• Luk029

    Ahoj chtěl bych se zeptat na jednu věc.Dneska po vyjíždce jsem zaznamenal, že když tlumič rychle propružuji tak v něm cvaká(tuká) v každé pozici zdvihu. v terénu je to občas slyšet.Je to normální nebo je to na reklamaci. tlumič nemá žádnou vůli.má najeto asi 1500km. díky za informace.

    0 0
    • Luk029  

      zkoušel jsem ho vymontoval z rámu a zkoušel propružit samostaný a dělá to samé. tak jsem vyloučil zadní stavbu. ted zéleží jestli je to normal nebo ne. :-)

      0 0
    • VladaD  

      mě taky necvaká

      0 0
    • Luk029  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • jIrI___  

      .

      0 0
    • mr.antik  

      Lehký náznak něčeho (spíš jakoby lehké zadrhnutí, nic ostrého) pociťuju v počátku zvihu a žiju v domění, že to právě nastavením komprese (mám compression tune střed).

      Mohlo by to bejt ono, jestli se uvnitř něco neuvolnilo, ale jen spekuluju.

      0 0
      • Luk029  

        Ještě bych se zeptal na co slouží šroubek na obrázku. zkoušel jsem s ním pohnout a lechce se otáčí. vrátil jsem ho do původní polohy,nemusí být dotažený? A ty ostatní šroubky mají být dotažené, co jsou na tlumiči? díky

        0 0
        • martinpav  

          Myslim ze mlok to tu uz spominal, presny ucel si nepamatam ale tusim ze ked to vybral tak mu prestalo chodit ovladanie a bolo to na servis. Ale neni som ale isty tak to ber s rezervou.

          A inak RP2 mi necvaka ani nevydava ziadne ine zvuky.

          0 0
          • MlokCZ  

            Já jsem rozebral jinou část a to nejprve páčku propedalu a pak vyndal celý ten červený mechanismus nastavení odskoku. A myslím, že páčka propedalu nebo jiná část těch ovládacích prvků tam je fixována právě takovým typem šroubku, ale ještě jiným blíže páčce. Ten na obrázku si nejsem jistý na co je dobrý.

            0 0
        • mr.antik  

          tak to netušim, do tlumiče se nevrtám, dokud funguje :-)

          0 0
    • Karlos.ml  

      Ajejda, tak to mám kliku, mě RP2 na Anthemu cvaká taky a dost nepříjemně. Myslel jsem , že by to bylo čepama a on nejspíš tlumič. Má někdo zkušenost s odstraněním? Jsme na tyhle pazvuky docela háklivej a kor u novýho kola, tak bych s tím rád něco provedl.

      0 0
      • jIrI___  

        U nového kola? Já bych reklamoval.

        0 0
        • Karlos.ml  

          Napsal jsem to blbě, pro mě u nového, je z druhé ruky, každopádně najeto do 1000 km.Záruku bych měl mít, zkusím to pořešit.

          0 0
          • Karlos.ml  

            Heuréka! Tak jsem celý odpoledne strávil nad rozborkou kola a přišel jsem na kámen úrazu. V klidu ve sklepě, se mi podařilo zjistit,že necvaká samotný tlumič ,ale jakoby v rámový trubce mého Anthema. Nejdřív jsem rozebral a vyčistil hlávko, cvakalo to dál. Tak jsem zkusil sundat košík, brzdovou hadičku a bowden přehazky a bylo po cvakání. Při propružení zkrátka tlačí bowden na to navařené očko a nějak se ten pohyb přenáší do roury a lupe to. Zkusil jsem to vyčistit, cákl jsem olej do spodní rámový trubky a uvidím. Kdyžtak si ještě pohraju s délkou toho bowdenu a případně dám nějaký měkčí,aby to tolik netlačilo. jsem rád, že mě nečeká reklamace tlumiče, a doufám, že nebudu reklamovat rám, nevim proč by měl hliník takhle lupat.Snad to chvilku dá pokoj.

            0 0
    • scret  

      mame doma dva a ani jeden necvaka…

      0 0
    • Luk029  

      ahoj. díval jsem se na oka v tlumiči a jsou tam takové vložky z červenou hmotou (možná nějaká barva)uvnitř.No a ta barva je v horním oku už skoro vydřená a vložky tam jdou už moc zlehka. Dá se to vyměnit v každým dobrým servise a nebo se to musí posílat do foxe.A popřípadě kolik to asi stojí.díky.

      0 0
    • xp3  

      přiživím se…

      Dnes mi dorazil tlumič domů, včetně montážních vložek. Rozměr u horního oka neodpovídá rámu, takže výměna mě nemine. Vložky jsou tam na fest, nerad bych používal násilí. Jde to udělat domorobo nebo na je k tomu nějaký přípravek?

      Díky…

      0 0
      • mr.antik  

        vložky jsou tedy o fous širší? Hliníkové? Vzhledem k tomu, co mám doma, jsem je odbrousil brusným papírem. Určitě to není ten správný způsob, ale funguje to, hlavně to musí být rovnoběžné

        0 0
        • xp3  

          Ta druhá možnost.

          Vložky mají 21,8mm u obou ok. Spodní oko na rámu je akurát, na vahadle jsem naměřil 22,8mm. 1mm je na stažení už dost, tlumič se tam kvedlá:-)

          Nerad to říkám, ale u nás je celkem problém najít servis, když si něco koupíš jinde, třeba na eBay a chceš to pak servisovat. Přijdu si vždycky jako idiot(poslouchat argumenty o nevýhodách takových nákupů) a nechce se mi pořád někomu vysvětlovat, že na to prostě nemám kupovat komponenty v kameňáku… proto bych to raději zkusil vyměnit nějak doma.

          0 0
          • xp3  

            Jo a jsou to Al vložky.

            Má to být nový tlumič, takže to že s nimi nejde rukou vůbec hnout je, dle info co jsem tu našel, normální…

            0 0
          • mr.antik  

            takže by to asi chtělo podložky z obou stran tedy, ne? Rozhodně nestahovat vahadlo násilím.

            0 0
            • xp3  

              Jj, podložky mě taky napadly…

              Ale obecně – při dotážení tlumiče s nasazenými montážními vložkami do vahadla nebo oka na rámu by se měly právě ty vložky protáčet v bushingu?

              I když to utáhnu v tom spodním oku na krev(kde mi vložky odpovídají rámu), tak se vložky ani nehnou a protáčí se to v rámu. Což je na prd že, navíc tím umrtvuju chod celý tý stavby…

              Přemýšlím, že zkusím objednat ty kyty na TF tuned, nebo z US ty RWC. Sice to bude peníz navíc, ale bude to chodit jak má.

              0 0
              • MlokCZ  

                Ano, musí se otáčet montážní vložka v bushingu tlumiče. Pokud ne, tak můžeš časem i zničit rám/vahadlo (kde je to uchycené).

                Pokud máš ty vložky ale o 1mm moc úzké, tak to nemusí jít dobře dotáhnout (i když vahadlo násilím ztáhneš, tak pak nebudou rovnoběžné plochy, bude malé tření a u zatuhlé montážní vložky v bushingu bude větší a problém je na světě).

                Já jsem taky už musel jednou dávat podložku, bez ní se vložka v bushingu ani nehla (to bylo navíc v místě, kde to ani větším utažením nejde stáhnout více k sobě, pokud je montážní vložka volnější a to byla, i když zdaleka ne o celý milimetr – dával jsem 0,2mm podložku). A při přidání podložky a dotažení stejným momentem už pohoda.

                Také může být nová montážní vložka v bushingu zcela zatuhlá a je potřeba to rozdělat a rozhýbat.

                Kdybys zkoušel podložku, tak bych nedával dvě, ale pouze jednu na jednu stranu (montážní vložka se posune v bushingu jak je potřeba a může být nesouměrně).

                Když už máš ale stejně nepsrávný rozměr montážní vložky, tak bych to rovnou vyhodil a dal nějaký lepší mount kit (ať už heavy duty z TF tuned nebo jiný). U lepšího mount kitu se nemůže stát, že to bude příliš zatuhlé (s polymerovým bushingem to jde lehounce i nové).

                A když ti to dělá i v druhém oku, kde máš správný rozměr…

                Ta originál FOX konstrukce montážních vložek, která jde nová extra špatně mi přijde vysoce debilní. Nevím, proč se to tak vůbec dělá.

                Čím dostat ven extra zatuhlou originál Fox montážní vložku neporadím. Teď jsem si zrovna jednu nechal v Bikelive při výměně komory vyndat z bushingu, abych tam pak mohl prdnout Heavy duty kit z TF tuned (bushing už jsem ven dostal, mám na to ten nástroj z TF tuned).

                0 0
                • MlokCZ  

                  A když je ta vložka zatuhlá hodně, tak se ji ven opravdu nechce. Tu co jsem si nechal vyndat v Bikelive, tak jsem doma nejprve zkusil upnout do svěráku (v ose, tedy stejně jako se utahuje ve stavbě/vahadlu). Svěrák jsem utáhnul co to šlo a přesto když jsem vzal za tlumič, tak jsem protočil vložkou ve svěráku a vložka v bushingu se ani nehla.

                  Více jsem se s tím doma nezabýval když tlumič šel stejně na výměnu komory, tak jsem si nechal ty vložky vyndat.

                  0 0
                  • xp3  

                    Přesně tak jsem to chtěl udělat – upnout tlumič za vložky do svěráku a zkusit „rozchodit“. Je možný, že jsou přirostlý k bushingu, je to nový, nepoužitý model(2009), takže pokud se to někde válelo…

                    No ale i kdyby se to povedlo, tak to neřeší to, že pro vahadlo jsou ty vložky malé. Podložka je řešení, ale jak říkáš sám, tak tohle foxí řešení je stejně debilní. Na kolo rozhodně nespěchám, na tomhle novém plánuju vyrazit až tak na jaře, takže si pár týdnů na vložky počkám, jen mi zase o pár stovek naroste rozpočet – tady se to ale doufám vyplatí.

                    Na TF tuned nabízí nejbližší vložky 8/22mm, na RWC 8/21,85mm (možno doobjednat 2×0,5mm shimsy)

                    Tak nevím, jestli na TF nechat vytočit přesně co potřebuju já, dle nového měření:-) 8/22,5mm nebo vzít ty z RWC? Každopádně ani jedno řešení si sám neudělám, jedině koupit i ty přípravky na vylisování analisování bushingu, vložky už bych tam dostal svěrákem.

                    Pořád si ale musím poradit s tím, vyndat ty původní vložky…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Rozhodně bych si nechal udělat přesný rozměr. Desetinka rozdílu nevadí, ale 0,5mm už je hodně.

                      Já si nechával dělat nestandardní rozměr (standardní je takový co mají v nabídce na webu). Potřeboval jsem rovných 55m a standardně je v nabídce 56mm.

                      Akorát, že rozměr na míru mimo tu nabídku na webu je za příplatek, teď nevím přesně, myslím že +4 libry navíc.

                      0 0
      • xp3  

        Zdá se, že jsem na otázky pro místní odborníky nezvolil vhodnou dobu:-)

        Nebo to prostě není tak poutavé téma jako třeba Čemba.

        Možná to na co se ptám je už někde napsáno, ale díky těm slintům mimo tému, kterých je pomalu v každým vláknu hafo, je těžké se orientvat.

        Ať je to jak chce, jen oživuju téma, ať ten kdo ví, zná a chce poradit, má vlákno na první straně…

        0 0
        • MaPa  

          Vložky v různých velikostech drží skladem (nebo nechává na konkrétní požadavkvy vytočit z Al) Bikelive, nejlíp je tam zavolat

          Pokud by se ti nechtělo do Prahy, mohl bych se ti pro ně stavit a poslat ti je poštou – kdyžtak mail.

          0 0
          • xp3  

            Zkusím tam zavolat a poptat se.

            Z MB to není daleko, případně bych si tam dojel, ale díky za nabídku…

            0 0
    • JMT  

      Vydrzel mi celou sezonu bez jedineho problemu (cca 200km) a necvaka :-)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Zdravím,

      chtěl bych se zeptat, kolik mm od konce válce má tlumič doraz. Gumička se mi dostává cca. 4–5mm od konce, tak nevím jestli tam už může být doraz, nebo jestli vnější plášť může válec celý schovat – tudíž gumičku dostat až dolů. Tlumič je to 150mm, tlak kolem 230psi.

      0 0
      • mr.antik  

        záleží jaký je to rozměr tlumiče

        0 0
        • Smazaný účet  

          je to z kola giant reign 2 2012 – Fox RP2 Boost Valve w/ XV Sleeve (150mm) rozměr nevím. Ale překvapilo mne, že když dám tlak na váhu 75kg dle výrobce kolem 150PSI, dostanu se stejně nízko jak s 230PSI = 4–5mm od konce.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Zkusil jsi tlumak uplne vypustit a stlacit? Taky ten tlumic muze byt upravena seriovka pro giant, tedy se zkracenym chodem. Jakou ma roztec?

            0 0
      • scret  

        vypustit tlak a zjistit jednoduse, kam to stlacis…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.