Endurance za 40 tisíc – Canyon Endurace, Cube Attain, nebo ... ?

25 nepřečtených
  • Paatcho

    Zdravím všechny, je mi 27, 195 cm a 90 kg. Už delší dobu přemýšlím nad silničním kolem, na pravidelný pohyb, přes týden dvakrát třikrát hoďka dvě na kratší vyjížďku, o víkendu i delší vyjížďky… Půl roku zpátky jsem to odložil, s létem to na mě zase přišlo. Po nějakém tom zkoumání jsem začal tíhnout k endurance silničce, která vypadá jako dobrá volba pro začátek z hlediska výkonu i pohodlí. Budget jsem úplně neměl, zkrátka čím mín, tím líp. Postupně jsem ale zjišťoval, že vybranými komponenty se pohybuju kolem 40 tisíc, což mi přijde v pohodě pro vstupní kolo. Zkusil jsem si najít modely, který by mi asi vyhovovaly, ale rád bych slyšel názory zkušenějších.

    Canyon Endurace 7 RAW. K týhle silničce se asi nejvíc přikláním (zatím). Hliníkový rám, karbonová vidlice, Shimano 105 2×12 a hydraulický brzdy, váha 9,4 kg. Jako výhodu beru, že má pláště 32 mm už od výroby (plus vítám možnost až 35 mm, protože jsem četl, že díky tomu je kolo trochu lépe ovladatelné). Cena 42 tisíc (momentálně ve slevě), normálně 44,5 tisíc.

    Cube Attain SLX. Tohle vypadá jako nejlepší v poměru cena-výkon. Parametry stejný jako výše – hliníkovej rám, karbonová vidlice, Shimano 105 2×12 a hydraulický brzdy, váha 9,8 kg. Akorát pláště „jen“ 30 mm (max 32 mm), což asi až tolik nepocitím a jako začátečníkovi mi to bude jedno, ale širší vnímam jako vhodnější? Cena 37 tisíc.

    CUBE Attain C:62 Race. V zásadě skoro to stejné kolo jako Cube Attain SLX nebo Canyon Endurace 7 AL, akorát v karbonu. Trochu lepší mi přijdou pláště, který tu mohou jít až do 34 mm. Cena 45 tisíc (což už je pro mě horní hranice, do které bych se nerad pouštěl).

    Rose Reveal AL. Preferuju z hlediska vzhledu, ale vzhled pro mě není hlavním hodnotícím kritériem. Jinak opět skoro to stejný kolo, takže pokud mi někdo neřekne, že Rose z nějakýho důvodu vyčnívá nad ostatníma, asi do něj nepůjdu. Navíc cena 45 tisíc, což je zas trochu moc už na mě.

    Zkusil jsem pohledat i nějaký další možnosti, kde bych slevil z nějakých obecných doporučení na internetu – třeba nižší modely Attainu nebo tenhle Van Rysel z Decathlonu. Ale jak říkám, nechci za půl roku zjistit, že mi to nestačí/nevyhovuje, protože jsem šetřil na komponentech. Ale klidně se nechám přesvědčit :) a kupovat bazarový, abych ušetřil, si netrofnu, protože tomu dostatečně nerozumím.

    Tohle bude moje první silniční kolo a takovej vstup do cyklistiky (takže logicky jsem do toho nechtěl z počátku vrážet víc, než je nutný). Ale s nasbíráním informací jsem o tom začal přemýšlet taky jako o investici do zdraví (dobrý způsob, jak se začít víc hýbat) i dlouhodobé finanční investici (kolo mi může vydržet dlouhý roky). Z toho mi nakonec vylezlo, že chci takový kolo, který bude dobrým vstupním/základním levelem, ale zároveň nebudu mít potřebu za rok za dva kupovat nový, jen o trochu lepší.

    0 0
    • Azmir  

      Za mě ten Cube C62. Karbon je karbon. Popř bych zvážil něco zánovního z bazaru, dá se tak ušetřit dost peněz.

      1 0
    • Sigina  

      Mám o 3cm míň a 3 kg víc :) a šel jsem do Cube C:62. Jenom byl problém před 14 dny ho ve velikost 60 sehnat po celý Evropě. Jestli tě to chytne, tak stejně vrazíš do cyklistiky mnohem víc než jen 45tisic.

      1 0
      • UHU  

        s CUBE chybu neuděláš, v Německu Třeba 20km za hranicemi) ušetříš ještě min. 3 tisíce – SLX za 1400 a cC.62 za 1700 Euro. S karbonem je víc starostí, resp. potřeba větší opatrnosti při přepravě, odstavení, atd.Tu všechnu výše uváděnou výbavu hned, nebo možná vůbec potřebovat nebudeš,

        0 2
        • Jáchym 1  

          Na kolech s karbonovým rámem jezdím 15 let a že bych se o ně nějak víc obával než o Al,to teda ne.

          Tím bych neargumentoval­.Karbon je pohodlnej a to je důvod proč do něj jít

          6 0
    • Sigina  

      Ještě počítej že musíš koupit pedály,tretry,hel­mu,brýle rukavice, pumpičku, náhradní duši a sedlovou brasnicku,nějaký multiklic a košíky s lahvemi. Pokud budeš jezdit po silnici v provozu tak ideálně Garmin radar a k němu cyklopocitac nebo alespoň zadní blikací světlo. Tohle bude klidně dalších 10 tisíc

      0 0
      • Paatcho  

        Právě vzhledem k tomu, že mimo helmy nic z toho nemám, tak se přikláním buď ke Canyonu nebo SLX + za trochu ušetřený peníze pak dokoupit výbavu. A i když vím že ta C:62 vychází papírově nejlíp, dát v celku kolem 55 tisíc už je na mě moc momentálně.

        0 0
        • squalo  

          Helmu máš, tretry a zbytek koupíš v Dekaci. Nenech si nabulíkovat do hlavy, že abys vůbec vyjel dáš další desítku. Radar opravdu není nezbytnost.

          6 0
        • Espen  

          S tou výbavou to není tak žhavý. Ten Dekáč má ty dresy v pohodě, taky jsem je na začátku kupoval tam. I podsedlovou brašnu z něj mám. Stojí pár korun. Pedály i tretry se dají koupit na cyklobazar.cz. Radar koupí rodina k narozeninám (super dárek).

          1 0
        • kesounamantonin  

          Tak já budu prodávat skoro nové pedály Shimano PD-R8000 Ultegra SPD-SL. Najel jsem na nich 100 km, bohužel jsem si nezvykl a koupil nové Pedály WAHOO Speedplay.

          0 2
        • camillio  

          Šel bych do toho, co se ti líbí nejvíc – zřejmě C:62. Karbon, je-li solidní, je prostě fajn. Kolo budeš mít vyřešeno „bez kompromisů“, které se později horko těžko dohání. Z výbavy tu sice zazněl pěkný výčet, ale rozhodně se nemusíš hned rozmáchnout:

          • Košíky, bidony ⇒ Decathlon za pár kaček, na oboje zkus poptat BF bazar. Na plánované délky švihů stačí jeden ks.
          • Pedály – zkus BF bazar
          • Tretry – tady asi chlup pustíš, ale Decathlon má solidní tretry za solidní peníz
          • Duše – Decathlon, pár kaček
          • Pumpička – Decathlon CO2
          • Podsedlovka – Decathlon, pár kaček, a ani není nutná, máš-li kapsu v dresu (viz níže)
          • Multiklíč – nepotřebuješ, to vůbec nevlastním. Stačí ti na cestě jeden inbus a spíš ani ten neužiješ.
          • Radar – do začátku rozhodně nepotřebuješ, na zviditelnění, chceš-li, stačí obyč blikačka za pár korun. A ani není nutná.
          • Komp – do začátku rozhodně nepotřebuješ, pustíš si nějaké trackování na tlf. v kapse a podíváš se doma
          • Dres – do začátku ti stačí kalhoty (Decathlon), a upnutější triko, u něj event. zkus BF bazar/Lidl/De­cathlon

          Takže bych šel, koupil kolo a současně poptával věci tady: https://www.bike-forum.cz/…levne-prodam

          6 0
          • TinkTink  

            Přesně.

            K tomu Radaru bych jen doplnil, že závisí i na tom, kde bude jezdit – prostě jsou místa, kde reálně i na silničním kole není potřeba a zas takovou modlu bych z toho nedělal.

            Řeším teď úplně stejný problém u motorky a člověku by to vymluvilo se do toho vůbec pustit, i když reálně stačí na začátek skutečně málo.

            0 0
          • vaclaw  

            Souhlas, radši trochu připlatit za karbon, protože rám už pak neupgaduješ. Všechno ostatní se dá na začátek sehnat poměrně levné (Decathlon ;)) nebo to není hned potřeba. Jenom bych, pokud nejsou finance, klidně ze začátku jezdil na nějakých rozumných kompozitních platformách a nastřádal na nějaký solidnější tretry. Jezdit se na tom dá úplně v klidu a nemusí tě pak trápit, že už jednt tretry máš. Jo a nějaký levný multiklíč bych pořídil, je fan, když ho člověk nepotřebuje, ale když už ho potřebuje, tak nemít ho je dost nepříjemný ;)

            3 0
            • Stavel  

              Kdybych si měl vybrat karbon rám nebo tretry, tak si karbon rám nevyberu. Jezdil jsem hliníky a karbony a žádný rozdíl v tom nevidím. Zato jestli mi noha pevně drží v pedálu, tak to poznám hned.

              0 2
          • tomo_111  

            Suhlas, a pokial sa bavime o priplatku 5k, tak je to no brainer. Inak ti garantujem, ze za rok, max dva si budes chciet kupit karbon (nie, ze by to bolo potrebne a nutne, ale budes :) ) a sucasne kolo za 40 predas mozno za 20–25 a stratis na tom celom ovela viac ;)

            1 0
    • gregorus  

      V tomhle limitu moc na výběr není. U těch Cube by mi vadilo integrované vedení kabelů, to bych u mechaniky nebral. Zkus se podívat na německé obchody, např.

      https://www.biker-boarder.de/…3109850.html

      1 0
    • David888  

      Vím že to není ani endurance geometrie a ani cena do v tvém limitu.

      Ale ve velikosti xl je ta cena super (49850).

      Za Karbonový Giant tcr na di2 myslím dobrý.

      https://www.tradeinn.com/…/140955275/p

      6 0
    • roupik  

      Do začátku bych zvážil toto:

      https://www.canyon.com/…-6/3718.html?…

      Pokud tě to chytne tak stejně u kola do 40 tis. nezůstaneš.

      0 0
      • Paatcho  

        To vypadá hodně dobře. Trochu mě ty ceny nahlodávají a právě přemýšlím jít s cenou spíš níž, koupit nějakou víc entry-level endurance silničku (což zároveň popírá, co jsem řekl v úvodním příspěvku), která teď dobře poslouží a po letech nechám třeba víc na dojíždění po městě (protože stejně budu chtít upgradovat… Tomu by přesně odpovídal tenhle Canyon Endurace 6.

        Narazil jsem ještě na Van Rysel NCR AF Shimano Tiagra (https://www.decathlon.cz/…_/R-p-336600?…), to by taky mohla být fajn alternativa v téhle cenové relaci?

        1 0
        • vaclaw  

          Toho Van Rysela jsem taky zkoušel. Je to fajn, ale teda ty Cube vypadají o level líp (čistě designově). Tiagra funguje dobře, ale ty kola jsou teda dost těžítka. Navíc už má sportovnější geo, což ale mě vyhovovalo. Nicméně jestli máš možnost si to na den půjčit, tak bych do toho šel, dal si pár desítek km a uvidíš, jak ti to sedí.

          0 0
    • Team6  

      Mrkni na TS Bohemia na MMR. Najdes tam v podobne cenove hladine a davaji k tomu i pedaly.

      0 0
    • onsad  

      Vyzkoušel ještě tohle kolo z Decathlonu, https://www.decathlon.cz/…_/R-p-332106?…

      Karbon a je za 45 000 Kč.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.