ERD Roval Carbon - jak dlouhe draty pro prestavbu kol

32 nepřečtených
  • zephyr

    Ahoj,

    nedavno jsem si poridil Epic Expert 2019. Na prvni pohled pekne karbonove kola jsou ale opravdu tezitka (1950g) a tak bych jsem je rad prepletl na neco lehciho. Idealne DT 240 naboje. Nasel jsem oficialni kalkulator pro vypocet delky spic, ale narazil jsem na problem ze nikde nejsem schopny dohledat ERD (Effective rim diameter). Specialized mi to nechteji rict, ze tim pry prijdu o zaruku na kola. To mi nevadi. Videl jsem i ruzna videa jak to lidi meri sami, ale to znamena rozplest kola a, zmerit objednat a to zabere dost casu, kdy nebudu mit na cem jezdit.

    Tak se ptam tady jestli uz nekdo nahodou tyto rafky neprepletal, nebo nema moznost ziskat interni informace a poradit mi.

    Diky moc

    • plzakj  

      Co myslis, ze usetris vahou naby? Nema smysl, kdyz uz, resit vahu na obvodu → rafky?

      • zephyr  

        Vim ze ten pomer efektivniho usetreni vahy na kolech je neco jako 3:1 – rafek vs naboj. Kazdopadne ta celkova vaha porad hraje roli. Obzvlast pokud je to temer pul kila.

        • plzakj  

          400g hraje roli mozna tak v tabulce v “nasich bajcich” na BF, pokud nejsi 50kg typek. A i tak je to otazka. V tom pomeru vahy cely soustavy jezdec + kolo. Poznas rozdil, kdyz si nevezmes bidon s pitim?

          Ale co, evidentne jsi se uz rozhodl. Podle mne je to 3.14covina.

          Koncim s konstruktivnimi komenty. :)

    • černápole  

      tak to odnes do nšjakého solidního servisu, kde ti to vypletou-)

      • zephyr  

        Mam servis za rohem kde jsem domluveny ze mi to zapletou. Jedna se mi o to abych byl co nejkratsi dobu bez kola. Kdybych zjistil to ERD, tak to vsechno objednam a az to pridje tak pak rozplest a zaplest ty kola je otazka jednoho dne. Pokud jim to tam ale prinesu at to rozpletou, zmeri, objednaji a nez to prijde a zapletou tak budu tyden az dva bez kol(a).

        • Twitko  

          tak ja nevím, škol specializovaných nemaje, ale když jsem změřil ERD na svých ráfcích, spočítal a objednal dráty u němců (bike24) tak jsem je měl za 3 dny doma. Další dva dny jsem si hrál s kolama a hotovo (a to podotýkám, že byly moje první, tudíž to šlo pomalu a já ani nijak nespěchal – tedy někdo zkušený, kdo to umí a přesně ví co dělá, by to určo zvládl mnohem rychleji). Takže mi ty dva týdny přijdou jako zbytečný strach ..

          Max bych to nechal na leden, až budou venku bílý sra*ky, tak týden sem nebo tam už nehraje roli … :-)

    • Rubi  

      a to mas zvazene? na strankach pisou 1610g, moc se mi nechce verit ze by ujeli o 340g…

      • zephyr  

        Jo vahu uvadim o prispevek niz. Celkem 1875. Kde jsi nasel ze uvadi 1610g? Muzes mi prosim poslat odkaz? Diky

        • Rubi  

          tady

          • tomxxx  

            Mne se nezdaj ty jeho draty. Podle me to nejsou competition race, z fotky vypadaj tlusty jak noha. Navic ty naby co ma áňa na kole taky nejsou 350, ale nejakej ingot.

            • Rubi  

              Vypada to na 2,00 draty navic asi na oem davaji horsi naby, oni taky nikde nepisou ze jsou to ty same kola, takze to proste ojebavaji. No ana ma na kole naboj ve stylu 370, protoze tam mela matku na dorovnani vule…

    • tomxxx  

      To se mi taky nezda 1950g. Tohle neni speslu podobne, i na nejhorsich verzich modelu ma sice hlinikove, ale relativne lehke zaplety.

      Nejakej jednoduchej zpusob mereni ERD na zapletenych kolech neznam. Dve kolmice, zmerit tak vzdalenost niplu a pricist delku niplu… Jestli ma nekdo treba pravitko na zaplety, tak udelat si na nem znacky, ale chce to zmerit dost presne, obaval bych se ze ti ujede ruka. Kdyz pak pouzijes sapim nebo DT draty, tak ty maj vetsi rezervu na vypocet delky nez nejake cinske pillary atd. (tak o 1mm na dratu lepsi urcite) pouzivam dt draty a squorx niple a tam je rezerva dost giganticka.

      • zephyr  

        Vazil jsem to orientacne, viz obrazky. Vahy disku a kazety mam z netu, takze ta celkova vaha je +/-.Predni 854 (1004–150), zadni 1021 (1581–448–112). Celkem tedy 1875. Neni to teda tech 1950 co jsem psal ale porad hodne na to ze to jsou karbonove rafky vice mene podobne jako na tech top kolech ktere vazi 1330g. Mam v planu to zaplest na nabojich DT 240, draty Competition race a niple Pro Lock hexagonal.

        • Johny.Merida  

          ,, obyč" karbon kola Roval maji podle katalogu 1520g a verze SL by měla mit 1320g.....ten tvuj údaj je je tedy o dost vic........ty tam máš z výroby ty ,, obyčejnější" karbony.

        • Kouba_2005  

          Vážíš kola s kotoučema a s kazetou a pak to odečítáš? Váhy kotoučů a kazety z netu. Nejlepší je asi zvážit holý kola, takhle je to o ničem.

        • tomxxx  

          Jo tak jestli sedi ta hmotnost rafku 450 jak pise jointy, s tim setupem co chces budou mit kola neco mezi 1550 a 1600.

          Bych se na rozplejtani asi vysral, objednal nextie rafky, zbytek co chces, tohle zkusil za 20000 prodat. Prijde mi divny gramarit na zapletech s 240 nabou, 1,6 dratama a mit 450g rafky…

          • jonti  

            S tou prodejni cenou jsi optimista, tyhle rafky jsou ok mozna na sjezdovejsi discipliny nebo pro jezdce pres 100kg.

            Ja budu brat nejake lehke zavodni asi 1300g kola a kdyz ty Rovaly nikdo nebude chtit, necham si je jako treninkove a na podzim je prodam s kolem.

            • tomxxx  

              Njn, ale za 15 je prodáš jak nic, když budou nejeté. Když koupí 350 náby, tak ušetří strašně peněz a furt ty kola můžou být někde mezi 1450 – 1550 podle ráfků. Ale to je každého boj.

              Když koupí jen 240 náby a bude přeplejtat, je furt kolik – 14 litrů v mínusu všetně drátů a práce a ty náby od speslu neprodáš za moc. Za to já už skoro pro sebe zapletu cinskej karbon na 350. To je ale kazdeho boj…

            • Rubi  

              1300g ? To bude papirovy rafek nebo malo tenkych dratu nebo nahonene na nejakych lehkych nabach? A nebo vsechno dokupy?

              • tomxxx  

                300g ráfek, 28 drátů 1,6 a náby 240. Nic neobvyklého. Však ty moje záplety maj 1398 s 355g ráfkem. Ten ráfek ani papírovej být nemusí, jen se stačí spokojit s tim, že bude nízkej a 22mm širokej. Nicméně si nemyslim, že to je pro jointiho to pravé.

                • milan.v  

                  … jointi… :-D

                  • jonti  

                    Je to bez „i“, vzniklo to postupne nejak Jan – Jonatan – Jony – Jonti…

                    Kola jsem nakonec vzal bazarovy Newmany. Rafek 22mm na gumy co vozim staci(Schwalbe 2,25). Nechci jezdit nic tezke a technicke, na vysledek zavody okolo Prahy, na zazitek dlouhe tezke maratony, na ktere ale nebudu mit najeto.

                    Ted vazim okolo 74kg, na sezonu to snad dostanu na 70kg a FTP na 320W.

                    • tomxxx  

                      To mi pak poreferuj, jaké jsou ty newman náby, docela se mi líběj, ale nikdy jsem neměl koule na to si je koupit místo DT.

                  • tomxxx  

                    Všímavej :D

                    za tento nejapný žert je jontimu omlouvám.

    • cosmo  

      Zvaz to samotne, tak velka odchylka u speslu katalogu mi nesedi…ja navazil na svych karbonovych rovalech o par gramu min…

    • jonti  

      Mam model pro 2019, navazil jsem a dopocital z katalogovych hmotnosti, zadni naboj mam DT 350 DBIS Boost J-bend. Vazil jsem taky vcetne kotoucu, kazety a pasky do rafku, muzou tam byt chyby.

      Roval Carbon Specialized

      zadni predni

      naboj 290 216

      draty 190,68 190

      niple 8,68 8

      paska 27 27

      rafek 454 454

      kotouc 110

      kazeta 355

      srouby kotouce 12

      943,36 895 1838,36

      Vychazi mi, ze rafky jsou docela tezke, 450g je na XC rafek s 25mm vnitrkem dost.

      Udavana hmotnost kol 1610g je nesmysl, ta kola se od mych lisi jen lepsimi draty a prednim nabojem DT350. Podobne jsem cetl, ze i hmotnost modelu SL 2019 je asi o 100g vyssi nez udavana.

      Docela me to sklamalo, ale kdyz vidim, kolik lidi v mem okoli rozstipalo rafky vazici pod 350g, a to jsou lide vazici 55–65kg, tak se nevidim, ze tam davaji nerozstrelitel­ne rafky.

      • jeniiiik  

        Taky mi nesedela hmotnost na silničních. Asi je to nějaký OEM OJEB oproti tomu co se prodává zvlášť a je v katalogu.

        • jonti  

          Oni nikde nepisou, ze to jsou stejna kola, jako prodavaji. I na strankach mas jen napsane, jake jsou rafky a naboje.

        • Rubi  

          je to mozne ze ty OEM jsou horsi, mimo s-works, ten vzdycky sedel…

    • mathosh  

      Zdravím miestnych odborníkov – viete mi prosím poradiť na koľko kg natiahnuť kolá Roval Control 29 Carbon 2017? Na nete som našiel iba jeden všeobecný roval manuál kde je uvedená hodnota 1100 – 1200N…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse