• diwisek

    Na letošní sezonu bych si chtěl pořidit funglovku na sjezdy a dát tam ty pokut mozno nejlepši tlumiče. Prosím, poraďte jakou vidlici FOX RC nebo ROCK SHOX world cup

    0 0
    • gazman  

      Tydle vidle jsou ve všem srovnatelné,jen ta váha mluví jasně pro RS.

      0 0
    • gazman  

      Mluvíš o FOX 40 a BOXXERovi předpokládám.

      0 0
      • diwisek  

        jj mluvím…co se tyče chodu a životnosti máte zkušenosti? FOXka mi přijde daleko robustnější.

        0 0
        • Kynio  

          jj foxka má hlavně robusnější můstek což o něco zpevní celou vidlu. Já osobně jsem pro fox :) ještě jsem neviděl zlomenou fox 40ku..boxxera jo a hodněkrát. Možná jsem se taky jen špatně díval, nebo se nikdo nechlubí tím, že zlomil foxku..

          0 0
          • diwisek  

            a jak je to ze systemem tlumeni? FOX používá titanovou pružinu oproti RS , ktera pouziva vzduchove tlumení. Neni prece jenom vzduchove tlumeni lepši a ma delši životnost?

            0 0
            • goofy  

              Obe pouzivaji olejova tlumeni… To o cem se bavis je pruzeni. A teda nevim v cem by mel mit vzduch vetsi vydrz nez pruzina, kdyz tam jsou dalsi tesneni navic :-)

              0 0
            • Vilém  

              Ptas se na tlumeni a zacnes o pruzinach a vzduchu? Prijde mi, ze jediny kriterium je utratit co nejvic penez a mit pocit, ze mas to nej.

              0 0
          • Vilém  

            Zlomit se da vsechno.

            0 0
            • Kynio  

              jasně, že jo :) ale vždy je foxka odolnější. Už i od pohledu. Ukažte mi výrobce, kterej dělá tak masivní můstky. Dyť je to ta snad nejhlavnější věc (hned po korunce), která zaručuje pevnost vidle. Určitě neplatí, že co je nejdražší, je taky nejlepší. V případě foxe si nejsem jistej, jestli to platí tak doslova, ale to už pak záleží na člověku, co od té vidle očekává :)

              0 0
            • diwisek  

              hezkyy:))

              0 0
    • diwisek  

      Kynio a slyšel si někdy že by se podařilo někomu zlomit ROCK SHOX BOXXER world cup?

      0 0
      • kassar007  

        Starej byl jak papir :-) … tech bylo zlomeno mnoho :-)

        0 0
        • Kynio  

          přesně tak..nevím jak je na tom nová verze třeba 2010, ale na netu těch fotek je opravdu hodně. Jinak mnohem víc, než foxek. Jistě, že se dá zlomit vše :) ale podlě mě je foxka prostě vždy nejodolnější. Neříkám, že se nemůže zlomit..

          0 0
          • kassar007  

            Novy jsou dobry nelamou se. Od roku 2009 resp. 2010 jsou prepracovany designy a zesileny nohy a ty jsou uz v pohode.

            0 0
    • kassar007  

      Myslimn, ze lepsi bude RS WC, zaprve vaha o cca 400g mene, tusim ze Hanz zkousel vsechny a rikal, ze ma RS lepsi chod. Ja mam 40 rc2, ale nemam poradne srovnani s RS, tak ze moc neporadim. Tuhosti bych se nebal ani u RS. Co delaji 35mm nohy je to uz dobre. Vyhoda u vzduchu je, ze to perfektne naladis na jakoukoli vahu. Pokud mas pruzinu a si nekde na rozhrani tvrdosti, je to horsi. Dalsi vec je, ze pokud berem maloobchod, tak F40 je o 10 litru drazsi. Ale asi nejvic zalezi jakej chod vidle ocenis a co dokazes vubec rozeznat :-)

      0 0
      • diwisek  

        vim ze je to zavadejici ale sledoval jsem ruzna videa ze zavodu a RS chodi jakoby o poznani snadneji a rychleji se vraci …foxka busobi tezkopadneji…aspon z videi kdyz se clovek soustredi na chod …foxku jsem mel moznost na par dni jezdit ale z tech videi se mi zda lepsi RS tim jak nevynucene chodi na hranici dorazu…

        0 0
        • fousek  

          Z videa bych nic nepoznal, to jak rychle jde do zdvihu a naopak se da u obou vidlic stelovat. Jediny co me napada ze vsechny videa s Foxkou co si videl byli zpomaleny:-)

          0 0
        • kassar007  

          nevim kdyz se podivas treba na video s zenskejma co maj foxku tak jim lita jako splasena :-) … jak pise fousek nejlepsi je to projet a porovnat.

          0 0
          • diwisek  

            Znáte někdo přesnější vnitřní složení RS world cupu? Pišou že tlumení je zabezpečeno vzduchem… čiste vzduchem, nebo je tam i jiné pomocné zařízení?

            0 0
            • kassar007  

              Mno ja nevim presne, ja tu vidli nemam,ale jestli se nepletu, tak pruzina je vzduch,,,, v jedny noze, a v druhy noze je komprese a expanze ,,,, tusim v patrone v systemem Mission Control DH. Oboji je externe laditelny v H a L speed.

              0 0
            • kesu  

              Jadna noha je vzduchova – tzn dve vzduchovy komory,pozitivka anegativka (system soloair)

              v druhy noze je system motion control DH (olejova „patrona“)

              hele vic nema smysl rozepisovat precti si to na sram.com tam je oboji detailne popsano vcetne vyhod a chovani

              0 0
              • diwisek  

                kesu a tvuj osobní názor je jaky? ktera je lepší?

                0 0
                • kesu  

                  ja bych vzal boxxera jednak proto,ze je lehci ale taky proto, ze na patrony RC2 a titanovy pruziny sem zahledl nejak moc reklamaci. Navic je boxxer pro me vyrazne levnejsi.

                  0 0
              • kassar007  

                Covece nevim kdes to vycetl, ale myslim, ze WC nema motion, ale mission tlumeni.

                0 0
                • kesu  

                  a jejda :-))

                  pochopitelne mas pravdu jedna se o mission control DH …

                  0 0
            • goofy  

              Chtelo by si nejdriv ujasnit, co je pruzeni a co tlumeni

              0 0
    • pajan  

      .

      EDIT: Pardon, nějak jsem se uklikl

      0 0
    • baboon  

      Myslím, že do doby co budeš zaměňovat pružení a tlumení je naprosto jedno, co si tam pověsíš..Před­pokládám že výše zmiňovaná high a low speed expanze/komprese je pro tebe jedna obrovská neznámá..:) Nic ve zlém, ale v tom případě si prostě jen koupíš vidli s hromadou helblátek, o kterých vlastně nebudeš vědět, co ti mají umožnit nastavit..A už je jen na tobě, jestli to bude za 30k nebo 40k. Rozhodujícím faktorem pak klidně může být třeba barva..:)

      0 0
    • diwisek  

      co znamena high/low expanze? tady si uhodil hrebicek na klavicku… :)

      0 0
      • kassar007  

        To fakt pohledej v historii, je tam toho mraky a vysvetlovat to porad dokola … .

        0 0
      • kesu  

        v podstate receno se da rict ze vidlice vracejici se ze zdvihu se vraci jinak kdyz je zatížená a jinak když zatížená není.

        Tzn chová se jinak když:

        1. dopadneš ze skoku a přední kolo je pořád zatížené a jinak

        2)když jedeš třeba velký schody kde se vidlice jakoby stlačí a pak se přední kolo propadne do prázdný díry (mezi schodama). V ten okamžik co se přední kolo propadne do mezery vlastně není zatížené a vidlice s nezávislejma expanzema se rychleji vrátí do plného zdvihu a má pak na dalším schodu jakoby k dispozici zase větší kapacitu.

        Celkově vzato při některým tipu překážek ti vidlice s Hi/low expanzí přijde daleko žravější.

        Ale je to zjednodušeně řečeno je to o nastavení a konstrukci ale to už fakt v historii řešilo se to tu stokrát

        0 0
      • gazman  

        Kup si BOXXER race je lehký levný potřebuje minimum ůdržby a dle tvých dotazů na naprosto elementární věci ti bude bohatě dostačovat i rozsah nastavení.

        0 0
        • kesu  

          na tom se vyjjimecne shodnem:)))

          0 0
        • kassar007  

          Cekal jsem kdy to nekdo napise :-) … ma pravdu ten chlapec.

          0 0
        • BorisFR  

          Přesně tak, navíc ušetřená částka není zrovna zanedbatelná. :)

          0 0
          • diwisek  

            moc diky za vase nazory a vysvetleni… ale preci jenom si poridim world cup… kolo kupuju jednou za 6let a nejakych usetrenych 13 000 se nemusim vzledem k dobe na jak dlouho si ji porizuju ohlizet… princip je mi po vasem vysvetleni uz okrajove jasny… muzu vas jeste poprosit o nejaky web psany v cestine kde najdu vysvetleni techno principu tlumeni?

            0 0
            • Smazaný účet  

              Pohledej tady na foru v historii, najdes to moc hezky popsano.

              Kazdopadne hodne zabavy pri nastavovani preju. BTW, co za kolo kupujes?:)

              0 0
            • gazman  

              Kdo chce kam – nechoďme s ním.Taky přeju spoustu zážitků při ladění vidle :-)))

              0 0
              • BorisFR  

                Já to používám drobátko jinak: Kdo chce kam, ch*j s ním. :)

                Jinak přeju taky mnoho radostných zážitků při ladění vidle, nudit se nebudeš a když si něco načteš, tak to snad i nějak pude. :)

                Eště bych dodal, že těch 13000 se ti může hodit na případné opravy čehokoliv co na kole odejde. A že toho nemusí být málo…

                0 0
            • goofy  

              No ono to bylo mysleno v dobrem, ale to je pak tezko. Napis tady do vyhledavani a hodi ti to plno clanku. Stejne pochybuju, ze budes schopny tu vidli naladit aspon trochu spravne, kdyz prakticky nevis o cem je rec.

              0 0
              • diwisek  

                nejezdil jsme od mych 15let …tzv 10 let…ale vztah ke kolum mi zustal… tehdy moc prostredku na porizeni kola co ma vubec nejaky tlumic nebyly…dostavam se do obrazu…

                0 0
            • fousek  

              Jenom te upozornim ze rozstelovany tlumeni u patron RC2 a mission controu bude podavat horsi vysledky nez kdyz si koupis vidli ktera nema stelovatka zadny.

              0 0
    • JMT  

      Jesli te penize nezajmaj tak fox. Nastaveni je jednoduchy :

      Tlumení nízkorychlostní komprese ovlivňuje, jak bude vidlice reagovat na síly

      způsobené vahou jezdce při šlapání a jak se bude chovat při brzdění. Nízký útlum

      nízkorychlostní komprese umožňuje reakci vidlice na velmi malé nerovnosti a rázy,

      může ale způsobovat přílišné ponořování do zdvihu při brzdění a pocit houbovitého

      chodu vidlice. Vysoký útlum nízkorychlostní komprese způsobuje, že vidlice se

      nebude ponořovat při brzdění do zdvihu a bude méně citlivá na malé nerovnosti. Může

      ale způsobovat, že vidlice bude zpočátku zdvihu příliš tvrdá a bude ztrácet trakci

      v rozbitém terénu. Kolečko má 17 kliknutí.

      Tlumení vysokorychlostní komprese ovlivňuje, jak bude vidlice reagovat na velké

      síly v průběhu svého zdvihu, jak bude využívat svůj zdvih a jak bude reagovat na

      dopady skoků. Nízký útlum vysokorychlostní komprese umožňuje vysokou trakci

      v rozbitém terénu a lineární projev vidlice, ale může se negativně projevit při velkých

      skocích a rázech – vidlice snadno dosáhne dna svého zdvihu. Vysoká míra útlumu

      vysokorychlostní komprese umožňuje vidlici absorbovat velké nárazy a dopady

      skoků, aniž by dosáhla dna svého zdvihu a ekonomicky využívat celého zdvihu. Příliš

      vysoký útlum vysokorychlostní komprese může způsobit zhoršení trakce a znemožnění využití celého zdvihu kvůli

      příliš vysoké progresivitě útlumu. Kolečko má 15 kliknutí.

      0 0
      • Smazaný účet  

        A teď jestě tu o pomalém a rychlém odskoku:)

        0 0
      • gazman  

        Hezké manuálové počtení Ctrl+C a Ctrl+V,ale každý jezdí jinak a vyhovuje mu něco jiného.Takže toto je hodně zhruba.

        0 0
    • diwisek  

      najde se nekdo kdo vlastni RS world cup?:D

      0 0
    • diwisek  

      nekdo se tady bavil o tom ze vidlice dokaze rozpoznat jestli je pri svem chodu zpet zatizena nebo ne a podle toho reguluje svuch chod zpet. jak se jmenuje ten symstem? ma ho FOX rc 40 tak BOXXER world cup?

      0 0
      • kesu  

        Ano

        jmenuje se to dvourychlostni expanze a existuje i dvourychlostni komprese,to maji take.

        jeste si o tom ale neco precti ono to pak neni sranda nastavit spravne a kdyz uz za to vyhazis takovy penize tak je celkem blbost to nevyuzit.

        0 0
        • Vegan  

          No ono se to bude vyuzivat vzdy pac uz to tam bude… Ja bych to postavil jinak pokud to neumi nekdo zpravne nastavit pak to nadela vic skody jak uzitku. A stejne tak neexistuje univerzalni nastaveni vidlice pro vsechny jezdce a pro vsechny podminky. Proste kdyz uz to ta vidle ma nastavitelne chce to s tim umet zarabet jinak ne jen, ze to jsou vyhozene penize, ale take to muze myt negativni dopad na funkci.

          0 0
      • gazman  

        Jak píše kesu mají to.Bývá většinou po 190,– bude ti stačit tak 20 deka na papír,nebo do kelímku.

        0 0
        • baboon  

          Tak to je nejvíc.. :D :D :D A k tomu pět rohlíků..:D

          0 0
    • kesu  

      ja te vlastne chapu, chces si udelat radost tim nejlepsim a pritom o tom nic nevis. Je to asi stejny jako u vetsiny majitelu sportovnich aut:))

      takze zjednodusene receno pro predstavu:

      pruzeni:

      v jedne noze vidlice si predstav pruzinu a nebo vzduchovou patronu. Jde jen o to,co stlacujes.problem je ze bez tlumeni by se to vratilo stejne rychle jako se to stlacilo.

      Co se tyka techniky budto to muze bejt:

      pruzina

      pruzina + vzduch (drive marzocchi)

      vzduch jednokomorovej (ani nevim jestli to jeste nekdo dela)

      vzduch dvoukomorovej- negativni a pozitivni komora,negativni pusobi na zacatku zdvihu proti te pozitivni cimz se vidlice stava citlivejsi.

      tlumeni:

      slouzi k tomu,aby se vidlice(tlumic)vra­til nekontrolovane rychle do puvodniho zdvihu. Je to jako v aute.Kdyz mas blby tlumice tak se to houpe a nesedi to na silnici. Treba vlak a tramvaj nema snad tlumic tak proto se to tak blbe houpe. Na kole by to znamenalo velice mizernou kontrolu rizeni navic by te to po velkym razu rozhodilo

      Pro predstavu se pokusim vysvetlit jak to tlumeni funguje:

      Tlumeni komprese (stlaceni) tzn smerem dolu:

      pri chodu vidlice proteka olej otvorem z jedne komory do druhe.Nastavit to jde prumerem toho otvoru. Pokud je dvourychlostni tak tam ty otvory jsou dva a jeden je prekrytej nejakou planzetou tzn otevre se az pri velkym razu.prumery obou pistu se daj nastavit

      Tlumeni expanze (tzn toho chodu zept nahoru):

      olej proteka jinym (jinejma dvema) otovorama zase zpet do te puvodni komory,princip je stejnej jako u komprese.prumer otvoru jde nastavit.

      Celkem se tedy vlastne olej prepousti mezi vice komorama tak, ze tece jinym otvorem pri chodu dolu i nahoru.

      Tlumeni komprese konce zdvihu:

      jsou vidlice ktere maji jeste dalsi funkci a to zvlastni pistek na konci zdvihu aby vidlice nechodila nadoraz. Tzn na konci zdvihu proteka olej pomaleji.

      Hele ale je to fakt obecne neber me za slovo spis at to slouzi pro pochopeni principu

      0 0
      • kesu  

        nevratil pochopitelne

        0 0
      • StuntJ  

        Tramvaje a vlaky mají několik tlumičů na každém podvozku, jinak by se ani neudrželi na kolejích …

        Jinak hezky popsané :o)

        0 0
      • diwisek  

        hezky popsano dik :)!

        0 0
      • fousek  

        u rychly komprese se neovlivnuje prumer otvoru, ten je konstantni, steluje se predpeti planzety, ktera ten otvor zakryva.

        U expanze sem zatim videl jen stelovani pomaly, rychla je nastavena vyrobcem, jak prumer otvoru, tak predpeti planzety, ale treba se pletu.

        0 0
        • kassar007  

          U Foxu to tak je … RS ma stelovani samostatny.

          0 0
          • fousek  

            Tu expanzy? Tak to je dalsi vyhoda pro RS

            0 0
            • kassar007  

              Nechci tu poustet nejaky nesmysly, ale v katalogu maji napsano ze expanze lze ladit jak HS tak LS

              0 0
        • kesu  

          :-)

          ok,hele ja kompresi vozim vzdycky na minimum obe protoze mi prijde , ze to jinak nefunguje, takze moje nastaveni je taky takovy napul…

          0 0
          • fousek  

            To bylo jen pro upresneni, to nedelas dobre, na max. povolenej totem nadskakuje prekazky hodne moc.

            0 0
            • kesu  

              ahoj

              ja to ale takle vozim na m66 a nebo na foxech 36 (pujcenejch)

              U RS jsem se zatim nikdy nedostal do nalady a tolika casu se s tim …

              0 0
    • diwisek  

      vybrano… ROCK SHOX WC… testoval jsem foxku ale nejde nastavit tak aby tlumila i male nerovnosti… tezkopadna vidla pro velke zateze mi prijde… i na nejcitlivejsim nastaveni jsem se za cely kopec dolu ( cca 1,5km ) nedostal s moji jizdou na doraz:D coz si myslim ze je skoda kdyz nevyuziju cely rozsah.

      0 0
      • kassar007  

        :-) … a co si tam mel za pruzinu, olej, nastaveni. Ja mam foxku a rozhodne nemuzu rict, ze bych ji nedostal nadoraz a uz vubec ne, ze by nezrala maly nerovnosti. Ale stejne si myslim, ze si vybral dobre a RC WC ti udela dobrou sluzbu.

        0 0
        • diwisek  

          kolo nebylo moje…foxka ale nebyla ten nejnovejsi model… mela jeste tu nasedlou barvu… majitel mi ji nastavil na nejvetsi citlivost sam.

          0 0
          • kassar007  

            Hmm tak zrovna ty starsi na tom byli mozna lepe (aspon to tu nekolikrat zaznelo), ale zase jenom nejake roky :-) … zalezi na strasne moc vecech (mel tu vidli pravidelne servisovanou, tvrdost pruziny, olej – Hanz vzdycky menil olej na nissi viskozitu aby to lepe chodilo a tak) … je toho mraky co jde spatne nastavit :-)

            0 0
      • kassar007  

        :-) … a co si tam mel za pruzinu, olej, nastaveni. Ja mam foxku a rozhodne nemuzu rict, ze bych ji nedostal nadoraz a uz vubec ne, ze by nezrala maly nerovnosti. Ale stejne si myslim, ze si vybral dobre a RS WC ti udela dobrou sluzbu.

        Ja treba na moji F40 ani nevim, ze jsem prejel prekazku do 3 cm … sezere to naprosto dokonale.

        0 0
        • diwisek  

          ja prave ten pocit nemel…od vidlice chci prave tlumeni malych az stredne velkych nerovnosti…ne­potrebuju ji na red bull rampage ;)zminim zase videa ze samem hillem …on jezdi na RS WC a uz i pri stredne velkych nerovnosti vidlice jede plny rozsah(to od vidlice cekam)… je pravda ze ty velke skoky to pak bere na doraz.

          0 0
          • JMT  

            Napr Peat jezdi sag 50%, ale pro neromalni lidi to moc pouzitelny neni… Takze podle Hilla bych to asi nebral

            0 0
            • diwisek  

              proc ne?

              0 0
              • kassar007  

                Protoze tak nejezdis :-) … vis ono pokud budes mit skills jako Hill, tak odfiltrujes 50 procent velkych razu svym umem a vedenim kola. Navic oni maji dosti upravene vnitrky tlumicu a vidli (to se serii nema mac co delat). A prave ty pokud nejsi extra jezdec (zase nevim, treba si) tak proste tu prugresivitu potrebovat budes az te to nekde semele.

                0 0
      • JMT  

        Citlivost bych videl v nastaveni a nevyuziti zdvihu v spatne zvolene pruzine nebo taky nastaveni…

        Vzhledem k naprosto super pristupu cyklosvec bych jeste popremejslel nad foxem

        0 0
      • pepek  

        Mám vážné podezření, že ti stále ještě od včerejška není jasný, co je tlumení a co pružení. Takže ten „test“ asi nebude zrovna objektivní. :-)

        0 0
        • diwisek  

          zamenil jsem pojmy…ale proc by nebyl objektivni?

          0 0
          • kassar007  

            Byl si tam s nekym, kdo to umi nastavovat a poradil ti co jak se vzajemne ovlivnuje, reaguje a pod.? Psal jsi , ze jsi 6 let nejezdil. Predpokladam, ze asi nemas moc zkusenosti s odpruzenim a to pak takovy odpoledni test neni uplne to prave orechove. Nechci podcenovat tvoje schopnosti, ale kazdy nejak zacina a psat nejake zavery o necem co neni uplne dobre ozkouseno je dosti …

            0 0
            • diwisek  

              prave proto hledam odpovedi prostrednictvim tohodle fora… byl tam se mnou jenom kolega co kolo vlastnil…ale 100% bych mu neveril…myslim ze i on sam ma znacne mezery v technickych znalostech… je jen skoda ze se nezverejnujou testy kdy se sejdou odbornici a vyhodniti klady a zapory tehto komponentu jako tomu je napr u aut. nejezdil jsem 10let od svych 15let…minulou sezonu jsem si koupil ojeteho fulla od authoru abych zjistil jestli k tomu mam jeste vztah …a mam:)

              0 0
              • kassar007  

                Jak uz jsem rikal. Myslim, ze sis vybral dobre (pokud bereme v potaz kvalitu a chod). RC WC je hodnocena lepe jak Fox40. Ja mel F za dobry prachy tak jsem vzal F, jinak bych mozna vzal RC :-) … tak ze tak. A Az zacnes jezdit, tak hlavne je dobre si zkouset ruzny nastaveni a trochu s tim laborovat. Ono te to pak pri jizde trkne a urcite dojdes dobremu nastaveni.

                0 0
                • diwisek  

                  je lehci a s novym modelem uz robustnejsi… na nekterych americkych strankach stoji dokonce vic nez foxka(poptavka / nabidk )…taky myslim ze je to dobra volba.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.