• krokus

    Nakupujete oblečení, obuv apod. přes eshopy? Pokud ano, jaké máte zkušenosti s výměnou zboží za jiné?

    A teď se zeptám konkrétněji. Když pošlu eshopu balík se zbožím zpátky s tím, že dotyčnou věc chci vyměnit za něco jiného, dejme tomu za stejný druh zboží v jiné velikosti, mám přibalit i fakturu? Pokud to udělám, budu mít v ruce maximálně potvrzení z pošty. A ještě jeden dotaz: Jak je to se 14denní lhůtou na vrácení peněz? Běží ode dne, kdy mi přišel první balík, nebo se posléze rozběhne znova?

    Díky.

    • michalrysina  

      já myslím že běží od data koupě ale to si nejsem jistej. Vždycky když sem posílal něco zpět tak jsem si fakturu okopíroval a origoš poslal. Věci samozřejmě nesmí být používané a musí mít vysačky a takový kraviny

      • Sauvage  

        „My nechceme myslet, chcem vědět. Hoďte ho do jámy, pusťte na něj psy a hned bude mít jasno v tom co ví a co ne“

        Lhůta vždy platí od uzavření kupní smlouvy.

        • gargamel  

          …a když uteče do Indočíny, v misce s rejží bude schovanej negr, kterej ho sejme…

    • martinn13  

      Nerad bych se mýlil, ale pokud je to skutečně e-shop, „výměna“ není ze zákona a řídí se případně obchodními podmínkami daného e-shopu (je potřeba číst). 14 denní lhůta na vrácení nepoužitého zboží je ze zákona. Pokud si nejsi jistý, řeš to jako vrácení zboží v zákonné lhůtě a novou objednávku. Pak tak lhůta musí být od dodání nového zboží.

      Exitují však i kamenné obchody s možností zaslání zboží na dobírku, ale nemají statut e-shopu! Pak tam lhůta není žádná, pokud ti ji nenabídnou sami v obchodních podmínkách.

      • blaf  

        ono to není o tom jestli jde o eshop nebo ne, ale o tom jestli je smlouva sepsaná a podepsaná v sídle firmy nebo někde jinde, pokud jinde tak mám ze zákona nárok od smlouvy odstoupit

        stejně je to třeba u pojišťováka, který přijde ke mně domů, když se to sepíše u mě doma tak mám nárok do 14 dnů odstoupit, když u nich na pobočce tak nemám

        • martinn13  

          Jen bych nespojoval dvě různé věci – uzavření smlouvy prostředky dálkové komunikace a sepsání smlouvy mimo obvyklé prostory/sídlo.

          V prvním případě – možná máš pradvu a čistě kamenný prodejce by se z toho při zaslání zboží na dobírku nevykroutil. Asi opravdu záleží na formulaci obchodních podmínek a okolnostech nákupu.

          K druhému případu jen doplním, že to platí pouze na přepadovky. Pokud si sjednám za tím účelem u mne doma schůzku, lhůty nejsou.

    • Darkson  

      podle zákona do 14 dnů můžeš nepoškozené zboží bez udání důvodu vrátit nebo vyměnit za jinou velikost. korektní prodejce ale na tuto lhůtu nehledí a domluvíš se s ním i po jejím uplynutí:-)

      • HarryTP  

        OT

        Hele jakej je takovej nejvetší cyklo eshop něco jako je Czechcomputers a Alza mezi pc.Chci si pořídit naky hadry a prijde mi že je všude maj výber co se týče hlavne dostupnejch velikostí

    • Mr.Pavka  

      A jak je to s vrácením zboží do 14 dnů?

      Když ještě připojim důvod, že na přímý dotaz kolik zboží(vidlice)váží bylo prodávajícím napsáno, že váží 1,7kg ale ve skutečnosti má 1,85kg.

    • Mr.Pavka  

      A jak je to s vrácením zboží do 14 dnů?

      Když ještě připojim důvod, že na přímý dotaz kolik zboží(vidlice)váží bylo prodávajícím napsáno, že váží 1,7kg ale ve skutečnosti má 1,85kg.

    • Mr.Pavka  

      A jak je to s vrácením zboží do 14 dnů?

      Když ještě připojim důvod, že na přímý dotaz kolik zboží(vidlice)váží bylo prodávajícím napsáno, že váží 1,7kg ale ve skutečnosti má 1,85kg.

    • Mr.Pavka  

      A jak je to s vrácením zboží do 14 dnů?

      Když ještě připojim důvod, že na přímý dotaz kolik zboží(vidlice)váží bylo prodávajícím napsáno, že váží 1,7kg ale ve skutečnosti má 1,85kg.

      • kubad  

        chjo :-(

        Zboží zakoupené prostřednictvím Internetu můžete vrátit do 14 dnů bez udání důvodu.

      • kubad  

        chjo :-(

        Zboží zakoupené prostřednictvím Internetu můžete vrátit do 14 dnů bez udání důvodu.

      • terkad  

        Když vracíš do 14 dnů, nemusíš důvod vůbec uvádět.

        Pokud bych ale vracela z důvodu, že zboží nechci kvůli špatně uvedenému popisu při koupi, požadovala bych zpět i náklady za poštu v obou směrech (pokud tedy neposílali zdarma, pak jen za poštu ode mě k nim samozřejmě).

        • zdenek  

          Jednou jsem si málem naběhl, když jsem chtěl jako důvod vrácení uvést špatnou funkci zboží. Mohla z toho být reklamace a 30 dní čekání. Takže raději bez důvodu nebo z nějakého subjektivního…

    • jIrI___  

      Technický dotaz. Když si objednám zboží z eshopu, který má pobočky ve více městech, a způsob dodání si zvolím odběr na prodejně, platí i v tomhle případě 14 dnů na vrácení zboží? Chci si objednat přilbu, která je skladem jen na prodejně v Brně, převzít si ji chci na prodejně v Ostravě a všem je jasné, že přilba se musí vyzkoušet…

      • blaf  

        kdyz objednas pres eshop tak mas 14 dni na vraceni i pri osobnim odberu

        • jIrI___  

          Pozitivní zpráva, díky :)

        • l.smetana  

          Je to možné, mě ale Mironet dělal problém s tím, že zaplaceno a vyzvednuto na pobočce = neplatí 14ti denní lhůta. Dohadoval jsem se s nimi opravdu dost dlouho, ty nepříjemnosti bych nikomu nepřál. Poptej se raději na prodejně při vyzvednutí.

          • obda  

            Mironet možná problémy dělal, ale z hlediska zákonů nebyli v právu. Tohle bylo explicitně probíráno mnohokrát např. v d-testu

            • l.smetana  

              Asi špatný odkaz :) Já jsem věděl, že nebyli, jenže když tě měsíc pořád přepojujou na někoho jiného a nedá se s nimi pořádně mluvit/domluvit,je to pak těžko..

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.