Dokoupení Lockout na vidlice Manitou

25 nepřečtených
  • Phoebe

    Mohu použít tento Lockout na vidlici Manitou Black Super RTWD? www.bagbike.cz/?… Není zbytečné mít lock na celopéru (bike v profilu)? Pořád o něm přemýšlím, ale nevím jestli ho využiji.

    0 0
    • Martyss  

      Kontrolní otázka.....chybí ti při jízdě?

      0 0
      • Phoebe  

        Chybí mi při výjezdech. Specifikoval bych to asi na dlouhá lesní stoupání, např. ty široké cesty a stále nahoru, nebo nějaký silniční přesun, kdy si chci prostě stoupnout do pedálů a zabrat. Prostě do toho dupnout a nerozhoupat se. Otázkou je, jak často budu zamykání na biku využívat, třeba ne celodenním výletě.

        0 0
        • MlokCZ  

          No nevim jak u Blacka, ale když budu předpokládat, že lock bude fungovat jako na Skarebu, tak je na výjezdy úplně na … Na Skarebu je lock úplný, takže se zamkne vidlice v úplně vysunutém stavu a jediný, čeho pak na fullu dosáhneš je, že se ti extrémně zvedá předek (ve výjezdu víc zatížíš zadek, ten jde více do zdvihu a k tomu ještě zablokuješ vidlici, aby nešla do zdvihu vůbec, smrtelná kombinace). Další problém je, že ten lock je úplně tvrdý, tzn. přijde větší rána a buď ti to urazí ruce nebo zničíš lock. Takže takovýto lock na fulla se mi zdá naprosto k ničemu (pokud teda na Blacku bude fungovat stejně jako na Skarebu). Na Rebě už je to o něco použitelnější, jednak ten lock pracuje několik mm a není úplně tvrdý a hlavně, když se postavíš do pedálů, tak dovolí vidlici se o něco zasunout, takže nedochází k té kritické situaci se zvedáním předku jako u Skarebu.

          No a já třeba i když mám dual poplock na řídítkách (takže je to rychlé, pohodlné), tak vidlici nezamykam téměř nikdy (a mít lock jako jsem měl dřív na Skarebu, tak bych to nepoužil nikdy).

          Pokud nějakou fičurku na vidlici na fulla, tak mnohem lepší by bylo mít velmi rychlé snižování zdvihu z řídítek, to se do výjezdu hodí mnohem víc (a současně to má i ten vliv, že při hození na ten nízký zdvih ti to omezí i houpání ve stoje díky tomu malému zdvihu).

          Navíc na fullu musíš přičíst, že ve stoje se ti začne houpat slušně i tlumič (který v sedě i bez omezení typu propedal se nemusí při dobrém kruhovém šlapání houpat skoro vůbec). Takže pokud lock na vidlici, tak to musí současně být doprovázeno i lockem na tlumiči, jinak to opět postrádá trošku smysl. A přepnutí tlumiče na floodgate (jen omezení funkce, ne lock) používám mnohem častěji než zamykání vidlice. I když poslední dobou taky čím dál méně.

          Navíc si myslim, že k NN 2,25 se už lock stejně ani moc nehodí (to už stejně nejsou žádný sprinterský pláště na asfalt se kterými by sis lock vzadu i vepředu tak vychutnal, i když teda nejedou ani na asfaltu tak hrozně). Já teď vozím NN 2,25 jen vepředu a vzadu RR 2,25 a stejně už se silnicím (kde ve stoupáních je ten lock nejpoužitelnější) vyhýbám, co to jde. Na novém kole budu mít taky NN i vzadu jako ty a s tim už po silnici nehodlám jezdit vůbec.

          0 0
          • milan1  

            Souhlasím se vším, co píšeš až na jediné, a to je rozdíl ve funkcích RS a Manitou. Při výjezdu je smysl a funkce Locku Manitou a RS naprosto totožná a vidle v obou případech vyjíždí vždy do zdvihu. Rozdíl a to jediný je v síle zamykání, která se nutně projevuje jako pohupování u RS a zcela tvrdý projev zamčení, který má Manitou. Tohle se samozřejmě projevuje i silou průrazu, kdy Manitou otevře zrovna tak ale až při vyšší síle. Už jsem to psal, že vše je pouze v seřízení. Kdyby se Motin control utáhl ještě víc, než dovoluje tovární nastavení, tak se získá projev Manitou Locku. A když by se naopak povolil Manitou (což normálně nejde) Tak se získá funkce RS. Je to stejný princip a rozdíly tam jsou jenom a jenom v seřízení a nastavení. Všechny ostatní, jako vyjíždění do zdvihu zůstává naprosto stejné. Potřeba snižování do kopců je samozřejmá ( záleží i na zdvizích) a zná jí každý, kdo takové funkce vyzkoušel v praxi. A v tom případě Lock vzadu a snižování vpředu je maximum, co se dá získat. Potom už je jenom systém Bionicon.

            0 0
            • MlokCZ  

              S tím rozdílem locku mezi Manitou a RS je mi to jasné. Ten muj odporozorovaný a popsaný rozdíl chování bude daný tím, že na Rebě mám motion control hodně povolený a současně vážím poměrně málo a pak dochází k tomu, že na Rebě to do zdvihu zajíždí poměrně dost a na Skarebu téměř vůbec.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tedy přesněji, mám téměř na minimu nastavení floodgate.

                0 0
              • milan1  

                Do toho zdvihu tě pouští právě to pohupování. Ty to znáš ale tak, jak jsi to popsal, by zase vznikl dojem jak moc odlišné ty systémy jsou. Proto jsem na to reagoval.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jasně, beru to upřesnění. Z toho mojeho popisu by se opravdu dalo vyvozovat, že ty systémy jsou úplně odlišné.

                  0 0
                • sportovni_biker  

                  A dá se tedy ten LO u Manitou prorazit? Jsem do teď žil v představě, že žádnou ochranu nemá…

                  0 0
                  • Vilém  

                    Kdyby sis poradne precetl reakci Milana1,tak by ses uz nemusel ptat.Ano ma.Je tam takova silna pruzina,ktera olej pusti az pri velkem narazu.

                    0 0
                  • scret  

                    ochranu ma,ale prorazit se da samozrejme taky. To jde snad vsechno ne?:)

                    0 0
          • Phoebe  

            Už mám doma také RR, tak jsem zvědavý, jak to pojede. NN vzadu mi příjde takový línější, ale jistý. Zas na druhou stranu ho mám teď sjetý cca z půlky a je to dost znát. Častěji prokluzuje zejména na štěrku, kde úplně nový se ani nehnul, ale teď se dá trochu prohrábnout. Plášť to je ale výborný, na předek takřka bezkonkurenční. Uvidíme na jaře, až tam půjde RR, budu moc srovnávat.

            0 0
    • sportovni_biker  

      Použít můžeš, ale ta cena je šílená :-( Taky už jsem nad tím přemýšlel

      0 0
    • Páník  

      pokud lock,tak na riditkach…sam uvidis,ze te to zachvili prestane bavit…a ta cena je silena

      0 0
    • Smazaný účet  

      V ProgressCycle mi nějaký týpek říkal, že tento LockOut je určen pouze pro vidlice Scareb. Dále jsem to nijak neověřoval.

      0 0
      • jaski  

        zalezi na prumeru topho spodniho plunzru skrz kterej protejka olej. jinak je vsechno uplne stejny

        0 0
        • McBlacky  

          a ten je právě na scarebu menší protože ho narveš do 28osmiček black má 30ky. jinak lock se dá koupit i na blacka a stojí okolo 3500kč myslím,

          0 0
    • Phoebe  

      Dekuji všem za postřehy, zejména Mlokovi a Milanovi. Když jsem byl v neděli na výletě s BF, najel jsem kolem 55km. Na sraz to bylo po asfaltě, ale poté klasické lesní cesty, sem tam něco těžšího, pěkné výjezdy a dobrý sjezdík, kde jsem mimochodem cvakl duši. Soustředil jsem se na to, jestli bych v daný moment použil někde lock. Na silnici jsem jel kolem 28 km/h, Black jsem snížil ze 120 na 100 v sedě se prakticky nehne a do stoje se mi nechtělo, tzn. lock bych nepoužil. Co se týče lesních cest, tak tam si myslím, že lock je blbost a na výjezdech to samé, přesně jak psal MlokCZ, tj. vražedná kombinace. Při výjezdu to stáhnu na 90, rapidně se sníží těžiště a dá se vyjet hodně. Když tak nad tím přemýšlím, tak bych lock využil jednou, možná dvakrát, ale použil bych ho jen proto, že ho mám, jestli mi rozumíte. Na dotaz Bagbiku, se dá ten lock použít na mého Blacka a úplně se tím vidle zavře. Navíc při mých 90kg si myslím, že by lock nemusel dlouho vydržet a za hodně peněz je to málo muziky :o)

      0 0
    • scret  

      mam uz druhy Manitucko s LO (Black Super Air,R7 Super) oboji ve 100mm verzi. LO pouzivam jenom kdyz dupu do kopce na stojaka po silnici…nikdy jindy… Zvaz uz sam jestli ho vyuzijes a jestli se ti do toho chce dat ty prachy… Jinak kdyz clovek jede v lese,tak stejne nedupes tak rychle abys LO prorazil,muze se to stat kdyz ho zapomenes otevrit smerem dolu…ale ma tam ochranu…

      0 0
      • kubad  

        Lock je dobrá věc, ale využitímá opravdu jen když potřebuješ z kola vyždímat maximum, nástupy ze sedla apod. U fulu bez locku tlumiče asi k ničemu. Navíc bez ovládání z řídítek je využitelnost minimální. Když na vydli je ok, ale dokupovat za tu cenu je asi nesmysl.

        0 0
        • kubad  

          Sorry blbě zařazeno

          0 0
        • scret  

          jj,souhlas… ale jelikoz ma pruzinovku,tak zalezi jestli na nej je akorat,pokud je trochu mekci,pak LO vyuzije castejc…

          Jelikoz vozim Manitou,tak jsem schvalne chtel LO na korunce,na riditkach to nemaj vychytany…navic tam ma clovek bud otevreno nebo zavreno,nic mezi tim…ja si rad treba pridam jeste kompresi…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.