• snas89

    Ahoj, na kole mám teď 2×10 (38+24 na 11–36).

    Proti pohonu nic nemám, vyjedu co vyjedu, žádný extra výkonný rychlík nejsem, ale převody mi asi stačí.

    Na nejtěžší ani dlouhodobě neudržím solidní kadenci, tam by mi nevadil menší posun do lehka.

    Ale i kvůli teleskopu přemýšlím, že bych malinko uklidil kokpit a zjednodušil si to.

    Občas se mi stane, že ve spěchu místo páčku na teleskop zmáčknu tu na přesmyk.

    Na eagle nespěchám, budu kupovat až se něco podělá na současným setupu.

    Dokážete říct, jestli mi setup na 34pile pokryje to co mám teď, nebo se to v něčem bude lišit?

    Podle tabulky mi přijde, že 36 na mě bude až moc těžká.

    0 0
    • Honza03  

      To je jasná 34ka, vždyť to vidíš i v té tabulce ne? Budeš to mít v podstatě stejné jako teť.

      0 0
    • mrofmoha  

      ja bych vzal 34, kdyz dlouhodobe neudrzis 38×11, nema smysl tocit 36×10..

      0 0
    • jonti  

      Bych to tak jednoznacne nevidel, me na 29er nejvic pri 34z prevodniku vadil velky skok mezi 2 a 3 nejmensim pastorkem, byl problem najit si rozumny prevod po rovine. Proto jsem tam nahodil 36 a koupil si taky 32z prevodniky. Vic mi ale vyhovuje ten 36, 32 vozim jen ve velkych kopcich.

      Navic pro jizdu po rovine je lepsi min i vzadu trochu vetsi pastorek, pomaleji se sjede a taky to jede o neco lip.

      0 0
      • Honza03  

        Tak to silně záleží jak a kde jezdíš, jesli má problém utočit ten nejtěžší teť tak tady má stejnak tu desítku jako zálohu někde skopce. A standartně máš na rovinu 12ku což někomu kdo jezdí spíš silově může být málo, potom bych ale šel do 32ky kde budeš brousit na rovinkách 10ku. Pokud jezdíš hlavně v terénu nebál bych se toho. Pokud častěji i asfalt tak mě přijde použití 36ky že tu 10z už nevyužiješ a zabíjíš tím potenciál 12ky. (Je to kazeta použitelná spíš do terénu, než na asfalt)

        0 0
        • jonti  

          Mam jen 11 rychlosti. Na roviny jsem jezdil s 34z ten prevod 12z, ktery byl ale prilis tezky. Vic mi sedelo vozit vepredu 36z a vzadu 14z. Jezdit na rovine 10z prevod znamena, ze nemam co jet s vetrem v zadech nebo z mirneho kopce a ze ty prevody sjedu za pul roku.

          0 0
    • michomin  

      Já to vidm takhle: 38/11 utočíš chvilku, protože je těžkej. Takže točíš 38/13, což odpovídá 30/10 na Eaglu. Když si dáš převodník 32, máš jeden těžší do foroty (na půlce mezi 38/11 a 38/13) a jeden o málo lehči než máš teď nejlehčí.

      Když dáš převodník 34, ta jsi na tom stejně jako teď. Vybíral bych tedy mezi převodníky 32 a 34 zubů.

      0 0
    • snas89  

      Tak dnes jem to řešil s mechanikem a super zpráva je, že nemusím kupovat kliky:)

      Už teď tam mám karbonový od sramu a dá se to řeit asi 1mm podložkou jen koupit pilu.

      Pár gramů rozdíl neřešim.

      Co mi pak ještě říkal, tak rozdíl mezi xx1 a x01 v podstatě komponentově není a kazeta je úplně stejná jen s jinou povrchovou úpravou.

      Takže kdo řeší toto podobně, tak zvažte, dá se tak přechod udělat o dost levněji.

      0 0
      • mrozu  

        Já vozil loni 32z s 10–42 kazetou a právě mi ty těžší převody dost chyběly, takže teďka si s Eaglem s 36z pilou chrochtám. Nejlehčí převod ale zůstal cca stejný a to není pro každého, zrovna z 24–36 dost velký skok, takže záleži jak jsi na tom se sílou a plynulostí šlapání.

        0 0
        • snas89  

          Budu dávat 34, viz. komenty výše:)

          0 0
        • michomin  

          Jsi výkonnostně někde jinde viz. úvodní příspěvek.

          0 0
        • Mr.Dan  

          To není až takový rozdíl, co se toho nejlehčího převodu týče. 36/50 odpovídá 26/36, a kombo 2×10 39/26 a 11–36 vozí na 29er spoustu lidí úplně v klidu.

          0 0
          • mrozu  

            Přecházel jsem z nejlehčího 24/36 na 32/42 a rozdíl to byl. Neříkám, že je to nějaký problém, ale prostě zmizí minimálně jeden zevlovací převod do kopce a je potřeba víc drtit. Někdo je zvyklý více točit, tak mu to nemusí vyhovovat. Není to ani tak otázka výkonnosti, tak prudký a zároveň dlouhý kopec, kde by rozhodoval o vyjetí výkon, je málokde. Většinou je problém spíš s technikou.

            0 0
            • Mr.Dan  

              Jasné, já srovnával původní 24/36 a stávající 36/50, že je to skoooro to samý, páč 36/50 odpovídá 26/36, takže to dělá pak rozdíl asi půl převodu… 32/42 odpovídá spíše už 28/36 a to už je na 29er opravdu příliš těžkej nejlehčí převod. Mezi krajníma variantama 24/36 a 32/42 už je pak rozdíl jednoho plnohodnotnýho převodu, možná i o chlup víc.

              0 0
      • michomin  

        .

        0 0
    • snas89  

      Přidám ještě asi hloupý dotaz…ale ještě jsem propořítal převodu pila/kazeta.

      Viz obrázek.

      Proč se čísla od té kalkulačky liší?

      0 0
    • rosomak204  

      Zdravim nemůžu se rozhodnout jaký převodník teď mám to co je pod číslem 1. Oválný AB Za sezonu jsem zničil dvě kazety na 13z. Teď jdu do orla převody bych chtěl to co je pod číslem dvě ale stejně asi odejde kazeta je tam třetí možnost ale nedám 36 ovál do rámu musel bych jít do kulatého a když budu vzadu místo 13 víc jezdit 15 zničím ji stejně nebo to trochu pomůže v nejlehčím převodu by asi neměl být problém jde o to že podle převodníku budu brát velikost kazety

      Buď se na to vykašlu koupím v půlce sezony zas kazetu nebo se vzdám oválu a nasadím 36 kulatej

      0 0
      • Chlebovnik  

        36 kulatý jednoznačně.

        0 0
        • rosomak204  

          Díky tak já vezmu teda velkou kazetu 10–50 a 36 kulatej místo té plánované 10–48 s 34 oválem

          0 0
          • novas752  

            Jo jo, taky bych to tak udělal.

            0 0
          • kubad  

            jj jen si ověř že ti vleze do rámu :D

            0 0
            • rosomak204  

              tam mám 34 ovál ta kulatá 36 bude skoro to samé v zahraničí někdo psal že tam 36 ovál nedostal a radon píše 36 max ale kulatý

              a jestli to bylo na kazetu je to velká mrcha ale když mám axs na stole už není jiná cesta než 10–48 nebo 10–50 podle převodníku

              0 0
    • desperado600  

      kolegove, pouzivate nekdo kombinaci Sram 1×12 resp. 36z a kazetu 10–52?

      momentalne pouzivam komb. 34z a 10–50, coz mi docela vyhovuje. nicmene u sjezdu a delsi rovyny s pziznivym vetrem postradaji malinko tezsi prevod.

      pomuzu si kombinaci 36z 10–52?

      dekuju za zkusenost.

      0 0
      • TJK  

        samozrejme, pridas 2 zuby, prijdes o 1 lehky prevod a dostanes 1 tezky navic… bude to dost. jen otazka jestli se ti do ramu takovy prevodnik vejde

        0 0
        • desperado600  

          pokud pridam dva zuby na prevodnik a na nejvetsi pastorek asi nezachova prevodovy pomer, ze?

          lepe se zeptat nevim, sorry ..

          pripadne, jak moc muze byt tezsi vyjezd do krpalu oproti 34z 50z

          lepe se zeptat nevim, sorry ..

          0 0
          • TJK  

            sem se blbe podival, nevsiml sem si ze bude chtit dat nove eagla s +2z, nejak sem myslel ze ho akt. uz ma

            0 0
      • pavelmisar  

        Mám kazetu 10–52z a převodník 34 zubů. Co se týče tvé otázky. Vidíš na fotce.

        0 0
    • Mongoose71  

      Mám Orla a jezdím převodník 36z a vzadu 10–50, naprostá spokojenost.. původně jsem měl převodník 32z, z číny za 350 kč jsem si nechal poslat a šlape dobře…tady u nás to naprosto vyhovuje Vysočina a z druhé strany Orlické hory…jinak po 2400 km už mi na třetím pastorku začal střílet řetěz při větším záběru, tak jsem to trochu zabrousil a zatím pohoda…musím jezdít víc frekvenčně…ale ze začátku jsem tam měl dost dlouho převodník 32z

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.