epic expert carbon 2010 vs merida Ninety-Six Carbon 3500-D 09

67 nepřečtených
  • klimak

    zdravim,rozhoduji se mezi temito koly a rad bych znal nazor ostatnich.dik

    • roud  

      Hlavní rozdíl je v tlumiči epik má brain zatímco na meridě je tlumák s lockem měl by sis rozmyslet jakej systém je pro tebe lepší (lock si zavíráš sám zatímco brain se zavírá a otvírá sám) bylo by dobrý si ty kola půjčit a ozkoušet který ti víc vyhovuje…

      • klimak  

        vice se mi zamlouva system u epicu a desing mi prijde taky lepsi,oproti tomu merida se zda byt lepe osazena,je to hlavolam:(

        nebo ma nekdo navrh na neco jineho at to nemam tak snadne?:)

        • roud  

          systém u epiku je fajn ale vyznačoval se poměrně dost vysokou poruchovostí (nevím jak je to dnes) zas specialized měnil tlumič při reklamaci hned za novej takže si třeba druhej či třetí den mohl zase jezdit…

          • Rk880910  

            Merida vzhledem k tomu že ,,netestuje", tak ti taky téměř hned dají celé nové kolo. A o poruchách brainu na tech novejch modelech sem moc neslyšel. Tady sou všici prd odborníci, zkus se zeptat někde u kvalitních prodejců. Asi taky záleží jak člověk jezdí, kolik váží…

            • kubad  

              Kvalita tlumicu Spesl je vseobecne znami problem. Az tak velky ze jim je znovu musel zacit delat Fox.

              • roud  

                byls rychlejší :O)

                • Rk880910  

                  Děkuji za opravení a novou informaci, to jsem nevěděl. :o) Já jsem myslel že to u těch nových modelů už konečně vychytali…

    • kubad  

      To ktere ti bude lip sedet a vic se libit. Obe sou to spickove kola.

      Ja bych volil Meridu

      • klimak  

        ja si snad hodim korunou :)

        • Nainen  

          U Spešlu bys měl, pokud vím, doživotní záruku na rám. To není úplně od věci.

          • Vilém  

            Pojem „dozivotni“ je dost zavadejici:)

            • o.1  

              U speslu dozivotna znamena do konca tvojho zivota ak si prvym majitelom a ram je v povodnom laku, takze myslim ze to az tak zavadzajuce nie je.

              • kubad  

                Tak skus vyreklamovat 6 lety ram :)

                Uz starsi 3 let je velky boj.

                • destr  

                  Navic ho dřiv rozstřeliš, než že by praskl :-D

                • Attila  

                  to taky záleží jak ten rám vypadá, pokud je jak po průjezdu mlátičkou, tak není moc šance. Ale jestli je kromě praskliny nebo vady v dobrém stavu, není problém reklamovat ani 8 let starý rám.

                  Bohužel u nás jsou lidé schopni zkoušet reklamovat vše.

                  • roud  

                    Hodně bude taky záležet jakou značku reklamuješ ;o]

                    • Attila  

                      No bavíme se snad o Spešlu ne?!

                      • fousek  

                        Chces rict ze kdybych jim prines praskly treba SXko z roku 06, tak mi daj ten samej ram?

                        • Attila  

                          Jsi první majitel? Máš záručák? Není to kolo nějak zvlášť zprasený? Pokud to splňuješ, je reálná šance, že ano.

              • alo  

                doživotni záruka je na hlavní rámový trojúhelník, tuším, na lak, tlumič, vahadla jsou 2 roky záruky

              • Vilém  

                Kdyz myslis:)

              • McBlacky  

                to by byla krásná pohádka.

                • klimak  

                  tak jak je to s tou zarukou?

                  • roud  

                    žádná značka ti nevyreklamuje po 20ti letech rám a nedá ti pak novej ;o] Počítej že u těch největších značek kolem 5ti let…

              • kafac  

                dozivotni zaruka neni do konce zivota majitele, ale do konce moralni zivotnosti ramu, coz byva vetsinou 5 – 6 let…

                • o.1  

                  mylis sa, u speslu je to do konca tvojho zivota. Aj ked s praktickeho hladiska, neviem ci niekto po 10 rokoch najde nejaky doklad o kupe…a ani velke znacky tu nemusia byt vecne…

                  • Vilém  

                    Neni tomu tak, klidne si tam zavolej.

                    • o.1  

                      Kde mam zavolat? Ja som sa pytal vyslovene na toto u predajcu. Zatial mam v inych veciach skusenost pozitivnu, napr. po 3 rokoch vymena prasknutej prilby, takze verim ze by to fungovalo podobne.

                    • Patt  

                      Kdyby nebylo napsáno na Meridě Merida, tak bych bral Meridu.:-) Jak tady všichni říkají, na doživotní záruku neber ohledy. Většinou to je tak, že 2roky jsou klasika a pak je prodloužená nebo tvz. doživotní záruka, která se už jen vztahuje na rámový trojúhelník. Tlumič, zadní kyvka, nic takového v tom již není. Bacha na to! Co vím, tak Merida se stavěla k reklamacím vždy ochotně. Nebo jestli jezdíš někdy do Německa, tak bych měl dva nové typy. Canyon Lux MR 9.0 a KTM Score elite.

              • petrbw  

                pojem „doživotní“ znamená po dobu životnosti výrobku.Nejméně však po dobu která je daná zákonem.Životnost určuje výrobce.Jinak tento pojem jako takový náš občanský zákoník ani zákon na ochranu spotřebitele nespecifikuje.Tedy záleží na výrobci(nebo prodejci.)

    • deeppurple  

      ja bych sel do epica. na zavodech ho pouzivaji vsichni nejlepsi jezdci a ti asi vedi proc…

      • Patt  

        Nikdy nemůžeš srovnávat obyčejného smrtelného bikera, jako jsme my, se závodními jezdci…co mají sponzory. Jim je jedno, jestli jim tlumič vydrží tři závody a pak se musí vyměnit, či udělat repase. Oni prostě dostanou nový a do toho my nevidíme.

        • tom_777  

          epika vozí hodně lidí co to nemaj sponzorsky od Spešlu. Třeba Hruška vloni vyhrál na půjčeným Epiku Sudety a tím pádem byl mistr ČR v maratonu

          /letos je mistr v maratonu Jarda Kulhavej zas na Epiku – ten to kolo ale od sponzorů má/

      • roud  

        Přesně jak napsal patt nemluvě o tom že oni to vozí hlavně proto aby si to lidi jako ty co je na tom uviděj koupily (ne proto že by to chtěli)

      • destr  

        No já sem teda mnohem víc lidí viděl na meridě, např v sobotu na mistráku ;-)

        • roud  

          V ameru zas ty největší dopeři a mistři světa jezděj na scalpelech ;o]

          • klimak  

            co tahkle tu napsat par pro a proti ke kazdemu kolu,pokud teda mate nekdo neco.

            to:Roud,scalpel taky moc pekny taky padal v uvahu ale rozpocet je rozpocet :(

            • destr  

              Já myslim že zrovna tyto dvě kola toho moc proti nemaj ;-) Já bych bral meridu.

            • roud  

              Ono moc možností na chrtí bajk neni merida 96, scott spark, cannondale scalpel, specialized epik, a pak už mě napadá jen orbea vše je pak jen o penězích a hlavně o výběru systému pružení…

              • McBlacky  

                score, MR Lux, X-control, Anthem, Top fuel, Superfly,

                a je jich hromada. Na dost rámech se dá poskládat 10kg raketa.

                • tom_777  

                  prakticky všechny značky nějakej chrtí full maj

                  • McBlacky  

                    ale výběr těch který jsou vhodný pro závodní nasazení je užší

                    • tom_777  

                      často záleží jen na naladění tlumiče popř. konfiguraci posedu

                      např lapierre dělá na stejným 100mm rámu dvě verze – jednu víc závoďáckou race a druhou maraton s kratším posedem a vyšším zvihem vpředu

                      nebo to je vidět na Epiku, kde si pravý závoďáci IHNED měněj řidítka za rovný a představec za delší

                      • Attila  

                        já bych neřek pravý závoďáci, ale spíš konzervativní závoďáci se zastydlýma zvykama.

                        Jé, to jsem zas píchnul do vosího hnízda :-)

                        • McBlacky  

                          :) z kopce jsi na novým posedu rychlejší o tom žádná, ale jinak ti nevím. Rovinky – tam je každej cm narovnání znát. Do kopce je nataženej s těžištěm více vpřed jasně lepší

                          • Attila  

                            To jo. Na rovinkách se stejně můžeš chytit na úzko. Do extrémních výjezdů to chce více práce s těžištěm, ale ani to není na Epicu problém. Tvůj a můj SJ je už jiná geometrie a tam je to do extrémních stojek o něco horší.

                            A hlavně, když máš fulla, tak jeho největší plusy se projeví ve sjezdech a Mordorovejch pasážích. A je přece nesmysl se v těchto pasážích okrádat o ovladatelnost úzkýma řidítkama, dlouhou kosou a těžištěm moc na předku, když právě tam můžeš na soupeře nejvíc získat :-)

                            Takže dle mého to stojí za to POŘÁDNĚ odzkoušet a PAK kdyžtak něco měnit :-)

                            • roud  

                              Hoši a co se na to podívat z pohledu lidí co jezděj na chrtích fullech ale nezávoděj ? ? ? ;o] je jich určo víc než těch co závoděj :O)

                              • Attila  

                                Takový lidi si nemaj co kupovat chrtí fully :-)))

                              • tom_777  

                                většina lidí co si takový kolo koupí si pár (1–2) závodů (maraton kousek od baráku) za rok dá. Ale to nastavení – nebo pojetí je spíš v hlavě. Někdo se cejtí líp když může zalehnout a dupat jinejm se líbí hravost ovládání s širšíma vlajdama i když závoděj (hobby) taky.

                • roud  

                  na fuela a score jsem zapoměl ostatní bych nechtěl ani za nic ;o]

          • Foose  

            kdyby jezdili na Scalpelech.. většina spíš chrtí na krosech. brrrr :(

      • Foose  

        taky bych šel do spešlu… vozí ho Schleck i Contador a ti asi vedi proc…

        • alo  

          contador jeste vloni jezdil treka a vedel proc, to jsou panečku kola

        • MlokCZ  

          Oni měli na nějaké etapě Epica? :-)

    • Kubiczech  

      Oba výrobci nabízí možnost ta kola zkusit. Udělal bych to a pak vzal Spešla. (:

      • Patt  

        Asi bych také řekl, že ať se rozhodneš tak, či onak…tak to rozhodně špatné rozhodnutí nebude. Prostě si ta kola pujč, i třeba na pár hodin a dej na první dojem. Jedno z těch dvou ti bude sympatičtější geometrií, posedem, akcelerací, ovládáním v malé rychlosti…jedno z toho určitě vyhraje a do toho jdi.;-) Hodně štěstí!

    • padlos  

      Anthem X

      • Kaufi  

        zkus toho Gianta,taky supr stroje

        • alo  

          gary fisher_posledni sance

        • klimak  

          gianta jsem jel a dokonce v nejake modifikaci ale byl to fajn pojezd i za dobrou cenu ale bylo jen L a to se mi na zdalo male (mam 188)

    • Tomcat  

      Spešl

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.