Trek tlumiče RE:Aktiv a Thru Shaft - seris a údržba

21 nepřečtených
  • theedge

    Ahoj.

    Zeptám se přímo tady. Koukám na Trek Slash pro jednoho kamaráda a chci se zeptat jak to je s tlumičem který je na tom kole použitý.

    Trek tam osazuje speciální tlumiče od RS nebo FOX RE:Aktiv Thru Shaft. Tady konkrétně RS Deluxe.

    Použití takového atypického tlumiče mne trošku odrazuje od doporučení koupě kola. Nic moc jsem nenašel ohledně servisu a domácí údržby.

    Chci se zeptat těch co tyhle tlumiče na svých kolech Trek vozí – jak to je s údržbou a servisem.

    Jde normálně v domácích podmínkách servisovat jako normální tlumiče ? Co to obnáší ? Nesere se to to díky té ose co vyjiždí ven ?

    Jak jsou na to dostupné servisní kity ? Nebo se to musí někam vozit do Trek servisů a ti to někam posílají ?

    Jde do rámu osadit i jiný standardní tlumič ? Nebo jsou jiné rozměry a rám má na tento atyp tlumič upravené přepákování a s jiným tlumičem nebude kinematika zadní stavby fungovat ?

    Kolo by bylo pro člověka který ho pak bude mít hodně dlouho a nebude ho za 2 roky měnit za novej trendy model.

    Dík za info jak to celý kolem těchto speciálních tlumičů funguje – je to hodně dotazů ale potřebuju se v tom nějak zorientovat.

    • novas752  

      Kompletní servisní kit se od klasických Deluxů samozřejmě dost liší, ale sehnat jde v pohodě – číslo 00.4118.238.000. Na servis je oproti klasickýmu Deluxu potřeba speciální nástavec 00.4318.012.004 = servis kde Treky prodávají by neměl mít problém, servis kde se na odpružení zaměřují by to taky mohl mít, ostatní servisy to asi mít nebudou.

      Tlumič má 230×57,5 = jde to vyměnit za metrický tlumiče 230×60 s tim že zdvih zadní stavby bude o 5–10mm větší.

    • ceo  

      Odpovím jen částečně, protože mám starší verzi.

      • trek a jeho prodejci tvrdí, že tlumiče mají ladění specifické na model a jeden prodejce tvrdil, že i na velikost rámu. „Specifické ladění“ tlumičů dnes ale používá kde kdo (a všichni mě tím s…)
      • Fox verze oficiálně servisuje Švec. Když jsem nechával v autorizáku Treku kvůli záruce dělat 2. prohlídku + právě servis tlumičů, tak mi říkali, že na švece kašlou a posílají jinam (nabyl jsem dojmu, že bikelive nebo kgb)
      • Trek používá atypické rozměry tlumičů, ale u starších modelů stačil offset bushing nebo upravit délku chodu pístnice.

      Pozn. Paradoxně občas se dají najít „Trek“ tlumiče za nesmyslně nízké ceny kolem 3000Kč… Tím, že se nedají jinde použít, pokud se někomu začne válet na skladu, tak se po čase zbavuje… Obvykle jde o verze na neaktuální modely.

      Třeba tady https://www.koloshop.cz/…mm-AKCE.html

      Slash buď ještě letos nebo příští rok celkem určitě dostane novou genereraci, takže během 2–3 let je předpoklad, že by zase mohl jít koupit tlumič na současnou generaci velmi levně

    • Nutribird  

      Jako majitel Slashe 8 jsem taky tohle řešil před koupí. Origo tlumič se rozhodně nahradit dá. Servisní kit se koupit dá a je i MegNeg, který by měl vylepšit funkci.

    • krabica  

      Osobně mám k takovým nestandardním řešením odpor, teď kámoš řeší Spešlácký tlumič s vidličkou z roku 2014 a není to jednoduché. Nechtěl bych to, mě vyhovuje, že v případě problému s tlumičem, ho můžu hned nahradit.

      • novas752  

        Tady ten ale v celku bezproblému nahradit jde.

        A tlumiče s tou Specialized kostkou místo spodního oka se z německa dají sehnat za směšný peníze.

        • krabica  

          Kde? Hledám náhradu za Custom FOX Float CTD Performance w/ AUTOSAG, Climb, Trail, Descend settings w/ Trail and reb adj., 215.9mm x 57.2mm

        • krabica  

          Jinak mě jde spíš o to, že když se ti vysere klasický tlumič, tak u klasiky seženeš obratem náhradu, popřípadě se snadno vyřeší servis, u těch specialit to není tak jednoduché…

          • Nutribird  

            No vidíš, já chtěl vyměnit tlumič na Trance rok 2015. Rozměr šel sehnat jednoduše, ale vnitřní nastavení ne. Na objednávku a za vesmírnou cenu. Koupil jsem s jiným za ani né půlku. Nemusí to být vždy jednoduché.

            • krabica  

              Vnitřní natavení sere pes, to se dá vyřešit později, ale můžeš jezdit…

      • JakeF  

        Na ty Spešly se dělá konverzní kit, že tam pak dáš standardní tlumič.

    • Mr.Duck  

      Co tak vidím kolem sebe tak s tím mají dost problémy se spolehlivostí, ale osobně jsem měl v ruce jen jeden. A vychcal :)

    • theedge  

      Chlapi dík za info – no z toho co jsem si tu přečetl tak je pro něj asi Slash mimo. To mu nemůžu doporučit.

      Jestě se zeptám na tlumiče Re:Aktiv bez Thru Shaft – třeba ty co používají na novým Fuel EX. To je stejná pakárna ? Novej FuelEX 8 mi taky příjde jako rozumný kolo za rozumný peníze.

      • TheJD  

        Jako pro stejnyho cloveka? :D

      • JakeF  

        Já bych to tak nehrotil… Co jsem ho jezdil, tak jedinej problém bylo zavzdušněný tlumení, což je standardní problém RS tlumičů. A v nejhorším tam jde dát standardní tlumič jak psal novas, rám těch pár mm zdvihu navíc pobere.

        Jestli vybíráš mezi Slashem a Fuel EX, tak si to spíš chce ujasnit, co vlastně za kolo chce… To jsou kola pro úplně jiný ježdění.

        • theedge  

          Jo to chápu :-) Vybírám teď akorát nějakou množinu 29 kol trail až enduro v nějaké cenové kategorii s rozumným poměrem cena – osazení a to pak budem selektovat.

      • ceo  

        Za ty peníze se dá už koupit Propain Tyee 29/27,5 dle preferenci, akorát si počká 50 dnů

        Treky mám rád, jestli mi jednou prdne a dostanu nového, tak OK, ale jinak bych do toho asi už nešel kvůli knock-blocku a tím danému omezení na představec. Není to zásadní problém, ale byl bych raději, kdyby výrobci proprietální řešení nepoužívali. Zároveň poklona Treku, že snad u FEX 2020 použil jako jeden z prvních nově standardizovanou patku… Kéž by ji dostaly všechny rámy.

        • ceo  

          Tak už to úplně neplatí. U Tyee uváděli cenu od 2999, ale když člověk přepnul konfigurátor do individual, skočila počáteční cena na 2700, teď už opravdu začíná na 2999 i v individual

        • theedge  

          Tyee je už moc (170/160) .. už i ten Slash byl jako nejvíc enduro varianta, ale dá se teď koupit za 60k. Ale jak píšeš – atyp tlumič a knock block vidím jako velký nevýhody.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse