• RooSooL

    Zdravím

    Tak jsem loni úspěšně poskládal svoje součatné kolo a po zimě se chystám se zase trochu protáhnout. Starou 26ku jsem vozil v autě (vw golf plus) v kufru na složených sedačkách. Když to jinak nešlo, tak i dvě na sobě, ale s tímto kolem si to už tak netroufnu. Neměl by jste někdo tip na držák na kufr, NE NA KOULI (nemám ani tažné, ani hagusy), kam bych bez problémů šoupnul 29. a ještě jedno nebo dvě klasický horský kola?

    Děkuji za tip.

    0 0
    • jonti  

      Proč ho nechceš vozit normálně v autě jako předtím? Riziko poškození je výrazně nižší, nevadí déšť a je možné bezproblémově parkovat i jezdit rychleji.

      0 0
      • RooSooL  

        Pak zase chybí ten zavazadlový prostor, a právě co se týče poškrábání, tak tam podle mě je velké riziko. Dvě kola na sobě a už je to problém

        0 0
        • archibalda  

          no já vozím v octě jednu 29 a 27,5 bez nejmenších problémů, proložím je starou dekou a když vychytáš způsob tak ti tam zbyde i místo na bagáž, samo přední kola musí ven, ale zase není potom limit na rychlost při jízdě , ani neřešíš počasí, podle mne pohodlnější než rvát kola na nějaký nosič(nepočítám ten na kouli, ten je fajn)a asi i bezpečnější proti nenechavým spoluobčanům , přece jen nejsou ta kola na očích. Tolik mé zkušenosti

          0 0
          • wilda81  

            Nejsem žádný puntičkář na interiér, ale stačil mi takto jeden rok abych si nechal namontovat kouli. Neustálé odmontovávání předního kola, „tetris“ při skládání, bahno všude a neustálé dávání bacha, ať nepoškrábu vnitřní nohy vidlice, mě přestalo bavit.

            Naopak, pokud máš nosič, tak neřešíš, že máš kolo od bahna. Prostě přijedeš k autu a za 2 min jedeš.

            P.S. A co řešíš s počasím? Za deště je zaházený max trochu nosič.

            0 0
            • RooSooL  

              Naprosto souhlasím. Koženka na sedačce špinavá, v kufru bahno,…

              Proto nosič. A když vím, že mám na nosiči kolo za 40K tak ho přece nenechám v obchoďáku. To ho nikde nenechávám ani tak.

              0 0
              • zdenal8  

                A co sklopit zadní sedačky a rozložit tam silnější igelit? Nic neumažeš ani zablácenym kolem. Taky se to tak dá řešit, když nemáš nosič. Kamarád to tak vozí.

                Já teda mám nosič. Zatim na střechu, protože sem neměl tažný. Teď budu pořizovat na tažný. Máme nějak víc kol a střecha to nepobere. Na dveře bych to asi nedával. To bych asi radši investoval ještě do tažnýho.

                0 0
                • TripleTap  

                  Obal na kolo, zavrit do nej, hodit do kufru, hotovo – pokud teda neni nosic.

                  0 0
    • miraf  

      http://www.kupkolo.cz/…-kola_z5801/ leta vozím kola na podobném nosiči, není problém s rychlostí ani výškou. Jediná nevýhoda je přístup do kufru.

      0 0
    • zdenek  

      Ten golf+ je dost vysoký (taky jsem o něm uvažoval). Nevejde se tam kolo (bez předního) nastojato při sklopených sedačkách?

      V Jazzu, který je zhruba stejně vysoký, vozím na každé straně jedno kolo a mezi ně se vejde bagáž na dva týdny dovolené…

      0 0
      • RooSooL  

        No ještě v pondělí zkusím vyházet vše z kufru a dát to tam nastojáka. Bez kola a na dno kufru vymyslet nějakou kontrukci, kam by se kolo chytalo na přední osu.

        0 0
        • zdenek  

          Pro Roomster se prodávají originální držáky. Třeba by šly použít nebo vyrobit podobné.

          0 0
          • TripleTap  

            A ty zadni kola jsou taky nějak uchycene, nebo to drzi jen za tu vidli? Docela se mi to libi, pokud vejdou do kufru kola na stojaka…

            0 0
            • pavlik6022  

              jen za vidlici

              0 0
            • zdenek  

              Ještě to měli upevněný vpředu nějakými gumicuky asi za sedlovky, aby se kola neklátila do stran.

              Jinak si myslím, že ta vidlice dostává trochu zabrat. Asi jako zadní stavba na trenažeru…

              0 0
              • jonti  

                žádná extra síla na to kolo nepůsobí, nemá proč

                0 0
                • pepek  

                  pokud pojedeš 1g do zatáčky (:-), tak na ty patky působí moment zhruba 100Nm – a to není málo

                  0 0
                  • jonti  

                    kolo váží 10kg, ale nevím kde bereš těch tu 1m páku, těžiště kola nebude ani 50 cm daleko.

                    V reálu bych se o to vůbec nebál, ve srovnání s jízdou je to málo.

                    0 0
                    • pepek  

                      Dobrá, tak kolo má 13kg a když přitlačíš, tak tam dáš 2g (:-)

                      0 0
      • jonti  

        29er pro 187 cm vysokeho cloveka ani nahodou, a sedlovku vyndavat nebudu.

        0 0
        • kesu  

          hele DH kolo se na vejšku nevešlo ani do aktuální Galaxy:(

          0 0
          • MaPa  

            Jenže ta má kvůli zadním sedačkám dvojitou podlahu… Na kola vcelku je lepší Espace

            0 0
    • HWSpeedy  

      Porad je moznost klasiku na strechu Thule ProRide 591 v kombinaci s nosicem Thule WingBar 969 + Thule Rapid System 754 + Kit 1406.

      http://www.thule.com/…buyers-guide?…

      Ja tak vozim 2× 29" na Citigo a pohoda. Sice jsou kola skoro vetsi nez auto, ale ty naklady na PHM jsou fantasticke.

      0 0
      • jonti  

        Nechapu, jak muzou byt naklady na PHM fantasticke a jak to souvisi s nosicem?

        0 0
        • HWSpeedy  

          S nosicem to nema co delat, ani jsem to nikde nepsal. S autem ta spotreba souvisi.

          0 0
          • Smazaný účet  

            wow to citigo nejede prázdný, s tímhle to snad i tlačíš aby to jelo ne??

            0 0
            • HWSpeedy  

              Nerekl bych. Mozna by se s tim chtelo projet.

              0 0
              • Smazaný účet  

                když jsem ho vracel, mělo najeto myslím 30tis (těsně po servisce), tak srovnání mám, dokonce s 50kW variantou. Línější auto, co i v jednom absolutně nejede (ježdění po Praze super) jsem neměl. Náchylnost na boční vítr, pružný zrychlení žádný (předjet na okresce celkem zážitek). Proto celkem smekám nad tím, že na jseš schopnej vozit kola na střeše. S jediným souhlasím, náklady na PHM jsou super.

                0 0
                • HWSpeedy  

                  Boční vítr v normě, ale srovnávám to s velkou dodávkou.

                  A vidíš, já problém předjet na okresce nemám. Ono stačí podřadit na 3 a normálně předjedeš.

                  Samozřejmě, pokud budu jezdit stylem jak s turboautem prakticky bez řazení, tak je to lenoch největší, to souhlasím.

                  Já jezdím klidnou jízdu tak, abych nikoho nezdržoval a za 70 haléřů na km je to prostě super.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    jak pusu, ježdění okolo komína super, velký cesty fakt porod… Ja na tom autě viděl jediný plus v PHM a ty ne zrovna extra netrapily… Na okresce při trojce to musí točit nesmysl, ve 130 na 5 si pamatuju ze to točilo 4100…

                    0 0
                    • HWSpeedy  

                      Tak to nevím, co jsi měl za motor, 50kW CNG točí při 110 km/hod cca 3000 otáček, při 130 to je cca 3550.

                      Na trojku nevím úplně přesně, ale na předjetí ze 70 to točí právě od těch 3000, kde to má nejlepší točivý moment.

                      0 0
    •  

      Taky řeším stejný problém, ale mám sedan Infiniti M rok 2011.

      Za příčníky na střechu chtějí 15.000 Kč (to mi připadne jako zlodějina) a o tažným ani nemluvím …36.000 Kč . Na to moje občasné vyjetí je to zbytečné. Kolo mám MTB 29", tak potřebuju nějaký slušný držák na kufr co neponičí kolo ani auto… :-(

      Znáte nějaký dobrý typ?

      Moc děkuji

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.