblibuju, takže dle mýho názoru třeba Nerve XC 7.0 by byla ideální volba. Taky o ní mimochodem uvažuju, nebo možná i o 8.0.

        0 0
        • gargamel  

          V tý zelený je luxusní. Mám ho (canyona obecně) částečně taky v hledáčku, jsem zvědav na 2012.

          0 0
          • Nováček  

            Zelená 7.0 je bude určitě supr, ale přeci jen bych dal přednost přednost 6.0 na shimanu v zelené.

            8.0 je už mo drahá. Psal jsem do Canyonu a odpověď mi přišla, že 2012 bude tak v listopadu. TAkže si i možná počkám.

            0 0
    • Nováček  

      Nebylo by lepší i na ježdění nějaké AM kolo? se 140mm? Jde mi o pohodlí, ale i stabilitu kola. Při vyšším zdvihu mi přijde, že není možné ujet 100km, aniž bych umřel..

      0 0
      • McBlacky  

        záleží na kole a terénu. a taky na nohách :)

        0 0
        • Nováček  

          Já vím, ale pořád si říkám, že na XC je 150už moc. budu se asi držet svých 120 a nepřekopáva to:)

          0 0
          • McBlacky  

            mě po vyzkoušení všeho možného přijde nejzásadnější rozdíl v geometrii, setupu kokpitu, nastavení pružících a tlumících jednotek a pláštích, než ve zdvihu.

            Tedy co se týče limitů co sjedu a co ne.

            Co se týče pohodlí, tam ±platí čím větší zdvih-tím více pohodlí. Terény po rovině kde by se nedalo jet na 100–120 vůbec a na 140–150 pohodlně jsem zatím nepotkal. Navíc pokud to na 120 nepůjde jet a na 150 ano, tak to i na těch 150 bude loterie a víc jak pár stovek metrů to nebude dlouhý.

            Vyšší zdvih je super z kopce, to můžeš jet rychleji – v hodně točivých už ta výhoda taky klesá a nastupuje spíš ta geometrie a pláště.

            Do kopce je to zase o geometrii a i o výšce středu, takže menší zdvih je zpravidla lepší.

            0 0
          • Carlos.f  

            Když srovnám svoje HT a fulla 150/150:

            Tak na HT ujedu větší vzdálenost po lepších cestách a na fullu ujedu větší vzdálenost po horších cestách. V terénu jede full lépe – myslím tím energetickou náročnost. Jinak ani na fullu není problém 100km. Na silnici jede full hůře jen proto, že je těžší a gumy mají větší odpor.

            Samozřejmě, že full je hůře ovladatelný díky podkoplejší vidli a vyššímu středu, ale dá se na to zvyknout.

            0 0
      • marapara  

        Řeknu ti to asi tak. Mám HTčko, donedávna GT Zaskar, teď asi týden RB CRR, je to celkem rychlý XC stroj, který dobře jede a ještě kromě toho mám fulla Specialized Stumpjumper FSR Elite, se zdvihem 140/140. Když jedu třeba po asfaltu stejnou trasu na HT a fullu za stejných podmínek, tak mám na fullu cca o 0.5 km/h menší průměr, než na HT. To je minimální rozdíl. V terénu se rozdíly samozřejmě srovnávají, v horším terénu jdou ve prospěch fullu.

        Pokud koupíš fulla s jezdivou geomterií se zdvihem 140/140 jako já, tak nebudeš mít problém najet 100 i více km na celodenní vyjížďce.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.