• Sipal

    Zdravím, chci manželce pořídit fulla a jelikož jsem na žádném pořádně nejel, nějak nedokážu rozhodnout mezi 100 a 120 zdvihem. Je to víceméně na turistické ježdění, rozhodně nechrtí a rozhodně nejezdí horší terén než sem tam kořeny v lese. Určitě nebude jezdit nic, co by se nedalo víceméně v pohodě dát i na HT, ale očekávám od fullu jednak větší pohodlí a taky že jí full pomůže a začne si troufat i na úseky, kde teď radši vede ;-). Vím že BF folklór je, že pokud full nemá zdvihy 200/200 tak se na něm skoro nedá jezdit, ale stejně – dá se říct že 120 je na turistiku jednoznačně vhodnější, nebo to reálně nemá šanci při tomhle využití poznat? Díky.

    Anketa: Který full?

    11x
    16%
    55x
    82%
    1x
    1%
    0 0
    • mr.antik  

      120/120 s geometrií „na pohodu“

      0 0
    • jakub  

      poslal jsem ti meil

      0 0
    • Smazaný účet  

      120mm…

      0 0
    • wilda81  

      Piva a zdvihu není nikdy dost! :)

      Stovku nech chrtům, „na pohodu“ je těch 120 tak akorát.

      0 0
      • fousek  

        Na pohodu je 203/254mm akorat, ver mi, zatim nic pohodlejsiho nez V-10 jsem nejezdil.

        0 0
    • LRRTM1  

      Já si myslím, že bych se tím zdvihem nenechal moc omezovat. 120 je fine, ale pro pohodlnou jízdu po lesní cestě 100mm bohatě stačí. Takže jestli narazíš na nějakej pěknej kousek se 100mm, tak ho ber. Spíš, jak píšou předemnou, bych hledal něco s pohodlnou „trailovou“ geometrií. 100mm biky si občas hrajou na strašný závoďáky geometrií, ale visí na nich acera :-/

      0 0
      • fousek  

        Prave ze 100 si v 99% hrajou na chrty, takze posed uplne blbe a progresivita pruzeni vetsinou taky strasne velka, takze taky uplne blbe. Ve 120mm se da neco vybrat, ale pokud by byla 140mm v ty samy vaze tak bych se nerozmejslel ani vterinu a 140mm by byla jasna volba

        0 0
        • Smazaný účet  

          +1 za 140mm…

          0 0
          • Sipal  

            Obecně možná máte pravdu ale jelikož žena pořádně nevyužije ani 100 vidli co má teď, tak nemyslím, že 140 něco vyřeší. Ve 140 bude kolo buď težší nebo dražší nebo obojí, což v tomhle případě fakt nemá moc smysl.

            0 0
            • nox159  

              pokud nevyuzije 100mm vidlici nema ji blbe nastavenou?

              0 0
              • Sipal  

                Ne, jezdí srabácky :)

                0 0
                • tonik666  

                  To 6e nechod9 po dorazech neznamenám že nevyužije 100mm vidli. Třeba kdyby měla 150, tak by z ní 10–12cm využila.

                  0 0
            • Smazaný účet  

              Tak to je jeden pohled…pokud jezdite spolu, tak bych ji kliido poridi vyssi zdvihy at mezi sebou nemate propast „ona nejezdi, nepotrebuje“…vyssi zdvih casem vyuzije, staci kdyz zjisti ze se nebude muset bat najet na surt (ktery s tou 100mm vidlou delal veliky naraz)…

              0 0
              • Sipal  

                Jak říkám, obecně máš možná pravdu, ale fakt to aktuálně nevidím jako prioritu. Zbytečná váha nebo finance navíc. Prostě otázka zněla jestli 100 nebo 120 a to už je vyřešené.

                0 0
            • jIrI___  

              Rozumný přístup.

              0 0
            • Georrge  

              pokud nevyužije 140mm neznamená to, že využije 100mm. A pokud nevyužije 100mm, neznamená to že 140mm je k ničemu. Pokud jezdíš stejný procentuální SAG na 100mm i na 140mm tak svým stylem jízdy využiješ zdvih vidle taky procentuálně stejně, tedy že na kořenech půjdeš se 100mm třeba na zdvih 70% a tím pádem půjdeš na 140mm vidli taky na 70% jejího zdvihu. Rozdíl je v tom, že přejezd kořenu se 140mm je pohodlnější. A nebo je tu druhá možnost, kdy 140mm bude stejně tvrdá jako 100mm, ale tím pádem nebude procentuálně stejný sag (ale bude stejný v milimetrech) a pak nabídne 140mm vidle větší rezervu pro větší prasení. A nebo cokoli mezi tím, prostě záleží na nastavení (a samozřejmě i vlastnostech dané vidle) a požadavcích po vidli, ale 140mm full může být stejným stylem jízdy využit zdvihově (v procentuálním využití zdvihu) stejně, jako 100mm full… myslím že až od větších zdvihů přestává toto pravidlo platit, protože tam začínají mluvit i další faktory (výška překážek apod.) a taky ty biky jsou těžší a mají jinou geometrii, takže rozdíly jsou takřka po celém biku, ale jestli 100mm nebo 140mm při podobné geošce a osazení, to podle mě není o využití, ale o tom jestli to chceš na pohodlí, na prasení, nebo na chrcení…

              0 0
              • Lister  

                Jenže 100 a 140mm málokdy budou mít podobnou geo.

                0 0
                • Georrge  

                  myslim ze se daji najit dost podobne kola… stejne to asi nebude, ale zasadni rozdily bych tam nevidel. Jen clovek nesmi koukat na ty zavodni chrty :) teda ja vlastne ani nevim, jestli se dneska jeste delaji nezavodni stovky…

                  0 0
                  • Lister  

                    No a to je právě ten problém, protože IMHO nenajdeš nic se 100mm, co by mělo aspoň trochu trail-friendly geometrii.

                    Chleba se láme právě kolem těch 120mm a tam už s tebou budu souhlasit – jestli budeš mít dva rámy stejné váhy a podobného naturelu a osadíš je identickými komponenty, tak tam už bude rozdíl malý a i ta geo se bude mnohem blíže, ne-li přímo identická.

                    0 0
    • notobi  

      za mě 120mm. Sám mam 100, je to muj první full chyba byla, že sem si než sem ho koupil neudělal zkušební jízdy na jiných kolech s odlišným zdvihem.

      0 0
    • Jones  

      Mam 120mm, zkousel jsem 100/29er a kostitras. Az se dam dohromady, zkusim 140/26". Doufam, ze mi nebude vyhovovat :)

      0 0
      • Breakpain  

        140 už není svižné kolo, to už je kolo hodně na pohodu a na jízdu v rozbitém terénu / z kopce. Sám jsem měl 150/26. Dalo se na tom jet, ale prostě tomu kolu voněly větší nerovnosti a z kopce to mělo grády. Když jsem se někam vlekl, tak jsem sice dojel, ale dvakrát příjemné to nebylo = jsem zpět na HT 90mm/29.

        0 0
        • Smazaný účet  

          jeste by neskodilo napsat o jake kolo slo…;)

          0 0
        • nox159  

          anthem X vs. reign komplet stejne komponenty krome vidlice 100 vs. 150 – rozdil v rychlosti zanedbatelny rozdil v pohodli obrovsky

          0 0
        • Fran-tic  

          blbooost :) 140 full, 800g gumy a jak to sviští po asfaltu :) na nějaké přesuny a k dojezdy k horám pohoda největší. potom to pohodlí v terénu za to stojí

          0 0
          • Smazaný účet  

            jenomze na to musis mit mentalne…nesmi ti vadit. ze ti kamaradi na horskych kolech ujizdi po asfaltu a smejou se ti jak je full pomaly…

            0 0
            • LRRTM1  

              Já se ale zas pak směju jim, když krvácejí :-D

              0 0
            • fousek  

              S tim jsem nikdy problem nemel, na asfaltu je zasadni odpor vzduchu a ten maj vsichni na MTB +/- stejnej. Klidne to muzeme overit v praxi. Pro porovnani si vemu 180/170 zdvihy, aby bylo jasny ze ve zdvihach to rozhodne neni.

              0 0
              • Georrge  

                po rovine a z kopce tam opravdu nevidim duvod, proc by mely byt fully pomalejsi (na stejnych gumach), chleba se zacne lamat az pri vyjezdech, a ve sjezdech se karta otoci zase na druhou stranu, ale po rovine? Sul nul :)

                0 0
              • Smazaný účet  

                To jo..problem je, ze XC silnicni chri jeste maji nejake slupky a kdyz za nima funim na HD nebo ardent, tak to trochu sil stoji…ale to kompenzuju mocnym hakovaninm:)))

                0 0
        • scret  

          neni 150mm kolo jako kolo:)

          0 0
    • Breakpain  

      Pro pocit svižnější jízdy 100mm (pocit lehkosti atd …), pokud preferuje více pohodlí a spíše raději kouká kolem sebe a u toho si povídá, 120mm bude vhodnější.

      Ideálně ji nahnat na testovací dny ;) …

      0 0
      • maajkee  

        To není jen o zdivhu, kdejaká těžká mrcha se 100mm a blbou geometrií může jet daleko hůř než nějakej svižnej bajk se 120mm.

        0 0
        • jIrI___  

          +1

          0 0
        • Milvus888  

          Není 100/100 jako 100/100 a 120/120 jako 120/120 :D

          0 0
        • Smazaný účet  

          jak pises…moje 160 hebedo jede skoro jako silnicka:)

          0 0
        • mr.antik  

          přesně tak, gumy, systém zadní stavby. Vlastně ta geometrie, zdvih a posed nemusí hrát takovou roli, třeba to není nejefektivnější, ale člověk si zvykne na dost, jestli ujet třeba 50km efektivně nebo 50km pomaleji a pohodlně, to si musí každý přebrat sám. U ženský myslim je důležitý to pohodlí…

          0 0
        • Breakpain  

          Neříkám, že to je jen o něm :). Ale že bych se zjednodušeně takhle rozhodnul.

          Já osobně při jízdě nekoukám na okolí, nekochám se, jezdím prostě čistě pro ten pocit, že mi to ubíhá a koukám v podstatě po celou jízdu jen před sebe. Na AM kole mě to nbutilo koukat se kolem a prohlížet si to – to mi trošku vadilo, mě prostě baví jen slyšet valivý zvuk pláště, „kousnout se a šlapat“. Když zastavím – je to na sváču spápnu ji, vydejchám se a jedu dál.

          Vše se dá nějak okecat, jen se snažím nabídnout můj úhel pohledu. Neřeším těžký ingot v HT a ladný sporťák na 120. Předpokládám, že se srovnávají téměř identická kola, jen jedno bude HT a druhé full.

          Osobně u ženských většinou vidím to, že když nemají výkonnost, štve je, že jsou pozadu, takže naopak svižnější kolo, kdy jim to šlape rychle je výhoda, protože mají pocit, že jsou rychlé a stačí chlapům. Znám jen pár holek co jezdí, ale u většiny tohle pozoruju. Jakmile vidí, že chlapi zbrzdí – začne je to štvát. Naopak se svižným kolem mají ještě větší radost. Ale každá je jiná …

          0 0
          • maajkee  

            No ty jedinej to okecáváš, je to prostě tak jak jsme to napsal. Nedá se říct to co jsi napsal, že 100 je pro svižnou jízdu a 120 pro pohodlí. S náma jezdí holka na 120mm fullu a i někteří chlapi ji nestačej. Naopak máme holku co jezdí na hátéčku a jezdí pomalu jak šnek. Taky tady máme holku na 29 fullu a taky jí to jezdí jak sviňa.

            Každopádně pokud holka nezávodí, tak bych neřešil že 120mm pojede pomalu. Třeba Sensor na 120mm co jsem jezdil bylo hodně rychlý kolo, srovnatelný s hátéčkem. Třeba Cube AMS se 100mm mi rozhodně nepřišel rychlejší, hmotnostně na tom byly rámy uplně stejně.

            0 0
            • Breakpain  

              Hele, já se hádat nechci, asi jsi nepochopil můj úhel pohledu to je jedno.

              Napsal jsem moji zkušenost, nemám zájem se tu hádat o slovo, ať si každý vybere co chce …

              0 0
              • maajkee  

                Napsal jsi toto:

                Pro pocit svižnější jízdy 100mm (pocit lehkosti atd …), pokud preferuje více pohodlí a spíše raději kouká kolem sebe a u toho si povídá, 120mm bude vhodnější.

                Na tom není nic k pochopení nebo nepochopení. Taky se nehádám, jen jsem napsal, že je toto tvrzení prostě nesmysl. Toť vše, už to neřeš :)

                0 0
                • Breakpain  

                  Sí … ale tak žiju v domnění, kdy srovnávám téměř stejná kola, kde by to dle mne mělo platit. Zkušenost např Flash vs Scalpel.

                  No nic, dohadovat se nebudeme ;). Ať je můj názor jaký chce, je založený jen a pouze na mé zkušenosti, rukou mi toho určitě prošlo méně než Tobě :).

                  0 0
                  • maajkee  

                    Počkej, Flash VS Scalpel?? To ale srovnáváš HT se závodním fullem :)

                    Tady je od začátku ale řeč jen o fullech.

                    0 0
                    • Breakpain  

                      Shit :) … tak to jsem se seknul ve vláknu, tak to se omlouvám :D, to by vysvětlovalo, proč si nemůžeme porozumět O:-). Tak to si sypu popel na hlavu, pardon ;) …

                      0 0
    • tfoltynek  

      Přešel jsem z 100HT na 150/140Full. Pocitově jede kolo dost podobně, ale musím více používat zámek vidle, protože pro využití celého zdvihu je začátek dost měkký. Na tlumiči je propedal a tam není proti HT zas tak velký rozdíl. Týden sem jezdil i 100/100Full RB Speedster a to byl proti HT maly rozdil. Pro velké zdvihy jsem se rozhodl proto že mi nejde o absolutní rychlost, rád si užiju nějaký sjezdík a nemusím se bát že mi přehlédnutá díra nebo větev nakope prdel.

      0 0
      • Smazaný účet  

        trochu to prosim rozepis ohledne zamku vidle…

        0 0
        • tfoltynek  

          Ze začátku jsem foukal vidli na velký tlak. Je to asi běžné u všech lidí co přecházejí ze 100. Prostě sem si těch 150mm představoval s podobnou charakteristikou. Po pár jízdách sem to vzal z druhého konce. Hodně odfoukl a přidával podle toho jak chodila vidle k dorazům. Teď sem se ustálil na sagu kolem 3cm a ze zdvihu nevyužívám tak poslední 1cm. No a při tomto nastavení už musím při silové jízdě do kratších stoupání nebo při jízdě ze sedla zamknout vidlu. Bez zamknutí jo to trochu houpačka :-)

          0 0
          • mr.antik  

            vidle nebere skoro žádnou energii, důležitý je ten zadek

            0 0
            • MlokCZ  

              V sedě nebere.

              Ze sedla hodně záleží na průběhu stavby s tlumičem. A dost často se při silovější jízdě ze sedla houpe vidlice více než zadní stavba.

              Samotné zamknutí vidlice ale stejně nic neřeší, protože pak se zase rozhoupe o to více zadní stavba.

              Pro silovější dupání ze sedla musí být dostatečně omezeno obojí (nebo zadní stavba s opravdu nechutným zamykáním při šlapání).

              0 0
    • stan.zak  

      Když jsem před pár lety vybíral kolo manželce, řešil jsem stejné dilema. Jezdíme na pohodu a k tomu nám vyhovuje vzpřímenější posed – tady souhlasím s mr.antik-em nahoře; při výměně vidle jsem manželce posed ještě „narovnával“ podložkami pod představcem, sobě pomocí výměny představce. Po první sezoně jsem ještě vyměnil vidle za citlivější od t-t a o něco později kola odlehčil záplety (viz naše kola v profilu). Obojí – hlavně výměna vidle – mělo pozitivní vliv na chuť manželky na kole jezdit.

      Vždy se usmívám nad puristickými výroky, které obsahují myšlenku, že full na rovné cesty nepatří apod., zdvih 120mm mi teď po pár letech ježdění připadá jako minimum pro nedrncavé, celkem pohodlné ježdění, a kdybych dnes vybíral kolo pro sebe, i když jezdím 130/130mm, volil bych i větší zdvih.

      Snad jen ještě jedna poznámka: manželka si nějakou dobu zvykala na výšku posedu nad zemí, která proti HT vyšší je, a tedy že ze sedla na zem prostě nedosáhne, a že je to tak správně. Dnes se jen usmívá, když při vyjížďce někteří v bandě vstávají, přestávají šlapat,… a ona (skoro)vše přejede téměř bez povšimnutí :- )

      Držím palec k dobrému výběru!

      0 0
    • Sipal  

      Všem díky za reakce, 100/100 jsme tedy vyřadili. Ještě prosím o radu k velikosti – zkoušeli jsme nějaké Meridy (ale to není podstatné) ve velikosti 16 a 18 a v podstatě obě jsou v pohodě, na 16 by byl ale potřeba delší představec, než ten asi 80mm který tam měli v základu. A otázka zní, jestli je lepší menší kolo s delším představcem, nebo delší kolo s kratším představcem, nebo je to jedno. Rozdíl v délce rámů byl 2cm. Případně jakou velikost (spíš délku rámu, ta je asi rozhodující) byste doporučili na výšku 163 cm.

      0 0
      • Smazaný účet  

        na 163cm bych volil 16"…predstavec klidne nechat…:)

        0 0
      • mr.antik  

        na výšku určitě 16ku, délky se u jednotlivých výrobců liší, já bych doporučil spíš takovou délku rámu aby byl představec do 90mm

        0 0
        • Sipal  

          Ono se ale nedá říct, že 16 bude lepší. Vždyť to záleží hlavně na délce rámu, která s výškou sedlové trubky souvisí jen hodně volně. Jak jsem psal, na 16 s 80mm představcem měla ruce už moc u těla. Asi budu vybírat podle délky rámu a sedlo si pak vysune jak bude potřebovat. Rozhodně to je jednodušší než laborovat s představcema.

          0 0
          • nox159  

            pokud ma 163cm tak bude na 18" ramu viset na pipce :D

            takze ja bych resil i vysku pokud neni masochystka

            0 0
            • Sipal  

              Teď má 18 a je to v pohodě. Hele a netrol mi tu, zas úplnej netušič nejsem, řeším detaily který nevyzkouším v krámě.

              0 0
              • Lenka.05  

                Mno…samozřejmě, vyzkoušejte a kupte co chcete. Ale měřím cca stejně (162cm) a vozím v podstatě jen patnáctky rámy – viz profil. Určitě záleží i na poměru ruce/trup/nohy…ale rám 18" mi pro takhle malou holku přijde děsivej. Jestli na tak velkém jezdí a je jak říkáš v pohodě, může to být jen zvyk. Většina lidí si zvykne i na záhořovo lože, ale proč, když je dneska tak obrovský výběr.. Když jí bude délkově vyhovovat osmnáctka, bude to pravděpodobně krátká a vysoká koza. Takové kolo bych já osobně vyřadila z výběru.

                No ale jak říkám no, samozřejmě pokud se jí bude dobře jezdit na velkém kole, je to jen na vás.

                0 0
                • Lister  

                  Netrol mu tady, už má jasno a řeší jen detaily!!!

                  Jinak samozřejmě +1 ;-)

                  0 0
                  • Lenka.05  

                    Tak mně je to jedno, já si pipku o horní rámovou trubku na velkým rámu nenatluču :)

                    0 0
              • nox159  

                boji se v terenu jak pises treba proto ze ma na svoji vysku fakt velky ram…

                (pritelkyne ma 178cm k tomu douhe nohy a 17,5" ram)

                full ram bude jeste o par cm vetsi… zmer ji delku od pipky k chodidlum zitra budu davat do kupy one twenty v 16ce pro jednu slecnu tak zmerim standover celkem me to zajima jak to vychazi ;-)

                0 0
                • Sipal  

                  Změřeno 75 cm. Shodou okolností jsme taky zkoušeli one twenty, tak jsem zvědavej, co naměříš.

                  Lenka.05: Tak mrkni na geometrii, http://www.merida.sk/…y_Carbon.pdf, je to krátká vysoká koza nebo ne? Jestli to není tajné, jak máš dlouhé nohy?

                  A jen tak mimochodem, já vůbec nepsal, že berem Meridu. Ptal jsem se naprosto obecně, jestli radši kratší rám a delší představec nebo delší rám a kratší představec. Standover si zjistím v krámě, to zvládnu, ale jak se jí bude jezdit zjistíme až po pár vyjížďkách a chci se pokud možno vyhnout tomu, že budem až po nákupu řešit špatnou velikost rámu. Takže za rady z praxe jsem rád, hlášky o natlučené pipině zas tak nepotřebuju, to si ohlídám ;-).

                  0 0
                  • RomanH  

                    Tvuj boj. Moje zena meri 166cm a na me 18'' Meride 96 je uplne nesmyslne natazena. 16tka by pro ni byla jasna volba. Ale jsou to Tvoje penize.

                    0 0
                    • Sipal  

                      Bože…za co…čtete někdo vůbec, co píšu a na co se ptám? No nic, to vzdávám, kdo chcete poradit, poraďte.

                      Můžeš mi kdyžtak napsat jak máš dlouhý představec a jak široká řídítka?

                      0 0
                      • Lister  

                        Všichni to tady čtou, všichni ti chtějí poradit, ale ty neposloucháš.

                        Mám o 7cm delší nohy než tvá žena a mám rám velikosti 18, nikdy jsme větší neměl a ani bych větší nikdy nechtěl.

                        Zajímala by mě fotka jejího současného kola.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          To je ještě dobré. Já mám nohy o dalších 2,5cm delší a vozím také 18" a i jednu 17,5".

                          A vybíral jsem jednou rám pro kamaráda co má nohy ještě o 3cm kratší než těch 75cm jeho ženy.

                          Samozřejmě, že se řešily jen malé rámy do 16". Ale i u nich dost často nevyšlo místo nad horní rámovkou a muselo se více vybírat. U spousty rámu to nevyšlo a to se jednalo o 26" HTčka.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            A vlastně moje žena vozí taky 18" rám a je jí akorát. A to má nohy ještě delší než já (86cm).

                            0 0
                            • axle  

                              Mloku, jelikož ti pár kousků Cube AMS rukama evidentně prošlo :) Prosím tě o radu ohledně rámu pro holku 174 cm / rozkrok 83.

                              Trochu uvažujeme nad AMS WLS 17" vs. AMS 110/130 v 18". Když pominu různé zdvihy, tak délka rámovky je 572 mm vs. 583 mm. Úhel sedlové trubky je stejný. Preferujeme spíše pohodlný posed. Co by podle tebe padlo lépe? Díky.

                              0 0
                              • Lister  

                                Rozdíl v délce docela malý teoreticky oboje klidně WLS když to vyjde s predstavcem max do 90mm.

                                0 0
                                • axle  

                                  U té WLS se trochu bojím, jestli nebude vycházet moc dlouhá sedlovka. Jinak v profilu mám poskládaného – co dům dal – tvého bývalého Al Šírera ;-)

                                  0 0
                                  • Lister  

                                    Říkal jsem si jestli to je on.

                                    Sedlovka bude OK. V podstatě by měla čouhať jako na mojemu LV. Ale to si jednoduše změříš na současném kole.

                                    0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Na výšku to musí vyjít. Ta moje jak jsem psal výše má 86cm nohy a 18" ji vychází. Sice už akorát nevyšla 350mm sedlovka, 400mm má ale pořád s velkou rezervou.

                                    Tedy počítej, že budeš muset dát 400mm sedlovku, s tou by ale neměl být problém. A protože to je pro lehčí váhovou kategorii, tak bych se hodně dlouhých sedlovek nebál vůbec (ohledně rizika prasknutí rámu) a naopak ocení, že bude mít spoustu místa nad horní rámovou trubkou (u WLS to budeš ještě lepší nejen o ten 1" nižší rám, ale ještě prohnutější horní rámovku).

                                    Jak to vyjde na délku nejde bez dalších proporcí ani odhadnout, takže vyzkoušet. Když to vyjde jak psal Lister, tak bych vzal klidně WLS.

                                    0 0
                                    • axle  

                                      Zkusil bys odhadnout tu délku podle dalších proporcí.. ?

                                      Inseam: 83

                                      Trunk: 65

                                      Forearm: 32

                                      Arm: 63

                                      Thigh: 61

                                      Lower Leg: 56

                                      Sternal Notch: 147

                                      Total Body Height: 174

                                      Vyzkoušení by bylo samozřejmě nejlepší, zkusíme se poptat v obchodech. A ještě dotaz k rámu WLS – nevíš, jestli je charakterem blíže k AMS (logicky dle názvu) nebo spíše ke starším chrtím PRO verzím se 100 mm zdvihem?

                                      0 0
                                      • LRRTM1  

                                        AMS je model kola od Cube… WLS je jeho dámská varianta. Tedy geo upravená pro ženy. Neexistuje Cube WLS a AMS. Jen AMS nebo AMS WLS :-D

                                        0 0
                                        • axle  

                                          :) Samozřejmě vím, že je to celým názvem Cube AMS WLS, kde WLS jsou obecně označovány modely kol s geometrií pro holky :)

                                          Jde mi zkrátka o to, jestli je charakterem blíže k AMS 110 / případně starší AMS 125 nebo k chrtím verzím AMS 100 / dříve tuším také značených PRO (ikdyž to dnes používají pro rozlišení výbavy…)

                                          0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Jenže jemu jde o to, zda AMS WLS je odpovídající dámský model od AMS Pro nebo od AMS 110.

                                          0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Tak to bych vzal AMS v 18", tedy to delší. WLS je dámská verze AMS Pro, tedy je to více chrtí než ty současné AMS 110.

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Tak ono to bude ještě záležet na ročníku toho rámu. Novější (určitě 2013) jsou už trochu změněné, srovnával jsem geometrii.

                                          Starší AMS Pro i AMS WLS měly zbytečně vysoko střed a ten je u 2013 AMS WLS už níže.

                                          Asi je to ale stejně jedno, protože na délku bude lepší pánský AMS 110.

                                          0 0
                      • kubad  

                        cajk, naprosto v pohodě, 18" ideál :D

                        0 0
                  • Lenka.05  

                    Nemyslela jsem žádný konkrétní rám. Merida z odkazu je dlouhá vysoká koza pro holku 163cm. Pipinu si samozřejmě ohlídej sám, to je jasný.

                    Jinak víš – všichni se ti snažíme něco k tématu říct. Nikdo to tu nemyslí špatně. Promiň, zdá se mi, že jediný kdo se tu štětí na každou radu, která se ti nelíbí jsi ty.

                    Myslím, že lidi co tu v dobré víře radí nemají zapotřebí se hádat nebo úmyslně radit špatně. Samozřejmě že výběr je na tobě (na vás). Nám to tady může být opravdu jedno, jestli koupíš blbou velikost. Jen se tě snažíme upozornit na nějaké věci, co by mohly výběr pokazit a tím i radost z kola.

                    0 0
                  • nox159  

                    klasicke HTcko od meridy (HFSko)v 18ce ma standover cca 75–77cm

                    one twenty mi priveze PPLko kolem poledne pak dodam presne čislo;-)

                    tak co ted? :D

                    0 0
                    • Lister  

                      Ten už ti nenapíše :-)

                      0 0
                    • nox159  

                      tak jsem dostal strach i u te slecny pro kterou mam to kolo ( i kdyz rikala ze ho zkousela a byl utoho borec co se pry vyzna :D )

                      v 16" ma one twenty 900 standower podle toho jak to merim mezi 72–77cm dost se to lame nahoru no…

                      takze na 18tce musela na 100% viset na trubce, jak teda muzes tvrdit ze to bylo ok?

                      0 0
                      • Sipal  

                        Dík za měření, asi ji tam naženu ještě jednou. Jestli máš náladu, tak vymysli, jak je možný, že na 18 nehlásila, že by měla problém s výškou a na 16 seděla jak paní správcová s rukama pod sebou. Taky jsem tam šel s tím, že 16 bude OK a 18 velká, ale prostě v reálu to tak nevypadalo. A radši ještě jednou zopakuju, nekupuju to, zjišťuju, jak vybrat vhodnou velikost.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          S tou výškou je to o tom, kam se nad horní rámovou trubku postaví. Při krátkém zkoušení se často zkusí jen poloha co nejvíce u sedla, kde to třeba ještě vyjde.

                          Jenže pak při ježdění dříve nebo později dojde k tomu, že při stání bude ne tak blízko sedla a …

                          Vždy je potřeba to vyzkoušet, aby to vycházelo rozumně i aspoň někde ve středu horní rámové trubky. Je jasné, že úplně u představce už to nutné není a tam to nemůže vyjít nikdy.

                          0 0
                          • nox159  

                            jen doplnim info pro danou velikost kola

                            u sedlove trubky 71cm od zeme, ale 30cm od sedlove trubky (cca 15cm sedlo + 15cm na trup ) je to uz 80cm

                            coz je obrovsky rozdila, pod sedlo vetsinou seskakovat nebude ;-)

                            0 0
      • Lister  

        To bylo na páskem kole?

        Jestli bylo dámské tak se na ne klidně vykašlat a vybírat mezi panskymi

        My máme opačný problém, kolo potřebuje co nejkratší, takže při 165 cm jezdí dámskou patnáctku.

        0 0
    • Lister  

      Tak jak to tady čtu, tak z toho mám asi takový dojem.

      Hele lidi, rád bych se zeptal, jaký kolo mám koupit ženě, jesti menší nebo větší zdvih a taky jakou velikost. V podstatě je asi celkem jedno, co mi napíšete, protože ono nic víc než 100mm nevyužije a na pořádné kolo s vyšším zdvihem stejně nejsou love a nakonec to stejně zabijem nevhodnou velikostí, tak jdete raději radit někomu jinému, protože já už mám stejně jasno.

      Nebo jsem něco pochopil špatně?

      0 0
      • Sipal  

        Jo, pochopils to špatně, ale vypadá to že jsem se tě něčím dotkl a asi už to nevyžehlím. Ale nerad bych aby se to zvrhlo jako obvykle (chci kolo do 20k → kup si za 50k; chci HT → kup si 200/200) takže předem omezuju zadání.

        0 0
        • Pajas04  

          Jde spíše o to, že Ti tady všichni říkají ať bereš 16" a ty tvrdíš, že 18" by byla vpohodě. Na 163cm je 18" fakt špatná volba. Mám 170cm, vozím 16" rám a větší bych fakt nechtěl.

          Převažuje názor, že 120mm je lepší než 100, ale ty chceš stejně koupit 100.

          0 0
          • jIrI___  

            Já mám 188 cm a jezdím na 18,5" rámu. Ale musí se nechat, že je poměrně dlouhý :)

            0 0
          • Lister  

            Zdvih v pohodě, ve 100 mm bych zase neviděl problém pokud jezdí jen lehký terén tak klidně. Jen mi přijde divný celý ten přístup.

            Taky nad tím uvažuju vím co moje žena jezdí a vím že mnohem lépe se ji bude jezdit na lehké 100 než těžší 120, ale zase nevím jak moc by ji omezovala lehká 120 – jezdí málo, výkonnost nic moc, tak se počítá každé kilo a každý watt.

            0 0
          • Sipal  

            Dobře, tak že jsi to ty, tak ještě jednou.

            Píšeš Převažuje názor, že 120mm je lepší než 100, ale ty chceš stejně koupit 100. přestože jsem jasně napsal, že 100/100 jsme tedy vyřadili. Co si o tom mám myslet?

            Tady už se dávno nereaguje na moji původní otázku, ale řeší se tu nesmyslné konstrukce, že ženě kupuju velké kolo a že hážu prachy do kanálu a nevím co ještě. Fakt už končím, tohle nemá smysl. Všem díky za odpovědi, ale tohle už je ztráta času pro všechny, nebudu přece pořád dokola vysvětlovat, jak jsem to vlastně myslel. Třeba časem založím vlákno znova a dotaz přeformuluju nějak jinak, aby to nevzbuzovalo zbytečné emoce.

            0 0
            • Pajas04  

              Že jsem to já? Asi sis mne s někým spletl.

              Každopádně příspěvek o vyřazení 100/100 jsem přehlédl → má chyba.

              Vypadalo to totiž, že sem chodíš pro utvrzení ve svém názoru než pro rady ;).

              S tou velikostí šlo např. o tohle „Ono se ale nedá říct, že 16 bude lepší. Vždyť to záleží hlavně na délce rámu, která s výškou sedlové trubky souvisí jen hodně volně. Jak jsem psal, na 16 s 80mm představcem měla ruce už moc u těla.“

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.