Dotaz na majitele karbonovych rámů

77 nepřečtených
  • Kanga

    Zdar borci,

    Zvažuji nákup karbonovyho HT 29" rámu. Osazení použiji své stávající (2×11XT, SLX brzdy a kliky, DT Swiss kola, RS Recon Gold). Rám by byl tak ročník 2017/18, renomovaný výrobce (chápu, že ani to nezaručuje kvalitu zpracování a použitého karbonu). Mám otázky na majitele se zkušenostmi s karbon rámy:

    1. Jak se snáší karbon s hliníkovými (a dalšími) díly – jde mi hlavně o sedlovku (průměr 27,2)? Vážím kolem 100 KG, je lepší použít ALU nebo karbon sedlovku? Pokud nepretahnu doporučené utahovaci momenty je místo zasunuti sedlovky do rámu bezproblémové?
    2. Stejně tak hlavové složení – zvládá karbon (odbornou) instalaci bez problémů?
    3. Další je střed (Hollowtech), podobně jako u hlavka – je časem znát v těchto oblastech nějaká degradace materiálu?

    Díky.

    • Kaire  

      Můžeš být u všeho v klidu. Jestli AL nebo karbon sedlovka je jedno.

      Zajímal by mě jaký rám a kde si sehnal, jestli to teda není tajný. Budu to muset doma zanedlouho taky řešit.

    • mr.nikdo  
      1. jde oboje. Muze se stat, ze budes potrebovat pastu proti zajizdeni.
      2. zalezi, jestli je hlava integrovana anebo semi-integrovana.
      3. casto byvaji zavity hlinikove.

      Degradace je znat, pokud tomu ramu neco udelas :)…

      • Lister  

        K třetímu bodů – opravdu jsou rámy kde jsou závity z karbonu?

        Co jsem zatím měl tak všechny mělo hliníkové, čímž teda netvrdím že to tak je u všech – fakt mne zajímá který rám má z karbonu.

        • Polka  

          To asi ne. Myslel to tak, ze bud hlinikova vlozka se zavitem nebo PF v karbonu.

        • mr.nikdo  

          Mas recht, radeji jsem tam nechal male procento pro silence, kteri by toho byli schopni :).

          Ale v tomhle pripade stejne nema zavity, ale ma Press-fit. Coz do doby napsani ramu nebylo jasne recene.

      • kyl  

        Já zajíždění vyřešil O kroužkem.

    • Singlespeed  

      Pokud máš 100 kg, je určitě lepší použít rám s 31,6 mm sedlovkou, obzvlášť jestli bude více vysunutá.

      • Kanga  

        Bude venku tak cca 15–17 cm.

        • Vilém  

          To bude vypadat zajimave :)

          • Kanga  

            ?

            • Lister  

              Jako že ti to bude velké.

              • Kanga  

                Když ostatní míry geo sedí.

                • Lister  

                  Já mám taky krátké nohy takže rozumím.

                  Ale i tak mám na všech kolech po zámek aspoň 19cm. Min jen na silničce

            • nitraq  

              Porovnej si, jak moc slopingový rám to je (foto) a jak vypadá zasunutí těch 15 – 17 cm (jak mám tady na gravelu). Bude to prostě vypadat zvláštně.

              • Kanga  

                Takže radši menší rám, aby byla sedlovka více venku a zbytek upravit sedlem/predstavcem?

                • Lister  

                  Radši rám který geo a velikosti odpovídají proporcím.

                  U málo vytažené sedlovky na 29 musí byt zbytečně vysoký stack a tím pádem nebudou řídítka tam kde by být měli – pokud teda neplanujes mít řídítka pod bradou.

                  • Kanga  

                    Na současným rámu mám vršek sedla zhruba v rovině s řidítky a sedlovka není venku o moc víc než těch 17 cm.

              • jIrI___  

                Zas když sedí zbytek geo… Jen na B-F je jakýmsi zvláštním pravidlem, že čím víc vysunutá sedlovka, tím víc bajk :)

                • nitraq  

                  Otázkou právě je, jestli sedí zbytek geo. Dnešní rámy s horní rámovkou nízko jak černochovy kalhoty v Bronxu jsou obvykle dělaný tak, že sedlovka prostě musí trčet vzhůru do nebes.

      • nooski  

        No takhle obecně je to hrozná blbost.

    • p@X  

      Kup Al z bazaru, o karbon máš furt strach, obrečíš každý škrábanec, karb. sedlovka v karbonu vydává neuvěřitelné zvuky, jízda v terénu je stres, jak odletují šutry a klacky od předního kola. :)

      • Lister  

        Do prvního škrábance.

        Asi jsem divnej, ale je to prostě jen matros, ale abych jen nemachroval – u karbec řádku jsem taky zezacatku vozil vyšší tlaky z opatrnosti. Ale už mě to přešlo.

      • Polka  

        Ty nejses reprezentativni vzorek :-)

      • Espen  

        Minulý měsíc jsem taky přecházel věci na carbon rám. A máš pravdu, ty zvuky jsou pro mě strašně divný. Vše víc rezonuje, každý větší kamínek udělá ránu, jak šviňa. Každý lupnutí je slyšet. Zvykám si na to.

        • Lister  

          Karbon zní jinak to je pravda, ale IMHO ne hlasitěji než ALU.

          A sedlovka po použití slušně kontaktní pasty rozhodně žádné zvuky nevydává.

          • mr.nikdo  

            +1

          • wilda81  

            +1

            • p@X  

              Aha, tady zas nikomu nikdy nevrzala sedlovka, přitom je to první místo, které se řeší v případě zvuků :)

              • Lister  

                Samozřejmě se stane. Ale zase nikdo z nás to tady nepodal jako běžnou vlastnost karbec rámu.

                • p@X  

                  Moje zkušenosti s karb. sedlovkama i v Al rámech, pokud sezónu vydrží bez zvuků nebo deformací považuji to za zázrak. Používám pastu FSA, momenťák, jezdím lehký terén, vážím max. 90 Kg, sedloky FSA z CZ shopů.

                  • RomanH  

                    Ta druha fotka vypada na to, ze sedlova trubka nebyla dobre vystruzena – chtelo ji to protahnout vystruznikem. Delal jsem to jak u RB, tak i u Meridy. Kupodivu cinskej hlinikovej Amulet i Sup byl uplne v pohode.

                  • krabica  

                    Moje zkušenost ze 3 různých karbec rámů je, že sedlovky nevrzaly ani v jednom a to ani s redukcí.

                  • Lister  

                    Tohle nebude problém materiálu rámu a hlavně na začátku jsi psal kombinace karbon – karbon.

                    • p@X  

                      U obou kombinací problém, druhé foto bylo karbon v karbonu.

                      Jediný co mě napadá je ofset, vozím 25mm + sedlo vzadu a už je to značná páka.

                      • krabica  

                        Ne, máš asi fakt smůlu na kombinace. Vozil jsem offset 32 mm a i ze sedlem lehce vzadu žádné zvuky. :-)

                  • novas752  

                    Čína rám, čína sedlovka, žádný ochranný gumičky apod., na silnici se to koupe ve vodě a písku ze silnice v každym deštíku a 2 roky mám klid…

                  • mr.nikdo  

                    RB a Trigon – kamosi spolu uz asi od roku 2010 anebo 2011 :-D

              • RomanH  

                A nesesly se Ti blbe tolerance ? Ja bych do toho ocelovyho Genesisu mozna narval i 31.8 (cinska karbonova sedlovka FCFB ma kupodivu presnych 31.6) – plisek z pivni plechovky, pasta na karbon, dvojita sedlova objimka, a je to snad muj prvni bike, kde nemusim pravidelne po xxx km resit problem s praskanim od sedlovky, tuk tuk.

                Za to mi to ale obcas lupne ve stoje, podezrivam karbonovej krk vidlice vs expander/pred­stavec, ale nechci na to makat – jsem rad, ze se to nepovoluje.

              • wilda81  

                Vozím karbonovou sedlovku ve werk rámu. Od instalace jsem na ni nesahl a zvuky nevydává.

              • Polka  

                Máš pech. Já mám 4 kola, Al rám + Al sedlovka, 2 x Cb rám + Al sedlovka i Cb rám + Cb sedlovka (fsa), bez pasty, jsem těžší a žádný zvuky. Ty se nyní jen v jednom případě linou z PF.

          • Espen  

            Mám pracovní deformaci díky které mozek filtruje a zesiluje nežádoucí zvuky :-). Nežádoucí zvuky žádné nemám. Jen prostě mi to všechno přijde takový zesílený.

          • Petr8  

            +1

    • vsudenakole  

      Při tvé porážkové váze bych si koupil rám z pořádného materiálu a né z kartonu.

      Navíc jestli bude soustava jezdec kolo o pár stovek gramů těžší když 90% soustavy tvoří obézní jezdec nebude mít na jízdní vlastnosti vliv.

      • Kanga  

        Porážková váha, obézní :-)

        Slyšel's někdy o % tuku v těle?

      • mr.nikdo  

        Ja bych bral betonovy ram.

      • krabica  

        Tady se ale bavíme o karbonu a ne kartonu!

      • onuce  

        Za tento příspěvek jsem moc vděčný, laškoval jsem totiž do budoucna s myšlenkou na HT z karbonu. Teď je mi jasné, že by to byl nesmysl. Mám 105kg, v zimě podstatě víc. Děkuji.

        • Coural  

          Jistě, poslouchej trolla. Karbon má mnohem lepší vlastnosti než hliník. Při stejné hmotnosti rámu, bude mnohem pevnější a navíc karbon nepraskne bez varování, jako se to může stát u hliníku.

          • petrx  

            Tak bych řekl, sám jsem jeden čas se dostal váhou na 110 Kg, takže s výbavou celkem 115 Kg, a karbonovým HT jsem jezdil i horší terén a rámu doteď nic není (kolo mám už 6 let), navíc ty tlumící schopnosti drobných nerovností jsou fajn.

            • RomanH  

              To tlumeni neni tak jednoznacne. Chvilku jsem zkousel P@xuv karbonovej Author Sector a byla to strasna sbijecka, moje hlinikove RB CRX bylo vyrazne pohodlnejsi, a to melo 26" kola. Zase jeho karbonovej Genesis je uplne jinde. Zalezi, jak ty vlakna upecou, neni karbon jako karbon.

          • onuce  

            Vida, děkuji. Tedy se nemusím karbonu bát? Jen mě opravdu děsí ty skaboučké sedlovky.

          • vsudenakole  

            Ano ono se spíš něco rozlepí,viděl jsem toho v servisem spousty.

            • Coural  

              Myslím, že kecáš. A měl bys vědět, když už se vyskytuješ v těch servisech, že oprava karbonu je jednoduchá a za pár korun. A Onuce mi přijde dost šikovný na to aby si opravu provedl sám.

              • McBlacky  

                Za par korun bych uplne nerekl. Otazka tisicu, dle rozsahu.

                • Coural  

                  Mě to stálo 550 Kč. Rám prasklý na 7 místech. Ale dělal jsem si všechno sám doma a není v tom započtený čas strávený opravou. Opravu jsem lehce předimenzoval, takže teď má rám pohodlí zbíječky, ale mám jistotu, že mi jen tak neprdne.

                  • vsudenakole  

                    Na 7mi místech tak to se ten karbon fakt vyplatí .

                    • novas752  

                      Hliníkový rám by po takový nehodě byl zmuchlaný do kuličky a zralej do popelnice.

                      • vsudenakole  

                        Ano ale já bych hodil do popelnice i ten karbon a né ho fačoval jak bambukolo.

                      • Singlespeed  

                        Před lety mě srazilo auto, kolo našrot, vidlice, řídítka, řazení, přední kolo, vše totálně rozlámané. Rám Al 7005 Maxbike 68TR bez poškození, přeměřen, v naprostém pořádku, osazen novými komponenty a jezděn intenzivně dalších 6 let než dosloužil. Na karbecu (Cube Agree GTC) jsem jednou jen tak malinko hapal a hned vylomené košíky z rámu…

        • Goob  

          Neposlouchej toho kripla!

          Lehoučké komponenty mají uvedený váhový limit jezdce. Není-li limit uveden, neřeš. 105 kg navíc nic není.

      • jIrI___  

        +1, se svým metráčkem bych měl o karbonový rám už taky trochu strach.

        • wilda81  

          Kde tys nabral metrak? :)

          • Lister  

            Začal jezdit s manželkou na kole, jen na neprozradil, že na jednom…

        • krabica  

          Neboj je to v cajku… :-)

        • Idas  

          Hallo,

          moje vaha se pohybuje mezi 100–103 kilo + ruksack,obleceni atd. takze min.110 kg.

          Najeto mam 22000km a s rahmem zadny problem.

          Na sedlovku pouzit montazni pastu na carbon a momentovy klic.

          Ghost Lector LC.

          • Kanga  

            Díky, co myslíš ta sedlovka 27,2 – bude to v poho, pokud bude bude třeba 22cm venku/18cm v rámu (přemýšlím, že asi vezmu L).

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.