• diwisek

    Zdravím experti,

    nastavil jsem si high i low kompesi na skoro nejcitlivejší ( 3 kliknuti před konce ) …chci využít kopletních chod vidle bez toho abych padal z desetimetrových dropů. Je FOXKA RC2 40 (2009) dobře chráněna před chodem k dorazu? Popřípadě je tohle nastavení vhodné ( nerad bych do Vánoc kupoval dalši:)) z hlediska životnosti,nebo mám další zbytečný dotaz:D?

    Dík za snahu všem co zareagujou:)

    0 0
    • kassar007  

      Zalezi hodne na tom kolik vazis a jakou mas pruzinu. Ja mam stredni, vaha kolem 82kg (bez vystroje) a HS mam na 2 nebo 3 kliky od „nejvicotevreneho“ modu. Je fakt, ze uz jsem ji jednou na doraz dostal, ale to bylo pri nejakem skoku 1,5m skoro na placku :-). Jinak vyuzivam perfektne zdvih a cca 1 az 0,5cm rezerva na nejaky rany :-) (ale to je tim, ze ted nejezdim zadny vetsi skoky).

      0 0
    • vladol  

      fox 40 ma v patrone hydraulicky dorazovy ventil (vnutorne nastavitelny). high/low speed expanzia nema s dorazom nic spolocne

      0 0
      • vladol  

        sorry, mal som na mysli high/low speed kompresiu, nie expanziu

        0 0
    • Debustrol  

      Chápu správně že teď máš obě komprese skoro otevřené?

      Já na svý VAN 36 RC2 vozim LS skoro otevřenou a HS skoro zavřenou, abych nešel na doraz. Zatim jsem ještě nikdy cinknutí necítil :)

      Jinak dorazu se neboj, vidle i tlumiče jsou konstruované tak, že občas na doraz pudou…

      0 0
      • kassar007  

        Ono pokud skaces v male rychlosti (dropy) tak v podstate HS se do chodu moc nezapoji, ale pokud pojedes v 60km/h kamenym polem, tak bude HS otevrena. Ono taky docela zalezi celkovy nastaveni na obou kompresych. Pokud se nemylim, tak jejich poloha se vzajemne ovlivnuje.

        0 0
    • diwisek  

      zítra se konečně dostanu na kopec a pohraju si s nastavením… hlavní téma zítřka je nastavení odskoku:) s mojim kolegou jsem ho vyladil abych nedostaval moc velké rázy zpět do rukou…ale to vše jenom na sucho na rovné zemi… praxe proběhne zítra… jakékoliv tipy pro nastavéní jednotlivých funkcí ( čeho si všímat aby vidle podávala optímální výkon ) uvítám. Možná nebude třeba a vyladím to prostě podle pocitu jak to asi být má…ale každá rada dobrá.

      Dík chlapi.

      0 0
      • kassar007  

        Paradni kousek (kolo). Jinak vyhoda je, ze vidle ma HS i LS jak kompresy, tak expanzi. Tzn. jakmile poladis, melo by ti to vyhovovat na vetsinu terenu a neni treba stim porad lavirovat.

        0 0
        • diwisek  

          dik:)

          0 0
        • diwisek  

          kurna jejich poloha se vzajemne ovlivnuje…?dalsi novinka pro me… ale jak rikam kolo mam od pondeli a kazda informace je pro me da se rict novinka. Prava noha vrchni nastaveni je expanze- spodní nastavení( dva kolecka pod krytkem nastavení ) je komprese ?

          0 0
          • kassar007  

            Jop, je to tak. A nahore nastavujes pouze LS expanzi. HS expanze je pevne nastavena uvnitr.

            0 0
    • -ONDRA-1  

      Fox 40 má elestomerové dorazy v nohách+hydrau­lický doraz v patroně. Tím, že to někde pošleš na doraz nic nezničíš, ale spíš tě to může pěkně rozhodit. Hydr. doraz je nastavený u 2009+ na nejnižší tzn. že ti zabírá cca 15mm od dorazu. Tato hodnota jde pouze snížit.

      0 0
    • pavel004  

      snazim se jezdit cistou stoupu a nepadam z velkych dropu. mel jsem snahu nastavit Hi a Lo komprese na nejkomfortnejsi nastaveni proto jsem obe dve uplne povolil aby tlumice reagovaly na male razy a zaroven nemely problem priblizit se maximu sveho chodu pri vetsich razech. je moje nastaveni spravne?

      0 0
      • gazman  

        Úplně povolené komprese budou mít za následek nadskakování kola nad překážku, to znamená že kolo překážku „neobalí“ ale po najetí na její nejvyšší bod pokračuje vidlice zbytečně dále do zdvihu v důsledku setrvačnosti. To sebou nese další negativa.

        0 0
        • pavel004  

          Prosim o radu jak se toho vyvarovat. Kolik kliknuti bych je mel pritahnout aby k nadskakovani kola nedochazelo? cca

          0 0
          • gazman  

            Subjektivní záležitost,zkus to dát do půlky a uvidíš jestli ti bude vyhovovat komfotr, jestli jo tak ho utáhni ještě,jestli né tak třeba o dvě polohy uber.Jsou tu ale mnohem skušenější ladiči podvozku,tak třeba někdo poradí lepší metodu.Myslím ale že pokud si nepřišel sám na to co ti tu píšu,tak to se správným nastavením nebudeš mít lehké.

            0 0
            • pavel004  

              narazil jsem na tenhle jev v drivejsim tematu.ja osobne nemam zkusenost s tim ze bych nejak citelne sledoval ztratu trakce pri povoleni obou kompresi.ale dava to smysl.kdyz vidlice dostane radu a komprese jsou povolene bude reagovat i na male sily a tim pade bude mit tendeci k setrvacnosti svojeho chodu jenom diky sve vlastni vaze.

              http://www.pinkbike.com/…ps-2010.html

              zajmavy odkaz pro inpiraci.

              0 0
              • pavel004  

                docela me zarazilo ze maji odskok predni vidlice na maximu.

                0 0
                • gazman  

                  Myslím že to co maj na max otevřené je LS expanze, HS expanze je u FOX 40 nastavená interně tuším,takže ta vidle přitlumená ve skutečnosti je,ale jen pro velké a rychle jeté díry.

                  0 0
    • milan1  

      Ty stále hledáš jakési zázračné nastavení, klik sem a klik tam a mám geniálně nastaveno.

      Někdo vzdálený na internetu mě poradí a já si budu jezdit nejlépe, jak to můj stroj dokáže.

      Omyl. Každé nastavení vidlice je kompromis.

      Tohle ale těžko objevíš v návodech, málokdo tě bude upozorňovat, že vždy je něco-za něco. Kompromis na kterém se vždy dá balancovat umožní nastavit zkušenému odlišné chování vidlice ale musí mít zkušenosti a představu, co může a chce dosáhnout.

      Předpokladem je samozřejmě i to, že správně zná, co který systém dělá aby ho správně využil. Jedině znalosti funkcí a vlastní testování dají pro konkrétního jezdce nejlepší nastavení.

      Zde probíhaly dříve pokusy vysvětlovat, jak co chodí ale zabíhání do přílišných detailů se zde ukázalo jako velmi problematické a přitahující borce, co tvoří flame.

      Obecně lze říct tohle.

      Zapomeň na zhlížení se v tom, co jezdí závodníci. Sleduj, kolik toho našlapou v závodě a že tahle silová disciplína v jejich podání bývá rozhodující i v závodě. Tomuhle také podřizují nastavování pro závod.

      Jezdíš, jako oni při každé vyjížďce a se stejným nasazením, a bojem o desetiny, dobře, ten jejich kompromis je i tvým kompromisem v nastavení. Když hledáš u nejlepších, jezdi tedy jako oni, stejnými rychlostmi a požadavky na silové šlapání, měř pečlivě časy a jejich kompromis je pro tebe nejvhodnější. Potom můžeš klikat dle jejich nastavování, jak zní zdejší rada.

      Takový detail, jako je styl jízdy, technika šlapání a požadavek na efektivitu předávanou do pohybu vpřed právě u těchto dlouhozdvihových vidlic a závodních disciplín, to je to pravé, co určí nastavení nejvhodnější pro daného jezdce.

      Je toho snad dostatek námětů na představu o tom, že žádný klik sem, klik tam podle někoho je správná rada.

      0 0
      • pavel004  

        milane od vas si poradit necham. jak jsem psal vyse preferuju cistou stopu a zadne velke dropy . chci nastaveni ktere bude zehlit i male nerovnosti a vyuzivat celeho chodu vidlice i pri stredne velkych razech. doted jsem mel obe komprese povolene uplne a prislo mi to jako nejvhodnejsi ale je tady problem s trakci ktery byl zminovany vys… vidlice pri povolenych kompresich ma tendeci odskakovat vys a presne nekopirovat teren a stracet trakci. proto bych si rad nechal poradit jak to odskakovani omezit ale nestratit komfort. na kopec se dostanu v sobotu tak si s tim pohraju

        0 0
        • MlokCZ  

          „proto bych si rad nechal poradit jak to odskakovani omezit ale nestratit komfort“

          To ale nejde, protože jsou to dva protichůdné požadavky. U nižších zdvihů je to jednodušší, do těch cca 150mm zdvihu se ten problém nadskakování předního kola až nad překážku v důsledku setrvačnosti projevuje jen velmi málo, takže není problém jezdit zcela bez omezení kompresí.

          U vyššího zdvihu si sám musíš najít kompromis.

          0 0
          • Nimrod  

            teď jsi v podstatě řekl, že ladění komprese je u nízkých zdvihů k ničemu. je to tak? má vůbec cenu nějaký motion control na třeba rebě?

            0 0
            • MlokCZ  

              Ano řekl, taky to tak je. Stručně řečeno, do určitého zdvihu je komprese k ničemu a případně slouží jen jako kurvítko citlivosti.

              Motion control ale u otevřené vidlice tu vidlici nijak neomezuje (tedy MC není kurvítko chodu) a slouží to pouze jako „chytřejší“ lock, případně pro některé kombinace (třeba ovládání na korunce) můžeš navyšovat kompresi v několika polohách ještě před lockem.

              Otázkou je, zda to někdo využije, já to na Rebě nikdy nepoužíval, když jsem letos půl sezóny měl lock na korunce a tedy tuhle možnost.

              A taky třeba při úpravě Foxek s nižším zdvihem (32mm) se právě omezení kompresí zcela zbavuje. To jsou ty už tu mnohokrát diskutované hodnoty, které komprese přidává k odtrhu (tím myslím ty rozsahy 5–15kg pro RLC nebo pro některé 2–10kg).

              Stejně aby komprese byla použitelná, tak musí být přítomna HS i LS komprese, což třeba právě u těch 32mm Foxek není (je tam pouze jediný kompresní okruh).

              0 0
        • kesu  

          Ahoj,

          já si s kompresema teda hraju pořád a hlavně v závislosti na terénu ale jako kompromis na obyčejný vyjížďky se mi osvědčuje povolit rychlou a u pomalý tak 1/4 od úplně povoleno. Ale na rychle doucí vybržděný rolety se mi osvědčilo přitlumit pomalou naopak na trat tipu rokytnice v kombinaci s mým umem dopadat jsem přitáhl úplně rychlou..

          0 0
        • milan1  

          Mlok ti to píše přesně, tohle jsou záležitosti, které se tady už probíraly a když to tak vezmeš, tak teprve na nich se dozvídáš skutečnou podstatu fungování.

          Shrnu to asi takhle. Naprosto žádný jezdec není schopen roznat v terénu co se pod ním skutečně děje. Zcela nejhorším příkladem jsou jezdci, kteří tvrdí, že ta tvrdá odezva jim dává lepší kontak s povrchem, že to cítí. To je samozřejmě veliký a lehce doložitelný klam a zkušenost takových rádců je v pravdě nulová.

          Při pořádném reálném a podrobnějším zkoumání by takový jezdec mohl zjistit třeba tohle. Extrémě navýšená komprese ho na jakékoliv nerovností katapultuje nad překážku. Zde je potom jedno, jaké má dokonalé high speed expanze, ano expanze, kolo se musí vrátit k povrchu, ale jak, když je celá přední část nakopnutá vlivem komprese a letí vzduchem. Kolo se proto povrchu stejně nedohledá ať si má tlumič jak chce pokročilé funkce. Takže nakopnutí na překážce musí mít svojí míru kontroly, velký zdvih měkčí pružina a opravdu malé odpory vidlice, to může způsobit přeskakování překážky ale přední část to nenakopne. Když se tahle setava ale přitvrdí mnoho a kolo je naopak nakopáváno a je to ještě horší. Pokud chce někdo opravdu kontakt s terénem a chce laborovat s touto hranicí přeju mu velezkušené posuzování, nebude to vůbec hračka a připomínka, že spolupracuje předek, zadek, geometrie kola a styl jízdy je jenom taková drobnost pro toho, kdo hledá snadné a správné nastavení.

          Takhle to ale u závodního nastavení nefunguje, tam rozhoduje i něco dalšího a mohou za to trati. Znáš nějaký závod, který by byl rozhodován v sérii rychle projížděných zatáček v členitém terénu? Koukej se pořádně na sjezdy a velice mnoho jich je závislých na šlapavých pasážích a na místech, kde je nutné kolo nasměrovat rovně a přeletět členitý terén.

          Výjížďky a radost z jízdy, kterou tvoří ovladatelnost kola v měnícím se terénu je věc dost odlišná. Právě proto se setkáš s mnoha lidmi, kteří jezdí pro radost a komprese a její přitvrzování je nezajímá.

          0 0
          • milan1  

            Ještě přidám jeden postřeh.

            To, jak kolo kopíruje terén, jak je přilepené a jak sedí se nepozná podle toho, že to někoho v závodním nastavení mlátí přes ruce jako sbíječka. Takovýto efekt je tím nejhorším příkladem, co nemá kontakt žádný v jakémkoliv běžném terénu.

            To podstatné se pozná na přírodní trati, kde někdo opravdu umí jet na hraně, teprve tam se pozná kdy a jak ztrácí kontrolu vlivem poskakování namísto kopírování terénu. Tohle kdo ovládá a skutečně na hraně, tak to je jezdec, který bude mít cit pro správné nastavení. tady v takovém pojetí si může říct, že využívá maximum z možností vidlice.

            Bohužel zde nastupují opět negativně závodníci a jejich efektní umělé tratě.

            Disciplína, která by mohla odpovědět zcela přesně by byla fourcros ovšem nezdevastovaná klopenými zatáčkami, copak na takovém terénu se může ukázat kvalita odpružení a jeho kontakt s terénem? Tady se rodí špatné vzory a nejhorší příklady nastavování nevhodné pro jakékoliv jiné běžné užívání.

            0 0
    • deutschland  

      Základní set up vidlice na videu – sice to není pro Foxku,ale pro MZ 66RC3,ale třeba ti to nějaké základy dá.

      0 0
      • pavel004  

        rika ze odskok vzadu by mel byt trochu vetsi nez vepredu…jezdim naopak…kazdeho chut

        0 0
        • assassin  

          na nakym speslim videu jak ladit podvozek na enduru rikali taky vzadu nejpomalejsi aby se to jeste stacilo vracet a vpredu nejrychlejsi kdy to jeste nekope…

          coz samo zavisi i na vybaveni, na vidli s hispeed expanzi si muzes dovolit dat pomalejsi rebound nez na vidli bez… u tlumaku bude asi hispeed okruh u vsech…

          0 0
          • Smazaný účet  

            Hi-speed rebound u vsech tlumaku…odvazne:)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Překvapivě Fox Float R HS okruh má, RP23 prý ne, DHX netuším..

              0 0
              • Jenda  

                no kvuli tomuhle ve me porad hloda myslenka ****** se na RP23 a soupnout na fritzka jen R s vykuchanym PP. Musim otestovat jak by se mi bez PP jezdilo do kopcu, to nepatrny omezeni sagu se obcas dost hodi. Kazdopadne na vanoce pujde RP23 do bikelive na snizeni CT pom min.

                0 0
          • pavel004  

            Samotny tip od vyrobce FOX pro nastavení zadního tlumice rika zacit na nejmensim odskoku a pomalu pridavat do bodu kdy se to jeste stihne vracet. ten bod byl u me nekde v polovine. kazdopadne oproti ostatnim blaznum na kopci co jim to strili nevim kam to bylo vic k pomalejsimu:) kazdy ten bod najde asi jinde. me to vic vyhovuje vzadu na strednim nebo mensim odskoku aby se kolo po dopadu chovalo stabilne a ja nemusel krotit jak nasledny teren tak kolo…v predu mi vyhovuje opacna tendece smerem k rychlejsimu odskoku.

            0 0
            • Jenda  

              Ja akorat nevim jak poznat za jizdy ze se to fakt jeste vraci. V tomhle si myslim ze ma Milan velkou pravdu ze az na par jedincou ktery jsou schopny dostat kolo do meznich situaci protoze malokdo pozna jestli to co se mu deje s kolem je zpusobeny blbou technikou jezdce nebo spatne naladenym odpruzenim. Na to je dobry mit moznost analyzy vysokorychlostniho videa jak se to chova. Ja osobne jsem odskok na tlumaku resil tak ze jsem na to co nejvic drepnul a pak koukal jestli to prekmitava nebo ne a nastavil jsem to tak aby to byl prvni klik pri kterym to pri navratu prekmitne.

              0 0
              • pavel004  

                Ja osobne to poznam na vetsich nerovnostech rychle za sebou.kdyz se to rychle nevraci tak to prvni nerovnost sezere a na ty dalsi se to nestihne vratit do (plneho) zvihu a tlumi to o poznani tvrdeji. nektere nastaveni-treba kompresi poznaji asi uz jenom vylitani borci ale nastaveni odskoku poznam i ja. nejlip na skoku ktery konci na horizontu za kterym je sesup dolu. kdyz je nastavení odskokoku prilis rychle a dopadnes na horizont nejde moc dobre a rychle reagovat na ten sesup dolu protoze te to ma tendenci vystrelit po dopadu nahoru…

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.