• Losky83

    Ahoj, můžete případně poradit nějakou značku elektrokola? Momentálně mám fulla Canyon Nerve 8 a jsem s ním moc spokojenej, hlavně s geometrií, kde mě nebolí záda apod a nerad bych sáhl nějak špatně. Motor co jsem koukal tak klasika Bosch či Shimano. A co se týče mého stylu ježdění? Polňačky, lesy, semtam kopce. Většinou jezdím trasy okolo 35 km a rád bych toho prostě stihl více a v terénu i vyšší rychlosti.

    Rozpočet? 100tis max. Nevím vůbec, zda mi to nějak dlouhodobě sedne. Koukám tedy i kllidně po bazarových kolech.

    Hlavně od toho očekávám, že mě to kolo vytáhne častěji ven, když to přeci jen půjde o něco lehčeji:)

    • plzakj  

      Tady je neco spatne :)

    • HonzaRez  

      Nevěřím

    • palo7  

      Sleduj výprodeje, na Cyklopointu třeba Merida One Twenty 800, nebo na Mojekolo je toho taky doat pod 100.000

    • palo7  

      Taky ještě dost valí výprodeje predvadeček

    • Losky83  

      A co ty Haibike?

    • dominhi  

      Zdravim zkusil bych haibike ty maji zajimave ceny v dobre vybave

      • palo7  

        Konkrétně? Něco z nejvyšších modelů se dá koupit dobře v DE, ale u nás mně ty ceny tedy nepřijdou zajímavý

    • Losky83  

      Jen je škoda, že ta baterie je tam fakt dost vidět. Koukal jsem i na Cube kola a tam je to krásně v rámu. Hlavně Haibiků je dost na bazarech

    • Guxx  

      mrkni na Lapiere Overvolt AM :-D jeden vyprodejovy je ted treba na mojekolo.cz

      • palo7  

        S tou integraci baterek bych byl opatrnej, zrovna o Lapierech se psalo že jim praskaly rámy

        • tomas.nov8  

          To jsem teda fakt nezaznamenal, jak u hliníku, tak karbonu.

          • palo7  

            Narazil jsem na to někde na zahraničním fóru. Konkrétně Al Lapiere s integrovanou baterkou

    • palo7  

      Myslím že nic moc lepšího aktuálně nejde v ČR mezi novými stroji najít. Osazením a cenou je to moc pěkná cena

      https://www.merida-bike.cz/…e-twenty-800

      • Losky83  

        to vypadá moc dobře a asi bych si ani moc nepohoršil oproti současnému kolu

        http://www.togoparts.com/…iew_item.php?…

      • Bobin2  

        Ano, ale ten model s vyssim zdvihem. Diky motoru nemusite resit zdvihy a tech 120mm je pro drsnejsi teren malo.

        • palo7  

          Jel jsi někdy na kole s 2.8 pneu a zdvihy okolo 130mm? Něco jsem na tom najezdil, a porovnal bych to s nepluskovým kolem se zdvihy okolo 150mm a více. Ale já se drsného terénu bojím a 120mm mně stačí i na neplusu :-)

          • Bobin2  

            Sjet jde cokoliv ma cemkoliv. Jel, ale jak jsem rekl, motor nejake nedostatky z vyssiho zdvihu eliminuje. Muj nazor…

    • Bobin2  

      S Haibikem, konkretne s modelem Allmtn nemuzes udelat chybu. Konkretne s Yamahou. Pokud mas zajem. Muzu predat dlouhodobe prakticke zkusenosti.

      • palo7  

        To jako fakt dávají na ebike do terénu převodník ?

        Cenou te Meride odpovídá cca Allmtn 6, ale osazení je všude podstatně horší, ten převodník je tam pro srandu a Steps je všude více chválen než Yamaha (ale to nemusí nic znamenat). Koukám že Haibike na vyšší modely dává Bosch a né Yamahu?

        • Bobin2  

          Cenu jsem nezkoumal. Nahodil jsem moznosti at ten, co zalozil tema vi, ze je i yamaha. Argument o zbytecnosti druheho prevodniku ignoruju. Marketingova masaz funguje.

          Ty modely s Boschem jsou spis takove motorky :)

          • palo7  

            ten druhej převodník je úplně zbytečnej a při řazení je to dost nebezpečný, hlavně pro někoho kdo si nepohlídá tah motoru, urve řetěz jako nic. Nebo to má jako české motory Comp a nějaké Bafangy (s českým odpojovačem výkonu), taky takové udělátko? A ano předělal jsem kolo na 1×11 a vyhovuje mně to (ale také mně vyhovuje ježdění okolo 30km a jen terén), měl jsem jak 3×9, tak 2×11. Na ebiku by bohatě stačilo 1×10 s rozsahem 11–42, to musí pokryt úplně vše.

            • psbiker  

              na e-biku stačí 1×1, takový nožní plyn (stačí sledovat kadence u e-bikérů)

              • palo7  

                někdy určitě, stačilo by přepínat jen dopomoc tlačítkem a valit :-D

            • bessinka  

              Z vlastní zkušenosti mohu říci, že dvojpřevodník je nezbytný ,pokud si chceš ebike odblokovat.Jinak pořád hobluješ nejmenší kolečko a max. tak 35 km\h.

              Shimano Steps 8000 a Merida je určitě dobrá volba ,ale na Yamahu dost ztrácí v kultivovanosti .Shimano má nyní dobrou cenovou politiku ,tak tento pohon cpou do všeho. Snad na tom časem pomocí aktualizací zapracují. Cukání při dosažení limitu 25 km, prodleva v reakci na pedál. Yamaha je v porovnání se Shimanem prostě sametová v projevu šlapání + záběr v nulové kadenci. Bosch Performance CX je někde mezi. Co se týče rámu ,tak za mě určitě full.

            • bessinka  

              Z vlastní zkušenosti mohu říci, že dvojpřevodník je nezbytný ,pokud si chceš ebike odblokovat.Jinak pořád hobluješ nejmenší kolečko a max. tak 35 km\h.

              Shimano Steps 8000 a Merida je určitě dobrá volba ,ale na Yamahu dost ztrácí v kultivovanosti .Shimano má nyní dobrou cenovou politiku ,tak tento pohon cpou do všeho. Snad na tom časem pomocí aktualizací zapracují. Cukání při dosažení limitu 25 km, prodleva v reakci na pedál. Yamaha je v porovnání se Shimanem prostě sametová v projevu šlapání + záběr v nulové kadenci. Bosch Performance CX je někde mezi. Co se týče rámu ,tak za mě určitě full.

            • bessinka  

              Z vlastní zkušenosti mohu říci, že dvojpřevodník je nezbytný ,pokud si chceš ebike odblokovat.Jinak pořád hobluješ nejmenší kolečko a max. tak 35 km\h.

              Shimano Steps 8000 a Merida je určitě dobrá volba ,ale na Yamahu dost ztrácí v kultivovanosti .Shimano má nyní dobrou cenovou politiku ,tak tento pohon cpou do všeho. Snad na tom časem pomocí aktualizací zapracují. Cukání při dosažení limitu 25 km, prodleva v reakci na pedál. Yamaha je v porovnání se Shimanem prostě sametová v projevu šlapání + záběr v nulové kadenci. Bosch Performance CX je někde mezi. Co se týče rámu ,tak za mě určitě full.

            • bessinka  

              Z vlastní zkušenosti mohu říci, že dvojpřevodník je nezbytný ,pokud si chceš ebike odblokovat.Jinak pořád hobluješ nejmenší kolečko a max. tak 35 km\h.

              Shimano Steps 8000 a Merida je určitě dobrá volba ,ale na Yamahu dost ztrácí v kultivovanosti .Shimano má nyní dobrou cenovou politiku ,tak tento pohon cpou do všeho. Snad na tom časem pomocí aktualizací zapracují. Cukání při dosažení limitu 25 km, prodleva v reakci na pedál. Yamaha je v porovnání se Shimanem prostě sametová v projevu šlapání + záběr v nulové kadenci. Bosch Performance CX je někde mezi. Co se týče rámu ,tak za mě určitě full.

    • Zdendyš  

      Chodz do pice i s tou elektroblbosti ;)

    • vapenna  

      Tak zůstaň u canyonu a vem spectral on

    • vapenna  

      Já zapomněl

    • Losky83  

      Nakonec asi vezmu HT Specialized Levo a bude to moct využít i ženská s dětskou sedačkou a když se mi to bude líbit, časem koupím fulla

      • kesu  

        Zkoušel jsem jezdit s dětskou sedačkou na normálním kole a to se fakt nedá, respektive dá, ale je lepší jet autem nebo nejet nikam. Nicméně na Ebiku je to super. Co super není je fakt, že Ebike chce fulla ještě víc než normální kolo, HT mám od jara a objednávám i fulla pro zábavu. Každopádně kolem 100 bylo Levo turbo FSR ve výprodeji pokud se nepletu.

        Krom toho daleko od toho není ani tohle a s nějakou slevičkou se ke stovce dostaneš..

        https://www.specialized.com/…evo/p/154383?…

        • Losky83  

          Koukal jsem na bazar a tam někdo prodává zánovní do 50t. Já na starém kole s malou jezdím, ale bolí mě na něm záda a je to za trest. Na fullu se mi jezdí perfektně, ale tam sedačku nedám. Takže bude vhodnější tento HT počin, protože vozit ještě tak tři roky budu, protože se nám v létě narodila druhá dcera

        • FJR  

          Levo FSR mám a funguje super, najeto cca 1500 km v terénu. Přechod z Nerva na jednou tak těžký kolo, nebyl tak hrozný.

      • palo7  

        ať je to aspoň na balónech (min. 2.8), potom by i HT s dobrou vidlicí mohlo stačit

    • Losky83  

      Tak jsem vybral a zítra pro něj jedu. Nakonec to HT a pokud mě to opravdu nadchne, tak pak prodám svého fulla a koupím eFulla:) Jen jsem koukal, že na předku to má pláště 2,3" a vzadu 2,2". Pokud bych chtěl dát na zadek širší, třeba 2,5, půjde to? Co jsem koukal na rozměr ráfků, je to 26 mm?

      https://www.kursport.cz/…o-stribrna-l

      • Japhy  

        Zas takový trhač asfaltu abys to obouval jako enduro to fakt není, širší dopředu.

      • marko250  

        Děláš chybu,ber rovnou fulla a zdvihy nešetři,ekolo tě pohltí a budeš jezdit co nikdy.Tohle není zlé: https://www.merida-bike.cz/…ne-sixty-800

        , commencal meta epower taky super: https://www.commencal-store.co.uk/PBSCCatalog.asp?…

        A tady něco ode mě ze života: https://toje.mypage.cz/…urko-na-kole

        • Losky83  

          Tohle bude hlavně pro ženskou na tahání s dětskou sedačkou a pak tyč s dítětem. Já se obsloužím asi o rok později

          • Losky83  

            Je to bazarovka, rok staré, 500 km na hrbu

            • Losky83  

              Kolo je ve stavu nového, 13× nabito, najeto 480 km. Prostě super kauf za 45t.

              • WladiMir007  

                jako nabíjet každých 37 km, to by se mi chtělo, ale kdo chce kam …

                • Bafoon  

                  Tak píše pro ženu, výlety s deckem – kdybych to vzal na příklad své nejdražší tak nabíjí tak 4× za rok :)

                  • atty  

                    Ta moje tak 4× za 10 let :))

                    WladiMir007: Že bylo 13× nabíjené (což se asi dá vyčíst z nějakého protokolu, když se kolo připojí k diagnostice, možná i jen z „počítače“ kola), neznamená, že se kolo muselo nabíjet – někdo to prostě automaticky po dojezdu dá nabít, což baterii spíše pomáhá, než jezdit do vybití a pak zase kompletní nabíjení z 0 na 100%.

                    V tom bych problém neviděl a naopak je to vcelku plus pro stav a údržbu baterie.

                    • Losky83  

                      Ano, je to vyčtené z mobilní aplikace, co spravuje celý eSystém. Z tohohle nejde dělat žádný závěr, když ani člověk neví, v jakém režimu dopomoci jezdil.

        • kejda  

          Počtení vcelku zajímavé, až na některé soudy ohledně cen kol, ovšem čeština naprosto úděsná. Na to bys měl zapracovat…

          • marko250  

            K cenám kol tady uvedu příměru,mám 109 000Kč a postavím vedle sebe nového 2018 e-fulla(střední výbava) a tohle zajeté auto 2010 (plná výbava) https://img.tipcars.com/…di-103kw.jpg

            Nebo můžeme jít ještě blíže a to nový motocykl Yamaha YZ250F 2018– 165 000Kč.

            Můžeš mě vysvětlit hodnotu toho kola?A s tou češtinou nápodobně,jen si to po sobě přečti,mě to ale nevadí :-) .

            • kesu  

              Hodnotu to má pro každýho jinou..

              Někdo koupí za 100 tis auto jako jsi uvedl a taky byli lidi, co koupili na začátku 90. let nádobí Zepter za podobnou částku. Jenže v tu dobu stál Favorit totéž a činžák na Žižkově milion…

            • kejda  

              Srovnáváš jablka s hruškama. Hodnotu kola dělají některé věci, které třeba ani nechápeš. Baterie, systém pohonu. Možná to ani pochopit nechceš a jsi jenom proti systému. No, a to Mondeo 2010, co srovnáváš, je už skoro vrak.

              A promiň, nedělám chyby v jazyce, zato ve tvém textu, kterým ses holedbal, je tolik chyb, a hrubých, že jsem musel reagovat.

              • kesu  

                Ve výsledku si myslím, že příplatek za Ebike v téhle kategorii ani není tak velký s ohledem na cenu normálních kol. Ostatně 1kWh v Tesle vyjde asi na 200 dolarů, tedy řekněme 5000Kč. Polovina toho je v ebiku, kde to vyjde teda na 2500Kč. Článků 18650, které používá třeba Brose je tuším v baterii celkem 40, na Ebay vyjde jedna na něco přes 100Kč. Ty novější verze mají 21700, které vyjdou na cca 250–350Kč jedna.

                Takže pouze články na Ebike vyjdou někde mezi 3000 až 10 000Kč. K tomu obal, mozeček a nějakej čas pájení toho do obalu. Navíc hromada kabelů k tomu mozečku pro balancování článků. Motor s podobným výkonem stojí v modelářským čínským světě stokoruny, ale převodovka a mozeček je docela specifická a i výrobně složitá věc. No a pak nějakej „prográmek“, ke kterýmu navíc musíš mít pořád nějaký updaty a podporu, protože je to na začátku vývoje.

                Takže když si vezmeš, jakej je cenovej rozdíl mezi úplnejma top kolama (řekněme 200 až 250 tis. Kč) a na druhé straně pak modelama pod nima (řekněme 150 tis Kč) a jakej je to pak rozdíl v rámu (rám stejnej, maximálně hliníková část zadní stavby), vidlici a tlumiči (reálně totéž střeba s jiným nastavením kompersí a expanzí) a pak v sadě, která je ve výrobním procesu skoro stejná (XX vs X0) a pokud vůbec tak v materiálu ráfků. Tak vlastně příplatek za ebike není hroznej…

                • marko250  

                  Baterky se dají cenově odhadnout,malo­obchod dává 8010/504Wh za 12 480Kč,prodejce 30–40%,velkoobchod 10–20%,tudíš to od výrobce dojde s 30–50%,na výrobní náklad zůstává kolem 3–4 000Kč. Osobně jsem Li-ion prismy kupoval před rokem za 30 000Kč/1300­ks(4.3A),dělal jsem si baterku k FV elektrárně.

                  Balancování tam není ,pouze samostatné nabíjení devíti bloků s možností sledovat napětí bloku a odpojení baterky v případě poruchy(pokles/pře­bití).

                  Převodovka v el. motoru jsou jen dvě ozubená kola,daleko složitější jsou senzory krouťáku a celý plošňák s ovládacím softwarem.Updaty nejsou kvůli začátku vývoje,ale kvůli zpětnému použití na více platforem kol,třeba jiná baterka,jiný výkon vinutí el. motoru(nahoru/do­lů).

                  Cenový rozdíl Top kol a EV kol nešťastně vychází už právě z cen těch obyčejných kol bez pohonu.Už tady je ta cenová politika přemrštěná 3kg gumy,7kg AL,3kg Fe a trocha plastu s olejem a tuky.

                  Uvedu zkušenost:kupoval jsem dvě endura Focus Sam 2 (L/M) nové,na maloobchodě cena kus 78 000Kč.Po hodině jsem vykomunikoval cenu s pedály a pár drobností na 110 000Kč za oba.Doma proběhlo složení a první jízda na vlastnoručně kopané trati za domem.A najednou koukám,že syn stojí za jednou klopkou a kouká na zadní kolo.Příjdu k němu a zadní kolo je totální osmice,která vznikla pouhým projetím v perfektně nakloněné klopce na mírném kopečku.Ráfek Concept,či jak se ta sračka jmenovala to jednoduše s výpletem nedal.A to jsme ještě nevyrazili do hor do opravdového terénu,na který je toto kolo určeno.Za toto má biker platit tak nehorázné sumy!?Později se na kole vyměnily ještě převody,brzdy,tlu­miče,vidle a řekněme,že už to bylo schopno přežít bikepark.Zadní stavba se sice žvejkala pořád,ale už se to dalo používat.Za 78 000Kč!!!!!­!!!??????

                  Jen se zneužívá poptávka ježdění v terénu a cena šponuje neúměrně kvalitě a výkonu.

                  • kesu  

                    No, zjednoduším to bodově:

                    Náhradní baterka k Bosch pohonu stojí MOC kolem 15 tis. Kč. Cena, kterou jsem uvedl je z nákupu článků které jsem ptořeboval do nářadí, každopádně mezi článkama 18650 a 21700 (Spešl Levo) je poměrně velkej cenovej rozdíl. Každopádně výrobní náklady 3 až 4 tis. Kč je na trh kol opravdu hodně.

                    V motoru určitě nemáš pravdu, podivej se dovnitř. Jasně tak kdejakej stroj se dá popsat jako dvě kolečka, ale zas tak jednoduchý to není.

                    Softwarový updaty jsou proto, že je to ze začátku blbě vymyšlený a pak tomu ladí mouchy. Takže výrobce dostane nějakou základní verzi softu a pak se za běhu řeší, proč to kope, škube atd. Dotažený na první pokus to v žádným případě není.

                    Jinak nechápu na co si stežuješ, koupil sis nějaký kolo, který z nějakýho důvodu nevydrželo tvoje použití. Nikdo tě přece nenutil to kupovat ani na tom jezdit. Chápu, že jsou lidi naštvaný, když se zdražuje plyn nebo elektřina. Ale kolo je totálně zbytná věc a nikdo si to kupovat nemusí. Krom toho právě u nás je trh strašně pokřivenej, protože nemáme na rozdíl od západu peníze na drahý kola, takže každej všude vyjednává slevy a podle toho pak vypadají služby. Třeba v Německu trh takhle vbec nefunguje. Prostě buďto je na něco sleva nebo není. Rozhodně to není (u kol) tak, že každej nakráčí na začátku roku do prodejny a rovnou smlouvá cenu.

                    • marko250  

                      Tady jsou jen dvě kolečka jako převod,já mám Shimana :https://thumbnails.emtb-news.de/…FsLmpwZw.jpg

                      Celou dobu si tedy „stěžuji“ pouze na to,že za své peníze vyžaduji produkt,který bude aspoň plnit svou předurčenou funkci.A že by se situace zlepšila na e-kolech za větší částky,bych neřekl.Ale průjezd klopkou už zvládnou :-) .

                      • Japhy  

                        A to je pro takového odborníka problém koupit si rámovou sadu a složit si za pár drobných ebajk co svět neviděl a pes nežral a odhalit tím celosvětový kartel výrobců co to sekaj za přemrštěné ceny? Lidi ti utrhaj ruce.

                    •  jarek1  

                      zeptám se: je na fotce Bosch CX Performance? Má paní to ¨ho má v kole Cube z r. 2015, občas se na tom po TEP projedu a teď už mám teda strach to rvát do kopců na turbo – zdá se mi, že ten převod je až moc umělohmotný. Ještě se zeptám, kolik ta převodovka má hmotnost – ptž. si chci koupit na jaře pro sebe a rozhoduji mezi Cube (s Boschem) a Haibikem (Yamaha) a snad Shuimanem (Spešl turbo Levo). Dík za jakoukoli erudovanou informaci, klidně se mezi sebou i dohadujte dál, pro mne je to užitečné. Jde mi o spolehlivost – váhu – trvanlivost – cenu.

                      • novas752  

                        Turbo Levo nemá Shimano ale custom motory Brose.

                      • stenli  

                        Nechci tady dělat kamarádovi reklamu, tak nejmenuju. Pokud chceš otestovat cca 15 předváděcích Haibiků na parádní 600 m testovací trati s klopenkama, mostem, různými povrchy, sjezdem a výjezdem, tak napiš na stenly25@seznam.cz Má s Boschem i Yamahou, i nové modely, cca 50 km od Brna. Ať ti nabídnou u Spešla a dalších něco podobného a pak vybírej.

                        • stenli  

                          Tady jedno foto …

                          •  jarek1  

                            Jo dík, každopádně rozmýšlím do jara roku 19, primárně mě zajímá, o kolik je váha Boschek větší než ostatní, co nemají převodovku. Ten 15 zubový pastorek na Boschce je prima – nezničitelný, řetěz taky dobře drží – dva řetězy dohromady 5000 km, ale ta váha motoru neznámá, ale účinnost nižší. Při šlapání bez baterky je Boschka tak akorát na dojetí na nádraží… Beru jakoukoli radu, přeci jenom je to moje poslední kolo a 80 – 100 tyček není zas pro mne málo…

                      • kesu  

                        To bylo Brose, Bosch přikládám..

                        Jinak bych se toho nebál, mám 100kg a vozím na tom sedačku s dítětem a pohromadě to až na nějaký vrzání drží…

                        Jinak Bosch performance CX váží „pod“ 4kg, pohon. Shimano Steps 8000 má cca 2,9kg. Brose pak mělo 3,4 a na rok 2019 verze Smag nebo jak se to jmenuje měla zhubnout o 500g.

                        Baterie váží cca 2,75kg a je to u všech stejný, tedy 500Wh verze. Silnější budou úměrně težší..

                      • marko250  

                        To bude trochu loterie a bude to ještě vyžadovat čas,než se všechny motory projeví nájezdem a masovostí.Kaž­dopádně je zajímavé,že s celokovovýma převodama je Shimano nakonec nejlehčí,krom toho pidi Brosse,ale ten nemá krouťák a bůhví co má uvnitř.

                        Díky záruce bych to ale zas tak neřešil,za tu dobu se už vady musí projevit.Já letos najel přez tři tisíce a to nejsem výletník po cyklotstezkách,spíš prudce nahoru a pak dolů v přírodě a zatím nic.Zato zadní ráfek to schytává i přez 2.8" gumu,ta naštěstí drží bez průrazu,jen pár vpichů na tmel,ani knot jsem ještě nevytáhl z batohu :-)

                        Jediné peripetie byly s upgradem firmwaru a to opravdu velké.Nedat do systému flešovací mezipaměť je zvěrstvo,spojení BT a jednotky s mobilem je přímé,pokud spadne BT(a ono padá ze strany Shimana),je zle.Při 75% je komunikace KO,nevidí motor a hlavní řídící jednotku,když to spadlo při 30%, hlavní komunikace s řídící jednotkou ještě šla a obnovily se znova jen další jednotky(páčka,ba­terka) z mobilu.

                        •  jarek1  

                          dík, do února se budu se budu rozhodovat, snad budu mít šťastnou ruku…

                          • palo7  

                            Nečekej dlouho, teď jsou super výprodeje, v prosinci a lednu snad něco taky bude, ale pak už jen nové modely a ceny úplně jinde.

              • marko250  

                Tady máš tu svou: „Na to bys měl zapracovat…“

                Ten „vrak“ jsem vlastnil a v žádném případě to není vrak,ale po dlouhé době velmi spolehlivé auto s vynikajícíma vlastnostma a dlouhodobým nájezdem na původních dílech

                .

                Jabka /hrušky : vysvětli hodnotu(částku) v příměru co dostanu a jak to bylo pracné a nákladné vyrobit.

                1.https://www­.akumo.cz/focus-elektrokolo-jam2-plus-pro-2018

                2.https://www­.motoinzerce.cz/mo­torky/yamaha/1025218-yz-250-f.html

                • kejda  

                  A jo tak promiň, chybí mi tam „m“. No, ovšem proti Tobě jsem ještě tak asi tisíc let vepředu.

                  Pokud nechápeš, že e-kolo a motorka je trochu rozdíl, neboť do něčeho, co má 23 kilo a omezený prostor, vměstnat motor a baterii stojí daleko více vývoje, než vyrobit motorku, která vychází z předchozích modelů a možná více jak třiceti let kontinuálního vývoje, tak je zbytečné jakékoli vysvětlování.

                  K Mondeu se vyjadřovat nebudu, měl jsem jak předchozí, tak tuto verzi ve 2.0 TDCi a byl to prostě Ford se vším všudy, odcházely solenoidy, elektrika blbla atd.

                  Ale kolega Kesu pode mnou Ti myslím pěkně odpověděl, každý máme rovinu chuti nakupování a utrácení jinak, je logické, že spousta lidí, co bere dvacet, třicet tisíc, ale klidně i více, nemusí akceptovat fakt, že se prodávají kola za čtvrt mega a je to pro ně naprostá zbytečnost = hodnota neodpovídá. Navíc se i rozepsal o bateriích, jak to s nimi je atd..

                  Tvůj první odstavec toho Tvého článku, ve kterém popisuješ svojí češtinou na úrovni prvního pololetí čtvrté třídy ZŠ, jak jsi odhalil podvody s nepřiměřenou cenou kola, mne přinutily celý ten článek přečíst, a jak jsi to nandal těm „tygrům“ v závodě enduro, tak v té pasáži jsem se už tak řehtal, že se děcka dívaly, jestli jsem v pořádku. Ale tak je to blog, tam se může psát cokoli a třeba si to někdo i přečte, ne?

                  • marko250  

                    44kW do toho bloku motoru vývoj nepotřebovalo ,ten rám co ustojí i 200m skok na placku,to jen tak svařili v garáži co,ten podvozek s 300mm zdvihy a který skutečně tohle všechno pobere a vodí,to je nic viď? A neptal jsem se na chuť,ale na hodnotu.

                    Elektromotor je nejjednodušší motor na světě.Baterka AL+Cu fólie,separační fólie,prášek fosfát-lithium,to vše natočeno do válečku+ dva vývody + a -,BMS formou vyřazení sériového zapojení a samostatný přístup k článku formou pálení nadbytečné energie,toto je základní princip,ale on tam ani tento není jak překvapivé,je tam jen hlídání rozdílu a vyřazení z činnosti. A to vše za báječných 169 000Kč.Tlumič ve kterém nemáš ani možnost ovlivnit samostatně rozsahy a kde je použito tak málo tlustých propouštěcích plechů,pro průtok oleje,že tam ani nejde nic přesného nastavit.Ale nevadí,kupte si sadu pro nastavení M/L a náš speciální olej určený jen pro bla bla.......

                    No trh s koly je značně znásilněn a neodpovídá zboží co nabízí,pokud jsi to ještě neobjevil,tak jsi slepý.A pokud byl příměr kolo /motocykl neadekvátní tak tady máš ještě jeden:

                    https://www.vivapneu.cz/…6557101.html?…

                    http://www.supshop.cz/…vlar-exo-tr/

                    Ten na tu motorku umím koupit za 800Kč a musí vydržet neskutečnou sodu v terénu,proč ten hadříček co prořežu(cvaknu) na jakékoli ostré hraně nejde sehnat pod 1400Kč a navíc je velmi limitován výkonem?

                    • kejda  

                      Je to marný. Hned jim zavolej, nabídni služby, a ušetří na každém kole sto tisíc. Je to tak prosté a vlastně by ti z každé ušetřené koruny měli vyplácet 25% za to, že jsi jim otevřel oči. Nemáš náhodou ještě jeden nick – Světloslav?

                      • marko250  

                        Neustále se tady do mě navážíš a reálný fakt přecenění jsi ještě nerozlousknul,tak se ukaž na těch příkladech.Nemám zapotřebí se schovávat pro své názory a nick mám jen jeden a nejen tady.

                        • kejda  

                          Tak když už se chceš bavit o nějakém přecenění. Proč stojí nová motorka BMW GS ADV stejně, jako nová oktávka? Nepřijde ti to přeceněný??? Proč stojí nové motorky, nadupané nejnovějšími technologiemi stejně jako průměrné kombi střední třídy?

                          Jak jsem už uvedl, všechno ti přijde jednoduchý, baterky atd., tak proč to nezačneš vyrábět a marníš čas tlacháním tady na B-F?

                          • kesu  

                            Teda nedá mi to, ale v jakým vesmíru jsou motorky nadupaný nejnovějšíma technologiema?!

                            Myslíš Harley, kterej krom toho že se asi naschvál hádá smrdí benzínem na sluníčku…

                            Myslíš jakejkoliv supersport, kterej má na volnoběh otáčky jak blázen a ještě se to ke všemu hádá

                            Myslíš jak to všechno vydrží a kolik to najezdí bez servisu…

                            Teda nic proti, ale vem hezkou motorku a postav vedle toho tu oktávku (za stejný peníze). A schválně, co najede víc kilometrů, co bude fungovat úplně stejně v poušti i v extrémním mrazu. Postav se za oboje do kolony a řekni mi, co víc smrdí. A to nemluvím o celkové účinnosti. Motorky jsou v pohlede cena výkon ve srovnání s autama ještě horší, než ty kola…

                            • kejda  

                              Tak myslel jsem technologie, které před pár lety nebyly běžné na motorkách. Namátkou uvedu protiprokluz, ABS fungující i v zatáčce, dneska motky mají i xenony, režimy jízdy a podobně. Před pár lety to ještě nebylo zvykem. Nebo pamatuješ, krom FJR, že by motorka krom supersportu měla sekvenční automat???

                              Mluvím z pozice a zkušenosti majitele čtyř bavoráků a KTM s nájezdem okolo 10 tisíc ročně, i když tento rok už ne :(. Můj první Bavec neměl prakticky nic z tohoto zmiňovaného a výkon o 70 koní míň, než KTM,,,

                              • kesu  

                                Já neříkám, že ve světě motorek není vývoj, to určitě ne. Jenom jsem chtěl říct, že je to koníček, nejsou na to kladený takový emisní požadavky jako na auta a ve výsledku je to oproti auto drahý. Což je jasný, protože je to koníček s menším trhem, než jsou auta. O to mi šlo. Jen jsem chtěl navázat na tvoji myšlenku, úhlem pohledu kolik materiálu a jak opracovanýho dostaneš za stejný peníze je motorka vs auto totéž jako kolo vs motorka..

                                • kejda  

                                  Motorka je a není koníček. Máme procestovanou celou Evropu plus kousek Ruska, Ukrajinu a jiný další východ a autem bych to jet nechtěl. Pokud jsi cestovatel, tak je to spíše dopravní prostředek, v ČR je to spíše koníček, jak si zablbnout.

                                  Každopádně finanční „ztráta“ na motorce na následném prodeji není tak strašná, jak u kola…tam je i po dvou letech ježdění mínus 40–50%, což motorky tolik nemají. Nepočítám samozřejmě motorky italské, tam je ztráta velká, stejmě jako u aut.

                          • marko250  

                            Protože BMW,Adidas atd. ,zbytečně neodbočuj od kol.Vyrábím jiné věci a nemám potřebu se přeorijentovávat,já jsem se svým životem spokojený.Čas si budu trávit jak uznám za vhodné sám,děkuji a nijak mě neovlivní ani nynější ceny kol.Ale vzhledem k tomu, že si uvědomuji cenu práce a materiálu,tak jsem vyjádřil svůj názor na znásilněný trh s koly.To je vše a Ty to tady hájíš ,jak bys byl prodejce,uvedl jsem Ti příklady ,na kterých je to znatelně vidět a reakce je jen plivání.Začal sis sám ,ale očividně jsi s cenama spokojený tak OK.

                            • kejda  

                              Tak já si kola skládám, v tom bude asi ten rozdíl…nekupuji si zajíce v pytli, abych pak pobrekával na netu, že jsem koupil za moc peněz sračku (i když to kolo sračka mohla být už od počátku, anebo se nehodí pro tvůj masakrózní styl jízdy). Možná jsi měl zvolit jinou značku, nevím.

                              Nicméně tvoji reakci typu BMW, Adidas jsem přesně očekával, bylo to logické vyústění. Schválně jsem neuvedl například Suzuki, které u modelu V-Strom roky prakticky nic neupgradovalo a konkurence mu prostě utekla, a s ní i zákazníci.

            • svarc  

              Fordem tam,zpátky vlakem.Nebo na kole .......

    • stenli  

      Manželce jsem v létě pořídil Haibike Fullseven 6.0 Lt. Dva roky jsem ji ukecával, než svolila. Nádherné kolo pro ženskou, bílá je v perleti, i když je vedeno jako pánské. Široké bezpečné 2.8 pláště. Super osazení, teleskop sedlovka. Aku není integrován, ale aspoň dám do držáků na střechu auta. Teď čekává na kopcích ona na mne a max. si to užívá. www.akumo.cz/…2018-bila-48

      Elektrokolo jedině fulla, užiješ si terénu mnohem více.

      • stenli  

        rám aluminium 6061, hydroformed, Gravity Casting Interface, Tapered head tube, pevná osa M12 (1.75) x 148mm, kotoucová brzda Post Mount, zdvih: 150mm

        motor Yamaha PW-SE System, 250W, 25km/h

        displej Yamaha LCD – X

        baterie Yamaha Lithium Ion, 500 Wh

        nabíjecka Yamaha rychlá nabíjecka 4A

        vidlice RockShox Yari RC Lockout, vzduch, zdvih: 150mm, hliníkový sloupek 1 1/8" – 1 1/2" zeslabený, pevná osa Boost

        tlumic RockShox Monarch RT, vzduch, 57mm

        razení Shimano Deore XT M786 Shadow Plus, 20-rychlost

        presmykac Shimano Deore XT M786

        radící pácka Shimano Deore M6000, rapidfire

        kazetový pastorek (zadní) Shimano HG50, 11–36 zubu

        retez KMC X10e

        prevodník FSA, 32–44, hliník

        brzdová pácka Magura MT32, carbotecture

        brzda (prední) Magura MT32, 203mm, hydraulická kotoucová brzda

        brzda (zadní) Magura MT32, 180mm, hydraulická kotoucová brzda

        plášte Schwalbe Nobby Nic Evo SnakeSkin, 70–584

        ráfky Rodi Tryp 35, nýtovaný, ráfek s dutinou, hliník

        prední náboj Haibike Components TheHub ++ Pevná osa 15×110mm

        zadní náboj Haibike Components TheHub ++ Pevná osa 12×148mm

        paprsky DT Swiss Industry, cerná

        rídítka Haibike Components TheBar ++ 740mm

        gripy Haibike MTB Griffe

        predstavec Haibike Components TheStem +++, Bar bore: 31.8mm

        hlavové složení A-Head Tapered, Cartridge, hliník

        sedlo Haibike Components TheSaddle

        sedlovka XLC AllMtn, Remote, teleskopická, 31.6mm

        pedály MTB Plattformpedal, hliník

        hmotnost 23.2kg

        povolená celková hmotnost 120kg

        velikost kol 27.5"

        • Losky83  

          Pěkný kolo. Já chtěl něco né moc výrazného. Navíc jak jsem psal, došlo ke změnám priorit a prostě má HT. Já na tom jel dvakrát, sice chvíli, ale spokojenost.

          Až na tom párkrát pojedu já, tak se pak rozhodnu, ale mám v hlavě takový blok „invalidy“. Tohle bylo dost levné, tak jsem ho vzal. Manželka stejně na žádný terén moc není.

      • kejda  

        Na rok 2019 má Haibike model Flyon, rychlonabíječka, baterka 630 a motor 120 Nm. Posun oproti tomuto roku o kus dopředu. Aleš ceny samozřejmě od 150 tisíc výš, což je vcelku pochopitelné.

        • stenli  

          Tak zrovna Flyon nebude moc pro masy. Nejen cenou. Ale spíše zaměřením. Dle prvních zpráv od kamaráda z testování Haibike na Malorce minulý týden jejich nově vyvinutý motor má o 80% vyšší krouťák a hodí se pro vysoké nároky v těžkém terénu. Nejsem si jist, zda nebudou rychle odcházet pila, přehazka, kazeta, řetězy. Dojezd bude s výkonem rychle klesat. Ale to není u ebajků nic nového. Navíc je motor poměrně hlučný. Jinak designově nádhera. SW se stále dolaďuje, tak uvidíme, kamarád má objednán nejvyšší model, přijde v květnu.

          • atty  

            Krouťák 120 Nm nemá většina celkem výkonných motorek a před pár lety ho neměly ani menší auta… To je docela brutus a převodům to dá asi hodně na pr**l během chvilky.

            • Goob  

              No… a víš, jaký kroutící moment vyvine běžný cyklista?

              • atty  

                Běžný cca. 20–30Nm, Armstrong (kterého moc za běžného nepovažuji) prý až cca. 80Nm, ti ďáblové třeba z oválů možná ještě vyšší. Nicméně udržet tyhle hodnoty jsou záležitost na pár (možná pár desítek) vteřin. To kolo (motor) to dokáže v podstatě furt, do vybití baterky. V součtu jsou to hodnoty jak u maloobjemového auta a vzhledem k tomu, že pohon je jen klika/převodník/ře­těz/pastorky, musí to prostě dostávat celkem čočku – mnohonásobnou, oproti jízdě jen za svý.

                Jen se prostě udivuju, jaký maj ty relativně malé úsporné elektromotorky sílu a že přenést to jen na tuhle jednoduchou pohonnou soustavu je náročné na komponenty. Už takhle lidi s puštěnou plnou dopomocí celkem často „trhaj“ řetězy i na daleko slabších e-bajcích.

                • Goob  

                  Běžný bez problému přes 100 Nm (maximální samozřejmě, ne průměrný). To je ostatně důvod, proč se stále používá řetěz… máloco přenese takhle velký moment při zachování přijatelné hmotnosti.

                • kejda  

                  Kolem mne už se taky zjevují e-biky, ale že by někdo trhal řetěz, to ne. A jezdí max na GX, většinou je tam NX, takže levný řetěz. A namlouvat si, že po pořízení budu jezdit jen s přiměřenou dopomocí a máknu si, jim vydrželo pár vyjížděk. Samozřejmě lítají okolo Brna okolo 35 km/h a full gas…

                  Sami jsme je měli na víkend půjčené, zvědavost, co to všechno dokáže, a na Vysočině jsme najížděli okolo 40 km max a baterky byly vybité, takže pořád turbo, a nikdo řetěz netrhl. Zase bych to nedramatizoval…

                  • atty  

                    Já nevím, tak mám asi špatné informace z okolí, když mi někteří e-čkaři říkají, že jim řetězy i kolečka vcelku mizí před očima a že se jim zatím nepovedlo na „normálním“ kole přetrhnout řetěz, zatímco na e-čku ano.

                    Aby bylo jasno – já proti e-kolům nic nemám, jen si říkám, zda ten klasickej pohon z kola bude časem dostatečně dimenzovaný, na tyhle hodně vysoký (a stále se zvyšující) výkony elektromotorů.

                    • satch  

                      někdo tady psal (myslím, že DaD), že podle toho co s tím kdo dělá, ale když převody neřešíš, tak kazeta KO po 500km nebyla problém.

                      • bessinka  

                        Mám na Haibike sduro fullnine RC najeto 8000 km na 2 řeťezy KMC x10e , zatím drží, tak jedu dál. Yamaha sametový chod bez cukání ,což se o Shimano Steps 8000 říct nedá v přímém srovnání. Dojezd když šetřím sebe a ne baterku ,tak cca.50 km/1000 m,průměr 24 km/h baterka 500 Wh.Pokud chcete odblokování ( 25 km/h po silnici je opravdu otrava),tak to chce dvojpřevodník ,jinak se jede pořád na nejmenší kolečko.Hlavně se nebát ,koupit pořádnej ebajk a jezdit .Je to bezva zábava.

                        • satch  

                          Ok. Ale ty umíš řadit. Myslím, že když nevíš co děláš, tak to zrušíš rychleji. (Plnej kotel a neřešit převody)

                  • stenli  

                    Ono velmi záleží, kdy tu sílu motoru použiješ. Jeho snímače a elektronika reaguje na tvůj tlak do pedálů, otáčky a dynamiku rychlosti, některé nově na náklon. Pokud začneš rychle zpomalovat, myslí si, že přišel kopec a dopomoc jde automaticky rapidně nahoru, aby udržel rychlost. Ale již houby ví, zda máš zrovna vhodně přehozeno. Závodníci a zkušení bajkeři mají po mnoha letech cit, kdy přesně si mohou dovolit do toho dupat plnou silou. Takový méně zkušený hobík již ne. Ebajk mu do kopce nezpomalí, tak to dobře nepociťuje jako na klasice. Bosch vypíná na chvilku tah motoru při prehazování, ale stejně setrvačnost to žene dál. Na ebajcích skutečně o dost více odchází pily, pastorky, přehazky a řetězy, mám reference od uživatelů kolem. Díky vyšší hmotnosti kola a pak záleží na citu pro řazení. Viděl jsem, jak nezkušený borec namotal xt přehazku špičkového Haibike v prudkém kopci a nevhodně zvoleném převodu. Na ebajku je nutnost řadit podobně jako na klasice, tedy dopomala v prudším kopci pro ulehčení zátěže celého pohonu. U Flyonu s brutální silou to bude platit 2×.

                    • RomSva  

                      Vyšší hmotnost kola je věc zanedbatelná.

                      Hlavně jezdec je zpravidla výrazně těžší. Tady čtu jak máte každý sotva 70kg. Já mám metrák, plus sebou vozím věci do práce (noťas, hadry…).

                      Pochybuju že jsem extra výjimka.

                      • stenli  

                        10 kg hmotnosti je v kopcích sakra rozdíl :) Gramaři o tom ví své.

                        Zkus si někdy do stejného kopce naložit na záda batoh s 10 kg a jeď na klasice.

                        Anebo na ebajku do kopce vypnout dopomoc úplně a porovnej s tou minimální. Rozdíl mezi nulovou a min. dopomocí je velmi zhruba jako tahat ebajk bez dopomoci a klasiku, tedy cca 10 km navíc.

                        Pak uvidíš, o kolik se motor více nadře. Při jízdě do kopce anebo rychlé akceleraci poznáš výrazně každé kilo.

                        Jinak moc fandím všem ebajkerům. S pravidelným ježděním budeš snižovat tělesnou váhu a dopomoc, fyzička a dojezd porostou.

                        Kamarád na ebajku začal makat, po loňském nájezdu 100 km jsme začali letos jezdit, po 1,5 měsíci jsme dali v Beskydech redukovanou trasu B7. 144 km, 3700 up, 16.5 hod. Přes Javorový, Lysou, Travný, Smrk, Radhošť.

                        • stenli  

                          Oprava 10 kg navíc, ne 10 km

                          • RomSva  

                            Jako já netvrdím že 10kg je nic, já jen tvrdím že kolo je o 10kg těžší a jezdec s nákladem o 40kg.

                            Tj. likvidaci hnacího řetězce ebiku má na svědomí spíš zasádlený jezdec (konkrétně já) než těžší kolo.

                            No a když jsem začal jezdit tak jsem ještě 2kg přibral (teď už jsem shodil 3). Hmota se ale posunula z pupku do ostatních oblastí.

                            BTW: řetěz pc1110 jsem utahal za 700km. S kratší životností hnacího řetězce jako celku se prostě musí počítat.

                            • stenli  

                              Vydrž, pravidelně jezdi a pomalu snižuj dopomoc a prodlužuj dojezd.

                              A váha půjde dolů. Ideálně tak 0,5 až 1 kg za měsíc, víc ne. Ať dáš svému tělu čas. Jinak se začne bránit v očekávání hubených let. Jak to máme všichni za staletí zakódováno.

                              Tak jak jsi za roky pomalu přibíral a tělo se postupně přestavělo na vyšší a vyšší zátěž, tak stejně mu dej čas si zvyknout na opačný postup.

                              Do 2 let budeš na ideální váze a s perfektní kondičkou.

                              Držím palce a užívej si kola a přírody.

                  • kesu  

                    Kazeta a řetěz vydrží kulový, kombinaci 9s kazety a prvního řetězu jsem dával pryč asi po 900km, ale mrtvola to byla už někde kolem 600..

                    • kejda  

                      Klidně, ale 9s snad už dnes není, ne? Co jsem viděl za poslední rok, tak vesměs 1×10, nebo 1×11, přičemž Bosch nemá převodník jako takový, ale malé kolečko plus zpřevodování je uvnitř motoru.

                      Samozřejmě záleží, jak tomu dáváš na prdel, ale myslím, že řetěz za 4 kila plus převodník jsou spotřebáky a pokud vydrží tisíc km v zátěži e-biku, tak dobrý ne?

                      Já jenom, aby se zase neříkalo, že to odchází pomalu každý víkend. Kámoš jezdí Turbo Levo, na NX, přes dva tisíce km a pořád původní. Pravda je, že asi umí řadit :)

                  • marko250  

                    Řetěz ani tak nepraskne,ale spojky lámu pravidelně.Už se snažím kupovat jen nýtovací.

          • RomSva  

            Flyon bude určitě zajímavé svezení (hlavně teda v malých rychlostech, pak už to bude dusit legislativa- naštěstí)

            Osobně čekám že bude mnohem pohodlnější co se týče odezvy, tj nebude kopat jak CX bosch. Má jemnější snímání otáček kola.

            Jinak přebytek kroutaku je asi nesmysl, prostě si ubereš dopomoc. Na max je nepříjemné jezdit už s Boschem.

            Dodací lhůty jsou brutální, taky ho budeme mít až v květnu. A to už musíš zaplatit zálohu. Nezájmem asi netrpí.

            • stenli  

              Haibike nestíhají vyrábět. Proto taky zrušili vše bez baterky, což mne štve. Jezdím klasiku 9 let starého fulla Haibike. Když jsem kupoval, tak tady značku málokdo znal a mysleli si, že je to nějaký Vietnamec. Až doslouží, chtěl jsem znovu HB bez éček a teď nic. HB jinak obrovský skok za 9 let, na špici v ebajkách. Kamarád značku prodává, tak musí mít jako šéf vždy to nejlepší. Nyní jezdí rok na Allmtn 10.0 s Yamahou, vůbec ji nešetří, vyjede stojky co já na klasice nee a o nějakém kopání ani řeč. Prodává i s Bosch, testoval jsem a také ok. Nemáš vadný kus? Porovnal bych.

              • RomSva  

                To kopání je kdyz jedeš velice pomalu po rovině nebo mírně z kopce a máš to v profilu turbo, to kolo chce zabrat ale když už nedoslapnes tak to jakoby kopne. Dělají to všechny- v rodině máme 3 plus ten můj. Všechno na Bosch cx.

                • stenli  

                  Motor by měl i na turbo zabírat hlavně do kopce. Po rovině a z kopce o dost méně. Má vícero čidel. Asi musí soudruzi z NDR ještě poladit SW.

            • Losky83  

              mohu se zeptat na kolik procent výkonu jezdíte? Já trochu zkoušel a když zatáhne na 100%, je to už moc. Výkon je 90 Nm. Zvažuji, že to stáhnu třeba na 70%, ale zase netuším, zda to kopce vyjede.

              • RomSva  

                Osobně jezdím na EMTB režim a tam je to proměnlivé. Takže nepomůžu. Na trvale 100% ale už nejezdím.

                Kopce to vyjede o to se neboj. Jen nebudeš tak šetřit sádlo.

      • PetrAT  

        Jakou máte zkušenost s dojezdem na baterii ?

        • kesu  
          • 100kg, Bosch CX jízda pro zábavu s omezovačem a limit je někde kolem 1300m a 44km
          • totéž ale s dětskou sedačkou a dá to tak kolem 900–1000m převýšení na cca 35km jízdy nahoru a dolu. Ale 100kg já, 23 kolo, 5 sedačka a cca 14 dítě..

          Shimano je slabší, ale vydrží malinko víc (cca 10%), ale nemám úplně totožný srovnání co se váhy jezdce týká, takže je to možná pouze 5.

        • palo7  

          půjčený Haibike s motorem Yamaha (myslím že snad to není ani ta nejsilnější) s baterkou 400. Najeto cca 65km v Beskydských kopcích

          • PetrAT  

            Kde sis toho Haibika půjčoval ?

            • palo7  

              Myslím že to byl hotel Valaška, v Horní Bečvě. Měli jsme v ceně pobytu celý den ebiky. Byl jsem měnit baterku a pak dal dalších cca 20km na Soláň a okolí. To jsem zjistil že ebike je skvělá věc do lesů ;-)

        • marko250  

          Pokud máš blokaci rychlosti do 25km/hod,najedeš opravdu hodně.Pokud né a limit není, tak na 500Wh baterku se v terénu a kalupu na rovinkách 36km/hod dá najet kolem 40km.Jezdí se mnou 100kg /Yamaha Hibike a baterka mu umírá stejně.Nejvíc jsem najel v klídku na jednu baterku 140km,ale nuda na cyklostezkách do 30km/hod. S vysokým převýšením to klesá,jel jsem parkoviště Řeka,vrchol Javorový,dolů OldShore až k prvním domům,pak to prudké nahoru a po úbočních cestách zpět nahoru a dolů Řeka trail.Dole jsem měl jen jednu čárku z pěti,dojezd do 10km(klidných).

        • PetrAT  

          kesu,palo7,marko250

          Ještě upřesním proč se na to ptám

          Manželka mám momentálně Crussise s baterií 630Ah , Bafangem

          Chtěl bych jí koupit „fulla“

          Haibike má baterii 500

          Jezdíme v Beskydech.

          Při výjezdu Frýdlant – Lysá hora (výškových asi 1000m) ten Crussis sežere asi polovinu z kapacity baterii

          Proto mě zajímalo jestli bude velký rozdíl ve spotřebě Yamahy u Haibike

          Taky mě zajímá jaký má odpor šlapání Haibike s Yamahou (u Bafangu ten odpor je citelný )

          • palo7  

            Jezdil jsem Haibike HT nějaký model 6.0, dobrý, ale pocitově slabší než Bosch CX a Shimano Steps 8000. Nejsilnější mne přišla Yamaha, ale v úpravě od Gigantu. Bafang jsem jezdil na Apache a pocitově znatelně nejslabší a baterka mizela dost. Dojezd Yamahy netuším, ale třeba manželka (60kg) na tom Haibiku měla dojezd ještě 20km. Nastoupano jsme měli cca 2000m. Trasa byla z Bečvy na Pustevny, pak ke kaplicce a od tama na Soláň. Vše co nejvíce lesem po pěších.

          • palo7  

            Ten model co jsme měli měl psáno baterie 400, tak s 500 by to mohlo být doat slušný. Ale já o 15kg více a nájezd hned o cca 20km horší. Ale je taky pravda že jsem ebiku dával mnohem více zabrat

    • Losky83  

      ještě se zeptám, nevíte, co to montuje do rámu za šroub? Standardně tam nic není, tak koukám, že bych tam tohle nacpal, jen nevím, jak se tomu říká. Děkuji

      https://www.youtube.com/watch?…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.