• (Pirda)1

    Zdarec bikeři. Potřebuju pordit s výběrem. Vybírám mezi specialized epic a stumpjumper. Já osobně nezávodím ale hodně jezdím do kopců a kolo mám hlavně na tréning a požitek z jízdy trochu se obávám, jestli ten zdvih 140 u stumpjumpera není trochu moc. Jaké s tím máte zkušenosti? Dík

    0 0
    • jerrry  

      na rychle jezdeni Epica, na radostne jezdeni Stumpa. Imho bych ale dneska Spesla nekupoval – je tu cela rada jinejch, peknejch kol a s mnohem vetsi kompatibilitou nahradnich dilu.

      0 0
    • McBlacky  

      jestli nezávodíš tak SJ, jestli se bojíš zdvihu tak mrkni na 120mm Camber.

      0 0
    • Kubiczech  

      Nejdřív si ty kola zkus. Já léta považoval SJ za jedno z nejlepších kol na nezávodní svezení, ale po testu jsem byl z toho kola zklamaný. Já bych i pro nezávodění vzal Epic. Nebo zkusit toho Cambera.

      0 0
      • Honzyn  

        Ja bych taky vzal i pro nezavodni jezdeni Epica a to v 29" verzi.Odpruzeni jde nastavit hodne komfortne,posed je univerzalni,vubec to neni prehnane natazene kolo.Nebo Camber 29"-to uz musi byt dostatecna zehlicka,soucasny SJ FSR mi prijde uz vic DH nez XC..

        0 0
        • pustipav  

          žádnej flame nebo hádka – ale čistě ze zajímavosti – jakou má výhodou na biku 29" pokud neberu v potaz abnormální výšku bikera? Třeba teoreticky pro mě (172cm) ?

          0 0
          • jIrI___  

            Co jsem měl možnost zkusit, tak větší kola líp překonávají nerovnosti a to kolo má větší setrvačnost, takže ideální na rovinky. Jinak mi 29 připadá taková neobratná (29 HT Niner mi připadal úplně tragicky neobratný a naopak 29 full od Nineru na tom byl podstatně líp, ale pořád hůř než 26) a oproti 26 taky celkem líná při zrychlování. Mít před sebou na výběr stejně osazené 26 a 29, tak já osobně sáhnu po 26, protože 29 oproti ní zas nemá tolik výhod, které bych ocenil, holt u full.

            Ale všechno to jsou jen poznatky, které jsem získal během pár hodin projížděk, takže brát s rezervou. 29 asi nikdy dlouhodobě sedlat nebudu :)

            0 0
            • Honzyn  

              To je prave to-stejne osazena 26 a 29-ta 26 bude vzdy lehci,hbitejsi­.Myslim,ze do 29ky se proste musi investovat vice,tak aby se hmotnosti a tuhosti srovnala s levnejsi 26kou.

              0 0
              • MlokCZ  

                Pokud to srovnáš oproti levnější 26tce, tak když u 29tky připlatíš, tak není problém. A ani to nebude třeba až tolik peněz navíc.

                Jenže pokud někdo má už lepší dražší 26tku, tak má u 29tky v tomhle prostě smůlu. V podstatě ani kdyby připlatil hodně, tak třeba u kol už nemůže pořídit strovnatelně tuhá/těžká/odolná. U plášťů to samé.

                Tím 29tku určitě nezavrhuju, když taky i sám stavím 29tkového celopevňáka, u fullu bych si ale pořád z mnoha důvodů u 29tky nevybral.

                0 0
                • Honzyn  

                  Vsak taky chcu dat na 29ku Superfly pevnou vidlici,abych se hmotnosti dostal na uroven top 26"HT.

                  0 0
                • Ruprt2  

                  Ano připoměl jsi mi reklamu jak Gary vysvětluje, že Superfly je nejlehčí kolo, které kdy GF vyrobil.

                  Jenomže Top HT 26 od Garyho stojí (stálo) 40K a Superfly 100K

                  To by byl dost div, kdyby to nebylo lehčí. (to, že v 26 HT GF dělal jenom hliník to podtrhuje)

                  0 0
                  • Pac029  

                    Tam bylo dulezite to „karbonove“ ;o). I SuperCaliber z roku 2000 byl celkem slusne 9.5 kg kolo, ovsem taky vychazel hrube pres 100 klaciku a nemel kotoucovky.

                    0 0
            • ememem  

              a to kolo má větší setrvačnost, takže ideální na rovinky. – coz je pre mtb typicke a preto je 29 uplne super bomba a nie len marketingovy ofajc.

              inak po jednom zvezeni na 29 si dovolujem urobit uzaver toho typu ze s tebou uplne suhlasim predovsetkym co sa tyka tragickej neobratnosti (zrychlenie si pri svojej vykonnosti neodvazujem posudzovat)a preto bych to nechcel ani ako ht.

              0 0
              • tmax  

                Záleží od jedinca a aj od správnej veľkosti. Mám presne opačnú skúsenosť (Stumpjumper HT v 17,5" veľkosti na mojich cca 175cm). Testoval som okrem iného (okolie XC-čka) aj na XC trati v Novom Meste na Morave (a že to bola samá točka a technika!). A jazdilo sa mi na ňom parádne. Nevýhody som nepostrehol, šlo to za pedálom fajnovo. Šutre na konci kolečka som ani nepostrehol, korene detto.

                0 0
                • ememem  

                  iste je to subjektivne, ja svoj pohlad nikomu nevnucujem ale nazor budem menit len tazko. (uznavam ze moj zaver sa z toho jedneho zvezenia da oznacit ako unahleny)

                  0 0
        • marapara  

          No, myslím že má SJ do DH ještě hodně daleko :)).

          Je to spíš na pohodové ježdění. To ale neznamená, že nejede, ale spíš naopak jede velmi dobře. Můžu srovnat se Zaskarem, není o moc línější, než Zaskar. Respektive trasu co jezdím na Zaskaru domů z práce víceméně po silnici (cca 32 km) jsem si střihl na SJ a měl jsem o 1 km/h menší průměr. Jel jsem v tepech stejně.

          0 0
          • Honzyn  

            To se mi az nechce verit,ale pokud to mas zmerene…Ja kdyz jsem presedlal z fullu 120/120 prave na Zaskara,tak jsem si pripadal jak s vrtuli v zadech,jak jsem zacal litat!

            0 0
            • marapara  

              Mám to změřené. I když jsem zvědavý v létě, teď to není úplně objektivní, když není taková forma, jako v létě. Na HT mívám průměr okolo 28 a něco, na SJ jsem měl 27 a něco.

              Pláště jsem měl na SJ RaceKingy a Zaskarovi Karmy. Tedy oba dva typy celkem jezdivé.

              0 0
              • Honzyn  

                Tak to je solidni prumer!To mivam tak na silnicce.Ale pokud pises,ze tva trasa je po silnici.Zalezi na kopcovitosti.

                0 0
            • MlokCZ  

              Na HT x Cube Stereo jsem měl podobné rozdíly. Když nebylo moc kopců, tak při stejných pláštích byl rozdíl na průměru ještě výrazně menší, někdy i neměřitelný.

              Chrtí 100mm full x Stereo jsem nedokázal měřením při stejných tepech prokázat rozdíl na průměru vůbec. Vždy na stejné trati průměr lehce lítá dle aktuálního stavu organismu. Na obou kolech jsem měl podobný rozptyl výsledků, takže jsem ani nemohl dle měření říci, že jsem na tom chrtím fullu rychlejší.

              Obě kola byla totožně osazena, tedy rozdíl byl pouze v rámu/zdvihu a vidlici, jinak stejné vše včetně kol a plášťů.

              Měřitelné pomalejší jsem až na svojem druhém Stereu, kde to dělají především výrazně pomalejší a těžší pláště.

              0 0
              • McBlacky  

                ono by to bylo zajímavější až při úsilí nad 90% maxima. Například při půl hodinovém nebo hodinovém výkonu pokud možno nad ANP průměrem. Silnice je ideální pro srovnání rychlost/tep. V terénu to měřit moc nejde jak jsem zjistil.

                pak je mezi koly velký rozdíl – alespoň tak to pozoruji já. A to vozím jen kola do 120 zdvihu. Při pohodové celodenní jízdě, kdy je závěrečný průměr kolem 130 rozdíl skoro poznat nejde.

                0 0
                • fousek  

                  Co to zkusit na valcich? Podle me by to bylo docela presny, samozrejme s tema samejma kolama na vseh kolech

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Souhlasím s tím, že s narůstajícím výkonem se bude rozdíl zvětšovat. Tím spíše je pro můj případ ten rozdíl zanedbatelný, protože jezdím i při mojí vyšší intenzitě na nižším výkonu než Ty při tvojí nižší intenzitě. A k tomu menšímu výkonu ještě spíše vyšší kadence a poměrně slušné kruhové šlapání + Stereo jde velmi dobře za pedálem.

                  Takže při těhle všech faktorech dohromady není snadné, aby i třeba HT nebo chrtí full byl nějaký velký rozdíl.

                  Teď jak jsem po letech zase měsíc jezdil silničku, tak i ta mi rychlostně zklamala. O hodně rychlejší jsem byl pouze když jsem jezdil vysokou intenzitu (což dlouhodobě nemohu praktikovat i kdybych chtěl). A jakmile jsem zvolnil a hlídal si tepy podobné jako na biku, tak najednou jsem byl rychlejší zase jen o málo (o něco samozřejmě byl). Ještě tak rovinky a mírné sjezdy, tam byl rozdíl znatelnější, ale třeba výjezdy už rozdíl velmi malý.

                  Já si tak dlouhý pobyt nad ANP moc dovolit ještě nemůžu, tohle mi po těch zdravotních problémech pár let zpět pořád vadí a pak z toho hrozně dlouho regeneruju. Takže takovým situacím se vyhýbám.

                  Krátce pár minut není problém, tak klidně i téměř k maximálnímu tepu, ale dlouhodobější pobyt nad ANP, tomu se vyhýbám, co to jde.

                  Takže třeba na silnici, tam nad ANP nejezdím v podstatě vůbec, proč bych to dělal :-)

                  0 0
                  • ememem  

                    Takže třeba na silnici, tam nad ANP nejezdím v podstatě vůbec, proč bych to dělal :-) – tak to si nejaky namakny alebo ja slaby lebo len co zacnem slapat do kopca tak som zachvilu nad anp a nezleziem z neho az kym som neni hore. ani pri najlahsom prevode nedokazem do kopcov slapat pod anp.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      silnice a 39/23 nejlehčí ? :)

                      0 0
                      • ememem  

                        prave ze nie, silnicka 34/28 a kopce tak co mam za domom – 260m/4km, prip. 325m/4.5km, 320m/7.5km a pod.

                        0 0
                        • fousek  

                          ty nejsou uplne maly

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          34/29 mi tak akorát stačilo na podobné kopce jak popisuješ. Mám tu v okolí dost výrazně prudších i když jsou zase výrazně kratší (tím myslím 150m/1,2km a podobné).

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Tím tak akorát myslím, že bych nechodil přes ANP, ale nestačilo by mi to na ježdění základní vytrvalosti.

                            0 0
                    • MlokCZ  

                      To právě nejsem. Proto jsem na poslední silničce (kterou jsem ale měl pouze měsíc) dal až takový extrém jako trojplacka + 11/32 kazeta.

                      Ale i tak mi silnička právě občas strhla k příliš svižné jízdě (to jsem dával i dlouhou dobu nad anp) a pak to nemělo dobré následky a tak to jezdit dlouhodobě nemůžu.

                      Silničku už ale zase nemám, takže na silnici bude brzy znamenat na 29 celopevňáku, kde budu mít 11/34 kazetu + 44/32/22 klasiku. A před tím než jsem ji na krátko po letech pořídil jsem měl 26tkového celopevňáka.

                      Jen dlouho nad ANP nejen, že nemůžu z dlouhodobého hlediska, ale je to pro mě i nesmysl pro jednu dlouhou vyjížďku, protože tak akorát rychle fyzicky odejdu a pak se zbytek vyjížďky trápím a celkově jsem pomalejší. Taky na té silničce jsem si to dovolil jen na krátkých typu 2–3 hodiny čistého času jízdy.

                      A mít příliš těžký převod, abych na tom byl jak popisuješ, z toho jsem už vyrostl před léty (i na předchozí silničce před pár lety jsem měl aspoň compakty + 13/29 kazetu).

                      0 0
      • McBlacky  

        s tímhle myslím nebude moc lidí souhlasit. ten rozdíl je obrovský a byl i u 120 zdvihu

        0 0
        • Kubiczech  

          To je mi jasné, spoustě lidí sedí a jsou z něho nadšení. Mě nesedlo vůbec a považuji ho za kočkopsa, který sice umí všechno, ale všechno tak nějak napůl a nic pořádně. Je to jen můj osobní názor, majitelé nečertěte se.

          0 0
          • esti  

            Je to tak.SJ se 140 zdvihu je opravdový univerzál.Někteří lidé na něj nedají dopustit,pro ty ostatní je to rozcestník na poli zdvihu.

            0 0
            • Kubiczech  

              Pro mě je to důkaz, že univerzál neexistuje. Když to má jet, tak to dvakrát nejede a když přijde terén, který zvládnout má, tak ho nezvládne.

              0 0
              • McBlacky  

                jestli to píšeš o SJ, tak to je bla bla bla

                0 0
                • Kubiczech  

                  Ano, můj subjektivní poznatek ohledně SJ 09 podpořený testem. Za blábol bych to označoval v případě, že bych to kolo nejel. Tobě to kolo přišlo senzační, tak sis ho koupil, mě ne, nekoupil. To je celé, nikomu to necpu.

                  0 0
                  • marapara  

                    To je sice možné, ale jde pouze o tvůj subjektivní pocit.

                    Mám sice SJ FSR 2010, kde zdvih je 140 mm a můžu potvrdit, že jede dobře. Prostupnost rozbitým terénem jsem ještě neměl možnost moc zkusit, protože jsem ho jel zatím spíš po asfaltkách a zpěvněných cestách, ale teď už jsem jel i párkrát na sněhu a zmrzlé rozorané hlíně a nebyl problém. Takže tvoje dojmy rozhodně nepotvrzuji. Myslím, že pro ten účel, jaký je navržen splňuje dobře.

                    0 0
                  • McBlacky  

                    když nezvládne terén, tak napiš 2–3 kola, která ho zvládnou v kategorii 120 líp.

                    s tím, že nejede částečně souhlasím, na závody to opravdu není – v rámci 120 zdvihu jede po hladkém povrchu hodně jednočepů a virtuál lépe.

                    Osobně hodnotím starší SJ v terénu jako špičku a na asfaltový dupačky jako podprůměr. Nové SJ je v terénu -v rámci 140mm- už jen průměr, ale na chrcení -opět v rámci zdvihu nadprůměr.

                    posuzuji varianty bez brainu, ten má dle mého smysl jen u čistě chrtích kol.

                    0 0
    • oldaka  

      ja bych volil i pro nezavodni jezdeni Epica… ale to jsou rady na hovno :) zkus a uvidis

      0 0
      • Honzyn  

        Kratce jsem testoval toho Epica 29" a Treka Top Fuela 26".Nedovedu si predstavit,ze bych pro „normalni“ biking vozil vyssi zdvihy,tezsi kolo.Snad nekde do bikeparku:-)Pokud rad jezdis do kopcu,tak s biky typu SJ,Enduro to moc pozitek neni,ne kvuli hmotnosti,ale kvuli geometrii,polozene vidlici.V prudkych vyjezdech hodis zada:-)

        0 0
        • (Pirda)1  

          jj to je pravda…

          0 0
        • MlokCZ  

          Tady vůbec nesouhlasím. I spousta kol s opravdu velkým zdvihem (myslím třeba 160mm+) má do výjezdu geometrii lepší než chrtí fully. Většinou je to dané delší zadní stavbou. Jediná nevýhoda bývá ta položenější vidlice, což komu vadí, tak řeší snižování zdvihu.

          A úhel vidlice není ještě u kategorie 140mm nijak extra nízký. A případně to ještě dožene snižování vidlice.

          Já naopak třeba vůbec nemám rád ty velké úhly, co se používají u některch HT a chrtích fullů. I na 26tkovém celopevňáku jsem naposledy vozil hlavový úhel kolem 69–69,5st.

          Takže těch 68st., co mám na fullech není už moc rozdíl.

          Já tedy na svojich 140–150mm fullech vyjedu zcela jednoznačně nejvíce, co jsem kdy na kterých kolech vyjel z toho co jsem jezdil. Dokonce jsem tak za poslední dva roky dal celkem už 5 výjezdů, které jsem z mnoha pokusů za posledních cca 10 let ještě nikdy na předchozích kolech nedal.

          Takže tvrzení, že hodíš záda je dost mimo. Já to mám přesně naopak. Na svojich 140–150mm fullech musím v prudkých výjezdech pracovat s těžištěm nejméně, téměř vůbec. Třeba posun na špičku sedla, to vůbez už neznám (kdysi na HT jsem to musel provozovat pořád), protože to ani v nejprudších pasážích dělat nemusím. Vždy bohatě stačí snížit vidlici + se případně lehce překlonit (a ani to není třeba moc).

          Nejel jsem jediného chrtího fulla (a že kromě toho, co jsem jezdil dlouhodobě jsem lecos zkoušel), kde by to bylo lepší, vždy to bylo naopak o něco horší. Rychlé snižování zdvihu se tu nekoná (vidlice takové neexistují) a k tomu většinou kratší zadní stavba.

          A letos jsem se vrátil znovu na pár měsíců k chrtímu fullu a po půl roce ho zase zklamaný prodal (uvažoval jsem, že prodám starší Stereo a nahradím chrtějším fullem), protože z mojeho pohledu mi nepřinesl nic pozitivního. Jelo to jen o málo lépe než vyšší zdvihy (příliš malý rozdíl, aby to za něco stálo), co jezdím. Přitom jakmile je trošku rozbitější terén, tak je to o několik tříd horší. O pořádných sjezdech vůbec nemluvě.

          Jediné co beru, tak že u 29tek je to lehce posunuté díky větším kolům, tím myslím, že tam pro stejné pohodlí stačí o trošku nižší zdvih. A u 29tek nemám s fully žádné větší zkušenosti, takže tam to nemůžu hodnotit.

          Takže je to vše velmi individuální.

          PS: Do kopců jezdím rád. A právě kvůli nim jsem zkončil v kategorii fullů co jezdím. U ještě většího zdvihu už se mi začínaly některé věci právě ohledně výjezdu nelíbit (snižování na vidlici bych tu potřeboval už zcela nutně a není žádná 160mm vidlice s rychlým snižováním, která by chodila podle mojich představ, váha celého kola už začíná na můj vkus trošku moc narůstat, atd.).

          0 0
        • jerrry  

          jezis to je plk … muj starej Stump ma zdvih 120. Vidli Foxe Talas … 100–120–140 … nechapu proc byc mel v kombinaci 100–120 hazet zada ????? Notabene i 120–120 je uplne jezditelny.

          Novej Stupm samo nema 120 ale 140 ale vidle tomu bude odpovidat, alespon to predpokladam. Jedine co me na Speslu „sere“ je to ze muj model ma Braina – tedy i vlastni tlumic. Tlumic zacina zlobit. Servis je nekde v Nemecku. Doba servisu neznama. Vymena za neco jinyho nemozna – roztec. Moje pristi kolo proste nebude obsahovat nic, co by nebylo zamenitelny za neco jinyho …

          Takze kdybych mel ted kupovat kolo, bude to bude Giant TRance X – stavel jsem pro kluka a nadhera a nebo kdyz mas penize, tak neco lepsiho – poradim na vyzadani :-)

          0 0
        • fousek  

          Blbost, naopak v technickym vyjezdu chrt muze na naky vetsi prekazce odskocit a prohrabnout a velkej zdvih si s tim poradi. Kdyz jsou takovejch prekazek vic za sebou tak pro chrta je to konecna.

          0 0
        • KRAJIC  

          No to jsou sračky…

          0 0
        • marapara  

          Tak to jsi teda vyprodukoval pořádnou snůšku blábolů.

          Nechápu, proč bych měl házet záda u vidle kde se dá měnit zdvih 100–120–140. Když tam dáš 100, tak málem přepadáš přeš řídítka dopředu, myšleno trochu s nadsázkou.

          Jinak co jsem zkoušel prudší výjezd, cca 22–23% stoupání ze Starého Hrozenkova na Žitkovou, se zdvihem vepředu 120 mm no problem. Kamoš na SJ nemá problém vyjet Javořinu po červené, úplně ta konečná pašáž, prudká stojka po louce k vysílači, kde je stoupání 26–27% a je to na hranici výjezdnosti. A záda taky nehodil.

          Naopak u SJ se zdvihem 140 mm vzadu mi nejvíc sedí geometrie s vidlicí na 140 mm. Když dám 120 mm, tak jsem nakloněn lehce dopředu. Nehledě na funkci odpružení v terénu, kde je prostupnost někde jinde, než na HT.

          0 0
          • Honzyn  

            Javorinu po cervene k vysilaci?To se radi k velmi prudkym vyjezdum?:-)To jezdim na HT se sedmikolem,kde nejlehci je 28ka,ale ani me nenapadlo ji tam dat.Mne proste tato kategorie kol nesedla,mel jsem 120/120,ale vidlici jsem mival stale sesroubovanou na 90mm a i tak mi prisel predek vysoko,kolo kratke,v prudkych vyjezdech to tancovalo.Proste s 14cm predstavcem a 52cm riditkama na celopevnaku vyjedu stojky rychleji,vys a bez balancovani.Ale kazdy jsme jiny a kazdemu sedne neco jineho.

            0 0
            • McBlacky  

              14 forbec a 52 rodla ti ale vystaví stopku v každým jenom trochu ostřejším sjezdu :)

              0 0
              • Honzyn  

                Lepsi nez freeride kokpit to ve sjezdu samozrejme neni:-)Ale rekl bych,ze me to nelimituje tolik,proste jedu pomaleji,ale silnicni presuny a vyjezdy jsou super!

                0 0
                • MlokCZ  

                  To je ale pak jedno s druhým. V těžších pasážíš je příliš malá rychlost často hlavním problémem a lze to jet jen při aspoň trošku větší rychlosti.

                  S takovým kokpitem bych se ale bál cokoliv v náročnější pasáži trošku pustit a nedal bych pak vůbec nic.

                  A kdysi jsem HT s dlouhým představcem jezdil, takže vím o čem mluvím. Tam kde jsem kdysi musel za sedlo co to šlo a ještě to bylo na hraně, tak dnes se nemusím ze sedla ani hnout a ještě to jedu s větší jistotou. Tenkrát jsem si také nepřipouštěl, že mi to moc limituje, to jsem zjistil až po letech. Bylo to hodně dané tím, že jak mi to limitovalo, tak jsem vlastně trošku pořádnější terén vůbec nejezdil, tak mi to pak přišlo, že mi to nelimituje.

                  Ale lepší jsou teď o hodně i výjezdy než na starém HT s dlouhým představcem.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    jednu dobu jsem jezdil 13,5 a 53,5. Z té doby si pamatuji, že jsem v hodně prudkých pasážích /přes 30%/ jezdil často po předním a dost často jsem si vystoupil před rodla. To už dneska prakticky neznám

                    0 0
            • marapara  

              No stoupání 20% a více řadím už mezi stojky, protože pohodový výjezd to prostě není. Konkrétně to stoupání k vysílači je téměř na hranici výjezdnosti. Je poměrně náročné už proto, že se jede po trávě po louce a to hodně ubírá. Kdyby byla cesta s pevným podkladem, tak to tak náročné určitě není.

              Možná bych vyjel i větší, respektive jsem už vyjel i prudší stojku, třeba stoupák z lopenického sedla na Lopeník nebo sjezdovku na Stažovjáku, kde bylo 36% stoupání, ale už se mi moc takové stojky jezdit nehce.

              0 0
              • (Pirda)1  

                jj. já co sem tam byl poprvé tak bylo celkem dost bahno… a to sem fakt nedal. Já bydlím v horním Němčí a na javorku to mám 10 km… tam bych toho spešla hnal v jednom kuse… :)))

                0 0
            • marapara  

              Nezbývá než popřát příjemnou zábavu ve sjezdu :D

              0 0
              • Honzyn  

                Prudka stojka je Osvetimanska sjezdovka-primo od Srubu kolmo navrch,to je taky po trave:-)

                0 0
    • tonik666  

      Jezdím staršího Epica a je na normální ježdění v klidu. Zároveň na něm sjíždím věci, na které si většina lidíé bere mnohem bytelnější kolo. Vyhovují mi úzká řídítka a kolo mi sedne tak, že nejsem příliš natažený, takže ok na příjemné svezení. Záleží, jak ti Epic sedne.

      0 0
      • (Pirda)1  

        Dik za rady. Já sem ještě přemýšlel na meridou 120. Nejvíc se mě líbí 2000 na rok 2011.

        0 0
        • Honzyn  

          Urcite neslapnes mimo ani s tou Meridou.Mne se zdal paradni ten Trek Top Fuel-odpruzeni moc nezere nohy a pritom citelne pomaha i ve vyjezdech.Spis me to kolo prislo,jako kdybych mel pod sebou trail bike nez XC raketu.Za me ale vrele doporucuji 29ku,i kdyz je mi jasne,ze po ni nesahnes..:-)

          0 0
          • marapara  

            Nezlob, ale od tebe jakožto, zastánce pevných kol, singlspeedů a podobných kol, ty rady moc nesedí … když bereš chrtí full pomalu jako trail nebo am bike.

            0 0
    • jerrry  

      ja bych rekl, ze zasadni otazka je – je ten Spesl nejakej spesl Spesl ? Tedy par hornich modelu s jejich vychytavkama, nebo je to obyc Spesl s obyc komponetama ?

      0 0
    • kopečák1  

      Pirdo ozvi se mi prosím na mejl. díky

      0 0
    • marapara  

      Pokud ti jde spíš o výkon a chrcení, tak bych doporučil asi spíš Epica, pokud ti jde o lepší prožitek z náročnějšího ježdění a o pohodlí, doporučil bych SJ FSR. Osobně můžu napsat u SJ FSR, že jede celkem solidně, samozřejmě zálěží na obutí. Váha cca 12.5 kg je u kola tohoto typu myslím celkem akceptovatelná.

      0 0
    • elbunda1  

      Já bych šel do Epica 29" …pokud někdo tvrdí, že je to neobratný kolo, tak neví o čem mluví. Srovnávám se Stumpjumperem HT. Na mostecký trati v technických sjezdech hned na první svezení bez nejmenších problémů a tam jsou klikatice, že se starším Superiorem jsem se do nich kolikrát ani nevešel. A v prudkých stojkách to jede líp jak desetikilovej SJ HT – přesně jak tu už někdo popisoval. Jedinej problém je váha – ty levnější verze jsou fakt hodně těžký a člověk se rychlejc unaví, chce to investici do nějakýho z vyšších modelů a pak to bude fakt zážitek.

      0 0
      • elbunda1  

        Pro upřesnění – ten SJ HT je klasika 26"

        0 0
      • McBlacky  

        zrovna SJ HT mi přijde hodně obratný kolo, mám na něm tak 2000 závodních km a vždycky jsem se vešel kam jsem potřeboval.

        Docela mě překvapuje, že to srovnáváš s 29" epicem.

        Příští rok jak budou v Radotíně tesťáky, tak to zkusím. Letos jsem se k tomu nedostal.

        Možná to souvisí s tím, že Spešl od 09 staví hodně krátký posedy a široký řidítka. Běžně 640 rovný nebo vlajdy na xc, 9 představce atd.

        0 0
        • elbunda1  

          SJ HT je samozřejmě hodně obratný kolo, o tom žádná, možná jsem to napsal blbě, ale myslel jsem to tak, že Epic 29" není o moc horší, co se obratnosti týká

          0 0
    • lukas45  

      a co Epic Evo? geometrii ma Epica, ale 120mm zdvih.. myslim, ze to je hezky kompromis, kamarad co jezdi spise Stumpy/Enduro modely si ho pri predvadecce moc chvalil..

      0 0
    • GKM  

      Ahoj tak taky zvažuji. Není to tedy zatím aktuální vidím to spis až na konec roku ale mám stále dilema.

      Epic Evo nebo Stumpjumper případně ST Evo

      Jde hlavně o to, že se bojím jakmile začnu jezdit celopero začnu se posouvat a nerad bych pak řešil, že to není ono a budu zas chtít měnit kolo. Na druhou stranu stále převažuje u mne nějaká šotolina a delší přesuny k pár km zábavnější trati takže bych rád aby kolo zůstalo tak nějak ,,univerzálnější”.

      Klasického Epica ne. Nechci to na závody ani nějaké rychlé švihy v partě, spíš na pohodu zábavnou jízdu lesem nějaké traily nižší max střední obtížnosti a dojíždění do práce kvůli kondici – tam bych asi řešil druhou sadu kol s jezdivejšími plášti.

      0 0
      • snas89  

        Epic evo

        Neres coby kdyby

        0 0
        • GKM  

          No a není příliž limitován na úzké pláště – tuším max 2,4 oproti asi 3 u ST? Nebo chybí ochrana spodní rámovky. Vzadu je jen 110mm prostě není lepší jít už do ST který mi přišel i pohodlnější na posez a hlavně takový víc na pohodu i v tom průběhu tlumení oproti Epic Evo?

          Na druhou stranu najel jsem jen cca 20km.

          0 0
          • snas89  

            Ja mam fulla 100/100.

            A myslim, ze u soucasnych dc/xc kol je limit prave jen ten zdvih. Dolu to jede nesmysl. Epic evo bude dobrej univerzal, ktery myslim “staci” a nez ho zacne limitovat, tak se hodne posune v technice a v hlave.

            Viz soucasny svetak xc.

            A pak uz taky clovek myslim vybira jinak. Takze nez resit coby kdyby, tak vezmu ted to, co mi idealne na par let pokryje potreby. A dalsi kolo resim, az na to prijde rada.

            Ale…je to jen muj postoj:)

            0 0
            • GKM  

              Ono nejde o to co se dá projet, ale spis o to co na tom kole bude pohodlne projet.

              Jasný ze na svetaku jezdej na 100/100 max 120/120 to co je v podstatě enduro terén aspoň místy.

              Ale těm je fuk ze sou z toho vytrepany a td jedou na výkon drti to a nejde jim o zážitek z jízdy.

              Mě se jedna o to aby to kolo bylo pohodlne a u XC vnímám odlišný průběh tlumení jak to říct Epic mi nepřišel jako taková žehlička na druhou stranu Stump mi nepřišel ze jede po asfaltu, takže váhám.

              0 0
      • Tomcat  

        V nižších vybavových, nikoliv nižších cenových patrech, bych za plnou cenu třeba takového Epicka EVO nechtěl. 120k za Rebu… Stumpjumper na tom není o moc lépe.

        Skoro bych řekl se podívat jinde YT , Canyon a jiní.

        Jinak tohle dilema těžko za tebe někdo vymyslí. Pokud člověk nemá víc různých kol na střídání , vždy to bude kompromis

        0 0
        • GKM  

          Hele výbavu neřeším – SWorsk kupovat nechci ale nějaký ten Expert nebo tak kol 250,–

          0 0
          • TJK  

            pokud je tento prispevek vazny a je tim mysleno ze chces kolo kolem 250k tak bych naprosto okamzite sel do cehokoli jinyho nez spesl… zavedeny „lepsi“ znacky nabidnou za 250 top model v top vybave… na spesl bych uprimne ani nepomyslel

            0 1
            • GKM  

              A co to je top výbava? Koukal sem Epic je na Sidu Stumpjumper je na Foxu 34 Factory, ST Evo na Fox 36 Factory, vždy karbonove záplety a slušná sada.

              Co víc dostanu jinde? Nějak mě nenapadá nic zásadně lepšího a elektriku nechci ani omylem.

              Jde mi hlavně o provedení rámu a to se mi zda na velmi pekne úrovni třeba oproti Canyonu.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.