• Michael Caine

    dobrý den,

    uvažuji o prvním fullu a líbí se mi tento Epic. Nebudu jezdit žádné divoké traily ani sjezdy, spíš klasický XC (polňačky, lesňačky atd), to mi sedí, proto neuvažuji o vyšších zdvizích. Vím, že big S tu není v oblibě, ale ta cena se mi zdá slušná. Nepotřebuji nutně karbonový rám, takže AL co je v linku by stačil. Jaký je názor na toto kolo za uvedenou cenu?

    link:

    https://www.kolokram.cz/…8417025.html

    • mikš  

      potřebuješ celopéro?za ty peníze je karbonový podstatně lépe osazený pevnňák,mám epic expert i cuba ,tak mám porovnání

    • novas752  

      Nešel bych do něj kvůli Brainu. Do jiného Spešla nebo jiného AL XC fullu klidně.

      1. omezuje to citlivost, tlumič se pohne až po trochu většim nárazu než normální tlumič i s úplně otevřenym brainem = na obyčejné lesní a polní cesty je to zbytečné, ono je to tak i navržené, maximální efektivita.
      2. Servis toho tlumiče – pouze obchody prodávající Specialized, ty to posílají do Holandska do servisní centrály Spešlu, v sezóně to docela trvá i pokud je servis řešen výměnou za oservisovaný kus, klidně skoro měsíc. A za nějakých 7–8 let už to neoservisují a neautorizovaný servis dělá fakt málokdo.
      3. Ani s tou slevou to není žádná hytparáda, speciálně brzdy nic moc a jsou tam poměrně poruchové náboje, hlavně ten zadní.

      Pokud ti jde hlavně o pohodlí, nebál bych se ani lehkých trailbiků typu Canyon Neuron, stále to jsou hodně jezdivá kola, ale mají trošku aktivnější odpružení.

      A na závěr, velmi doporučuju si nejdříve několik různých fullů půjčit a projet se na nich, jde o to, že přechod na výrazně lepší kolo ti dost možná zamíchá s oblíbenym terénem a stylem ježdění. Docela dost lidí s obyčejnym xc hardtailem nadšeně koupí rychlý full aby to jelo a moc nehoupalo a za půl roku pokukují po vyššim zdvihu protože je na tom začne bavit jezdit v terénu… Specialized i jiné větší značky mají testovací kola, stačí i sjednat půjčení v nějakym obchodě. Jaro se blíží, budou i přímo testovací akce, kde si těch kol můžeš vyzkoušet v řadě za sebou několik, skoro nebo úplně zadarmo.

      • Michael Caine  

        děkuji za postřeh

        já měl půjčený min rok Epic Evo a brain byl v pohodě, osobně jsem s tím neměl problém, máto svoji charakteristiku ale jiak ok.. Geometrie mi sedla dobře. ty brzdy byly slabší, ale přičítal jsem to spíš tomu, že nebyly zajetý. Ten servis je asi největší blok, který mě od Epica zrazuje. Zase když se podívám na jiné značky, tak v téhle ceně toho o moc víc nenabídnou, mluvím o fullech (mám strop do cca 60 k)..buď je tam super vidla a řazení + přetěžký kola/slabý brdzy, nebo vice versa..

        • Tydlii  

          mám epica a menší citlivost brainu nijak nepocituji (zkousel jsem i fully bez toho). Jestli chces jezdivou raketu a nenavidis pohupovani tak jako ja, tak jsi na správném místě. Má to sice svá úskalí, ale poohledl bych se po jetým expertovi. za těch 60k se dají sehnat pěkný kousky. pokud trváš na novým , určitě bych ti to nevymlouval, ale ne tohle. i po slevě je to nevýhodné.

          Polemiku o tom jestli je epic to co potrebuješ s tebou nepovedu, na to jsou tu jiní experti a pravdu má novas752 – vyzkoušej toho víc.

          • jonti  

            Ja bych prave bral ten comp, ze je vidlice bez brainu je spis vyhoda. a osazeni je dostatecne.

      • Tydlii  

        neoficiální servis brainu dělá minimálně jeden servis v praze, dokonce prý otci řekli, že to k nim dávaj i spešl servisy, když nestíhají poslat do holandska.

        • KAITEN  

          to se to tak sere?

          • novas752  

            Teď už moc ne, modely 2018 a z kraje 2019 byly problematické, to bylo reklamací fakt dost, tlumení se zavzdušňovalo, v tlumičích cvakalo a brain nedržel, evropská centrála Spešlu vůbec nestíhala a reklamace trvaly i přes 2 měsíce.

            Opravený kusy už docela držej, běžný servis formou výměny (objedná se servis, pošlou repasovaný tlumič, tlumiče se vymění a původní se odesílá) trvá tak týden až dva, servis formou servisu konkrétního kusu (objednat, odmontovat, poslat a až přijde tak namontovat) trvá 2–3 týdny, někdy 4. Tam to hodně závisí na dopravě, jedním směrem to jde nějaký 3 pracovní dny, krabici s tlumičem vyzvedne zásilková služba taky často až za několik dní.

    • mikymik  

      Co toto?

      Přijde mi, že XC fully, na jejichž geometrii jsem koukal, se příliš neliší. Každopádně dobře vyber ;)

      • Michael Caine  

        díky za tip, kolo pěkný, obávám se ale, že už nad moje finanční možnosti.

      • snas89  

        Zastarala geometrie, vybehovy model.

        Za me nebrat.

        • mikymik  

          To musí být skvělý marketing, když ve spotřebitelích vyvolají pocit, že pár let starý výrobek je téměř nepoužitelný. Úplně to vidím: „O 16 % lepší ovladatelnost, o 13 % tuhost…“ :)

          • BB  

            Jak jsme na tom mohli vůbec jezdit ? :-) Zrovna jsem četl, že svatý grál posledních let, což je krátká zadní stavba, asi už nebude úplně to pravé. Možná, že ta stará geometrie se zase stane „in“. Jako v oblečení, krátké sukně, dlouhé, sukně, krátké …

            • Lukster  

              Musím říct, že polozenejsi přední vidlice je skvěla věc, 68.4 místo 71, paráda. Ale zadní stavbu mám delší (tusim 448) a je to taky super, stoupání je jak z hardtailem, nezveda se předek, jsi ve středu biku. Ale určitě to chce vyzkoušet, nad to není

              • snas89  

                Muzu potvrdit. Mam uhel hlavy 67,5 a taky malinko delsi zadni stavbu. Presne jak rikas: citim se presne ve stredu kola.

                Oproti predchozimu kolu daleko jistejsi dolu. Kde jsem driv v technice casto slezal z kola, protoze to bylo na hrane…tak tady jedu dal. Kolo lip drzi, je stabilni a pritom hodne zabavny. Hrana se posunula.

                Zpatky me uz ted nikdo nedostane:)

                (Vlastne v tomhle kontextu nechapu tu oblibenost luxe…)

                • Lukster  

                  to byl taky důvod, proč jsem nešel do Luxe jak píšeš… Lux asi vábí slušnou cenou a hmotností, která je skvělá. Možná taky 2 košíky na láhev ;-). Kvůli geometrie asi lepší Orbea OiZ např…

          • snas89  

            Tak hlavně, ať příště zase úplně nevidíš to, co jsem nenapsal.

      • novas752  

        Zřejmě je nějaký důvod, proč to ani s takovou slevou nikdo nechce.

        V každym Scalpelu lupe a vrže jak v chroptící chýši, servis vidlice je drahej a karbonový rámy často praskají okolo hlavního čepu zadní stavby, já loni přestrojoval 8 kusů na nový vyreklamovaný rámy.

        Že je ten rám geometrií zastaralej by asi na polní a lesní cesty moc nevadilo.

      • tomxxx  

        Resi, ze je blbej brainu a ty mu nabidnes kolo s lefty :D

        Ale pravda, ze na lefty ti servis udelaj i neofiko.

        Brain nedelaj, protoze nejsou nahradni dily.

        • creater  

          ale Brain udělá některý neofiko servis uplně v pohodě, už to není,tak jako dřív :-) kontakt na ověřený neofiko servis můžu poskytnout :-)

        • Luke96  

          Švec už nedělá servis Brainu?

          • novas752  

            Od doby co jsou Brain tlumiče od RockShoxu překvapivě nedělá.

            • Luke96  

              Ajo, nevšiml jsem si, nedržím krok s dobou. Takže ty staré od Foxu ano?

              • rdx  

                ano, teda mam tam od nej vzdy samolepku :)

                • Luke96  

                  No to já taky. Akorát jsem ho tam měl naposledy asi před třemi roky, tak jsem se lekl, že se něco změnilo.

    • Gwaihir  

      Tady máš na srovnání canyon neuron:

      https://www.canyon.com/….0/2067.html?…

    • snas89  

      Epicem urcite chybu neudelas. Na to co pises asi idealni stroj na prvni roky a nabirani zkusenosti/pre­ferenci.

      Ted se daji jeste sehnat za 60 zakladni karbonovy. Tak hledej a udelej si radost:)

      (Nutne nepotrebujes ani tohle kolo…)

    • Kamikaze 591  

      Pokud by jsi chtěl, tak budu prodávat svého, ale je to velikost M, fotky v profilu.

    • tomxxx  

      A co nejakeho canyona.

      Se servisem brainu to neni tak horky jak se rika, ja bych se toho nebal…respektivene mne se nevysral

      • Martinson  

        mě se pos*al a za 2 a něco mi ho za týden spravili a už drží dva roky

    • Michael Caine  

      Díky všem za reakce. Jsem trochu víc nakloněn epicovi, z vašich reakcí to vyloženě nevypadá na nějaký propadák, co se komponentů týče. Líbí se mi ta váha, v porovnání s al Canyonem, který tu byl taky linknut. Ještě si to necham projít hlavou.. Děkuji.

      • novas752  

        Jo jo, váha dělá hodně. Kilo dolů a jseš o 10s rychlejší na 20 minutovém kopci.

      • Lukster  

        Kolik váží ten epic?

        • MilanT  

          Lukster:

          Bylo mi sděleno, (a dle praxe to tak i vypadá), že AL je o cca 400gr těžší než ten samý v carbonu.Mohu porovnávat, mám doma oba druhy :-)

          • Lukster  

            No a kolik tedy váží? Btw. proč máš dva Epicy, manželka?

            • MilanT  

              Lukster:

              AL epic váží cca 12.3kg.

              No manželka,takhle se to dá taky odůvodnit když doma vyvstane potřeba vysvětlit nezbytnost nákupu druhého epica :-)

              Realita je ovšem přízemnější, potřeboval jsem odlehčit závodnímu stroji :-)

    • MilanT  

      Za mě:

      Přesně tohodle epica mám (mrkni do profilu).

      Je to dobré kolo a na Tvoje požadavky jak dělané.Už má novější brain, funguje skvěle.Mám na něm od podzimu něco přes 1k km a nemůžu říct křivého slova. měl jsem ze začátku jen jeden problém, od výroby tam byla vadná hazka kterou vyměnili a vše ok.

      Cena je podle mě na Epica super, sám jsem ho kupoval ve slevě o 4k dráž.

      Rychlý,lehký a dobře ovladatelný stroj.

      Jo a ten servis brainu, mám ještě jednoho epica a do týdne jsem měl kolo doma když jsem ho dal do servisu s brainem.Toho se rozhodně nebojím a neřeším.

    • jaykay  

      Já bych do Epica už nešel. To kolo miluju, ale za ty problémy s Brainem to nestojí. Po první výměně vydržel půl roku, pak 2. výměna. Celkem bez kola 2 měsíce během 1 roku!!! Po první výměně tvrdili, že již to bude OK, že jsou již nové vnitřnosti a … prd. Až odejde po třetí, půjde Epic z domu – kolo mám na ježdění a ne, aby viselo doma a čekalo, až dorazí tlumič z Holandska.

    • EpicComp  

      Co jsi nakonec koupil? Resim podobne dilema, ale zrazuje me Brain 2.0 a jeho servis a horsi brzdy pri 100kg hmotnosti :-( Dale pak podpora a servis po 5ti a vice letech… Nikdy jsem fulla nemel, nepotrebuji carbon ten vychazi cca o 20k draz oproti AL a komponenty shodne. Spis jsem si chtelnudelat radost a doprat trochu pohodli s prichodem 40 roku ;-)

      • novas752  

        Jestli chceš full kup si full a ne toto. :)

        A obecně xc fully pohodlne moc nejsou, jsou delane na efektivnejsi slapani, tlumice sbirahi hlavne vetsi rany. A pohodlne kolo se daleko vice hodi nejaky nizkozdvihovy trailbike okolo 110–130mm zdvihu, tam je odpruzeni ladene daleko aktivneji, sbira to i mensi nerovnosti, miva to lepe udelane tlumeni…

      • tomxxx  

        Jestli jezdis po cyklostezce, obcas zajedes do lesa, nekdy i nejakej kořen, tak mi prijdou pro bezny lidi XC fully jako takovej idealni kompromis – pohodlnejsi nez HT to je, na prejezdy po asfaltu to je v klidu a v tech lesnich terenech co vetsina lidi jezdi neni limit kolo. Jen pro bezny lidi je asi lepsi mit lock na tlumic na riditkach a ne brain.

        Jestli chces jezdit nejake traily, koupil bych neco mene XC zavodniho.

      • snas89  

        Jestli ti jde o pohodli, tak zkus nejakej full s dw linkem nebo obdobou

        (Napr santa, giant -maestro ).

        Funguje to na uplne jinym principu nez brain.

        Epic neni spatny kolo. A pro zavodaky je to kolo super a rekl bych taky idealni nacini.

        KarboneM nic nezkazis, jediny duvod jit do hliniku je omezeny rozpocet (muj nazor, ne fakt).

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.