Ahoj pánové,
prosím o radu, jaký tlumič vzít na RB IQ. Děkuji za hlasování.
Ahoj pánové,
prosím o radu, jaký tlumič vzít na RB IQ. Děkuji za hlasování.
Mohou hlasovat i dámy? :-) … pozde :-P
Dámy mohou všechno :d
super :D
já nehlasuji
ale hlavně by mě zajímalo jaký je mezi těmito dvěma tlumiči rozdíl. Taky si začínám šetřit na IQ a tohle bude asi důležitá informace jaký tlumič z nabídky RB si vybrat k tomuto modelu. Jaké pro a proti má který z těchto modelů. A myslím si, že to nebude info jenom pro mě, ale i pro ostatní, kteří se rozhodují jestli koupit IQ a s jakým tlumičem. Může to někdo napsat??
Dík
Dobrý den, všiml jsem si, že jste si na RB IQ nechal dát tlumič FOX DHX 5.0 Air. Mohl bych mít dotaz na vaše zkušenosti s tímto tlumičem ve spojení s průběhem zdvihu rámu IQ? A to zejména s využíván zdvihu při neagresivní jízdě v sedle a bez skoků. Děkuji.
Mrkni sem shrnul jsem tam první poznatky z jízdy.
Pro doplnění po nějakém čase: Expanzní útlum jsem o 2 kliky utáhnul (moc se houpal). Zkoušel jsem dát do BV komory vyšší tlak, ale kolo se stává progresívnějším, což nechci. Na druhou stranu zase lepší odezva na šlapání. Bottom out jsem taky dal zkušebně na první rysku a opět (pro moje jezdění) zhoršení. Zvyšuje se progresivita chodu.
Lepší než ten tlumič, který tam mám by byla jeho novější verze s páčkou ProPedalu, místo kolečka. I když, při mém nastavení, ProPedal přitvrzuje i na max jen trochu, na asfaltu je to znát. Točit kolečkem je opruz. Proto jezdím stále s nejvyšší citlivostí a neřeším to.
P.S. Nemusíš mně vykat.
Foxe soudit nemůžu a O2 PVA je jediný tlumič se kterým mám zkušenost.
Když jsem kupoval kolo, tak jsem zvažoval dražší vaiantu AMR kvůli tlumiči FOX. Nakonec rozhodla barva a já si řekl, že tlumič případně vyměním.
Nakonec osud tomu chtěl že vyměnit bych chtěl spíše vidli od FOXE. Nevím jaké mají tlumiče komory a vlastně ani vůbec nevím o různých hi či jakých komorách nic. Zkrátka tlunič Xfusion O2PVA mě nadchnul svoji citlivostí, jak úžasně žehlí každý nepatrný kamínek, pokud bych zadním kolem přejelvlas, tak snad i na něj zareaguje. Zato vidle FOX vepředu kamínky pod nějaké dva cm vůbec napovažuje za propruženíhodné (to i přítelkynina pružinová suntourka za 800 je pohodlnější). Kolikrát jedu a ona prostě vytuhne a vůbec nepruží (někdo tu vlastnost ocení a já kvůli ní mám pěnové gripy) já musím silou zatlačit na řídítka a ona se konečně neochotně o pohne.
Zkrátka Xfusion tlumič vzadu žehlí vše a já si nedovedu představit nic citlivějšího a lepšího, kdežto vidle vepředu se fláká a myslí si o sobě, že je pevná, dokud nedostane ránu do čenichu. Osobně bych k tak citlivému tlumiči bral EPICONA TT dopředu.
Jinak citlivý je samozřejmě na 1, pootočením „propedalu“ na 2 trochu přestane reagovat a na šlapání se skoro nepohne, na 3 se už pohne jen pokud šlapu vestoje a na 4 vytuhne úplně.
Tak si nech foxku upravit v TT. Je fakt, že přijdeš o záruku. Ale já osobně bych raději něco, co funguje a v případě poruchy budu muset zaplatit, než něco co nefunguje podle mých představ, ale mám jakous-takous naději, že mi to (možná) zdarma opraví.
Já na záruku kašlu, stejně nehodlám platit každoroční autorizovanej serviz aby se na mě potom vys… s tím, že na těsnění je záruka 90 dní, ostatní je opotřebení a jediná výrobní vada co může nastat je nefunkční lock, kterej nikdy nepoužívám.
Budu muset na stranky TT kouknout, ani mě to nenapadlo.
Vidlice a tlumič se vždy bude blbě srovnávat. Tlumič to má díky přepákovacímu poměru vždy mnohem jednodušší.
I když bude znatelně méně citlivý než vidlice, tak díky přepákování na tom ve výsledku může být pořád ještě znatelně méně.
Pokud je opravdu hodně citlivá zadní stavba i tlumič, tak ani nejcitlivější upravené vidlice (s odtrhem kolem 5kg) se tomu úplně nevyrovnají a budou nepatrně zaostávat.
A dále to velmi ovlivní zadní stavba. Některá zadní stavba je slušně citlivá i s ne příliš citlivým tlumičem. A naopak některou nezachrání ani supercitlivý tlumič.
Srovnávat citlivost tlumičů pak lze jediným způsobem. Musíš oba tlumiče vyzkoušet na stejném rámu. Jinak se o citlivosti tlumič nic moc říct nedá.
Tomuto příspěvku dám podporu. Můžu srovnávat Fox RP23(bez BV) a x fusion 02RCX na kole AMR 7500 a AMR5700 (náhradní vozidlo po dobu reklamace), což je stejný rám a opravdu jsou tyto tlumiče plnohodnotně srovnatelné. Snad jen pocitově se mi zdál x fusion trošku houpavější a musel jsem častěji požívat propedal.
Tak to musel být i mírně citlivější, když je to mírně houpavější.
A jaké měl interní nastavení compression tune ten RP23, ať je jasné s čím přesně srovnáváš?
Ano, myslím že opravdu citlivější je… Jinak teď na interní nastavení compression tune RP23 neumím odpovědět. Zkouknu doma a dám vědět. Nejsem zas takový znalec tlumení… Řídím se spíš pocity.
rebound tune – střed
compression tune – střed
Ještě bych k Molkovu dotazu připojil svůj: Jakou měl Fox komoru?
Co se ti stalo s 7500 žes reklamoval?
Vibrace zadní stavby při brždění… Vyzkoušel jsem všechny možné a známé finty, nakonec to bylo i několikrát v servise – bez úspěchu. A jak to z ničeho nic začalo, tak to i po 1,5 měsíci skončilo. Teď už mám klid :-) uk, ťuk, ťuk…
Já zaznamenal na poslední vyjížďce rezonace v rámu při lehkém brždění, pokud jsem přibrzdil víc, tak zmizely. Taktéž z ničeho nic, ale u mě to bude asi brzdama Elixiry mají strašně malou mezeru mezi deskama a kotoučem a ať je seřizuju sebevíc tak nikdy úplně ticho nebyly a nejsou. Já teď marodím, a na kole jsem neseděl víc jak 14 dní a jsem takovej popleta, že nevím jestli to bylo od zadní, nebo přední brzdy :-)
Jeden tip, zadni brzdu je dobre serizovat pri zatizenem kole, protze se ram trochu pokrouti. Tm se necha eliminovat velika cast skrtani desticek o kotouc. Jinak pokud jenom pribrzdujes, tak je rozvibrovani kotouce mozne, je to ten samy pripad jako kdzy kotouc pridirao desky(jenom trochu vetsi silou;))
Jinak az budes mit vysledovano o kolik se pohle kotouc mezi deskama pri zatizeni, muzes stelovat trmen tak, aby byla jedna desticka blize kotouci a po nasednuti se to srovnalo.
U brzd s velmi malou vzdáleností desek od kotouče jako právě Elixiry nebo ještě o chlup menší co mají Formule, tak není třeba ani nic vysledovávat a rovnou může seřizovat co to jde k vnější desce (u zadního kola).
U většiny rámů to stejně ani nemusí stačit a po nasednutí už to bude blíže k vnitřní desce.
U měkčího rámu + těžší jezdec může být dokonce až extrém, že když to seřídí přesně k vnější desce (ale aby to ještě neškrtalo nezatížené), že to dokonce bude škrtat za jízdy o tu vnitřní. A pak už nezbývá než jít do extrému a seřizovat na nezatíženém kole, aby to o tu vnější vyloženě škrtalo.
diky za doplneni:)
A co to mas za vidli? to je FIT nebo open bath?
tlumič 02PVA je vlastně stejný jako letošni O2RCX a za mě stejně dobrý ne li lepší než foxRP23 a za dost mín peněz. Pokud jde o vidlici , můžeš si dát taky x-fusion velvet at to máš v sadě :) za 10000 litrů máš vidli , které se v seriovém provedení bude těžko hledat konkurence.
Já tomu věřím, když jsem koupil kolo, tak jsem chtěl Foxe prodat, ale tarpered (či jak se to píše) vidlí bylo poskrovnu a tak jsem si to nechal. Teď už to nemá smysm měnit. Fox mě zkraje zklamal, je to holt sportovní vile a já bych ocenil cetovnější a citlivější. V terénu ale funguje bezchybně.
Pošli Milanovi, bude jako vyměněná ;0)
Ráno jsem koukal na jeho stránky. Nenašel jsem kolik si účtuje za úpravu poslané vidle???
Kdysi to tam tuším bylo, ale stráky jsou nové a zkrátka jsem nenašel.
ono je to složité, každá vidlice se upravuje trochu jinak, pošli mu mejl s dotazem a popisem toho co chceš.
s výsledkem budeš spokojený
za 10000000 (teda jestli je u vás litr tiskar jako u nás) vidlici? No tak ta se doopravdy jako sériovka bude hledat velmi těžko, ta by za ty prachy měla lítat.
Namiesto tlmicov by som skor riesil ram :)
(atypicke uchytenie tlmica bez vahadla + prepakovany jednocap).
IQ žádné atypické uchycení tlumiče nemá…
Jestli se kolo líbí, tak to je víc jak funkční vlastnosti. Já jej chápu, raději budu jezdit na něčem horším co zbožňuju, než na něčem precizním co se mi nelíbí.
Oba dva mají podobné vlastnosti. Někdo dává přednost systému Propedal někdo Powervalve. Stejně nevěřím, že někdo má šanci si v průběhu jízdy jěště mimo přepínaní na lockout ještě točit kolečkem na tlumiči.