• thomasx2016

    Zdravim,

    Chtěl bych jsem se zeptat jak často je třeba dělat udržbu kola typu mazaní řetezu,… (Pokud nejedu za destě) ? Ptám se protože sem se nikdy o kolo v minulosti nestaral nemělo to cenu už a nedavno sem si koupil nové sice mám jednu prohlidku kola po 150km garančni ,ale ať vim co mě čeká jak často

    0 0
    • Breakpain  

      Dle potřeby, když to nejede hladce, skřípe atd … očistit namazat. Taky záleží v čem jezdíš (prach a písek je nejhorší) a čím mažeš.

      Na silnici defakto mažu jednou za čas, na biku po každé jízdě …

      0 0
    • novas752  

      Tyjo… údržba celýho kola v jednom vlákně, to bude těžký.

      Řetěz: najdi si to svoje.

      • někdo neřeší vůbec
      • někdo po každý jízdě utře hadrem a namaže
      • někdo po každý jízdě rozpojí (rychlospojka) a dá do lahve s naftou
      • někdo používá myčku na řetěz když šustí nebo je špinavej.

      pak jsou různý druhy maziv do sucha, do mokra, univerzální, WD 40 atd. a každý zase nedá dopustit na to svoje.

      Odpružená vidlice/tlumič:

      • Když jsou kluzné plochy špinavé, očistit hadrem a stříknout silikonovým olejem (bacha ať to neseřere gufera, musí to být silikon/teflon a ať se to nedostane na brzdy.
      • jednou za cca 50–150h jízdy (záleží na podmínkách v jakých se jezdilo) se maj stáhnout spodní nohy a vyčistit + namazat podle návodu k vidlici/tlumiči, případně vyměnit gufera.
      • jednou za čas je taky potřeba vyčistit a vyměnit tlumící a pružící části uvnitř vnitřních nohou vidlice/ uvnitř tlumicí části tlumiče.

      Náboje, čepy, středový a hlavový ložiska, pedály – jednou za cca rok rozebrat, vyčistit, natlačit vazelínou a zase složit.

      Čas od času očistit sedlovku, sedlovou trubku uvnitř a objímku

      Pláště, řetězy, kazety, brzdové obložení a těsnění v pružících jednotkách jsou spotřebáky = vše má svoji (dost) omezenou životnost.

      To je takovej základ.

      Jo a při mytí kola se nedoporučuje používat tlakové mytí (wapka), protože se tim tlakem akorát natlačí voda tam, kde nemá co dělat.

      1 0
      • tehunis  

        Amen! :-)

        0 0
      • Sunshine 29  

        Přihodím rychlej dotaz – vrátil jsem se z vyjížďky a šustí řetěz ( zvuk jako když lehce drhne brzda). Jezdil jsem hodně v prachu, takže jsem vyčistil kazetu, převodník a řetěz protáhl myčkou a beze změny

        Asi bude bordel zasekanej uvnitř v čepech ( dělá to nejvíc na nejmenším převodníku, kde se řetěz nejvíce „láme“). Čím vyčistit (sundaný)?

        Nebo jiný nápad co je špatně (osa je ok, kazeta, náboj taky).

        Je to kravina ale už mě nic nenapadá.

        0 0
        • Mereck  

          Jestli to fakt dělá řetěz, zkus ho sundat a na chvíli namočit v nějaké misce do nafty, petroleje či ředidla. poaledně jsem takhle vyplavil tunu smetí.

          0 0
        • novas752  

          Hodit do flašky s naftou a třepat a třepat a třepat. :) Pak vypláchnout silnym proudem vody (sprcha nebo zahradní hadice na „tryskový režim“, nebo i wapka. Nejlíp by to vyčistila asi ultrazvuková čistička.

          0 0
          • Sunshine 29  

            Zkusím…Ještě je varianta že blbě nabíhá na pastorky,

            takže ještě seřídím hazku…

            0 0
            • Mereck  

              A neškrta ti řetěz o vodítko smyku? Tam to může jakoby šustit…

              0 0
        • Strakááč  

          hoď to do nafty jak píšou, vytřepat co nejvíc.. a pak to profoukni vzduchovou pistolí, pokud máš kompresor.. a tohle opakuj… nebo kup WDčko prostříkni řetěz nech to vyplavit, vyfoukej ten bordel všechen a popřípadně prostřepej zas naftou nebo benzínem nebo něčím dostupným a pak umej normálně vodou nejlíp znovu vyfoukat vodu z něj vzduchem a pak namazat..

          a nebo je nejlepší to neřešit namazat to víc a pak to dýl otírat něco se z toho vyplaví tím olejem.. :)

          0 0
          • OstravakTu  

            To uz je lepsi koupit novy :)))

            0 0
            • Strakááč  

              pro někoho jo :D já tohle třeba neřeším.. namažu otřu a jedu :D mě v něm křupe furt, i teď… :D

              0 0
              • OstravakTu  

                A nejsou to kolena? :)))

                0 0
                • Strakááč  

                  zas tak starej, aby mi křupalov koleni nejsem :)) ale taky mi někdy křupe v koleni :D

                  0 0
          • Smazaný účet  

            Chrastivy rezet je potreba vychrastit…takze nasucho chvili projet, z blizka poradne vywapkovat…projet dobu a nechat uschnout…projet a kdyz bude kraasne piskat, je suchy, bordel vypadal a muzes ho nacisto namazat…

            A mas to bez bordelu s WDckem…

            0 0
            • Sunshine 29  

              Pánové díky, vyřešeno, respektive nalezeno. Řetěz velmi lehounce škrtá o sousední (nižší – těžší) pastorek, ten dotyk je skoro neznatelnej proto ten zvuk.

              Musel jsem si na to i za dne posvítit baterkou abych to našel.

              0 0
              • Mereck  

                Tak sláva! Je po problému.

                0 0
                • Sunshine 29  

                  Lehce srovnaná patka + seřízené dorazy a lepší.

                  Každopádně kazeta už nic moc…

                  0 0
                  • djx  

                    Ale pochvala za to, jak je vypucovaná… ;-)

                    0 0
                  • Strakááč  

                    kazeta vypadá, že se na ní jezdí s vytahaným řetězem.. :)

                    0 0
                    • Sunshine 29  

                      Nedržkuj porád :) Řetěz je ještě ok, dosluhuje, ale nic, čím by propadla měrka… Bude výměna, ale to asi odnese komplet pohon…

                      0 0
                      • Strakááč  

                        příště KMC řetěz :) kazeta vypadá ještě použitelně.. jen je od toho řetězu trochu pokousaká no:) je vidět, že dost jezdíš 2–5 nejmenší pastorek:)

                        0 0
    • Leeeeo  

      Ja jen doplnim obcas prekontrolovat vytazeni retezu , at zbytecne casto nemenis kazetu a kliky (me to ted ceka,protoze jsem to podseknul)

      Navod si najdi na netu, je toho mrak

      0 0
    • thomasx2016  

      Dobře děkuji vám všem za rady a využije je aby mi to kolo vydrželo a jeho díly a nemusely se tak často měnit i když to kolo je za 8tisic ale tak snad jo

      0 0
    • Strakááč  

      tohle zábavný viděo od štěrby ti odpoví na otázku..

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
      • vpa007  

        +1… jako sem „starej pes“ a tímto přestávám mazat hazku a smyk ;-)

        0 0
        • Bubaaak  

          Je to jak řetěz, mazat ano, ale je li čistý… Nechat vyzlinat, pak otřít. Když to mazneš zahnojeny, tak do čepů nacpeš prach a o smirku, zrovna tobě, nic říkat nemusím… :)

          0 0
          • Sunshine 29  

            Já po namazání neotírám, ale asi začnu…

            0 0
            • Mereck  

              Otíral bych. Jinak je to aspoň na mým kole humus :-)

              0 0
              • LM  

                Když tam toho mazadla dáš dostatečně málo (malou kapku na každý „váleček“), tak pak není skoro co otírat. Ale i tak to dělám ať je řeťez pěkně čistý :-)

                0 0
    • thomasx2016  

      Abych nezakladal zbytečne další téma,zeptám se zde,když se to týka,má cenu dát do servisu vidlice SR Suntour XCR Air RL-R ,když mě stála zhruba 2,5kkč a v servisu si za udržbu vidlice učtuji zhruba kolem 500kč + material a nebo popř to zkusit sám servisovat a nebo je lepší setřit na novou a lepší ? Ptám se, protože vidlice už má za sebou min 4000km naježděno a vypada ,že je jestě plně funkčni .

      0 0
    • thomasx2016  

      zdravím,abych nezakladal zbytečne další téma,tak se zeptám zde,má někdo zkušenosti s sadou řazeni shimano alivio předevšim přesmyk ? Ptám se protože,poprvé měnim lanka na této sadě,tak chci mit jasno v tomhle : seřizovani dorazu je nutno při napnuti lanka že ? Při montáži horniho tahu lanka je jedno ,jestli konec lanka vyčniva vepředu či vzadu za lanko ,jestli nato nemá žádny vliv ,co se týče funkčnosti?

      Neptal bych jsem se, kdyby tem návod od shimana,byl v tomhle podrobnější a ne přiliš stručný mi připada

      Děkuji

      0 0
      • Jakobo  

        Pokud je to smyk, ktery tam ma byt (uhel sedlove trubky a na dany pocet a velikost prevodniku) tak jej musis nejprve dostat do spravne vysky a natocit. Oboje v objimce, to Alivio ma zrejme objimku.

        S tim lankem nevim, jestli rozumim. Jedno to neni. I tech 5 mm mirne zmeni tah, tak v krajnich polohach to muze strejchat o retez. Lanko pritahnes tak, ze konec jde mimo ram nebo dozadu.

        0 0
        • thomasx2016  

          chápu,tak tu výšku mám nastavenou dobře od koupě i to nastaveni přimo na dany převodnik,jen mi jde o to ,jestli při nastaveni lanka je jedno či neni aby tem konec lanka byl viditelny vepředu za lankem jakoby,či obracene vedl,že tem konec bude vzadu ,jako ono tem konec stejnak jde jakoby nahoru u tohoto ,ale spiše mi jde o tohle.

          A pak co se týče dorazu ,nevim jestli se to má dělat při napnutem lanku, pár kamaradu mi řeklo ,že takhle,jenže jak zkoušim to nastavovat,tak se tem přemyk vůbec nehybe i když zkoušim jakykoliv šroubkem ,spiše se to projevi až při dalšim řazeni mi připada

          0 0
          • thomasx2016  

            zrovna jsem našel fotku starou,kde jsem to měl takhle od koupě,ale těd to mam naopak to lanko obracene ,tak jestli to je jedno či ne ?

            0 0
    • thomasx2016  

      Abych nezakladal nové téma a tyka se to tak nějak ,nevi náhodou někdo prosím vás jestli se vyrabí ješte brzdové desky shimano b01s(přp jestli se nepřejmenovali) nebo dostupnost tohoto dílu je čím dal tím vic těd problematicke ? Jen že vidim že známe eshopy to ani snad nemaji skladem a když někdo má tak za velkou pálku viz kupkolo,přitom na jaře jsem to kupoval za krásnych 110kč za pár snad .Ješte jestli neni připdna jina varianta těchto desek na bazi podobneho materialu,která je snad více dostupna ? Děkuji

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce